Un neutrin intra intr-un bar. 'Ne pare rau, nu am deschis inca'. "FTL neutrino" ("Faster than light", mai rapid decat lumina) a devenit unul dintre cele mai discutate subiecte pe internet, asa cum rareori se intampla in cazul unei descoperiri stiintifice, relateaza AFP.

Cu umor, internautii de pe retelele sociale s-au aruncat asupra acestei particule care, potrivit calculelor foarte serioase ale CERN, ar calatori cu viteza de 300.006 kilometri pe secunda, cu 6 km/s mai repede decat lumina.

Informatia nu a ramas necomentata nici in Romania, una dintre reactii apartinandu-i lui Marian Vanghelie, care, potrivit site-ului de umor Times New Roman, a fost nemultumit de stire:

"Vanghelie tocmai iesea din laboratorul de fizica, unde servea pranzul, cand a fost informat de un student ca Teoria Relativitatii tocmai a fost infirmata.

'L-am scuipat intre ochi', isi aminteste Vanghelie. 'Bai boule, ii zic eu, in primul rand ca nicio particula subatomica intreaga la minte n-ar depasi viteza luminii, fiindca e periculos! Dar ca sa vii sa-mi zici in fata ca un neutrin este mai iute ca un foton, asta e chiar tupeu, du-te dracului de nesimtit!'".

In engleza, franceza sau spaniola, informatia a starnit un interes care a depasit cu mult granitele comunitatii stiintifice, redeschizand fantasmele calatoriei in timp.

"Lumina parea incredibil de lenta in aceasta dimineata ...", scria pe Shkow Sharif, rezumand astfel sentimentele a numerosi internauti dupa o descoperire care, daca se confirma, pune in discutie unele dintre cele mai respectabile teorii stiintifice.

Altii au preferat sa rescrie deviza olimpica - "Usain Bolt, lumina, neutrinul: repede, cel mai repede, mai repede decat cel mai repede" - sau isi explica acum cum putea un cow-boy sa traga mai repede decat umbra sa, unul dintre cele mai mari mistere din benzile desenate: "Iata deci cum facea Lucky Luke!"