Viata la tara

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Marţi, 12 mai 2009, 9:42 Life | Natural

Aici am citit un interviu despre viata la tara. O viata la tara la 25 de km de Bucuresti. Nu e chiar la tara dar nici departe. Ca de obicei pe Hotnews interesante sunt comentariile. De la oparit frustrate la ideologic ecologice. Majoritatea habar n-au despre ce vorbesc, fie confunda Baneasa cu viata la tara fie scot in evidenta un sat de acum 100 de ani, replica hotaratoare fiind WC-ul in curte.

Sa vorbim despre realitate. La 250 de km de Bucuresti, 45 de km de Targu Jiu. Chiar la tara. N-am gaze, singurul lucru care-mi lipseste din "civilizatia" urbana. Centrul de butelii e la 40 de metri de casa. O sa bage si gaze primarul ca se vrea reales. Dar trebuie aduse de la 30 de km.

E asfaltat totul mai putin drumul judetean pe care primarul doar l-a carpit. Ulitele "pline de praf" nu exista. Asfaltul a luat tot "farmecul rural". Sunt mai bine asfaltate ulitele decat Berceniul sau Pantelimonul. Pe banii UE.

Cofetaria are produse "ca la mama acasa" cu frisca adevarata nu din tub. Nu discut despre branza si tuica La magazin platesti cu cardul, daca vrei. Am cumparat un frigider si cu aerele mele cosmopolite am intrebat daca-l aduce acasa. S-a uitat la mine ca la un idiot si mi-a spus, pe un ton superior, ca bineinteles. A venit si m-a ajutat sa bag frigiderul in casa, am vrut sa-i dau niste bani, mi-a spus ca aia e treaba lui si nu i-a luat. Mi-a fost rusine de mine.

Toata lumea are antene de satelit si internet. Intr-o dimineata am ascultat o discutie care m-a lasat mut, o tanti cu broboada explica, in mod corect, dar cu un stil inimitabil, suntem in Oltenia, cum se monteaza camera video la calculator.

Eram la benzinaria din sat sa iau carbuni de gratar cand o tanti cu broboada, alta decat cea din paragraful anterior, a venit pe scuter sa bage benzina. Ma uitam prostit, a bagat benzina in cel mai natural mod cu putinta, a platit, s-a suit pe scuter si a plecat. In afara mea nu era nimeni surprins.

Exista sala de sport, scoala e renovata, profesorii tineri. Nu stiu cat de buni dar directorul, inginer ca meserie, a avut de angajat o profesoara de romana si a intrebat-o cine facea parte din Scoala Ardeleana, n-a stiut, n-a angajat-o.

Primarul acceseaza fonduri UE de ani de zile, nu asteapta sa vina cineva sa-i spuna s-o faca. Ca dovada ca se poate. Am avut treaba pe la Primarie, nu seamana cu suma de fete acre de prin Bucuresti, oamenii chiar vor sa te ajute. Serviciul de salubritate costa 20 de lei pe an. Trece martea si ia gunoiul, proiect tot pe banii Uniunii, sper sa nu gresesc.

Am calcat intr-un cui, m-am dus la dispensar, si asta renovat, mi-au facut antitetanos imediat. In Bucuresti trebuie sa bati 5 spitale sa-ti faca o amarata de injectie. Un prieten si-a taiat rau un deget, rau, cam atarna. S-a dus la dispensar, l-au bandajat si l-au trimis la spitalul de la 9 km. Acolo a dat peste Ahmed, medic sudanez, l-a carpit si a reusit sa-i puna degetul la loc. Peste 2 luni in Bucuresti, la Coltea, i-au spus ca mai bine nu-l puteau face nici ei.

De 1 Mai un prieten a vrut sa faca o excursie in zona, n-a gasit loc la pensiuni, totul era de mult ocupat. De fapt totul e ocupat cam tot timpul.

Cel mai important lucru sunt oamenii, mai calmi si mult mai apropiati, majoritatea dintre noi habar n-avem cine sta pe palier cu noi. Acolo vecinii fac parte dintr-o comunitate. Razi cu ei, plangi cu ei, cu bunele si cu relele lor.

Nu e o lume idilica, sunt nenumarate lucruri de facut. Dar se fac. Si acolo somajul face ravagii, oamenii au probleme, drame, nu exista o egalitate reala de sanse cu cei din orasele mari. Dar de fiecare data cand ma duc descopar ca s-a mai schimbat ceva in bine.

Cam asta e viata la tara. Si mai e un lucru de spus. Oamenii aia n-au fost niciodata colectivizati si asta cred ca are importanta. Pot sa va mai povestesc multe dar cred ca e semnificativ. Si comuna se cheama Baia de Fier.

Poza e obtinuta prin curtoazia vacii verzi.

Citeste si comenteaza pe Romania obiectiva.


Citeste mai multe despre   























6830 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    N-ati precizat tzara (Marţi, 12 mai 2009, 10:05)

    nam [anonim]

    Daca actiunea se petrece in Rromanica, atunci filmul e sigur SF.
    • +2 (4 voturi)    
      .... (Marţi, 12 mai 2009, 10:35)

      jullles [utilizator] i-a raspuns lui nam

      ....vorbi si nea Ion ca e si el om....
  • 0 (2 voturi)    
    viata la tare e ,cool,!!!! (Marţi, 12 mai 2009, 10:17)

    neghinita [anonim]

    ai perfecta dreptate omule ,gandesti si scrii obiectiv! ai 39 ani???
  • -1 (7 voturi)    
    Super articol :) (Marţi, 12 mai 2009, 10:23)

    stanciu [anonim]

    Frumos articol, de fapt unul din putinele articole care mi-au placut in ultima vreme. Probabil ca e si adevarat, la urma urmei nu peste tot e mizerie si nesimtire ca la mitici. Am stat si eu in locuri mai civilizate ca capitala damboviteana (yeah yeah yeah ... acolo lipsea un "si"), deci clar se poate. Si, si acum stau ... so mitici crizati, mai usor cu comentariile "nu-ti place pleaca". Am plecat. So, felicitari autorului :)
  • +2 (4 voturi)    
    ai perfecta dreptate (Marţi, 12 mai 2009, 10:37)

    eugen [anonim]

    ...o zona deosebit de pitoreasca ,cu oameni gospodari!iar asta nu prea are a face nimic cu a fost sau nu a fost colectivizare!foarte multe sate care au prin traditie sau prin industrializare o minima dezvoltare economica reusesc sa opreasca partial exodul tineretului catre orase si asta face diferenta!daca exista si un primar mai dezghetat ,pe care macar sa-l duca mintea sa angajeze 2-3 persoane in primarie, capabile sa intocmeasca dosare pt accesarea de fonduri europene atunci satul respectiv chiar se trezeste la viata!ce-i drept nu exista "bamboo" deci aceasta viata nu este pt toti
  • 0 (4 voturi)    
    concluzia (Marţi, 12 mai 2009, 10:43)

    bustiuci [anonim]

    Îmi place articolul .. dacă fac abstracţie de micile erori ....


    E suuuper ..... pentru o lectură uşoară şi haioasă ... :D .. :)))))))))
  • +2 (2 voturi)    
    Imi suna cunoscut... (Marţi, 12 mai 2009, 10:50)

    BogdanO [anonim]

    ...pana am vazut cum se numeste satul. La cofetarie amandinele au crema de ciocolata adevarata, poate cele mai bune amandine mancate de mine...

    Si am prieteni care mergeau pana acolo, din Bucuresti, sa manance o inghetata... bine, e putin fortat, dar asa le placea sa spuna... se intorceau seara oricum... iar inghetata este asa cum o facea mama in casa, cu gust de ou si vanilie...

    Da, Baia de Fier este exact asa, merita pana si semnul cu iz de Hollywood de pe versantul muntelui din apropiere...
  • +2 (2 voturi)    
    felicitari! (Marţi, 12 mai 2009, 11:02)

    dora [anonim]

    Frumos articol...ma bucur sa descopar ca mai exista normalitate in Romania...
  • -1 (1 vot)    
    hop si articol despre comentarii - nice try (Marţi, 12 mai 2009, 11:08)

    Cristi [anonim]

    la tara cu televizor si internet nu are niciun haz. Ca sa parafrazez autorul articolului, un orasean la tara cu tv, net, frigider & aer conditionat e un frustrat care habar n-are despre ce vorbeste.

    un orasean care nu stie (sau nu a invatat de la bunici) ce inseamna racoarea sanatoasa a unui chirpici / paiante, 'frigiderul' cu temperatura constanta care se numeste beci si linistea unei dupa-amiezi de vara (fara net, mobil si tv), in care poti citi sau te poti regasi, cu gandurile tale - bineinteles, daca ai ce regasi si daca nu cumva singurele ganduri sint de tipul 'ce-o fi la tv?') - este un 'simplu orasean' care uneori 'se baga in seama'.

    fiecare e liber sa isi ocupe viata si timpul cu preocuparile lui (iti poti pune inchidere centralizata cu alarma la dacia 1310 de acum 20 de ani). dar nimeni nu are dreptul sa dea verdicte despte 'frustrati', 'ideologii ecologiste' si alte judecati morale invatate din 3-4 cursuri prafuite de facultate. facuta cine-stie-cand.

    bineinteles, felicitari Primarului si locuitorilor de langa Targu Jiu, sunt oameni gospodari si ar fi bine ca macar jumate din 'tara' sa le urmeze exemplul.
  • 0 (2 voturi)    
    Aveti copii ? Unde merg la scoala/gradinita ? (Marţi, 12 mai 2009, 11:12)

    mioara [anonim]

    Ceea ce se prezinta aici pare o actiune de re-dinamizare a vanzarilor de terenuri.

    Romania nu e America, UK, etc.
    La noi nu vine autobuzul scolar la usa. Deci : cum faceti ? Cine duce copilul la scoala si mai ales cine il ia la pranz ?
    Aveti joburi care va permit asta ?


    Are copilul posibilitatea sa ajunga la casa de la tara pentru o masa calda la pranz ? Il tineti cu snacks pana seara cand il puteti lua ?

    Nu, multumesc. Nu chinui copii pentru a ma lauda la prieteni ca stau la vila...
    • +3 (3 voturi)    
      Wrong! (Marţi, 12 mai 2009, 11:41)

      Cosette [anonim] i-a raspuns lui mioara

      Exista nenumarate sate in Romania unde copii sunt dusi la scoala cu microbuzul. Sunt niste microbuze galbene pe care scrie "Transport copii", le-am vazut prin cel putin cinci judete diferite. Copiii ajung acasa la pranz si mananca acasa. Mancare "cam" ecologica.
      Si, surpriza, exista nenumarate scoli la sate unde se face carte mult mai serios decat la oras.
      Pericolul drogurilor apare doar daca intra la un liceu (care, normal, este localizat in oras).
      Vorbesc in cunostinta de cauza asa ca daca vrea sa ma combata cineva, sa o faca cu argumente.
      • -1 (3 voturi)    
        Va rog, nu mai bateti campii ! (Marţi, 12 mai 2009, 12:16)

        pentru cosette [anonim] i-a raspuns lui Cosette

        Stiu ca sunt interese economice sa va vindeti pamanturile supraevaluate, dar nu imi vorbiti de microbuzele galbene vazute din fuga mertanului.
        La tara e plin de suplinitori, un "profesor" preda 5 obiecte, etc.
        Unde face liceul ulterior ? Tot la tara ?
        Cosette, nici tu nu ai copii. Altfel nu l-ai plimba cu autobuzul galben de care zici...
        Da-mi un exemplu de liceu bun, la tara, Cosette...

        Ce e rau in faptul de a avea abonament la institutul francez sau la british council ?
        Ce e rau in a merge la teatre si concerte ?

        Aglomerarea bucurestiului e un fenomen absolut natural, nu vine din snobism ci din necesitate. E pur si simplu un centru cultural (buna, rau, exista totusi), universitar, sportiv, etc.

        Figura cu casa la tara merge doar pentru weekend, dar si atunci de multe ori pur si simplu nu ai chef sa te duci acolo.
        • +1 (1 vot)    
          Despre educatie, criza si intoarcerea la "tara" (Marţi, 12 mai 2009, 12:47)

          Boss2013 [utilizator] i-a raspuns lui pentru cosette

          Cred ca supraevaluezi rolul "educatiei" si "culturii" care s-au devalorizat foarte puternic in ultima vreme pentru ca s-au dovedit fara nicio putere in fata crizelor actuale. Oricata scoala au facut si oricata cultura au prizat, oamenii n-au fost in stare sa evite problemele actuale.
          S-ar zice ca aceasta civilizatie prea urbanizata, care ridica in slavi sofisticarea si luxul au impins oamenii la studii care mai de care mai scumpe si mai pompoase si mai in strainatate... ca sa faca ce? Bineinteles, ca sa aiba un job cat mai bine platit si sa stea in oras unde sa-si permita lucruri cat mai scumpe. Aici se vad prioritatile fiecaruia.

          Cred ca multi se intreaba, bine bine, dar la ce le-a folosit celor educati scump in tarile dezvoltate, daca toata educatia aia nu i-a facut capabili sa prevada efectele actuale? Nu cumva punem carul inaintea boilor?
          Trebuie sa ne intrebam intai la ce ne foloseste educatia ca sa vedem ce trebuie sa fie educatia.

          Sistemul actual de educatie si de la noi si din strainatate era de mult timp cu probleme, dar acum acestea se vor vedea si mai mult. De exemplu, si la noi si la ei a ramas conceptia veche a educatiei ca si formare si exersare a capacitatilor cognitive, insa din asta au rezultat adulti care nu au fost capabili sa isi gestioneze stresul si emotiile bine. Deci e nevoie de un concept de educatie cu totul nou care sa integreze persoana cu ambele sale laturi, atat emotionale cat si cognitive. Asta nu prea se face in scoli si de asta vedem copii total nepregatiti pentru viata odata ajunsi adulti. Vechiul sistem de educatie bazata pe ratiune, planificare, concepte, analiza e depasit. Oamenii acum comunica mai mult prin emotie, daca te uiti in cultura. Cred ca si copii deja simt educatia din scoli ca fiind incompleta sau deformanta fata de provocarile vietii actuale. In conditiile astea eu unul mi-am pierdut increderea in sistemele formale de educatie, atata vreme cat ratiunea lor de existenta e in paragina...
          • -1 (1 vot)    
            Nuca in perete (Marţi, 12 mai 2009, 13:52)

            pentru cosette [anonim] i-a raspuns lui Boss2013

            Asta e sofism : "e criza, deci educatia si cultura nu ne-a folosit..."
            Spun sofism, ca sa nu spun tampenie.
            Bine : de maine ma dau cu microbuze galbene si va cumpar terenurile aride si scumpe.
            Bye.
          • -1 (1 vot)    
            Un banc pentru now_what (Marţi, 12 mai 2009, 13:59)

            ropot [anonim] i-a raspuns lui Boss2013

            Draga, postarea ta imi aduce aminte de bancul cu Bula, care era intrebat de un turist strain (traiasca Udrea!) in toate limbile pamantului, cum ajunge la gara.
            Bula, nimic.
            Dupa ce pleaca turistul, fiul lui bula ii zice : ai vazut tata cate limbi stia omul ala ?
            La care Bula raspunde : Si la ce i-a folosit ?!!! :-)))

            Tha land of choice !
            • +2 (2 voturi)    
              Exact (Marţi, 12 mai 2009, 14:27)

              Boss2013 [utilizator] i-a raspuns lui ropot

              Exact la asta ma refeream. Toata lumea s-a bulucit pana acum la oras sa faca facultati, sa se umple de mastere si doctorate... Si la ce vor mai folosi toate astea cand sectoarele alea care angajau economisti pica? Daca cei mai tari in educatia financiara din lume, americanii au dat mare chix la nivel mondial si nu mai sunt in stare sa se scoata, cu toate scolile lor de top, din gaura asta de bani inseamna ca extraordinara lor educatie le-a folosit sa inventeze si sa gestioneze niste instrumente sofisticate de luat bani de la altii mai naivi ca ei...
              Fac pariu ca Madoff era foarte educat, daca a fost presedintele NASDAQ-ului american... :))
              Asa ca mesajul e: educati-va cat mai gras, sa impresionati lumea cu ale voastre cunostinte din care nu rezulta nimic productiv!
        • 0 (0 voturi)    
          Extraterestii exista! (Marţi, 12 mai 2009, 15:46)

          Cosette [anonim] i-a raspuns lui pentru cosette

          E chiar interesant ce concluzii [gresite] pot trage unii dintr-o postare ca a mea.
          Si chiar nu ma asteptam ca ea (postarea) sa faca atatea valuri.
          Traiesc de [prea] multi ani intr-un oras, lucrez intr-o multinationala dar n-am mertzan, n-am nici un petec de pamant (si rau imi pare).
          Am doi copii mici si, vazand ce probleme au colegii mei de serviciu cu copii mai mari la scolile si liceele din oras (sa enumar? Mai bine nu...), ma gandesc serios sa caut o scoala buna in localitatile limitrofe.
          Licee bune nu sunt la tara, de aceea am si spus ca “Pericolul drogurilor apare doar daca intra la un liceu (care, normal, este localizat in oras)”.
          Si nu e nimic rau in a merge la institutul francez sau la british council (btw, cred ca un om scolit la oras si frecventand aceste institutii trebuia sa le scrie cu majuscula, nu?), doar ca distanta mica fata de aceste institutii nu implica neaparat si obligativitatea frecventarii lor...
          Microbuze galbene am vazut la sfarsitul saptamanii trecute in: Pitesti, judetul Covasna (nu mai stiu exact localitatile, daca prevedeam replica asta faceam poze), Harghita si Neamt.
          In week-endul urmator poate va pun si poze.
          Pot sa accept faptul ca multor oameni le place la oras si nici prin cap nu le-ar trece sa verifice daca mai exista viata si dincolo de el, dar nu mai negati existenta unor lucruri care nu convin convingerilor voastre.
          Nu peste tot la tara se poate trai decent, asta este adevarat. Dar exista enorm de multe localitati in care viata este net superioara unui trai la oras.
          In „viata superioara” includ: locuinta cu centrala termica, apa curenta, aer curat, acces la net, acoperire telefonie mobila, acces usor la un oras (daca chiar ai chef de supermarket sau Filarmonica), ceva asfalt, scoli si gradinite cu conditii decente si profesori care isi dau interesul, bun simt la oamenii cu care te intalnesti.
          Stiu ca este greu de crezut, dar exista.
      • -3 (3 voturi)    
        Adica tu iti dai copilul la internat ? (Marţi, 12 mai 2009, 12:26)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Cosette

        Voi o auziti pe Cosette asta ?

        A vazut microbuze ! Hahaha !
        Draga, iti confirm : nu vei lua pe teren atat cat ai dat. Sorry.
        La cat alearga acum lumea dupa cash (Cash is king !) ar fi idioti sa cumpere teren prafos.
        Mai am o veste : in 2010 cash-ul va fi inca si mai putin.
        Cash nu este branza aceea ecologica nesarata, ci banutzul pe care l-ai dat cu inconstienta pe terenuri virane.
        • 0 (0 voturi)    
          Pe tine te inteleg (Marţi, 12 mai 2009, 16:05)

          Cosette [anonim] i-a raspuns lui mircea

          trebuie sa demonstrezi ca meriti tariful per comentariu cu care esti platit ...
    • +2 (2 voturi)    
      Ce masa calda la pranz visezi nene ? (Marţi, 12 mai 2009, 12:52)

      Helfdane [anonim] i-a raspuns lui mioara

      Eu am facut scoala in oras, am mancat un sendvis pus pe mama in ghiozdan si am ajuns sa termin si facultatea. Dar de masa calda la pranz in zilele de scoala n-am auzit niciodata. Si in Bucuresti unde mananca o masa calda la pranz copilul ma rog ?
      • -1 (1 vot)    
        E simplu : acasa ! :-) (Marţi, 12 mai 2009, 13:45)

        Pentru Helfdane [anonim] i-a raspuns lui Helfdane

        Acasa mananca o masa calda.
        Ajunge din gradina icoanei in 10 minute pe jos.
        Chiar va rog : stati la tara !
        • +1 (1 vot)    
          Am inteles! (Marţi, 12 mai 2009, 14:53)

          Helfdane [anonim] i-a raspuns lui Pentru Helfdane

          Asa cum v-am spus. Eu am facut scoala la oras ( oras de provincie ) si masa calda de pranz o luam la ora 15.00 sau 16.00 cand ajungeam acasa, undeva la tara. Si nu a fost nici o problema. Am invat carte si am luat licenta la Cibernetica intre primii 10, promotia 2004. M-a antrenat pentru viata situatia un pic mai grea si va asigur ca in viata e mai bine sa fi un pic invatat cu greul decat un copil molau care sta pana la 35 de ani cu parintii ca-i e frica de viata. Cu stima!
    • +1 (1 vot)    
      Masini sunt (Marţi, 12 mai 2009, 13:05)

      Razvanel [utilizator] i-a raspuns lui mioara

      Le-am vazut vara trecuta la tara in Judetul Galati. Treaba functioneaza iar satul bunicilor mei, multumita preotului intreprinzator si primarului, parca a renascut si, uimire, e foarte curat. Nu vezi pet-uri aruncate pe malul Siretului, ci o padurice de plopi plantati recent.
  • -2 (2 voturi)    
    O intrebare, Dane : ai copii ? (Marţi, 12 mai 2009, 11:19)

    pentru Dan Selaru [anonim]

    daca da, desi sincer am serioase indoieli, unde le asiguri educatia ?
    aud ?
    unde gasesti o profesoara de engleza de un nivel profesional macar acceptabil ? dar una de germana sau franceza ? sunt greu de gasit si in bucuresti, darmite la pasune...
    unde faceti educatia la tara ?????
  • +2 (2 voturi)    
    pentru cel care doreste engleza sau franceza (Marţi, 12 mai 2009, 12:35)

    Vali [anonim]

    Sunt sigur ca si tu te-ai descurca pentru a asigura unele cursuri de engleza, franceza sau alte limbi.

    totul este sa deschizi ochii si sa vezi ca in multe tari de afara, dupa care ne tot uitam, se invata si fara profesor ... cu ajutorul unui parinte dispus sa isi educe copilul si a nenumarate cursuri online / offline pe care le poti gasi daca esti dornic.

    evident, desi se pare ca nu pentru toti, viata la tara este diferita fara de cea de la oras si da ... exista si minusuri, dar sa cresti la tara nu insemna ca nu o sa fii educat!!!

    Intr-o comuna cum este cea descrisa mai sus s-ar putea sa gasesti mai multi profesori dedicate si profesionisti care pot oferi o educatie mai de calitate decat in foarte multe din cresele, gradinitele, scolile sau liceele din marile orase.

    Eu ma voi muta la tara cat de curand voi putea!
  • +2 (2 voturi)    
    Oras (Marţi, 12 mai 2009, 13:00)

    Boss2013 [utilizator]

    Ramaneti fratilor la oras! Asta vor si mogulii care si-au facut averile prin furt de nivel inalt, in ultimii 20 de ani. Ei nu vor ca lumea sa plece din oras si astfel sa piarda forta de munca. De ce credeti ca Patriciu spune ca 80% din sectorul de stat ar trebui disponibilizat? Pentru ca multi mari patroni se oftica din cauza ca romanii inca folosesc munca la stat ca un fel de a se pune la adapost de dificultatile din mediul privat. Deci, parerea mea, Patriciu isi da de gol mentalitatea de stapan pe plantatie cu conceptia asta, nu ca il doare pe el in mod extrem ca statul angajeaza atatia oameni.
    O sa vedeti acelasi lucru si daca sa zicem plecarea din oras devine un trend. Marii moguli din Romania sunt acum in pioneze ca nu stiu ce le rezerva viitorul. Ei prefera sa stati in oras, sa platiti chirii sau rate la credite luate din bancile lor, sa lucrati la ei, sa le cumparati masinile si produsele si sa va uitati la posturile lor de televiziune. La ce mai folosesc trambitatele "cultura" & "educatie" daca fondul vietii in marele oras e constituit de elementele enumerate? Cultura e deja o podoaba inutila daca te cramponezi de ea sa ramai in oras, iar educatia in sistemul modern a devenit de fapt o investitie "in cariera" care tot la injugarea la traiul monoton si salariat a folosit. Deci, care e de fapt prioritatea? Educatia de dragul educatiei nu se mai face de pe timpul Academiei lui Platon, sa fim seriosi... Asta e educatie pentru un mare job la orasul superscump cu masini si apartamente si diverse alte distractii a caror valoare trebuie sa arate un status pentru care iti vinzi energia si timpul unui patron care se imbogateste din asta...
  • 0 (0 voturi)    
    apai daca e baia de fier (Marţi, 12 mai 2009, 13:42)

    cosmin [anonim]

    pot sa povestesc cum am stat 2 h sa astept sa vina un politist la sectia lor din sat. sunt 3,4 politisti acolo, au cel putin 2 masini, i-am sunat de 2 ori prin 112. erau foarte ocupati sa ia niste declaratii la o obste.
    pe cand , intr-un final au dat de ei - ca na, aveau telefoanele inchise, au aparut in 2 minute, mai intai 2 mai tineri - probabil astia faceau munca cu obstea - 2 mai cu burti - astia probabil ca suflau in iarba, sa creasca mare.
  • +1 (1 vot)    
    Corect (Marţi, 12 mai 2009, 13:57)

    NBS [anonim]

    Nici nu se putea creiona mai bine problema de fond. Cei care inca mai pupa in dos traiul asta sintetic la oras, sunt simpli robotei cultivati in spiritul profitului, al concurentei, al luptei pentru a avea, a detine, a agonisi cat mai mult. Robotei care invoca o cultura de carton formata din fituici scrise toate dupa acelasi sablon-reteta de bestseller. Nu se mai scrie de dragul artei ci pentru bani! Nimic nu se mai face daca nu aduce bani. Si, cum intre bani si cultura, nu prea poti pune semnul egal... deduceti si voi continuarea.

    Cea mai buna piata de desfacere a produselor facute la misto (sa se defecteze cat mai repede sau sintetizate din titei ca e mai ieftin, sau de fitze care frizeaza inutilitatea), este orasul.
    Nu mai invocati cultura drept motivatie de a trai in oras. Cat timp si energie va ramane dupa servici, sa cititi, sa mergeti la opera/teatru etc.???
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e chiar asa de corect (Marţi, 12 mai 2009, 16:03)

      Ella [anonim] i-a raspuns lui NBS

      Chiar nu m-ar deranja ca toti cei care considera ca in Bucuresti se traieste o viata de robotel, sa plece din acest oras. Poate nu ar fi mai curat, poate nu ar fi mai multe flori in parcuri... dar macar nu ar mai fi chiar atat de multa aglomeratie. Pe bune, imi amintesc ca in facultate aveam o gramada de colegi din provincie care, desi ponegreau Bucuresti-ul si pe bucuresteni (increzuti, cica), visau sa ramana aici. Ulterior, TOTI au ramas in capitala. Au urmat alte si alte plangeri.... Sigur nu i-a obligat nimeni sa ramana, asa ca nu mi se pare normal sa ii aud una, doua cum se plang (inclusiv in unele comentarii de mai sus!!!).
  • 0 (0 voturi)    
    apa curenta, platita (Marţi, 12 mai 2009, 15:42)

    tismaneanul [anonim]

    Cred ca ai uitat sa amintesti de problemele cu apa curenta dar poate ca intr-adevar nu sunt.
  • 0 (0 voturi)    
    N-ai dreptate (Marţi, 12 mai 2009, 18:13)

    abc [anonim]

    Nici cu antitetanosul, nici legat de comentariile interviului Viata la tara.
  • 0 (0 voturi)    
    :-) (Marţi, 12 mai 2009, 18:53)

    Dan Selaru [anonim]

    Am citit, si foarte rar o fac, comentariile de pe Hotnews. Ca sa elimin orice dubii, exista microbuzul galben, e condus de un domn Cucu care e vecin cu mine. Copiii se duc la scoala pe jos, asa se duc de la infiintarea scolii, nu-i fura nimeni de pe strada, nu 5 km ci 1 sau 1 si jumatate. Nu vreau sa vand pamant, vreau sa cumpar. Scoala despre care vorbesc a dat mai multi olimpici nationali decat au dat multe scoli din Bucuresti. Am mers cu o tanti vorbareata in autobuz care mi-a descris povestea cu antitetanosul in Bucuresti. Iar despre comentarii nu vad de ce orice anonim are dreptul sa ma faca idiot iar eu n-am voie sa spun ca nu-s de acord cu el. Mai zambiti fratilor. Nu totul e asa de negru. Si sunt chiar autorul textului de mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      Am dat search pe pagina (Marţi, 12 mai 2009, 20:17)

      abc [anonim] i-a raspuns lui Dan Selaru

      ...si n-am aflat cine te-a facut idiot.
      Ai spus despre comentarii "Majoritatea habar n-au despre ce vorbesc". Mie mi s-a parut ca destui vorbesc despre experientele lor si stiu ce spun. Ai introdus povestea ta prin contrast: 'ba aia e prosti, va spun io cum e treaba'. O fi bine, o fi rau...
      Povestea cu antitetanosul in Bucuresti o fi adevarata, dar nu neaparat reprezentativa.
      • 0 (0 voturi)    
        Adevarul e peste libertatea de a avea o parere (Miercuri, 13 mai 2009, 8:15)

        cange [anonim] i-a raspuns lui abc

        "majoritatea habar n-au despre ce vorbesc" ar putea, cu o mica greseala gramaticala, sa aiba sensul "majoritatea habar n-are despre ce vorbesc eu" care ar trebui sa fie linistitoare ptr domnul abc.
        Mi-a venit in minte fraza "Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac" care are si intelesul "iarta-i Doamne ca nu stiu lucrarea mea".
        Sunt PENTRU viata la tara pentru ca "si imparatul si sluga lui tot o tigva lasa-n urma".
  • 0 (0 voturi)    
    Raman uimit (Marţi, 2 martie 2010, 9:06)

    kosmotrekker [anonim]

    ca majoritatea comentariilor de aici sunt facute cu mentalitatea omului urban. Toti se intreaba ce-i cu gazul, curentul,scolile copiilor, drumurile, inteligenta localnicilor, etc,etc.
    Cati au pomenit de contactul direct si benefic cu padurea, sunetul greierilor seara sub bolta plina de stele, clipocitul apei curgatoare dintr-un parau langa casa sau minunatul spectacol al pomilor fructiferi infloriti ?! Mai nimeni. De ce ne preocupa mereu aceleasi lucruri legate de confortul material ,aceleasi fire invizibile care ne leaga de oras si ne seaca sufletele, permanent cu chestiuni absolut minore? Mai exista oare vreo vibratie minima a inimii noastre la spectacolul Naturii , sau am devenit cu totii niste zombie , miscati de economie precum fluxul monetar? Sper sa nu fie asa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri