Un rinichi, donat pentru 15.000 de euro. Merita?

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:35 Life | Natural

Primesc doua comentarii pe blog. Sint anuntat ca cineva isi doneaza un “rinichi” contra cost. O adresa de mail si doua numere de telefon din afara tarii. Un roman stabilit prin cine stie ce capat de Spanie vrea sa-si vinda unul dintre rinichi si cauta posibil cumparator lasind mesaje pe net. Inteleg foamea, inteleg saracia, inteleg toate incercarile de a-ti creste nivelul de trai, dar toate pina la un punct. Nu inteleg de ce ti-ai vinde o bucata din tine.

Alin sau Alex, indiferent care e numele romanului plecat in Spania, “doneaza” rinichiul contra sumei de 15.000 de euro. L-am sunat si prima intrebare ce mi-a venit in minte, dupa ce ce am dat buna ziua, a fost “De ce?”.

“Eh, niste probleme financiare”, mi-a raspuns barbatul de la celalalt capat. Il intreb citi bani cere si imi raspunde ca 15.000 de euro. Ii multumesc pentru raspuns si incheiem conversatia. Sint pe jumatate socat, pe jumatate indignat. Ma intreb cit de disperat trebuie sa fii sa iti vinzi un rinichi si nu reusesc sa gasesc raspunsul.

Am preferat sa cenzurez adresa de mail si numarul de telefon. Nu stiu daca ii fac omului o favoare nelasindu-l sa-si gaseasca un “client” sau daca fac o defavoare unui om care chiar are nevoie de un rinichi. Sint suficient de socat de o astfel de decizie, incit sa nu imi dau seama daca gresesc sau nu. Prefer sa cred ca nu. Prefer sa cred ca, atunci cind hotarasti sa donezi un rinichi, o faci pentru ca trebuie, pentru ca merita, pentru ca exista un scop mai presus decit un pumn de bani pe care o sa-i toci in maximum jumatate de an.

Doua raspunsuri mi-au fost suficiente. Nu am vrut sa intreb mai mult, nu am vrut sa stiu ce probleme are omul, daca altfel o sa ramina pe drumuri, daca altfel o sa moara din cauza camatarilor care-l vor fugari cine stie pe unde. Nu vreau sa stiu, prefer sa ramin un egoist care se gindeste la ce n-ar face el.

Pentru ca eu nu mi-as vinde un rinichi. Nu mi-as vine citeva procente din sanatatea mea prezenta si viitoare pentru niste bani. Am trecut prin perioade suficient de proaste, am avut zile in care mincam doua pachete de biscuiti in 24 de ore, dar am preferat sa dau din coate si sa ies la suprafata. A-ti vinde un rinichi nu inseamna decit o gura de aer pe termen scurt si o serie de scufundari ulterioare.

Ca Alin (sau Alex, oricare o fi numele lui) mai sint si altii. Cred ca acum vreo jumatate de an primeam un comentariu similar. Altul care “dona” rinichi pe bani. L-am ignorat atunci, dar acum ma intreb cit de bolnava trebuie sa fie societatea in care traim. Si nu ma refer la societate in general, inclusiv Spania, Germania, Canada, SUA etc., ci mai degraba la societatea romaneasca.

Per total, e o societate bolnava. Cronic. Sufera de zeci de boli, de la saracie si pina la hotie, birocratie, nesimtire si tot asa, la nesfirsit. Dar cit de rau trebuie sa ajungi incit sa merite sa-ti vinzi un rinichi pe un pumn de bani? In cit rahat trebuie sa fii, ca roman, sa ajungi sa-ti vinzi rinichiul din Spania?

Da, se poate trai cu un singur rinichi. Dar oare merita sa risti sa mori cu zile pentru niste bani? Din punctul meu de vedere, in nici un caz. Chiar suferim de o boala incurabila?

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.







9829 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    pai cum vine asta? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:45)

    ekek [utilizator]

    daca era "donat" era gratis
    asa e un rinichi vandut pt 15k euro
    • 0 (0 voturi)    
      Irnoia soartei (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:11)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui ekek

      ... si probabil cumparatorul va face o tocanita din rinichi.
    • 0 (0 voturi)    
      ghilimele (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:38)

      Alex Mihaileanu [anonim] i-a raspuns lui ekek

      Tocmai de aia am pus ghilimele :)
  • 0 (0 voturi)    
    Cenzura (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:01)

    Stefan [anonim]

    Nu stiu cat de bine faci cenzurand contactele "donatorului", daca el e atat de idiot incat sa'si puna in pericol sanatatea pentru bani nu vad de ce sa refuzi sansa altuia care isi poate salva viata astfel.
  • +2 (2 voturi)    
    Exercitiu de imaginatie (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:01)

    Razvan [anonim]

    Articolul este scris privind dintr-o perspectiva foarte egoista: sunt singur pe lume si trebuie sa ma descurc. Hai sa facem un exercitiu de imaginatie: ai un copil care este grav bolnav. Incerci de ani de zile sa faci rost de bani sa il faci bine, si nu reusesti. Si copilul tau este din ce in ce mai bolnav, si tu nu vrei sa furi. Este o alternativa sa incerci sa vinzi o bucata din tine?
    Si nu trebuie sa fii foarte imaginativ, intra pe orice site social si o sa afli mii de cazuri mai grave decat ce am descris eu mai sus.
    Habar nu am de ce isi vinde omul ala rinichiul, poate nu are bani de bautura...dar e banala si inutila abordarea din acest articol. Trebuie sa fi prea meschin sa vezi lucrurile atat de ingust sa afirmi ca tu nu vezi motive pentru care ai face asa ceva. Ti-as dori sa nu ajungi sa le intelegi vreodata.
  • 0 (0 voturi)    
    Per total, in unele cazuri se merita (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:03)

    paraschiv dumitru [anonim]

    Corect , traim intr-o societate bolnava; care probabil ca va muri si ea in citiva ani sau cel mult zeci de ani.
    Dar, din moment ce mori de foame, de mizerie sau alte cele, de ce sa nu risti? Merita sa risti sa mori cu zile? Dar merita sa nu faci absolut nimic si tot sa mori? daca vei trai bine si ai 15 sau 20 mii euro mai mult?
    • 0 (0 voturi)    
      comentariu (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:17)

      nici nu merita sa spun [anonim] i-a raspuns lui paraschiv dumitru

      oare traiesti bine? Sa zicem ca celalalt rinichi nu poate suporta un medicament pe care a trebuit sa il iei candva... ramai si fara unul si fara celalalt si intri pe dializa... sa vezi ce bine se traieste cu dializa: o fericire: iti scoate sangele ca sa il filtreze si deseori nu reusesc ca lumea si atunci capeti tot felul de culori cenusii la fatza si te simti ca in buda! eu unul nici macar nu mi-as dona organele daramite sa le vand... pentru ceva asa de trivial ca BANI
  • 0 (0 voturi)    
    eu donez doi (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:06)

    Gigel naiv [anonim]

    si imi iau un x5 pe urma :))
    • 0 (0 voturi)    
      fuji mah (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:26)

      je [anonim] i-a raspuns lui Gigel naiv

      sa nu ajungi tu pe mana la aia in mod real.
      nu o sa-ti mai arda de glume
  • 0 (0 voturi)    
    unii nu inteleg (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:18)

    s [anonim]

    eu cred ca sunt oameni carora nu le-a fost niciodata bine, care au suferit de cand s-au nascut, care vor si ei sa vada cum e macar pt un timp sa le fie "bine". nu stiu dc ala cu rinichiu se incadreaza in categoria asta... dar unora nu li se da nici o sansa, si sa nu-mi ziceti ca nu exista notiunea de nici o sansa... dc te nasti intr-o famile de alcoolici, hoti, tigani , si primesti o educatie de la ei esti compromis toata viata :(
  • 0 (0 voturi)    
    Te socheaza? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:12)

    Ionut [anonim]

    ce-i asa de socant? Nu v-ati obisnuit pana acum cu comportamentele oamenilor? Vorbiti de parca in toata istoria nu ne-am ciocnit niciodata de comportamente bizare ale omului. De necrofili ai o parere diferita? Ai fi in stare sa ii imiti? Sau poate pe scatofili... canibali? Daca omul e in stare si are curajul sa-si vanda rinichiul care e problema ta? Degeaba ii cenzuram pe toti... uuu... nu ne place ce auzim sau vedem. Adevarul pana la urma este ca omul e in stare de absolut orice... o singura bariera il impiedica: cea psihologica. Unii si-au vandut sufletul pentru bani. Eu zic ca e mai grav.
  • 0 (0 voturi)    
    cunosc un caz (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:47)

    Dan Robert [anonim]

    N-o sa ma credeti, dar intr-un caz pe care il stiu, i s-a spus donatorului de catre intermediar: "nu-ti fa griji, o sa-ti creasca la loc..."
  • 0 (0 voturi)    
    unii chiar au nevoie de un rinichi (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:42)

    k [anonim]

    unii chiar au nevoie de un rinichi
  • 0 (0 voturi)    
    Al sau? (Joi, 13 noiembrie 2008, 11:11)

    mad [anonim]

    Si-a pus careva intrebarea daca Alin (sau Alex) vinde rinichiul sau? Pirateria de organe si mafia care o insoteste nu pot fi ignorate, mai ales cand apar anunturi din astea.
  • 0 (0 voturi)    
    o parere (Vineri, 19 decembrie 2008, 1:08)

    anonim [anonim]

    eu zic ca omu asta e ffff disperat deca poa sa faca acest lucru desi e mai bine si mai sanatos sa nu faci 'donatia'poate ca si TIMPULil grabeste de a face banii cat mai rapid far a comite vreun jaf sau omor.pt ca atunci am spune :iautel ba nene si pe romanu nostru...stiti cam asa ceva este.rau ca o faci ;rau ca nu o faci.....
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 11:46)

    Eu [anonim]

    Dar v-ati gandit vre-o secunda si la cei care au nevoie disperata de un rinichi si care nu gasesc unul compatibil in familie sau la cei care l-ar dona? Si cumpararea ramane singura solutie?! Si daca nu ar exista vanzatori.... Eu zic sa nu judecam pana nu ajungem (Doamne Fereste totusi) in situatia aia.
  • 0 (0 voturi)    
    oare (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 13:48)

    Gabriela [anonim]

    Citi oamenii se sinucid pentru ca nu au cu ce trai? La ce iti mai folosesc organele daca tu nu mai vezi luminita de la capatul tunelului? Poate ca se simte o povara pentru familia lui si nu vrea decit sa paraseasca aceasta lume lasind ceva in urma lui: acea suma de bani ce o perioada scapa familia de nevoi. La asta se gindeste cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    rinichi (Duminică, 31 mai 2009, 12:50)

    gaby [anonim]

    si eu vreau sa imi vand un rinichi contra cost .......nu ma intreba dc doar atat ca stiu ca cu.bani care ii primesc imi pot schimba viata pt putin timp dar merita decat sa fac altceva nu?daca sti cum as putea sa faca asta te rog anuntama pe adresa de mail.......
  • 0 (0 voturi)    
    vand rinichi (Duminică, 31 mai 2009, 12:54)

    gaby [anonim]

    ...sincer daca ma poate anunta cineva cum as putea fc asta contra cost ....va rog spunetimi ...vreau serisozitate pt ca ma aflu intro situatie disperata .....si vreau sa faca asta cat mai urgent
  • 0 (0 voturi)    
    Rinichi (Luni, 12 aprilie 2010, 22:11)

    Oana [anonim]

    Oamenii o fac din cauza disperari ptr ca s-au saturat sa traiasca intr-o lume mizerabila unde nimeni nu te baga in seama si `sanatatatea` e la pamant. E greu de multe ori si nu gasesti decat soltutii extreme dar gandeste-te INTODEAUNA AI DE ALES , chiar daca crezi ca nu ai de ales sau ca nu mai suporti ii posibil sa mai fie o varianta.... Chiar imi pare rau ptr acesti oamenii care sunt impinsi de imprejurari sa faca asfel de lucruri
    • 0 (0 voturi)    
      nebunie (Vineri, 10 iunie 2011, 22:51)

      marina [anonim] i-a raspuns lui Oana

      nu cred ca este unica solutie pt cei care au nevoie de bani ca sa-si vanda vreun organ cred cai cea mai mare prostie.asa macar daca nu mai vrea vreun organ sa-l dea la o persoana care are nevoie dar nu pt bani marina italia
  • 0 (0 voturi)    
    in legatura cu topicul (Duminică, 30 octombrie 2011, 22:10)

    anonim [anonim]

    Probabil baiatu are nevoie de bani sa isi cumpere un apartament o casa si mai are nevoie...
  • 0 (0 voturi)    
    vreau sa donez un rinichi, (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 12:47)

    DANA [anonim]

    Intru cit sunt pensionara si nu im-i permit un tratament pentru mama mea care sufera enorm de dureri groaznice ,si pentru ca e singura persoana pe care o mai am in acasta lume si frica ca o voi pierde si pe ea ma inspaiminta ,,vreau sa donez un rinichi contra unui tratament pentru mama mea ,nu vreau bani ,vreau dioar ca mama mea sa nu mai sufere ,de dureri de oase ,as vrea sa stiu unde ma pot adresa,,,,si daca mi-se poate permite ,,astept un raspuns la aceasta adresa ,
  • 0 (0 voturi)    
    merita (Vineri, 16 decembrie 2011, 2:42)

    anonim [anonim]

    eu chiar caut sa vand un rinichi!nu vad alta metoda sa-i pot asigura copilului meu un viitor,cu 15000 as putea sa-i fac o casuta pt el!de la 10 luni il cresc alaturi de parintii mei si mi se rupe sufletul ca nu reusesc sa-l cresc cum vreau eu.nici pensie alimentara nu primesc de la fost!pot considera ca baietelul meu nu are un tata!chiar daca as mai trai 1-2 ani dupa ce imi vand rinichiul pot sa plec impacata cu gandul ca nu a fost in zadar!stiu ca atunci cand va fi mare va avea ceva pentru el!nu este usor pentru o mama singura,as putea sa fac un credit dar de unde il platesc cu un salariu de 800 de lei pe luna.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru comentariu de mai sus (Miercuri, 22 februarie 2012, 13:52)

      preda petronela [anonim] i-a raspuns lui anonim

      atunci tu nu sti ce inseamna sacrificiul si vrei sa faci banii usori!!!!!!si eu am un baietel de 3 ani,si eu il cresc singura,si nu ma ajuta nimeni,dar nu ma duc sa-mi vand sanatatea pt banii!!!!copilul tau are nevoie mai mult de tine decat de banii aia!!!gandeste-te logic....vinzi rinichiul,faci caca si dupa aceea mori...casa va ramane a parintilor tai si poate copilul va ajunge la tatal si nu se va bucura de casa!!!!!iti dau un sfat de la mama la mama!!! sanatatea e mult mai importanta k sa fii alaturi de copilul tau!!!
      • 0 (0 voturi)    
        merg inainte (Joi, 23 februarie 2012, 20:34)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui preda petronela

        da,ai dreptate si sunt constienta de lucru'asta!stiu ce inseamna sacrificiul si crede-ma k nu stiu altceva decat o munca dar,copilul meu sa indepartat de mine si ma doare sufletul!nu ar trebui sa vorbesti daca nu cunosti situatia si nu mai critica!am niste parinti extraordinari si stiu k ma sustin in tot ceea ce fac cu toate ca nu ar fi de acord cu tampenia asta,eu vreau pentru copilul meu sa aiba totul sa nu depinda de nimeni!nici la maritis nu ma gandesc pentru k nu vreau sa dau peste 1idiot,nu stiu ce as fi in stare sa fac dak mi-ar lovi baiatul sau iar spune ceva gresit!eu stiu k pot sa muncesc si merg inainte cu toate nu imi este frik doar,ca ma simt ingrozita de faptul ca nu am ce sa ii ofer cand o sa fie mare,imi este teama k nu o sa pot sa ii fac ceva al lui!mi-as da si viata numai sa stiu k ii este lui bine si are de toate,sa nu ii lipsesca nimic!
  • 0 (0 voturi)    
    eu (Joi, 29 martie 2012, 20:14)

    danut [anonim]

    am 32 ani si poate ca si alti ca si mine nu o duc tocmai pe roze si intradevar eu o sa am un copil si dak va fi grav bolnav vrodata doamne fereste mi-as dona s-au vinde ptr el tot ce se poate numai ca sal stiu bine asa ca se pot intrepeta multe din treaba asta dar fiecare si le stie pe ale lui.
  • 0 (0 voturi)    
    donez (Duminică, 5 august 2012, 20:20)

    gaby [anonim]

    donez contra cost lob ficat si rinichi,grupa de sange 01 rh negativ,24 de ani,nefumator,fost sportiv ,id gabigabone51@yahoo.ca
  • 0 (0 voturi)    
    Nu judec acest om (Duminică, 30 decembrie 2012, 17:00)

    Petrishor [anonim]

    Va spun din propia experienta Am 24 ani, sunt din Braila ( un oras fara posibilitati ) am un baietel de 5 ani si o sotie care munceste 17 ore pe zi, la o amarata de pizzerie pe un salariu mizer de 800 RON.
    De ajutor financiar nu am ce sa zic... eu lucrez ca spalator auto pe un salariu si mai mic...multi ar spune ca ciubucul pe care il faci la spalatorie te scoate din ceva .. va spun ca nu e deloc asa .. am 5 ani experienta si sunt la acelasi nivel .. nu faci nimic in braila .. Intr-o seara vorbeam cu sotia despre copilul nostru si ma simteam intr-un fel ofensat si rusinat de faptul ca nu va avea o viata normala cu un trai decent si o casa in care sa fie a lui ... Mi-a venit si mie in cap aceasta idee de a vinde un organ ,... multi ar crede ca e o nebunie sau gest extrem ,.. si eu as crede la fel ( daca as avea portofelul plin )
    Am cazut de acord cu ideea mea si deja mi-am trimis X anunturi pe net in speranta ca voi gasi cumparator .. Legea interzice acest lucru .. dar nu ofera si alternativa.
    In Romania pe un salariu de 150 E .. e greu sa devi cineva .. intelegeti si voi ca nici lui nu ii place ideea dar din lipsa de alternative apeleaza la acest gest ..
  • 0 (0 voturi)    
    Bun articol, felicitari autorului. (Vineri, 30 august 2013, 13:09)

    Vlad [anonim]

    Si eu am inceput sa trimit mesaje pe un site de mica publicitate celor care vor sa isi vanda organele, spunandu-le sa NU o faca. Mi-e frica insa ca voi fi depistat de unde scriu si ca ma va inhata mafia daca mai fac de-astea, de aceea am "ales" doar cativa din lista lunga de "donatori", ca sa nu se sesizeze mafia.
    Eu cred ca efectiv oamenii care au primit mesajul si il vor asculta, au avut noroc de la Dumnezeu sa ii aleg. Le-as scrie tuturor, nu numai de frica nu le scriu, dar sunt atat de multe lucruri bune de facut pe lumea asta incat nu mai am eu timp pentru mine.
  • 0 (0 voturi)    
    Helo (Marţi, 19 noiembrie 2013, 18:16)

    Aha ? [anonim]

    Poate avea copii bolnavi si vrea sa doneze pt. bani,ca sa isi ajute copii


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version