Prima zi din cadrul conferintelor Think Food a reunit, pentru doua sesiuni de discutii despre perspectivele industriei agroalimentare in 2015, reprezentanti ai societatii civile, institutiilor statului, asociatiilor si companiilor din industria alimentara. Primul panel a abordat tema strategiei agroalimentare a Romaniei si rolul industriei si al autoritatilor in protectia sanatatii si intereselor consumatorului, iar, in al doilea panel, provocarile industriei: vulnerabilitatile fiscale, financiare si contextuale.

Evenimentul Think FoodFoto: webPR.ro

Au participat la dezbateri: Daniel Botanoiu, Secretar de Stat, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Mihai Visan, director executiv Romalimenta, Marius Dunca, presedinte Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, dr. Corina Zugravu, cercetator la Institutul National pentru Sanatate Publica si Dorin Cojocaru, presedintele APRIL.

Cele doua sesiuni au generat dezbateri intre reprezentantii prezenti ai societatii civile, institutiilor statului, asociatiilor si companiilor din industria alimentara. Din dezbaterile avute in cadrul celor doua conferinte, concluzia care se detaseaza este nevoia de comunicare intre actorii industriei pentru o dezvoltare sustenabila care sa corespunda nevoilor lor si exigentelor noului consumator.

"Inca de le prima editie Think Food, am reusit exact ce ne-am propus: sa fim o platforma prin care stakeholderii importanti sa se aseze la aceeasi masa si sa discute starea actuala a industriei, masurile care pot fi luate ca aceasta sa evolueze si pasii concreti care pot fi facuti de fiecare. In tot acest peisaj noul consumator, cerintele si asteptarile sale au fost in centrul atentiei", a spus Liliana Munteanu, initiatorul proiectului si Head of Point Connections, business unit in cadrul Point Public Affairs.

In timpul celor doua sesiuni s-au dezbatut teme privind strategia pentru dezvoltarea pietei, dar si calitatea si siguranta alimentelor. Concluziile celor doua sesiuni pot fi rezumate la nevoia industriei de a fi sustinuta printr-o coordonare si reglementare mai buna, mai ales in zona organismelor de control, dar si de o mai buna comunicare intre principalii actori.

"Industria alimentara autohtona isi ia in serios responsabilitatea de a pune pe masa milioanelor de romani hrana zilnica, respectand cerintele nationale si europene de calitate si siguranta alimentara. Este un contribuabil semnificativ la bugetul de stat, central si local, un angajator important pentru peste 200 de mii de romani, si principalul client si sustinator al agriculturii. In ultimii ani s-a inregistrat o crestere cu 36% a productivitatii datorita management-ului imbunatatit ca urmare a investitiilor masive in modernizari si calificari", a spus Mihai Visan director executiv Romalimenta.

El a punctat ca industria alimentara este un segment ce contribuie la competitivitatea Romaniei in ansamblu. "De aceea ne asteptam sa existe sprijin guvernamental: atat direct, prin programe si subventii de sustinere a exporturilor, care pot avea un impact pozitiv asupra balantei agroalimentare, cat si indirect, prin masuri care vizeaza sustinerea consumului in Romania si informarea corecta a consumatorilor", a adaugat Visan.

In ceea ce priveste preferintele consumatorului autohton, studiile arata ca exista contradictii in cerintele oamenilor: doresc termene mari de valabilitate, dar in egala masura vor ca produsele sa fie proaspete; sa fie ieftine, dar bune, fara aditivi, dar cu un aspect placut. Insa studiile identifica un nou tip de consumator care intelege si apreciaza calitatile si proprietatile alimentelor, insa comportamentul lui cotidian nu reflecta nivelul de informare.

Think Food continua maine, avand in prima parte a zilei o serie de conferinte pentru specialistii in comunicare despre provocarile cu care se confrunta in industria alimentara. Seara publicul poate intra in discutie cu medici, nutritionisti, psihologi, care vor vorbi despre hrana din diferite perspective. Printre vorbitori se numara: Aurora Liiceanu, psiholog, Simona Tivadar, medic nutritionist, Pavel Chirila, medic si fondatorul Naturalia si al clinicii Nera, doctor Florin Ioan Balanica, consultant personal de sanatate, Willy Shuster, biogospodar, Monica Stroe, sociolog, Larisa Petrini, health coach, Cristina Mazilu, redactor-sef Good Food.

Despre Point Public Affairs

Point Public Affairs este public affairs si agentia de comunicare strategica din GMP Group. A fost fondata in 2008 si are in prezent trei linii de business. Point Public Affairs ofera servicii de comunicare institutionala, lobbying, comunicare strategica si analize si cercetari de politici publice. Point Association Management ofera asociatiilor servicii complexe, de administratie, de reprezentare a intereselor si de comunicare. Point Connections reuneste partile interesate in dezbateri si campanii de comunicare pe subiectele fierbinti ale momentului.

Printre clientii Point se numara: Asociatia Nationala a Bauturilor Racoritoare ANBR, Romslot, Local American Working Group, Project Management Institute, Asociatia pentru Pensiile Administrate Privat din Romania, Colegiul Farmacistilor din Romania, Telekom, Provident, Heineken, MSD, OMV Petrom, Amgen. Din GMP Group mai fac parte: GMP Advertising, WEBSTYLER, GMP PR, Chapter 4 si GO Studio.