OCam: Cea mai rapida camera foto astronomica din lume

de Alex Sima     HotNews.ro
Vineri, 19 iunie 2009, 14:50 Economie | Gadget

OCam este denumirea data celei mai sensibile camere fotografice, dezvoltata de cercetatorii de la ESO (European Southern Observatory), arata TechRadar.

Desi nu impresioneaza prin rezolutie (240x240), camera se revanseaza prin viteza si acuratete. Poate captura pana la 1500 de imagini pe secunda, fiind capabila sa distinga planete orbitand in jurul unor stele indepartate.

"Aceasta camera este fara echivalent in intreag lume. Ea va permite salturi mari in multe arii de studiu ale universului", a spus Norbert Hubin, seful Adaptive Optics pentru agentia spatiala ESO.

Un telescop aflat pe pamant sufera din cauza efectului de incetosare datorat atmosferei. Prin folosirea acestei camere se inlatura acest dezavantaj, imaginile fiind mult mai clare.

Tehnica folosita se bazeaza pe corectari in timp real ale unor imagini capturate la viteze foarte mari.

"In general, cu cat o camera este mai rapida, cu atat este mai putin sensibila. De aceea pentru acest gen de camere este necesara o iluminare puternica, aceasta nefiind insa o optiune pentru pozele astronomice", a declarat seful proiectului, Philippe Feautrier.

OCam rezolva aceasta dilema fiind nu numai cea mai rapida camera la ora actuala, dar si foarte sensibila, informeaza comunicatul de presa.

Alex Sima - TownPortal

Citeste mai multe despre

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1504 vizualizari

• -2 (4 voturi)
    camera video astronomica (Vineri, 19 iunie 2009, 15:30)

EU [anonim]

Cred ca ar trebui sa mai citesti odata textul original.
    La rezolutia data de tine 240x240 si la o asemenea viteza (1500 cadre pe secunda), chiar daca ea se va afla in afara atmosferei terestre, imaginile tot proaste vor fi.
    Deci, in nici un caz nu va putea "distinge" planete din afara sistemului nostru solar.
    Poate nici pe cele mai indepartate din sistemul nostru solar (Neptun, Pluto), care sunt si destul de mici si, pe de-asupra, prost luminate de soare, din cauza distantei la care se afla de acesta.
    • +2 (2 voturi)
      Nu chiar (Vineri, 19 iunie 2009, 16:38)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui EU

Doar nu crezi tu ca o astfel de camera are zoom optix x4 :)) -- ea se afla in spatele unui telescop.
      Evident ca nu observa direct planeta ci miscarile stelei in jurul careia orbiteaza respectiva planeta.
      • 0 (0 voturi)
        mh (Luni, 22 iunie 2009, 12:02)

Mov Ion [anonim] i-a raspuns lui Anonim

de fapt, observa radiatia electromagnetica a stelei cand planeta se interpune intre ea si observator.
  • 0 (0 voturi)
    Mda (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 0:38)

fatmanx [utilizator]

si:
    Resolution/Speed Chart (fps)
    1280 x 800 6,242fps
    1280 x 720 6,933fps
    512 x 512 20,978fps
    256 x 256 66,997fps
    128 x 128 183,250fps
    128 x 64 330,469fps
    128 x 8 1,000,000fps
    asa, ca fapt divers
  • -1 (1 vot)
    Ha ha (Duminică, 21 iunie 2009, 12:48)

anonim [anonim]

Iar postati stiri bullshit.
    Cea mai rapida camera din lume :))