Cunoscatorii se prind inca de la titlu – este vorba de o reluare a unui succes mai vechi, serialul TV cu acelasi nume, realizat de Mel Brooks si Buck Henry in 1965, un clasic aflat la baza tuturor comediilor lui Mel Brooks. Rolurile lui Don Adams si Barbara Feldon sunt preluate de Steve Carell si Anne Hathaway, Razboiul Rece se topeste pe fundal intr-o vaga batalie americani- teroristi rusi, gadgeturile se modernizeaza, iar filmul devine comestibil, dar deloc memorabil.

Chiar daca Steve Carell, care este si coproducator, a fost cel care l-a adus in distributie pe Alan Arkin, colegul sau din simpaticul „Little Miss Sunshine”/”Fiecare se crede normal”, scenaristii si regizorul Peter Segal au grija sa-l preseze in forma personajului pe care-l are de interpretat.

Ca si pe ceilalti actori, de altfel, astfel incat sa iasa incolonati pe banda: una bucata analist al agentiei Control, Maxwell Smart (Steve Carell) care viseaza sa devina agent operativ si care, desi lipsit de experienta, stie tot felul de trucuri; una bucata agenta operativa nr.99 (Anne Hathaway), care e profi si se bate cu tocurile in picioare, si, desi refractara la ideea de a pleca in misiune cu Trolea, se indragosteste de el pe drum; una bucata director de agentie (Alan Arkin), care e ca un tata pentru elevii lui zgubilitici, desi ii bate cu rigla ca sa invete; plus doi Minitehnicus de care toata lumea rade si doi agenti cu minte de bibilica; nu in ultimul rand, un agent cu fizic ca facut pe calculator (Dwayne Johnson) si o matahala („Marele Khali”) despre care ai zice ca e la fel de facut pe computer daca n-ar fi campion de bodybuilding.

Daca am spune cum se termina filmul, nu ne-ar acuza nimeni ca dezvaluim vreun mare secret, mai ales daca spectatorul cunoaste serialul inspirator. Inca de la inceput stii cum se va termina misiunea lui Smart si a agentului 99 in Rusia sovietica. Totul e intre coperte dar e, insa, destul de sablonard si de adaptat la comedia de actiune actuala cat sa prinda si urmarirea finala cu masini si avioane (fara de care deja niciun film de actiune nu mai iese pe portile „Uzinei de vise”.).

Get Smart
De ce „Scapati de Smart!”/”Get Smart” nu e totusi un film de evitat? Pentru ca, desi „updatat”, pastreaza farmecul comediilor de actiune de altadata si idila pe muchia tocului pe care eroul il primeste in cap de la eroina.

Pentru ca, desi Peter Segal nu e Mel Brooks (Segal a mai semnat „Anger Management”/Al naibii tratament!”, „Nutty Professor II”/”Profesorul trasnit si clanul Klump” si „The Longest Yard”/”Echipa Sfarma-Tot”), Steve Carell il concureaza pe Don Adams.

Pentru ca Anne Hathaway seamana la figura cu alte actrite de varsta ei, dar are curajul sa nu arate ca o scandura si sa-si poarte cu demnitate carbohidratii.

Pentru ca, desi presedintele american e o „zuza” trasa si ea dupa sablon, James Caan, care il interpreteaza, il face simpatic din doar trei aparitii. Daca mai doriti motive cu un „desi” in fata (sau nu), mergeti si vedeti filmul. El intra pe ecranele romanesti pe 11 iulie.

„Get Smart”/”Scapati de Smart!” – 2008, regia Peter Segal, cu: Steve Carell, Anne Hathaway, Dwayne Johnson, Alan Arkin, Terence Stamp, James Caan.