Pe ce pariezi, stiinta sau religie?

de Alina Musatoiu     HotNews.ro
Marţi, 23 septembrie 2008, 14:26 Life | Prin oraş

Asta se intreaba si participantii la Congresul International "Dialogul dintre stiinta si religie in lumea ortodoxa". Intre 25 si 27 septembrie, la Bucuresti, oameni de stiinta si teologi din SUA, Marea Britanie, Franta, Romania si Grecia discuta despre posibilitatea unui dialog intre stiinta si religie. Se exclud una pe cealalta sau dimpotriva, nu pot exista decat impreuna? Cum se impaca economia si religia? Dar legea naturii cu legile fizicii? Afla de-a lungul celor 3 zile ale Congresului. Intrarea este libera pentru toti cei interesati, iar programul este afisat in continuare.

Lucrarile se vor tine joi si vineri in amfiteatrul I. Heliade Radulescu al Bibliotecii Academiei Romane (Calea Victoriei 125), iar sambata la Facultatea de Teologie Ortodoxa a Universitatii din Bucuresti (Str. Sf. Ecaterina 2).

Programul va include discutii pe urmatoarele teme: "Stiinta moderna si Traditia patriarhala", "Destinul uman intre stiinta si teologie", "Bioetica medicinei moderne din perspectiva ortodoxa" si "Conceptul energiei din punct de vedere stiintific si teologic". Programul complet se gaseste aici.

Joi, la ora 10, va avea loc deschiderea oficiala in prezenta domnului acad. Ionel Haiduc, Presedintele Academiei Romane, a PF Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a domnului Basarab Nicolescu, membru de onoare al Academiei Romane, si a altor reprezentanti ai unor importante institutii de stat sau religioase din Romania.

Vineri, la ora 17h30, Dan Puric va vorbi despre Arta, stiinta si ortodoxie. Vor urma filmele Mintea crestina si sentimentul tainic si Artistul crestin cu Dan Puric, realizate de Anca Filoteanu. Seara se va incheia cu lansarea cartii Sir John Templeton de Robert L. Hermann, a numarului 2 al revistei Transdisciplinarity in Science and Religion si a altor carti din colectia Stiinta si Religie de la Curtea Veche.

Lucrarile Congresului se vor tine in engleza sau franceza, iar mapele si pauzele de cafea sunt asigurate doar pentru cei inscrisi la Congres.























1526 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    primul (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:44)

    ekek [anonim]

    ...
    • -2 (2 voturi)    
      esti slab ma... (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:59)

      pt anonim [anonim] i-a raspuns lui ekek

      pariez pe religie... bisericile conduc lumea dintotdeauna... ca frica de Dumnezeu nu e nici o frica pe lumea asta...
        #showComment
  • +1 (3 voturi)    
    tot o apa si un pamant (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:34)

    jhonny [anonim]

    Sa faci religie trebe sa stii multe,adica sa fii pus la punct cu stiinta sa poti da replica credinciosului, mai degraba era RELIGIA V.S. POLITICA
    • 0 (0 voturi)    
      eu 'fac religie", tu "faci religie"...... (Marţi, 23 septembrie 2008, 17:57)

      Ducu [anonim] i-a raspuns lui jhonny

      Interesant! Cum poti sa "faci religie"????
      A face religie nu este similar cu a face un scaun !
      Iti propun formula "A fi religios'!
  • 0 (0 voturi)    
    Cunoasterea Luciferica (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:42)

    Radu [anonim]

    So... bring forth your god, so may I impart to him the knowledge that will disproof his existence. And who better to feed that knowledge then the ignorance of the narrow minded over zealous fundamentalist zombie.
    May reason see the worshiper and his god burn in the hell that they created.
  • -3 (3 voturi)    
    Pe ce pariezi? (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:44)

    Un ROMAN [anonim]

    -*- Pe STIINTA.***A paria pe stiinta nu inseamna ca nu asi crede in Creatorul nostru,Dumnezeu.DAR,oare EL ne-a creat sa ramanem nestiutori?Cui am folosi daca am ramane precum vitele?...Se stie cui,si,aceia doresc sa te distruga ca om, prin dogme si tot felul de anateme care mai de care mai infricosatoare.
    -*- "Temeti-va,ingroziti-va,cutremurati-va...va veni ziua aceea...".De cine sa ne temem?De CEL care ne-a creat?Pentru ASTA NE-A CREAT?...NU!
    -*- A spus "cresteti ,inmultiti-va si stapaniti lumea".Toti.Noi toti si nu numai smecherii travestiti in popi,calugari,...etc.
  • +4 (6 voturi)    
    Stiinta rulez (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:49)

    Libre-pensee [utilizator]

    Ce metoda mai buna de a ajunge la adevar decat avand grija la fiecare pas ca nu te inseli?
    Aceasta atitudine se numeste "stiinta" atunci cand e aplicata cercetarii lumii in care traim.

    stiinta nu e definita atat de cunostiintele dobandite de-a lungul timpului (astea stau doar ca marturie a eficacitatii cercetarii oneste) ci de modul cum s-a ajuns la acele cunostiinte.

    in cuvintele lui Norman Hall: "Nu garanteaza ca vom afla adevarul, dar macar ne ofera o sansa sa identificam acele teorii care sunt mai probabile decat alternativele si este singura metoda pe care o stiu care ae macar sanse de a se apropia de adevarul aproximativ."


    Credinciosii au insa o alta viziune asupra adevarului.
    (1) Dupa ei adevarul e definit de continutul unei carti despre care ei au invatat ca e cuvantul creatorului universului, adevar de care nu au voie sa se indoiasca.
    (2) Dupa ei adevarul are responsabilitatea de a consola.
    De-asta nu accepta evolutia si se tem de stiinta: ca ii confrunta cu adevarul realitatii, spre deosebire de "adevarul" conform carora oamenii sunt buricul pamantului, scopul existentei univesului.
    (3) Conform credinciosilor, "Dumnezeu" e raspunsul la orice intrebare.
    Daca o intrebare nu are raspuns, atunci credinciosul nu admite ca "nu stiu", ci profita de ocazie sa spuna ca asta e un argument pentru existenta prietenului sau imaginar.
    Se pune acum problema: chiar orice raspuns e bun, doar raspuns sa fie? Pai in cazul ala de ce sa-i mai spui Dumnezeu? Ce-i divin intr-o ecuatie din care poate sa iasa si solutia "kjfhsdkjfh"?
    "Raspunsul" asta nu este de fapt un raspuns: nu lamureste nimic, nu clarifica nimic, doar inchide gura celor curiosi care doresc sa gandeasca si sa cerceteze.
    Vorba aia: prostul nu e prost destul...

    in stiinta raspunsul "nu stim" e un raspuns perfect respectabil atata timp cat nu exista dovezi care sa ne indrume intr-o directie sau alta.

    http://the-lucifer-principle.blogspot.com/2007/12/stiinta-si-adevar-vs-religie.html
    • -2 (4 voturi)    
      Stiinta vs. religie (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:17)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Libre-pensee

      "Ce metoda mai buna de a ajunge la adevar decat avand grija la fiecare pas ca nu te inseli?"

      Care adevar?
      Ala pe care il presupui (bias) inainte de a te apuca sa afli "adevarul"?

      "stiinta nu e definita atat de cunostiintele dobandite de-a lungul timpului (astea stau doar ca marturie a eficacitatii cercetarii oneste) ci de modul cum s-a ajuns la acele cunostiinte."
      Perfect adevarat, doar ca stiintele ADEVARATE nu au legatura cu Dumnezeu (poti sa-mi arati ceva din matematica si fizica care sa zica ca nu exista Dumnezeu?)
      Iar despre presudostiinte gen: pshihologie, teoria evolutiei, acestea nu sunt stiinte, ci INTERPRETARI ale altor stiinte si OPINII PROPRII.


      "in cuvintele lui Norman Hall"
      Nu stiu cine-i Norman hall, dar stiu despre Gödel a DEMONSTRAT de mult, ca NU POTI SA CUNOSTI, fara sa admiti unele adevaruri, apriori (axiome).

      "De-asta nu accepta evolutia si se tem de stiinta"
      Evolutia NU ESTE O STIINTA, este o TEORIE my luciferian friend.
      Eeee... mai stim noi pe unul Darwin cica-l chema care zicea ca viata putea sa apara DOAR DACA universul NU ARE INCEPUT.
      Prostii de crestini au crezut mereu ca Universul are inceput, oamenii de stiinta au aflat abia secolul asta ;)

      "Conform credinciosilor, "Dumnezeu" e raspunsul la orice intrebare."
      Mai usor cu omul de paie pe scari!
        #showComment#showComment#showComment
    • 0 (2 voturi)    
      Modul .... intamplator! (Marţi, 23 septembrie 2008, 17:06)

      Ducu [anonim] i-a raspuns lui Libre-pensee

      "stiinta nu e definita atat de cunostiintele dobandite de-a lungul timpului (astea stau doar ca marturie a eficacitatii cercetarii oneste) ci de modul cum s-a ajuns la acele cunostiinte."

      Pot fi citate numeroase cazuri in care mari descoperiri au fost facute .... DIN INTAMPLARE!!!!!!

      Ce te faci cu ele!
  • +2 (2 voturi)    
    cine plateste (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:06)

    Stapanu [utilizator]

    Sper ca aceasta sublim de ridicola reuniune sa nu consume din banii publici;
    n-am nimic cu nici o credinta, atata vreme cat nu intra in conflict cu drepturile si libertatile fundamentale ale omului si ramane o chestie privata;
    Bertrand Russell a exprimat f. plastic relatia dintre cele doua concepte: stiinta este despre ce stim, credinta este despre ce credem ...
    • 0 (0 voturi)    
      de pe site-ul mentionat (Marţi, 23 septembrie 2008, 18:10)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Stapanu

      "program under the aegis of John Templeton Foundation"

      Bine măcar că nu e Discovery Institute

      Probabil că o parte este suportată şi din bani publici, ca activitate culturală.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu este nici o antiteza! (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:57)

    Ducu [anonim]

    Stiinta nu face altceva ....decat sa descopere Creatia lui Dumnezeu!!!!

    Astept momentul cand omul va produce ceva total nou fara participarea elementelor deja cunoscute organice sau nu!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    BOR si Templeton? As rade daca n-ar fi de plans! (Marţi, 23 septembrie 2008, 20:01)

    Musculin [anonim]

    Ca concluzii se pot trage in urma unei conferinte despre stiinta si religie ai carei organizatori sunt Patriarhia BOR si Fundatia Templeton?

    Evident, unele care sa nu contrazica in nici un fel dogmele finantatorilor. E ca si cum o conferinta despre legatura dintre lupta anti-coruptie si sistemul judiciar din Romania ar fi finantata de PSD.

    Cine ar putea lua asemenea conferinte in serios? In nici un caz comunitatea stiintifica internationala, care stie cu ce se ocupa Fundatia Templeton si incepe sa intuiasca ce rol nefast joaca BOR in societatea romaneasca.
  • 0 (0 voturi)    
    dare de seama (Marţi, 23 septembrie 2008, 23:51)

    dorinteodor [anonim]

    stiinta ne-a dat telecomunicatiile de toate felurile, ne-a dat mijloace de transport pe orice distanta, ne-a adus bunastare materiala in toate planurile iar toate acestea ne permit sa facem acest congres despre stiinta si religie.....
  • +1 (1 vot)    
    unde e stiinta (Miercuri, 24 septembrie 2008, 9:16)

    ginel [anonim]

    Ce mi se pare interesant in programul dezbateri e ca stiinta lipseste cu desavarsire.
  • 0 (0 voturi)    
    pt.cei care gestioneaza bloguri... (Miercuri, 24 septembrie 2008, 22:18)

    muky [utilizator]

    ...nu inteleg de ce inchideti anumite comentarii daca nu au atac la persoana sau nu au un limbaj vulgar si nu folosesc cuvinte jignitoare(ex,ducu);numai ca isi exprima o parere diferita de marea majoritate a utilizatorilor blogului,nu cred ca e o crima,dar .s-ar putea sa fie in contradictie cu parerea celui ce gestioneaza blogul...totusi diversitatea de pareri si idei a fost motorul progresului omenirii;incercati sa fiti neutri(e greu, dar nu imposibil)cu stima si respect
  • 0 (0 voturi)    
    pe ce pariezi? (Joi, 25 septembrie 2008, 18:06)

    ion necredinciosu' in prostii [anonim]

    =+= Pe ce pariez eu?=+= NUMAI PE STIINTA.Este tot de la Dumnezeu.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce au una cu alta? (Joi, 25 septembrie 2008, 19:49)

    Calin [anonim]

    Stiinta si religia nu pot avea altceva in comun decit oroarea celei din urma fata de descoperirile primeia
  • 0 (0 voturi)    
    PE ce pariez? (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 22:46)

    nartip [utilizator]

    -*-Insusi faptul ca ne aflam aici ne spune ca numai datorita stiintei ne gasim unii pe altii pe internet.
    Religia ne-a dat numai ignoranta,misticism-vezi icoane/bucati de lemne facand minuni-supunere oarba,indobitocire in numele Creatorului,Dumnezeu,pretinzand ca faptele lor sunt infaptuite in Numele SAU.
    -*- Dumnezeu ne-a dat viata si stiinta.Popii si alti smecheri de acest gen s-au format si "instruit"profitand si chiar luand in desert Numele Sau.
  • 0 (0 voturi)    
    Stiinta si Religiile in Apocalipsa (Joi, 8 ianuarie 2009, 3:18)

    Alexandru Boris [anonim]

    Incep cu interpretarea personala privind scrisorile catre cele sapte biserici, care cuprind analizele manageriale efectuate asupra activitatilor celor sapte mari religii ale lumii, avertismentele privind neconformitatile produse de acestea si actiunile corective pe care ele trebuie sa le intreprinda pentru a respecta cuvantul ce le-a fost transmis de Dumnezeu. In finalul lor, este mentionata recompensa pe care acestea o vor primi la testul de evaluare finala, numit biblic "Judecata de Apoi". Cele sapte mari religii sunt, in ordinea apocaliptica, crestinismul, iudaismul, budismul, hinduismul, islamismul, ortodoxismul si ... stiinta, o noua religie, pe baza careia omul actual a acaparat aproape in intregime creatia divina, asa cum au facut-o in trecut marile religii, doar partial.
    Noi credem ca acum umanitatea traieste o secventa din Apocalipsa, in care omenirea pregateste "arca pamant" pentru zile grele, dar nu ca pe vremea lui Noe, ci in stil modern, bio-genetic (vezi depozitul de seminte naturale construit in Norvegia pentru a le proteja impotriva cataclismelor, inclusiv a modificarilor genetice). Modificarea genetica a plantelor, animalelor si recent a oamenilor a fost, este si va fi motivul multor dispute stiintifice, religioase si social-politice. Cu toate acestea, oamenii de stiinta au continuat sa produca organisme modificate genetic, aparent miraculoase, si nu se vor lasa pana nu vor vedea ca l-au produs pe … “dracu in peroana”.
    Eu nu sunt de acord cu aprecierea lui Einstein (“Stiinta fara religie este imperfecta; religia fara stiinta este oarba.”) si va prezint o apreciere proprie: “Religia fara stiinta a ramas traditional o clasică busola care ne arata, prin credinta adevarata, drumul catre Dumnezeu. Stiinta fara religie este un vehicol modern orb, care ne duce cu o viteza de nedescris in toate direcţiile posibile, relative si incerte, deoarece omul de stiinta a eliminat, prin inginerie genetica, GPS-ul divin din mirabila samanta.”


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă