Cine nu stie ca poate comanda instant un taxi cu tarif de 1,39 lei, se poate grabi cu unul care-l asteapta chiar la usa aeroportului, cu tarif de 3,50 lei, scrie Dollo pe blogul sau.

Asteptand aseara pe cineva la Aeroportul Otopeni ma gandeam ca ce de lumea a doua 1/2 aratam noi, asteptatorii din Romania, prin comparatie cu marile aeroporturi europene. Lume pestrita, un indian, niste arabi si multi din categoria capsunari. Stiu ca suna dispretuitor, dar nu e, e doar o observare a lumii care asteapta in aeroportul din Bucuresti, la fel cum poti sa distingi multimea care asteapta un avion spre Romania, intr-un aeroport din vestul Europei de exemplu. Paradoxal, pentru urmasii lui Vuia si Coanda, pare ca nu a trecut suficient timp peste noi de cand am inceput sa ne invatam cu zborul.

Si tot analizand eu, critic, look-ul oamenilor din aeroport, imi pica privirea pe unul burtos cu "rinichi" din ala prins la brau, gen taximetrist pirat in asteptare de victima cu accent strain. No, nu se poate, imi zic, ca doar au eradicat autoritatile competente fenomenul taximetristilor pirat, dupa ce a murit biata fata aia din Japonia. Acum mergi la doua automate cu touchscreen si-ti comanzi singur taxi-ul, dintr-o plaja de oferte de la 1,39 de lei pana la 3 lei. Din timp in timp la megafon anunta o voce feminina si bilingva ca pe aeroport ai de ales intre taxi la comanda si taxi rapid. Autobuzul ala si celalalt. Etc. Chiar imi povestise cineva deunazi ce incantat fusese ca a costat doar 25 de lei taxiul de la aeroport pana la Universitate si a venit rapid si fara probleme. Deci se poate, tovarasi!

Si asa ajung sa rotesc ochii dupa taxiul rapid. Cum o fi el de se deosebeste de taxiul la comanda? Pe langa anuntul vorbit scrie mare, drept in mijlocul salii de asteptare - imposibil sa nu vezi cand iesi de la bagaje - ca in dreapta ai taxiurile la comanda si la parter alea rapide. Ma duc la parter, muscata de sarpele presimtirii ca voi fi din nou dezamagita de autoritatile competente.

Pe peronul de la parter, ce sa vezi, doua taxiuri. Pe primul scria Arsenal si tariful 3,50 sau 3,60 de lei. Nu am apucat sa vad mai mult ca din spate ma si invaluie persuasiv vocea taximetristului:

- Un taxi, doamna?

Ma fac ca nu aud, dar el repeta chiar in urechea mea.

- Nu multumesc. Dumneavoastra sunteti taximetristii aia rapizi? intreb.

- Da, asa rapizi ca n-am plecat de aici de la 5 (era miezul noptii)

- Pai de ce nu sunteti sus afisati printre taxiurile celelalte?

- Nu avem noi pile sa fim acolo, nu cunoastem pe cine trebuie in aeroport, nu sunt toti acceptati acolo.

Oamenii erau curatei, prima masina era un Mercedes, cred (cat am apucat sa vad asa rapid), iar daca erau cu adevarat o firma de taximetrie, cum scria pe usa, nu vad de ce n-ar fi avut dreptul sa fie afisati si ei pe ecranele alea de comanda a taxiurilor. Ca pret se incadrau la limita scumpa, deci probabil ca nu i-ar fi chemat nimeni, dar ar fi fost acolo. Cineva din aeroport cu siguranta ca ii agreeaza, de vreme ce le-a facut ditamai signalectica in mijlocul salii de asteptare - catre Taxi rapid la parter - si le face reclama si prin vocea speaker-ului.

Asadar, la un an de la marea revolutie a taximetrelor de la aeroport s-a constatat ca nu erau suficiente automatele de la care isi poate comanda clientul singur un taxi. Trebuia sa mai existe niste exceptii, precum astea rapide, care stau tot timpul acolo. Pai daca e interzis sa stationezi in aeroport, ca taximetrist, pe cine trebuie sa cunosti oare ca sa fii lasat sa astepti la parter clientii care nu stiu ca si comandarea unui taxi cu tarif de 1,39 e la fel de rapida? Ca doar acum exista aplicatii pe telefon care-ti aduc un taxi instant, iar pe drumul spre aeroport sunt destule taxiuri trase pe dreapta in asteptare de comenzi. Taxi rapid, in conditiile astea, ar trebui sa fie unul care te teleporteaza, nu unul care-ti cere dublu pe cursa.

Mie una treaba asta imi miroase a scenariu din ala romanesc gen a murit fata aia si e musai sa facem si noi ceva. Hai sa lasam toate firmele sa vina la comanda, dar niste baieti trebuie sa ramana in biznis la usa aeroportului, ca nu se poate fara ei si oricum fraierii nu vor sti cum sa manevreze automatele ca sa-si comande un taxi. Probabil ca in timp faima automatelor de comandat taxi a depasit asteptarile baietilor destepti care patroneaza taxiurile pirat si acum stau si dau din buze cu orele la parter, ca nu se grabeste nimeni suficient de mult ca sa ajunga cu ei in oras. Cu toata semnalizarea insistenta de care beneficiaza.

Poate n-o fi asa si sunt eu Gica contra, dar zau daca pricep de ce e nevoie sa fie unii mai cu mot decat ceilalti chemati de client cu degetul personal? Oare o fi posibil ca automatele alea sa se strice cateodata si clientii sa fie nevoiti sa apeleze la cine gasesc si ei prin aeroport, la nevoie? Neah, nu se intampla asa ceva in Romania!

Comenteaza pe Dollo.ro.