In Marea Britanie s-ar putea introduce permisul pentru cumparat tigari 

de D.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 februarie 2008, 13:23 Life | Acasă

Fumatorii din Marea Britanie s-au aratat nemultumiti de initiativa mai multor consilieri pe probleme de sanatate, care au propus ca dependentii de tutun sa plateasca 10 lire sterline pentru un card pe baza caruia sa li se permita cumpararea tigarilor. Aceasta propunere este considerata "absolut revoltatoare" de organizatiile care apara drepturile fumatorilor, care sustin ca in Marea Britanie taxa pentru produsele din tutun este si asa foarte ridicata.


Potrivit BBC, ideea de a introduce acest permis ii apartine presedintelui Organizatiei Sanatatii din Anglia, profesorul Julian Le Grand. El a recunoscut ca aceasta initiativa prezinta anumite inconveniente, avand in vedere ca toti fumatorii trebuie sa se inscrie in fiecare an pentru a obtine permisul pe baza caruia poate cumpara tigarile. Totusi, Le Grand sustine ca masura i-ar descuraja pe multi britanici sa mai fumeze.























1236 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    prohibitia (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 13:55)

    berenger [utilizator]

    toata politica asta contra fumatului mi se pare ca va duce la aceleasi efecte la care a dus prohibitia alcoolului in america interbelica: o crestere fantastica a activitatilor ilegale in domeniu. plus ca incepe sa ma deranjeze din ce in ce mai mult ca guvernele au tendinta din ce in ce mai mult sa hotarasca ceea ce este "bine" pentru cetatean. si, culmea, totul incepe in cele mai vechi si mai puternice democratii din lume...
    • -1 (1 vot)    
      droguri (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 22:03)

      marty [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      te-ai gandit ca poate fumatul nu trebuia sa fie legalizat de la bun inceput? dupa tine, poate ar trebui sa se dea liber si la droguri, ca cetateanul sa decida singur daca e bine sau nu sa devina dependent
      • +2 (2 voturi)    
        fumatul prin decret (Duminică, 17 februarie 2008, 9:04)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui marty

        tu citesti ce scrii, analizezi ce gandesti? cum vine asta ca fumatul nu trebuia legalizat de la bun inceput? daca nu stiai, fumatul, ca si multe alte obiceiuri ale omului, bune sau proaste, nu a venit prin decret. daca tu poti trai doar prin decrete date de stat, sa-ti fie de bine, dar sa nu ai pretentia ca eu sa fiu de acord cu tine. pe de alta parte, comparatia cu drogurile ilicite e deplasata fiindca ai de a face cu doua lucruri total diferite ca impact negativ social si din punct de vedere al sanatatii. paradoxul e ca sunt locuri, olanda sau california, unde ofensiva contra tutunului e foarte puternica, dar s/a legalizat consumul consumul de droguri usoare.
      • +2 (2 voturi)    
        re:droguri (Duminică, 17 februarie 2008, 10:59)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui marty

        asa e, oameni sunt niste prosti care nu trebuie sa aiba libertati. guvernele si parlamentele trebuie sa decida pentru ei. bine le facea ceausescu ala.

        oamenii trebuie sa fie lipsiti de vicii (in afara de mall, shopping, tv si fotbal) si sa munceasca bine la fabrica. enjoy life.
  • -2 (4 voturi)    
    Bine asa! (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 13:55)

    Alx MAX [anonim]

    Lasa, ca-i bine! Chiar daca e nepopulara masura, zic eu ca e bine.
  • +2 (2 voturi)    
    I-ar descuraja sa renunte (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 15:01)

    AfterD [anonim]

    "i-ar descuraja pe multi britanici sa renunte la fumat. "

    Asta e din categoria "please refrain from not smoking" :)
  • +1 (1 vot)    
    prostie (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 15:08)

    CrownOfNegativity [utilizator]

    nu fac decat sa dea nastere la controverse si discutii inutile. ce vor guvernele sa faca cu fumatul e ca si cum ar incerca sa il omoare pe mos craciun.
  • 0 (4 voturi)    
    Idee buna (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 16:58)

    Florin [anonim]

    Mie mi se pare buna ideea. In baza acestor carduri, s-ar putea face o statistica a cat de mult fumeaza fiecare fumator.
    La sfarsit de luna, ar putea primi o scrisoare sau un e-mail in care i se spune cate tigari a fumat aceasta luna, daca fumeaza prea mult, sa-i incurajeze sa se lase de fumat, sa consulte un doctor, etc.
    De fapt, cred ca astfel de carduri ar trebui introduse pentru toate drogurile, legale sau ilegale (cele ilegale - legalizate si controlate).

    La sfarsit de luna ai putea primi un total al viciilor si suma de bani pe care ai cheltuit-o pe ele.
    $200 pe alcool, $100 pe tigari, $100 pe cannabis
    :).
    Ar fi util, deoarece majoritatea consumatorilor 'se ascund' de realitate si nu stiu exact cate tigari pe zi fumeaza, sau cate beri beau pe luna.
    Pe urma se mira de unde vine hipertensiunea sau atacul de cord la 40 de ani si mai ales, unde se duc toti banii aia pe care-i castiga muncind mai mult si mai mult.
    • -1 (3 voturi)    
      de acord (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 18:40)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui Florin

      bine zis florin
    • +3 (3 voturi)    
      asta-i din ciclul "omului nou" (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 19:13)

      bandit [anonim] i-a raspuns lui Florin

      sau cum sa construim platitorul model de taxe!

      mi-e imi seamana a scarpinat cu mana dreapta la urechea stanga si pedepsirea "efectelor" in timp ce cauzele (companii producatoare, distributie etc.) o duc foarte bine.

      curentul asta modern din democratiile traditionale de a dicta prin lege ce anume are voie omul sa faca cu libertatile lui individuale (din ce in ce mai restrinse pe motive "bine" intemeiate) nu poate sa bucure decit pe cei ce fac legile si... pe Umberto Eco! Casandra fara voie a reculului civilizatiilor!

      In Ontario, Canada s-a incercat interzicerea fumatului in propria locuinta, in New Brunswick in masina personala,chiar daca esti singur etc. Iar pe alocuri este interzis sa consumi bauturi alcoolice (intra si berea) pe veranda dispre strada a casei proprietate personala. Aceste lucruri vi se par normale?
      • +1 (1 vot)    
        E o aiureala (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 23:19)

        Relu [anonim] i-a raspuns lui bandit

        De ce sa ceara mai multi bai pt sanatate? Okay sa ceara dar sa scada din contributiile de pensie pt. ca este stiut ca un fumator traieste mai putin si deci.. nu ia pensie. Daca vor un sistem asa de corect.. sa faca analize la tot poporul si sa plateasca mai mult cei cu probleme.. de ce sa plateasca cei care sunt sanatosi tun?
    • +1 (1 vot)    
      hitler (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 22:17)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      sau stalin au facut cam tot aia, si tot pt sanatatea septelului pe care-l pastoreau. Daca matale esti septelizat deja, este treaba matale, dar nu-i obliga si pe altii. Dupa care o sa-ti dea un card pe care sa-l folosesti de cite ori faci sex cu nevasta sau prietena,
      ca sa stie daca ai facut destul sau nu. Daca faci prea mult sau prea putin fata decit considera dnii consilieri ca trebuie, vei fi pedepsit prin retinerea unei sume din salariu si aparitia pe internet a frecventei si habitudinilor sexuale. Ca sa afle toata lumea de ce la 50 de ani ai anumite probleme, cu toate ca n-ai fumat, n-ai baut, si ai mincat numai alge si apa de izvor( stii vorba aia: de maninci doar iarba si bei apa de izvor, nici de una nu te-mpiedici, nici de-ailalta nu ti-e dor.)
      Health nazi, parca se numesc unii.....( mai degraba health commies le-as spune eu, dar asta nu-i asa important).
    • +1 (1 vot)    
      Asa a facut si Ceausescu (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 23:20)

      relu [anonim] i-a raspuns lui Florin

      se bagase pana si in patul oamenilor..
  • -1 (1 vot)    
    fumat (Duminică, 17 februarie 2008, 7:55)

    Alex [anonim]

    Asa cum platesc la benzina f multe taxe si trebuie sa respect regululile de circulatie la fel si cu fumatu, chiar dc nu convine unora regulile trebuie respectate. Dc nu ar exista ele ce ar insemna: sa ne dam in cap, sa furam, etc. De ce sa fiu eu nevoit sa suport fumul de tigare al altora? Vor atunci sa plateasca.
    • +2 (2 voturi)    
      deci (Duminică, 17 februarie 2008, 11:15)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      daca platesc taxa aia pot sa vin si sa-ti dau fumul in nas, nu?! e ok atat timp cat platesc taxa! :)))

      vali plesca, in primul mesaj are dreptate cu prohibitia si cu tendintele libericide ale celor mai vechi si puternice democratii din lume!

      ps: nu-s fumator! ;)
  • -2 (2 voturi)    
    BRAVO (Duminică, 17 februarie 2008, 14:43)

    cosmo [anonim]

    100% de acord
    ar trebui aplicata si in tara la noi dar sa se respecte,
    iar taxa poate fi simbolica oricum ar descuraja multi fumatori in special minorii.

    iar pentru comentariile cele sceptice... numai de bine.
    un fumator in plus o viata mai scurta si mai suferinda. Si-sa suntem multi pe planeta asta, pacat ca fumatorii nu-si folosesc banii varsati pentru sanatate in alta scopuri,decat,stiti voi...
    • 0 (0 voturi)    
      Da, sigur (Luni, 18 februarie 2008, 16:40)

      Dragomir [anonim] i-a raspuns lui cosmo

      Hai, pe bune, chiar crezi ca taxa asta (un fel de licenta) ar descuraja foaaaarte multi fumatori?

      Pe fiecare pachet deja scrie ca mori daca fumezi. Chiar daca, cand isi deschid pachetul, le-ar canta o melodie "mooori daca mai fumeeezi, tralalaaaa", tot nu s-ar lasa niciunul.
  • +1 (1 vot)    
    Dragi fumatori din Regatul Unit, (Duminică, 17 februarie 2008, 20:47)

    Iahim Bey [anonim]

    Fumatul, oricat de daunator ar fi el, este un obicei cat se poate de britanic. Aveti toate motivele din lume sa fiti indignati. Masura propusa este foarte probabil initiata de catre un nefumator razbunator batut de bunica-sau pe cand era mic, care a jurat sa aduca ceva banuti la buget.
    Masura nu va fi adoptata, pentru simplul fapt ca nu ar avea niciun efect. Asta din cauza ca toti britanicii (fumatori sau nu) au simtul ridicolului. Adica, atata timp cat sunt la dispozitie accize, interdictia de fumat in locuri publice, campanii media anti-fumat, educatie scolara de profil, sa nu te umfle rasul in fata ideii de permis de dependent de tabac?
    Convingerea mea este ca ati putea da cu usurinta 1000 de lire ca sa cumparati tigari in continuare, cu conditia ca - desigur - un permis sa aibe o perioada de valabilitate rezonabila.
    Card, auzi! Avem si noi, in Romania, pe unul Nicolaescu. Ma intreb daca nu cumva e idea lui...
  • 0 (0 voturi)    
    Nasoli fumatorii astia (Luni, 18 februarie 2008, 10:48)

    Laurentiu [anonim]

    Problema este ca fumatorii sunt nesimtiti.

    Mergeti in camine sa vedeti cu cata nesimtire se fumeaza pe coridoare. Tot fumul ala intra in camerele studentilor, fie ei fumatori sau nu. Daca deschizi usa, te iau la bataie, ca le e frig.
    Daca politia si-ar face treaba si ar da amenzi consistente pe baza unor dovezi sumare (gen o poza facuta in flagrant) ar fi o chestie...

    Parerea mea e ca ar trebui taxate fabricile producatoare de tigari, sa aiba taxe atat de mari incat sa nu isi mai permita sa traiasca. Nu taxati omul, ca nu el e de vina. Sanctionati sursa raului.

    Si, stati linistiti, ca n-a murit nimeni daca nu a avut tigari. S-a obisnuit sa nu mai puta ca un sconcs toata viata.

    Eu nu va inteleg pe voi, fumatorii, cum va suportati? Cum va suporta partenerul de viata daca e nefumator? Tre' sa te simti tare jalnic in fiecare dimineata cand iti scuipi plamanii... your choise..
    • 0 (0 voturi)    
      Laurentiu (Luni, 18 februarie 2008, 22:38)

      mama leone [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Fara suparare, sunt si mai nasoi cei care nu vorbesc nicio limba corect, dar se incapataneaza sa vorbeasca mai multe :-)

      Pluralul de la nasol este nasoi (da, stiu ca suna ciudat), iar alegere in engleza se scrie choice.

      Daca remediezi aspectele astea, as putea fi de acord cu ce spui in rest.

      Hai noroc!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă