Renault a prezentat la Moscova berlina Symbol, model la care au lucrat si ingineri din Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 26 august 2008, 15:11 Life | Muzică


Romania, una din tarile carora li se adreseaza direct noul Symbol
Foto: Renault
Renault a prezentat marti la salonul auto de la Moscova berlina Symbol, model conceput de echipele de ingineri din Franta, Turcia si Romania. Masina ajunge in acest an si la noi, gama de motorizari are propulsoare diesel si pe benzina cu puteri intre 65 si 105 CP. Preturile nu au fost anuntate.

"Daca Clio Symbol era un deriviat din modelul Clio II, noul Renault Symbol este un model in sine", spun cei de la Renault despre berlina in trei usi produsa in Turcia. Uzina a fost aleasa fiindca este aproape de pietele de consum, Rusia, Turcia, Romania si Algeria - tarile cheie pentru acest model.  

In total, aceste piete ar trebui sa reprezinte mai bine de 80% din totalul vanzarilor, restul productiei fiind destinata catre pietele Europei Centrale si Orientale, ale Orientului Mijlociu si ale Africii.

Modelul va fi disponibil cu motoare pe benzina: 1,2 litri 75 CP, 1,4 litri cu variantele 75 CP si 98 CP si 1,6 litri 105 CP. Gama de motoare diesel cuprinde propulsorul de 1,5 litri in variantele de 65 si 85 CP. Renault spune ca diesel-ul de 85 CP are un consum mediu mixt de 4,3 litri/100 km.

Capacitatea maxima anuala de productie a uzinei din Bursa este de 360.000 de vehicule in trei schimburi, pentru cele cinci vehicule produse aici (Noul Renault Symbol, Clio III trei usi si cinci usi, Clio Estate, Megane berlina patru usi).

Clio Symbol e derivat din Clio II. Berlina Clio Symbol este pe piata romaneasca din 2001, iar in 2005 a fost lansat Clio III hatchback. Symbol se vinde si sub numele Thalia in alte tari din estul Europei.

Anul trecut s-au vandut 13.400 de masini Clio Symbol in Romania, cu 18% peste valoarea din 2006. Masina e disponibila cu motorul pe benzina de 1,4 litri (versiuni de 75 si 100 CP) si diesel-ul de 1,5 litri (versiuni de 65 si 85 CP). Pretul de lista pentru Clio Symbol variaza intre 8.650 euro pentru 1,4 litri 75 CP si 11.500 pentru 1,5 85 CP cu TVA inclus.

In primele sase luni ale acestui an vanzarile lui Symbol au scazut cu aproape 20% in tara, spre 5.400 de masini. Peste jumatate dintre ele au avut motor de 1,4 litri 75 CP benzina.



















4806 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    urata, urata, urata (Marţi, 26 august 2008, 15:48)

    blu [anonim]

    e mai urata ca loganul
    • 0 (0 voturi)    
      Te culci cu ea? (Marţi, 26 august 2008, 17:11)

      zet [anonim] i-a raspuns lui blu

      Am symbol fidji 2007. Teapana, compacta, dotari garla, porcbagaj de 530 de litri (imens), consum mic, masina care-si face treaba ONORABIL. Si vine cate un musiu si spune ca e cocosata. Ete na, a lui o fi blonda cu ochi albastri si picioare lungi, si mai e si gonflabila pe deasupra. pai io pentru sax am o iubita, si pentru condus am symbolu, pe cand tu vad ca vrei sa folosesti in ambele scopuri doar masina
    • 0 (0 voturi)    
      fiabila? (Marţi, 26 august 2008, 17:49)

      xxl [anonim] i-a raspuns lui blu

      daca e la fel de fiabila ca si actualul symbol sau logan/sandero, jos palaria. 170 000 km si nu am nici o problema. (consumabile schimbate la timp). consum infim, performate de bun simt la consumul asta, confort ok la pretul asta. am si octavia tour, care e mai urata ca loganu', are interioru' de 3 ori mai urat ca symbolu', e ceva mai puternica, desi grea, si papa mult mai mult ca symbolul, tot diesel fiind.

      tu stai cu uratenia copile, vezi sa nu te arzi cand o sa iti iei prima masina
      • 0 (0 voturi)    
        Am uitat sa mentionez (Marţi, 26 august 2008, 17:55)

        zet [anonim] i-a raspuns lui xxl

        ca am dat 200 de euro cand am cumparat-o pentru garantie prelungita, si acum am garantie totala 4 ani.
      • 0 (0 voturi)    
        octavia (Miercuri, 27 august 2008, 13:56)

        albu [anonim] i-a raspuns lui xxl

        eu am octavia, sotia are megane. nu seamana nici de frica. ma apuca plansul numai cind vad megane-ul. daca mai trebuie sa il si conduc fac crize. e varza megane-ul. nu cred ca exista un renault care sa se compare cu vw.
  • 0 (0 voturi)    
    Strutocamila (Marţi, 26 august 2008, 15:51)

    Teo [anonim]

    Sper ca prin faptul ca au luat design-ul frontal de la Sandero, spatele de la Megan si probabil interiorul de la actualul Symbol, pretul final sa fie undeva apropiat de ce cel al Renault Symbol. Nu de altceva, dar nu cred ca masina asta va avea altfel prea multi cumparatori, chiar daca arata ceva mai bine decat actuala versiune
  • 0 (0 voturi)    
    Inginerii romani :))) (Marţi, 26 august 2008, 15:51)

    gogu [anonim]

    ...ei find in practica la uzinele Renault :)).
    apropo, ce au facut pe acolo ... e clar daca au fost si turci ...
    • 0 (0 voturi)    
      ei fiind ingineri in Bucuresti (Marţi, 26 august 2008, 19:56)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gogu

      in Pipera...Renault Techonologie Roumanie

      www.renault-technologie-roumanie.com
  • 0 (0 voturi)    
    Huu (Marţi, 26 august 2008, 16:44)

    Dorel [anonim]

    Se vede ca e gandita si prin Pipera! Aviz amatorilor: nu cumparati asa ceva nici daca va da pe gratis si 1000 de euro ca prima! Made in RTR!!!! Bleah!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai bine un Golf... (Marţi, 26 august 2008, 18:06)

      puiu' [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      Ai dreptate desteptule, mai bine de banii acestia cumpara un Golf sau chiar un Audi cu sute de mii de kilometrii si ai sa vezi ce bine e sa dai o gramada de bani pe piese. Da macar te stie tot cartieru', ca esti smecher, doar ai masina din germanica. Cat despre Turcia, habar nu ai despre ce vorbesti, sunt binisor inaintea noastra din multe puncte de vedere. Ca au ajuns la noi gunoaie made in turkey se explica foarte simplu: turcii sunt un popor de comercianti care au marfa pentru toata lumea, chiar si pentru fraierii care cred ca o marfa aproape gratis poate fi ceva de calitate...
  • 0 (0 voturi)    
    ingineri (Marţi, 26 august 2008, 21:16)

    MArtini [anonim]

    In romania ingineri romani proiecteaza si pentru mercedes asa ca lasati-ma cu masima asta de kk si cu stirile astea.
    Problema e ca nu stiti voi.
    • 0 (0 voturi)    
      da-mi un link despre Mercedes in Romania (Miercuri, 27 august 2008, 12:16)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui MArtini

      asa pot sa-ti zic si eu ca la Siemens in Timisoara, projectele se fac ptr.Mercedes referitor la partea electronica ... ca in Germania exista 20 firme care fac systeme de navigatie ptr. Mercedes .... dar intrebarea finala e ...
      Crezi ca se applica ceva?
      Vezi tu un Mercedes/Renault in care sa zici: da, partea "asta" e facuta in Romania, iar la baza sta o idee romaneasca ... niciodata ... Romania a fost, este si va fi o tara de outsourcing ... ti-o spune Gogu care lucreaza in domeniu, undeva in Germania.
      Ca inginerilor romani li se descrie projectul in amanunt, iar ei trebe sa implementeze, asta e altceva ...
  • 0 (0 voturi)    
    "Superb" !? (Miercuri, 27 august 2008, 7:50)

    Gygy [anonim]

    De ce oare ne mira aparitia unui nou model de "struto-camila" proiectata si fabricata de /// de la Renault ( firma inca proprietatea statului /// francez ?
    La fel ca si cazul Daciei Logan ( nascuta din violul Renaultului Clio Symbol asupra Solenzei ) acum e la fel din Sandero + Megane III au facut un avorton cu motorizari depasite !!! Nimic nou !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Gygy, Gygy... (Miercuri, 27 august 2008, 10:07)

      dumitru [anonim] i-a raspuns lui Gygy

      1. Renault e companie privata inca dinainte ca tu sa mergi la scoala iar cota actuala pe care o mai detine statul francez in capitalul Renault e mai mica decat cota pe care o detine statul german in capitalul Volkswagen.

      2. Ti-e ciuda, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    in special pt frustrati din astia ca gygy (Vineri, 14 noiembrie 2008, 19:15)

    alex [anonim]

    foarte multe comentarii de frustrati gen gygy care merge probabil cu autobuzul si in viteza lui isi arunca ochii si pe geam si mai vede cate o masina, motiv numai bun de a se erija si in specialist auto. hai sa ne uitam putin la vw care numai schimba nimic la golful ala. este de trei generatii aceasi marie cu alta palarie. este de inteles frica pe care a nascut o aparitia lui megane 3 care de departe este net superioara golfului. cu siguranta va avea un succes foarte mare pe piata la aparitie pt ca intr adevar este o schimbare, nu degeaba a fost una din atractiile salonului de la paris. si nu degeaba apare frecvent in revistele de specialitate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri