(P) VIDEO Octavian Firu:  "Organizam Regatta Beneteau - NauticLife pentru ca oamenii de yachting din Romania sa se bucure de pasiunea lor, la ei in tara"

de     Smile Media
Luni, 9 iulie 2012, 17:00 Life | Prin oraş

Octavian Firu
Foto: Smile Media
NauticLife in parteneriat cu Life Harbour si Beneteau, cel mai mare producator mondial de ambarcatiuni cu vele din lume va organiza cea de-a treia editie a Regattei Beneteau - NauticLife. "Organizand o regata pentru oameni pasionati, Nautic Life ii incurajeaza si le ofera cadrul necesar sa se simta bine si sa se bucure de pasiunea lor, la ei in tara", a declarat Octavian Firu, Director General NauticLife.

Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:
  • dintotdeauna s-au folosit ambarcatiunile cu vele, dar in ultimii '50 - '60 de ani a inceput sa se dezvolte navigatia de agrement pentru ca omenirea a ajuns la un anumit nivel de dezvoltare
  • in Romania, exista un Yacht Club Regal, care a fost infiintat in ani '20 de o patura elitista
  • dupa Razboi aceasta miscare a inghetat, a fost interzisa pentru ca reprezenta o posibila modalitate de a fugi din Romania comunista
  • astazi mai sunt putini pasionati de yachting care au invatat de la parintii lor
  • vine putenic o noua generatie pe care Fedetatia Romana de Yachting o sprijina pentru ca este pacat sa avem deschidere la mare si o miscare nautica relativ restransa
  • Federatia organizeara un campionat de yachting pentru copii
  • in Romania, dupa Revolutie, primii pasi au fost facuti de niste pasionati de yachting, pasionati care au trecut peste conditii grele si pe vremea comunismului
  • astazi avem cativa oameni de yachting care au cunostinte foarte solide, cu performate in yachtingul pe care il practica, sunt ambarcatiuni care participa la regate internationale
  • Regatta Beneteau - NauticLife a ajuns la cea de-a treia editie
  • Nautic Life este distribuitorul pentru Romania al producatorului francez de veliere Beneteau
  • ambarcatiunile Beneteau reprezinta peste 30% din ambarcatiunile cu vele, de agrement care navigheaza pe marile lumii
  • am stabilit ca punct de plecare si sosire al Ragattei Beneteau - Nautic Life Life Harbour - Marina de la Limanu
  • vom avea arbitrii internationali care vor juriza aceasta competitie
  • sunt oameni care pentru care yachting-ul este un moft, dar sunt o minoritate
  • proprietarii de barci din Romania sunt oameni pasionati, carora le place sa navigheze, invata si sunt la curent cu toate noutatile
  • organizand o regata pentru acesti oameni pasionati, Nautic Life ii incurajeaza si le ofera cadrul necesar sa se simta bine si sa se bucure de pasiunea lor
Urmariti materialul video realizat in studioul HotNews.ro





Citeste mai multe despre   






















1842 vizualizari

  • Vreau sa vin in calitate de spectator (Luni, 9 iulie 2012, 17:18)

    Igriculescu [utilizator]

    Aveti un program pentru publicul larg ?
    As vrea sa vin sa vad acest concurs dar nu am gasit informatiile necesare unui vizitator.
    Multumesc.
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:03)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Igriculescu

      Incepand cu anul viitor vom organiza in Marina Limanu un spatiu destinat vizitatorilor si vom pune la dispozitia publicului locuri pe cateva ambarcatiuni cu motor care sa poata urmari velierele.
  • vele vs. elice (Marţi, 10 iulie 2012, 0:23)

    mihnea [anonim]

    ce le transmiteti celor care prefera sporturile nautice cu motor?
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:06)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihnea

      Sporturile nautice cu motor reprezinta o frumoasa activitate sportiva, dar foarte diferita de cea a sporturior cu vele. Ca atare ii incurajez pe toti practicantii sporturilor cu motor sa incerce macar o data placerea navigatiei cu vele. Momentul cel mai placut va fi atunci cand in mijlocul marii nu va auzi dacat vantul si valurile si eventual daca ii place "Wish you are here" Pink Floid.
  • de ce in romania? (Marţi, 10 iulie 2012, 9:36)

    sorin [anonim]

    Buna ziua, care sunt avantajele unei regate in romania? Este romania un punct de plecare pentru a putea ajunge sa concurez la regate internationale?

    Multumesc
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:12)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      Nu discutam despre un avantaj in organizarea unei regate in Romania, important este ca exista o mana de pasionati de yachting care au nevoie sa isi implineasa bucuria navigatiei intr-o competitie, Este motivul pentru care am hotarat sa ne angajam la o astfel de organizare pentru a aoferi un cadru competitional pasionatilor de yachting din Romania. Aceasta regata o organizam impreuna cu Federatia Romana de Yachting, pentru ca am inteles ca este necesar sa sprijinim structurile deja create si cu autoritete, inclusiv cele internationale, in demersul de a dezvolta yachting-ul si in Romania. Este evident ca o buna formare a conducatorilor de ambarcatiuni cu vele, in cadrul regatelor organizate in Romania vor crea skipper (comandantul unei ambarcatiuni) care sa poate participa cu succes la regate internationale.
  • costuri (Marţi, 10 iulie 2012, 9:38)

    damian [anonim]

    Din cate stiu navigatia este o pasiune destul de costisitoare, este adevarat? Ca re sunt costurile unui echipament de baza? Exista locuri sau evenimente speciale de antrenament?
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:17)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui damian

      Da, navigatia este o pasiune! Plecand de aici, sigur ca putem sa tindem catre echipamnete si ambarcatiuni cat mai sofisticate si deci, scumpe. Dar exista variante, inclusiv ca cele oferite de Nautic Life si anume, inchirierea de ambarcatiuni. Ca si echipamente pentru navigatie, sunt pe de-o parte cele legate de imbracaminte necesara si practica pe o ambarcatiunea cu vele (pantofi de punte - cizme, imbracaminte pentru plaoie si vant, manusi pentru parame). Pe de alta parte sunt echipamentele electronice de navigatie, folosite pentru orientare si informatii detaliate asupra marii, adancimii, vantului etc. Aici vorbim despre cititoare de harti cu GPS, sonare, radar, statie radio VHS, pilot automat, camere video sua echipamente pentru supravegherea prezentei la bord.
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:23)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui damian

      Principalele evenimente pentru antrenament trebuie sa fie in prima faza scolile de navigatie. In cadrul grupului Nautic Life fiinteaza RYS (Romanian Yachting School) unde se poate obtine un certificat de skipper si unde se pot organiza sesiuni de antrenament cu baza in Marina Limanu - Life Harbour. In aceasta marina exista toate facilitatile pentru acostarea simultana a peste 80 de ambarcatiuni cu vele sau cu motor, cu posibilitate de aprovizionare cu apa, energie electrica si combustibil. Exista in plus, un foarte bun restaurant, iar in luna august va fi inaugurat un spatiu de cazare cu 40 de paturi. Marina Limanu are un program de dezvoltare pentru urmatorii 2 ani pentru a realiza o capacitate de primire a cca 200 de ambarcatiuni, precum si construirea unui spatiu tehnic dotat pentru orice interventie la ambarcatiunile cu vele sau cu motor.
  • Alternative? (Marţi, 10 iulie 2012, 9:39)

    Dragos [anonim]

    Navigatia mi se pare un sport extrem de interesant, dar care sunt conditiile in care se poate practica?
    - ai nevoie de propria ambarcatiune?
    - care sunt costurile intretinerii unui velier?
    - cat timp dureaza pana cand o persoana obisnuita poate manevra un velier?

    Astept cu interes raspunsurile dumneavoastra.

    Multumesc!
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:34)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      Asa cum am mentionat anterior, pentru inceput nu este nevoie de propria ambarcatiune. Desigur ca, odata cu castigarea unei experiente, pretentia si dorintele fiecarui skipper se vor materializa intr-o ambarcatiune care sa fie de marimea si cu dotarile dorite de proprietar.
      Nautic Life este distribuitorul pentru Romania al Grupului Beneteau, care este cel mai mare producator mondial de ambarcatiuni cu vele. Ambarcatiunile Beneteau reprezinta peste 30% din numarul ambarcatiunilor cu vele care navigheaza in toata lumea, iar performantele acestor ambarcatiuni sunt cele cele care le recomanda. La Nautic Life se pot obtine prezentari ale ambarcatiunilor cu vele care sa intruneasca solicitarile cumparatorilor, si in plus, putem sa organizam sesiuni de teste fie in Romania, fie la partenerii nostri din Franta, Italia, Spania etc.
      Desigur, costurile de intretinere ale unui velier, si in general, a unei ambarcatiuni, sunt legate de dimensiunea si dotarile velierului. In mod normal, pentru un velier mediu, de 10 - 12 m, costurile de intretinere anuale sunt in jur de 2000 de euro, in care sunt incluse cheltuielile legate de pregatirea ambarcatiunii la inceputul sezonului si la sfarsitul lui, precum si costul legat de inchirierea locului din marina pe care il ocupa ambarcatiunea.
      Dupa un curs de 3 saptamani la RYS, care include si 2 week-end-uri de practica pe o ambarcatiune cu vele, vor fi obtinute cunostintele primare pentru navigatia cu un velier. Cel putin un an dupa aceea va trebui sa fie urmat un program de practica, in prezenta unui skipper cu experienta pentru a intalni cat mai multe situatii de zone nautice, de conditii meteo si de situatii limita care sa ii ofere experienta necesara pentru a deveni skipper.
  • cursuri/copiii (Marţi, 10 iulie 2012, 9:45)

    Dan [anonim]

    Am vazut pe internet tot felul de evenimente nautice la care participa si copii. Cat de sigur este acest sport? De la ce varsta se poate incepe practicarea unui sport nautic? Cat costa cursurile? Multumesc
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:42)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Federatia Romana de Yachting are programe si incurajeaza apropierea copiilor, si nu numai, de miscarea nautica din Romania. Evident ca, pentru copii, este un sport deosebit de captivant si sanatos, iar riscurile, in conditiile organizarii intr-un cadru aprobat, sunt foarte mici. Sunt dotari speciale si instructori calificati care supravegheaza si dezvolta spiritul competitiilor nautice la copii.
      Cu cat varsta este mai mica, cu atat mai mult copiii vor prinde gustul navigatiei si, totodata, vor intelege riscurile navigatiei. Am prieteni care si-au luat copiii pe barca prima data cand au implinit un an. Este evident ca la 7 - 8 ani un astfel de copil poate devenii un foarte bun navigator la clasa lui de varsta. Asa se intampla in toate tarile cu traditie - Anglia, Franta, Italia, Spania - unde miscarea de yachting este ingradita numai de spatiile limitate din marine.
      In ceea ce priveste costurile, va rugam sa va adresati Federatiei care va va indruma catre cluburile de yachting pentru copii.
  • participare (Marţi, 10 iulie 2012, 9:58)

    Simina [anonim]

    puteti sa ne spuneti daca echipajele Simina si Alexandra s-au inscris la start pentru aceasta cursa sau si-au anuntat intentia de participare?
  • participare (Marţi, 10 iulie 2012, 10:29)

    Coal [anonim]

    Puteti sa ne spuneti cate echipaje se vor afla la start sambata?
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:44)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Coal

      La Regatta Beneteau - NauticLife si-au anuntat intentia de a participa 21 de echpaje.
  • Avansare (Marţi, 10 iulie 2012, 11:52)

    Alexandra [anonim]

    Acest sport este ceva ce incepi treptat? Intai cu o barcuta, apoi cu o salupa si tot avansezi sau o data ce stii sa navighezi te poti descurca pe orice ambarcatiune? Multumesc!
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:49)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandra

      Intr-adevar este bine sa se inceapa cu ambarcatiuni mai mici pentru ca in acest fel, pe de-o parte, se pot intelege mai usor manevrele unei ambarcatiuni si modul ei de comportare, iar pe de alta parte, se probeaza si daca intr-adevar aceasta este o pasiune pentru cel care o incearca. De regula, este teama de "raul de mare" care de multe ori duce la refuzul navigatiei inainte de a te urca la bordul unei ambarcatuni, dar bucuria si senzatiile pe care le ofera navigatia, in general, si cea cu vele, in special, sunt unice si se dezvolta pe masura ce practicantul invata mai mult, vede mai mult si isi gaseste o comunitate cu aceeasi pasiune. De altel, acesta este unul dintre motivele care ne-a facut sa incercam dezvoltarea facilitatilor oferite de Nautic Life, RYS si Life Harbour pentru a crea cadrul in care sa se intalneasca si sa se intreaca pasionatii de yachting din Romania.
  • Marea Neagra (Marţi, 10 iulie 2012, 11:55)

    Denis [anonim]

    Stiu ca Marea Neagra, cel putin pe tarmul romanesc si bulgaresc, nu e cel mai bun loc pentru navigatie datorita vanturilor imprevizibile... Are totusi potentialul de a gazdui competitii de nivel ridicat international?
    • R (Marţi, 10 iulie 2012, 12:54)

      Octavian Firu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Denis

      Si in Marea Neagra, ca pe toate marile pamantului sunt momente ale zilei sau perioade ale anului cu vreme nefavorabila. Este adevarat ca in Marea Neagra vantul isi poate schimba, intr-un interval scurt, directia, dar pentru toate situatiile meteorologice trebuie ca skipper-ul (cel deplin responsabil de achipajul lui si de ambarcatiunea lui) sa se informeze inainte de iesirea in larg, sa urmareasca in permanenta schimbarile care apar, cum ar fi: directia vantului, marimea valurilor, marimea valurilor si sa tina un permanent contact cu autoritatile de la mal.
      Avand o astfel de atutudine responsabila, conditiile specifice pot deveni nu o amenintare, ci o provocare care sa dea o particularitate cautata de concurenti. Deci, da, Marea Neagra si Romania au in interesant potential de organizare a competitiilor internationale, ceea ce incurajam si sprijinim.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version