"Societatea democratica trebuie sa faca o baie de sange" 

Muzica-protest cu Massive Attack

de Roxana Bobolicu     HotNews.ro
Duminică, 3 august 2008, 8:08 Life | Prin oraş


Fotogalerie: Massive Attack la Bucuresti
Massive Attack au uimit cele cateva mii de oameni prezenti la Complexul Sportiv Iolanda Balas Soter, sambata seara, cu sase instrumentisti, patru voci extraordinare si un mesaj puternic intr-un spetacol cu adevarat halucinant.

Iar deschiderea a fost una pe masura. Vocea Martinei Topley Bird a incantat publicul timp de 45 de minute cu piese precum  "Shangri La" sau "Carnies", de pe ultimul sau album, "The Blue God". Martina s-a lansat in industria muzicala o data cu colaborarile cu Tricky, iar in 2003 a inregistrat primul album solo, "Quixotic", care a fost primit foarte bine de critici.

Desi intre show-ul Martinei si cel de la Massive Attack a fost o pauza de aproximativ 45 de minute, asteptarea fanilor a fost rasplatita. Sase instrumentisti, patru solisti vocali, spectacolul de lumini si mesajul puternic au facut din spectacolul Massive Attack unul de neuitat, unul mai apropiat de arta decat de entertainment.

Piese deja celebre, precum "Inertia Creeps", "Mezzanine", "Teardrop" sau "Unfinished sympathy" au facut deliciul publicului. "Karmacoma" a fost "piesa de rezistenta" cu care s-a incheiat concertul. Totul a fost foarte bine organizat intr-o crestere progresiva a intensitatii si a tensiunii, incat dupa "Karmacoma", desi toata lumea isi mai dorea inca un bis, senzatia a fost ca Massive Attack si-au atins scopul; ca mai bine de atat nu se poate si nu mai este nevoie de mai mult.

Este probabil inutil de mentionat ca vocile artistilor au sunat cel putin la fel de bine ca pe inregistrari, iar senzatia data de aceasta adevarata "lectie de muzica" a fost una de nedescris.

Toate acestea au fost insotite de un mesaj care pleda pentru libertate individuala si non-violenta. Mesaje destinate sa socheze ne-au amintit ca razboiul si varsarea de sange nu sunt singurele optiuni pe care le avem si ca "nimeni nu este lipsit de speranta". In atmosfera halucinanta, pe panoul imens din spatele artistilor rulau citate precum:

"Am pretuit ideea unei societati libere si democratice. Pentru ideea aceasta sunt pregatit sa mor" - Nelson Mandela.
"Primul principiu al non-violentei este non-cooperarea cu tot ceea ce este umilitor" - Cesar Chavez.
"Societatea democratica trebuie sa faca o baie de sange" - Augusto Pinochet.
"Moartea unui om este o tragedie; moartea a milioane de oameni este o statistica." - Iosif Stalin.

Au criticat administratia Bush, razboiul impotriva "terorismului" si razboiul in general; falsa democratie in care traim. O zi de protest, o zi de muzica exceptionala pe ritmuri de trip-hop, o lectie de muzica si de viata, atat pentru artisti, cat si pentru oamenii de rand. Massive indeed!



















3309 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Impresie (Duminică, 3 august 2008, 8:56)

    Weather [anonim]

    Daca facea politia o razie scurta pe scena cred ca ii aresta pe toti mamelucii astia pentru consum si posesie de droguri...
    • -2 (2 voturi)    
      Show slab (Luni, 4 august 2008, 10:18)

      Jo [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Muzica buna. Show-ul foarte foarte foarte slab! Lipsa de interactivitate, dezinteres.. Slab... Pe mine nu ma incalzesc trei slogane afisate pe un panotaj electronic pentru a cataloga un concert ca fiind bun.
    • 0 (2 voturi)    
      Iar tu ai fi acuzat de port inutil de creier (Luni, 4 august 2008, 13:59)

      Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Iar tu ai fi acuzat de port inutil de creier.
    • 0 (0 voturi)    
      MASSIVE ATTACK (Vineri, 8 august 2008, 0:04)

      Fan Massive [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Draga Dark Weather,

      Am obserbservat mai nou tendtinta unor oameni, cand nu inteleg un alt grup de oameni, din motive estetice sau stil, de ai cataloga ca fiind "niste drogati!" Acepta diversitatea!

      Massive Attack stau la baza stilului Trip-hop, au sase albume din 91 pana azi, sa intelegi mai bine...au colaborari cu Sinead OConnor, David Bowie, Tricky, Madonna, Cocteau Twins, Everything But The Girl, etc.
      Mesaj...protesteaza impotriva razboiului din Golf, societatii actuale (de consum).

      Nu am putut sa vin la event, dar i-am vazut in 2005 la Budapesta si au fost Massive!
  • +2 (4 voturi)    
    Sa nu ne aberam, asta nu e protest (Duminică, 3 august 2008, 10:14)

    Observator [anonim]

    Nu, nu a fost protest, decat in masura in care se considera "atitudine" mutarea fundului din fata televizorului intr-o sala de concert.

    Protestul real nu se face in weekend si nu prin show-uri pentru consumatorii de muzica pop, fie ea si "trip-hop". Gesturile Masive Attack au fost tot atat de protestatare ca atunci cand Michael Jackson aduce un tanc pe scena si ofera flori soldatului.

    Calitatea unui concert Massive Attack este in primul rand delectiva. Nu trebuie sa inventezi proteste si concepte pentru a accepta un show bestial. Un show excelent, dar fara mesaj sau substanta. Poate doar pentru cei care nu sunt obisnuiti cu actele artistice.

    Toata lumea s-a simtit excelent, nota zece atat pentru producatorii de muzica de pe scena, cat si pentru consumatorii din public.

    Un aer de normalitate in Romania.
  • -1 (5 voturi)    
    stick to your music (Duminică, 3 august 2008, 12:03)

    Cheetah-Te [anonim]

    Muzica e misto, dar de ce trebuie sa induram iar aceleasi slogane mediocre despre politica globala? De ce nu pomenesc niciodata de China, Rusia sau Iran? In Irak, majoritatea victimelor sunt ucise de catre musulmani, iarasi un pont care nu prea se vinde. Vremea lui Bush s-a cam dus, raman masinile de facut milioane de dolari din tari fals democrate, Madonna si Bono fara clisee dar de la MA ma asteptam la mai mult.
    • +2 (2 voturi)    
      Cum de ce? (Luni, 4 august 2008, 11:15)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui Cheetah-Te

      Pentru ca in State s-au tot intamplat niste evenimente a caror ancheta a lasat mai multe semne de intrebare decat certitudini si pentru ca, de bine de rau, America este pentru moment cea mai mare putere a lumii, asadar e normal ca primul criticat sa fie cel mai puternic.

      Evenimentele la care ma refer sunt celebrele "false flag" operations, sau facilitarea unor atacuri planuite de altii, multe documentate, altele doar suspectate de catre "conspirationisti".
  • 0 (6 voturi)    
    despre Bush (Duminică, 3 august 2008, 12:33)

    gigi [anonim]

    Cand cineva critica administratia Bush, nu va convine sau asa zisul terorism, nu va convine, lasilor!
    Da sa trimiteti trupe in Irak, nu-i asa, va convine de minune.
    Pupincurismul are un nume nou: politicienii corupti gen potitrucii romani si italieni.
  • 0 (4 voturi)    
    Rusine.. (Duminică, 3 august 2008, 13:11)

    the chief [anonim]

    Doar cateva mii de spectatori...
    Daca era salam sau vijelie se adunau mult mai multi nu-i asa ?
    Asta ara nivelul romaniei.. o tara de sarantoci..
  • +5 (5 voturi)    
    free your mind (Duminică, 3 august 2008, 14:33)

    Bongdan [anonim]

    cu droguri sau fara droguri, oamenii astia sunt niste legende vii...iar tu...doar te plictisesti acasa ;)
  • -1 (3 voturi)    
    massive hipocrisy (Duminică, 3 august 2008, 16:24)

    bugsy [anonim]

    de e protestatarii e la MA nu spun nimic despre excutiile din iran, despre cele din afgansitan, despre china?
    E foarte reconfortant sa critici democratia din occiddent si din usa, dar e bine sa traiesti, sa creezi si , foarte important, sa faci bani multi in aceste democratii pe care le injuri. niste ipocriti. daca ar face doar muzica, ar fi ok, dar asa sunt doar niste speculanti ordinari.
    • +1 (3 voturi)    
      lol (Luni, 4 august 2008, 7:50)

      Maia [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      se cheama muzica cu mesaj. daca nu iti convine, asculta Britney Spears, ea face "doar muzica" si prin urmare nu e ipocrita. :>
      • 0 (2 voturi)    
        ooops! ...you did it! AGAIN? (Luni, 4 august 2008, 9:34)

        bugsy [anonim] i-a raspuns lui Maia

        Toata muzica, de la heavy metal la manele, are un mesaj mai destept, sau mai tampit.
        Daca citeai cu atentie commentul meu ai fi observat ca nu ma deranja mesajul, ci ipocrizia lui. Lucruri rele se intampla si in alte societati, nu doar in occident si usa. Despre acele situatii de ce nu au nici un mesaj?
        Apoi, a amesteca mesaje Nelson Mnadela cu cele ale tatucului I. V. STALIN in acelasi concept muzical aduce ca un fel de ...tocanita, gulas, ghiveci.

        Ca sa nu mai spun de indemnul cu adearat inaltator dinainte de concert:
        "Cumparati/ne CD/ul!"

        100% MASSIVE HIPOCRISY

        METAL UP YOU ASS!
        UP THE IRONS!!!
        • +2 (4 voturi)    
          in aparare.. (Luni, 4 august 2008, 13:00)

          frontiera [anonim] i-a raspuns lui bugsy

          sigur, pot sa inteleg ca nu toata lumea e interesat de mesaje sociale, sau nu in forma asta; si nu toata lumea inghite massive attack; e o simpla chestiune de gusturi;

          totusi - daca ai vazut bine de unde urmareai tu concertul draga bugsy - acea melodie a inceput cu mesaje prodemocratie, tolerantza (ok, "famous quotes" daca vrei, sa zicem clisee) si s-a terminat (pe un ton mult mai violent fatza de cum a inceput) cu citate din Goring, Stalin, etc; mesajele astea nu s-au amestecat, si ordinea a contat;
          si da, au fost destinate sa socheze masele, nu "a selected few";

          in afara de astea au fost afisate si titluri din ziare romanesti (poate iarasi nu ai observat) ceea ce am gasit ca a fost un "nice touch", pentru ca deja mult prea multi romani sunt indiferenti la ce se intampla fix in tzara asta; iar de cultura politica si formarea de opinii in acest sens ce sa mai zic?

          deci da, a fost un manifest, si respect pentru ca ce s-a afisat pe ecran a fost in romana, pentru absolut toata lumea prezenta acolo, fan massive attack sau vazandu-i pentru prima oara;

          deocamdata nu imi vad conationalii iesind in strada sa isi apere drepturile calcate in picioare aproape in fiecare zi, deci e cu atat mai dezamagitor spre hilar cand vad comentarii in care se arunca cu noroi gratuit in niste muzicieni, care, ca sa vezi dom'le, sunt suficient de buni incat mai fac de ani buni de zile si bani din asta (si apropos de indemnul "inaltator" de care zici tu si pe care eu nu l-am auzit, sunt convinsa ca viitorul lor depinde de volumul de vanzari al CD-urilor in Romania..)

          ce sa zic? atitudine tipic romaneasca..
          • -1 (3 voturi)    
            impotriva.... (Luni, 4 august 2008, 13:49)

            bugsy [anonim] i-a raspuns lui frontiera

            Frontiera,
            sa incepem cu... sfarsitul mesajului tau .
            Deci: iata iubitorii de mesaje cu tenta sociala: Interviu cu Massive Attack: "Veniti la concert si cumparati-ne ultimul album" - Massive Attack pentru
            HotNews.ro, Vineri, 1 august 2008, 1:10 în Life | Prin oraş"

            Mesaje in limba romana: What A F***?! sa nu spui ca asta te/a dat pe spate? O face orice artist spre a atreage de partea sa publicul din fata sa . Azi in lb. romana, maine in bulgara si poimaine in turca, depinde unde e concertul. By the way, "nice touch" de care spui tu cu titluri din ziarele romanesti a facut/o DM, acum doi ani, tot la BUC si, cu ceva ani in urma, Bono si U2 intr/un superb live la Sideney. Deci, nimic nou!
            Aaaa, daca avem in continuare mentalitate de papuasi care dau pe spate la primii albi ce le flutura in fata margele de sticla, sorry, eu nu vreau asa ceva!.
            Nu se salveaza vieti, nu se salveaza planeta, nu dispar dictatori, teroristi, whatever doar pentru ca o trupa iese pe scena cu mesaje sociale.
            CD/ul, concertul, posterul, tricoul nu reprezinta altceva decat marketing, adica bani. Ei fac un act de creatie pe care apoi il scot pe piata cu singurul scop de a face bani. (si e firesc sa faca asa).
            Cei care spun ca au alt motiv (manifest social, de ex) sunt ipocriti.
            Deci, MASSIVE HIPOCRISY!!
            • +1 (1 vot)    
              re: (Luni, 4 august 2008, 16:51)

              frontiera [anonim] i-a raspuns lui bugsy

              :-))) .. cat esti de inversunat..am spus eu ca e ceva nou? am spus ca e "a nice touch";

              btw, ai o atitudine jugnitoare complet fatza de toti cei care au apreciat ce a facut massive attack pe scena;

              si da, am vazut DM si la noi si in alta parte,
              U2 n-am vazut, trebuie sa recunosc, dar imaginea lui Bono in media din ultima vreme mi se pare gretzoasa iar implicarea lui in actiunile acelea de caritate e interpretabila - chiar si ca publicity stunt;
              si muzical U2 am senzatia ca s-au inecat (n-o sa mai fie in stare niciodata sa ma scoata ceva asemanator ca substantza cu War (now there's a manifest) sau mai tarziu Achtung Baby);

              deci..niciun muzician nu salveaza vieti si nu intoarce soarta lumii;

              obiectele de care spuneai tu se numesc de merchandising; in orice tara in care am fost vanand diverse live act-uri se intampla exact acelasi lucru.

              daca ai senzatia ca a-ti scoate palaria in fatza unor performeri de exceptie e un gest de papuash, inseamna ca in viziunea ta si publicul strain care reactioneaza pozitiv la perfomance-uri de genul asta e de-a dreptul o adunatura de babuini..

              mda, probabil din cauza asta niciun performer nu va avea prea curand aici un public deschis; poate din cauza arogantzei, complexelor de superioritate si individualismului exacerbat..

              a, si inca ceva..am auzit ca cei de la MA au fost chiar foarte draguti si abordabili la afterparty, si au stat destul de mult; asta nu mi se pare deloc lipsa de respect..

              numai bine.
              • -1 (1 vot)    
                re:re: (Luni, 4 august 2008, 17:31)

                bugsy [anonim] i-a raspuns lui frontiera

                Frontiera,
                imi place sa polemizez cu tine. este limpede ca esti o persoana care a ascultat/vazut ceva muzica si care are idee despre showbiz.
                de acord 100% cu ce spui despre Bono&U2 (cu toate acestea, as da oricat sa/i vad live la BUC).
                sunt inversunat, cum zici tu, din doua motive:
                1. daca concertul MA ar fi fost imediat dupa anii 90, as fi inteles extazul fanilor, dar la aproape 20 de ani, cand pe la noi au fost destul de multe trupe de top si publicul romnsec a inceput sa devina unul adevarat , cunoscator (si aici am ca repere concertele DM si Metallica, a doua venire) sa cazi pe spate mi se pare aiurea de tot.
                sa spunem ca ar fi un gest de normalitate.
                2. strict la MA. ascult muzica lor, imi plac unle albume (mezzanine si 100%....), nu sunt ceea ce s/ar spune un fan, dar nu imi place atitudinea revolutionara gen Che Guevarra.
                • +1 (1 vot)    
                  re:re:re (Luni, 4 august 2008, 19:12)

                  frontiera [anonim] i-a raspuns lui bugsy

                  pai..atitudinea nu mi s-a parut gen "che guevara", a fost ceva mai rece si mai "pe ton" de observatie, fara intentii declarate de dresaj.
                  (uite, daca e sa ma gandesc la o atitudine de genul asta propagandist, pot spune ca asa mi-au parut Manu Chao la b'estfest; au fost deasemenea buni, dar altfel) ;
                  enfin, o cronica ok la acest concert o sa poti gasi pe www.rekino.ro
                  numai bine.
        • +1 (1 vot)    
          lol (Luni, 4 august 2008, 18:40)

          Maia [anonim] i-a raspuns lui bugsy

          occidentul si USA influenteaza mai toata lumea. USA cel putin e capul rautatilor in multe domenii. transformi intr-un concert pur si simplu in ceva ce nu este si nici nu s-a vrut a fi.

          oricum, revolta ta e puerila, daca cei de la Massive "protesteaza" gresit, fa-o tu mai bine. tocmai, ca nu faci nimic, doar dai din gura. iar faptul ca ai bagat thumbs down la mesajele care nu-ti convin dovedeste ce mentalitate ai si cum iti sustii tu ideile. grow up!
          • 0 (2 voturi)    
            qui protest? (Marţi, 5 august 2008, 0:15)

            bugsy [anonim] i-a raspuns lui Maia

            Eu nu am transformat nimic, Maia. Formatia care a fost pe scena si la care tu ai dat pe spate de entuziasm a transformat un simplu act de creatie intr/un protest pueril, cum bine zici tu, la adresa societaii din care ei fac parte, socieate in care ei fac bani si care le permite sa cante sa scoata albume si sa faca live/uri.
            Cand spui "Societatea democratica trebuie sa faca o baie de sange" te pui in acelasi rand cu Osama Bin Laden sau cu bufonul de la Teheran. Eu asta am avut de reprosat, ipocrizia unei trupe care se da antisistem, dar profita la maxim de acest sistem.


            Intre timp, am fost la un concert adevarat, unde nu s/au bagat mesaje subliminale, nu s/a protestat la adresa USA/Anglia si au fost de vreo 4 ori mai multi spectatori decat la MA.

            UP THE IRONS!!!!
            • +1 (1 vot)    
              Asa si? (Marţi, 5 august 2008, 7:46)

              Maia [anonim] i-a raspuns lui bugsy

              societate din care fac parte, in care fac bani si care le permite sa cante? s-a cantat din toate timpurile si in toate societatile, bugsy. crezi ca daca s-ar refugia undeva pe munte in sihastrie, ala ar fi un protest veritabil? daca s-ar rupe de societate, n-ar mai fi ipocriti? nici aia nu ti-ar conveni, pentru ca s-ar cheama lasitate. toti traim in societatea asta pana la urma si e meritul nostru daca facem sau nu bani, nu al societatii, ca n-a venit guvernul britanic sa le bage bani in buzunar. oamenii astia totusi muncesc intr-un fel sau altul si promoveaza niste idei fata de majoritatea carora pur si simplu nu le pasa.

              problema cu citatele ti-a explicat-o deja frontiera dar te incapatanezi sa tragi tu propriile tale concluzii.

              si da, pe mine m-a dat pe spate concertul. nu inteleg de ce o spui pe ton peiorativ. ce, gusturile mele nu trebuie respectate? la urma urmei si pe tine te-au dat pe spate iron maiden ai tai care mie nu-mi plac si nu ma impresioneaza deloc, mi se pare o galagie fara noima. de ce trebuie sa ne scoatem ochii unul altuia pentru ca avem preferinte diferite, ma rog? gen "concertul trupei mele a fost mai tare decat concertul trupei tale", asta e o copilarie stupida.

              si in final, daca muzica si manifestarea celor de la Massive nu iti convin, nu te pune nimeni sa ii asculti sau sa participi la concertele lor. la ce serveste taraboiul pe care il faci aici pe un site oarecare? la o adica, daca ceva nu-ti convine, esti liber sa le transmiti lor pe Myspace sau pe site-ul oficial. nu. tu te agiti aici total aiurea, unde nu te aude nimeni, si faci un "protest" al tau, mai ipocrit si mai ineficient decat al celor de la Massive Attack.
              • 0 (0 voturi)    
                ...si nimic! (Marţi, 5 august 2008, 11:22)

                bugsy [anonim] i-a raspuns lui Maia

                Maia, nu ai inteles nimic din ce am scris. Nu mai continuu!.
                Iti respect gusturile si cred ca cei de la MA au avut un live super la Bucuresti.

                Daca muzica sau orice altceva nu/mi convin, nu ma poate opri nimeni sa/mi exprim opiniile, cat timp sunt exprimate decent, fara a jigni.
                Inca traim intr/o societate democratica ("care trebuie sa faca o baie de sange!!!???")
    • +2 (2 voturi)    
      Pe cine sa critice? (Luni, 4 august 2008, 11:21)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      Umm... nu prea inteleg. MA sunt o trupa din Anglia, deci din vest.
      Ei nu si-au laudat tara, ci au criticat-o (ma rog, UK/USA, din aceeasi categorie).

      De ce spuneti ca este reconfortant? In plus, de ce ar critica ei alte regimuri despre care probabil nici n-au habar? Sau poate vi se pare ca mainstream media il critica in fiecare zi pe Bush, si papagalii de la MA doar repeta ce au auzit... :)

      Sa vina artistii chinezi sa-si critice regimul, daca chiar vreti sa se critice cat mai diversificat :)
  • 0 (0 voturi)    
    cam trist (Duminică, 3 august 2008, 18:03)

    hewh [anonim]

    n-au cantat Angel si Man Next Door!:|
  • +2 (2 voturi)    
    Cel mai profi concert din Romania,BRAVO!!! (Duminică, 3 august 2008, 20:20)

    vera [anonim]

    A fost incredibil!!!, mesajul lor, cel putin pt mine, e simplu :pace si iubire , iar tot ceea ce fac oamenii din lume e doar sa lupte pt putere si bani prin orice mijloace.
    Un lucru m-a surprins la acest concert din tara noastra, oamenii care au venit doar sa ii vada,sa faca poze si sa se uite urat si sa comenteze catre cei din jur care dansau.Asta chiar nu inteleg de ce e asa la noi!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Gresit (Luni, 4 august 2008, 7:44)

    Maia [anonim]

    nu a fost nici un protest, a fost un concert. superb, dealtfel. si e stupid sa le ceri mai mult: sunt muzicieni, nu Nelson Mandela. cine il interpreteaza drept protest, o sa fie clar dezamagit si o sa ii considere ipocriti.

    iar sloganurile etc. se traduc prin faptul ca muzica lor chiar are un mesaj. poate nu sunteti obisnuiti cu fenomenul asta si de aia il confundati cu altceva sau il considerati insuficient.
    Massive au fost fantastici si au facut un concert de milioane. desi si eu sunt putin trista ca n-am auzit I against I sau Dissolved Girl.
    • -1 (1 vot)    
      Muzica deosebita, public kitsch (Luni, 4 august 2008, 10:58)

      Observator [anonim] i-a raspuns lui Maia

      Massive Attack au mesaj de "pace si iubire intre popoare" poate doar pentru cei care nu sunt obisnuiti cu exercitiul intelectual. Muzica lor este deosebita, este originala, atat cat se poate in pop, dar atat.

      Placerea de a asculta Massive Atack nu trebuie sabotata cu trivialitati de tipul "pace, iubire, jos cu Bush" chiar daca este optiunea de show a trupei si tot soiul de spectatori apreciaza asemenea abordari puerile si trendy.

      Compunerea de mai sus cu "protestul" sugereaza ca Massive Attack ar fi kitsch. Participarea la un concert Massive Attack este un act de consum, si nu trebuie sa iti fie rusine cu asta. Consumi ceva deosebit. Dar cand incepi sa spui ca se face protest, esti la fel ca o pensionara care lacrimeaza pe Ti-am dat un inel si spune ca e o piesa "de dragoste".

      Compunerea de pe Hotnews ilustreaza perfect autosuficienta publicului consumator de muzica, care are nevoie de lucruri simple, palpabile si de sugestia faptului ca face parte dintr-un proiect deosebit - cel al protestului in cazul de fata.

      Caracterul abstract al muzicii ramane de multe ori inaccesibil, chiar si cand e vorba de Massive Attack.
      • +2 (2 voturi)    
        Iar suntem de kkt (Luni, 4 august 2008, 13:22)

        john lydon [anonim] i-a raspuns lui Observator

        Deci: vine in Romania o trupa care totusi a scris istorie in muzica si sustine un concert. Impecabil dpdv tot: mesaj, sunet, instrumente, vocal etc. Iti arata respect "vorbind" in romana publicului jumatate de concert si romanii ce fac??? Ce fac toti imbecilii infecti: CRITIIICAAA. Ce ma irita e ca ne lansam in peroratii slabe, fara substanta...cand trupa aia a demonstrat ca asta are: SUBSTANTA. Si daca nu poti sa ai respect pentru niste oameni care vin si iti ofera mai mult decat entertainment si care mai si suna impecabil pe scena...inseamna ca iar am dovedit ca suntem vai de capul nostru. In loc sa luam totul in noi, sa rumegam si sa zicem: am fost la un concert dragutz....si poate am aflat asa cine e chavez, chiar daca nu a fost neaparat pe gustul meu concertul... Sincer, mi-e mila de noi ca nu stim sa ne bucuram de nimic si incepem instant sa criticam fara discernamant....
        Si pentru putzarii roackeri, metalisti obositi, rapperi or whatever care habar n-au cine e masive ii invita aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack
        Poate asa va prindeti si voi si va mai si treziti!!!
        • +2 (2 voturi)    
          EXACT!!! (Luni, 4 august 2008, 13:59)

          Ursu' [anonim] i-a raspuns lui john lydon

          Foarte bine comentat. Este exact ce gandesc si eu. M-am saturat de publicul roman care nu stie sa aprecieze niste chestii evident bune. M-am saturat sa intru pe site-uri si sa citesc pareri ale unora care nici macar nu au fost la concert si au auzit la stiri cate ceva.
          M-am saturat sa vin la concerte si sa vad niste romani apatici care asteapta sa se intample cine stie ce minune ca sa fie si ei multumiti.
          Fratilor, mergeti si afara si vedeti cum e publicul, vedeti fetele relaxate ale oamenilor si atitudinea lor... pana atunci, mucles!!!
        • -1 (3 voturi)    
          Tu te/ai prins? (Luni, 4 august 2008, 14:12)

          bugsy [anonim] i-a raspuns lui john lydon

          @John DOE (aka no name):

          te/ai uitat in oglinda dimineata?
          ai vazut penele, nu/i asa?
          Deci, PAPAGALULE, aia nu au venit sa/ti cante pe gratis, romanii au platit un bilet si pentru asta asteptatu o prestatie buna. Ce este asa mare minune aici?
          Aaaa, poate pentru tine care ai fost numai la festivaluri de bere unde se face play back pe gratis, concertul MA a fost un mare eveniment care ti/a bulversat existenta. Te/ai prins?
          • +2 (4 voturi)    
            100 de lei amarati saracule (Luni, 4 august 2008, 15:02)

            martin05 [utilizator] i-a raspuns lui bugsy

            Calculeaza in Pounds ce inseamna 100 de lei.
            Daca taratea ta poa sa calculeze, atunci sa imi spuna si mie ce face cu 20 de Pounds in U.K.
            Esti un sarac atat in creier cat si in buzunare.
            • -2 (2 voturi)    
              Ai valoare, nu/i asa? (Luni, 4 august 2008, 15:37)

              bugsy [anonim] i-a raspuns lui martin05

              Chiar vrei sa/ti raspund la acest comentariu?
              Esti demn de mila. Nu mai spune ca ai fost la un concert MA.
              Asta e muzica ptr. oameni inteligenti....

              ....la tine nu se vede

              chestia cu saracule e specifica vocabularului MaNeList.
              te/ai dat de gol.
              fara numar! fara numar!
          • -1 (3 voturi)    
            yep (Luni, 4 august 2008, 15:06)

            respect [anonim] i-a raspuns lui bugsy

            subscriu la ceea ce a zis bugsy! cand dai bani pe bilet si nu ti-a placut pai poti sa i si injuri. Bine nu e cazul la acest concert insa poti avea o parere fie buna fie proasta.
            Nu ca daca au scris in romaneste pe ecranul ala cu leduri sau daca au zis de doua ori multumesc inseamna ca a fost si un concert misto...sa fim realisti. Massive attack nu e o trupa de concert mai mult de studio...
      • +2 (2 voturi)    
        ..consum? (Luni, 4 august 2008, 15:10)

        mihaela [anonim] i-a raspuns lui Observator

        ai vorbit ca un adevarat "observator".. :-)

        ca experienta personala, bucuria de a vedea un act live al unor oameni pe care i-am ascultat de ani (pana la identificarea muzicii cu anumite stari de spirit) nu ar putea sa se impace cu acel "caracter abstract" de care spui;

        fiecare concert al unei trupe pe care mi-am dorit sa o vad pe scena a avut o latura emotionala - chiar daca uneori am simtit dezamagire :-) (nu a fost cazul sambata)

        "act de consum", "consumi ceva deosebit" e foarte cinic spus, ceva de genul "am consumat un sushi de exceptie la un dineu de ambasada cu lume buna"..nu cred ca m-as putea duce la un Nick Cave de exemplu sa "consum" sau sa "bifez" concertul.

        revenind la muzica celor de la MA.. e pentru mase pana la urma, si cred ca parte din concert s-a vrut un manifest (evident nu cred ca au avut de gand sa se adreseze elitelor), si cred deasemenea ca le-a iesit foarte bine, avand in vedere ca publicul romanesc a trebuit sa sara destul de repede de la act-uri live gen Voltaj si Holograf la Massive Attack si Air (to come).

        mi-a placut faptul ca acele citate au fost traduse in romana, si mi-a placut ca apareau pe ecran si titluri din ziarele romanesti; si mi-a placut ca o mare parte a publicului (asa needucat cum e :-) ), a apreciat. cred ca e o evolutie ok.

        nu imi place faptul ca multi arunca cu noroi fara discernamant. nu imi place ca entuziasmul e tratat cu dispret (sincer, prefer aplauzele unei multimi cand se afiseaza un citat din Nelson Mandela (oricat ar fi de cliseu) in locul rasetelor condescendente ale intelectualilor urmarind o emisiune de pe OTV..).

        in rest, numai de bine.
        • +1 (1 vot)    
          Da (Luni, 4 august 2008, 16:07)

          Observator Agasat [anonim] i-a raspuns lui mihaela

          Buna Mihaela,

          Showul Massive Attack a fost foarte bine realizat in ceea ce priveste relatia muzica-imagine-public. Este o constanta in activitatea grupului. Folosirea a numeroase clisee de discurs si integrarea lor cu sunetul a fost o lectie de prezentare live a muzicii.

          Massive Attack vorbesc pe limba multor oameni, ceea ce face discursul lor cu adevarat remarcabil.

          Nu m-am putut, insa, abtine atunci cand se incearca minimizarea concertului cu remarci benigne de tipul "a fost protest", "mesaj foarte puternic"... sau aberatii de genul "a fost mai mult arta, decat entertainment", a fost o "lectie de viata".

          In calitatea mea de snob nu pot decat sa consider ca acela pentru care Massive Attack sunt "arta", nu difera nimic de acela pentru care Holograf sunt "sentiment".

          Muzica profana a lumii noastre se adreseaza in mare parte consumului si delectarii. Acceptarea acestui umil fapt este primul pas spre bucuriile de care vorbesti, simple dar foarte generoase.

          Altfel, ramanem sa ne bucuram degeaba ca... nu suntem manelisti si ca am vazut arta, nu entertainment, precum Roxana, autoarea compunerii despre concert.

          PS: Nick Cave se consuma si el, dar este de cele mai multe ori indigest :). Ai nevoie de o purgatie serioasa inainte si dupa concertul sau. Dar... poti sa mergi si doar pentru a asculta balade sau ca sa-ti saruti iubita.

          PPS: Touche -> "nu imi place ca entuziasmul e tratat cu dispret".

          Mie nu-mi place diletantismul si lipsa de responsabilitate din spatiul media romanesc.
          • 0 (0 voturi)    
            da da (Luni, 4 august 2008, 17:16)

            mihaela [anonim] i-a raspuns lui Observator Agasat

            e normal sa ceri de la profesionisti sa se poarte ca atare (de exemplu articolele de critica muzicala si/sau de film sa nu arate ca niste posturi de blog - prea entuziaste sau prea furioase si fara niciun fel de referinta); dar nu poti cere profesionalism de la intreg publicul..asta incercam sa spun.
            si da, cam ai dreptate cu diletantismul si lipsa de responsabilitate din spatiul media romanesc.
      • +1 (1 vot)    
        :> (Luni, 4 august 2008, 19:05)

        tommygirl [utilizator] i-a raspuns lui Observator

        atata timp cat exista niste realitati care ne afecteaza, nu inteleg ce e pueril si trendy in a vorbi despre ele. sunt atatea domenii in care lumea exagereaza si o da intr-un sentimentalism absurd si sincer ma scarbesc lucrurile astea. dar parca ma scarbesc mai putin decat aroganta si atitudinea blazata a unora, care stramba din nas flegmatici si superiori, care se cred singurii oameni de pe pamant "obisnuiti cu exercitiul intelectual" si declara totul drept pueril si sub nivelul lor. pe voi toate va dezamagesc, nimic nu se ridica la asteptarile voastre. criticati totul de undeva din olimp si cu toate astea singura voastra arma impotriva lumii e gura. trist.
    • 0 (2 voturi)    
      Bun comentariu (Luni, 4 august 2008, 14:56)

      martin05 [utilizator] i-a raspuns lui Maia

      Fara Mos Def ar fi fost aiurea sa cante I against I, ca si cum ar fii cantat protection fara Tracey Thorn.
      Massive Attack trebuie ascultati in casa pentru ca au sute de efecte ce nu pot fii redate pe un stadion.
      Trebuie sa ne bucuram pentru ca am am cantat alaturi de ei.
      Super formatie ! ! !
      • +1 (1 vot)    
        yup (Luni, 4 august 2008, 18:52)

        tommygirl [utilizator] i-a raspuns lui martin05

        si cu toate astea, piesele pe care le-au cantat au avut o fidelitate de playback :)) thumbs up pentru asta!
      • 0 (0 voturi)    
        . (Marţi, 5 august 2008, 9:48)

        Maia [utilizator] i-a raspuns lui martin05

        da dar au cantat Teardrop fara Liz Fraser si Karmacoma fara Tricky. :) dar de acord, super formatie!
  • -2 (2 voturi)    
    massive attack (Luni, 4 august 2008, 15:35)

    wasabi [anonim]

    bugsy ....frate ai dreptate
    am vazut la tv niste oameni pe scena ....si romanii urcati pe niste garduri in primul rand ....zici ca acum o sa le dea bani cu galeata....disperati ..vai .vai vai ...ce beton a zis`o ala acolo ..mooooaaa ..super tare frate....uite ce de le zice la aia ....sa cada globalizarea ..peace man ....mooaaa

    pe cati bani !? 100 lei ?! 30 de euro?! trebuie sa fii tampit sa dai banii astia la unii care dau doar din gura ....

    daca v`ar ruga cineva sa da`ti 100 lei pt aia din africa si sa nu mai mergeti la massive attack ..ati face`o?! NUUU! logic ca nu .....ca deh voi ce ati mai avea de castigat .."ma duc frate sa ii vad pe aia ..nu sa dau la crucea rosie niste bani"

    din partea mea nu ma duc sa dau nici bani nici la unu nici la altu

    tot 30 de euro la leni krevitz ...intra pe scena ..nici nu stie unde se afla ..evident la BUDAPEST ...

    fac pariu ca nici drogherii aia de la MA habar nu aveau unde se afla
    • -1 (1 vot)    
      pariu? (Marţi, 5 august 2008, 9:49)

      Maia [utilizator] i-a raspuns lui wasabi

      "fac pariu ca nici drogherii aia de la MA habar nu aveau unde se afla"

      pe ce faci pariu? ne-au si salutat in romana. :)
  • +2 (2 voturi)    
    Massive Attack - Romania (Luni, 4 august 2008, 17:36)

    martin05 [utilizator]

    A fii sarac nu e o virtute, iar a daca arunci cu noroi in cei care au dat 100 de lei pentru un concert e perfect romanesc. De romani in general imi e sila.
    Citeste toate comenturile negative la acest eveniment si o sa simti un puternic sentiment de...romanism.
    Per ansamblu vei constata comenturi ale unor oameni care se simt frustrati din cauza fericirii altora. Vei gasii cate un Mitica care nu poate sa raspunda la intrebarea ce face el in Londra cu 20 de pounds dar poate sa urle ca e scump biletul. Vei gasi cate un destept care va face asocieri cu alte formatii nestiind nici el care ar fii in esenta legatura. Acesti romani cand nu inteleg in fenomen, chiar daca nu are legatura cu ei, trebuie sa il critice si sa improste cu noroi. Vezi "drogatii de pe scena", "mai bine dadeai 100 lei pentru crucea rosie".
    In primul rand Massive Attack a dat numai mesaje subliminale, nu poate acel Mitica sa le atribuie mesajele pe care el afirma ca le-a inteles.
    Imi pare bine ca Massive Attak a reusit intr-o luna de zile sa stranga cele cateva mii de oameni, imi pare bine ca lumea a cantat alaturi de ei.
    Multumesc tuturor celor care au platit acel bilet modest, pentru ca poate asa vor mai veni si alti mari artisti.
    Personal ii astept pe Everything But The Girl.

    Incurajati prin posturile voastre organizatorii de evenimente. Suntem pe un trend ascendent, putem vedea la Bucuresti si mai multe formatii de buna calitate.
    Haideti sa postam mai multe mesaje de lauda decat cele de critica cu rea intentie !
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Luni, 4 august 2008, 18:56)

      tommygirl [utilizator] i-a raspuns lui martin05

      trebe sa existe mereu cate un gica contra care comenteaza cu atata frustrare incat zici ca i-au furat massive attack painea de la gura. transpira multa frustrare din atitudinea asta. cred ca omul a vrut sa mearga la concert, nu i-au ajuns banii din soseta si acum urla cat de acri sunt strugurii, in incercarea de a strica si bucuria celor care au fost si au inteles despre ce e vorba.
  • -1 (1 vot)    
    desigur (Luni, 4 august 2008, 18:32)

    wasabi [anonim]

    ce sa zic ...ce sa zic......adevarul ca si astia de la masiv atac sunt cei mai tari ...vezi doamne un fel de isusi mai mici asa la scara omeneasca...si apoi ce este 100 de lei ...vai ca ne face pe noi 100 de lei

    100 de lei cand cea mai mare parte din tara ..destepti sau prosti castiga 820 cu diploma ..profesori tineri care iau 800...si fac si naveta si sunt si intelectuali ...

    jupane zi`le lor ....sa dea 100 pentru masiv atac ala al vostru ...ca are in meniu ..auzi la el ...mesaje subliminale....

    aaaai da`ma dracu .....serios mah ?..zici ca suntem la terapie de aia in grup ..... terapie subliminala pe 100 lei ..ooooaauuu!!!

    pai ce sa inteleaga si nea STEFAN ......cand este vorba de dat din cap si de urlat pe stadioane nu ne intrece nimeni ...cand este vorba de pus osu la treaba va coditi toti

    de astia ca voi am mirosit multi ....de astia anti sistem si adevarul ca este imbucurator ca existati pt ca uite fac unii bani dupa voi.

    a venit metalica a venit leni screvitz a venit friki martin a venit fraieriche iglesias.....vai doamne deci noi suntem chiar niste saraci

    atata se scrie ca a venit nu mai stiu cine si vai ce concert a facut ala sau aia de zici ca suntem in anii 90 si noi nu am mai vazut asa ceva

    auzi la el formatii de buna calitate...pai bah prietene formatii de buna calitate sunt si alea de manele depinde din ce unghi privesti ...

    numa ii chestie si la alea de manele de mesaje subliminale de alea de ale lor .....CARE ESTE stii tu
    • +1 (1 vot)    
      tampit (Luni, 4 august 2008, 21:54)

      tommygirl [utilizator] i-a raspuns lui wasabi

      Tu ai ceva de spus despre concert sau doar mananci rahat? Si eu am diploma si castig 800 ron pe luna si am ales sa dau 80 din ei pe bilet. Asa si? Ce te f* pe tine grija ce face lumea cu banii pe care ii munceste? Din banii MEI aleg sa fac ceva ce imi face MIE placere si care din punctul MEU de vedere e distractie de calitate. Si daca TIE nu ti se pare de calitate, nu te oblga nimeni sa ai vreun contact cu eventimentul. N-a venit nimeni la tine sa-ti ia suta de ron din buzunar. Pana una alta eu am dreptul sa imi iau si hartie igienica de 100 ron bucata daca asa ma taie. Ce, vrei sa intretin eu intelectualii oropsiti ai tarii sau n-am inteles? Si crezi ca daca nu ma duceam la concerte plangeau miliardarii tarii de mila mea?

      Tu cu ce imbogatesti lumea in care traiesti, ce avantaj aduci tu societatii? Cine esti tu de iti permiti sa critici ca un necioplit munca unor oameni care de bine de rau reusesc sa faca fericiti pe alti oameni? Altceva decat sa-ti versi frustrarea pe site-uri mai esti in stare sa faci? Ce sa spun, ai mirosit tu de astia ca noi. Se vede ca te-a luat ameteala de la atatea mirosuri.
  • +2 (2 voturi)    
    Si-a meritat banii (Luni, 4 august 2008, 19:06)

    Bogdan [anonim]

    Concertul de sambata, dupa parerea mea a fost un spectacol profesionist. A fost pretatia unor persoane care au dovedit ca stiu sa-si respecte “clientii”, si si-a meritat banii, cu varf si indesat. E o parere personala. Intr-o alta ordine de idei, daca cineva a fost la concert si nu stia la ce merge (activismul politic al celor de la Massive Attack), e problema sa. O investitie proasta. Daca cineva a mers, in schimb, in cunostinta de cauza, nu vad de ce se mai comenteaza. Se simte o mica urma de masochism? Discutiile, in rest sunt inutile. E ca si cum ai spune ca e ipocrit sa mergi la teatru, platind biletul, fiindca lumea in Africa moare de foame. Sau ca, de exemplu, filmele lui Stone, fiind “active” politic, sunt ipocrite, fiindca regizorul incaseaza bani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă