Telecomanda fara baterii

Badea si CTP ne arata prostia

de Mantzy     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 martie 2009, 18:34 Life | Acasă

Cronica TV
Foto: Hotnews
Gata, m-am convins: Mircea Badea si Cristian Tudor Popescu sunt niste vizionari. Poate exagerez putin, pentru ca, de fapt, meritul este mai degraba al restului presei decat al lor. Intr-o tara in care majoritatea oamenilor care apar la televizor au un intelect care agonizeaza undeva sub medie, doi jurnalisti putin mai dezghetati si mai cu nerv se transforma in oaze de limpezime a gandirii, in buncare anti-prostia atomica in care, recunosc, ma refugiez deseori cu placere. In buncare, nu in prostie, se intelege. Pentru ca, dincolo de interesele sefilor lor, dincolo de exagerarile care uneori dauneaza mesajului, in fine, dincolo de toate lipsurile, tocmai asta este marele lor merit: ca lupta sustinut si nemilos impotriva prostiei. Prostie care,  cum spunea si CTP-ul ieri, atinge, in Romania de azi, cote record la toate nivelurile.

Sigur, ambalajul e diferit. Badea isi imbraca mesajul anti-prosti in echipament de boxeur, ii pune un suspensor si-l trimite sa dea pumni in gura la mall si in trafic. Neindoielnic, Badea are mult mai multi fani decat Popescu. Era cat pe-aci sa spun ca Badea e mai pentru prostime, ceea ce mi-ar fi demontat toata teoria. Si totusi, n-as fi fost foarte departe de adevar. Multe dintre luarile de pozitie ale lui Badea au mare priza la prosti, tocmai datorita stilului cu care le emite. O mare parte din fanii lui Badea gandesc (si chiar scriu) simplu: “muama, mancatzash, ce sange are asta in instalatie! Gata, is fan, ca-i jmecher si se ia de politicieni si de politisti!”. Sigur ca, daca vorbesti unui public eterogen despre prosti fara sa faci nominalizari, 99% dintre ascultatori vor fi de acord si vor zice “da, dom’le, le zice bine asta, chiar e plin de prosti p’aici!”. Si mai am o stire pentru voi: si pe prosti ii enerveaza politicienii si politistii. O, da! Pana si pe ei! Indraznesc, deci, sa afirm, ca Badea insusi s-ar dezice de numerosii lui fani care sunt prea fascinati de forma ca sa dea de fond.

CTP-ul, pe de alta parte, are niste iesiri nervoase mai rafinate, daca putem spune asta. Nu ia tablele si-ti da cu ele in cap pana te lasa lat, ca Badea, ci iti da mat, dupa care iti baga doi pioni in nas si-un nebun in dos. In plus, CTP-ul a evoluat foarte placut in ultima vreme: de cativa ani incoace, vad la televizor un CTP din ce in ce mai relaxat. Iar asta ii aduce puncte in plus, vorba gamerilor, la toate atributele, dar in special la umor si credibilitate. Deunazi l-am vazut punand o pereche de tenisi pe masa la Realitatea si povestind cum a fost el in mall sa-i cumpere si a fost surprins ca-s atat de ieftini. Dar deviez.

Spuneam de lupta impotriva prostiei, parca. Si identificam doi razboinici pe care natura i-a inzestrat cu arme diferite: Badea are un topor, Cristian Tudor Popescu are o floreta. Din fericire, cand dai la gramada (ca e gramada, trebuie sa recunoasteti!), nu prea conteaza precizia sau abilitatea. Uneori, telespectatorul poate avea sansa rarisima de a vedea si floreta si toporul tintind acelasi adversar. S-a intamplat zilele astea. Badea il imita pe Theodor Paleologu grosolan, ii subliniaza defectele de vorbire si-i maimutareste discursul in stilul sau obisnuit, aflat la limita decentei. Dar te tii cu mainile de burta de atata ras! Mai tarziu, in emisiunea lui, CTP-ul il imita finut, axandu-se pe erorile logice si pe glasul efeminat al personajului. Si te tavalesti pe jos de ras! Ce alt efect au urletele lui Badea si scrasnelile lui Popescu, in afara de acela ca ne amuza? Nici unul. Tocmai de asta, permiteti-mi sa-i consider pe amandoi niste eroi ai luptei televizate. O lupta fara sperante, nu pentru excelenta, ci pentru normalitate.

www.mantzy.wordpress.com


Citeste mai multe despre   





















5771 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    execelent articol (Sâmbătă, 7 martie 2009, 18:50)

    buba [anonim]

    felicitari, excelent articol, pacat ca sunt asa de rare art de genul acestuia !
    • +1 (1 vot)    
      completare (Luni, 9 martie 2009, 11:17)

      tiganel uliescu [anonim] i-a raspuns lui buba

      cititi articolul despre CTP din Dilema Veche legat de zborsirea lui rasiala anti-tiganeasca si o sa vedeti ca nu e departe de badea ca nivel intelectual al fanilor (nu iubesc deloc tiganii, dimpotriva, dar a incerca sa profiti de un subiect ca sa cistigi audienta ca CTP nu il ridica pe acesta mult in ochii mei)

      nu pot da un link pentru ca e ultimul numar si nu este inca pe net
    • +2 (2 voturi)    
      Apropo de prosti... (Luni, 9 martie 2009, 15:08)

      Geba [anonim] i-a raspuns lui buba

      Eu nu inteleg care este masura intelepciunii la unii care se uita cu evlavie in gura unor anal-isti televizati ce pretind, fie din rarunchi, fie din flaut, ca se afla cu IQul desupra vulgului, insultand cu efervescenta exact acest IQ pe baza singurului principiu ca tupeul vinde bine.
      Cat costa sa fi gargaragiu? Aproape nimic. Cat returneaza? Profit 100%.
      Nu stiu cum este la altii dar eu unul vad prin ei ca si prin sticla teleizorului. Daca v-ati da numai doi pasi in spate si a-ti analiza macar un pic "ideile" debitate cu pretentie de postulate, axiome sau vezi doamne "iteratii logice", v-ati minuna de lipsa oricarei contributii proprii, de falsitatea reactiilor si slabiciunea premiselor folosite, sau chiar de reaua credinta in multe cauze.
      Oameni buni, incetati a va mai uita in gura tuturor profetilor de doi bani. Folositi-va propria minte si nu mai credeti toti impostorii cand va mai fac si prosti in fata.
      Acesti analisti impostori nu sant cu nimic mai buni decat vanzatorii ambulanti de medicamente pentru toate durerile, de apa de ploaie cu etichete colorate.

      Nu le mai inghititi pe nerasuflate calupurile publicitare. Caci asta e tot ce vor de la voi.
  • +3 (3 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 7 martie 2009, 19:02)

    mihnea [anonim]

    se poate sa ai dreptate... in alta ordine de idei, poza cu tv-ul nu apartine hotnews-ului, ci unui cetatean de pe sxc.hu, din cate retin. apropo de florete :D
  • +3 (11 voturi)    
    Badea (Sâmbătă, 7 martie 2009, 19:03)

    sadwank [anonim]

    Mai uitati-va voi mult la Badea ca o sa ajungeti ca el. Asa cum nu beti apa din balti pentru ca e plina de microbi, tot asa, n-ar trebui sa-i consumati ideile lu' Badea.
    • +1 (5 voturi)    
      De ce? (Sâmbătă, 7 martie 2009, 20:59)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Daca tot zici ceva...argumenteaza, ca asa daca am vorbi toti fara sens ar fi un haos total. Badea eu un frustrat, ca si majoritatea romanilor de altfel ( evident ca nici unu nu o sa recunoasca treaba asta...)...insa aceasta frustrare il face sa fie atat de la obiect, atat de incisiv..si totodata, atat de amuzant. Ce au ideile lui Badea? Te deranjeaza ca ataca toti "jmecherii" astia? Te deranjeaza ca spune lucrurilor pe nume? Ca e direct, uneori chiar taran? Lasa-l asa ca e bun....eu nu stiu multi care ar putea sa vorbeasca singuri o ora, si sa ma tina lipit de televizor in tot timpul asta. Uneori apa din balti e mai curata ca aia de la robinet...
      • +5 (5 voturi)    
        scuze (Duminică, 8 martie 2009, 22:35)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Scuze ca am fost criptic si n-am argumentat.
        In primul rind tu ai o problema, ca bolnavul de cancer care continua sa fumeze. Tu zici de Badea ca e frustrat si chiar taran dar asta nu-l impiedica sa te tina lipit de televizor. Nu stiu cum se numeste chestia asta, eu ii zic perversiune.
        Perverse sint si multe din ideile lu' Badea pentru ca vin ambalate intr-un soi de lupta impotriva "jmecherilor". El nu-si pune probleme, el are rezolvari. Nu-i merge mouse-ul? Zvirrr cu el prin studio. Laptopul ii face probleme? La gunoi. L-a enervat un politist? Bataie. Il enerveaza Basescu sau alti politicieni? Flegme si lichid biliar. E vorba de niste tigani unguri care au omorit un roman? Aaa, lucrurile pot merge mai departe, poate cere, la televizor, decapitarea acestora.
        In fine, Badea seamana cu o manea. Desi in manele e vorba de lucrurile frumoase, de probleme existentiale, de framintari launtrice (iubire, femei, bani, dusmani, respect, mindrie, dusmanie, viata, prieteni) aceste produse muzicale sint departe de putea fi considerate opere de arta indiferent de citi ascultatori ar avea.
        • +3 (3 voturi)    
          foarte tareeeee raspuns (Marţi, 7 iulie 2009, 19:57)

          zaboo [anonim] i-a raspuns lui sadwank

          felicitari! si tie mantzy, ca mi-a mers la suflet!
  • +1 (3 voturi)    
    presa (Sâmbătă, 7 martie 2009, 20:10)

    ovidiu [anonim]

    oare mai sunt cititori de presa care s'o ,,consume'' ca fiind obiectiva ? evident ca's replici,strategii,contraatacuri samd din zona politicului (mai ales),deci ?! era loc de'un Badea & CTP in peisaj (pacat ca nu figureaza si incisivul M. Tuca)...treaba e ca persoanele vizate sunt operate de rusine si'si vad linistiti de'ale lor,nu tu demisii,nu tu scuze...pen'ce ?! doar merge si'asa,nu?
  • +5 (11 voturi)    
    Badea. Mircea Badea. (Sâmbătă, 7 martie 2009, 20:25)

    mircea [anonim]

    Puteti spune voi orice vreti si orice vi se pare, dar un lucru este cert: acest personaj care, din pacate, este tizul meu, are grave probleme psihice. Va deruteaza faptul ca este agresiv cu cei care va supara pe voi in fiecare zi si nu aveti curajul s-o faceti voi, pare un haiduc, dar in realitate este un tip instabil emotional cu evidente iesiri tipic schizofrenice. In ceea ce-l priveste pe CTPm acesta este intr-adevar un tip inteligent, are verb si "pix", dar este de un egoism si narcisism feroce, un tip care nu admite sa fie contrazis in "sentintele" sale (pentru ca el nu face afirmatii ci doar da sentinte) si cine il contrazice ii devine dusman. Cat despre "vizionarism", sa fim seriosi, azi toti avem viziuni asa ca de ce ale lor ar fi mai bune decat ale noastre?
    • +3 (3 voturi)    
      Ai , cel putin partial, dreptate (Luni, 9 martie 2009, 14:52)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Foarte , foarte corect si ...la obiect ...diagnosticul de ”narcisism” pus CTP ului.
      Merita urmarite prestatiile lui ”spontane„ la TV urmate la 6 -7 ore distanta de articolul, editorialul din ziar care ....minune...se refera la acelasi subiect, in aceleasi formulari. Cred ca este un argument ”tehnic” in sprijinul teoriei ca spontaneitatile sunt indelung repetate in fata oglinzii.
      Nu cred ca Mircea e dus. A observat omul... in timp.... ca sinceritatea neinfranata.... se vinde bine .... la fel cum CTP ul a observat chestia asta legat de imaginea lui de ”om rău”....
      Totusi ...la cata mahala si la acta prostie se revarsa de pe micile ecrane baietii astaia sunt PARFUM.
      As da un 10 cu felcitari misteriosului autor al articolului. Un articol plin de laude care de fapt ii ingroapa pe cei laudati . Mantzy esti meseriaș , jos pălăria !
  • -1 (5 voturi)    
    articolul badea si ctp ne arata prostia (Sâmbătă, 7 martie 2009, 20:26)

    razvan petrescu [anonim]

    Bun articol. Însă e adevărat, cred, doar pe jumătate, adică strict în ce-l priveşte pe Badea. CTP a trecut nu la floretă, nu ştie ce-i aia, ci de la violenţa mahalalei, la o serenă senilitate întreruptă. Nu te face niciodată să rîzi. E incapabil de umor, fie el chiar involuntar.
  • -2 (6 voturi)    
    nimic nou (Sâmbătă, 7 martie 2009, 20:49)

    clujean [anonim]

    mantzi ii ataca pe criticii lui base & pdl, iar alti propagandisti de jurna ii tin isonul; apa de ploaie, in rezumat.
    • 0 (0 voturi)    
      Bancuri (Sâmbătă, 7 martie 2009, 21:25)

      Mantzy [anonim] i-a raspuns lui clujean

      Clujean, tu glumesti, nu? Te-ai semnat "Clujean" si-ai zis sa faci pe prostul, asa, ca intr-un banc cu ardeleni, nu?

      Daca mai (stii sa) citesti o data, te prinzi relativ usor ca nu-i atac pe criticii lu' Base, ci, dimpotriva, ii laud. Sunt doua chestii nu numai diferite, ci de-a dreptul opuse. Daca nu faci diferenta intre ele, e ingrijorator.
  • +1 (1 vot)    
    "tare mancatzash" (Sâmbătă, 7 martie 2009, 21:12)

    Stefan [anonim]

    Un adevar bine ascuns in spatele ironiei . :)
    • +1 (1 vot)    
      ?!? (Sâmbătă, 7 martie 2009, 23:35)

      Mantzy [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Mai devreme, am incercat sa-i raspund domnului "clujean", dar cineva a gasit de cuviinta sa-mi cenzureze comentariul. Sa fie o premiera Hotnews? Cenzurarea unui comentariu al autorului articolului?

      Haideti ca incerc altfel: da, domnule clujean, aveti dreptate! Foarte bine! Tineti-o tot asa! Multumesc tuturor cititorilor pentru ca au pareri!
  • +4 (6 voturi)    
    Haiducii-tonomat (Duminică, 8 martie 2009, 9:35)

    Justin Puscasu [anonim]

    Ma intreb ce e de preferat: abjectia baloasa a lui Badea din perioada cand incerca sa ne explice ca Felix n-a fost turnator, paranoia constipata a lui CTP din vremea cand Adevarul publica titluri de-o scioapa despre drogurile si spionii extraterestiri din Piata Universitatii, sau candoarea oligofrena a lui Gutza? Articolul asta spune - fara sa vrea - un mare adevar: drama romanilor e ca trebuie mereu sa aleaga intre prostie si abjectie.
    • 0 (0 voturi)    
      Fara sa vrea? (Duminică, 8 martie 2009, 20:11)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Justin Puscasu

      Nu, nicidecum. Exact asta isi propune autorul. Cititorul obisnuit (numit si "prost", pe ici, pe colo) nu mai are de facut decit elementarul efort de a alege. Intre Badea si CTP. Forma difera, fondul... nu. Si cititorul obisnuit va alege. Fericit (ca-n... Biblie).
  • +3 (5 voturi)    
    despre.... (Duminică, 8 martie 2009, 13:59)

    crina [anonim]

    cine-i badea?
    • +2 (4 voturi)    
      Cum cine-i? (Duminică, 8 martie 2009, 20:14)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui crina

      Tot un CTP. Mai de pe maidan.
      • +3 (3 voturi)    
        Doua lichele (Luni, 9 martie 2009, 8:09)

        Cinamon [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        Cum, nu stiti cine-i badea si ctp? sunt doua prezervative folosite de sefii lor
  • +4 (4 voturi)    
    mare om, mare caracter (Duminică, 8 martie 2009, 18:24)

    gogu pintenoga [anonim]

    badea asta; ma intreb oare daca nu ar fi mai bine sa il puna ministru al culturii in locul lui Paleologu; sau si mai bine chiar prim ministru si sa isi mai aleaga el cateva portofolii care i se par ca au mai multa priza la public; ah, am uitat ca badea nu a facut nimic pana acum decat sa dea din gura si sa improaste cu noroi acolo unde i-a directionat jetul unchiu felix care ii plateste alocatia
    ne plangem ca toti politicienii sunt o apa si un pamant, insa cand apare unul ca paleologu, care incearca sa impuna un alt mod de a face politica, fara atacuri la persoana, si limbaj de mahala, simtim datoria patriotica sa il taram in mocirla, ca doar e "fetita" nu are "oua" sa i le numere "pulimea"; iar asta o fac in primul rand "jurnalistii" gen mircea badea; apropo s-a intrebat vreodata vreunul dintre multii lui admiratori ce pregatire are baiatul asta, ce specializare, la ce se pricepe si el mai exact? ah, da uitasem, stie sa faca spagatul; ma intreb cand a avut vreodata curajul sa se ia in realitate de vreun smecher de cartier, sa ii explice el cum sta treaba; in schimb, din vorbe e mai tare ca chuck norris, jackie chan si bruce lee la un loc
    mare om, mare caracter
  • +4 (4 voturi)    
    Nu ne trebuie! (Duminică, 8 martie 2009, 19:18)

    Alf [anonim]

    Doua gunoaie morale care vor sa prosteasca poporul crezand ca noi suntem prosti iar ei inteligenti! Unul cu vulgaritati si ineptii, altul cu ura din care este construit. Doi frustrati care completeaza tabloul urat al mediei audiovizuale incarcata de personaje itite din cele mai scarboase cotloane ale societatii Ne putem lipsi bine merci si de cei doi! Avem nevoie de ceva constructiv si bun, nu de grobianisme si ura pe langa tigania si incultura di presa si din unele emisiuni tv!
    • 0 (2 voturi)    
      dghfg (Luni, 9 martie 2009, 9:24)

      alt clujean [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Sunt sigur ca tu ai nevoie de TRU, Vadim si Paunescu.Ei, te-ai obisnuit deja cu ei!
  • 0 (2 voturi)    
    Titlul artiocolului (Luni, 9 martie 2009, 8:07)

    MOESIA [anonim]

    Am citit articolul pentru ca in titlu face referire la Mircea Badea si CTP. Si ca mine multi altii. Asa ca , draga sceriitorule , daca vrei sa-ti masori audienta la citit, pune numele tau in titlu. Si apoi ... mai vorbim!
    • +1 (1 vot)    
      Titlul...sau celebritatea (Luni, 9 martie 2009, 10:53)

      SOCRATE [anonim] i-a raspuns lui MOESIA

      MOESIA ; tu ai citit articolul pentru ca ai vazut numele lor ... si indemni lumea la o concurenta !
      Concurenta neloiala ! Au TV-ul si publicitatea de partea lor !
      Au in comun agresivitatea , inteligenta , narcisismul si publicitatea ! Ii urmaresc cu placere ... asta nu inseamna ca ii apreciez foarte mult . Niciunul nu e capabil de dialog ! Mai exista si librarii !
      PS: Incearca sa scrii mai cu atentie !
  • -1 (1 vot)    
    prostia si nebunia (Luni, 9 martie 2009, 9:30)

    taitta [anonim]

    Mare lucru sa ne arate prostia, cand ei sunt etalonul prostiei si al nebuniei. Ideal era sa lupti impotriva prostiei sa o izolezi, dar ei au facut tot posibilul sa-i tampeasca pe oameni. De altfel CTP a dat si un citat dintr-o carte de a lui la emisiunea cu Hurezeanu unde spunea ca cea mai mare afacere este sa investesi in prostia oamenilor.
    • +2 (2 voturi)    
      A dat citat din cartea lui (Luni, 9 martie 2009, 12:07)

      mil [anonim] i-a raspuns lui taitta

      Premiata la Eurocon acum 20 de ani. Cartea pe care eu am citit-o si nu e o carte proasta.Am mai citit si alte carti de CTP (da dom'le, citesc carti si etalonul asta de prostie cum ii spui scrie, nu canta manele) si CTP e orice vrei dumneata, numai prost nu.
      Reactie de prost e sa il faci prost pe acela cu care nu esti de acord, e mult mai comod decat sa iti pui problema daca are dreptate ori ba.
  • 0 (0 voturi)    
    wow si eu care credeam ca esti anti Badea (Luni, 9 martie 2009, 13:16)

    cristi [anonim]

    Ave Mantzy!
  • 0 (0 voturi)    
    Mie imi place Badea (Miercuri, 11 martie 2009, 8:33)

    radurambo [anonim]

    Totuisi, pe portiuni. Imi place ca ataca pe intelectualoizii cretini gen Patapievici, dar uneori sar peste cal
  • +2 (2 voturi)    
    super (Miercuri, 11 martie 2009, 9:39)

    ana [anonim]

    Felicitari pt articol, Mantzy.
    Eu totusi nu cred ca se poate compara Badea cu CT, dpdv al profesionalismului. Cand CTP facea jurnalistica de-adevaratelea, Badea inca se juca in tarana sau mai bine spus ne arata cum se face spagatul. Acum Badea incearca sa adopte ceva din atitudinea lui CTP dar o asezoneaza cu gesturi triviale si vocabular de mahala. Daca acest Badea si-ar vedea de muschii lui, n-am avea decat de castigat. Oare cei care-i sorb cuvintele nu-si dau seama ca fac parte din liota pe care el o dispretuieste cel mai mult: burtosi si prosti care nu-si pot construi propriile aprecieri asupra lumii in care traim? Nu ca el ar fi in stare sa faca asta. El iti poate vorbi o ora intreaga despre un subiect gen Simona Senzual versus Daniela Crudu si sa rada cu gura pana la urechi. Daca asta e jurnalism....
  • 0 (0 voturi)    
    NU (Joi, 12 noiembrie 2009, 22:21)

    Jiri [anonim]

    Nu exista termen de comparatie intre cei doi, CTP este o valoare iar Badea un gurist. Nu-i mai asociati nici in gluma.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi