Pretentiile noastre cresc pe zi ce trece si nevoia de a explora noi domenii de activitate este din ce in ce mai mare. Ce mai!... Suntem intr-o continua cautare a job-ului “de vis", la moda. In momentul de fata, a avea un job cool care sa-ti permita sa ai 10 carti de credit, pantofi si genti “de firma” de la marile case de moda din Paris si, bineinteles, o masina cu nume rezonant reprezinta un indice de succes.

“Gaseste ceva sa-ti placa si nu vei lucra o zi in toata viata ta”, zice Confucius. In cazul job-urilor 'cool', poate fi vorba de munca asidura, dar cu siguranta slujba aceea iti va face viata mai usoara, cel putin din punct de vedere financiar. Asadar, daca doresti sa fii “la moda”, pregateste-te pentru job-uri ca: headhunter, PR sau antreprenor.

Avand in vedere domeniul in care activez, voi incepe sa va vorbesc despre “moda head-hunting”. Ce inseamna head-hunting? Consta in a convinge un manager sa-si schimbe locul de munca - mai exact, sa furi concurentei oamenii cei mai buni. Tehnica e simpla si exista de cand lumea.

Un bun headhunter trebuie sa detina abilitati foarte bune de comunicare, interrelationare, sa fie persuasiv si, foarte important, sa aiba o cultura generala care sa-i sustina argumentele. Nu trebuie uitat ca intra in contact cu manageri de top care sunt de obicei oameni bine pregatiti. Concluzia specialistilor - “Aceasta meserie e mai mult o arta decat o stiinta”.

Un alt domeniu care se mentine in topul preferintelor este PR-ul. Activitatea de PR este complexa, incluzand o gama foarte larga de sarcini, in functie de proiect, de client si de persoanele implicate. De la simpla informare a presei prin conferinte sau comunicate, pana la organizarea de evenimente.

Aici intervine partea cool a job-ului de care suntem atrasi cu toti - intri in contact cu o multime de oameni, pui la punct planuri si contribui direct pentru ca ele sa se finalizeze asa cum trebuie. Atentie insa…foarte multa lume confunda imaginea companiei cu PR-ul acesteia, ceea ce nu este adevarat. PR-ul inseamna reputatia companiei asa cum e ea perceputa ca etica, ca angajator, ca soliditate a businessului.

Ultimii ani au scos la iveala un trend interesant in lumea afacerilor si anume, antreprenoriatul. In sensul modern al economiei de piata, un antreprenor este un agent economic care are un comportament activ si o viziune inovatoare, care accepta deliberat riscuri financiare pentru a dezvolta proiecte noi. Caracteristicile principale ale unui antreprenor sunt creativitatea, spontenaitatea, abilitatea de a lua decizii rapide chiar daca are putine informatii, o persoana care isi asuma riscuri.

Asa ca daca esti una dintre persoanele care isi doresc o afacere proprie, simti ca nu te poti exprima eficient ca angajat, vrei si poti sa dezvolti un business de success si, bineinteles, visezi la castiguri mari peste noapte…nu mai sta pe ganduri si ia calea antreprenoriatului.

Ca si in moda, tot ce e cool nu ni se potriveste neaparat tuturor. De exemplu, albul si negru sunt in voga. Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la culorile tale preferate si sa porti doar aceste doua culori.

Fie ca e vorba de job-uri, haine sau accesorii, nimic nu trebuie luat ca fiind obligatoriu, alegerea iti apartine. Nu uita, insa, ca succesul nu va fi niciodata de partea celor care muncesc mult, ci de partea celor care lucreaza inteligent si cu pasiune.

Sursa: Ozana Matiuc

Consultant HR