"As vrea un kilogram de rosii si doua paste de dinti. Hai, s-a facut verde, ne vedem la stopul urmator!". Replica ar putea fi din ce in ce mai auzita printre soferii bucuresteni care sunt prinsi in trafic.

Avand in vedere ca zilnic se pierd ore bune prin aglomeratia infernala din Capitala, o firma a venit cu o solutie pentru soferii care nu mai au timp si pentru cumparaturile zilnice.

Un pix, un carnetel si un telefon - acestea sunt "dotarile" celor care lucreaza la un site de comenzi in trafic. Baietii merg printre masinile care stau la semafor si preiau comenzi alimentare de la soferii lipsiti de timp. Pentru niste portocale si o apa minerala, il chemi pe cel care se agita printre masini, purtand un tricou cu logo-ul firmei.

Acesta isi noteaza comanda si o transmite prin telefon colegului sau care se afla la "punctul de ridicare". Cand ajungi la intersectia stabilita pentru intalnire, vei primi cumparaturile, pe care le vei achita cu un comision de 5%.

"Ideea ne-a venit realizand ca traficul este foarte aglomerat si ca, atunci cand ajungeam acasa, majoritatea magazinelor erau inchise. Mai ramanea varianta chioscului din colt, unde nu gaseam intotdeauna tot ce aveam nevoie", spune Alexandra Carlig, unul dintre initiatorii proiectului.

Din luna aprilie a acestui an, agentii de cumparare in trafic se gasesc in zona Unirii si Tineretului. "Avem, in medie, 7 comenzi pe zi si dorim sa ne extindem si pe traseul Natiunile Unite - Piata Unirii. Insa pentru moment, inca mai testam piata si punem la punct site-ul", a mai spus Carlig.

Comenzile includ alimente, tigari, apa, aparate de ras si chiar flori. "Nu am avut reactii negative pana acum, pentru ca soferii nu risca nimic. Daca nu primesc cumparaturile la locul stabilit, nu platesc", adauga Carlig. Pentru fiecare comanda, firma isi opreste 5% din valoarea tuturor cumparaturilor.