Taxiurile pirat de la Otopeni s-au facut rapide

de Dollo     Dollo.ro
Duminică, 12 ianuarie 2014, 19:21 Life | Prin oraş

Cine nu stie ca poate comanda instant un taxi cu tarif de 1,39 lei, se poate grabi cu unul care-l asteapta chiar la usa aeroportului, cu tarif de 3,50 lei, scrie Dollo pe blogul sau.

Asteptand aseara pe cineva la Aeroportul Otopeni ma gandeam ca ce de lumea a doua 1/2 aratam noi, asteptatorii din Romania, prin comparatie cu marile aeroporturi europene. Lume pestrita, un indian, niste arabi si multi din categoria capsunari. Stiu ca suna dispretuitor, dar nu e, e doar o observare a lumii care asteapta in aeroportul din Bucuresti, la fel cum poti sa distingi multimea care asteapta un avion spre Romania, intr-un aeroport din vestul Europei de exemplu. Paradoxal, pentru urmasii lui Vuia si Coanda, pare ca nu a trecut suficient timp peste noi de cand am inceput sa ne invatam cu zborul.

Si tot analizand eu, critic, look-ul oamenilor din aeroport, imi pica privirea pe unul burtos cu "rinichi" din ala prins la brau, gen taximetrist pirat in asteptare de victima cu accent strain. No, nu se poate, imi zic, ca doar au eradicat autoritatile competente fenomenul taximetristilor pirat, dupa ce a murit biata fata aia din Japonia. Acum mergi la doua automate cu touchscreen si-ti comanzi singur taxi-ul, dintr-o plaja de oferte de la 1,39 de lei pana la 3 lei. Din timp in timp la megafon anunta o voce feminina si bilingva ca pe aeroport ai de ales intre taxi la comanda si taxi rapid. Autobuzul ala si celalalt. Etc. Chiar imi povestise cineva deunazi ce incantat fusese ca a costat doar 25 de lei taxiul de la aeroport pana la Universitate si a venit rapid si fara probleme. Deci se poate, tovarasi!

Si asa ajung sa rotesc ochii dupa taxiul rapid. Cum o fi el de se deosebeste de taxiul la comanda? Pe langa anuntul vorbit scrie mare, drept in mijlocul salii de asteptare - imposibil sa nu vezi cand iesi de la bagaje - ca in dreapta ai taxiurile la comanda si la parter alea rapide. Ma duc la parter, muscata de sarpele presimtirii ca voi fi din nou dezamagita de autoritatile competente.

Pe peronul de la parter, ce sa vezi, doua taxiuri. Pe primul scria Arsenal si tariful 3,50 sau 3,60 de lei. Nu am apucat sa vad mai mult ca din spate ma si invaluie persuasiv vocea taximetristului:

- Un taxi, doamna?

Ma fac ca nu aud, dar el repeta chiar in urechea mea.

- Nu multumesc. Dumneavoastra sunteti taximetristii aia rapizi? intreb.

- Da, asa rapizi ca n-am plecat de aici de la 5 (era miezul noptii)

- Pai de ce nu sunteti sus afisati printre taxiurile celelalte?

- Nu avem noi pile sa fim acolo, nu cunoastem pe cine trebuie in aeroport, nu sunt toti acceptati acolo.

Oamenii erau curatei, prima masina era un Mercedes, cred (cat am apucat sa vad asa rapid), iar daca erau cu adevarat o firma de taximetrie, cum scria pe usa, nu vad de ce n-ar fi avut dreptul sa fie afisati si ei pe ecranele alea de comanda a taxiurilor. Ca pret se incadrau la limita scumpa, deci probabil ca nu i-ar fi chemat nimeni, dar ar fi fost acolo. Cineva din aeroport cu siguranta ca ii agreeaza, de vreme ce le-a facut ditamai signalectica in mijlocul salii de asteptare - catre Taxi rapid la parter - si le face reclama si prin vocea speaker-ului.

Asadar, la un an de la marea revolutie a taximetrelor de la aeroport s-a constatat ca nu erau suficiente automatele de la care isi poate comanda clientul singur un taxi. Trebuia sa mai existe niste exceptii, precum astea rapide, care stau tot timpul acolo. Pai daca e interzis sa stationezi in aeroport, ca taximetrist, pe cine trebuie sa cunosti oare ca sa fii lasat sa astepti la parter clientii care nu stiu ca si comandarea unui taxi cu tarif de 1,39 e la fel de rapida? Ca doar acum exista aplicatii pe telefon care-ti aduc un taxi instant, iar pe drumul spre aeroport sunt destule taxiuri trase pe dreapta in asteptare de comenzi. Taxi rapid, in conditiile astea, ar trebui sa fie unul care te teleporteaza, nu unul care-ti cere dublu pe cursa.

Mie una treaba asta imi miroase a scenariu din ala romanesc gen a murit fata aia si e musai sa facem si noi ceva. Hai sa lasam toate firmele sa vina la comanda, dar niste baieti trebuie sa ramana in biznis la usa aeroportului, ca nu se poate fara ei si oricum fraierii nu vor sti cum sa manevreze automatele ca sa-si comande un taxi. Probabil ca in timp faima automatelor de comandat taxi a depasit asteptarile baietilor destepti care patroneaza taxiurile pirat si acum stau si dau din buze cu orele la parter, ca nu se grabeste nimeni suficient de mult ca sa ajunga cu ei in oras. Cu toata semnalizarea insistenta de care beneficiaza.

Poate n-o fi asa si sunt eu Gica contra, dar zau daca pricep de ce e nevoie sa fie unii mai cu mot decat ceilalti chemati de client cu degetul personal? Oare o fi posibil ca automatele alea sa se strice cateodata si clientii sa fie nevoiti sa apeleze la cine gasesc si ei prin aeroport, la nevoie? Neah, nu se intampla asa ceva in Romania!

Comenteaza pe Dollo.ro.
























Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Un barbat din Bucuresti a ascuns 140.000 de euro in portbagajul masinii. Ce a facut iubita lui dupa o cearta

Un barbat de 46 de ani din Bucuresti a ramas fara 140.000 de euro pe care ii tinea ascunsi in portbagajul masinii.

9800 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    ? (Duminică, 12 ianuarie 2014, 19:43)

    Cetateanu [utilizator]

    Sa mori tu, ca chiar ai crezut ca facura curatenie? Da gura lor nu trebui sa manance ceva?
  • -11 (13 voturi)    
    indian, arabi si multi dintre capsunari (Duminică, 12 ianuarie 2014, 21:47)

    GeorgeT [utilizator]

    Deci asa sunt clasificati oamenii pe aeroportul Otopeni : indiani, arabi si capsunari
    Este o constatare dispretituitoare la adresa tuturor
    • 0 (0 voturi)    
      Din pacate asa este (Luni, 13 ianuarie 2014, 19:27)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

      Cum credeti ca ar privi un vestic, furnicatura de oameni galagiosi care stau oricunde numai pe scaune nu, cu babornite, plase de rafie (alea faine cu rosu si alb), saci de pufuleti etc...care se inghesuie la imbarcare de parca s-ar teme ca raman fara loc in avion, care se cearta mereu cu cei de la companiile aeriene din cauza greutatii si volumului babornitelor s.a.m.d.? Asta este realitatatea si cu asta, basta. Oricum, autoarea nu cataloga astfel de personaje. Facea doar o mentiune a genului de calatori care sunt prin aeroportul Otopeni: indieni (din aia din India), turci, pakistanezi, arabi etc si evident multi capsunari. E doar o lume pestrita, nu spune nimeni ca e de rau augur...Ce dracu sa caute nemtii si elvetienii intr-un aerport ca asta? Zbor destul de des ca sa am experienta si sa ii deosebesc pe est-europeni de altii? Unii invata regulile, altii nu pot pur si simplu...
  • +1 (1 vot)    
    toata treaba s-a facut ca la romani... (Luni, 13 ianuarie 2014, 19:17)

    Milka Man [utilizator]

    In majoritatea aerporturilor din lume, aceste terminale de comanda rapida nici nu exista...Accesul taximetrelor in aeroport este restrictionat din cartele magnetice.Am fost curios si am intrebat de mai multe ori taximetristii cum de sunt mereu taxiuri acolo? Mi-au spus:" Simplu! Firmele de taximetrie sunt obligate sa asigure un anumit numar de masini aeroportului si daca nu fac fatza, isi pierd acest drept care le aduce foarte multi bani!" E drept ca si starea taximetrelor din majoriatatea oraselor europene este una cel putin satisfacatoare...curate, cu portbagajul gol, cu aer conditionat. Asta doar pentru simplul motiv ca exista reglemntari foarte clare in domeniu, asigurari si amenzi uriase. O data ce ti-ai pierdut licenta, este pentru totdeauna. Si e al dracului de usor sa o pierzi in Germania sau Franta! La noi, daca reclami comportamentul taximetristului sau starea masinii la dispecerat, in cel mai bun caz ti se comunica politicos ca se va face tot posibilul pentru a se evita situatia in viitor. Evident, nu se intampla nimic...Nu tin ca toate taximetrele sa fie Mercedes-uri de ultima generatie, dar tare as vrea sa le vad curate, spalate, functionale 100% si cu un portbaj GOL, unde sa imi pun eu lucrurile, ca de-aia platesc cat scrie pe usa, nu? Conducerea Aeroportului Otopeni este depasita de multe situatii, de-asta am renuntat sa mai tranzitez acest aeroport. Eu am avut de ales, dar cei care au treaba in Bucuresti, nu au...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi