Top The Guardian: Cele mai frumoase destinatii turistice romanesti

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 3 februarie 2013, 13:42 Life | Prin oraş

Sarmizegetusa Regia
Foto: Agerpres
The Guardian a publicat o lista a celor mai frumoase destinatii turistice din Romania realizata pe baza opiniilor cititorilor cotidianului britanic, in top, dominat de complexul arheologic Ulpia Traiana Sarmizegetusa, fiind incluse, printre altele, orasele Sibiu, Sighisoara, dar si Bucuresti, scrie Mediafax.

The Guardian scrie ca satele sasesti din Transilvania sunt binecunoscute ca destinatii turistice, dar mai sunt multe locuri de vizitat in Romania, "una dintre cele mai fascinante tari din Europa".

Pe primul loc in preferintele cititorilor The Guardian s-a situat complexul arheologic Ulpia Traiana Sarmizegetusa (judetul Hunedoara), fosta capitala a Daciei romane, situata la o distanta de 40 de kilometri de Sarmizegetusa Regia, capitala Daciei.


Tot in Transilvania, publicatia britanica recomanda turistilor sa admire operele de arta din Muzeul Brukenthal, dar si Piata Mare din Sibiu, vorbind si despre Podul Minciunilor - cel mai vechi pod din fonta aflat in serviciu in Romania.

In aceeasi regiune istorica a Romaniei, The Guardian le recomanda cititorilor satele sasesti de pe Tarnava Mare - Biertan, Richis etc. -, cu bisericile fortificate, manastiri si un "tangibil simt al trecutului", Targul de Craciun din Sibiu, care are loc in Piata Mare a orasului, Sighisoara, Rezervatia de ursi de la Zarnesti (Liberty Bear), satul Viscri, din judetul Brasov, singura asezare de acest tip din Romania care figureaza pe lista patrimoniului UNESCO - publicatia recomandand pensiunea detinuta de printul Charles al Marii Britanii -, localitatea Campu Cetatii (in maghiara Varmezo) din judetul Mures, statiunea Valea Verde, de langa Sighisoara, satul Cisnadioara din Sibiu.

In topul The Guardian mai este inclus Bucurestiul, unde un cititor a recomandat clubul Contele Dracula, dar si Timisoara, despre care se spune ca este supranumita si "mica Viena" si ca a fost locul unde "s-a nascut" revolutia din 1989, statiunile de la Marea Neagra, precum si Maramuresul, cu Sighetu Marmatiei, Cimitirul vesel si Inchisoarea Sighet.

Cititorii publicatiei The Guardian recomanda nu numai locuri de vizitat, ci si locuri de cazare de care au fost impresionati, pentru care ofera si tarife.

























14571 vizualizari

  • +29 (41 voturi)    
    Serios? (Duminică, 3 februarie 2013, 13:58)

    local observer [utilizator]

    Cum asa, nimic de vizitat in Teleorman?
    • +30 (42 voturi)    
      exista (Duminică, 3 februarie 2013, 14:12)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui local observer

      si in teleorman obiective turistice care-ti taie respiratia, din pacate sunt deschise vizitatorilor o singura zi la cativa ani - cand e referendum.

      d-asta nici nu au auzit englezii de ele.

      ws
    • +9 (19 voturi)    
      :))) (Duminică, 3 februarie 2013, 14:15)

      Maryycus [utilizator] i-a raspuns lui local observer

      O sa fie cat de curand, DAR CU FORTA :))
    • +16 (26 voturi)    
      ba da (Duminică, 3 februarie 2013, 14:19)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui local observer

      cum sa nu ! gradina zoo care de fapt e tot judetul.
    • +8 (16 voturi)    
      dar (Duminică, 3 februarie 2013, 14:36)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui local observer

      comuna radovanu, radovanu nu e in top ten turistic?
  • +5 (23 voturi)    
    legat de Sarmizegetusa (Duminică, 3 februarie 2013, 15:45)

    fly. [utilizator]

    Am niste prieteni care au trecut anul trecut pe acolo... Ca sa ajunga acolo, au avut de mers vreo 20de kilometri pe un drum mizerabil, aproape inpracticabil (cautati pe net, e plin de dovezi). Cand au ajuns acolo au intrat in vorba cu angajatii care se invarteau in jurul complexului arhelogic legat de starea drumului. Raspunsul pe care l-au primit a fost ca e mai "pitoresc" asa si ca turistii care vin acolo trebuie sa "aiba o experienta arhaica".

    Prin urmare, dragi britanici. Veniti sa vizitati Sarmizegetusa, dar cu un 4x4 si pregatiti sa intalniti o mentalitate...arhaica.
    • +14 (18 voturi)    
      De fapt, (Duminică, 3 februarie 2013, 17:21)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      Sarmizegetusa Regia, este cam singurul loc mentionat care are legatura cu noi, romanii. In rest, ce-au cladit ungurii si sashii. Dar daca esti timpit si nu stii sa-ti promovezi valorile, nu-i vina lor, e vina ta.
    • +13 (13 voturi)    
      Putina atentie! (Duminică, 3 februarie 2013, 18:39)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      Este vorba de Sarmizegetusa care e pe drumul dintre Hateg si Caransebes. Hai sa fim putin atenti!
      • +4 (6 voturi)    
        corect (Duminică, 3 februarie 2013, 21:05)

        fly. [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        Ai dreptate. Mulţumesc de sesizare. Adevărul e că eram pornit înainte de a citi articolul... Avem o ţară atât de fumoasă şi ţi se rupe inima când vezi ce prost e administrată, cel puţin în unele zone. Nu spun că e doar vina celor care o administrează... Dacă ne gândim şi la gunoiul aruncat în neştire de oamenii care ies în natură ... În fine. Să ne bucurăm că sunt şi alţii care apreciază frumuseţile noastre...
    • +11 (11 voturi)    
      Gresesti. (Duminică, 3 februarie 2013, 19:37)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      Tu te referi la drumul catre Sarmizegetusa Regia, dar in top este Sarmizegetusa Ulpia Traiana, iar drumul de la Hateg catre Sarmizegetusa Ulpia Traiana este excelent. Te-a indus in eroare poza care nu are legatura cu articolul.
    • +3 (7 voturi)    
      Esti confuz (Duminică, 3 februarie 2013, 21:15)

      Grumpa [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      Ei recomanda Ulpia Traiana care e langa drum european, iar prietenii tai vorbesc despre Sarmisegetuza Regia.
    • +1 (1 vot)    
      alta!! (Luni, 4 februarie 2013, 9:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      In articol se vorbeste despre Ulpia Traian Sarmizegetusa, nu despre ceea ce vorbesti tu! Vad ca fiecare ziarist are comentatorii pe care si-i merita!
      Drumul e f. "practicabil" pana pe la vreo 3 km de cetate (de aia din poza vorbesc acum). Si ce. ii doare undeva daca-si misca f*ndul 3 km? ASTA mai lipsea: o gramada de cratiti pe 4 roti, in jurul uui sanctuar dacic!
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt 2 Sarmizegetusa (Sâmbătă, 9 februarie 2013, 21:30)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      S. Ulpia Traiana e in mijlocul unui sat, pe un drum judetean (cred), chiar vizavi de primarie, parchezi si intri in complex. Numai ca mie nu mi se pare asa impresionant, in afara de amfiteatru restul sunt in mare parte fundatii de maxim 1m inaltime.

      Ca sa ajungi la S. Regia e cum zici tu, sunt 18 km de drum neasfaltat: pietris, gauri, etc (desi mai sunt ceva locuinte). Iar la destinatie, era o mica parcare. Nimic turistic, ceva suveniruri, pliante sa te lamureasca ce si cum...

      Drept sa spun, parca sunt mai impresionante ruinele cetatilor de la Histria si Adamclisi.
  • +4 (8 voturi)    
    completare (Duminică, 3 februarie 2013, 15:47)

    fly. [utilizator]

    Vad ca si HN a scris despre asta... http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9650507-emil-boc-drumul-spre-sarmizegetusa-regia-era-mai-bun-vremea-dacilor.htm
    • +2 (2 voturi)    
      so uat? (Luni, 4 februarie 2013, 9:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fly.

      Nimic nu l-a impiedicat pe Boc sa faca drumul acela mai bun, prin ministrii si prefectii pusi de el! A avut 4 ani la dispozitie! Singurul lucru care s-a intamplat a fost sa darame o parte din zidul Sarmizegetusei Regia, prin "mana" unui excavatorist dobitoc!
  • +5 (11 voturi)    
    inseamna ca (Duminică, 3 februarie 2013, 17:01)

    nostradamus2013 [utilizator]

    manastirile din Moldova nu sunt de interes? Ce sa-i faci. Bariera religioasa nu se poate ridica...
    • +6 (10 voturi)    
      chiar nu sunt :) (Duminică, 3 februarie 2013, 22:00)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui nostradamus2013

      Daca un obiectiv e de interes pentru unii romani, nu e obligatoriu sa fie de interes si pentru straini (personal nici mie nu mi se pare ca manastirile respective ar fi cine stie ce realizare, in marea lor majoritate).

      Tine minte ca topul The Guardian a fost realizat in urma voturilor cititorilor care au vizitat tara. Ori aia au ales ce li s-a parut LOR mai interesant si nu ce ai fi vrut TU sa li se para lor mai interesant :) ...dar tu esti liber sa faci topul tau :).
  • +10 (12 voturi)    
    mai lipseste ceva (Duminică, 3 februarie 2013, 17:15)

    memyselfaround [utilizator]

    si Cazanele Dunarii, de asemenea si Bucovina ar putea intra in top. cateva poze de la Cazane http://myselfaround.wordpress.com/
    • +2 (2 voturi)    
      mhm... (Luni, 4 februarie 2013, 9:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui memyselfaround

      Clisura Dunarii s-a umplut de constructii cocalaresti - exista o gramada de defilee superbe prin Europa, tratate cu mult mai mult "respect" de cei care construiesc pe acolo (in caz ca intr-adevar au voie sa construiasca).
  • +4 (12 voturi)    
    Ruine turistice (Duminică, 3 februarie 2013, 18:32)

    kebab [utilizator]

    Trebuie schimbata strategia asta bolnava care se perpetua in Romania de ani buni. Noi nu avem piramide nici stonehenge, doua pietre ravasite nu atrag turistii, chiar daca ele sunt pline de istorie. Turistii in ziua de azi vor edificii,arta treburi cu care sa se poata fotografia, lucruri tangibile si frumoase nu povesti nemuritoare cu pietre sparte si edificii darmate, natura nemarginita samd. Chiar si locurile uimitoare pe cere le avem, fara un pic de modern si infrastructura degeaba sunt. Uitati-va cati banii se cheltuie pe croaziere pe dunare si acele vaporase nici macar nu ajung in delta niciodata. Munti si paduri sunt peste tot in europa, pietre si istorie la fel, luati exemplu de la tarile care au turism si veti vedea ca Spania nu se lauda cu ruinele Romane care slava domnului au mult mai multe decat noi si mai bine conservate si nici Austrieci cu padurile si muntii lor, aceste tari au o infrastructura si niste conditii care pur si simplu fac turismul placut, confortul si luxul atrag. Nu aduci tu englezu sa se plimbe prin noroi toata ziua si porma sa se spele la copaie fara apa calda. Sa fim seriosi.
    • +2 (6 voturi)    
      turism (Duminică, 3 februarie 2013, 19:33)

      Walking_dead [utilizator] i-a raspuns lui kebab

      Ma tem ca daca va fi infrastructura nu strainii vor fi primii care vor ajunge in aceste locuri, ci haita de turisti de pe Valea Pragovei. Si atunci strainii nu vor mai avea nimic de vizitat. Cred ca este mai bine sa ramina asa cu e acum. Cel putin pina populatia autohtona se va civiliza si va invata sa voteze.
      • +1 (1 vot)    
        ce-are s... ããã... votul (Luni, 4 februarie 2013, 9:42)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

        ... cu aruncatul gunoaielor si cu manelele date la maximum si cu fumul omniprezent de gratare?
        Cumva ai impresia ca astea-s impartite in functie de cum votezi?
        bleah!
  • +4 (8 voturi)    
    asta nu-i nimic (Duminică, 3 februarie 2013, 22:02)

    ampersand [utilizator]

    Englezii ar trebui invitaţi să viziteze o expoziţie de calorifere.
  • +2 (10 voturi)    
    Interesant (Duminică, 3 februarie 2013, 22:12)

    nano2k [utilizator]

    Englezii duc o campanie prin care sa constientizeze românii ce tara frumoasa au pentru a nu o parasi in cautare de locuri de munca mult mai bine platite.

    Asta-mi place la vestici. Au zis ca o fac, deci o fac.
    • +1 (1 vot)    
      !! (Luni, 4 februarie 2013, 9:44)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Ca parca omul pleaca la munca in alta tzara ca n-are in tzara sa nu'sh ce soi de "obiective turistice"... nu ca nu poate aici sa faca bani nici macar ca sa le viziteze pe alea de langa el...!
      • +1 (1 vot)    
        Asta e strategia lor (Luni, 4 februarie 2013, 10:20)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Asta e strategia lor, eu zic numai ce stiu, ei spera, incearca, etc.
  • +3 (5 voturi)    
    hm (Luni, 4 februarie 2013, 8:43)

    eduard2700 [utilizator]

    incerc sa ma pun in pielea unui englez.
    1. daca as vrea la ski... as alege austria;
    2. daca vreau munti: italia, austria, elvetia, franta (incomparabili cu dealurile carpatine...);
    3. plaja? spania, italia, grecia, franta, turcia...
    4. istorie? ... colcaie toata europa de obiective istorice cu adevarat interesante, aici nu avem mare lucru;
    5. turism religios? cine vrea asa ceva se duce in israel, grecia, vatican, turcia. in romania cateva manastiri nu prezinta interes turistic nici macar pentru romani.
    6. singurele orase prezentabile sunt cele din transilvania dar si acestea sunt banale pentru un german, francez, englez...
    • +2 (2 voturi)    
      ma rog... (Luni, 4 februarie 2013, 9:46)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui eduard2700

      In spiritul a ceez ce zici tu (nu ca n-ar fi adevarat) rezulta ca un sat plin de noroaie si buda din fundul curtii sunt ceva ce englezul n-a mai vazut - asa ca f. bine pot sa reprezinte pentru el adevarate "atractii turistice" ;)
      Ma rog... daca vrea omul chestii mai "smash" ;)
  • +3 (3 voturi)    
    bravo! (Luni, 4 februarie 2013, 9:31)

    Codruta N [utilizator]

    Vorbiti de Ulpia Traian Sarmizegetusa - iar in poza dati Sarmizegetusa Regia - vai de capu' vost'!
    Cultura de ziarist!!! Al lu' Peshte!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri