Proiectul "Spitalul Amorului.ro" (muzica lui Anton Pann, in interpretarea moderna a lui Vlaicu Golcea si Marta Hristea feat. Raul Kusak si Daniel Ivascu) va fi adus in fata publicului luni, 4 iunie, la Green Hours, ora 19:00, in ultima zi a festivalului Green Jazz Fest (Calea Victoriei 120). Spitalul Amorului este prima culegere de folclor urban, editata de Anton Pann in 1850. Seara va continua cu un concert Stian Westerhus (Norvegia).

afis Spital Amorului .roFoto: spitalulamorului.ro

Compozitor, interpret si producator, muzician dintre cei mai complecsi ai generatiei sale, Vlaicu Golcea este preocupat de citiva ani de minuirea in timp real a laptopului si a instrumentelor electronice A sustinut numeroase concerte in afara tarii, iar discografia lui contine peste 30 de aparitii in tara si strainatate, sub nume propriu sau in colaborari (Jazz Unit, Bucharest Av, Shukar Collective).

Impreuna cu Marta Hristea, voce inconfundabila a jazz-ului din Romania (absolventa a CODARTS Rotterdam Conservatorium) a format grupurile East Village si Aievea (www.aievea.ro).

Alaturi de cunoscutii si valorosii muzicieni Raul Kusak (claviaturi) si Daniel Ivascu (percutii traditionale) cei doi vor prezenta la GHIJFest - 2012 "Spitalul amorului.ro", un proiect curajos si de anvergura: aducerea in contemporaneitate a splendidelor cintece ale lui Anton Pann din Spitalul Amorului, prima colectie de folclor urban romanesc.

  • Marta Hristea - voce
  • Raul Kusak - instrumente electronice, pian
  • Vlaicu Golcea - instrumente electronice, contrabas
  • Daniel Ivascu - percutie

Cei patru artisti ofera pentru download melodia Pana cand nu te iubeam.

Asculta mai multe piese din Spitalul Amorului.ro.

Anton Pann - 1850 - prima editie a culegerii "Spitalul amorului sau Cantatorul dorului":

"Socotesc ca nu fara cuviinta am intitulat aceasta editie Spitalul Amorului, caci in coprinderea-i nu veti vedea decit plingeri de inimi ranite, suspinuri de piepturi sagetate, tinguiri de dureri cumplite, oftari si tot felul de vaitari din pricina amorului: intocmai ca intr-un spital in care se afla multime de ostasi loviti in bataie si raniti de tot felul de arme, care-si arata ranile si isi spun durerile, cerind ajutorul doftorilor. Pentru ca acest Amor, copil nebun, fiu al Venerei, razgiiat de-a sa muma si crescut zburdarnic, in mina cu arc si sageti, cu neastimpar petrecindu-si timpul totdeauna ca cu niste jucarele, intinde arcul si, aruncind sageti in toate partile, razbeste si patrunde inimi de tot felul de virste; fara a se rusina de batrini, fara a se teme de viteji, fara a se sfii de filosofi, fara sa aiba mila de tineri si chiar de saraci. Sageteaza pepturile, le inflacareaza singele si atit ii arunca in calduri grozave, incit multi isi smintesc simtirile si se pomenesc ca cei lunatici in somn, si chiar destepti, vorbind aiurea, nestiind cum si catre cine. Ba inca unii ramin smintiti pentru totdeauna, fara a-si mai putea gasi leacul, si din Spitalul Amorului ajung in Spitalul Nebunilor (la Balamuc). Altii cad in melancolie si incet-incet se topesc si-si sfirsesc viata; altii iar, ca muierile care se bocesc la morminte, prin cintece isi usureza durerile, ca prin niste retete, potrivit dupa chipul si asemanarea patimii, drept ierburi si alifii: pentru ca in Spitalul Amorului numai astfel de doftorii alina durerile.

Primiti dar acest Spital al Amorului si, preumblindu-va intr-insul, veti vedea multime de nenorociti tinguindu-se in dureri, pe cari, nedefaimindu-i, sa luati de pilda patimile lor si sa va paziti a nu cadea intr-insele".

Stian Westerhus (Norvegia) - Solo Guitar Project

Stian Westerhus este unul dintre cei mai "de forta" tineri improvizatori ai muzicii norvegiene. Este prezent in trupe ca Puma, Monolithic, Jaga Jazzist, Bladed, Khan etc. dar a devenit foarte cunoscut lumii jazz-ului datorita prezentei sale in senzationalul Nils Petter Molvaer Trio. In ultimii ani, Stian a investit tot mai multa energie si timp in auto-provocarea de a se gasi, singur pe scena, doar impreuna cu ghitara sa electrica. Dand impresia ca nu exceleaza in respectul fata de instrument, performing-urile sale balanseaza expresivitatea neslefuita voluntar, virtuozitatea exemplara si instinctul melodic uzitind de mostenirea sa norvegiana, dar nu in ultimul rind de pasiunea pentru grupul american Slayer.