Intalnire SmartWomen

Mihaela Berciu a discutat online despre stil vestimentar

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 13 aprilie 2009, 12:00 Life | Life

Mihaela Berciu
Foto: HotNews.ro
Mihaela Berciu, autoarea primului ghid vestimentar pentru femei de cariera "Tinuta pentru succes", s-a aflat in redactia HotNews.ro pentru a discuta online cu cititorii despre imagine, stil vestimentar, tinute si accesorii in mediul de afaceri.

„O imagine profesionala impecabila este mult mai usor de obtinut decat pare. Cu informare corecta si intelegere a principiilor de baza, jumatate din drum este deja strabatut. Dar, inainte de toate, este absolut necesar a se intelege necesitatea acesteia si dorinta de a parcurge acest drum. Odata destinatia atinsa, schimbarile care vor urma in viata profesionala si, de ce nu, in cea personala, vor fi mai mult decat surprinzatoare”, a spus Mihaela Berciu.
  • Intalnirea s-a incheiat

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Cristian Dragnea

    - Impunerea unui stil uniform angajatilor (costum, cravata, taior, gri, negru) are legatura cu o anumita necesitate - intrinseca bunului mers al unei afaceri - de a estompa individualitatile, de a elimina opiniile contrarii, de a da o greutate cat mai neglijenta personalitatii acestora intr-un sistem in care doar profitul pentru patron sau actionari este relevant? (Si in care problemele si opiniile personale ale angajatilor nu fac decat sa dauneze acestui profit)

    - Ce argumente ar putea justifica faptul ca regulile impuse angajatilor nu sunt intotdeauna adoptate si de patron? De ce angajatul trebuie sa poarte cravata, daca patronul nu poarta?

    - Angajatii au fost vreodata consultati in istoria capitalismului in legatura cu vestimentatia "regulamentara"? Angajatii nu au dreptul sa decida daca e mai bine sa porti rosu in loc de negru sau pulovar cu anchior in loc de sacou? Si, in definitiv, doar profitul conteaza in toata aceasta discutie, nu si psihopatologia oamenilor care produc acest profit?

    Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

    • Mihaela Berciu

      Stilul vestimentar recomandat mediului de afaceri nu este uniform si nici impus. acesta este recomandat a se incadra in anumite reguli, considerate a aduce un plus atat angajatului cat si angajatorului. Imaginea profesionista proiectata se face atat la nivel de individ cat si la nivel de corporatie, prin intermediul indivizilor. Vrem sau nu, ne plade sau ne displace, in momentul in care ne-am angajat intr-o companie, nu mai reprezentam doar pe noi, ci si compania angajatoare. Prin peisma acetui principiu s-a ajuns la aceeptarea unui cod in ceea ce priveste vestimentatia in cadrul programului la birou.
      Ma bucura ca ati ridicat problema patronilor care nu respecta acest cod, dar au pretentia ca angajatii sa-l respecte. Pentru cei aflati in functii de conducere, nivelul de business dressing este mult mai restrictiv si recomandat a fi adoptat. Pe langa faptul ca acestia reprezinta un model de succes pentru ceilalti, cel putin teoretic, toate componentele imaginii acestora ar trebui copiate si respectate. Despre aceste niveluri si vestimentatia corecta am vorbit, mai pe larg, in cartea mea Tinuta pentru Succes. Chiar daca aceasta este dedicata femeilor, cea pentru barbati fiind inca in lucru, anumite capitole pot fi aplicabile si barbatilor.
      Asa cum spuneam la inceput, tinuta recomandata mediului de afaceri s-a facut datorita faptului ca un angajat reprezinta, in primul rand, compania pentru care lucreaza si apoi pe el insusi. Recomandarile de culoare se fac pe baza unor studii specializate si avansate, la fel ca si mesajele transmise de anumite croieli sau tesaturi. exista o larga cercetare in acest domeniu, sfaturile si recomandarile nefiind intamplatoare. Nu neaparat profitul este cel care a determinat respectarea acestor coduri, ci nevoia de a transmite lumii valorile companiei. Imaginea este mai importanta decat pare, iar mesajul transmis prin imagine este subconstient, asa cum, de altfel, este si perceput de mintea umana.

  • Întrebarea nr. 2 bogdan

    Cat de mult conteaza felul in care ma imbrac la prezentarea unui proiect in fata unui client, potential investitor sau parterner de afaceri si de ce?

    multumesc

    • Mihaela Berciu

      Conteaza enorm! S-a constat, prin diferite studii, ca mintea noastra evalueaza si emite judecati legate de o alta persoana in 60 de decunde. Astfel, prima impresie conteaza foarte mult, deoarece in baza acesteia, interlocutorul decide daca va asculta cu interes ceea ce asre de prezentat interlocutorul. de asemenea, orice neregula aparuta in prezenta fiecaruia, distrage atentia celui care asculta, mai mult de jumatate din informatia primita fiind pierduta, si cam tot atata credibilitate.
      Imaginea profesionala este cea care ne plaseaza si ne descrie, intr-un fel sau altul si tocmai de aceea recomandarea mea este sa dati putina atentie tinutei si prezentei dumneavoastra inainte de a intra intr-o prezentare importanta.
      Un profesionist veritabil si demn de luat in considerare este acela care transmite consistent imaginea corecta si prin acest lucru ma refer atat la continutul si prezentarea informatiilor, cat si la prezentarea fizica.
      Prin felul in care va prezentati in fata altora aratati ca sunteti stapan pe informatia detinuta, precum si ca-i respectati pe interlocutori in aceeasi masura in care va respectati pe dumneavoastra.

  • Întrebarea nr. 3 Maria

    Mi s-a intamplat de mai multe ori sa ma prezint la interviuri de angajare in diverse tinute: la o firma de echipament sportiv, m-am dus mai degajat imbracata, am renuntat la sacouri si fuste si cei prezenti s-au uitat ciudat la mine.

    Am fost la un interviu la o companie de produse alimentare, si avand experienta anterioara, m-am dus la 4 ace. Si angajatorul mi-a spus ca ei nu tin foarte tare la astfel de lucruri formale.

    Cum alegi cu ce te imbraci si de ce trebuie sa tii seama la un interviu de angajare? va multumesc

    • Mihaela Berciu

      Tinuta potrivita in cazul unui interviu trebuie sa fie una clasica si simpla, intrucat accentul se pune pe nivelul cunostiintelor dumneavoastra si a experientei acumulate. In cazul interviurilor, prezenta fizica este foarte importanta, cu atat mai mult cu cat concurati cu persoane care au aproximativ aceeasi experienta profesionala si acelasi nivel de pregatire, astfel ca ceea ce va ajuta sa evidentiati este felul in care va prezentati.
      Recomandarea mea este ca, la interviu, sa optati pentru un costum/taior de culoare gri sau bleumarin, in nuante inchise, la care sa asortati o camasa sau o bluza in nuante pastel pentru a va ilumina tenul. Accesorizati minimal tinuta si acordati atentie machiajului si coafurii, ambele fiind bine sa se inscrie in aceeasi linie, respectiv discreta.
      In cartea Tinuta pentru Succes, scrisa de mine, veti gasi toate detaliile legate de tinuta corecta in mediul de afaceri, indiferent de nivelul carierei in care va aflati.
      Va rog sa tineti mereu cont de faptul ca imaginea profesionala pe care o proiectati va reprezinta pe dumneavoastra si nu pe cei pentru care dati interviu. Felul in care va prezentati in fata acestora este masura respectului pe acre-l aveti fata de sine si fata de cei pe care-i aveti in fata.

  • Întrebarea nr. 4 astrologul

    De ex. un aspect: fiecare zi are patron o planeta si o culoare. Apoi pentru femei nu este voie sa poarte haine barbatesti. Apoi este si semnul zodiacal in care este plasat soarele la nastere , etc... Este cam greu , nu este asa?

    • Mihaela Berciu

      Recunosc deschis ca nu sunt un specialist in ale astrelor, dar ceea ce indraznesc sa spun este ca, in perceptia mea, recomandarea culorilor respective, se face mai degraba fata de mesajul pe care fiecare culoare il transmite si influenta acestora asupra energiilor existente.
      Suntem diferiti, iar culorile si nuiantele care ne avantajeaza sunt la fel de diferite, chiar si in cadrul acelorasi zodii.
      Recomandarile de culoare se fac pe baza trasaturilor fizice naturale ale fiecaruia si nu in functie de data nasterii sau de pozitionarea soarelui in momentul nasterii.
      este insa un subiect interesant si promit ca voi face cercetari in literatura de specialitate.

  • Întrebarea nr. 5 Cristina

    am vazut pe The Sartorialist foarte multe tipe incaltate in toiu' iernii in sandale. se poarta sandalele acum ??

    • Mihaela Berciu

      Sandalele purtate pe timp de iarna sunt un fashion statement nerecomandat doamnelor din mediul de afaceri. Sandalele, in general, nu sunt recomandate a fi purtate pe timp de zi, la o tinuta pentru birou, cu atat mai putin iarna.
      In timpul liber, insa, puteti incerca si acest lucru.

  • Întrebarea nr. 6 Alina C.

    Din cercetariile pe care le-ati intreprins, as dori sa va intreb daca ati putut evalua gradul in care oamenii cunosc codul vestimentar in diferite contexte? Credeti ca in mediul de afaceri din Romania, codul vestimentar al intalnirilor de business este insusit?Va intreb pentu ca , de multe ori, decolteul si pantofii cu toc, bijuteriile, machaiajul prea strident reprezinta practici corporale pe care chiar unii angajatori le sustin, acestia intelegand prin imaginea profesionala, mai degraba atractivitate fizica

    • Mihaela Berciu

      Unul din motivele pentru care am luat hotararea de a scrie o carte dedicata tinutelor corecte in mediul de afaceri este tocmai situatia descrisa de dumneavoastra.
      In Romania nu s-a inteles inca nevoia respectarii unor reguli in ceea ce priveste tinute. Poate ca lunga dominatie comunista si impunerea uniformelor a contat foarte mult in acest lucru, dar si libera exprimare a fost inteleasa complet gresit.
      Societatea incepe sa se maturizeze, anii rebeli incep sa treaca si cred ca aceasta situatie va fi ajustata treptat.
      Am observat ca tot mai multi dintre cei care isi desfasoara activitatea in mediul de afaceri observa si sunt deranjati de acest aspect, cel al tinutei, situatie care va duce, cu siguranta la incercarea de a afla, intelege si aplica regulile unei conduite corecte in mediul de afaceri si nu numai.
      Individualitatea si exprimarea acesteia sunt, inca, prost intelese, dar am incredere ca, in primul rand, companiile vor intelege necesitatea de a proiecta o imagine profesionista, acest lucru facandu-se mai ales prin imaginea angajatilor.

  • Întrebarea nr. 7 Alina C.

    Credeti ca ar fi utila o campanie sociala in favoarea purtarii pantofilor comozi la locul de munca in conditiile in care si in Comisia Europeana a atras atentia asupra problemelor de sanatate pe care le au angajatii, respectiv afectiuni ale coloanei vertebrale? Nu cumva codurile vestimentare organizationale contin mai multe reguli importante din industria modei si nicidecum particularizate pentru proiectarea unei imagini a companiei?

    Multumesc

    • Mihaela Berciu

      Absolut! Sunt de acord cu punctul dumneavoastra de vedere. Pe langa problemele cauzate coloanei vertebrale, tocurile inalte purtate pe parcursul unei zile intregi, afecteaza si picioarele, circulatia sangelui si chiar sistemul nervos.
      Sunt persoane care in a doua jumatate a zilei se simt foarte iritate si agitate, fara a avea un motiv anume. Motivul este disconfortul creat de incaltaminte, de cele mai multe ori.
      Recomandarea mea este ca tocul sa fie intre 5 si 7 cm, iar forma tocului mai groasa, pentru a crea o stabilitate mai mare la mers si, astfel, o presiune mai mica pe organism.
      Tinuta, cu tot ceea ce o compune, recomandata mediului de afaceri este clasica, nicidecum moderna. Din pacate acest lucru este ignorat in Romania, dar sper ca acest aspect va fi inteles, la un moment dat.
      Ma bucur ca l-ati observat si sunt sigura ca daca-l veti aduce in atentia colegelor, si acestea il vor lua in considerare.

  • Întrebarea nr. 8 andreea

    buna ziua, am 23 de ani,absolventa studii superioare, va rog sa- mi propuneti o tinuta pentru un interviu la o firma internationala mare, interviu ce va avea loc in luna iulie .va multumesc.

    • Mihaela Berciu

      Draga Andreea,
      Am raspuns la o intrebare similara cateva mesaje mai sus.
      Daca iti doresti alte lamuriri, te rog scrie-mi.
      Multumesc.

  • Întrebarea nr. 9 Ana Maria

    Care sunt pasii principali pentru a-ti descoperi/ crea stilul potrivit?
    Multumesc

    • Mihaela Berciu

      In primul rand trebuie sa-ti descoperi si sa-ti intelegi formele corpului si croielile avantajoase acestuia.
      Stilul se formeaza in functie de mai multi factori: trasaturi fizice, temperament, varsta si, nu in ultimul rand, profesie.
      Am spus in repetate randuri ca imaginea personala si profesionala trebuie transmisa consistent, indiferent de locul si momentul in care ne aflam. Prin consistenta se intelege stabilirea unor standarde sub care nu trebuie sa scadem niciodata, indiferent de situatie.
      Veti stii ca v-ati definit un stil personal atunci cand grija si intrebarile legate de cum va avantajeaza o tinuta anume sau daca este potrivita dumneavoastra vor disparea.
      Sfatul meu este ca, dupa ce va veti inteles si acceptat formele sa experimentati diferite tinute si asortari. Nu va lasati complet influentata de recomandarile revistelor de moda. Sunt croieli foarte moderne care nu neaparat va avantajeaza, dar puteti tine totusi, pasul cu moda prin culoare si accesorii.
      Atentie mare la ce culori va avantajeaza tenul, insa!
      Succes!

  • Întrebarea nr. 10 D.S.

    Bună ziua,

    Dacă ar fi să sumarizați toate sfaturile vestimentare esențiale pe care le-ați oferi cuiva, care ar fi 5 astfel de principii pe care le-am menționa în deprinderea cu o tinută impecabilă? Mulțumesc.

    • Mihaela Berciu

      Toate aceste principii sunt mai mult decat sumarizate in cartea Tinuta pentru Succes, lansata pe piata saptamana trecuta :)

      Pe scurt, insa:

      1. evaluati pozitia pe care o detineti in prezent in cadrul companiei si stabiliti unde vreti sa ajungeti in viitor
      2. imbracati-va ca si cum ati detine deja pozitia respectiva
      3. Alegeti tinute simple si avantajoase corpului dumneavoastra
      4. Rolul accesoriilor este de a complementa tinuta, nicidecum de a deveni centru atentiei acesteia
      5. Clasic, clasic, clasic

      multumesc si eu

  • Întrebarea nr. 11 Berska

    1.mai este la moda negrul?
    2. tinuta alb negru nu este totusi prea sobra, in liceu eram la clasa de turism si aveam mereu camasa alba si sacou, pantaloni,fusta neagra. Toata clasa aratam ca niste ciori, e frumos, imi place sa port mult negru, dar oare o tinuta oficiala nu se poate realiza si cu alte culori? care ar fi acestea?
    3.Este adevarat ca la o tinuta bussines femeia trebuie sa aiba mereu dres culoarea piciorului si pantofi, indiferent de anotimp. In liceu am avut o profesoara care ne obliga pur si simplu sa venim in dres si pantofi vara cand era fff cald, nu cred ca ar trebui sa fie asa de stricte regulile astea.

    • Mihaela Berciu

      Negrul este si va fi mereu la moda.
      Sobrul nu este ceva rau. In afara de asta, o tinuta alb-negru, poate fi usor imbogatita cu accesorii colorate. Fie ca vorbim despre esarfe sau bijuterii, culoarea poate fi introdusa in tinutele recomandate mediului de afaceri.
      Sigur ca se poate obtine o imagine profesionista si cu ajutorul altor culori, dar va recomand ca, in cazul costumelor/taioarelor, sa optati pentru culori in nuante inchise si sa asortati camasi sau bluze colorate, in nuante deschise, pastel.
      Intradevar, la tinuta business este recomadat ca doamnele sa poarte dres de culoarea piciorului si pantofi inchisi in fata. Pt perioada de vara, puteti opta si pentru incaltaminte deschisa la spate, dar va rog sa aveti mare atentie la intretinerea calcaielor.
      Regulile stricte vin in avantajul dumneavoastra si a imaginii profesioniste pe care va doriti sa o proiectati.

  • Întrebarea nr. 12 Amelie Ionescu

    In experienta dvs cat de importanta este tinuta intr-un interviu pentru un nou job fata de abilitatile persoanei in cauza, demonstrate fie prin comunicarea atunci pe loc sau in CV-ul aplicantului?

    • Mihaela Berciu

      Asa cum am mai spus, in cazul unui interviu, toti cei intervievati au experienta si educatie similare. Ceea ce-i diferentiaza este cum se prezinta in fata intervievatorilor, atat ca tinuta cat si ca raspunsuri.
      Comunicarea din momentul interviului va avea efectul scontat daca tinuta celui intervievat este complementara informatiilor detinute si comunicate.
      Asadar, din experienta mea si a celor din jurul meu, tinuta corecta poate castiga postul pentru cel intervievat.

  • Întrebarea nr. 13 costin d

    D-na Berciu, ma intereseaza un raspuns din viata, nu din carti sau 'tutoriale corporatiste": credeti ca tinuta pt interviul de angajare poate fi standadizata indiferent de domeniul de activitate? cum vedeti dvoastra regulile de vestimentatie (sau exista astfel de reguli?) la un interviu, sa zicem, pentru copyrigter sau pt. dezvoltator soft? multumesc

    • Mihaela Berciu

      Tinuta este standardizata in primul rand in functie de industria si pozitia pentru care se aplica. Sfaturile au ajuns in carti in urma mai multor experiente reale, din viata si tocmai de aceea este recomandat a se tine cont de ele.
      Exista mai multe niveluri de imbracaminte in mediul de afaceri, aplicabile diferitor situatii.
      Concret, ca sa raspund intrebarii dumneavoastra, in cazurile mentionate, recomand o tinuta business casual, cu mentiunea ca pantalonii tip jeans nu sunt neaparat acceptati in mediul de afaceri, iar sacoul este necesar. Indraznesc sa spun ca jeansii sunt tot mai putin agreati a fi purtati la birou, indiferent de domeniul de activitate.
      Tinuta pe care o adoptam se reflecta si asupra felului in care ne comportam.
      Multumesc si eu pentru intrebare :)







6615 vizualizari

  • 3 intrebari (Duminică, 12 aprilie 2009, 16:37)

    Cristian Dragnea [anonim]

    - Impunerea unui stil uniform angajatilor (costum, cravata, taior, gri, negru) are legatura cu o anumita necesitate - intrinseca bunului mers al unei afaceri - de a estompa individualitatile, de a elimina opiniile contrarii, de a da o greutate cat mai neglijenta personalitatii acestora intr-un sistem in care doar profitul pentru patron sau actionari este relevant? (Si in care problemele si opiniile personale ale angajatilor nu fac decat sa dauneze acestui profit)

    - Ce argumente ar putea justifica faptul ca regulile impuse angajatilor nu sunt intotdeauna adoptate si de patron? De ce angajatul trebuie sa poarte cravata, daca patronul nu poarta?

    - Angajatii au fost vreodata consultati in istoria capitalismului in legatura cu vestimentatia "regulamentara"? Angajatii nu au dreptul sa decida daca e mai bine sa porti rosu in loc de negru sau pulovar cu anchior in loc de sacou? Si, in definitiv, doar profitul conteaza in toata aceasta discutie, nu si psihopatologia oamenilor care produc acest profit?

    Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:17)

      Mihaela Berciu [anonim] i-a raspuns lui Cristian Dragnea

      Stilul vestimentar recomandat mediului de afaceri nu este uniform si nici impus. acesta este recomandat a se incadra in anumite reguli, considerate a aduce un plus atat angajatului cat si angajatorului. Imaginea profesionista proiectata se face atat la nivel de individ cat si la nivel de corporatie, prin intermediul indivizilor. Vrem sau nu, ne plade sau ne displace, in momentul in care ne-am angajat intr-o companie, nu mai reprezentam doar pe noi, ci si compania angajatoare. Prin peisma acetui principiu s-a ajuns la aceeptarea unui cod in ceea ce priveste vestimentatia in cadrul programului la birou.
      Ma bucura ca ati ridicat problema patronilor care nu respecta acest cod, dar au pretentia ca angajatii sa-l respecte. Pentru cei aflati in functii de conducere, nivelul de business dressing este mult mai restrictiv si recomandat a fi adoptat. Pe langa faptul ca acestia reprezinta un model de succes pentru ceilalti, cel putin teoretic, toate componentele imaginii acestora ar trebui copiate si respectate. Despre aceste niveluri si vestimentatia corecta am vorbit, mai pe larg, in cartea mea Tinuta pentru Succes. Chiar daca aceasta este dedicata femeilor, cea pentru barbati fiind inca in lucru, anumite capitole pot fi aplicabile si barbatilor.
      Asa cum spuneam la inceput, tinuta recomandata mediului de afaceri s-a facut datorita faptului ca un angajat reprezinta, in primul rand, compania pentru care lucreaza si apoi pe el insusi. Recomandarile de culoare se fac pe baza unor studii specializate si avansate, la fel ca si mesajele transmise de anumite croieli sau tesaturi. exista o larga cercetare in acest domeniu, sfaturile si recomandarile nefiind intamplatoare. Nu neaparat profitul este cel care a determinat respectarea acestor coduri, ci nevoia de a transmite lumii valorile companiei. Imaginea este mai importanta decat pare, iar mesajul transmis prin imagine este subconstient, asa cum, de altfel, este si perceput de mintea umana.
  • tinuta (Duminică, 12 aprilie 2009, 16:48)

    bogdan [anonim]

    Cat de mult conteaza felul in care ma imbrac la prezentarea unui proiect in fata unui client, potential investitor sau parterner de afaceri si de ce?

    multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:26)

      Mihaela Berciu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Conteaza enorm! S-a constat, prin diferite studii, ca mintea noastra evalueaza si emite judecati legate de o alta persoana in 60 de decunde. Astfel, prima impresie conteaza foarte mult, deoarece in baza acesteia, interlocutorul decide daca va asculta cu interes ceea ce asre de prezentat interlocutorul. de asemenea, orice neregula aparuta in prezenta fiecaruia, distrage atentia celui care asculta, mai mult de jumatate din informatia primita fiind pierduta, si cam tot atata credibilitate.
      Imaginea profesionala este cea care ne plaseaza si ne descrie, intr-un fel sau altul si tocmai de aceea recomandarea mea este sa dati putina atentie tinutei si prezentei dumneavoastra inainte de a intra intr-o prezentare importanta.
      Un profesionist veritabil si demn de luat in considerare este acela care transmite consistent imaginea corecta si prin acest lucru ma refer atat la continutul si prezentarea informatiilor, cat si la prezentarea fizica.
      Prin felul in care va prezentati in fata altora aratati ca sunteti stapan pe informatia detinuta, precum si ca-i respectati pe interlocutori in aceeasi masura in care va respectati pe dumneavoastra.
  • interviu (Duminică, 12 aprilie 2009, 18:26)

    Maria [anonim]

    Mi s-a intamplat de mai multe ori sa ma prezint la interviuri de angajare in diverse tinute: la o firma de echipament sportiv, m-am dus mai degajat imbracata, am renuntat la sacouri si fuste si cei prezenti s-au uitat ciudat la mine.

    Am fost la un interviu la o companie de produse alimentare, si avand experienta anterioara, m-am dus la 4 ace. Si angajatorul mi-a spus ca ei nu tin foarte tare la astfel de lucruri formale.

    Cum alegi cu ce te imbraci si de ce trebuie sa tii seama la un interviu de angajare? va multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:36)

      Mihaela Berciu [anonim] i-a raspuns lui Maria

      Tinuta potrivita in cazul unui interviu trebuie sa fie una clasica si simpla, intrucat accentul se pune pe nivelul cunostiintelor dumneavoastra si a experientei acumulate. In cazul interviurilor, prezenta fizica este foarte importanta, cu atat mai mult cu cat concurati cu persoane care au aproximativ aceeasi experienta profesionala si acelasi nivel de pregatire, astfel ca ceea ce va ajuta sa evidentiati este felul in care va prezentati.
      Recomandarea mea este ca, la interviu, sa optati pentru un costum/taior de culoare gri sau bleumarin, in nuante inchise, la care sa asortati o camasa sau o bluza in nuante pastel pentru a va ilumina tenul. Accesorizati minimal tinuta si acordati atentie machiajului si coafurii, ambele fiind bine sa se inscrie in aceeasi linie, respectiv discreta.
      In cartea Tinuta pentru Succes, scrisa de mine, veti gasi toate detaliile legate de tinuta corecta in mediul de afaceri, indiferent de nivelul carierei in care va aflati.
      Va rog sa tineti mereu cont de faptul ca imaginea profesionala pe care o proiectati va reprezinta pe dumneavoastra si nu pe cei pentru care dati interviu. Felul in care va prezentati in fata acestora este masura respectului pe acre-l aveti fata de sine si fata de cei pe care-i aveti in fata.
  • Astrologia arata cum este corect ? (Duminică, 12 aprilie 2009, 22:59)

    astrologul [anonim]

    De ex. un aspect: fiecare zi are patron o planeta si o culoare. Apoi pentru femei nu este voie sa poarte haine barbatesti. Apoi este si semnul zodiacal in care este plasat soarele la nastere , etc... Este cam greu , nu este asa?
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:44)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui astrologul

      Recunosc deschis ca nu sunt un specialist in ale astrelor, dar ceea ce indraznesc sa spun este ca, in perceptia mea, recomandarea culorilor respective, se face mai degraba fata de mesajul pe care fiecare culoare il transmite si influenta acestora asupra energiilor existente.
      Suntem diferiti, iar culorile si nuiantele care ne avantajeaza sunt la fel de diferite, chiar si in cadrul acelorasi zodii.
      Recomandarile de culoare se fac pe baza trasaturilor fizice naturale ale fiecaruia si nu in functie de data nasterii sau de pozitionarea soarelui in momentul nasterii.
      este insa un subiect interesant si promit ca voi face cercetari in literatura de specialitate.
  • Sandale (Duminică, 12 aprilie 2009, 23:59)

    Cristina [anonim]

    am vazut pe The Sartorialist foarte multe tipe incaltate in toiu' iernii in sandale. se poarta sandalele acum ??
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:49)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Sandalele purtate pe timp de iarna sunt un fashion statement nerecomandat doamnelor din mediul de afaceri. Sandalele, in general, nu sunt recomandate a fi purtate pe timp de zi, la o tinuta pentru birou, cu atat mai putin iarna.
      In timpul liber, insa, puteti incerca si acest lucru.
  • codul vestimentar (Luni, 13 aprilie 2009, 0:10)

    Alina C. [anonim]

    Din cercetariile pe care le-ati intreprins, as dori sa va intreb daca ati putut evalua gradul in care oamenii cunosc codul vestimentar in diferite contexte? Credeti ca in mediul de afaceri din Romania, codul vestimentar al intalnirilor de business este insusit?Va intreb pentu ca , de multe ori, decolteul si pantofii cu toc, bijuteriile, machaiajul prea strident reprezinta practici corporale pe care chiar unii angajatori le sustin, acestia intelegand prin imaginea profesionala, mai degraba atractivitate fizica
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 12:57)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina C.

      Unul din motivele pentru care am luat hotararea de a scrie o carte dedicata tinutelor corecte in mediul de afaceri este tocmai situatia descrisa de dumneavoastra.
      In Romania nu s-a inteles inca nevoia respectarii unor reguli in ceea ce priveste tinute. Poate ca lunga dominatie comunista si impunerea uniformelor a contat foarte mult in acest lucru, dar si libera exprimare a fost inteleasa complet gresit.
      Societatea incepe sa se maturizeze, anii rebeli incep sa treaca si cred ca aceasta situatie va fi ajustata treptat.
      Am observat ca tot mai multi dintre cei care isi desfasoara activitatea in mediul de afaceri observa si sunt deranjati de acest aspect, cel al tinutei, situatie care va duce, cu siguranta la incercarea de a afla, intelege si aplica regulile unei conduite corecte in mediul de afaceri si nu numai.
      Individualitatea si exprimarea acesteia sunt, inca, prost intelese, dar am incredere ca, in primul rand, companiile vor intelege necesitatea de a proiecta o imagine profesionista, acest lucru facandu-se mai ales prin imaginea angajatilor.
  • pantofii cu toc (Luni, 13 aprilie 2009, 0:33)

    Alina C. [anonim]

    Credeti ca ar fi utila o campanie sociala in favoarea purtarii pantofilor comozi la locul de munca in conditiile in care si in Comisia Europeana a atras atentia asupra problemelor de sanatate pe care le au angajatii, respectiv afectiuni ale coloanei vertebrale? Nu cumva codurile vestimentare organizationale contin mai multe reguli importante din industria modei si nicidecum particularizate pentru proiectarea unei imagini a companiei?

    Multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:06)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina C.

      Absolut! Sunt de acord cu punctul dumneavoastra de vedere. Pe langa problemele cauzate coloanei vertebrale, tocurile inalte purtate pe parcursul unei zile intregi, afecteaza si picioarele, circulatia sangelui si chiar sistemul nervos.
      Sunt persoane care in a doua jumatate a zilei se simt foarte iritate si agitate, fara a avea un motiv anume. Motivul este disconfortul creat de incaltaminte, de cele mai multe ori.
      Recomandarea mea este ca tocul sa fie intre 5 si 7 cm, iar forma tocului mai groasa, pentru a crea o stabilitate mai mare la mers si, astfel, o presiune mai mica pe organism.
      Tinuta, cu tot ceea ce o compune, recomandata mediului de afaceri este clasica, nicidecum moderna. Din pacate acest lucru este ignorat in Romania, dar sper ca acest aspect va fi inteles, la un moment dat.
      Ma bucur ca l-ati observat si sunt sigura ca daca-l veti aduce in atentia colegelor, si acestea il vor lua in considerare.
  • tinuta interviu (Luni, 13 aprilie 2009, 10:02)

    andreea [anonim]

    buna ziua, am 23 de ani,absolventa studii superioare, va rog sa- mi propuneti o tinuta pentru un interviu la o firma internationala mare, interviu ce va avea loc in luna iulie .va multumesc.
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:08)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreea

      Draga Andreea,
      Am raspuns la o intrebare similara cateva mesaje mai sus.
      Daca iti doresti alte lamuriri, te rog scrie-mi.
      Multumesc.
  • stil (Luni, 13 aprilie 2009, 10:09)

    Ana Maria [anonim]

    Care sunt pasii principali pentru a-ti descoperi/ crea stilul potrivit?
    Multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:17)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana Maria

      In primul rand trebuie sa-ti descoperi si sa-ti intelegi formele corpului si croielile avantajoase acestuia.
      Stilul se formeaza in functie de mai multi factori: trasaturi fizice, temperament, varsta si, nu in ultimul rand, profesie.
      Am spus in repetate randuri ca imaginea personala si profesionala trebuie transmisa consistent, indiferent de locul si momentul in care ne aflam. Prin consistenta se intelege stabilirea unor standarde sub care nu trebuie sa scadem niciodata, indiferent de situatie.
      Veti stii ca v-ati definit un stil personal atunci cand grija si intrebarile legate de cum va avantajeaza o tinuta anume sau daca este potrivita dumneavoastra vor disparea.
      Sfatul meu este ca, dupa ce va veti inteles si acceptat formele sa experimentati diferite tinute si asortari. Nu va lasati complet influentata de recomandarile revistelor de moda. Sunt croieli foarte moderne care nu neaparat va avantajeaza, dar puteti tine totusi, pasul cu moda prin culoare si accesorii.
      Atentie mare la ce culori va avantajeaza tenul, insa!
      Succes!
  • intrebare (Luni, 13 aprilie 2009, 12:06)

    D.S. [anonim]

    Bună ziua,

    Dacă ar fi să sumarizați toate sfaturile vestimentare esențiale pe care le-ați oferi cuiva, care ar fi 5 astfel de principii pe care le-am menționa în deprinderea cu o tinută impecabilă? Mulțumesc.
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:31)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.S.

      Toate aceste principii sunt mai mult decat sumarizate in cartea Tinuta pentru Succes, lansata pe piata saptamana trecuta :)

      Pe scurt, insa:

      1. evaluati pozitia pe care o detineti in prezent in cadrul companiei si stabiliti unde vreti sa ajungeti in viitor
      2. imbracati-va ca si cum ati detine deja pozitia respectiva
      3. Alegeti tinute simple si avantajoase corpului dumneavoastra
      4. Rolul accesoriilor este de a complementa tinuta, nicidecum de a deveni centru atentiei acesteia
      5. Clasic, clasic, clasic

      multumesc si eu
  • Moda (Luni, 13 aprilie 2009, 12:10)

    Berska [anonim]

    1.mai este la moda negrul?
    2. tinuta alb negru nu este totusi prea sobra, in liceu eram la clasa de turism si aveam mereu camasa alba si sacou, pantaloni,fusta neagra. Toata clasa aratam ca niste ciori, e frumos, imi place sa port mult negru, dar oare o tinuta oficiala nu se poate realiza si cu alte culori? care ar fi acestea?
    3.Este adevarat ca la o tinuta bussines femeia trebuie sa aiba mereu dres culoarea piciorului si pantofi, indiferent de anotimp. In liceu am avut o profesoara care ne obliga pur si simplu sa venim in dres si pantofi vara cand era fff cald, nu cred ca ar trebui sa fie asa de stricte regulile astea.
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:43)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Berska

      Negrul este si va fi mereu la moda.
      Sobrul nu este ceva rau. In afara de asta, o tinuta alb-negru, poate fi usor imbogatita cu accesorii colorate. Fie ca vorbim despre esarfe sau bijuterii, culoarea poate fi introdusa in tinutele recomandate mediului de afaceri.
      Sigur ca se poate obtine o imagine profesionista si cu ajutorul altor culori, dar va recomand ca, in cazul costumelor/taioarelor, sa optati pentru culori in nuante inchise si sa asortati camasi sau bluze colorate, in nuante deschise, pastel.
      Intradevar, la tinuta business este recomadat ca doamnele sa poarte dres de culoarea piciorului si pantofi inchisi in fata. Pt perioada de vara, puteti opta si pentru incaltaminte deschisa la spate, dar va rog sa aveti mare atentie la intretinerea calcaielor.
      Regulile stricte vin in avantajul dumneavoastra si a imaginii profesioniste pe care va doriti sa o proiectati.
  • tinuta versus abilitati (Luni, 13 aprilie 2009, 12:29)

    Amelie Ionescu [anonim]

    In experienta dvs cat de importanta este tinuta intr-un interviu pentru un nou job fata de abilitatile persoanei in cauza, demonstrate fie prin comunicarea atunci pe loc sau in CV-ul aplicantului?
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:49)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Amelie Ionescu

      Asa cum am mai spus, in cazul unui interviu, toti cei intervievati au experienta si educatie similare. Ceea ce-i diferentiaza este cum se prezinta in fata intervievatorilor, atat ca tinuta cat si ca raspunsuri.
      Comunicarea din momentul interviului va avea efectul scontat daca tinuta celui intervievat este complementara informatiilor detinute si comunicate.
      Asadar, din experienta mea si a celor din jurul meu, tinuta corecta poate castiga postul pentru cel intervievat.
  • chestii corporatiste (Luni, 13 aprilie 2009, 12:29)

    costin d [anonim]

    D-na Berciu, ma intereseaza un raspuns din viata, nu din carti sau 'tutoriale corporatiste": credeti ca tinuta pt interviul de angajare poate fi standadizata indiferent de domeniul de activitate? cum vedeti dvoastra regulile de vestimentatie (sau exista astfel de reguli?) la un interviu, sa zicem, pentru copyrigter sau pt. dezvoltator soft? multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 13:57)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui costin d

      Tinuta este standardizata in primul rand in functie de industria si pozitia pentru care se aplica. Sfaturile au ajuns in carti in urma mai multor experiente reale, din viata si tocmai de aceea este recomandat a se tine cont de ele.
      Exista mai multe niveluri de imbracaminte in mediul de afaceri, aplicabile diferitor situatii.
      Concret, ca sa raspund intrebarii dumneavoastra, in cazurile mentionate, recomand o tinuta business casual, cu mentiunea ca pantalonii tip jeans nu sunt neaparat acceptati in mediul de afaceri, iar sacoul este necesar. Indraznesc sa spun ca jeansii sunt tot mai putin agreati a fi purtati la birou, indiferent de domeniul de activitate.
      Tinuta pe care o adoptam se reflecta si asupra felului in care ne comportam.
      Multumesc si eu pentru intrebare :)
  • tinuta in institutiile europene (Luni, 13 aprilie 2009, 12:37)

    andi [anonim]

    Buna ziua,
    Am citit foarte mult despre modul in care tb sa te imbraci in lumea afacerilor. Sunt perfect de acord cu dumneavoastra ca cel putin la noi, ˝haina˝ te ajuta mult in imaginea pe care o ai. Dar, in acelasi timp nu pot sa nu observ ca in multe dintre institutiile europene, este folosit mai mult un stil sobru dar nu foarte elegant, comod, de lucru as putea sa spun. Cred ca un cuvant il are de spus si cultura pe care o avem in materie de imbracaminte. Oare nu cumva noi suntem mai exagerati in aceste linii si cerinte decat cei care lucreaza intr-un mediu european? Exista diferente intre cei care lucraza in RO si cei care lucreaza in acelasi mediu dar intr-un stat european?
    Multumesc
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 18:35)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andi

      Nivelul de eleganta este dat de fiecare in parte. Tinuta ajuta mult indiferent de pozitionarea globala. Diferenta este ca in Europa sau in SUA, impactul proiectarii unei imagini profesioniste este mult mai bine inteles si astfel tinuta corecta este adoptata imediat ce se intra in mediul de afaceri. Este foarte adevarat ca, de cele mai multe ori, acest lucru se face prin imitatie, de aici rezultand tinutele sobre si impersonale.
      O tinuta corecta nu trebuie sa fie nici plicticoasa si nici incomoda, diferitele materiale textile, croieli si accesorii venind in intampinarea unor astfel de situatii.
      In opinia mea, mediul de afaceri din Romania este mult mai permisiv decat ar trebui in ceea ce priveste tinuta adoptata la birou. Diferentele intre cei care lucreaza in Romania si cei care lucreaza in acelasi mediu, dar intr-un stat european exista, cu siguranta, dar nu in avantajul romanilor.
      Din experienta mea, romanii inca nu au depasit ideea ca „uniformele” si restrictiile apartin timpurilor comuniste. Este o perceptie eronata, iar aceasta gandire va trebui sa se schimbe daca ne dorim ca mediul de afaceri sa evolueze, din punct de vedere „vizual” si sa se alinieze celor internationale.
      Am incredere ca asa se va intampla intr-o perioda mai scurta decat pare.
  • Stil vestimentar (Luni, 13 aprilie 2009, 12:43)

    Ioana [anonim]

    Am citit mai multe lucruri despre cum sa te imbraci la in interviu si cat de important este ca stilul vestimentar sa iti refecte persoanlitatea. Am participat la mai multe interviuri pentru ocuparea unor posturi de conducere si am realizat ca HR ul avea un formular reverotr la vestimentatie si dupa ce am obtinut acel post chiar am aflat ca am fost depunctata pentru costumatie, care era una sobra iar profilul meu care a reiesit in urma testului psihologic nu se potrivea cu acesta. Ce ne sfatuiti Dumneavoastra ?
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 18:44)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      Sfatul meu este sa respectati principalele reguli in crearea de tinute corespunzatoare mediului de afaceri pe care apoi sa le personalizati cu ajutorul accesoriilor astfel incat sa va puneti amprenta personala asupra tinutei.
      Asa cum am mai spus, vestimentatia corecta in mediul de afaceri nu trebuie sa fie una foarte sobra. Este foarte important ca fiecare dintre noi sa-si reflecte, cu masura, personalitatea, acest aspect fiind tot mai evident o data cu inaintarea in varsta si cu ascensiunea in cariera.
      Asadar, sfatul meu este sa experimentati diferite tinute si accesorizari, tinand insa cont de regulile impuse de industria in care va desfasurati activitatea.
      Mai multe raspunsuri veti gasi si in cartea mea, „Tinuta pentru Succes”. De asemenea, imi puteti scrie pe blogul meu www.mihaelaberciu.com.
      Multumesc si succes!
  • Tinuta PR (Luni, 13 aprilie 2009, 13:36)

    Doris [anonim]

    Sunt adepta tinutelor clasice, mai ales ca lucrez intr-un mediu de business. Cu toate acestea, cred ca pentru o persoana care lucreaza in PR (public relations), un stil mai creativ e binevenit.

    Ce parere aveti?
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 18:53)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doris

      Depinde cat de creativ este stilul respectiv si cum este el implementat.
      In opinia mea, o persoana care lucreaza in PR trebuie sa fie imbracata foarte corect, in primul rand si in concordanta cu regulile impuse de mediul de afaceri in ceea ce priveste tinuta.
      PR-ul reprezinta o alta persoana sau companie in fara celorlalti si interactioneaza in numele clientilor. In general varietatea de clienti este mare, iar PR-ul trebuie sa-i reprezinte, in egala masura, pe fiecare dintre acestia. In aceasta situatie, cred ca o tinuta business, dar chic este cea mai potrivita.
      Creativitatea trebuie demonstrata prin actiuni, mai mult decat prin aparitie, in oricare dintre situatiile legate de mediul de afaceri.
  • Tinuta pentru profesoare (Luni, 13 aprilie 2009, 13:46)

    maria [anonim]

    Ce tinuta recomandati pentru profesoare sau profesori? Sunt acceptati blugii?
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 14:15)

      Magda Barascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Intalnirea s-a incheiat. Va multumim pentru intrebari si pentru interesul acordat. Doamna Mihaela Berciu va raspunde intrebarilor venite dupa incheierea intalnirii in cursul zilei de astazi.
    • ccc (Luni, 13 aprilie 2009, 19:09)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Materialul de jeans este recomandat, in principal, hainelor dedicate petrecerii timpului liber.
      Chiar daca sunt companii care accepta ca in zilele de vineri pantalonii tip jeans sa fie purtati la birou, in cazul profesorilor si a profesoarelor, acest lucru este neacceptat.
      In cazul profesoarelor, recomand fuste si pantaloni asortate cu camasi si cardigane.
      In functie de clasele la care se preda, recomand, atat profesoarelor cat si profesorilor, purtarea unui sacou, in mod special in cazul celor care predau la liceu. Sacoul impune mai mult respect. In cazul in care sacou nu este o optiune, sfatul meu este sa se aleaga camasile cu guler tare.
      Tinuta in cazul profesiilor liberale este mai putin restrictiva decat cea acceptata in mediul de afaceri, dar se inscrie in nivelul business casual, care este foarte diferit de cel casual.
      • Tinuta profesori (Marţi, 14 aprilie 2009, 4:43)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Mihaela Berciu

        Doamna Mihaela, aveti ceva de spus referitor la stilul vestimentar al profesorilor din US care este total diferit de ceea ce ati prezentat dumneavoastra aici?
        • ccc (Joi, 16 aprilie 2009, 11:57)

          Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

          Draga Ana,
          sfaturile si recomandarile mele sunt facute la modul general, fiindu-mi foarte greu sa le personalizez, intrucat intrebarile primite sunt la modul general.
          In ceea ce-i priveste pe profesorii din SUA, iti pot raspunde puntual ca, la nivelul universitar si post universitar la care am luat eu contact cu acestia, tinuta era stricata, iar pantalonii tip jeans nu erau acceptati.
          Se prea poate ca experienta ta sa fie diferita si nu te contrazic.
          Pe de alta parte, in conditiile invatamantului romanesc, in care respectul pentru profesori este pe cale de disparitie, recomandarea mea este sa se respecte sfaturile mele in ceea ce inseamna tinuta.
          Asa cum am mai spus, tinuta influenteaza atat comportamentul nostru, cat si al celor cu care interactionam fata de noi.
          Multumesc pt intrebare si pentru interesul aratat fata de sfaturile mele.
  • analiza carte (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:38)

    Nicolas Vartan [anonim]

    Buna ziua,
    inainte de toate vreau sa fa felicit pentru preocuparile dvs.in materie de imagine in mediul profesional.
    Mi-as permite o singura sugestie,pentru a optimiza perceptia unui astfel de continut in Romania este necesar sa includeti subiectul in conceptul global de analiza globala prin comunicare non-verbala.
    Fara explicarea vectorilor de imagine si a presiunii sociale pe care o suportam din cauza imaginii,nu vom reusi sa articulam un discurs coerent;Inainte de toate imaginea gestionata cu sens trebuie sa fie un factor major de integrare sociala.
    Va propun sa ne intalnim si sa cream sinergii pentru activitatea noastra comuna;
    Cu respect,Nicolas Vartan
    • analiza carte (Marţi, 14 aprilie 2009, 21:14)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Nicolas Vartan

      Nicolas, daca ai fost ironic ti-a iesit mult prea bine :)
    • ccc (Joi, 16 aprilie 2009, 12:07)

      Mihaela Berciu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicolas Vartan

      Stimate domn Vartan,
      multumesc pentru mesajul trimis.
      sunt cu totul de acord cu punctul dumneavoastra de vedere si am abordat si dezvoltat acest aspect in paginile cartii „Tinuta pentru Succes” lansata de mine saptamana trecuta.
      desigur ca importanta si influenta imaginii personale si profesionale trebuie aplicata si integrata la nivel global si sper ca acest concept nou sa fie inteles la adevaratul potential si de profesionistii din Romania intr-un timp cat mai scurt.
      o zi buna,
      Mihaela Berciu
  • Moda indecenta... (Sâmbătă, 18 aprilie 2009, 22:32)

    Cristi [anonim]

    Oare fetele de azi se gandesc ca daca se imbraca indecent (pantaloni, mai ales stramti sau colanti, fuste mini, decolte mai mari de 2 grosimi de deget etc.) il ofenseaza pe Dumnezeu?
    Oare stiu ele ca asemenea haine induc nenumarate pacate de moarte la barbatii care le vad?
    Oare stiu ele ca moda cuvincioasa pentru o femeie este fusta larga si peste genunchi, bluza larga cu decolteu mai mic de 2 grosimi de deget, si maneci?
    Multe fete merg in Iad datorita felului indecent in care se imbraca (conform unor revelatii).
    Este extrem de grav. Va rog faceti cunoscut.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Ultimele articole din Life | Life

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă