​FOTOGALERIE Vizita in trenul regal din Gara de Nord - La ce sa te astepti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 9:38 Life | Prin oraş

Click aici pentru FOTOGALERIE cu trenul regal
​Intr-un tren nu te-ai astepta sa vezi lemn de mahon, o cada mare de baie sau corpuri de iluminat din sticla de Murano si tocmai de aceea este interesant de vizitat trenul regal expus pana duminica la Gara de Nord. Cele cinci vagoane au fost construite in Italia, in 1928 si au fost restaurate in anii 70', dar pastreaza parfumul unei epoci indepartate in care calea ferata nu avea o imagine "intunecata" de agasantele furturi de cabluri...

Trenul regal este garat la linia 14 a Garii de Nord si din afara nu e cu nimic special, vagoanele albastre nu par promitatoare, insa cand intri, lucrurile se schimba si poti petrece o jumatate de ora inchipuindu-ti cum calatorea familia regala acum 80 de ani sau Ceausescu, acum 40 de ani.

Trenul cu locomotiva galbena are cinci vagoane, dintre care cel mai interesant este vagonul - sufragerie unde masa mare este din lemn de nuc si trandafiri, iar scaunele sunt imbracate in piele de cordoba. La lampi s-a folosit sticla de Murano si cristal de Boemia, pe pereti sunt tablouri cu figuri importante din Casa Regala a Romaniei, dar si un tablou cu harta Romaniei mari.

Celelalte vagoane sunt de dormit, insa nu unele banale. E dominanta culoarea visinie, traditionala pentru Caile Ferate Romane, insa gasesti si o cada de baie mare, dusuri, oglinzi elegante si paturi confortabile, demne de o vila, nu de un tren. Clantele de la usi si manerele de la geamuri sunt elegante, perdelele sunt si ele mai stilate, iar la capat de vagon se afla un cazan cu lemne pentru incalzire.

Biletul de intrare este 16 lei pentru adulti si 11 lei pentru copii, iar trenul poate fi vizitat pana duminica 7 aprilie la ora 19.00. Un lucru foarte bun tine de faptul ca in fiecare vagon sunt ghizi amabili care dau explicatii si pot raspunde la diverse intrebari, iar asta face ca vizita sa nu fie monotona.

Vagoanele au fost construite la Milano in 1928, trenul a fost folosit un deceniu de familia regala pentru calatorii nu doar spre Sinaia, ci si pana la Savarsin, iar dupa al doilea razboi mondial a devenit tren prezidential, in el purtandu-se in 1955 discutiile dintre Gheorghiu-Dej si Hrusciov, pe tema retragerii trupelor sovietice din tara.

Acum, trenul apartine Societatii Feroviare de Turism care il inchiriaza companiilor si institutiilor cu dare de mana, un exemplu fiind ca tariful pentru o zi pe ruta Bucuresti-Sinaia si retur este de 11.500 euro+TVA.

In primele zile au vizitat cam 500 de persoane/zi, spun amabilii ghizi din tren, iar daca va atrag trenurile neobisnuite, nu ar trebui sa fiti dezamagiti. Nu va asteptati la opulenta, vagoanele sunt elegante, insa nu exagerat de luxoase.

Vizitand, poate va veti intreba daca in 1928, cand trenul regal era nou-nout, existau furturi zilnice de cabluri si intarzieri enervante pe calea ferata...Aproape sigur ca nu era atat de grav si, daca tinem cont ca acest tren rula pe anumite portiuni cu peste 100 km/h, nu ar fi de mirare ca drumul dintre Bucuresti si Sinaia sa fi fost mai scurt in urma cu 80 de ani, decat acum...


Citeste mai multe despre   






















5569 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    da-o-n pisici (Vineri, 5 aprilie 2013, 10:52)

    Gobelin [utilizator]

    de treaba de jurnalist ...
    "dintre care cel mai interesant este vagonul - sufragerie"
    exact din sufragerie n-aveti nici o poza, bine in schimb ca aveti cu cada de la baie, plus o gramada din sala de mese.
    • 0 (2 voturi)    
      plus (Vineri, 5 aprilie 2013, 11:12)

      gogu_demagogu [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

      ca să nu mai vorbim că nu are niciun detaliu dspre perioada de vizitare, eventuale costuri etc. un soi de "mergeți să vedeți, dar aflați singuri când, cum, unde"
      • +1 (1 vot)    
        parca scrie totusi ceva (Vineri, 5 aprilie 2013, 14:06)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui gogu_demagogu

        "Biletul de intrare este 16 lei pentru adulti si 11 lei pentru copii, iar trenul poate fi vizitat pana duminica 7 aprilie la ora 19.00"
  • 0 (2 voturi)    
    de ce (Vineri, 5 aprilie 2013, 11:33)

    Gaby51 [utilizator]

    sa-l vizitez? Ca sa fac comparatie cu cele cu care merg in tara? Cred ca e cam ca intre o barca si un vas de croaziera.
  • -1 (1 vot)    
    o da, foarte regal... (Vineri, 5 aprilie 2013, 13:19)

    dandra [utilizator]

    nu ar fi mai util sa fie vandut acest "mare vagon regal" si de banii lui sa se faca un "adevarat vagon" cu care sa se plimbe si cei mai putini "regali"?
    poate asa se vor inlocui cateva vagoane in care miroasa a urina, in care buretii nu sunt scobiti si in care poate, doar poate, va fi caldura?
    tinand cont de situatia CFR, eu as ascunde aceasta opulenta inutila si mega snoaba....
    zic si eu, asa,ca platitor de impozite...
    • +2 (2 voturi)    
      Ineptie (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:49)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Ca sa intelegi mai bine ce ineptie ai scris, e ca si cum ai propune ca palatul de la Versailles sa fie vandut de catre status francez si cu banii obtinuti sa se faca locuinte sociale.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri