Cu trenul de la Constanta la Bucuresti. Cat a evoluat Romania in ultimii 20 de ani

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 21 mai 2012, 19:03 Life | Prin oraş

Infrastructura CFR
Foto: Agerpres
In weekend-ul care tocmai a trecut a trebuit sa plec de urgenta la Constanta. Cum masina era in service, la plecare am mers impreuna cu un prieten care avea drum acolo, iar la intoarcere am decis sa iau trenul. M-am uitat pe site-ul CFR si in 2 ore si 45 de minute ajungeam in Bucuresti. Convenabil. Ca sa evit eventualele neplaceri am cumparat un bilet la clasa I pentru care am platit circa 80 de lei. Ce urmeaza este greu de descris...

Gara din Constanta
Cobor din taxi si ma strecor cu greu printre masinile parcate claie peste gramada in fata garii. Strada este plina de gropi, pungi de plastic, coji de seminte si noroi. Aerul umed si zapuseala fac ca haosul, mizeria de pe jos si duhoarea sa para mai intense. Ma intreb ce caut intr-un loc atat de mizer, daca nu era mai bine sa fi mers cu autobuzul. In secunda urmatoare realizez ca gara si autogara sunt in acelasi loc.

Un grup de tigani se iveste in fata mea si ma trezeste din moleseala. Femeile cu fustele colorate se uita cu ochii ageri. Intr-o secunda m-au scanat si se aproprie ostentativ. De dupa o masina apare un olog cu fata schimonosita si parul valvoi care se taraste in patru labe la picioarele mele. "Dati-mi si mie un ban! Nu am picioare! Fie-va mila!". Ma sperii si mi se face o scarba teribila. Tin ochii stransi si grabesc pasul. Nu stiu exact unde ma indrept deoarece in cladirea "moderna", din sticla, nu se ghiceste nicaieri usa si nu scrie pe nici o placuta "intrare". Noroc ca iese cineva si ma dumiresc.

Nu am mai calatorit cu trenul de cel putin zece ani, insa imaginea garii din copilaria mea, cand plecam cu trenul in vacanta de vara, la bunici, se potriveste perfect cu cea din prezent. Podeaua este pavata cu aceeasi gresie galbuie, in forma de mozaic, cu un strat gros de mizerie pe rosturi. Pe bancile lungi puse langa perete si in mijlocul incaperii se inghesuie oameni si bagaje laolalta. Sala de asteptare este invaluita in acelasi miros de pacura, sudoare si branza.

Casa de bilete
Mai sunt 15 minute pana pleaca trenul. Ma asez rapid la coada de la casa de bilete. Mai sunt trei persoane in fata, deci ar trebui sa mearga repede. Oamenii din fata mea si casiera nu par insa sa se grabeasca. "Vreau un bilet intreg pentru mine si unul jumatate pentru copil pana in... Am fost cu ea la un concurs la Constanta. Ce sa fac, a trebuit sa viu", spune suparata femeia care era la rand. "La ce tren?", intreaba casiera. "La cel de acuma". "Ioana, Ioana, unde ai plecat. Vino aici! Ti-am zis sa nu te misti de aici. Unde te crezi, la tine acasa, in sat", zbiara femeia la fetita care se mutase un pic mai in lateral. Copila, rosie la fata, se intoarce langa stalpul unde fusese lasata si incearca sa balmajeasca o explicatie. "Taci", striga scurt mama si intoarce capul spre casiera. "Va dau imediat carnetul copilului!".

Dupa ce bajbaie tacticos dupa carnet il scoate din geanta si il baga pe sub sticla ghiseului. Casiera scrie la fel de tacticos datele din carnet, cuprinsa de solemnitatea momentului. Eu bat din picior! Cei din spatele meu se muta la alte ghisee. Dupa ce mai verifica o data datele, ii cere banii pe bilet. Femeia cauta la fel de tacticos si banii, ii numara de doua ori si ii da cu greu casierei. Pleaca.

In spate se afla o alta doamna cu un copil, vecina celei dintai. "Vreau si eu doua bilete la fel". Ritualul se repeta. Imi pierd rabdarea! In fata este o alta persoana despre care nu imi mai amintesc daca este femeie sau barbat. In orice caz, a mers mai repede. Vine si randul meu. Trag aer adanc in piept si cer casierei raspicat doua bilete pentru trenul de la ora 17.30, pe ruta Constanta-Bucuresti, la clasa I. Se uita plictisit la mine pe sub ochelarii imensi care ii acopera fata ca o casca si incepe sa tasteze datele in calculator. "172 de lei", imi spune dupa un scurt ragaz in care mai verifica o data datele. "Cat?", intreb inca o data ca sa fiu sigura de pret. Spune aceeasi suma. Scot banii si ii dau. Mi se pare un pret imens. Cu 180 de lei imi fac plinul la masina si merg dus-intors pana la Constanta. Imi amintesc insa, ca in urma cu trei-patru ani, ne-a chemat ministrul Transporturile la o conferinta de presa sa ne arate noile trenuri, cu aer conditionat, masute intre scune, scaune confortabile, prize, internet si vagon restaurant. La asemenea dotari pretul poate se justifica. "Mergeti repede, trenul pleaca de la linia 1", mai spune casiera. Iau biletele si plec. Trenul era deja in statie.

Trenul
Sunt multe vagoane visinii de clasa a II-a. Le las repede in urma si ajung in sfarsit la vagonul de clasa I. "La preturile astea inteleg ca nu prea au cerere", ma gandesc eu optimista. Ma urc in tren. Ma izbeste acelasi miros imputit din gara la care se adauga si un iz de urina statuta. Ooops... Ce fac?

Ma strecor pe culoarul din vagonul de clasa I, printre cetatenii care se osteneau sa-si puna bagajele sau isi luau la revedere de la rude. Cu greu gasim locurile care ne-au fost date: 92-94. Sunt la capatul vagonului.

Din nefericire, realitatea din acest tren nu avea nimic de a face cu trenul prezentat in urma cu cativa ani la conferinta de presa la care se vorbea grav de "modernizarea CFR Calatori". Scaunele pe care ne-am asezat se hurducaiau si erau slinoase. Intre ele se afla o masuta de tabla, vopsita in galben. Inca se vede clar urma pensulei si maestria vopsitorului.

Sub masuta se afla un cos gri, mizerabil si lipicios, pe care s-au lipit coji de seminte. Perdelutele spanzurate la geam spun aceeasi poveste. Ne-am pus bagajele pe raftul de deasupra capului si ne-am asezat. Usile glisante din spatele nostru pufaiau teribil de fiecare data cand iesea sau intra cineva. Asa o sa fie pana la Bucuresti timp de doua ore si 45 de minute. Oare cati oameni vor iesi si vor intra pe aceasta usa? Raspunsul a devenit si mai interesant in momentul in care am constatat ca alaturi, pe culoar, era toaleta si de fiecare data cand se deschidea usa intra si un damf corespunzator. In sfarsit, prea multa vaicareala! Daca am ajuns pana aici, unde sa mai plec, doua ore nu o sa moara nimeni!

Satula de mizeria din interior, ma uit pe geam. Peronul era crapat, iar printre crapaturi rasarise iarba. Probabil nu mai fusese reparat de pe vremea lui "impuscatul". La o simpla cautare pe internet am aflat ca, in 2011, subventia platita de stat catre CFR calatori a fost de 1,02 miliarde de lei. In vagon este zapuseala. Aerul conditionat nu functioneaza.

In sfarsit, trenul pleca. Lumea se agita in continuare. Barbatul de pe scaunul vecin muta de colo pana colo o punga. Ma uit curios. "Am luat niste creveti inghetati de la un prieten si mi-e frica sa nu se strice de la caldura. Caut sa-i pun unde nu bate soarele", explica acesta in timp ce scoate o bere din punga cu creveti. "Sa se pastreze rece. Mi-am luat provizii. Trenul nu are vagon restaurant si totusi sunt doua ore, ti se face sete, foame", spune barbatul in timp ce se agita in continuare cu berea in mana si cu ochii la creveti.

Alti calatori vorbeau zgomotos la telefon, de multe ori acoperind zgomotul sinelor de tren. Altii completeaza rebusuri. O alta categorie, mai aparte, au laptopuri si Ipad. Inalta tehnologie contrasteaza puternic cu masutele vopsite in galben si pungile cu mancare.

Imaginile trec cu viteza prin fata ochilor. In verdele crud al ierbii, pe marginea sinelor de cale ferata plutesc mormane de gunoi. Acolo au gasit de cuviinta localnicii sa le arunce. Din cand in cand apar mormane de sine ruginite si mii de traverse de beton. Cai ferate dezafectate. Curios este cum au scapat de ferocitatea hotilor de fier vechi. Probabil sunt prea grele sa le poata cara. In general peisajul este caracterizat de abandon si nepasare. Gari darapanate, case cu garduri cazute, curti neingrijite.

Mi-e sete si ma doare capul de la pufaitul usilor. Stiu ca este o idee proasta sa ma duc la toaleta, dar nu am incotro. Pe jos este urina, vasul de wc pute. Nu este hartie igienica, nici sapun. Poate a furat-o cineva. Se obisnuieste. De 80 de lei puteau sa puna macar un sul de hartie.

Dupa doua ora si 45 de minute trenul intra in Bucuresti. Pe stanga se vede Dragonul Rosu, apoi cocioabele din jurul complexului Europa. Aici trebuie sa inceapa autostrada suspendata a Primarului Oprescu si sa mearga de o parte si de alta a caii ferate pana la Lacul Morii. Deocamdata sunt doar buruieni si cotete.

Trecem pe langa Cimitirul Andronache, Parcul Herastrau si ajungem la gara Herastrau. O constructie superba facuta de arhitectul Duiliu Marcu in 1936, singurul lucru frumos facut de mana omului care mi s-a ivit in cale. Dupa ce am trecut prin spatele Casei Presei ne-am oprit. De ce? Toata lumea se intreba acelasi lucru.

Au inceput sa dea telefoane, sa anunte rudele ca intarzaie, sa se vaite de lipsa de punctualitate a CFR-ului, de scumpirile la alimente si benzina, de caderea guvernului, etc. Asa au trecut 20 de minute. In final, misterul s-a lamurit dupa ce a trecut pe langa noi un alt tren si am pornit. Asteptam un alt tren ca sa putem intra in gara.

Pana la sosirea in Gara de Nord ne-au mai trecut prin fata ochilor Uzinele Grivita, blocurile reabilitate termic de primarul Chiliman si buruienile crescute printre sinele de cale ferata, pe care nu s-a ostenit nimeni sa le starpeasca. Poate vrea conducerea CFR sa le vanda drept plante medicinale dupa ce-i pune pe oamenii muncii sa le stranga...

Gara de Nord
Ajungem in Gara de Nord. Acelasi peron mizerabil pe care-l stiu din copilarie. Acelasi miros. Aceiasi oameni. Parca nu s-a schimbat nimic in ultimii 20 de ani. Mi-e rusine cand ma gandesc la Gara de Nord si la garile centrale din alte orase. In Germania, de exemplu, aceste spatii sunt curate, pline de viata, adapostesc restaurante si magazine. O placere sa astepti trenul. La noi, singura modernizare consta in amplasarea a doua jardiniere cu iedera pe culoarul principal. Vegetatia dintr-un vas a fost insa furata. "Aveti nevoie de un taxi pana in centrul orasului?", intreaba un sofer insistent.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.



22951 vizualizari
  • -32 (44 voturi)    
    asta e (Luni, 21 mai 2012, 19:20)

    nam [anonim]

    hai lasa, ca n-ai murit, si chiar ai avut ocazia sa scrii un articol bun!!!
    • +38 (40 voturi)    
      R (Luni, 21 mai 2012, 19:43)

      Catiusa Ivanov [hotnews.ro] i-a raspuns lui nam

      Credeti-ma, am vazut locuri mult mai mizerabile! Nu este vorba ca am murit sau altceva! Doar ca nu mi se pare corect sa platesc atat de mult pentru asemenea serviciu. Si nici d-voastra nu ar trebui sa vi se para normal. Daca nu-i spune nimeni imparatului ca este gol, poate nu-si da seama!
      • +7 (13 voturi)    
        Banii se duc la nas!! (Luni, 21 mai 2012, 20:13)

        me [anonim] i-a raspuns lui Catiusa Ivanov

        Cum sa ai caonditii bune cand majoritatea calatorilor nu isi iau biltete ci merg cu nasul iar cand se scot trenurile de pe anumite rute abia atunci incep sa se planga, dar tot ei prefera sa mearga cu nasul in loc sa plateasca corect .La asta se mai adauga si jaful din partea conducerii CFR si al politicenilor.Asa ca nu are rost sa ne miram de conditii.Atata timp cat nu se privatizeaza CFR asa va ramane,
        • -1 (3 voturi)    
          privatizare (Marţi, 22 mai 2012, 11:04)

          ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui me

          Englezii au privatizat CFRul lor si l-au nationalizat dupa cativa ani cand si-au dat seama ca exista anumite compani esentiale care trebuie sa ramana in proprietatea statului.

          Cu toate astea, garile sunt curate si ingrijite, oameni sunt civilizati iar personalul este prietenos.

          Atata timp cat se aplica legea, orice companie de stat poate functiona bine.
      • +7 (15 voturi)    
        aproximativ (Luni, 21 mai 2012, 23:02)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Catiusa Ivanov

        Articolul are unele observatii bune insa, asa cum au remarcat si alti cititori critica este in unele cazuri deplasata (ex. intarzierea de la ghiseul de bilete).
        Eu cred ca sunt mai multe motive pentru problemele de la CFR:
        1. Social: gradul de civilizatie al calatorilor. E valabil pentru toate mijloacele de transport in comun - avem uneori un potential distructiv de speriat.
        2. Administrativ-politic: Administrarea CFR-ului: Nu stiu exact cum sunt motivati cei cu functii de conducere (acolo sunt principalele probleme) sa isi faca treaba. Exista sanctiuni (exclus simbolice) pentru incasarile reduse ? Este vreo problema atunci cand un director este in acelasi timp actionar la o firma de transport concurenta ?
        3. Economic: Probabil ni se par mari preturile pe care le platim. Probabil raportat la puterea noastra de cumparare, insa fata de alte tari preturile sunt mai mici. Biletul Bucuresti - Constanta la clasa I inteleg din articol ca a costat 86 lei (172/2), deci aproximativ 20 euro.
        Pentru distanta München - Stuttgart, pe data de 22 mai, un bilet tot la clasa 1 cu trenuri regionale (RE/IRE, deci mai ieftine) ajunge la aproximativ 60 euro. E important de mentionat ca preturile pentru bilete luate din timp sunt mai mici, de ex, pt iunie preturile la un tren IC aceeasi clasa ajung la aprox 50 euro. Sursa: www.db.de
        Felicitari pentru luarea de atitudine. Factorul politic are mijloacele sa indrepte si restul problemelor. Daca insa nu sunt capabili, responsabilitatea revine noua.
        • +13 (15 voturi)    
          huh? (Marţi, 22 mai 2012, 2:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          0. cine are nevoie de vanzatori de bilete? de ce nu pun 10 automate care si-ar acoperi investitia in 2-3 luni? intr-o tara 'normala' platesti in plus daca nu esti in stare sa te descurci la un automat si ai nevoie de indrumarea unui om... si mai stai si la coada.
          1. pui camere de filmat, politie, amenzi, inchisoare. daca nu esti in stare sa-i prinzi, cureti dupa ei! nu e vina urmatorului client ca cel dintai este crescut in cocina..
          2+3 .. privatizarea!!!
          • +1 (1 vot)    
            automate (Marţi, 22 mai 2012, 17:56)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui pehash

            in gara din constanta sunt 2 automate de bilete functionale, cu meniu usor si intuitiv. de cele 2-3 ori cat am mers cu trenul in ultimii ani in afara de mine nu am vazut pe nimeni sa foloseasca acele automate.
        • +13 (15 voturi)    
          INtrebari! (Marţi, 22 mai 2012, 2:51)

          stelian [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Oare de ce toata lumea converteste imediat in Euro si declara imediat, e ieftin in Romania.
          Nu e de loc asa. In Romania salariul minim e pe la 600-700 de lei, in Germania nu stiu. Salariul mediu in Romania este pe la 1800-2000 de lei. Dar citi cistiga acest salariu?
          Deci pentru un bilet Bucuresti Constanta la clasa I dai cam 5% din salariul mediu? Deci pentru un dus intors 10%. SI credeti ca e normal?
          Nu e normal ca in Romania sa circule nu stiu cite monede. Nu mai suntem principatele romane de la 1700-1800.
          In Germania cum e un salariu de 1200 de EUro? Ce poti face cu el? Ce poti cumpara de 100 de euro? Nu de alta, dar in Germania euro cistigi, euro platesti.
          Da, preturile se raporteaza la puterea de cumparare, dar compania ar trebui sa faca si profit. Nu stiu daca in Germania se merge cu "Nasul". Nu stiu daca in Germania societatea lor de cai ferate are atitia sefi, dar stiu ca in Romania starea CFR azi e mult mai jalnica decit inainte de 1989. Si inainte am calatorit, nu gluma.
          Ce face societatea germana daca inchide o linie pe diverse motive si esti nevoit sa circuli pe o ruta ocolitoare ce dubleaza distanta initiala. In ROmania fara nici o jena te taxeaza la noua distanta. Iar cind ii intrebi de ce, ca nu e vina ta, iti raspund nonsalant, "Daca vrei asa, daca nu luati-va masina mica".
          Sa stit ca educatia se face cu biciul si bita (amenda, inchisoare...), dar ele trebuie sa nu fie discriminatorii.
          • +1 (1 vot)    
            rasp (Marţi, 22 mai 2012, 9:41)

            Andrei [anonim] i-a raspuns lui stelian

            Toata lumea converteste in euro pentru ca nu suntem o economie inchisa. Combustibilii sunt in euro, multe materiale sau produse sunt in euro deoarece vin din import.
            Daca vrem sa ne raportam preturile la nivelul salariilor inchidem granitele si ne facem de cap. Sau incercam sa producem si sa exportam mai mult.
            Nu ma intelegeti gresit, nu incerc sa iau apararea CFR-ului care are destule probleme deja. Insa daca simplificam lucrurile prea mult ajungem la solutii superficiale de genul:
            - camere de filmat, politie, inchisoare enuntata de un cititor mai sus. Problema e ca si rezolvata insa doar teoretic. De ce ?
            Pentru ca un sistem de supraveghere video la nivelul intregii retele CFR nu este cea mai ieftina investitie.
            Pentru ca politia si justitia au inca suficiente probleme de credibilitate pentru a face un astfel de demers probabil mai costisitor decat aparentele economii.
            Dupa cum spuneam mai sus, politicienii au suficiente mijloace (parghii) sa atace eficient aceste probleme. Insa daca ei nu sunt in stare, ne ramane noua sa actionam, atat cat putem in prima faza: conduita civilizata, atitudine si protest (adica ce a facut autorul articolului).
      • +11 (11 voturi)    
        Un om patit mai rau (Luni, 21 mai 2012, 23:23)

        YNWA [anonim] i-a raspuns lui Catiusa Ivanov

        Este o experienta medie....eu in decembrie am mers pe un cancer de vreme si cum in tren nu au dat caldura decat 30 de minute din 4 ore (eu am mers pana la Ploiesti) si am fost racit vreo 2 saptamani....conditiile sunt execrabile, am renuntat la tren si prestez autocar.
        Deci nu numai mie mi se intampla sa dau peste mormoloci la rand in fata mea cand astept sa iau bilet la tren:))))))
        Iar 20 de minute e o intarziere acceptabila pe linia asta....desi renovata, este una dintre cele mai jalnice linii de tren care leaga orase mari.
      • -14 (18 voturi)    
        Ai platit mult ? (Luni, 21 mai 2012, 23:23)

        Chefereu' duce greu' [anonim] i-a raspuns lui Catiusa Ivanov

        Mergi in England ca tot vine Olimpiada. Sa vezi acolo conditii(nu chiar super) dar si preturi pe masura, asa vreo 100 si ceva de lire adica vreo 6 milioane vechi pentru aceiasi distanta. Aud ? Mai zici ceva ? Parca-i mai bine cu 80 de lei(opt sute mii vechi) chiar daca conditiile sunt ca mirosul de la buda. Dar de 8 lire biletul la metrou in London ce zici ?Asta e, confortul si curatenia costa.
        • +5 (9 voturi)    
          ca care cine unde? (Marţi, 22 mai 2012, 2:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Chefereu' duce greu'

          100 de lire daca esti suficient de fraier sa te trezesti in ultima clipa ca vrei sa te urci in tren.
          Sheffield - London (cam aceeasi distanta) 60 de lire maine dimineata (peak hour) bilet cumparat acum pe net sau 34 de lire duminica seara (intoarcere din weekend, ca in articol). platesti online, te duci dimineata la un automat din gara si doar spui ca ai o rezervare, bagi cardul cu care ai facut rezervare, primesti biletul, te urci in tren.. si face doar 1h45..
          34 de lire e salariul minim pe ~6 ore in uk. in Ro cat ar insemna 80 de ron? salariul minim pe 3 zile? am pus clasa a 2-a in uk.. desi nu se compara nici de departe cu 1st class-ul mioritic...
          ps: in londra e 18 lire abonamentul de bus pe o saptamana daca nu te tine buzunarul sa platesti 8 lire pe tube pe o zi (nici nu are sens)
        • +1 (3 voturi)    
          civilizatule! (Marţi, 22 mai 2012, 11:14)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Chefereu' duce greu'

          CFR a primit o subventie uriasa de la stat - o mare, mare greseala. Se vede vreo imbunatatire? Nici pomeneala. In UK salariile sint de 10 ori mai mari. Ce comparam aici?
        • 0 (0 voturi)    
          Sa nu exageram (Marţi, 22 mai 2012, 15:34)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Chefereu' duce greu'

          Un bilet de metrou costa la Londra 4,2 lire...daca il iei fara oyster card :)...si metroul in Londra are sute de statii, nu numai 3 magistrale si inca 1 cu 5 statii :)...

          Dar daca compari reteaua de cai ferate din Romania cu cea de metrou din Londra, s-ar putea sa iesi la acelasi numar de statii :)

          Pe autor nu l-am vazut ca s-a plans de bani...si de ce a primit de bani....e o mare diferenta.
    • +5 (5 voturi)    
      E depresiva, clar (Marţi, 22 mai 2012, 0:27)

      CristianG [utilizator] i-a raspuns lui nam

      dar si CFR Bucuresti... Cred ca au dat un test IQ si pe cel mai prost l-au pus sa faca orarul la trenuri. Fiecare tren intarzie la intrarea in gara.
      Sau se pregateste de o vanzare a CFR?
    • +2 (2 voturi)    
      articolul ar trebui înrămat (Marţi, 22 mai 2012, 11:40)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui nam

      surprinde foarte bine necazurile transportului feroviar român.
      expresia care poate caracterizează cel mai bine CFR-ul este că ”are iz de urină stătută”.
      De câtă vreme conducătorii și-au bătut joc de această companie?
      Trageți voi concluziile.
  • +15 (15 voturi)    
    tragic :( (Luni, 21 mai 2012, 19:24)

    Andreea [anonim]

    Am avut exact aceeasi experienta in vara 2008: calatorie la clasa I intr-un tren de la Bucuresti la Constanta. Ce cosmar!
    Oare cand va avea parte CFR si de oameni competenti?
    • +8 (8 voturi)    
      sau (Luni, 21 mai 2012, 23:30)

      radub [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      Romania de oameni civilizati ?
  • +19 (23 voturi)    
    :) (Luni, 21 mai 2012, 19:26)

    Xorciser [utilizator]

    1. Cu trenul e in general mai scump decat cu masina.
    2. Cu conditia sa fie confortabil. Ceea ce descrieti dvs. in articol cu greu poate fi numit confortabil.
    3. Vina nu e doar a CFR ci si a calatorilor. a. care se pisa pe jos. b. care fura sapun/hartie igienica. c. care umbla la clasa I cu crevetii congelati in sacosa.
    • +4 (6 voturi)    
      True story... (Luni, 21 mai 2012, 22:48)

      Skalid [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      #1 Da. (diverse cauze care nu fac obiectul discutiei).
      #2 Pe ruta Bucuresti - Piatra Neamt sunt numai fostele "rapide" - InterRegio acum. Chipurile, daca mergem dupa zicala "dai un ban, da' stai in fata" ar trebui sa fie relativ ok. Toate banchetele de clasa a doua sunt inghesuite dupa tipicul microbuzelor. La 80lei pt clasa a doua, stai inghesuit ca in orice autobuz de Bucuresti sau maxi-taxi. Intr-adevar, pare ca trenul este mai curatel decat pe ruta Bucuresti - Constanta. Dar rareori am vazut banchete mai incomode sau inghesuite - deh, trebuie sa se scoata numarul de calatori.
      #3 Autoarei: ati facut in sfarsit cunostinta cu taranul care merge cu trenul. Asta e rezultatul mersului cu nasu, ca deh, nasu controleaza si pe el nu il ia nimeni la puricat decat alti nasi care stiu cum trebuie sa mearga treaba.
    • 0 (0 voturi)    
      Oare de ce... (Marţi, 22 mai 2012, 14:38)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

      ...e mai scump cu trenul decat cu masina (presupun ca e vb despre "masina" in sens de autocar, microbuz, nu masina personala)?
      Intr-adevar, nu e neaparat subiectul nostru, dar nici complet off-topic nu e.
      Nu vad niciun motiv pentru asta, ba chiar dimpotriva.
      Opinii, explicatii?
  • +15 (29 voturi)    
    Stimata doamna (Luni, 21 mai 2012, 19:29)

    moucha [anonim]

    Nu contest catusi de putin articolul si/sau experienta prin care ati trecut. Eu insumi am facut drumul Bucuresti - Constanta in luna aprilie a acestui an, cu trenul 1822.

    Experienta mea este un pic diferita. Biletul l-am luat online si l-am platit cu cardul. Nu am stat la nici un ghiseu la nici o gara. M-am urcat direct in tren. Biletul l-am avut ca pdf pe mobil si nimeni nu mi-a cerut nimic suplimentar (adica hartie). Nu am avut intarziere (poate fi noroc) si vagonul a fost chiar decent (scaune plusate, decor modern, aerul conditionat mergea). Am mers la clasa a doua si prizele chiar mergeau. La baie a fost curat (toaleta cu aspiratie, nu din aceea care deverseaza pe sine) si chiar era sapun si mergea aparatul de uscat mainile. Am retinut toate aceste aspecte tocmai pentru ca am ramas placut surprins.

    Referitor la peisaj, este exact cum l-ati descris si nu pot decat sa il confirm.

    Acum concluzia: desi in UE cu numele, Romania este o tara aflata in plina civilizare. Are de recuperat putin, cam 50 de ani (adica cam cat a nivelat comunismul care a sucit paturile sociale). Iar "putin" este nu spus tendentios: la o istorie de milenii, 50 de ani este chiar nimic. Din pacate e mult pentru o viata umana.

    Ceea ce insa Dvs aveti in buzunar, parintii Dvs nu aveau. Se numeste pasaport si libertate. Nimeni, dar absolut NIMENI nu va obliga nici sa luati acele trenuri si nici sa vedeti acele gari. Sunteti libera sa luati primul avion si sa va duceti oriunde considerati ca exista un loc mai bun pt Dvs. Sunt convins ca ati calatorit prin afara si ca probabil ati vazut locuri care v-au atras si nu v-au creat repulsie ca aceasta calatorie. Locuitul acolo (sau nu) depinde doar de Dvs.
    • +13 (17 voturi)    
      parerea mea (Luni, 21 mai 2012, 20:50)

      un cititor [anonim] i-a raspuns lui moucha

      E regretabila parerea dvs. Nu e normal sa pleci din tara ta pentru ca lucrurile nu sunt asa cum ar trebui sa fie. Faptul ca garile arata jalnic e o problema de management si dezinteres. Din spatiile din gari s-ar putea obtine bani multi, din pacate acesti bani merg ca si comisioane in buzunarele directorilor CFR!

      Oamenii ar trebui sa ia atitudine impotriva mizeriei de orice fel, nu sa stea si sa o tolereze! Iar oamenii care au vazut cum ar putea si cum ar trebui sa fie, ar trebui adusi in fata si sprijiniti sa schimbe ceva!

      Ca exemplu, se poate vedea situatia dlui Funeriu, un om care a schimbat destule in scurt timp, iar in loc sa i se recunoasca meritele, este criticat peste tot!
    • +6 (8 voturi)    
      Depinde... (Luni, 21 mai 2012, 22:53)

      Skalid [utilizator] i-a raspuns lui moucha

      Am intalnit pe aceeasi ruta diferite garnituri de vagoane modernizate in ultimii ani. Unele arata bine, iar altele arata execrabil pentru pretul platit.

      Am dat peste vagoane de clasa a doua spatioase unde aveai parte de spatiu sa stai relativ lejer si peste trenuri cu vagoane cu locuri inghesuite de ziceai ca vor sa doboare recordul la calatori/vagon unde, pe rute mai lungi unde oamenii au multe bagaje, nu ai cum sa te misti pentru ca spatiul de depozitare este insuficient.

      Dar, in principiu, pentru vagoanele jegoase jumatate de vina este a operaturului, iar cealalta vina este a calatorului.
    • +1 (7 voturi)    
      Pentru 'moucha'.......... (Marţi, 22 mai 2012, 7:54)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui moucha

      Exemplu CLASIC!!!

      "Rominu' daca nu-i fudul, parca nu-i prost destul" !!!!!!!

      Extra-uterin !!!!! E musai sa stie toti 'papagalii ca eu am 'card';
      sint 'jmecher' si iau bilet on-line........

      Ai vrut si tu sa te "dai dastept" si-ai dat cu oistea-n gard!!!

      In ca te-ntreaba cineva si ca sa nu mori.............................

      ........................................................................................naiv,

      1 nu toata lumea are card-uri si nu toata lumea are acces la Internet precum "majestatea voastra";

      2 Rominia NU este o tara in plina civilizare; Rominia nu va fi NICIODATA o tara civilizata !!!

      Dovada ??? cioaba, iulian, becali, manele, ponta, antonescu et co........................................................
      • +2 (4 voturi)    
        exemplu clasic, da (Marţi, 22 mai 2012, 10:02)

        florin [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

        Omul a vrut sa spuna ca sunt solutii si imediat s-a trezit cineva, adica majestatea voastra, sa il traga inapoi in maro, cu romanescul "ce ba, te crezi mai dastept ca noi?"

        Si eu am card, si eu mai fac cumparaturi on-line, la supermarket cumpar cu cardul, iar facturile mi le platesc pe net. Si spun asta nu ca sa ma laud si sa ma dau destept, ci ca sa iti arat tie si celorlalti marlani ca sunt solutii. Solutii pentru a evita cozile, solutii pentru a nu umbla cu multi bani la tine, solutii civilizate.

        Cat despre dovezile din finalul comentariului dvs, pentru mine sunt zero. Ei sunt importanti doar daca le dam noi importanta.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu ma supar (Marţi, 22 mai 2012, 10:52)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

        Nu pot decat sa remarc simtul fin de observatie pe care il aveti. Sunt un smecher de bani gata si o recunosc. Iata cateva dintre motive: am si stiu sa folosesc un telefon mobil; posed un router Wifi si am conexiune VDSL. Cumpar online, platesc cu cardul si primesc marfa la posta. Imi platesc biletul de tramvai pe mobil si locuiesc intr-un oras (Praga, ca sa fiu fudul) in care transportul in comun are un program si il si respecta. Si ca sa inchei apoteotic, am scris acest mesaj pe un iPhone si l-am trimis prin net mobil.

        PS1: Stiti de ce Romania nu e civilizata? Va dati singur raspunsul: pt ca ceea ce e normalitate in alte parti, dvs percepeti ca fudulie si prostie. Ok, foarte bine.

        PS2: Va iert. Limbajul si ideile nu sunt vina dvs. Ele sunt rezultatul unor frustrari acumulate. Daca el va elibereaza de nivelul de stres, este foarte bine. Daca nu insa, va recomand sfatul cuiva specializat pe astfel de probleme.
        • +1 (1 vot)    
          salut moucha! (Marţi, 22 mai 2012, 15:51)

          catt [anonim] i-a raspuns lui moucha

          am vrut sa iti raspund ieri la comentariu. nu am avut insa timp. am stiut din prima ce vrei sa spui si...mai ales.... ca te afli undeva intr-o tara sa ii zicem normala.
          vreau doar sa iti spun ca sunt multi dintre cei care am plecat din tara care impartasim aceste idei. eu doar am avut acum timp sa spun si eu asta.
          as adauga: exista in tara oameni care traiesc in mediul lor "ermetic": masina, birou, apartamentul cel nou cumparat pe credit, care sunt rupti de realitatea din tara, asa cum bine reiese din articol. acesti oameni, intre altele, nu vor si nu sunt in stare sa emigreze. in romania se mai respira doar traind in asemenea borcane. doar ca ele nu sunt reprezentative pentru o tara asa saraca si induc o realitate falsa.
          secundo...traiesc intr-o tara in care am lasat in mod firesc masina "de fite" din romania in parcare si am devenit cu placere navetist de "Nahverkehr".
          salutare!
        • 0 (0 voturi)    
          Huh... (Joi, 24 mai 2012, 11:28)

          Kata [anonim] i-a raspuns lui moucha

          M-am linistit... Ma gandeam la platile rapide folosind tehnologia... Ma intrebam cum de iti reusesc manevrele, pentru ca eu daca sunt la casa la un supermarket si vad pe cineva din fata mea ca vrea sa plateasca cu cardul imi strang repede marfa si ma mut la alta casa pentru a nu imbatrani la coada pana casiera reuseste sa se descurce... Acum am inteles... Traiesti in alta tara, unde lucrurile sunt normale. Nu sunt frustrat dar incepusem sa ma gandesc daca sunt normal la cap... M-am linistit acum... :-)
      • +2 (2 voturi)    
        despre tupeul marlanului (Marţi, 22 mai 2012, 13:51)

        acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

        Pe hahaitul unde-l pui?
    • +2 (2 voturi)    
      hmm... (Marţi, 22 mai 2012, 10:47)

      marcelia suzifiu [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Articolul hotnews mi se pare (usor?) exagerat. Si eu am fost cu trenul Buc-cta, clasa a doua, anul trecut, si a fost decent. OK, poate fara toalete. Biletul tot on line mi l-am luat.
      Dar deh - daca de 10 ani autoarea nu a mai fost cu trenul - mda, posibil sa apara un "soc".
  • +5 (19 voturi)    
    Cu greu gasim locurile care ne-au fost date: 92-94 (Luni, 21 mai 2012, 19:38)

    Capatu' vagonului [anonim]

    Conita, orice vagon are 2 capete. Daca te uitai langa usa de acces vedeai ca acea usa este pentru accesul de la numerele x la y. Dar tu esti putin cam "pretioasa". In rest total de acord cu cele scrise...
  • -1 (15 voturi)    
    Ofticata (Luni, 21 mai 2012, 19:39)

    c [anonim]

    Cu siguranta in mare parte descriind fidel o astfel de experienta, pierde mult la capitolul obiectivitate si credibilitate.

    Cand nu putem evita un pipi doua ore si ne enerveaza pana si faptul ca in fata noastra se vindeau bilete speciale pentru care era nevoie de date dintr-un carnet de elev, normal ca dam impresia unei cucoane carcotase cuprinse de oftica si de otrava. Era absolut nenecesar de a crede ca plantele vor fi vandute drept medicinale, ca locurile 92-94 erau greu de gasit, etc. etc.
    • +8 (10 voturi)    
      ... (Luni, 21 mai 2012, 22:49)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui c

      Daca trenul cu care calatoresti are toaleta, nu e in sarcina ta sa eviti sa o folosesti, e sarcina CFR sa o faca utilizabila.

      Daca stai la coada sa cumperi bilete de tren, da, e enervant sa trebuiasca sa astepti dupa diversi care au de scos din genti enshpe mii de hartii doveditoare, pe care nu le scot decat in ultimul moment. E foarte simplu: o casa speciala pentru bilete speciale.

      Si da, peisajul pe ruta respectiva e deprimant, a mentiona doar buruienile inseamna a fi politicos.

      Mesajul tau pare a fi scris de genul de persoana care se uita la grec si spune: "uite, se poate si mai rau!", in loc sa se uite mai la vest si sa vada ce departe suntem de lume civilizata, de fapt.
  • +6 (8 voturi)    
    remarcabil (Luni, 21 mai 2012, 19:41)

    n [anonim]

    ministru transporturilor o cetii aceste randuri? respect pt articol!
  • +10 (10 voturi)    
    Corect si nu prea (Luni, 21 mai 2012, 19:47)

    Stefan [anonim]

    Este intr-adevar PREA scump, daca merg cu masina Bucuresti - Constanta ma costa motorina 65 de lei (motor mic mic si economic). Si mai am inca 4 locuri libere.

    Pe de alta parte merg uneori in concediu cu trenul, stau relaxat, nu mai conduc, ma pot odihni pe drum, nu mai port de grija masinii, mai ales in iesirie de sfarsit de saptamana. Spre Brasov si valea Prahovei, unde merg eu cu trenu, conditiile sunt foarte bune la clasa I, si la clasa a II-a sunt bune.

    Cat despre mizeria din toalete, ce vina au angajatii CFR ca unii oameni se comporta precum vitele si isi fac nevoile pe jos?
    • +4 (4 voturi)    
      Mai sunt si alte cheltuieli (Marţi, 22 mai 2012, 0:24)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Mai adaugati la banii de motorina si uzura masinii, reviziile periodice si costul de amortizare a investitiei initiale (masina).
      Per total, trenul este mai ieftin in cazul in care circulati o singura persoana. De la 2-3 in sus este altceva.
      De asemenea trenul este un mijloc de transport mult mai sigur decat masina.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai sunt cheltuieli, (Marţi, 22 mai 2012, 9:40)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui lucian

        Dar am mentionat ca mai am inca 4 locuri libere in masina si dupa cum ati mentionat si dumneavoastra de la 2-3 pasageri in sus devine o alternativa mai buna masina personala.
  • +8 (10 voturi)    
    da, la rand se asteapta...cu rabdare, e normal (Luni, 21 mai 2012, 19:57)

    andreac [anonim]

    Deci prima problema cu care s-a confruntat doamna a fost ca oamenii care erau la rand inaintea ei au numarat banii de doua ori, casierei i-au mai trebuit cateva secunde sa verifice carnetul copilului si mai apoi cateva secunde sa tasteze datele si sa verifice suma? Lucruri normale. Dar doamna isi pierduse deja rabdarea si batea din picior.
    • +6 (6 voturi)    
      Pierd trenul (Luni, 21 mai 2012, 20:25)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui andreac

      Sa va mai spun ceva: mi s-a intamplat si mie ca la gari sau fiu nevoit sa stau la coada (si lunga, nu 3 persoane). Culmea, de vreo doua ori m-am trezit ca cineva imi cere permisiunea ca pierde trenul si sa intre peste rand (cu mine primul dupa persoana aflata in curs de deservire).

      Nu pot afla motivul (obiectiv ori nu) persoanei care pierde trenul. Dar eu si ceilalti pasageri aveam timp sa pierdem din belsug nu numai venind mai devreme la coada, ci si lasandu-i pe altii sa intre preste rand.

      Raspunsul recomandat: "Eu v-as lasa, insa nu pot decide in numele celorlalti din coada. Mergeti la toata coada si cereti permisiunea tuturor. Cand o aveti, eu va permit sa mergeti la ghiseu in fata mea."
      • +1 (1 vot)    
        parerea mea (Marţi, 22 mai 2012, 8:39)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

        Cred ca ar exista o solutie simpla a CFR-ului la aceasta problmea: casele la care se vand bilete doar la trenurile care pleaca imediat ( in urmatoarele 15 min de exemplu) .
        • 0 (2 voturi)    
          Casa numita si automat expres (Marţi, 22 mai 2012, 11:36)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Fara om inauntru.
      • +1 (1 vot)    
        R (Marţi, 22 mai 2012, 14:48)

        Catiusa [anonim] i-a raspuns lui moucha

        Multumesc ca cititi Hotnews si comentati la articolele noastre. Nu sunt o persoana mofturoasa si nu ma plang ca am stat la coada. Vroiam sa subliniez stangacia oamenilor si dorinta de a transforma actiuni banale in evenimente. Te duci sa cumperi un bilet, ai pregatit tot ce iti trebuie si te concentrezi pe asta. Nu vorbesti la telefon, spui povesti, te scobesti in nas, etc.
        Calatoresc mult in afara si sincer nu prea am vazut prin alte parti asa (exceptie America). Nu intelege de ce la noi nu functioneaza.
  • +5 (9 voturi)    
    O alta experienta! (Luni, 21 mai 2012, 19:58)

    Loco [anonim]

    S-ar putea sa imi iau minusuri dar eu am avut o cu totul alta experienta in 2011.
    AM mers la Eforie asta vara cu trenul. O sedinta de vinzari unde de obicei ajungem cu masinile din Bucuresti. De data aia am zis sa facem o schimbare. Intr-adevar ni s-a parut piperat vreo 60 de lei biletul....Nu mai stiu ce fel de tren era. Stiu doar ca atinsesem peste 120 km/h cu GPS ul deschis la un moment dat.
    Vagonul era parca din filme. Noi ne-am urcat cu asteptarile pt un vagon clasic rupt si mizer. Cind colo, scaune de plus albastru, curatenie, ce sa mai...o adevarat surpriza.Cred ca avea aer conditionat. Cu noi era si seful , austriac. Era incintat. Am mers si eu mult cu trenul pe afara si pot sa compar:. Olanda Belgia si Germania. Era peste toate trenurile de afara cu care am mers. ( in afara de ICE care e mai aratos si pe afara si prin interior)
    • +1 (5 voturi)    
      Continuarea... (Marţi, 22 mai 2012, 0:09)

      Gabu [utilizator] i-a raspuns lui Loco

      Seful a hotarat sa mergeti de atunci in colo cu trenul...marindu-va sansele de-a da peste conditiile descrise in articol.
  • +12 (12 voturi)    
    in germania (Luni, 21 mai 2012, 20:02)

    ardelean [anonim]

    in Germania, de exemplu, traiesc germani. Poate de-aia buda nu-i 'urinata' aleatoriu si calatorii nu sunt atat de frustrati. Ca fapt divers, IC-ul de Oradea este de obicei curat, nu pute, nu urla nimeni in el.... trageti voi concluziile. Altfel ne frustram degeaba....
  • +2 (4 voturi)    
    Poate n-am inteles eu bine... (Luni, 21 mai 2012, 20:50)

    Brusc Willis [utilizator]

    Dar articolul incepe cu "[...] am cumparat un bilet la clasa I pentru care am platit circa 80 de lei" si continua cu "[...] cer casierei raspicat doua bilete, [...] 172 de lei." O leaca de consistenta nu strica. Parerea mea de circotas rau de tot. In rest, stim fiecare ce-i cu damful din toalete, vinilinul toxic de pe canapelele de la clasa a II-a ori peisajele dezolante de pe peroane si de pe linga traverse. Plus mirlania si neam-prostia multora dintre noi. De-aia n-am eu speranta in educarea poporului asta... Si o spun cu o mare parere de rau.

    Pro TV a avut acum un an, doi un reportaj extraordinar la 'Romania, te iubesc' despre starea actuala a CFR. Recomand celor interesati (precis se mai regaseste pe site-ul televiziunii).
  • +2 (4 voturi)    
    Cu cat a involuat Romania, era mai bun titlul. (Luni, 21 mai 2012, 20:54)

    luxdesign28.ro [anonim]

    In era "facebook si twitter" mergem cu "caruta" prin tara :) Caruta a merge mai repede, si ar fi mai ingrijita si mai aerisita.
  • +4 (4 voturi)    
    preturi (Luni, 21 mai 2012, 21:24)

    janel [anonim]

    Conditiile in care se circula cu trenul sunt o consecinta directa a parandaratului grav de la transportul cu autocare. Pretul mare nu ar fi o problema daca s-ar circula decent.

    In mult slavita Germanie pretul la 1 bilet de tren e de 2-3 ori mai mare decat valoarea benzinei chiar daca circuli singur in masina. Si e normal sa fie mai mare pentru ca nu trebuie sa invarti la covrig, iti ofera timp liber.

    dna / dra Catiusa e cam pretioasa sunt de acord cu celelalte comentarii
    • 0 (0 voturi)    
      Timpul liber? (Marţi, 22 mai 2012, 14:48)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui janel

      Ce are a face timpul liber cu (diferenta de) pretul calatoriei cu trenul vs. masina??? Eu platesc transportul intre pct. A si B, nu timpul meu liber; nu cred ca in modul in care se calculeaza pretul unui bilet de tren intra si timpul liber "oferit" clientului, ar fi complet absurd, fara suparare.
      Sunt din ce in ce mai curios sa invat cum stau lucrurile. O provocare asadar pt. autoare -- cum e stabilit pretul unei calatorii pe CF (nu neaparat CFR)? Si are el, de fapt, vreo legatura cu costurile? Poate ca, de fapt, aici e raspunsul implicit...
  • +1 (5 voturi)    
    80 lei (Luni, 21 mai 2012, 21:36)

    x-man [anonim]

    Sunt de acord cu diferenta de conditii.
    Constanta-Bucuresti, parca aprox 250 km , 80 lei, 2 ore 45
    Frankfurt-Karlsruhe, cam 200 km, 27 euro, 1 ora si 1 minut

    concluziile le trageti voi
    • 0 (0 voturi)    
      cam nu e deloc cum zici tu, dar na.. (Marţi, 22 mai 2012, 9:41)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui x-man

      200 de km e in jur de 50 euro cu ICE si cu regional express.
      da, 1 ora. dar acolo ministri transporturilor nu zpun ca nu avem nevoie de autostrazi, investesc in infrastructura feroviara..
      de fapt ei au o mare problema.. nu sunt romani.
  • +1 (3 voturi)    
    Patetic (Luni, 21 mai 2012, 21:42)

    Radu [anonim]

    Ok. daca vreti sa va referiti strict la trenurile noi, da sunt moderne , insa asta nu schimba experienta care o ai calatorind cu trenul in Romania. Nu suntem departe de India si asta nu este acceptabil chiar daca avem pasaport si libertate, sa fim bine intelesi. Insa doresc sa va aduc la cunostinta ca trenurile noi reprezinta cu indulgenta 15 % din total flota.
    Una peste alta , un lucru este clar: CFR -ul nu trebuie si nu mai poate fi tinut pe spatele contribuabililor. Este un cancer in faza terminala care alaturi de sistemul de invatamant si cel de sanatate OMOARA la propriu cetatenii acestei tari. NU cerem buna -stare LASATI-NE DOAR SA TRAIM SARACI DAR SANATOSI..... se pare ca nu.. nu se poate... de attea zeci de ani... si totusi nu... suntem la 0. Rusine!!.... si nu doar celor care conduc ci tuturor pentru ca ni se pare ca fiin normal sau nu ne intereseaza.
  • +4 (6 voturi)    
    sfat (Luni, 21 mai 2012, 22:00)

    Anonimus [anonim]

    dupa cateva tepe luate, am hotarat ca niciodata sa nu iau bilet la CFR la clasa I. Numai la clasa a II-a. Diferenta de pret nu se justifica (undeori chiar e mai bine la clasa a II-a), iar mitocanii (gen creveti congelati pe post de racitor de bere) au un apetit special pentru clasa I.
  • +2 (4 voturi)    
    tren (Luni, 21 mai 2012, 22:29)

    lili [anonim]

    Am avut o experienta interesanta cu trenul acum cativa ani. Cei ce-mi monitorizeaza IP-ul stiu ca sunt din Banat. Am mers la Ploiesti via Bucuresti. Am aflat ca Ploiestiul are 2 gari - una pentru Ardeal si alta pentru Moldova.
    Nu am stiu ce tren sa iau din Bucuresti si am mers pe principiul primul cu destinatia Ploiesti. Trenul mergea in Moldova, o mizerie.
    In gara din Ploiesti am primit explicatia de la taximetristi, trenurile curate si ingrijite vin si se duc in Ardeal/Brasov, deci nu am nimerit unde trebuia.
  • +2 (6 voturi)    
    De mentionat (Luni, 21 mai 2012, 23:44)

    DPS [anonim]

    Trenurile 1821 si 1631 sunt de evitat, daca doresti confort pe relatia Bucuresti-Constanta si retur. Acestea sunt de lung parcurs si au in compunere vagoane nemodernizate. In sezon aceste trenuri sunt suplimentate cu 2-3 vagoane noi, care raman la Bucuresti. Faptul ca iti trebuie indicator "intrare" pe o cladire ca sa te ghidezi si faptul ca pleci din start cu ideea ca la clasa 2 s-ar putea sa ai "eventuale neplaceri" ma face sa inteleg ca pana acum ai trait numai cu masina la scara si daca te pune cineva sa mergi cu transportul in comun, sigur te vei rataci (no offence). Mai departe, degeaba se investesc bani in confort, cat timp in trenurile din Romania nu circula doar OAMENI. Pretul biltelor intr-adevar, este exagerat de mare. In rest sunt de acord cu ce spui in articol. Iti recomand data viitoare sa te inarmezi cu rabdare si nervi de fier cand te vei mai urca in tren. Sa stii totusi ca nu asta e imaginea generala transportului feroviar de calatori din Romania.

    P.S. Mergi cu trenurile care pleaca din Obor daca vrei "senzatii tari", apropo de reclama la ciocolata ROM
  • +2 (4 voturi)    
    cu acelasi tren... (Luni, 21 mai 2012, 23:50)

    anonim [anonim]

    Este trenul de duminica...interesant e ca erau si cateva famiii de macedoneni mergand la Bucuresti la o inmormantare, din ce singuri spuneau pentru informarea corecta a nasului, cu bilete de VETERANI DE RAZBOI! M-am trezit facand socoteli sa descopar cu cate zeci de ani erau mai tineri decat bunicii mei, ambii dusi demult dintre noi dupa ce s-au intors de la cotul Donului cu tot felul de boli.
    O tara de descurcareti!
    Probabil eram doua trei persoane care plateam bilet intreg...
    • 0 (0 voturi)    
      R (Marţi, 22 mai 2012, 10:33)

      catiusa [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Este adevarat. Era trenul de duminica. Atunci intelegeti perfect ce spun. Nu este vorba de a critica CFR. ESte vorba doar de absurdul unei situatii. Un cost foarte mare la bilet, conditii sub asteptari, oameni needucati, prost management din partea CFR, etc. Poate am nimerit noi cel mai prost tren, dar ma indoiesc ca este asa. Si, ca jurnalist, nu pot sa raman nepasatoare in fata unei asemenea combinatii de elemente nefericite.
  • +3 (3 voturi)    
    Bună asta.. (Marţi, 22 mai 2012, 0:27)

    eroan [anonim]

    "Cu 180 de lei imi fac plinul la masina si merg dus-intors pana la Constanta."

    Nici la Matiz nu-ţi ajung ăia 180 de lei pentru un plin.
    • 0 (0 voturi)    
      Matizu' (Marţi, 22 mai 2012, 10:52)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui eroan

      Te contrazic. Iti ajunge un plin dus-intors cu Matizul.
  • -3 (7 voturi)    
    . (Marţi, 22 mai 2012, 3:30)

    manuel [anonim]

    Scrii frumos, se vede ca ai talent si stii cum sa faci copacul uscat sa arate cu flori, sau mai degraba invers.

    Iti place sa te plingi precum spalatoresele - tipic romanesc....
  • -5 (9 voturi)    
    esti jenanta (Marţi, 22 mai 2012, 4:46)

    gogu [anonim]

    auzi draga, eu traiesc in Canada, si din cind in cind mai calatoresc si cu trenul, in loc de masina personala. Evident ca sunt puncte de vedere pro si contra fiecarui mod de transport, dar daca pentru tine transportul in comun este prea mult, nu inteleg de ce nu mergi numai cu masina personala? Ce crezi matale ca e cineva in permanenta sa-ti spele buda in tren si sa-ti ofere hirtie igienica? Ai avut vre-data surpriza sa gasesti scaunul la wc murdar in avion? sau cu avionul nu ai mers inca, mai urmeaza alt articol pe tema asta?
    Hai las-o mai moale cu fitele, ofi CFR-ul ala la pamint dar nu poti sa faci mutre inclusiv ca treci cu trenul pe linga curti cu garduri darapanate, de parca ar trebui cineva de la CFR sa le repare. Cu masina aia a ta trecui numai prin locuri frumoase?
  • +1 (1 vot)    
    Tipic romanesc e (Marţi, 22 mai 2012, 6:08)

    Caligula [anonim]

    "las-o ba ca merge si asa". Daca ai lua si tu atitudine nu ar arata tara ca Africa. Dar tu nu te plangi asa-i? Mergi printre rahati pe strada si strangi din dinti. Esti un dur.
  • +1 (1 vot)    
    Atitudine (Marţi, 22 mai 2012, 7:36)

    Gigi [anonim]

    Felicitari pentru atitudine! Toti trebuie sa luam atitudine.

    va rog sa mai calatoriti cu trenul.

    O observatie "blocurile reabilitate termic de primarul Chiliman". NU cel ce e ales/numit in fruntea bucatelor este AUTOR. Banii dati pe reabilitare sunt dintr-un credit al Romaniei, deci sunt banii nostri. Cat de bine sunt cheltuiti, asta se vede.

    Dar cine judeca prin BANII DATI?
  • 0 (0 voturi)    
    Situatia este si mai rea (Marţi, 22 mai 2012, 9:41)

    Constantin [anonim]

    Fac naveta Ploiesti - Bucuresti zilnic. Dimineata merg cu cel care ajunge (intr-un final) la Constanta. Mizeria si mirosul sunt peste cele descrise de autorul articolului. La doua-trei zile are cate o intarziere de 10-15 minute iar o data pe luna de cateva ore. Daca te duci la ghiseu la informatii, ti se spune rastit "s-au furat cablurile". Daca-l intrebi pe nas el zice ca " nu stiu nimic, noi nu am fost anuntati". Abonamentul este de 300RON. Iar trenul este plin de navetisti atat dimineata cat si seara. Daca te uiti pe geam ... ei bine ... totul este ruginit, plin de buruieni, maracini si gunoaie. Cutiile de jonctiune de la macaze sunt acoperite cu linoleum si carton peste care sunt puse pietre si caramizi sa nu le zboare vantul. Etc. etc. etc.
    Am circulat mult cu trenul si in Germania. Nu se poate face comparatie cu Romania. Gara din Leipzig este un templu iar la cea din Stuttgart este in plin proces de modernizare dupa care va arata ca in filmele SF. Nu mai vorbesc de cea din Frankfurt sau Munchen. Conductorii au o uniforma ce impune respect si distinctie, trenurile DE TOATE TIPURILE au monitoare pe care poti vedea ruta pe care mergi, statiile si legaturile din fiecare statie.

    In concluzie sunt sigur ca problemele noastre noastre sunt PROSTIA si INCOMPETENTA managerilor si a celorlalte persoane implicate si HOTIA fara limite a acestora.

    P.S. Stiati ca motivul "s-au furat cablurile" se anunta chiar si atunci cand cablurile se fura direct de CFR-isti din magazie (din inventar) si trebuie sa se gaseasca o justificare?
  • -1 (3 voturi)    
    propaganda ieftina pentru firmele de dube (Marţi, 22 mai 2012, 9:44)

    gigi [anonim]

    absolut tendentios comentariul, probabil e paltit de un patron de dube care fac rtua bucuresti constanta si care este disperat ca modernizarea caii ferate si reducerea timpului de calatorie la circa 2h si 15 minute la finalizarea lucrarilor il va lasa fara multi clienti....cum mai spunea si altii, exista varianta cumpararii biletului pe internet, in fucntie de perioada de anticipatie si tipul bletului poti obtine pana la 25% reducere, iar persoana care a scris reportajul, la cate aere isi da, in mod sigur stie sa utilizeze internetul si cardul, dar probabila ar fi vrut sa ii altii bilet sa nu mai stea ea la coada.....dar asa e romanul, niciodata planificat si calculat, se trezeste mereu in ultima clipa ca are de facut ceva-in Occident lumea isi ia bilet cu saptamani inainte cand stie ca pleaca si ii pasa cat plateste ...despre conditii, am mers in ultimul timp destul de des cu trenul, in afara de situatia toaletei (si asta se intampla de cele mai multe ori din vina calatorilor), restul cred ca sunt fabulatii, confortul in vagoane este mult peste ce era acum 10 ani, nu mai vorbesc de vremea comunismului, nici nu se compara....in loc sa faca publicitate ieftina firmelor de dube(cu care stii cand pleci, dar nu stii cand si unde ajungi), mai bine ar ridica problema lipsei de civilizatie a multor concetateni.....in concluzie, sunt multe de indreptaT LA CFR (si marea problema e lipsa investitiilor in infrastructura, care a dus la vitezele jenante de acum pe mare parte din retea), insa articolul de fata nu le atinge deloc, e doar o incercare a face publicitate neloiala si nesimtita unor firme de dube care se simt amenintate de concurenta, si care cotizeaza gros inclusiv la minister pentru a nu fi utilizata la capacitatea maxima noua linie modernizata
  • 0 (0 voturi)    
    Acelasi tren, experiente diferite (Marţi, 22 mai 2012, 9:53)

    Ioana [anonim]

    Tocmai m-am intors din Constanta, probabil cu acelasi tren. Biletele se cumpara online sau de la automatele din Bucuresti. Am stat la clasa a 2-a, intr-un vagon mai mic, gol, foarte comod, cu baie proprie (curata, cu sapun si hartie). Lumea era civilizata si "nasul" si-a cerut scuze de doua ori ca ne-a intrerupt de la masa ca sa ne ceara biletele:))) Scaunele sunt cu plus albastru si comode, cosul de gunoi era mare si dotat cu punga speciala. Aer conditionat si bilete la 50 de lei. Nu zic ca nu sunt mari probleme cu trenurile din Romania. Mai ales la viteza... Insa am fost in Italia si Spania cu trenurile lor regionale si este infernal - mult, mult mai rau... Anul trecut am facut inconjurul Romaniei cu trenul si a fost suuuper - din 11 trenuri, doar un personal nu avea aer conditionat si priza. Trebuie facute multe schimbari in tara asta, de acord! Trebuie sa ai un cuvant de spus, sa iei atitudine. Insa trebuie sa fii si realist, si mai putin fitos. Mi se pare un articol deplasat...
    • 0 (0 voturi)    
      idem (Marţi, 22 mai 2012, 14:23)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      experienta pozitiva vara trecuta pe ruta Constanta - Bucuresti
  • +1 (1 vot)    
    pst (Marţi, 22 mai 2012, 10:20)

    pavelesxcu [anonim]

    nu pot sa cred ca se intampla in romania asa ceva. te rugam, saptamana viitoare sa ne vorbesti de starea drumurilor si poate ai si ceva experienta cu RATB-ul. asteptam cu interes relatarile tale.
  • +3 (3 voturi)    
    Tara mea e frumoasa!... (Marţi, 22 mai 2012, 10:47)

    Claudiu [anonim]

    ...pacat ca e locuita (vorba clisheului)! Parerea mea e ca, atata timp cat pestele de la cap se impute si nashul de rand va primi de la clandestini doar 10% din shpaga, restul mergand la supracontrol, la sef de regionala, la sef de divizie si tot asa pana la cel mai de sus... Inchipuiti-va, astfel, de ce nu se face nimic: CFR Calatori este un elefant in agonie, care e intretinut de cei ce iau bilet (aproximativ 20% din calatori), dar caruia i se evacueaza sangele de catre cei ce-l ingrijesc. Da, este o golanie la drumul mare (de fier), o plaga cat toata tara, pt. ca trenul ajunge mai peste tot. Toti intorc capul si nu au curajul sa spuna nimic alora mari de la conducere; totul e acceptat tacit si, restul calatorilor cinstiti, trebuie sa suporte consecintele. Ce cauta nenea sau baba cu coshul cu bere si covrigei in tren? Ce cauta tziganul cu parfumuri fake in tren? Hai sa zic ca si mutzii trebuie sa traiasca din ceva, dar sa te fereasca Dumnezeu sa nu cumperi ceva din potpuriul de brichete-portofele-pixuri-mutzunachi, ca te infiereaza cu privire veninoasa de nu-tzi mai trebe CFR cat ai trai. Da, dragii mei romani, avem o tara frumoasa, dar va mirosi urat pe la colturi din cauza ca virgula comunismul nu a disparut si ne complacem in mizerie! Un ultim citat care mi-ar fi placut sa il fi inventat eu: "Raul acceptat e un rau dorit!".

    O zi frumoasa!
  • -2 (2 voturi)    
    CFR si Romania de Rusine! (Marţi, 22 mai 2012, 11:03)

    vigni [anonim]

    Este o rusine nationala ce se intampla!
    unde este UDREA cu turismul, Berceanu sau Boiangiu cu transporturile sa citeasca unde au dus transportul in timp ce se laudau ca fac marea cu sarea.
    Pretul si mizeria cresc si sunt platite in euro
    Uitativa si in alte tari, de exemplu Slovenia unde cu 29 euro mergi la Zurich, Viena, Praga, Munchen si sunt distante mai mari mult ca Buc-Constanta.
    Cum poti gasi trasee, preturi si sa planifici calatorii nestiind limba locala.
    http://www.slo-zeleznice.si/en/passengers/abroad
    Nu mai zic de povestea cu toaletele si hartia igienica in trenuri si orase. Ne despart zeci de ani de tarile Europei, chiar si daca ele au criza si probleme.
    Daca nici de acum nu se face nimic, putem sa ne luam cloneinvizible si elicoptere, precum sfatul presedintelui. Pacat de tara asta ca sa bascit rau de tot : (
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stiu in ce tara faceti dumneavoastra plinul... (Marţi, 22 mai 2012, 11:04)

    Gelly_again [utilizator]

    la masina cu 180 RON. Benzina e 6 lei, motorina tot pe acolo, dupa calcule puteti lua vreo 30 de litri... Da' cine stie ce masina aveti...
    • +1 (1 vot)    
      O fi Matiz.. (Marţi, 22 mai 2012, 12:10)

      titel [anonim] i-a raspuns lui Gelly_again

      ..care are rezervorul de 35 de litri. La pompă ajungi cu vreo 4 litri în el, mai bagi 31 şi iesi exact la 180 de lei ;)
    • 0 (0 voturi)    
      si nu e suficient? (Marţi, 22 mai 2012, 12:51)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Gelly_again

      500km x 6% = 30 litri x 6 lei =180 lei . ce mama naibii e atat de complicat, daca e diesel doar daca are motor mai mare de 2 litri consuma atat. Dus intors!
      Sa nu zic ca daca merge cu fenomenala viteza de 120km maxim a trenului, consuma si mai putin.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 22 mai 2012, 12:44)

    anonim [anonim]

    Daca firmele de transport ar plati licenta, taxa de drum si asigurari cum ar fi normal, daca taxele de autostrada n-ar fi subventionate de catre stat, daca CFR n-ar fi capusat din toate partile lucrurile ar sta cu totul altfel.
    Asa ne invartim in cerc, CFR n-are bani de investitii pentru ca se fura prea mult si n-are calatori, n-are calatori pentru ca n-are bani de investitii, iar statul subventioneaza privatii si posesorii de autoturisme.
  • 0 (0 voturi)    
    Trenule, masina mica (Marţi, 22 mai 2012, 13:47)

    Optimistu' [anonim]

    Hey Catiusa, you just had a bad day, nothing's wrong with CFR.
    Nici macar nu a venit tanti aia prin vagoane cu "3 reviste (expirate) la 10mii" sau sosete (furate) sau ciocolata. Nici nenea ala cu "apa minerala, bere rece-avem". Sau macar vreun "surdo-mut" care sa lase pe scaun linga tine niste brelocuri, iconitze ceva pe care sa le cumperi. Eu zic ca ai avut o calatorie reusita. Esti tu prea simandicoasa si vrei standarde europene la transporturile CFR asa, hodoron-tronc, dupa numai 23 de ani de la lovilutie. Ai putintica rabdare, ce atita graba?
  • 0 (0 voturi)    
    Cu trenul de la Constanta la Bucuresti (Marţi, 22 mai 2012, 14:24)

    Kaluga [anonim]

    Se intampla prin 2002 cand la tv l-am vazut pe ministrul transporturilor Basescu inaugurand trenul bancarilor cunoscut si sub numele de Marea Neagra. Am circulat dupa un an cu el si am avut placerea sa descopar ca nu oprea in nici o statie, iar de la Bucuresti la Constanta a facut exact 2 ore si 10 minute. Da ati citit bine 2 ore si 10 minute. In 2012 2ore si 45 de minute plus intarziere plus 7 ani de reabilitare cale ferata este inacceptabil. Dar asta e Romania in care traim.......
  • +1 (1 vot)    
    A calatori cu romani (Marţi, 22 mai 2012, 15:11)

    fefe [anonim]

    e cea mai mare problema in vagoanele CFR.
    In ultimii ani vagoanele au fost in general Ok. Am avut uneori probleme cu cate un vagon care nu incalzea iarna (defectiune).

    Au fost probleme cu intarzierile datorita vesnicilor lucrari pe Valea Prahovei. Insa am avut si trenuri care veneau la punct.

    Problema ce a mare este calitatea materialului uman care se urca in trenuri. WC-urile sunt OK la plecarea din statie. Spre capatul calatoriei parca au fost pe acolo vandali. Sters maxim din cauza manelistilor acre vor sa-si asculte manelele la maxim, jumecherilor cu computator care se uita la filme cu sonorul la maxim, sau care se joaca evident ci nivelul sonorului la maxim. Multi nu dau semne ca cunosc ce e ala dus, altii transforma tot vagonul in spatiu de joaca pentru plozi. Vagoanele in sine nu sunt mai rele decat cele din alte parti. Si in UK mi-a intarziat trenul vreo jumatate de ora, ca tot vorbim de UK. Ce nu am vazut in alte parti este cantitatea de marlanie pe mp pe care o gaseste la calatorii de la noi. Nu stiu cum e pe personale dar pe interregio intrer city, eu nu am ami vazut sa se meargacu nasul, am asista personal la intercatii cu un grup urcat fara bilet il amenintau pe nas ca de ce indrazneste sa le ceara bilet, si stateau la negocieri cu el, si pina la urma nasul a chemat pe telefon politia ca sa-i dea jos din tren la urmatoarea statie.
  • +1 (1 vot)    
    Lipsa de interes (Marţi, 22 mai 2012, 15:21)

    Alina [anonim]

    Pun in balanta faptul ca articolul este scris de o persoana care nu a mai folosit serviciile CFR de 10 ani.
    Problemele CFR in materie de servicii sunt foarte mari si se pare ca nu exista niciun interes pentru rezolvarea lor. Doar ne lovim de ele de mult prea mult timp pentru a mai fi o surpriza.
    Calatoriile pe ruta Bucuresti - Constanta au fost un calvar in perioada de "reabilitate" a caii de rulare, in mijlocul verii calatoria dura binisor peste 6 ore, timp petrecut in caldura, nervi, etc.
    Iar "teapa" calatoriilor la Cls. I se pare ca se perpetueaza - cel putin pe ruta asta, situatia era aceeasi si acum 5 ani, cand am facut greseala sa cumpar bilet pentru Cls. I si mi-am blestemat zilele.
    Preturile biletelor nu se mai justifica de mult timp - ganditi-va ca la cls. I te intalnesti linistit cu cersetori (exista politie acum ceva timp in trenuri, a disparut insa), si de cele mai multe ori preferabil este un loc la cls. II din punct de vedere al confortului.
    Nu mai discutam aici despre situatia din iarna, cand un drum pana la Ploiesti a devenit o adevarata aventura. De fapt, chiar si acum, pe timp de vara, calatoria spre Ploiesti este o sursa de surprize in ce priveste sosirea la timp la destinatie.
    Exista asadar o lipsa de interes majora fata de serviciile feroviare, singurele lucruri care se schimba in mod vizibil fiind doar preturile.
  • -1 (1 vot)    
    prostul nu e prost destul (Marţi, 22 mai 2012, 16:10)

    mitza relativista [anonim]

    daca nu e si fudul.

    astept volumul doi, cronica de la un centru de recuperare unde ziarista va fi nevoita sa se interneze pentru a isi reveni dupa acest calvar.

    sau o invit sa mergem impreuna pe CFR din nou, la clasa a doua, ca se stie, nu poti sa fugi de o trauma, trebuie sa o infrunti ca sa poti trece mai departe.

    rauri de compasiune.
  • +1 (1 vot)    
    neam de traista (Marţi, 22 mai 2012, 17:47)

    max [anonim]

    citeste titlu'.
    nu numai garile miros a urina ci si intrarile din spate de la supermagazine, parcarile de pe cei 10 Km de autostrada cu care se mandreste romanika etc.

    europa :)) lool
  • -1 (1 vot)    
    Sclifoseala (Marţi, 22 mai 2012, 17:58)

    Gabriel [anonim]

    Rar am mai citit un articol atat de sclifosit. Rosturile murdare, pardoseala veche, masini ingramadite in fata garii.

    Surpriza, nu exista in tara in lumea asta unde sa nu existe si toate astea. Fie Anglia, Franta, Japonia sau China.

    Nu neg adevarul multora dintre cele mentionate in articol: imi face insa scarba atitudinea. Doamna, daca v-ati nascut in masina, nu mai faceti experimente din astea. Ramaneti in aerul Dvs. rarefiat, nu va mai inghesuiti cu vulgul. Nici macar biletele de clasa I nu sunt atat de exclusiviste incat sa va fereasca de realitate.
    • +1 (1 vot)    
      Autoarea are dreptate in multe privinte (Miercuri, 23 mai 2012, 13:21)

      Hera [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Nu cred ca e o dovada de sclifoseala sa te astepti ca la plecarea de la capatul traseului sa ia baia curata. Acum 2 ani am facut si eu un drum pana la Sibiu cu rapid Bucuresti- Timisoara, incercand tot clasa 1in speranta ca va fi mai suportabil drumul. Biletul l-am cumparat in avans asa ca nu am stat la coada dar in vagon a fost un miros de nedescris din cauza toaletei. Nu mai descriu starea vagonului. Am avut si supracontrol si i-am intrebat cum e posibil sa miroasa in halul asta iar explicatia a fost ca serviciile de curatenie sunt externalizate si ei n-au nici o putere...si chair dca facem plangere va fi degeaba ca nu se baga nimeni peste protejatii CFR-ului. La vremea respectiva am trimis unui prieten de la Adevarul poze din buda si din vagon si daca le caut le mai am acasa pe undeva...
      Si nu m-am nascut in masina, calatoresc peste tot pe unde merg cu transportul in comun daca este posibil fara sa fac mofturi insa atunci a fost insuportabil.
      Pe de alta parte am avut si surprize placute cu IC in Romania si suprize neplacute in zona turistica in Italia unde am platit amenda pentru ca nu validasem biletul electronic desi am anuntat controlorul de cum am urcat in tren ca am alergat dupa tren si oricum habar n-aveam ca trebuie validat caci la automat nu am primit mesaj ca trebuie facut acest lucru. Nu mai spun de alt moment inc are nu fuctiona nici automatul nici casieria in statia respectiva si inainte de urcarea in tren controlorul ne-a spus ca nu este nici o problema...putem plati in tren insa odata pus in miscare am platit de 5 ori pretul biletului :). Cred ca abia astepta niste "turisti" sa isi faca planul de amenzi.
  • +1 (1 vot)    
    draga pitzi, (Joi, 24 mai 2012, 10:27)

    hash [anonim]

    tara e populata cu oameni. oamenii fac toate magariile descrise de dvs. ca si celorlalti, nici dvs. nu va pasa.

    sunt gari de unde poti sa-ti iei biletul de tren de la automat. in bucuresti am luat bilet cu 3 minute inainte sa plece trenul.

    trenul pute. lumea nu se spala. oameni cu pretentii (cu mobil, ipad) nu se spala pe dinti. buda e folosita in scarba. basca cfr-ul nu intretine vagoanele.

    cfr-ul trebuie sa se privatizeze. transportul de calatori cel putin.

    deci conditiile alea exista in tren nu pentru ca 'nu se face nimic', ci deoarece concetatenii nostri se poarta ca niste animale. inclusiv aia care sunt obisnuiti cu partea dorsala in masina.

    hai sa ne mai uitam si in oglinda.
  • 0 (0 voturi)    
    Mici informari (Luni, 5 noiembrie 2012, 22:31)

    Bogdan Alin Ghitulescu [anonim]

    Acum cand zapezile sunt pe cale sa vina peste noi, sa nu uitam de trenurile inzapezite in care au inghetat oameni asta-iarna, in timp ce persoanele care au ales autocarul au beneficiat de caldura pe toata durata calatoriei lor. In afara de asta Intre timp s-au rezolvat si problemele de genul asta, poate si datorita faptului ca firma GSM TRANS ofera transport cu autocar pe traseul Bucuresti - Constanta - Mangalia si retur. Studentii si pensionarii merg cu 30 lei ! Bilet dus-intors pentru 90 lei ! Mai multe detalii pe http://www.gsmtrans.ro/autocar-bucuresti-constanta.html.

    Fiind si usor sa faci comanda, din ce in ce mai multa lume alege sa isi rezerve biletul in avans.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi