Daca petreci mult timp gandindu-te la propria moarte, ai toate sansele sa-ti faci o noua prietena: cutia de bomboane din ciocolata. Un studiu recent arata ca gandurile morbide tind sa creasca pofta de mancare.

Cercetatorii Naomi Mandel (Universitatea din Arizona) si Dirk Smeesters (Universitatea Erasmus din Rotterdam) au realizat un experiment in cadrul caruia participanti din Europa si din SUA au fost invitati sa-si scrie gandurile vizavi de propria moarte.

Cercetatorii au verificat apoi lista de alimente cumparate si numarul de prajiturele pe care participantii la studiu le mancasera. Cei care scrisesera despre propria moarte au simtit nevoia sa cumpere mai mult si sa manance mai mult, comparativ cu cei care au scris despre o interventie medicala dureroasa, arata Reuters.

"Oamenii au tendinta de a manca mai mult din toate felurile de mancare - si sanatoase, si nesanatoase - atunci cand se gandesc ca vor muri intr-o buna zi", sustin cercetatorii. Acestia au descoperit ca in special oamenii care nu au incredere in sine tind sa cumpere si sa manance mai mult decat au nevoie dupa ce s-au gandit la moarte.

Mandel si Smeesters au explicat acest lucru printr-o teorie numita "evadare din constiinta de sine". "Cand oamenilor li se aduce aminte de conditia lor inevitabila de muritori, incep sa se simta prost vizavi de ce-au facut pana acum cu vietile lor sau daca au lasat ceva semnificativ in urma, un semn important al trecerii lor prin univers. Aceasta este o stare pe care o numim "constiinta de sine la nivel ridicat"", au spus cercetatorii.

"Una dintre metodele de a scapa de aceasta stare neplacuta este ori mancand in exces, ori cheltuind mai mult decat este nevoie", mai spun acestia. Studiul a mai aratat ca dorinta exagerata de a cumpara s-a redus atunci cand participantii erau pusi in fata unei oglinzi.