Bucuresti, orasul lasilor

Cum se mananca bataie in fata celor de la paza

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Marţi, 9 decembrie 2008, 11:34 Life | Prin oraş

Duminica seara. Orele 23:00 trecute. Impart acelasi metrou, de la Unirii spre Titan, cu sase indivizi dubiosi, care nu par atinsi nici de grija ca urmeaza luni, adica o zi de lucru, nici de criza economica. Nu par ei nici macar atinsi de inteligenta. S-au asezat strategic: trei pe scaunele din stanga, trei vizavi. Fiecare este dotat cu un pai si cu ceva albicios de genul nuga-halvita-guma. Musca din ceva-ul albicios, mesteca putin, apoi scuipa ceva-ul, prin pai, catre tovarasii de vizavi. Geamurile metroului s-au albit. Cand si cand, mai cad victime si persoanele neutre de langa ei: sunt improscati ba cu ceva-ul albicios, ba cu saliva care tasneste din paiele magice. Doi dintre paznicii metroului se vad in departare (da, e metrou de ala misto, modern, unde suntem protejati de firme de securitate). Sigur ca ei nu aud, nu vad nimic. Ii iertam, caci momentan sunt departe.

Atentie, se inchid usile: urmeaza statia Titan, cu peronul undeva. Distractia: nici gand sa se opreasca. Un alt individ, il vom numi ghinionistul, probabil student, trece prin fata scuipatorilor. Vrea sa ajunga in capatul metroului. Unul dintre scuipatori ii aplica un picior in burta-stomac. Ghinionistul mai inainteaza doi pasi, se inclina putin, se schimonoseste de durere, injura. Intre timp, purtatorii de banderola cu inscriptia "paza" au ajuns la nici doi metri de zona incidentului. Privesc admirativ. Ghinionistul injura din nou. Scuipatorii il aud de data asta. Asteapta putin sa vada reactia celor de la paza. Paza: nimic. Unul dintre scuipatori da semnalul de lupta printr-un tipat: "scoate cutitul!". Nimeni nu scoate nici un cutit, dar scuipatorii au inteles indemnul. Sar la lupta dreapta: sase indivizi contra unul singur, si asa ranit de lovitura anterioara. Lupta se muta in capatul metroului. Noi, privitorii, neutri si lasi, femei sau barbati, ne luam de cei doi reprezentati ai firmei de paza cu nume de regizor faimos: sari dom'le, fa ceva, opreste-i! Ca nu stiu, dom'le, ca n-am vazut care a fost faza, ca se bat intre ei, ca nu pot interveni, ca nu stiu ce si cum.

Se deschid usile, e statia Titan, coboara suflatorii in pai, isi anunta destinatia cu voce tare, "la biliard, spre Auchan!", ghinionistul e lasat in pace, in metrou, cu probabil cateva hemoragii interne, babacii de la securitate au ramas si ei sa sprijine peretii metroului, coboram si noi, lasii, cu pasi mici, si mai lasi, ca sa nu-i ajungem din urma pe scuipatori. Nici o grija, organele vegheaza. Si nu moca, ci contra sumei de 6,6 mil. euro.




















19118 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    ce facem ? (Marţi, 9 decembrie 2008, 11:55)

    iul [anonim]

    In asemenea situatii sa incercam sa facem poze cu telefonul mobil: gardieni, atacatorri, victima. Discret, sa nu alertam infractorii. Dupa care, victima da in judecata Metrorex, care la randul ei da in judecata firma de paza. Pana cand nu castiga cineva 1-2 mil EURO despagubiri pentru daune, nu va fi ordine la metrou.
    • +1 (1 vot)    
      ba atitudinea conteaza (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:02)

      gulugulu [anonim] i-a raspuns lui iul

      corect, banu' ustura cel mai tare la nesimtitii astia de la metrorex sau badigarzi. dar aia din metrou puteau sa inceapa sa sara si ei cu gura, asa, ca in cartier (ca nu era tot metroul cu spectatori de la opera). asa s'ar mai fi potolit si cocalarii cu pricina, ca si ei are mame, bunici, copii, samd. nu ca are?
      are, asa ca trebe luati la sentiment, nu cu texte de lege sau cu paru' (mai ales cand n'are cine tine paru' ala :))).
    • -1 (1 vot)    
      da? (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:23)

      crownofnegativity [anonim] i-a raspuns lui iul

      cred ca n'ai vrea sa fi tu in locul ghinionistului care dupa ce a luat bataie se duce la tribunal, plateste avocat, proces si ia mumu, scuzati expresia. chiar crezi ca ii va plati cineva vreodata despagubiri? metrorex nu are de ce, nu l'a batut nimeni de la metrorex. scorseze se scoate si el zice ca aia au auzit de cutit si le'a fost frica ca nu sunt inarmati si nu va fi decat un pretext sa mai dea niste pistoale unor oameni cu sub 8 clase. unii se distreaza si altii "plateste". daca vrei sa facem o proba te bat eu la metrou in piata romana la pranz sa vezi ca nu intervine nimeni.
  • +20 (20 voturi)    
    O intrebare (Marţi, 9 decembrie 2008, 11:55)

    ALex [anonim]

    Ati tras semnalul de alarma ? I-ati comunicat conductorului ca in tren este batuta o persoana si sa cheme politia si salvarea ? Stiti ca aceste trenuri au aceasta posibilitate de a vorbi cu conductorul ? Ati filmat sau ati scris articolul pe genunchi cu pixul si hartia ?

    Si aceste intrebari le-am scris nu ca sa le iau apararea celor inutili de la paza si nici ca sa va incriminez ca nu ati intervenit in forta, interventia oricum ar fi fost inutila, caci erati depasit numeric. Dar mecanicul putea opri in tunel trenul iar acei batausi nu aveau cum sa scape.
    • -2 (8 voturi)    
      hmm (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:11)

      cos [anonim] i-a raspuns lui ALex

      "acei batausi nu aveau cum sa scape" :)) cine, ei sau noi? iti dai seama, doi de la paza erau la doi metri de incident si nu faceau nimic, si tu vrei sa ia atitudine conductorul :))

      eu unul eram cu prietena, ma gandesc ca dupa vreo 5 ani de karate voi lua si eu atitudine in asemenea situatii, de 6 contra 1. si tot atunci poate fac si poze. sau le cer alora sa stea nemiscati sau mai la lumina, sa iasa pozele/filmul bine
      • -4 (10 voturi)    
        Aveti perfecta dreptate (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:52)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui cos

        Si dvs, ca si mine (cu 0 ani de karate) probabil nu ne-am fi urcat in metrou sau nu ne apropiam de grupul cu pricina. De asemenea, nu mai injuram ca sa ii provocam. Treceam mici, ca sobolanii, si ziceam mersi daca scapam doar cu o contuzie si durere. Dar astia suntem noi.

        Autorul articolului insa face ca noi, dar dupa aia vine sa ne tina lectii de moralitate si conduita civica. Eu l-am intrebat daca EL, EL PERSONAL a facut ceva, a incercat sa faca ceva inainte de a ne indemna pe noi. Stiu ca e mai usor sa scoti castanele din foc cu mana altuia in timp ce privesti si iti scrii in tihna articolul. Eu nu m-am legat de atitudinea nimanui cu exceptia autorului. Ceri de la ceilalti cand esti tu un exemplu. Pana nu esti, taci si te faci mic.

        Cat despre cel batut, multa sanatate si pe viitor MINTE MULTA pentru evaluarea corecta a unei situatii riscante.
        • +3 (3 voturi)    
          Gandeste un pic (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:04)

          MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui ALex

          Din cate am inteles eu, autorul le-a atras atentia paznicilor. Asteptai de la el sa le sara celor sase la gat? Ma indoiesc ca tu ai fi facut-o. Era datoria celor de la paza sa intervina, sa anunte conductorul, sa sa sa.
    • +4 (6 voturi)    
      un raspuns (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:00)

      unu [anonim] i-a raspuns lui ALex

      eu am oprit metroul o data in statie pentru ca unui om i se facuse rau. Stii ce mi-a raspuns conductorul: "Pai daca i se face rau, de ce merge cu metroul!"

      Asa ca hai la karate...
      • +1 (1 vot)    
        exact pentru acest motiv... (Vineri, 17 decembrie 2010, 10:52)

        me [anonim] i-a raspuns lui unu

        poti sa ii ceri o legitimatie contductorului / paznicilor si sa ii reclami (sau sa le faci poza daca refuza, pentru ca este meseria lor sa ia masuri in aceste situatii!
  • 0 (16 voturi)    
    scarba de romania (Marţi, 9 decembrie 2008, 11:58)

    un roman din civilizatia de afara [anonim]

    multumesc pentru articol.
    de multe ori iau in calcul sa parasesc functia de director si sa revin in tara.cand ma apuca dorul citesc articolele dvs si ma apuca o scarba de sistemul din tara (nu si de marea majoritate a oamenilor normali) si imi piere cheful de a ma intoarce in epoca de piatra, a muschilor si expertilor in hotii.
    • 0 (18 voturi)    
      raspuns lui "un roman din civilizatia de afara" (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:21)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui un roman din civilizatia de afara

      nea directoru' lu' peshte, pe ce planeta traiesti? vrei sa-ti spun cum s-au luat de mine niste aurolaci albi la metrou in pars? cum am vazut impuscaturi in time square in NY? cum au venit in amsterdam la mine niste dubiosi cu droguri de vanzare si cand le-am zis ca nu cumpar s-au uitat urat si au zis sa o sterg, ca n-am ce cauta acolo?
      sau un turist englez venit dimineata cu ochii vineti (tot in paris) la hotel? ca au incercat civilizatii parizieni sa-l usureze de portofel?
      mucles cu civilizatia lu' peste si mai ales cu scarba de romania! probabil ca la felul in care generalizezi,  ca deh, tot in romania traieste si ea saraca...
      p.s. geaba ai strecurat paranteza aia din text; titlul ramane.
      • +4 (4 voturi)    
        Smecherasi (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:43)

        anna [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Ok inteleg ca si pe afara ( in occidentul civilizat) se intampla astfel de cazuri, dar aici era vorba despre acei "pazitori" care sunt platiti degeaba care nici ei nu au vina prea mare incearca sa aduca un salariu acasa, vina este a firmei de paza care angajeaza pensionari numai sa fie cineva prezent in metrou si sa se plimbe, la banii care ii iau ar putea sa angajeze agenti instruiti nu pensionari. Acum ghinionistul trebuie ar trebui sa dea in judecata firma de paza.
        Crede-ma ca nici eu nu traiesc in tara dar in Romania nesimtirea este la maxim. Toti acei smecherasi care nu au pic de nesimtire in ei pentru ca asta stiu sa faca toata ziua sa goinareasca si nici nu stiu altceva ca sa poata face diferenta.
      • +5 (5 voturi)    
        amsterdam ;)) (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:28)

        Crownofnegativity [anonim] i-a raspuns lui cristi

        "cum au venit in amsterdam la mine niste dubiosi cu droguri de vanzare si cand le-am zis ca nu cumpar s-au uitat urat si au zis sa o sterg, ca n-am ce cauta acolo?"

        :)) pai chiar ce cautai acolo daca nu droguri sau curve?
      • +1 (3 voturi)    
        civilizatgia de afara (Miercuri, 10 decembrie 2008, 7:30)

        timtim [anonim] i-a raspuns lui cristi

        nea cristi, da prin multe locuri ai mai fost si, culmea, prin toate ai avut cate o patanie d'asta!! esti regizor de film/teatru cumva? sau poate chiar regizorul acelei scene din metrou? ba', mai lasa-ne ca ni s-a acrit de patrioti d'astia ca tine! Tot romanul a fost afara mai cu seama dupa intrarea in UE si n-a avut parte de ce-ai avut tu. Ori o cauti cu lumanarea pe unde mergi, ori esti nascut sub o zodie mincinoasa: comunismul, a treispea dupa zodiacul romanesc!
    • +5 (5 voturi)    
      se intampla si in alte tari (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:12)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui un roman din civilizatia de afara

      Vezi in Germania, unde oamenii (nemti) au intors capul in alta parte si s-au facut ca nu vad si aud cum un grup de drogati au violat o tanara in metroul in miscare (cauta in ziare - acum cativa ani)


  • +7 (7 voturi)    
    incredibil (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:03)

    DRG [utilizator]

    E incredibil cum se intampla asa ceva! Cei de la paza trebuiau sa opreasca metroul si sa cheme politia. Niste idioti!
  • +9 (9 voturi)    
    Numele firmei ? (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:04)

    nume [anonim]

    dati numele firmei. sa fie dati afara ”pandarii”. sau sa se rezilieze contractul firmei
  • -2 (8 voturi)    
    Eu as fi tacut din gura (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:16)

    serban [anonim]

    Cosmin,

    tu nu ai facut nimic nici sa opresti nici sa ai grija sa fie pedepsiti golanii. In locul tau as fi tacut din gura.
    • +1 (5 voturi)    
      ce-i drept (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:40)

      cos [anonim] i-a raspuns lui serban

      da' eu zic sa iei tu atitudine cand vei fi tu cu prietena de mana in metrou si vei vedea asa ceva.
      acuma cativa ani insusi van damme era sa si-o ia de la niste autohtoni bucuresteni, tot pe principiul: eu singur, voi multi, lupta dreapta.
  • +7 (9 voturi)    
    Ati auzit mesajul informativ din RATB is METROU? (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:18)

    Adrian [anonim]

    Daca sunteti martorii unei talharii NU RAMANETI INDIFERENti SUNATI 112
    • +1 (1 vot)    
      Boah! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:10)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Suni din metrou la 112? Dar cei de la paza ce pazeau? Nu era mai normal ce a facut autorul, adica sa le atraga atentia celor de la paza?
  • +8 (8 voturi)    
    Lasitatea este inradacinata in popor (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:18)

    marius [anonim]

    Am fost crescuti in spiritul intelepciunii populare ce se regaseste in frumoasele proverbe si zicatori:
    "Fuga e rusinoasa, dar e sanatoasa"
    "Nu te baga unde nu iti fierbe oala"
    "Ciocu mic ca acum noi suntem la putere!"
  • +3 (3 voturi)    
    Uitasem... (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:21)

    Adrian [anonim]

    uitati un articol interesant ././// http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/794171/Milioane-de-euro-pentru-o-paza-de-doi-lei/
  • +13 (13 voturi)    
    Pentru autorul articolului (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:22)

    zgaiby [anonim]

    Treceti, va rog, in titlul articolului, cuvantul Metrorex, si numele firmei de paza, Scorseze Security. IN TITLU, va rugam.
    Tacerea nu e o solutie.
    • -1 (1 vot)    
      mult zgomot de tate.... (Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:59)

      jon [anonim] i-a raspuns lui zgaiby

      pentru cine? si cine / va citi aceste comentarii ? === va,,raciti gura " degeaba !
  • +7 (7 voturi)    
    politia ? glumiti.... (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:23)

    r123 [utilizator]

    Stiti ce ar face politia in cazul asta ? I-ar lua la sectie sa-i "impace". Nu le-ar face nimic, poate cel mult o amenda pentru incalcarea linistii sau ceva de genul asta. Binenteles cel batut ar avea sanse mari sa primeasca si el amenda.

    Daca asta batut nu are vreo 3 saptamani de spitalizare sau daca nu moare, atunci batausii nu fac nici o zi puscarie, nimic.

    Asta e legea si politia romaneasca, te poate bate cineva mar pe strada, iar legea ii protejeaza pe ei, nu pe tine.
    • +1 (1 vot)    
      politia... (Miercuri, 10 decembrie 2008, 7:40)

      timtim [anonim] i-a raspuns lui r123

      este adevarat. menirea politiei asta e de cand e lumea: controlul se pastreaza folosind anumite "mase de manevra", sa le zicem gasti, care sadesc frica in cetateanul de rand; sa fie cuminte si sa stea la locul lui ca-l bate baiatul de cartier. treaba politiei e sa faca bani (mai mult sau mai putin spalati) si sa-i apere pe cei bogati. Pe vremea lui ceasca, la cozile pe cat de lungi p'atat de groase la d'ale gurii, tiganii intrau in fata, iar mai apoi venea politia cu ARO si intra cu tot cu masin in fata cozii - chipurile pentru a restabili ordinea - isi umpleau portbagajul si se tirau, lasand in continuare prostii sa exerseze uitatul la soare si sa saliveze lung...Vechile metehne s-au pastrat caci sunt impregnate in sistem. Azi sunt alte surse de venituri...
  • +3 (5 voturi)    
    asa, sa se mire toti nationalistii cretini (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:23)

    dedeiu [anonim]

    De aia pleaca multi romani din tara, ei se duc in tari civilizate. Sa nu cumva sa sariti cu gura in gen: "Da voi astia de pe scaune de ce nu ati interevenit?" Pai da vedeti voi un soi de telepatie intre calatori ca sa intervina toti deodata? Hai sa fim seriosi, traiasca spaiul paralizant.
  • +8 (10 voturi)    
    Romania (Marţi, 9 decembrie 2008, 12:39)

    Mihai [anonim]

    Nu Romania e de vina ca s-a ajuns aici, ca politia nu reactioneaza si ca organizatiile de paza si protectie nu se baga impotriva nesimtitilor. Ne-am invatat sa dam vina pe tara si uite asa ne e scarba sa votam. N-ai cu cine, dom'le! Nu?
    Sambata seara am mers in Tineretului pentru cel mic. Era spectacol pentru copii. Cantau si recitau copii de la liceul Dante Alighieri. Stiti ce facea tineretul intre doua tigari si un lins in pereche? Huiduia. Da, astea sunt majoritatea reactiilor la tineretul de azi. O samanta, K1, o manea, bascalie, un scuipat, personalitatea de gasca si nelipsita injuratura, dupa imaginatie. Mergeti o data pe jos de la Unirii pana la Universitate si o sa vreti sa aveti dopuri de urechi de cate porcarii veti fi auzit. Educati de televiziune nu au cum sa se manifeste decat in consecinta. Daca le vorbesti de sentimente se gandesc la sex. Daca le vorbesti de sentimente patriotice li se pare ca i-ai injurat.
    Agentul de paza si politistul provin deja dintre ei, cei tineri. Daca vreunul vrea sa fie serios, sa isi faca meseria, e batjocorit de ceilalti.
    Nu tara e de vina ca unora le place sa ramana fiinte necugetatoare.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:05)

    dragos [anonim]

    Ce situatie de rahao. Normal ca toti umbla cu masini si se blocheaza bulevardele. Cine sa riste sa patzeasca asa ceva?
    Eu nu mai calc prin autobuze si metrou si alte din astea pline de batausi si mitocani de ani de zile. Nu merci.
  • +4 (4 voturi)    
    Metrorex, Scorsese ar trebui dati in judecata (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:11)

    Stoian Marius [anonim]

    Pai cel ce a fost batut ar trebui sa dea in judecata Metrorex.
  • +11 (11 voturi)    
    Prosti sunt aia care nu iau atitudine (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:20)

    Alin [anonim]

    Nu o data m-am certat cu taranii din metrou care ascultau manele la telefon.

    De fiecare data, toata lumea privea nepasatoare, de parca nici nu i-ar fi deranjat, desi era vizibil lucrul.

    De fiecare data i-am atras atentia respectivului, indiferent de situatie. De obicei, badaranii aia numai cand sunt intr-o turma si animati de acel spirit de turma, indraznesc sa faca ceva.

    Ei bine, nu o data era sa mananc si eu bataie, dar nu m-am lasat. O data mi-au pus si cutitul la gat, tot in metroul din articol. Oameni buni, daca nu ati sta ca prostii, cacandu-va pe voi de frica, si daca ati pune piciorul in prag, scarbele alea nu ar mai indrazni sa faca nimic.

    Toti, incepand cu autorul "articolului" si cel cu prietena, va plangeti. Faceti, dracu, ceva, apoi plangeti-va.

    Nu mai fiti egoisti si lasi! Cand va deranjeaza ceva, puneti mana si faceti ceva, apoi lamentati-va. Daca 10% din voi astia care va plangeti ati face ceva, cei 1 la mie din badarani care exista, s-ar imputina.

    Auzi tu, marele "autor" vine sa se laude cu lasitatea lui!

    Uite, eu era sa mi-o iau nu o data, si nu am venit sa scriu articole.

    Totusi, daca au ajuns lasii sa se laude cu lasitatea lor...clar, am ajuns de rasul curcilor.
    • +1 (1 vot)    
      nu e numai atat (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:28)

      saab [anonim] i-a raspuns lui Alin

      E bine ca spui ca trebuie luata atitudine, dar nu e suficent. Ia gandeste-te ca nici POLITIA nu-si face datoria, dimpotriva, ocroteste infractiunea.
      Daca te bagi, esti injurat si scuipat si risti sa o incasezi zdravan. Daca sa zicem se ajunge si la politie si eventual la judecata, sa vezi atunci cum se schimba lucrurile: ei erau niste copii cuminti care sugeau acadele in metrou in timp ce se intorceau acasa de la orele de pian, iar tu ajungi un individ agresiv si bolnav psihic care i-a agresat fara motiv.... asta dupa ce ti-ai provocat singur ranile si vanataile pentru ca vroiai sa- storci de bani cu acuzatii mincinoase.
      Va mai amintiti de beizadeaua aia de Iustin Covei care terorizeaza Craiova cu gasca lui? A batut mai muti oameni, a facut curse ilegale cu masini si a intrat chiar intr-o masina de Politie. Nimeni nu i-a facut nimic. De ce? Pai ta-su e procuror si unchisu' e judecator, si combinatia asta mortala l-a scapat intodeauna. Mai pot sa dau alte exemple si mai rele.
      De batausul Tweety va amintiti, cel care a caftit un cameraman TVR?
      • +3 (3 voturi)    
        Dar ce mai e? (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:19)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui saab

        Nu doar spun de luat atitudine. Eu si iau. Ma iau de aia care fumeaza pe scarile rulante la metrou, de aia care asculta muzica la volum ridicat in mijloacele de transport in comun, de aia care arunca coji de banane pe jos, de aia care arunca mucuri de tigara pe jos.

        Sunt sigur ca sunt indivizi "curajosi" care sa se intrebe: ce a schimbat asta. "Curajosii" aia sunt rugati sa isi plece iarasi capetele si sa se intoarca in turma de lasil, asteptand ca un miracol sa schimbe, in bine, tara asta.

        Daca doar 1% din astia care va plangeti, DOAR VA PLANGETI, ati face la fel.... ati vedea ca tematorii vor fi aia, nu voi.

        Continuati sa va ascundeti si sa plangeti, fara sa faceti nimic, caci va meritati soarta. Macar nu mai scoateti capul, daca nu aveti coloana vertebrala sa tineti capul sus cand ceva va deranjeaza.

        Puterea exemplului e importanta. De asta continui sa iau atitudine, desi stiu ca-s vazut ca un extraterestru, Sper ca, poate, in momentul ala, unul care vede si care e pe jumatate nehotarat, alta data sa isi ia curaj si sa incerce si el sa faca ceva in loc sa stea cu capul plecat.

        Plangeti-va de mila, in continuare. Asta este un lucru foarte util: sigur o atitudine ca asta va reduce numarul de jegosi de pe strada.

        Sigur asta iti va da siguranta ca maine prietena sau copilul tau vor veni teferi acasa.
        • -1 (1 vot)    
          lamuriri (Marţi, 9 decembrie 2008, 17:31)

          saab [anonim] i-a raspuns lui Alin

          As vrea sa vad ce ai face in situatia in care iei atitudine, ar iesi un conflict nasol iar la final politia te-ar amenda pe tine in timp ce sase golani ( dar cu taticuti plini de bani si crescuti in puf) ar depune marturie impotriva ta ca tu esti scandalagiul si agresorul. Binenteles, cei 100 de oameni cinstiti de pe margine nu au vazut si nu au auzit nimic si nu sunt uni de martori. Ei bine, situatii de genul asta exista. Iustin Covei de care ziceam mai sus e doar un exemplu, dar ca el mai sunt sute. Golanii cei mai mari o duc bine, au lanturi de aur si pot sa plateasca si 10 avocati si 20 de martori mincinosi ca sa-i scape de incurcatura. Ce zici tu de cazurile cu muzica tare si mucuri de tigari, alea sunt fleacuri, sa vad ce faci cand o turma de colorati jefuieste un batran.

          Ca cetatean iau atitudine, dar trebuie sa mai am macar un minim de sprijin din partea autoritatilor. Iar sa schimb un intreg sistem corupt si nepasator, e peste puterile mele actuale.

          Crede-ma, am intervenit in unele situatii, insa bunii cetateni care asistau pasivi nu au avut bunul simt nici macar sa spuna ce au vazut. asa ca ma mai gandesc data viitoare.
          • 0 (0 voturi)    
            lasa frate (Vineri, 12 decembrie 2008, 12:58)

            ginel [anonim] i-a raspuns lui saab

            Lasa frate ca o sa vedem ce parere ai cand gajicata e violata cu tine de mana ca ai lasat sa se ajunga acolo.
    • +1 (1 vot)    
      Alt erou (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:22)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Tu, in locul autorului, le-ai fi sarit celor sase gealati la gat? Mah, aia l-au luat pe student la bataie de fata cu cei de la paza. Te bateau si pe tina de-ti sarea apa in cap si-ti mai violau si prietena iar cei de la paza n-ar fi intervenit deloc. Eu, cand platesc pe unul sa ma apere, am si pretentia sa o faca, nu sa asiste cum o iau in freza.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e. (Duminică, 14 decembrie 2008, 21:42)

      preotul [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Subscriu. Nu sunt din Bucuresti, ci dintr-un oras ardelenesc, altfel pasnic...eram odata cu socrul meu, pe o terasa, la o apă minerală, si brusc, un tip sare pe altul si il ia la pumni si picioare. Din doi pumni l-a culcat la pamant si apoi s-a apucat să-i dea cu picioarele în burtă. Toată lumea a încremenit la mese...eu nu am putut. Am sărit peste masă, că socrul meu răcnea disperat "nu te băga-nu te băga!" şi l-am tras pe bătăuş de pe nefericitul ăla. M-a îmbrâncit cât colo "du-te bă de ici nu te băga!", şi când mi-am dat seama că nu pot să-l ţin, că era mult mai puternic decât mine, am sărit peste trupul celui care zăcea plin de sânge la pământ şi l-am apărat de loviturile animalului...ăsta nu era chiar nebun, am încasat vreo două şuturi dar pe urmă am observat că încerca să îl lovească pe celălalt ferindu-mă pe mine. Am răcnit tot timpul după poliţie...nimeni nimic...toată lumea sătea la mese ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. În fine, la un moment dat a apărut cineva care mă cunoştea şi m-a ajutat să îl calmăm pe animal. A venit şi poliţia, s-a dovedit ulterior că nici victima nu era uşă de biserică, dar asta nu înseamnă că trebuia ucis. În cădere s-a lovit cu capul de beton, putea să o mierlească. Niciodată nu am trecut pe lângă o nedreptate făcându-mă că nu văd. Aşa m-a învăţat tata, aşa îmi învăţ şi eu copilul. Poate că într-o zi am să mă aleg cu un par în cap sau un cuţit în burtă, dar dacă asta va fi, asta va fi. Prefer să trăiesc cu riscul ăsta decât să mă uit în oglindă cu ruşine. Mă gândesc mereu că surorile mele sau mama mea sau bătrânul meu tată ar putea să ajungă în asemenea situaţii şi nimeni nu ar interveni...
      • 0 (0 voturi)    
        Felicitari si tie! (Vineri, 17 decembrie 2010, 14:39)

        George [anonim] i-a raspuns lui preotul

        Numai cu oameni ca tine si Alin putem schimba ceva in tara asta. A nu te uita in oglinda cu rusine este la fel de valabil si in 2010 ca si acum 2000 de ani. Puterea exemplului de care vorbea Alin va face aceasta tara sa renasca! Stiind ca sunt oameni ca voi sunt sunt optimist! :)
        Bravo!
        *Si eu am adoptat aceeasi atitudine, inclusiv in trafic atunci cand fac morala celor care deranjeaza traficul, intr-un mod despre care se poate spune ca este agresiv, daca se opune rezistenta si auditoriul nu doreste sa asculte prelegerea mea. Daca nu ma asculta ii blochez masina si ma adresez politicos explicandu-i ca ceea ce a facut nu a facut bine. Nu de putine ori am urmarit masini care au trecut pe rosu si spre surprinderea mea am gasit si tineri care, in anumite locuri, nu observasera ca acolo era un semafor! Asa ca am fost foarte multumit, macar atunci.
        *Dar, spre deosebire de voi, pentru mine ar fi inacceptabil sa nu procedez astfel avand in vedere ca am 135 kg, imping 450 kg piept si am facut martial arts 5 ani. Cui a avut ceva de comentat, i-am sporit nivelul de civilizatie cu forta. Data urmatoare stiu sigur ca nu va mai face aceeasi greseala. Si ca sa va povestesc ceva funny, unuia cu duba care a fortat zebra in asa masura incat era sa ma trosneasca i-am deviat cu palmele masina pe sosea. Adica i-am aplicat o impingere scurta in lateralul dubei , in dreptul rotilor din spate asa incat spatele dubei a derapat. Avand doar 20 de km /h s-a speriat si s-a oprit instant. Cand a scos bata la mine am inceput sa fug inspre el si a preferat sa o arunce si sa demareze in tromba. Imi place reactia lor cand scot cate o arma si vad ca ma impresioneaza direct in cot. Daca ar contiua sa o foloseasca le-as zdrobi ceafa fara ezitare avand in vedere ca ma aflu in legitima aparare, ei arma eu nimic. De altfel un conlocuitor din rahova a invatat drept cat timp a fost la spital si s-a pocait.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo! (Vineri, 17 decembrie 2010, 14:06)

      George [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Curajul este cea mai nobila virtute! Din antichitate si pana azi, cea mai nobila dintre virtutile antice si-a pastrat sensul.
      Traim intr-o lume in care se acorda multa libertate de miscare celor care incalca morala si o incalca pana la violenta fizica; de aceea semi-infractorii exploateaza la maxim un "spatiu vital" al comportamentului acceptat de lege fara consecinte. Noi ceilalti nu trebuie decat sa fim reactivi si sa profitam de acceeasi libertate. Dumnezeu va fi cu cei curajosi. Bravo tie, Alin!
  • +2 (6 voturi)    
    nu stiu exact (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:25)

    florin [anonim]

    Dar parerea mea este ca cei de la firma de paza din metrou auveau acelasi drept si aceeasi datorie de a interveni ca si persana care a scris acest articol, si care a stat si s-a uitat si acum cauta vinovati.
    Scorseze este angajata de Metrorex, platita de Metrorex pentru a proteja bunurie firmei. Nu sunt Politie , Jandarmerie sau altceva de acest gen . Este exact ca si cum mergi pe strada, iei bataie si dai vina pe paznicul blocului pe langa care treci.
    Moral trebuiau sa intervina, dar moral trebuiau sa intervina si toate celelalte persoane care au stat si s-au uitat, si care sunt sigur erau mai multe decat agresorii. Din pacate asa este societatea romaneasca, nimeni nu face nimic si toti cauta vinovati
    • +1 (1 vot)    
      Nimic mai fals (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:28)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Firma Scroseze este angajata de Metrorex ca sa vegheze la paza si disciplina, pe langa protejarea mijloacelor fixe si mobile ale Metrorex-ului. Deci, cade in atributia ei sa intervina in asemenea cazuri.
      O intrebare pentru tine... ce ai fi facut tu, in locul autorului? Le-ai fi sarit alora la gat sau le-ai fi atras atentia celor de la paza, asa cum a procedat si autorul articolului? Cinstit...
  • +5 (5 voturi)    
    Avem nevoie de sange (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:47)

    Radu [anonim]

    Haideti mai oameni buni, astea sunt sugestiile voastre... poze cu telefonul, sa nu-i alertam pe infractori... la cat de plin e metroul, hai sa sara toata lumea pe scandalagii si sa-i calce in picioare sa se invete minte sa stea mai linistiti. Ce poti sa patesti? Sa iei o mica bataie? Sa dai si tu? Ganditi-va, de ce ne e frica de fapt?
  • 0 (2 voturi)    
    jenant (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:59)

    emin3m [anonim]

    Se intampla ca in metrourile noastre sa circule si straini... am asistat la o faza jenanta saptamana trecuta. Mergeam de la unirii spre pipera. Langa mine a urcat un grup de tineri spanioli(3 baieti si 3 fete). In vagon erau deja doi tigani, rupti de beti, jegosi care imediat dupa ce au auzit ca aia vorbesc in alta limba s-au luat de ei. un "agent" de la scorseze era la nici 5 m de noi si nu a reactionat in nici un fel. ba mai mult a pus capul in pamant si a tacut. nu ne venea sa credem, pe bune a fost un moment in care eu m-am uitat la ei, ei la mine si nu ne venea sa credem ce se intampla. in fine spaniolii au coborat la aviatorilor fara sa pateasca nimic, dar cu ce impresie au ramas ei despre bucuresti....
    • -2 (2 voturi)    
      Si tu ce ai facut, emi3m???? (Marţi, 9 decembrie 2008, 17:18)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui emin3m

      Ce ar trebui sa reiasa din acea destainuire? Ca si tu te-ai gandit sa salvezi de la o posibila disparitie un mandru exemplar al rasei umane, anume tu?

      eminam3nt3 marpha, frate! Mai baga o melodie suparata sa putem trece peste, mai usor.
  • +2 (2 voturi)    
    what if ? (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:02)

    kwan [anonim]

    intr-adevar, ipotetic vorbind, daca 10-12 oameni din acel vagon care doar au asistat la cele intamplate ar fi sarit sa-i snopeasca pe cei 6, cu greu ar mai fi indraznit vreodata sa ia pe cineva la bataie in metrou.
  • 0 (2 voturi)    
    erau 6 (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:02)

    ady [anonim]

    la 6 zdrente trebuie sa existe cel putin 2 indivizi bine antrenati sa le rupa picioarele altfel o poti incasa de unu singuri..evaluezi riscu si asta e ..nu te bagi ..firma de paza trebuia data in judecata..dar probabil implica bani timp necunoastere si omu se lasa la mana lui..saracia de vina?
  • +2 (2 voturi)    
    lasitate si ignoranta (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:35)

    Florin [anonim]

    De lasitate si indiferenta au dat dovada cei din metrou. Nu zic ca ar fi trebuit sa se ia acum la bataie cu toti cei 6 dar macar sa le zica sa se opreasca, sa intervina verbal. Sunt sigur ca ar mai fi intervenit si altii daca unul ar fi facut asta. Am vazut oameni in varsta carora noi le spunem bosorogi intervenind in acest fel in situatii similare cand altii multi mai tineri nu stiau cum sa se faca mai discreti. Daca s-ar putea cumva cultiva eliminarea indiferentei mule din situatiile de genul asta ar putea fi oprite. Trebuie gandit ca fiecare din noi poate fi la randul sau in situatia celui batut. Personal, eu sa fi fost in metrou la momentul respectiv, si daca Doamne fereste respectivul primea o lovitura din care murea, eu m-as fi considerat la fel de vinovat de moartea lui asemenea agresorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce facem? (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:53)

    AlinN [anonim]

    In primul rand cei de la firma de paza se intorceau/duceau la munca si nu aveau nici o obligatie legala fata de intretinerea ordinii la metrou.
    Apoi ce facem in astfel de situatii? Pai putem anunta politia iar ei sa nu aiba ce face, intrucat nu au cum sa-i descopere dupa ce au fugit, sau sa anuntam politia si sa-i identifice dupa camerele de luat vederi care inca nu exista la noi.
    Deci ne punem urmatoarea problema: Vrem ca jigodiile ordinare, violatorii, hotii de buzunar sa poata scapa, sau sa existe ceva care sa-i identifice si sa-i poata pedepsi?
    Acum cateva zile, toti erau partizanii intimitatii cand se punea problema instalarii de camere de luat vederi, dar pe de alta parte nu ne convine cand vagabonzii terorizeaza oamenii.
    • 0 (0 voturi)    
      Stai jos :) (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:09)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nu esti din bucale sau nu mergi cu metroul - cei de la firma de paza sunt angajati de Metrorex pt. protectia vagoanelor si a calatorilor;
      - camere de luat vederi sunt la metrou de pe vremea lu' ceasca.
      • 0 (0 voturi)    
        Si atunci de unde atata jale? (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:39)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui razvan

        Trebuia anuntata politia cat mai repede si identificati de pe camerele de luat vederi. Sa scrie un articol au putut, dar sa faca minimul, adica sa anunte politia nu l-a facut nimeni.
        Si daca ar fi fost camere de luat vederi si de la metrou mai departe si s-ar fi vazut unde se duc indivizii sa se culce, deci unde locuiesc, ar fi fost mai usor de identificat.
  • +3 (3 voturi)    
    Afara cu Scorseze de la metrou! (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:01)

    Rhadoo [utilizator]

    Mare firma Scorseze care cica protejeaza metrourile angajeaza mosi si pusti fara experienta si care n-au mers o zi in viata lor in sala de forta si care n-au nici macar notiuni elementare despre autoaparare.
    Eu m-am enervat cand un agent de paza Scorseze a venit la mine si m-a certat foarte revoltat ca stateam sprijinit in doua manere. Insa, apoi mi-am dat seama ca am gresit. Eu m-am lecuit, la fel si cei care stateau cu rucsacul in spate si zgariau scaunele.
    Rar vezi insa sa se ia de manelarii care dau muzica tare sau care tipa, fac scandal, injura etc.

    De derbedei de-astia, ce sa zic... Lumea din jur nu trebuia sa se bage! Nu arati ca esti mai destept daca sari si tu la bataie si te mai alegi mai apoi cu rani poate chiar fatale. Doar agentii de paza sunt de vina, si nu pentru lasitate, ci pentru comoditate, pur si simplu nu le-a pasat!!!!
    Agentul de paza trebuia foarte calm sa-si faca datoria pentru care este platit, adica sa anunte conductorul, sa opreasca trenul, iar cand intra in statie sa astepte politia de la metrou, care, credeti-ma pe mine, probabil nu stiti ce inseamna politia de la metrou, dar aia baga frica in tine daca esti vreun derbedeu si a doua oara te abtii de la scandal in metrou. Dar nu, lor le-a fost... lene!

    Pentru serviciile prestate la metrou, adica protectie si paza, ei iau bani!!!! Bani care provin, de unde oare, de la noi, dragi calatori!
    Vi se pare logic? Un mall care e tranzitat de doar cateva mii de persoane zilnic e pazit de oameni bine facuti si antrenati, in timp ce metroul, tranzitat de sute de mii! de oameni zilnic este protejat de batrani si copii care muncesc pentru un ban in plus. Contractul cu Scorseze trebuie anulat sau verificat, rog hotnews sa inceapa o campanie mediatica in acest sens, ca sa stim o treaba!
  • 0 (0 voturi)    
    - (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:02)

    - [anonim]

    Fratilor:
    112!
  • +1 (1 vot)    
    Numele Firmei? (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:31)

    Anton [anonim]

    De ce sunteti atat de lasi domnilor jurnalisti si nu datzi publicitatii numele firmei de paza?
    De ce nu faceti o plangere scrisa contra firmei respective?
    Solutia e simpla:
    1. Agentii de paza sa fie nu numai datzi afara dar si datzi in judecata pentru lipsa de implicare (ei au DATORIA de a se implica, pentru ca sunt platiti pentru asta....)
    2. Firma de paza respectiva sa piarda contractul cu METROREX
    Dar traim in Romania, jurnalistii sunt lasi, directorii METROREX iau spaga, tanarul respectiv s-a carat cum cum spre casa si invatza karate sau isi cumpara un pistol pentru data viitoare...poate il vedeti pe youtube si va mirati ce l-a impins spre crime...
  • +2 (2 voturi)    
    fiecare asteapta sa sara altcineva... (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:45)

    e [anonim]

    ... ca sa creasca sansele ... dar, recunoasteti, daca s-ar intampla sa reactioneze totusi cineva, ati ajuta si voi?
    Scuza cu “prietena de mana” e jalnica. Mi-au spus-o si mie multi barbati care ma tineau de mana, ca motiv de lipsa de reactie in diverse situatii: "Vorbeste mai incet, ca ne-o luam", "Hai, calmeaza-te, ce daca-s nesimtiti, nu ne-au facut nimic ..."
    Spre deosebire de multi barbati, insa, eu am sarit sa apar o pustoaica pe care nu o cunosteam, intr-un autobuz, ei fiind 2 malaci, iar eu o fata singura, de 20 de ani, antitalent sportiv (asta ca sa nu credeti ca-s vreo karatista). Evident, mi-am luat-o. Autobuzul era destul de plin, dar a sarit un singur tip sa ma ajute, si a fost batut si el (mult mai rau decat mine). Restul au strigat la sofer sa opreasca autobuzul si sa deschida usile, si au fugit.

    Eu poate as avea un motiv sa nu mai reactionez la fel data viitoare, dar voi?

    Revenind la povestea din articol, paznicii nu au nicio scuza. Contractului de prestări servicii îl obligă nu doar să intervină în cazuri de efracţii, ci „să identifice şi să reţină“ pe cei suspecţi (asa scrie in articolul din evz).
    Dar ei ilustreaza zicala in cel mai pur spirit romanesc: "Nu conteaza cat de putin ne platesc, noi tot putem sa lucram de mai putin"
    Saracia e o scuza? Pai asta se aplica si in alte domenii, atunci, nu? Adica medicul tre' sa te lasa sa mori, ca la cati bani ia, sa zici mersi ca ti-a schimbat un pansament, nu? Profesorul poate sa nu-ti invete nimic copilul, ca salariul abia ii acopera deranjul de a veni la scoala, nu? Exista unii dintre ei care chiar asa gandesc, dar chiar sunt scuzabili?
    Asa si paznicii aia: isi primesc banii, indiferent cat de putini, degeaba. Si, apropo, sunt platiti din bani publici.
    Altruismul este, pana la urma, o optiune personala. Insa ei trebuiau sa faca lucrul pentru care erau platiti. Si daca nu au facut-o, ar trebui sa plateasca ei (ceea ce n-o sa se intample niciodata, stiu).
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo, E (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:24)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui e

      Ma bucur ca mai sunt si alte persoane care fac ceva, altceva decat sa scoata capul din pamant dupa ce, pana atunci, tremurau de frica.

      BRAVO!
  • 0 (0 voturi)    
    lasitate? mai degraba ratiune (Marţi, 9 decembrie 2008, 15:52)

    BK [anonim]

    Toti sariti in sus cu calcule, ca erau 6 si ca daca erau alti 12 ii bateau, bla bla bla, ca de ce nu a intervenit nimeni.
    Tot ce se poate.
    Dar daca unu din aia 6 scotea un cutit si il implinta in careva?
    O mica bataie, citiva pumni, nu e mare lucru, dar cu cutite sau alte arme....
    • -1 (1 vot)    
      Bietul de tine (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:26)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui BK

      De asa nu iei atitudine, din ratiuni umanitare: tu doar incerci sa salvezi un specimen de "rasa" al speciei umane, adica tu.

      Halal :|
  • +4 (4 voturi)    
    cetateni lasi, Politie corupta si neprofesionista (Marţi, 9 decembrie 2008, 18:18)

    clujeanul [anonim]

    daca acel tanar era vreun karatist feroce si ii zdrobea pe derbedei, fiti siguri ca s-ar fi gasit destui cetateni pasnci care sa-l condamne pt asta, ba chiar ar fi chemat Politia! acum cativa ani, intr-un tramvai din Bucale, am amenintat un derbedeu care se legase de sora-mea; fiind eu ceva mai mare la fizic decat media, si nedand semne de intimidare, neispravitul s-a dus in cealalta parte a vagonului, fluturand un sis cat o sabie si amenintandu-ma cu traditionalele matze scoase si intinse pe garduri; cand m-am dus catre el, a tasnit jos la prima statie; ei, reactia publicului? toti se uitau urat la mine, ba o cucoana chiar mi-a spus ca nu se face asa ceva! la Cluj, pe la amiaza, un betivan (interesant, bine imbracat...) se lega de femei in statia de autobuz; i-am cerut sa termine, a incercat sa ma loveasca, i-am tras eu una si a cazut pe trotuar; reactia publiculi? tipete si apeluri sa fie chemata Politia impotriva mea, care le luasem apararea! povestea s-a repetat de alte cateva ori, in situatii diferite, si de fiecare data oamenii ma acuzau pe mine, nu pe derbedeii care o incasasera!!!! de atunci, fara suparare, apar doar pielea mea sau a celor apropiati mie, iar restul sa se descurce! grija pentru integritatea neispravitilor pare a fi in gena romanilor, deci chiar nu am de ce sa-mi fac griji pentru ei; daca le plac derbedeiii, sa se pupe in bot cu ei.
    • +3 (3 voturi)    
      da, asa e (Marţi, 9 decembrie 2008, 21:49)

      goe [anonim] i-a raspuns lui clujeanul

      Daca te legi de derbedei iti atragi oprobiul public. Am patit-o si eu. Pana nu demult, oamenii aveau o idee destul de clara despre bine si rau. Simtul asta s-a pierdut la foarte multi. Daca mai demult doar curvele, militienii si golanii erau complet lipsiti de aceste doua notiuni, in ultimii ani tot mai multi oameni asa zis cinstiti nu mai sunt in stare sa faca deosebirea.
    • 0 (0 voturi)    
      ai avut noroc (Joi, 11 decembrie 2008, 2:22)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui clujeanul

      Ai avut noroc ca nu ai fost dat in judecata ... chiar daca scapai nevinovat, tot ai fi umblat prin tribunale cativa ani.

      In filme merge ... bati pe aia rai si primesti flori la sfarsit. In real life e cuvantul tau contra cuvantului lor, si mai bine ii lasi sa te bata in liniste, ca daca aluneca unu' pe sangele tau si se infinge in ceva, ai de lucru pana lamuresti situatia cu politia si tribunalele; daca ai facut arte martiale pe undeva sau "lupta corp la corp" in armata risti inchisoare, indiferent daca a fost auto-aparare sau nu.
      • 0 (0 voturi)    
        din pacate, asa e (Joi, 11 decembrie 2008, 10:22)

        clujeanul [anonim] i-a raspuns lui emilper

        de aia am si zis ca nu mai iau apararea nimanui, cu exceptia celor apropiati mie; daca in loc de o suta de martori revoltati care sa depuna marturie in favoarea mea toti se fac nevazuti, atunci sa si-o ia
  • 0 (0 voturi)    
    ileana (Marţi, 9 decembrie 2008, 21:14)

    ileana [anonim]

    Au fost situatii in care imi pare rau ca nu am intervenit. Partea nasoala este ca am vreo 2 ani de arte martiale in spate. Ce m-a oprit nu stiu, nici situatia nu era asa de grava dar cel mai bine este sa incerci sa rezolvi fara bataie.
    • 0 (0 voturi)    
      iti spun eu ce te-a oprit (Miercuri, 10 decembrie 2008, 21:06)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui ileana

      ai simtit ca, daca ii snopesti pe derbedei, te vei trezi acuzata ca ai molestat niste bieti paraziti sociali care erau singuri impotriva ta! iar martori in favoarea alora s-ar fi gasit, si in justitia noastra nu exista notiunea de martor necredibil (adica te mai si uiti tu, judecator, cine behaie in boxa, nu iei de bun orice, de la oricine).
  • +1 (1 vot)    
    animalele (Marţi, 9 decembrie 2008, 21:40)

    goe [anonim]

    Credeti ca o turma de gazele n-ar putea sa-l casapeasca pe leul care le vaneaza in fiecare zi? Ar putea, dar nu o fac, ci fug, sperand fiecare ca ea sa nu fie cea mancata. Concluzia: de cate ori vedeti ceva de genul asta si va faceti ca ploua, mergeti acasa si spune-ti-va in fata oglinzii: sunt un animal.
    Abia dupa aceea puteti deschide televizorul pentru a va spala creierele si a va relaxa dupa o zi grea.
  • +1 (1 vot)    
    o reactie universala (Marţi, 9 decembrie 2008, 22:42)

    d [anonim]

    O emisiune din Germania a analizat fenomenul pe baza unor filmari cu camera ascunsa si actori in metrou. Si la ei a fost la fel, in foarte putine cazuri a sarit cineva in apararea victimei. Concluzia emisiunii a fost ca pe masura ce creste numarul martorilor, ei se simt din ce in ce mai putin responsabili pt. ceea ce se intampla si isi spun ca oricum mai e cineva ...sa sara el in ajutor. Iar recomandarea, sa incercam sa cooptam si alte persoane sa intervina, (de unul singur e mai riscant), cum propuneati si voi ...E usor de spus...
  • 0 (0 voturi)    
    Pana la urma cum luam atitudine? (Marţi, 9 decembrie 2008, 22:59)

    Ana [anonim]

    Nu stiu daca este o solutie, dar... Ce spuneti de semnarea unei petitii? Poate o petitie trimisa spre metrorex sa impuna o schimbare a firmei de paza?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine pazeste paza? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 1:06)

    Tot un las [anonim]

    Normal paza trebuia sa intervina nu batranii din metrou. Dar paza se plimba prin metrou si e usor de recunoscut. Daca nu e cuminte, cand pleaca acasa...poate moare. La fel probabil si cu politistii de pe strada. Nu au "spatele" asigurat nici paza nici "micii" politisti. Nu cred ca le convine sa dea cu banul "Oare o fi sau nu ceva pilos? Risc viata azi sau nu?"
  • +3 (3 voturi)    
    SF (Miercuri, 10 decembrie 2008, 1:25)

    ra [anonim]

    daca isi mai aduce cineva aminte de Infanteria Stelara a lui Robert A. Heinlein, cartea nu filmul penibil care a urmat, societatea imaginata acolo, desi fascista prin excelenta, propunea multe idei interesante; printre ele, cetatenia, inclusiv dreptul de a vota, era acordata numai celor care serveau in armata;
    extrapolind, poate ca cetateni sint numai cei ce se implica in problemele cetatii
  • +3 (3 voturi)    
    Proces!!! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 1:29)

    Adi [anonim]

    Gresit!!! Am observat ca toata lumea spune ca baiatul batut trebuia sa dea in judecata. Gresit! Toti cei prezenti trebuiau sa dea in judecata Metrorex. Toti sa ceara despagubiri si sa fie martoti unii altora, pentru ca toti cei prezenti au fost in pericol. Trebuie sunat la 112 sau la politie direct. Se dau semnalmentele indivizilor si se cere numar de inregistrare a sesizarii. Daca schimba firma de securitate, ce credeti ca se intampla? Vor veni alti mosuleti, de la alta firma, care vor face la fel. Solutia nu este la ei, ci la noi!
    • +2 (2 voturi)    
      Da-ne, Doamne minte ca gura avem! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 4:13)

      Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Singurul comentariu destept de pana acum. Restul sunt tampenii.
      Revolutionarii care sar de c..r in sus cu ”atitudinea” sunt visatori iar solutia lor este de multe ori periculoasa. Derbedeii aia erau IN GASCA! Cand sunt singuri nu au deloc curaj. Eu sunt convins ca javrele alea au evaluat situatia cand s-au suit in metrou si au tras concluzia ca nu are cina sa intervina. De acea s-au comportat asa. Nu erau destui indivizi solizi in zona care sa fie capabili sa le poceasca mutrele. De fapt, ei sunt mai lasi decat cei terorizati de ei. Actioneaza doar in gasca. Si nu sunt 1% cum zice alt aiurit mai sus. E de ajuns sa locuiesti in Ghencea, pe Stefan cel Mare, Giulesti sau orice alta zona in care exista un stadion ca sa vezi ca sunt mult mai multi indivizi de soiul asta. Sunt sute de mii numai in Buc. Unii le zic ”suporteri”. Mai sunt si alti viermi care nu sunt ”microbisti”, dar astia sunt bonus. Iar spiritul de ”jmecher” se manifesta violent IN GASCA. Cand sunt singuri sunt mult mai cuminti.
      Revenind la situatia din articol, eu sunt sigur ca la ora aia erau in metrou doar 3 muste de calatori fara muschi sau veleitati de calugar shaolin, genul ”sahist” sau ”poet”, care nu aveau nici o sansa in fata lor. Sub nici o forma. Chiar daca se adunau 2-3 mancau bataie sau iesea mai rau.
      Iar daca vreti sa numiti vinovatul, blamati intregul sistem social. In Ro este o situatie aiurea pt ca democratia este exercitata de foarte multi prosti. Prin ”prosti” ma refer la oameni fara o minima cultura civica. Cand astfel de fapte nu sunt sanctionate foarte dur de sistem, exista toate premisele ca violenta sa creasca. Dar cand sistemul reactioneaza dur, toti sar cu gura ca e stat politienesc. Asta pt ca nu exista cultura civica. Iar voi trebuie sa alegeti, vreti un stat in care sitemul sa faca exces de zel iar astfel de fapte sa fie rare, sau un sistem ingaduitor care sa amplifice fenomenul. Iar dupa ce alegeti, trebuie sa va faceti cunoscuta alegerea si catre ”alesii” care ne conduc.
    • -1 (1 vot)    
      solutia pt metrou (Miercuri, 10 decembrie 2008, 5:50)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Si tu esti visator. Niciodata n-o sa se intample ce spui tu acolo. Nici in Romania nici altundeva.
      Pe milioanele alea de euro platite pentru asa zisa securitate mai bine instalau camere in metrou, in vagoane adica. Si erau dovezi, politia trebuia sa miste, nu era nevoie de nu stiu cati martori, etc. Si probabil ca daca se stiau filmati nici derbedeii aia nu s-ar fi dat in stamba in metrou. Dar asta nu inseamna ca nu puteau sa faca acelasi lucru pe strada... pana la urma tot la constiinta civica ajungem. O notiune demult expirata ca multe altele, din pacate.
  • +1 (1 vot)    
    Cum functioneaza sistemul in cadrul firmelor de pa (Miercuri, 10 decembrie 2008, 9:37)

    DYA [anonim]

    Rhadoo are dreptate legat de modul cum se fac angajarile la firmele de paza si securitate. Deci nu numai la Scorseze ci la majoritatea firmelor de paza si securitate! Stiu pentru ca am lucrat pentru o alta firma si era acelasi sistem. Angajau pe oricine voia sa munceasca pentru 4-5 milioane vechi pe luna. De la copii de 18 ani (si spun copii pentru ca nu aveau nici experienta si nici cine stie ce studii) pana la pensionarii care mai vor un ban in plus pe langa pensiile de mizerie.

    Stiti ce sunt instruiti baietii astia sa faca in caz de probleme? Sa sune la echipele de interventie. Care vin in 10 - 15 minute. Nu sa se bata ei. Jalnic, nu e asa? Dar din pacate e adevarat.

    Firmele de paza si de securitate se ocupa numai de cei de la interventii. Pe ei intr-adevar ii antreneaza si ii trimite la sala si tot pachetul.

    Deci la ce sa va asteptati de la ceilalti amarati care lucreaza pe un salariu de nimic? ca pana suna ei la cine trebuie se termina si mama luptei. Ei sunt acolo de decor. Dar nimeni nu isi risca viata pentru 5 milioane.
  • 0 (0 voturi)    
    lasitatea lucru care ne reprezinta (Miercuri, 10 decembrie 2008, 9:45)

    black [anonim]

    Dmne nu putem scapa de lasitate .....ca lumea in bucuresti si in tara e egoista...are un ego de genu :de ce sa ma bag eu sa-i las in pace sa se bata..

    Nu mai e lumea unita .....Te uiti la badigarzii aia....ti-e si mila de ei...ba mai mult au tmp sa si bea ...sa stea de vb ,sa rada ...dar cand e vb sa intervina...
    Oamenii sunt speriati in metrou....te uiti la ei cu niste fete cazute de la etaju 10 ,plini de griji si amaraciune:mai pune ala "brandu " sa faca ceva?sa sara in ajutor?fiecare isi vede de scaunel.
    asa cum a mai fost scris mai sus...multe din variante sunt bune si ar trebui sa fie puse in aplicare.....indiferent care e varianta ...ceva trebuie facut.....
    or sa ajungem sa ne fie frica de manelisti ,tigani,oameni cu 2 clase care nus tiu decat cultura pumnului ...a bataii...

    Am vb la general ...probabil ca sunt oameni care au si facut ceva in privinta asta....si ma scuzati ca am scros cu litere mici ...
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:57)

    Alexandra [anonim]

    Noroc ca locuiesc in provincie...am stat cateva zile in Bucuresti si mi-a venit sila!
    Rusine autoritatilor si mizeriilor care isi primesc bani nemeritati, stau ca plantele prin metrou...
  • +1 (1 vot)    
    Nu stii ce sa mai crezi (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:33)

    dan [anonim]

    Toti care spun ca ar fi trebuit ca lumea sa intervina uita de un singur lucru: instinctul de conservare al omului; fiecare evalueaza situatia si reactioneaza ca atare. Personal, am facut odata pe cetateanul corect si am patit-o: eram in bucuresti, intr-un autobuz si am vazut cum un batran era "operat" la sacosa; l-am atentionat in gura mare, drept pentru care am incasat un pumn in figura de la borfas; deznodamant: individul a coborat la urmatoarea statie injurand si amenintand, eu eram cu nasul spart si plin de sange iar lumea din jur mai ca nu ma apostrofa pentru ce am facut - "dece nu ai stat in banca ta?"- ; de atunci ma gandesc de 2 ori inainte de a mai intervenii. Cat despre ordine si Politie nu mai am ce spune: in Timisoara, orasul de unde sunt, am luat bataie in plin bulevard de la 3 indivizi pentru ca le-am intors vorba; de salvat m-a salvat un barbat ce a oprit masina si a coborat, iar cei 3 au plecat linistiti mai departe; la politie, cu toate ca am avut dinti sparti si alte urme pe fata, am primit urmatorul raspuns mirobolant:"nu sunteti destul de tumefiat pentru a depune plangere; si in plus nici nu a-ti stat internat in spital".........
    Din pacate singura solutie este sa iti faci singur dreptate.
  • +1 (1 vot)    
    alt exemplu (Miercuri, 10 decembrie 2008, 21:14)

    clujean [anonim]

    in cartierul Marasti, langa un bloc, sunt niste garaje unde, seara de seara, se aduna derbedeii si fac o galagie de nesuportat; intr-o zi, un mos care sta la etajul 1 a iesit pe balcon si le-a strigat sa termine cu harmalaia; imediat, tinerii i-au raspuns cu injuraturi si cu invitatia de a cobori, daca are curaj; omul a coborat, crezand ca va putea discuta cu ei, dar a fost calcat, efectiv, in picioare; a sunat la112, iar de la Politie i s-a raspuns ca e vina lui, nu trebuia sa se puna cu derbedeii! cand a replicat ca, inainte, chemase de cateva ori Politia, care nu a rezolvat nimic, i s-a inchis telefonul in nas! ca atare, la cine sa apelezi? dai tu, tare, si risti puscaria pe post de agresor al huliganilor sau te resemnezi si mori de apoplexie? eu am de gand sa nu ma resemnez, iar dac-o fi sa fie, iau cu mine cat mai multe dintre jegurile astea; poate asta va fi un exemplu care sa destupe niste constiinte lase.
  • +1 (1 vot)    
    Aveti voi grija de voi inaintea altora (Joi, 11 decembrie 2008, 15:34)

    afterhours [anonim]

    Ar fi bine ca de fiecare data sa aveti la voi spray paralizant, (nu e scump) sau altceva care se poate scoate repede din geanta/ buzunar! basto cu curent care se lugeste si altele... intesati-va pentru ca siguranta voastra este in joc.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Joi, 11 decembrie 2008, 17:06)

    netehoru [utilizator]

    <<Se deschid usile, e statia Titan, coboara suflatorii in pai, isi anunta destinatia cu voce tare, "la biliard, spre Auchan!">> - destinatia agresorilor cunoscuta sau macar banuita.
    <<Geamurile metroului s-au albit>> - inseamna ca au stat destul de mult pe acolo incat sa ramana intiparit in minte un amanunt al unuia dintre ei, macar.
    ok, nu te bagi, instinctul de conservare e mai puternic - nu e un pacat mortal, dar sa-l lasi pe omul ala cu hemoragia interna si sa cobori din metrou <<cu pasi mici, [..], ca sa nu-i ajungem din urma pe scuipatori>>... asta nu mai are scuza... Nu stiu daca politia ar fi pornit sa caute gunoaiele astea de oameni "la biliard"... poate ca da in cazul in care hemoragia interna e exista si nu era doar o parere.
  • +1 (1 vot)    
    Nu neaparat lasitate... (Sâmbătă, 3 ianuarie 2009, 20:55)

    alex [anonim]

    Cred ca nu este vb de lasitate cat mai degraba de nepasare ..
    Anul trecut in iulie la statia de metrou Grigorescu , un tinar de 20 si ceva de ani scuipa , injura o pereche care suporta stoic in asteptarea trenului poate salvator , toate mizeriile golanasului...
    insa situatia a continuat si in vagon ptr ca acel tip i-a urmat si aici cu tot arsenalul de injuraturi .
    Nimeni nu avea reactie... m-am dus prin spatele sau si i-am spus o singura data sa inceteze... m-a injurat si banuiam ... continuarea... asa ca l-am lovit eu ... bine...
    Vajnicii paznici care dormitau intre vagoane au luat atitudine ... curios impreuna cu tot vagonul ... tinerii aparati de mine au disparut la Dristor asa ca in fata politiei am dat singur socoteala.....si amenda
  • 0 (0 voturi)    
    invidia (Marţi, 10 martie 2009, 15:20)

    nicoleta [anonim]

    nu am nici o treaba cu vreo firma de paza dar sa stiti k nu de multe ori cei care va lasati comentarile exagerati destul de mult hai sa fim seriosi ca din cate firme sunt in bucuresti la nici ina nu gasesti oameni perfecti,ati vazut si BGS nu este chiar asa stralucit,am vazut scandalul din MALL si nu snt de speriat,numai burta ce iera de ei,la SCORSEZE am vazut k la INTERVENTIE nu au asa burtosi sunt mai mici de inaltime dar sunt foarte chipesi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version