​VIDEO Vreau o tara ca afara! / Ziua noastra nationala, scrisa in cifre, este numarul de telefon al apelului de urgenta: 112

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Miercuri, 1 decembrie 2010, 10:26 Life | Muzică

Vreau o tara ca afara
Foto: Captura Youtube.com
Demarata de trupa Vunk, alaturi de mentiunea "misiune posibila", campania Vreau o tara ca afara va fi promovata cu ajutorul piesei cu acelasi nume, melodia fiind inclusa pe cel mai nou album al trupei, Ca pe vremuri.

"Vreau o tara ca afara! Asta este vorba pe care fiecare roman, din cele 22 de milioane din tara plus alte milioane de emigranti, a gandit-o sau a spus-o cel putin o data. Cei mai multi o gandesc si o simt in fiecare zi, cel putin o data pe zi. Si noi suntem unii dintre ei", spune Cornel Ilie, liderul trupei Vunk.

"Nu este o revolta, o frustrare sau un manifest, este o hotarare, pe care trebuie sa o luam fiecare dintre noi. Vrem sa stie tot romanul ca o tara este condusa, ingrijita si imbunatatita de oameni, nu de functiile pe care le ocupa ei. Trebuie sa fim si noi “ca afara”, si schimbarea trebuie sa inceapa de la fiecare din noi, din propria sufragerie.

O tara nu se schimba pana nu se schimba si oamenii care pot sa o faca. Si acestia nu sunt politicienii, ministrii sau primarii, ei n-o vor face niciodata. Noi, cei care i-am ales, acum ar trebui sa-i ignoram si sa nu mai asteptam nimic de la ei. Ei nu sunt “ca afara”, ei sunt pe dinafara…

Nu exista politica in Romania, asa cum nici Romania nu exista in politica facuta de ei.

Ne adresam celor care stiu ca se poate si altfel. Ca se poate si la noi ca multe lucruri sa fie la fel de naturale, de corecte, de sanatoase si de firesti “ca afara”.

Ne adresam celor care mai au putin si vor sa plece din tara, pentru ca “afara e altfel, e mai bine”, “e mai decent”, “merge treaba mai bine”, “esti tratat mai bine”, “esti respectat” si sa le dam puterea si curajul sa n-o faca.

Pentru cei mai multi pare imposibil, pentru unii este un vis, pentru ceilalti o dorinta. Pentru noi este o sansa. O sansa deghizata-n sarcina.

A venit randul sa nu mai stam la rand pentru respect, decenta, bucurie si firesc. Ele nu sunt de vanzare, de cumparat, de inchiriat, de imprumutat sau de pomana. Ele sunt de (re)descoperit in fiecare dintre aceia care o sa inceapa sa spuna “Vreau o scoala ca afara”, “Vreau sosele ca afara”, “Vreau spitale ca afara”…

Ziua noastra nationala, scrisa in cifre, este numarul de telefon al apelului de urgenta: 112 (01.12). Ce potrivire mai buna sa fie, pentru un popor mereu in stare de urgenta, cu motive sau fara, intr-o panica totala pe care poti s-o atingi aproape cu degetul cand mergi pe strada?

Poate ar fi mai potrivit sa schimbam putin titlul imnului tarii si sa spunem “Desteapta-MA, romane!”, dar, azi, mai mult ca oricand, noi spunem "VREAU O TARA CA AFARA!"," adauga Cornel Ilie.




Citeste mai multe despre   























3867 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Daca vrei asa (Miercuri, 1 decembrie 2010, 10:35)

    Jean Valjean [anonim]

    Trebuie sa se nasca si la noi Otto Diesel ,Karl Benz, Bismark , Robespiere,Einstein,Bill Gates sa reimplementam tehnologiile astea ca "made in Ro"
    Pana atunci ar trebui sa invatam sa producem ce producem de buna calitate ca sa recucerim piata interna pentru produse interne.Si sa nu mai furam ,De la vladica la opinca .Si exemplul trebuie sa il dea vladica mai intai.
    • +6 (6 voturi)    
      evident :) (Miercuri, 1 decembrie 2010, 13:34)

      lol [anonim] i-a raspuns lui Jean Valjean

      evident ca intotdeauna trebuie sa se nasca altii care sa ne faca noua ce avem noi nevoie.
  • +7 (9 voturi)    
    ca afara (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:03)

    mem [anonim]

    Ghinionul romanilor e ca mereu s-au multumit cu putin. Din cauza asta niciodata n-au vrut mai mult decat mamaliga, branza si ceapa. Romanii trebuie sa ramana si fara astea, ca sa-si bage mintile in cap si sa se puna pe treaba. Istoria arata asta din plin: 1514, 1784, 1907.
    Pe de alta parte, cine suntem noi aia care vrem occident, civilizatie aici? Daca majoritatea vrea mamaliga, branza si ceapa, de ce sa-i obligi la mai mult?
    • +4 (6 voturi)    
      oh, ai spus-o (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:11)

      lol [anonim] i-a raspuns lui mem

      nimeni in Romania nu vrea Q7, Ferrari, Lambourghini. Nu vrea cu orice pret sa ajunga in topul Forbes daca le are pe acestea. Nu vrea haine din Italia, etc. Singurul lucru cu care s-au multumit cu putin romanii a fost educatia se pare. Din pacate si cel mai important
  • +6 (6 voturi)    
    un vis prea indepartat....... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:08)

    lili [anonim]

    Adica, cam peste cate generatii va fi implinit acest VIS atat de indepartat al oricarui roman??!! Peste MUUUUUULTE, din pacate........
  • +3 (9 voturi)    
    din pacate de la revolutie incoace... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:14)

    popcorn monta [utilizator]

    toti conducatori au vrut o tata ca afara...afara pentru ei era tara pentru care munceau...si aia nu era romania...pentru ei afara era rusia..
  • +3 (5 voturi)    
    Ar trebui sa fie "VREM O TARA CA AFARA" (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:16)

    Tio [anonim]

    N-o avem pt ca fiecare vrea altceva, altceva decit celalalt.
  • +4 (10 voturi)    
    Vointă, da' putirință ? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:20)

    old [anonim]

    Păcat că energia ni se termină odată cu "Vreau..."!
    Nu "Vreau...", ci "Să facem, ca să avem"!
    Altminteri alți lautarii mai bagă în pungă alți bănuți, pentru altă campanie...
    Până atunci, Românie, dormi în pace!!!
    Timpul se grăbeste pe lângă tine și tu rămâi o frumoasă legendă în istorie...
  • +5 (9 voturi)    
    mda, induiosator (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:36)

    io [anonim]

    1) In primul rand, ce inseamna "afara"? Ia luati de calatoritzi putin si-o sa vedeti ca "afara" nu e deloc uniform. Una e Europa de V, alta e SUA, de altele gen Asia nu mai vb.

    2) Odata cu pasul 1), o sa vada baietii de la Vunk ca "afara" nu e asa de diferit ca inauntru fundamental vorbind, atat ca aia nu se uita "afara" ci se uita "inauntru" tot timpul; ar trebui sa avem mai multa incredere in noi si sa ne uitam mai putin "afara", asta e primul pas, vezi si punctul 3)

    3) Romanului o sa-i fie mai bine exact cand o sa inceteze sa se mai alinieze, sa se mai intergreze, sa mai copieze si sa vrea "ca afara". De exemplu, nici o tara din UE, pe care ii admiram atat de obsesiv (si nefondat) nu vrea sa fie ca alta tara; ba chiar se cam urasc pe alocuri si in orice caz isi vad avid interesul; "prin noi insine" domnilor. Cand vom inceta sa mai avem mentalitate de sclavi care vor "sa se integreze" in timp ce altii vor sa-i domine si sa ia partea leului, atunci ne vom mai primeni si noi. De exemplu sa nu ne mai bucuram ca vn nemtzii sa ne angajeze ci sa ne angajam singuri si sa exportam la ei, pastrand noi partea leului. Dar pana atunci numai de bine.
  • +6 (8 voturi)    
    toata lumea vrea o tara ca 'afara'... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:42)

    ... [anonim]

    ...dar nimeni nu se simte responsabil sa participe la schimbarile in bine. Nu mai demult, decat ieri am vazut un vecin punand furtunul la robinetul pompei din strada pentru a-si uda gradina. De ce? fiindca cel din casa contorizeaza consumul, iar cel de afara este gratis(pentru el). Incepand cu el si terminand cu Vantu toti facem tara pe care o avem si o vom face in continuare dupa asemanarea noastra. Este usor de vorbit, dar greu de actionat corect. Greu sa nu primesti o atentie cand ai un salar de bugetar, greu sa mergi la medic fara sa dai cum se face. Greu ca politist sa nu ierti nepotul sefului ca a trecut pe rosu, si asa mai departe. Din acelasi motiv la noi costa autostrazile de 4 ori decat in SUA, iar ale noastre au maxim 2 bezi, iar ale lor 20 pe alocuri si noduri cu 4-5 etaje. Subscriu la mesajul articolului, avem tara pe care ne-o facem si in continuare vom avea tara pe care ne-o vom face.
    Cat despre cei ce pleaca, parerea mea este ca nu au importanta, importanta au doar cei ce raman. Fiecare e liber sa plece, e liber si sa se intoarca daca constata ca iubitul din vis nu prea are legatura cu cel in carne si oase pe care il gaseste acolo. Sau daca il gaseste bravo lui, interesant pentru noi sunt doar cei ce raman si educatia lor. Singurul lucru care diferentiaza un popor prosper de unul din lumea a treia este educatia. Cei care sunt 'fiecare pentru el' nu vor depasi niciodata stadiul lumii a treia si se vor plange la nesfarsit, cei care inteleg beneficiile bunastarii semenilor pe de alta parte vor putea avea orice isi doresc.
    Credeti ca daca elitele noastre isi trimit copii in Anglia la scoli vor face din ei englezi? Niciodata englezii nu ii vor vedea altfel decat romani, cu stampila Romania pe frunte, si au dreptate, fiindca ei stiu ca principiile care ii fac pe ei englezi nu se regasesc in vita acestora. Pe de alta parte, chiar daca te-ai nascut in Uzbekistan, daca ai un strabunic englez, automat esti unul de al lor, inclusiv cu acte. De ce?...stiu ei
    • +3 (5 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:56)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui ...

      Iti dau dreptate in totalitate!
      Tine exclusiv de noi si de felul in care ne purtam, tine de educatie in primul rand.
      Ca o completare, daca imi permiti, aud peste tot indivizi care spun "vai de frumos e in afara, ce bine o duc aia, ce civilizati sunt", si imediat dupa asta il vad cum arunca o hartie pe geam sau vorbeste zgomotos la telefon...SI atunci ii spun "pai daca iti place ce vezi acolo de ce nu faci sa ii copiezi?". Ne intoarcem in Romania si ne comportam tot ca niste romani, nu invatam nimic din ce fac sau au cei din tarile civilizate! Sa nu ne mai plangem atat, sa nu mai cersim atat, ne meritam soarta!
      • +2 (2 voturi)    
        Eh, nu chiar! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 13:42)

        Kreekit [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

        Eh, uite ca macar atunci cand ne plangem de mila vorbim despre NOI. NE meritam soarta... Patetic!
        Parerea mea? Elitele sunt cele care ne lipsesc. Elitele sunt 'motoarele' unei natiuni. Ele sunt cele care definesc unde sa ne dorim sa ajungem si stiu si cum sa ne determine sa ajungem acolo. Ele sunt cele care determina standardele si iti arata si ce e suficient si ce nu. Elitele sunt cele care coalizeaza natiunea, cauta consensuri, reduc frictiunile intre opinii, orgolii, clase sociale si orientari.
        Probabil problema Romaniei este cum sa-si formeze, selecteze si urmeze elitele corecte, cu principii si valori esentiale sanatoase. Iar uneori trebuie sa te uiti 'afara' si sa-ti iei cateva repere viabile.
        La multi ani, tara mea!
        • +1 (1 vot)    
          poate ca da, dar.. (Miercuri, 1 decembrie 2010, 14:09)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Kreekit

          poate ca da, nimeni nu a negat importanta elitelor, desi mi-e greu sa inteleg cum se nasc elitele din neant. Dar, elita sau nu, nu pot avea pretentia la o tara mai buna cat timp eu o trag in jos, este extrem de ipocrit. ...si din pacate marea majoritate a celor care se plang ca nu au tara pe care si-o doresc se inscriu in categoria acesta. Functionarii nu au tara pe care o doresc fiindca au salarii mici, contribuabilii fiindca functionarii ii tin pe acestia la cozi si ii trateaza cu dispret, guvernul fiindca contribuabilii fac evaziune cu orice ocazie, iar lantul slabiciunilor continua la infinit, fiecare ignorandu-si vina si acuzand pe celalalt sau mai simplu tara ca intreg (o tinta mai palpabila care nu are gura sa se apere). Este ok sa ne dorim elite, este in schimb de prost gust sa ne plangem de tara nostra cand noi furam apa ca sa ne udam gradina (cu sau fara elite).
          • 0 (0 voturi)    
            Aprob (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:45)

            Kreekit [anonim] i-a raspuns lui ...

            De acord cu tine. Avem si trasaturi de natie. Cred ca ne mai trebuie un neamt. LOL
  • +5 (7 voturi)    
    ca afara ? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:12)

    mary [anonim]

    Eu NU VREAU a tara ca afara !Eu vreau o tara care sa-si regaseasca identitatea, o tara cu cetateni care sa fie mindrii de ei insisi si de tara lor.
    Ce inseamna afara ?De ce e impartit totul in afara si inauntru.
    Afara e si Rusia si Germania si Ucraina si Kazahstanul si Armenia si Congo si Nigeria....

    De ce sa ma uit tot timpul afara? Pentru ca ma pot uita si la stinga si la dreapta, depinde uite te uiti.Si asa va depinde mereu in ce directie te uiti.
    Eu vreau o tara in care sa ne privim pe noi insine si sa fim mindri de ceea ce suntem.
    • +4 (4 voturi)    
      si eu vreau... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 14:13)

      of... [anonim] i-a raspuns lui mary

      si eu vreau o tara ca si afara, vreau si un mercedes in curte, dar daca nu vreau sa imi fac sange rau toata viata intutil, o sa ma apuc sa fac ceva sa adun bani ca sa cumpar masina respectiva. altfel nu voi reusi niciodata, oricat de tare as striga. Nimeni cu scaun la cap nu ma va baga in seama.
  • +6 (6 voturi)    
    Romania si Europa (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:37)

    ionut [anonim]

    Chiar m-am gandit si eu mai deunazi la Bill Gates,Warren Buffett et co.Ma gandeam cum ar fi procedat ei....
    M-am interesat de o autorizatie de mediu si mi s-a spus ca dureaza intre 6 si 8 luni.In ce consta autorizatia: In verificarea unei distante necesare minime de 500 de metri (fata de ultima casa dintr-un sat).Nu mai vorbesc de alte autorizatii,avize,proceduri etc.
    Cred ca ceea ce nu se intelege la noi e faptul ca acesti oameni puteau sa se realizeze deplin numai in SUA.
    De fapt Buffett admite ca cel mai mare noroc al lui a fost ca s-a nascut in SUA.Dinamismul societatii americane nu se compara cu nimic de pe planeta.
    Birocratia si coruptia e un cancer care sugruma initiativa iar politicienii si cei care lucreaza la stat habar nu au ce e aia realitate si ce e logica economica.Am cunoscuti straini care nu au pornit investitii in Romania pentru ca spaga ceruta de primar era prea mare.
    Societatea romaneasca e cladita pe lipsa de principii,coruptie,furt si inechitate.
    Voturile in Parlament se negociaza pe bani si noi vorbim de conditii libere de piata?!
    Exista materiale de constructie mult m
    Exista materiale de constructie mult mai ieftine decat cele "oficiale" dar ca sa faci un grajd de animale trebuie sa cumperi ceva "omologat".Iar omologarea ia o gramada de timp si costa ca doar de ce sa iti pui tu mintea la contributie si sa iesi mai ieftin?Ce,esti mai cu mot? Adica de ce sa nu cumperi "de unde trebuie,la pretul la care trebuie",cu TVA de 24 % ,cu dobanda de 12 % ,etc?
    Hai sa lasam gargara!
    Statul a ajuns o aberatie care traieste din imprumuturi dar zice ca nu trebuie sa dea oameni afara.
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 1 decembrie 2010, 13:17)

      je [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Principala problema in Ro (si, daca e sa cumparam cu SUA, problema in Europa in general) e invidia pe cel care reuseste.

      Stii ca in bancul cu cazanul: in iad americanii erau paziti ca evadau din cazan, la romani nu pazea nimeni ca cum se ridica unul mai sus, ceilalti il trageau in jos.

      Asa si cu autorizatiile: ia da-i naibii de intreprinzatori, ce, sa fie ei mai smecheri? Sa aiba mai mult? Da de ce dom'le, ia sa plateasca autorizatii si sa isi omologheze materialele pana le ies din cap ideile astea burgheze !

      Diferenta intre romani si americani e ca americanii se trezesc in fiecare zi, vad pe altii gen Bill Gates de n-shpe ori mai bogati ca ei si in loc sa zic "ia uite al naibii", zic "bravo lui ca e destept dom'le, ia sa vad cum a facut sa fac si eu macar o parte". Da chiar n-ai cu cine se pare ...
  • 0 (0 voturi)    
    Afara unde? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 14:35)

    Bogdanian [anonim]

    Afara unde? In Afganistan?
  • +3 (3 voturi)    
    munceste cum ai trai azi, si roagate cum ai muri m (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:38)

    justitiaru [utilizator]

    Omul trebuie sa fie constient ca este un actor pe scena vietii. Daca nu este conştient de această "dilemă" atunci se va lamenta "treacă azi, vino mîine" fără ca acest OM să realizeze că după el mai sunt şi alţi "urmaşi" care dacă nu vor fi educaţi în spiritul muncii şi a iniţiativelor proprii de progres se vor lamenta "treacă azi, vino măine" până la sfârşitul zilelor.
    Nu se poate fără muncă. De pe vremea ui Cuza VODĂ există codul civil care prevede obligaţia "de a fcae". Mă refer la această obligaţie iar nu la cea de a nu face.
    A-ţi înţeles fraţilor? ROMÂNI. La muncă şi gândire de viitor , atât pentru tine cât şi pentru urmaşul tău.
    • +1 (1 vot)    
      citat (Miercuri, 1 decembrie 2010, 23:03)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui justitiaru

      "Chiar m-am gandit si eu mai deunazi la Bill Gates,Warren Buffett et co.Ma gandeam cum ar fi procedat ei....
      M-am interesat de o autorizatie de mediu si mi s-a spus ca dureaza intre 6 si 8 luni.In ce consta autorizatia: In verificarea unei distante necesare minime de 500 de metri (fata de ultima casa dintr-un sat).Nu mai vorbesc de alte autorizatii,avize,proceduri etc.
      Cred ca ceea ce nu se intelege la noi e faptul ca acesti oameni puteau sa se realizeze deplin numai in SUA.
      De fapt Buffett admite ca cel mai mare noroc al lui a fost ca s-a nascut in SUA."
      Cand mai trimiti oamenii la munca, gandeste-te
      1. daca au unde
      2. daca au de ce
  • -1 (1 vot)    
    Chintesenta poporului roman (Joi, 2 decembrie 2010, 11:18)

    CCC [anonim]

    Vreau sa mi se dea! Poate ceilalti au tari mai civilizate pentru ca nu au spus "vreau", au spus "hai sa muncim sa construim o tara de care sa fim multumiti"!
  • 0 (0 voturi)    
    Libertate (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:57)

    Mircea [anonim]

    Suntem liberi acum. Liberi sa muncim si sa traim in consecinta. Evident, suntem liberi si sa ne plangem ca babele.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi