Da, stiu ca “Ingeri si demoni” ruleaza de ceva timp, da, stiu ca e “entertainment”, dar am o lista intreaga de lucruri pe care nu mi le explic. Le-am trecut aici, cu liniuta de la capat si cu raspunsuri probabile. Filmul lui Ron Howard te pune, intr-adevar, pe ganduri.))

Iata de ce-urile:

- De ce Robert Langdon (Tom Hanks), expert in descifrarea simbolurilor si profesor la Harvard, nu stie italiana si latina, astfel incat se roaga de unul si de altul sa-i traduca din textele secrete aflate in arhiva Vaticanului? Pentru ca nu foloseste la Harvard decat piscina?

- De ce, totusi, Robert Langdon vorbea mai multe limbi straine in “Codul Da Vinci”? Pentru ca actiunea din “Ingeri si demoni” e anterioara celei din “Codul Da Vinci”, cu alte cuvinte savantul a invatat intre cele doua filme?

Daca actiunea e posterioara celei din "Codul Da Vinci", asa cum se pare ca a dorit Ron Howard, e posibil ca Langdon sa fi facut buba la cap alunecand pe cimentul ud de la piscina?

- De ce personajele se adreseaza unele altora dupa structura “ati intrebat - va raspundem”? De ce trebuie sa ne explice actiunea? Oare pentru ca asa au considerat scenaristii ca e mai simplu sa disemineze informatia printre neuronii nostri uscati?

- De ce in filmele americane de gen omul de stiinta e expert in toate stiintele? Aici, Vittoria Vetra (Ayelet Zurer) e fizician, dar stie exact care sunt efectele supradozarii cu un anumit medicament folosit de unul dintre prelati. Poate pentru ca e datoria ei morala, ca unic om de stiinta de pe ecran?

- Totusi, de ce nu vorbeste Robert Langdon nicio limba straina? Macar italiana, daca latina e moarta de mult.

- De ce in secventa de la inceput Vittoria Vetra intra in panica la vederea colegului ucis, dar nu se gandeste sa verifice fiolele de antimaterie? Pentru ca s-a gandit ca e un aparat de filmat langa ele care va surprinde stativul gol?

- De ce, catre final, Vittoria si Robert alearga suficient de incet in urma parintelui McKenna (Ewan McGregor) cat sa nu-l prinda nici macar de-un picior cand se urca in elicopter? Pentru ca Vittoria e pe tocuri?

- De ce principalul talent al lui Robert Langdon e sa ghiceasca directia pe care o indica diversele sageti si degete ale statuilor? Pentru ca stie ca ele pot arata luna si nu numai?

- De ce de fiecare data cand apare Armin Mueller-Stahl intr-un film american stim inca de la inceput ca joaca un personaj dubios? Pentru ca Max von Sydow era ocupat (cu un alt film american)?

- De ce “Ingeri si demoni” e un ghid turistic al Romei care bifeaza aproape toate locurile de interes si ne livreaza “discret” elemente de cultura generala (amestecate, la deruta, cu elemente fictive)?

Ca sa nu se mai duca turistii americani la Termele lui Caracalla cu prosopul la gat si sa intrebe “Unde e dusul?” (Nu radeti, e pe bune!)

- Totusi, de ce lipseste Colosseumul? Poate pentru ca s-a crezut ca nu e la Roma?

- De ce, dupa ce se anunta ca exista o bomba in Piata Sf. Petru, oamenii vin in numar tot mai mare, potrivit unui reporter TV, “ca sa vada ce se intampla”? Pentru ca stiu din alte filme americane ca cineva pana la urma tot va dezamorsa bomba sau o va detona in alta parte?

- De ce criminalul ameninta ca ii va ucide pe cei patru cardinali in public, dar numai pe doi dintre ei incearca sa-i omoare in vazul lumii (unul in Piata Navona cu putina lume, celalalt in Piata Sf Petru, plina)? Pentru ca s-a gandit ca “public” inseamna ca vedem noi?

- De ce scenaristii, atunci cand esueaza in construirea nuantata a unui personaj negativ, rasucesc ametitor la final intriga, cu tot cu polaritatea personajelor, astfel incat sa ne convinga ca rau era personajul la care ne asteptam mai putin? Pentru ca nu stiau de la inceput care e personajul negativ?

- De ce defunctul papa, care l-a adoptat de mic pe McKenna, l-a trimis sa invete sa zboare? Pentru ca stia ca intr-un moment crucial al vietii va trebui sa piloteze un elicopter? (Deci stia si ca Robert Langdon va veni la Roma.)

Trailerul e aici.

"Ingeri si demoni"/"Angels &Demons", regia Ron Howard, cu: Tom Hanks, Ayelet Zurer, Ewan McGregor, Armin Mueller-Stahl, Stellan Skarskard, Pierfrancesco Favino.