Perle la BAC 2013: Catalin Botezatu este un model in viata/ Eminescu mintea in poezi cu viziunea lui despre lume cu iubire, cu sentiment (...). Nu era adevarat ca am vazut si la televizor ca mergea si prin locuri necurate si ca a murit de sifilis

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 2 iulie 2013, 14:05 Life | Fun

Profesorii din Timis s-au distrat copios cand au corectat lucrarile elevilor care au sustinut examenul scris la Limba si literatura romana - Bacalaureatul 2013. Lucrarile contin zeci de "perle" care de care mai siropoase. Un elev spune ca Eminescu mintea cand vorbea despre "iubire" fiindca a vazut la televizor ca poetul "mergea si prin locuri necurate si ca a murit de sifilis". Un alt elev il are ca model in viata pe Catalin Botezatu.

Iata cateva dintre "perlele" scrise de elevii din Timis si prezentate de realitatea.net:

- "Poetul avea o fixatia pe poza lui Ann pentru ca atuncea, in vechime nu era Facebook ca sa vada toate panaramele dezbracate pe toti pereti. Si ea perversa o lasat poza ei in vitrina la foto pe unde stia ca trece poetul".

-  "Se uita cu jena la poza capului iubitei lui din vitrina la fotograf ca faceau misto baietii de la terasa de iel.  Fotografia avea buzele surazatoare. Ia lasat-o iubita lui ca atunci cand este plecat cu treaba, el sa nu uite de fata ei".

- "Ann avea niste trasaturi de gen epic. Era epica. Sebastian era mai putin epic desi avea potential intrucat ii placeau pozele, dar e mai mult curentul liric".

-  "Jurnalul e mai putin bun cand la 16 ani mama gaseste scrise lucruri personale, ca am luat bataie s-au de ce fete imi place".

-  "Eminescu mintea in poezi cu viziunea lui despre lume cu iubire, cu sentiment, cu pus de suflet in relatiea ce nu era el, nu era adevarat ca am vazut si la televizor ca mergea si prin locuri necurate si ca a murit de sifilis".

-  "Catalin Botezatu este un model in viata pentru orice fiinta pentru ca el ia fete din viata reala si le duce si le imbraca la Bucuresti si pe unele chiar mai adanc in Europa".

-  "Pe langa modelul meu in viata eu am si modele in viata, care sunt animatoare, cu care ma inteleg bine, cu unele merg chiar la strand, cand nu sunt obosite noaptea dupa dans. Au o viata buna, deci asa vreau sa ajung si eu".

Absolventii de liceu au sustinut ieri examenul scris la Limba si literatura romana - Bacalaureatul 2013. La profilul real, subiectul I a avut mai multe cerinte pornind de la un fragment din "Scrinul negru" de George Calinescu, iar la subiectul al III-lea elevii au avut de redactat un eseu de 600 - 900 de cuvinte in care sa prezinte "tema si viziunea despre lume dintr-un text poetic studiat, apartinand lui Tudor Arghezi, Ion Barbu sau Lucian Blaga". La profilurile umanist si pedagogic, subiectul I s-a bazat pe un fragment din "Accidentul" de Mihail Sebastian. Citeste aici subiectele la examenul de Limba si literatura romana.























17175 vizualizari

  • -13 (21 voturi)    
    comentarii literare (Marţi, 2 iulie 2013, 14:32)

    nellino [utilizator]

    Elevului care a scris ca Eminescu mintea cand vorbea despre iubire, i-as da un 9 pentru ca a avut curajul sa exprime o parere PERSONALA intr-un comentariu literar. Aceasta initiativa nu este deloc incurajata de profesori sau premiata de corectori. Toti elevii trebuie sa scrie ce a zis criticul X si criticul Y, dar atunci cand unul din ei isi exprima o parere personala (nu foarte departe de adevar) este luat la misto pe site-ul care le stie pe toate.

    Sunt curios ce comentarii ar fi avut profesorii din Timis la adresa unui elev care ar fi scris ca Eminescu facea misto de Partidul Liberal in Scrisoarea a III-a... (lucru care nu prea apare in operele stufoase ale criticilor X si Y)
    • +13 (17 voturi)    
      Hmm (Marţi, 2 iulie 2013, 14:47)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Eu i-aş da 2. Pentru că o părere personală nu face doi bani dacă nu este exprimată într-o limbă umană, oricare ar fi ea (de preferinţă română, pentru că elevul/eleva a susţinut examenul de Limba şi literatura română). În plus, nu-mi dau seama la care dintre cerinţe a vorbit respectivul/respectiva despre Eminescu, că nu-l văd nicăieri în subiectul prezentate în presă...

      Şi apoi, ce relevanţă poate să aibă viaţa personală a poetului atunci când subiectul examenului este literatura? Similar, ce importanţă au părerile politice stupide, xenofobe şi intolerante ale lui Eminescu atunci când vorbim de poezia lui?
      • -2 (2 voturi)    
        amandoi aveti dreptate! (Miercuri, 3 iulie 2013, 12:15)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Nota 9 este categoric mult prea mare, insa trebuie apreciat faptul ca elevul a formulat o parere prorprie, a tras o concluzie (GRESITA) si nu a invatat mecanic poesiile sau opinia criticilor consacrati, ca in urma cu o suta de ani, nu a folosit fitzuici, cum se proceda in urma cu 30 de ani, si nici nu a utilizat un microreceptor ascuns, cum se afce acum ...
        • +2 (2 voturi)    
          hehe (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:11)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          "... si nu a invatat mecanic poeSiile..."
          Nu a invatat nimic, nu doar poeziile.
          Merita o nota mai mare daca spunea care e parerea criticilor si cu ce nu e el de acord. Altfel, e doar ceva scris ca sa umple foaia.
          • 0 (0 voturi)    
            OT: multumesc, ai dreptate! (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:30)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            OT, pentru ca nu rezolva nimic nou in cazul de fatza, insa reprezinta o rememorare placuta: cu mai bine de 40 de ani in urma, asa procedam! Spuneam "Tudor zice ca ..., iar George observ ca ..., insa eu consider mai degraba ca ...:"
    • +2 (2 voturi)    
      Sa-i dai 9 pentru o asha exprimare? (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Pentru cite greseli gramaticale si de exprimare are acolo, ar trebui retrogradat(a) in clasa a 5-a, sa repete gramatica limbii romane.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Miercuri, 3 iulie 2013, 16:28)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Exprimarea lasa de dorit, dar si eu sunt de parere ca examenul de "limba" si literatura romana nu implica decat invatat mecanic (toceala) si ca elevii sunt indoctrinati cu o propaganda ingrozitoare ca toti poetii si scriitorii nostri au fost niste sfinti in care nu ai putea sa dai nici macar cu o floare.

      Poate ca la olimpiada de literatura romana elevii sunt incurajati sa isi exprime opinia personala dar la bac formatul examenului nu permite asa ceva (pentru ca nu ai cum sa dai nota unei opinii).

      Personal as scoate literatura romana din programa de bac, as lasa doar gramatica ("limba") pe care nu am facut-o deloc in clasele 9-12.
  • +9 (17 voturi)    
    profesorii s-au distrat...foarte tare (Marţi, 2 iulie 2013, 14:36)

    visio [utilizator]

    Băsescu a avut iar dreptate: de ce să mărească salariile unor profesori imbecili? să producă asemenea aberații sociale? eu muncesc ca prostu la privat să suport social retardați din ăștia? nu, merci; societatea românească trebuie restructurată; decât așa profesori, mai bine nu; proștii pot căra foarte bine cărămizi fără să știe cu cititul sau scrisul; dacă nu vor să care cărămizi, nu e bai; le facem un loc al lor, îi castrăm pentru binele societății, și îi lăsăm să moară de bătrânețe; dacă Dumnezeu face miști de noi, ăștia care ne spetim pt un amărât de ban, e bine să se ocupe și de ceilalți proști care se amuză de ce perle scot elevii.
    • -5 (13 voturi)    
      Corect! (Marţi, 2 iulie 2013, 15:04)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Un mediocru (Base) nu se putea bucura decat de aprecierea unei loaze, cu pretentii (de unde si vorba ...nu-i destul daca nu e fudul). Pe salarii de mizerie nu o sa stea in scoli funerii .. Da si cei care stau au "concursul" si lipsa de interes a parintilor: cand loaza face spate ani, doar statul trebuie sa se ocupe de ea. Cam asta e rezultatul grijei pe care o au unii pentru foarte aproapele lor.
    • -3 (7 voturi)    
      Imi vine sa spun cum spui tu, dar (Marţi, 2 iulie 2013, 20:53)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui visio

      cum, din pacate, nu se profileaza un viitor in care sa fie posibil sa li se retraga dreptul de vot antropomorfilor de care vorbim (pentru ca eu cred ca de acum, numai forma lor fizica este umana; sunt prea imbecilizati ca sa mai poata fi considerati cu adevarat oameni) ... asta e, inseamna ca nici a desfiinta sau lasa sistemul de educatie de stat sa balteasca in mocirla in care se afla nu e o solutie - nu ii dau dreptate lui Basescu aici. Nu ca ar fi de ajuns sa maresti salariile, in niciun caz. E o masura necesara dar insuficienta. Insa da, fara o strategie puternica si oameni la varf capabili sa il duca la indeplinire, e inutil sa maresti salariile. Dar daca se va intampla sa existe acea echipa capabila, marirea va fi necesara.
      Revin la gandul ca fiinte din astea au drept de vot ...brrr....
      P.S. Basescu insusi mi se pare din ce in ce mai jigodie. Nu ca s-ar fi schimbat - e ceea ce a fost mereu. Cel mai abil animal politic din Ro. Mi se pare chiar mai viclean, mai abil decat era Iliescu in vremurile lui de glorie. Dar ... el isi da din ce in ce mai mult arama pe fata, Ponta s-a mai viclenit nitel fata de vara trecuta ...parca ar mai fi o diferenta intre ei, insa probabil si aia trucata ....
      • +1 (1 vot)    
        antropomorfii se cer! se "vind" foarte bine! (Miercuri, 3 iulie 2013, 12:21)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        Base nu are nicio legatura cu Educatia, si nici macar ilici nu poate fi blamat pentru asta!
        De peste 23 de ani suntem in economia de piatza, ce se cere, aia se ofera.
        Daca societatea contemporana, daca piata municii din Romania ar solicita absolventi de liceu care sa aiba macar nivelul a patru clase primare, atunci acestia are apare!
        Elevii ar fi nevoiti sa invete cum trebuie.
        Insa nu este cazul, oferta scolara se pliaza perfect pe cerintele societatii contemprane. Saracu base, pare la fel de optimsit ca Brucan cu "20 de ani" cind spunea ca nu este nevoie de filosofi, ci de tinchigii si osapatari. Iata ca Romania anului 2013 solicita, si i se ofera din plin, antropomorfi!
        • 0 (0 voturi)    
          Ce convenabil! (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          Ce sa spun! Nimeni nu invata pentru ca nu cere piata muncii. Piata muncii nu cere analfabeti cu diplome de de facultate, dar absolventi cu adevarat valorosi cere insistent.

          Teza asta cum ca dejeaba faci scoala ca oricum nu ajuta e scuza lenesului care cauta o explicatie convenabila pentru propria viata de ratat.

          Cine invata bine are azi o sumedenie de variante.
          Sunt domenii foarte bine platite in RO, cum ar fi IT-ul, unde desi se gasesc locuri de munca bine platite si conditii decente, guess what?, tot nu gasesti absolventi buni. Din 150-200 de absolventi maxim 20 sunt recuperabili, restul au iesit din facutlate cu maxim aceleasi cunostinte cu care-au intrat.
          Pentru alte domenii, tot daca esti bun, poti prinde o bursa de master in afara, o bursa de doctorat in afara. Exemple simple. Motive suficiente sa inveti bine. Da' romanul lenes prefera sa se plinga ca nu-i da statul de toate in loc sa puna osul la munca. De aia suntem in degradarea asta fizica si morala, pentru ca de 23 de ani ne furam unii altora caciula.
      • +3 (3 voturi)    
        ți-ai luat minusuri dela retardați (Miercuri, 3 iulie 2013, 19:19)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        însă nu e bai; aș putea avea puțină simpatie pentru antropomorfi, mă străduiesc, nu reușesc; am încercat diverse discuții cu idioți....degeaba; ori că vorbeam cu pereții, ori că vorbeam singur, ori vorbeam cu ei, rezultatul era același; un blank absolut, perfect, perpetuum; dacă le spui că trebuie să muncească pentru o bere, te înjură, și dască ai noroc chiar scapi nebătut; cam asta înseamnă o națiune fără principii, și pentru asta trebuie să mulțumim comunismului; de ce? pentru că el a spus că toți oamenii sunt egali; comunismul a spus că plagiatorul poate fi Prim-Ministru, comunismul a spus că EBA trebuie să fie în PE, tot comunismul a spus că Elena Ceaușescu știa să scrie; oamenii nu se nasc egali și nici nu sunt egali; eu nu mă pot compara nici în zece vieți cu un inventator, sau cu Hagi, ori cu un olimpic la mate sau literatură sau chimie; însă, comunismul mi-a spus că dsacă vreau, pot; așa se nasc aberații în sistem și pot fi corectate numai prin castrare.
        Cât despre băsescu, el este un om de transport unde totul este negociabil și masurabil; evident că în politică nu poți accede decât asociindu-te cu indivizi mai mult sau mai puțin integri.
        Politica este o știință ca oricare alta, însă comunismul a redus-o la nivelul de șmecherie. Mi-ar fi plăcut să am guvernanți inteligenți, însă Dumnezeu mă pune să aleg între criminalii din usl și băsescu; când Dumnezeu face mișto de un om nu prea e loc de întors; același Dumnezeu îți dă și variante de răspuns pe drumul lung; îți dă de ales să apreciezi valoarea sau să o omori ori să o emigrezi. Alde Ponta plagiatorul, Mang, Antonescu, sunt produsele comunismului. Băsescu știe matematică însă o aplică prost: Și apari tu, sau eu, și afirmi în gura mare că unii trăiesc visul lui Ponta. Întreabă o entitate nulă dacă a auzit de Brâncoveanu; îți va spune că e o stație de metrou sau de bus...ori de localitate, însă asta numai printr-o deducție absurdă; entitățile nule sunt peste tot, ale noastre orbitează haotic...
        • +1 (1 vot)    
          Da, de acord cu tine (Miercuri, 3 iulie 2013, 22:15)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui visio

          Eu nu mai cred ... cum sa zic, in democratie ca panaceu social universal. Respectiv : ceva nu merge bine intr-o societate ? A, bagam democratie si se rezolva. Democratia in conditiile unui stat de drept (in care deciziile majoritatii au, totusi, niste limitari bazate pe principii clare, cum ar fi egalitatea in fata legii) mi se pare, fara discutie, cea mai buna si corecta solutie pentru o societatile care au anumite valori - onestitate, respect pentru ce este in jur (oameni, spatiu public), etica muncii etc.
          La noi nu s-a intamplat asta - democratia a venit pleasca intr-o societate fara aceste valori. Nu mai sunt convinsa nici ca au existat in totalitate si au fost pierdute doar din cauza comunismului. Ceva cred ca scartaia de mai devreme - acesta a existat si in alte tari, fara asemenea rezultate - si s-a viciat aproape complet in cei 50 de ani ai regimului. As spune ca supunerea e unul dintre lucrurile care scartaiau deja - "capul plecat sabia nu-l taie" nu e o vorba din timpul comunistilor.
          Cert e ca o democratie, cred eu, face absolut necesar un sistem de educatie bun si cu acces gratuit, macar pana la un anumit nivel, pentru ca toti avand drept de decizie, cat mai multi ar trebui sa-si exerseze, cat de cat, intelectul, gandirea critica si sa-si insuseasca niste valori - pentru ca la scoala poti sa faci, si in alte tari se face asta, si educatie civica, soft skills ( ca gestionarea conflictelor) etc. Dar votantii unui Voiculescu, de pilda, care sunt votanti majoritari (70% fata de 30% Iulian Craciu, e gretos) nu ar alege astfel de oameni !
          Cred din ce in ce mai mult ca cea mai importanta este calitatea si nivelul de implicare al societatii, nu directia politica, economica. Tarile nordice, de pilda - sunt destul de socialiste. Dar au sistem de educatie bun, etica protestanta a muncii etc. A, si e mai interesant cand compari procentul de oameni care au declarat ca au facut sau fac voluntariat cu cel din Ro :D
  • +8 (10 voturi)    
    Perle (Marţi, 2 iulie 2013, 14:37)

    deer [utilizator]

    Mie nu mi se pare ca avem motive de distractie.
    Si, daca ar avea putina responsabilitate, nici profesorii acestor elevi nu ar trebui sa se amuze.
    • 0 (0 voturi)    
      Eu i-as trage la raspundere pe profesori (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui deer

      Nu inteleg cum personajul care comenteaza despre Eminescu a ajuns sa termine 12 clase cu asha exprimare. Cum a trecut examenele la limba si literatura romana in gimnaziu si liceu?
    • 0 (0 voturi)    
      Exact!!!!! (Miercuri, 3 iulie 2013, 15:42)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui deer

      Profesorii din Timis si din toata tara, Ministerul educatiei, cercetatorii din institutele de cercetare care au legatura cu invatamantul ar trebui sa se intrebe cum au ajuns acesti elevi sa dea bacalaureatul si nu sa se distreze. Cred ca sunt si ei raspunzatori ca s-a ajuns la o astfel de situatie.
  • +10 (10 voturi)    
    Perlele de acum 10 ani erau mai inteligente... (Marţi, 2 iulie 2013, 14:55)

    abisala [utilizator]

    Astea imi provoaca dezgust...
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Marţi, 2 iulie 2013, 15:04)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Ai dreptate.
    • +1 (1 vot)    
      adevarul este ca unii nici nu au nevoie de bac (Marţi, 2 iulie 2013, 15:34)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      ci doar de o bara si muzica...ce poezie ?!
    • +3 (3 voturi)    
      perlele de acum-rezultatul educatiei "TV" (Miercuri, 3 iulie 2013, 9:40)

      eu2012 [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Tinerii "bacalaureati" si-au dezvoltat limbajul si "incultura" la emisiunile in care erau invitati Gigi Becali Bianca Dragusanu, Daniela Crudu , etc

      Cica Ponta isi da baiatul la o scoala privata. Evident, ca la cele de stat sunt decat profesori cu backgroundul ministrului educatiei. Dumnezeule, ce tara!!! Si 67% dintre romani considera ca e minunat!!!
      • 0 (0 voturi)    
        incomplet (Miercuri, 3 iulie 2013, 12:25)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui eu2012

        "educatia TV" este o explicatie foarte incompleta: asa este, dar DE CE televiziunile se intrec in a a duce pe platou pe Jiji, blonda lui bote, crudutza, etc?
        sa fie oare o conspiratie mondiala a reptilienilor?
        NU!
        Asat cere piata, ASTFEL de modele sunt apreciate.
        Nu elevii sunt inculti pt ca s-au uitat la TV, ci televiziunile s-au conformat cererii publicului si au invitat pe cei pe care POPORUL ii considera drept modele de urmat!
  • +14 (16 voturi)    
    parerea mea.... (Marţi, 2 iulie 2013, 15:17)

    dorubarbu [utilizator]

    Vinovatia pentru faptul ca un absolvent de 12 clase este agramat si debiteaza astfel de enormitati intr-un examen important, cum este Bacalaureatul, apartine in exclusivitate profesorilor.

    Imi pare rau, dar eu nu dadeam note de trecere unor astfel de elevi daca eram profesorul lor la Limba si literatura romana...Repetau clasa a V-a pana se plictiseau....nici vorba sa fi ajuns sa faca 12 clase...

    Inteleg frustrarile profesorilor legate de conditiile mizere de salarizare, de pierderea autoritatii in fata elevilor, de debusolarea administrativa sau de dezastrul din ultimii 23 de ani privind "reforma" din invatamant....Insa toate aceste lipsuri NU SCUZA atitudinea lor DE-A DREPTUL IRESPONSABILA fata de exigentele impuse elevilor.

    Nu stii...NU TRECI CLASA!!! Asta e...
    Dar profesorii au dat note de trecere "din burta" unor agramati...si acum...."se amuza" de imbecilitatile debitate de acestia din urma...

    Va amuzati trist, doamnelor si domnilor profesori de Limba si literatura romana!!! De fapt, nu faceti altceva decat sa radeti de propria prostie si iresponsabilitate de care ati dat dovada ani de zile!
    Mai mult...nu faceti altceva decat sa-i dati dreptate actualului presedinte Traian BASESCU....in legatura cu afirmatia ca "scoala romaneasca scoate tampiti".

    Frustrant, nu?
    • +1 (1 vot)    
      Ce spui tu ar fi valabil intr-o tara normala (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:23)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

      Dar in Romania reactia profesorilor care a fost? Faci pregatire cu proful de la clasa, iei 9 sau 10 indiferent cit stii. Nu faci pregatire, esti sicanat. Exact ca taxele de protectie din orice grup mafiot.
      • +1 (1 vot)    
        Cunosc ... (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:43)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Mda, stiu ce spui...iar sicanele astea se intamplau si in anii '80, cand am facut eu scoala...

        Si atunci existau favoritisme, si atunci erau sicane...Aveam colegi (in scoala generala) care nu erau in stare sa scoata o fraza coerenta, NICIODATA nu i-am auzit (cel putin la prezentari orale) sa spuna ceva, nu erau in stare sa rezolve nici o problema sau un exercitiu banal de matematica...si cu toate astea...au trecut cele 8 clase....

        Sa nu mai spun de fostii colegi de liceu (1986-1990)! Imi vine sa vomit numai cand ma gandesc...

        Am avut si colegi buni, chiar foarte buni, insa majoritatea (cel putin jumatate) erau niste catastrofe!!!

        Daca si in invatamant se practica metode mafiote....inseamna ca Romania e o tara pierduta!
        • 0 (0 voturi)    
          Atunci era totusi altceva (Miercuri, 3 iulie 2013, 18:11)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

          Tot prin perioada aia am facut si eu gimnaziul/liceul. Favoritismele erau maxim 10%. E adevarat ca existau elevi care nu stiau nimic si treceau clasa, da' o treceau cu 5. Azi, categoria asta face pregatire cu proful de la clasa si ia 9 si 10. Aici e prostitutia. Iar cel care nu merge la pregatire, chiar daca e bun, ia 7. Doar cei foarte buni (care ajung macar la faza pe judet la olimpiade) nu-s defavorizati daca nu fac pregatire.

          Si mai trist e ca aia care nu dau spaga la profesor concureaza pe baza de dosare la admitere la facultate cu aiai care dau spaga (pregatirea).

          Pe vremea noastra era admitere la facultate, dupa care repartitie in ordinea mediilor. De aia unul ca MRU, sef de promotie, a prins post la universitate iar unul precum Crin Antonescu, dupa 2 ani repetati si note submediocre, a prins post la profesor la tara. Acum nu mai e nici un criteriu meritocratic. ierarhiile se fac cu cine da 10 lei in plus.
  • +1 (5 voturi)    
    BAC (Marţi, 2 iulie 2013, 15:43)

    DanXP [utilizator]

    Eu apreciez ca in sfarsit s-a gandit cineva acolo sus sa se dea diferentiat examenul la Romana pentru real si uman. Cei de la uman ar trebui sa fie cei care chiar le plac cuvintele decat cifrele si cum au mai multe ore de romana si altele (istorie etc) e normal sa aibe mai dificil. In legatura cu perlele.. nu mai ganditi atat de ingust. Multe din ele sunt facute de jurnalisti ( cand naiba aveau timp sa le extraga cand ieri a fost examenul) ? Si pe langa cele adevarate sunt concepute de elevi care au simtul umorului nestiind probabil subiectul au improvizat. Evident mai sunt si greseli comise fara intentie dar nu cred ca cele picante (exemplele cu Eminescu si Bote).
    Un alt motiv al situatiei actuale nu sunt doar profesorii ci si parintii dar si anturajul.
    • -1 (7 voturi)    
      tu clar ai fost la real (Marţi, 2 iulie 2013, 16:25)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui DanXP

      bine, recunosc, si eu am fost, dar treceam si pe la scoala. chiar zilnic (soc si groaza)!

      Asa ceva.....mai rar:
      "Cei de la uman ar trebui sa fie cei care chiar le plac cuvintele decat cifrele si cum au mai multe ore de romana si altele (istorie etc) e normal sa aibe mai dificil"...bate orice perla.
      Bine ca ne acuzi de ingustimea mintii.
      Ingustimea se mai poate largi, bezna ramane tot bezna.
      • +3 (3 voturi)    
        Pacat ca ati ramas fara lumina... (Marţi, 2 iulie 2013, 17:02)

        Venturiano [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        Poate ca daca in loc sa fi analizat structura pe care ati citat-o, scoasa din contextul discutiei, ati fi analizat substratul ideii pe care DanXP a expus-o, v-ati fi dat seama ca problema nu se rezuma doar la "hmm, realu' le are cu cifrele, asa ca ei nu stiu sa faca ceva dificil la romana". Pentru cunostinta dumneavoastra, exista o diferenta imensa intre timpul de studiu si profunzimea la care acesta se realizeaza in cadrul orelor de limba si literatura ro. de la profilul real, in comparatie cu cel de la uman. Mai mult decat atat, deja exista o diferentiere clara intre testul de BAC la matematica pentru cei care studiaza la un profil economic(matematica superficiala) si cei care aprofundeaza matematica. In aceste conditii, este mai mult decat logic si perfect just sa faci diferenta intre un om care in 4 ani de liceu a facut adunat de doua ori mai multe ore de romana la care se adauga si materiile auxiliare cu impact asupra unui astfel de test (filozofie/istorie/etc) si unul care pe langa cele cateva ore de studiu al limbii "a lucrat cu cifrele".

        Prin urmare, data viitoare cand incercati sa pareti superior, incercati sa lasati aroganta si demagogia acasa si sa tratati subiectul la un nivel adecvat pretentiilor. In caz contrar stiti cum se spune "Tacerea e de aur"!
        • -2 (6 voturi)    
          demagogia din oglinda (Marţi, 2 iulie 2013, 18:29)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui Venturiano

          structura nu e scoasa din context, am reprodus citatul complet:-), din punct in punct...

          1. Eu am absolvit un liceu real. Am avut cea mai mare nota la limba romana la admitere (9.91), apoi am urmat o facultate umanista. Ceea ce spuneti dvs este cel putin un cliseu, daca nu o tampenie. Am colegi de clasa (tot de la real, evident) care au ajuns avocati, judecatori, jurnalisti. Multi dintre colegii mei, desi au studiat doar in liceu limba engleza, evident mai putin decat se studia o limba straina la uman, vorbesc engleza foarte bine.
          2. BAC-ul a devenit atat de usor, incat sa-l faci pentru unii si mai usor nu este decat o incercare de becalizare a Romaniei. La fel si examenul de admitere la liceu. Trei subiecte de la matematica au fost rezolvate de copilul meu de 9 ani instant.

          Lasati dvs demagogia, limba romana nu ar trebui sa fie negociabila. Din cauza unor oameni care gandesc ca dvs au inceput copiii sa se planga ca "le-a picat" un subiect de poezie la BAC. Mare drama nationala.
          3. Atatea greseli intr-o singura fraza, o topica de bolovan pictat cu cerneala si rostogolit pe hartie, nu au legatura cu realul, ci cu lipsa de interes pentru scoala. Indiferent de profilul ei, uman sau real. Ma refer la fraza "protejatului" dvs. Va intorc cu drag mesajul:
          "Prin urmare, data viitoare cand incercati sa pareti superior, incercati sa lasati aroganta si demagogia acasa si sa tratati subiectul la un nivel adecvat pretentiilor. In caz contrar stiti cum se spune "Tacerea e de aur"!"
        • +3 (3 voturi)    
          Chiar diferentiind subiectele... (Marţi, 2 iulie 2013, 18:44)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Venturiano

          ...exprimarea criticata de Un Dac nu merita nota de trecere.
          Odata acceptat acest lucru, putem discuta despre substraturi.
  • +6 (6 voturi)    
    Ti se face parul maciuca! (Marţi, 2 iulie 2013, 17:25)

    Ioanas [utilizator]

    Cum de au ajuns acesti elevi in clasa a XII-a ?
    • +4 (4 voturi)    
      Cum s-a ajuns aici?! (Marţi, 2 iulie 2013, 19:43)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

      Daca intrebarea nu e retorica, incerc eu sa raspund:
      1. Nu toti elevii au interes in literatura
      2. Clasele prea mari si controlul individual slab
      3. Profesorii supraincarcati de birocratie
      4. Metode de predare invechite
      5. Multa literatura fara valoare
      6. Profesorii obligati sa raporteze statistici pozitive
      7. Vremurile in care traim: cinism, coruptie, impostura
      • 0 (0 voturi)    
        explicatia 1 nu tine absolut de loc! (Miercuri, 3 iulie 2013, 12:31)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Sigur ca nu toti sunt interesati de literatura, insa asta nu are absolut nicio importanta!
        La scoala te duci ca sa inveti ce este in programa, nu ce ITI PLACE TIE!
        multi nu sunt interesati nici de 1+1 fac doi, inci de formula apaie, insa asta nu reprezinta o scuza, nu justifica faptul ca elevii nu stiu mai nimic!
        Socala trebuie sa te invete obiectele de care Nu esti interesat, daca ai pasiune pentru programare sau pentru astofizica, o sa le aprofundezi si singur, scoala trebuie sa iti dea notiuni elementare si in domeniile ce Nu iti plac!
      • +1 (1 vot)    
        Scuze fara suport (Miercuri, 3 iulie 2013, 14:31)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Citez:
        "Eminescu mintea in poezi cu viziunea lui despre lume cu iubire, cu sentiment, cu pus de suflet in relatiea ce nu era el, nu era adevarat ca am vazut si la televizor ca mergea si prin locuri necurate si ca a murit de sifilis"

        Cineva care se exprima in halul asta nu trebuie sa treaca de clasa a 5-a. Cum poate un asemenea specimen sa aia toate examenele la limba si literatura romana dintr-a 5-a pina intr-a 12-a?!? Ce scuze au profesorii care au dat nota de trecere unui asmenea specimen?
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru John M. (Miercuri, 3 iulie 2013, 16:14)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        As adauga:
        8. Profesori slabi pregatiti.
        9. Profesori care nu se opun instructiunilor primite de la minister din ignoranta sau indiferenta.
        Si as mai spune ca si un elev care nu are interes in literatura, daca ajunge sa dea bacalaureatul, ar trebui sa scrie si sa vorbeasca limba romana literara si sa aiba idee despre scriitorii si poetii romani. Altfel, examenul de limba si literatura romana nu are niciun sens.
        • 0 (0 voturi)    
          Total de acord (Miercuri, 3 iulie 2013, 18:28)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          Sa spunem ca literatura romana poate fi nitel ignorata, desi un absolvent de facultate ar trebui totusi, sa aiba o minima cultura generala.
          Dar aici e vorba de modul de exprimare in limba romana.

          Ginditi-va doar ce sanse are pe piata muncii un personaj cu asemenea exprimare. Cine in angajeaza? Orice meserie care presupune interactiune cu publicul ii e interzisa, ca sperie clientii. Vro specializare nu are, ca madam abramburica a inchis swcolile profesionale. Deci ii ramane sa dea cu sapa, sa mature strada... si cam atit.

          Partea cu adevavar trista e ca asemenea specimene ajung sa termine o facultate. Si dupa aia nu inteleg de ce nu le angajeaza nimeni.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri