Greutatea ideala si comportamentul zilnic

de Dr. Ciprian Constantin     Fundatia Pentru Alimentatie Sanatoasa
Luni, 10 martie 2008, 13:48 Life | Acasă

Dr. Ciprian Constantin
Foto: Fundatia Pentru Alimentatie Sanatoasa
Este extraordinar sa ai o greutate care sa te multumeasca si este si mai bine ca greutatea sa fie in limite acceptate, pentru a evita riscul de a face boli metabolice sau cardiovasculare. Nu este greu sa ajungi la greutatea ideala, insa trebuie sa eviti curele-soc deoarece, in acest caz, riscurile sunt mai mari decat beneficiile.

Greutatea in sine nu este un indicator fidel, dar corelata cu inaltimea, varsta, sexul, poate da unele informatii concrete. Exista indicele de masa corporala, pe baza caruia se poate face o clasificare simpla: subponderal, normal, supraponderal si obez.

Calculul indicelui de masa corporala (BMI) este simplu:

BMI = Greutate (Kg) / Inaltime2 (m2)

Trebuie retinut ca “greutatea ideala” este numai un concept. Cantarindu-ne pe parcursul unei zile putem constata ca desi ieri am atins-o, variatii ale acesteia sunt obisnuite, date fiind de ingestia de alimente, consumul si pierdea de lichide sau alte procese fiziologice.  

Intrebarea, uneori stresanta, apare dupa ce am calculat: Ce fac sa am “greutatea ideala”?

Sunt cativa pasi usor de urmat, mai ales in situatiile care nu impun consultul unui medic specialist. O situatie concreta, des intalnita, este aceea cand constat ca sunt usor supraponderal (cu un BMI ≈25,...kg/m2). Ce este de facut:

   1. Creste timpul si intensitatea efortului fizic zilnic
         1. parcheaza masina mai departe de birou, ideal ar fi sa folosesti mijloacele de transport in comun,
         2. evita folosirea ascensorului,
         3. in locul partidei de sah din parc joaca tenis, fotbal, badminton,
         4. dedica mai mult decat o zi pe saptamana activitatii fizice.

   2. Urmareste cu atentie ce mananci si mai ales cand
         1. evita rontaitul de biscuiti, saleuri la birou,
         2. lasa prajitura de la pranz colegului,
         3. consuma 2-3 litri de lichide zilnic – de preferat apa plata,
         4. dedica timp fix meselor de peste zi,
         5. evita practica impamantenita la noi de a avea o singura masa zilnica – seara, satioasa. Ia masa cu familia, dar adu-ti aminte ca exista mic dejun si pranz.

   3. Informeaza-te despre riscurile la care esti expus avand o viata sedentara si o alimentatie dezechilibrata.

   4. Citeste cu atentie despre curele cu ceai de slabit, suplimente nutritive revolutionare, dietele hiperproteice, dietele hipocalorice sau alte diete cu nume propriu. Nu le aplica pentru ca nu este cazul, dar vi fi mai informat/informata in cazul in care vei lua decizia ca trebuie sa ai o greutate ideala.

Nu te astepta ca rezultatele sa apara a doua zi, nici nu sunt de dorit astfel de cure soc pentru ca riscurile unor asfel de tratamente sunt mult mai mari decat beneficiile. Rezultatele apar in 2-3 saptamani, schimband doar comportamentul zilnic.

Sursa: Dr. Ciprian Constantin
             Fundatia pentru Alimentatie Sanatoasa




















4176 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    practica ne omoara (Luni, 10 martie 2008, 20:25)

    Daniela [anonim]

    Imi este greu de tot sa plec 30 de minute mai devreme, doar pentru ca sa merg pe jos. Cred ca tine de comportament, de vointa...tare as fi curioasa daca as afla si parerea altor cititoare. Imi e peste mana sa ma duc si la nutritionist...dar am sa o fac pana la urma.
    • 0 (0 voturi)    
      practica ne omoara (Marţi, 11 martie 2008, 9:53)

      cami [anonim] i-a raspuns lui Daniela

      sunt deacord sa nu plecam cu 30 de minute mai repede de acasa grabite catre servici, dar consultarea unui nutritionist trebuie facuta, nu sunt deacord cu tretamentele afalate de la terte persoane sau stiu eu cititte pe net, se fac exact dupa tipul de organism si la ce reactioneaza organismul, eu una am consultat si acest nutritionist, mananc regulat fac putina miscare si ma simt excelent, sunt lucruri care trebuie sa faca parte din viata noastra, daca lasam sa se instaleze comoditatea si kg vor aparea, este urat ca femeie sa devii un "monstru"
  • 0 (0 voturi)    
    Vreau sa joc bagdminton ! (Miercuri, 12 martie 2008, 9:20)

    Carcotasu [anonim]

    ...dar nu stiu ce sport e asta....
  • 0 (0 voturi)    
    m2 nu e tot una cu m² (Vineri, 14 martie 2008, 0:32)

    pentru editorii de texte [anonim]

    m2 nu e tot una cu m²

    formula corecta :

    BMI = greutate[kg] ⁄ inatlime²(m²)

    sunt curis daca exista filter !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri