FOTOGALERIE Goran Bregovic la Zone Arena: Blestemul tanatofobiei

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Sâmbătă, 22 mai 2010, 18:37 Life | Prin oraş

Fotogalerie: Goran Bregovic & Wedding and Funeral Orchestra la Zone Arena
Romanii sunt tanatofobi. Au dovedit-o si pe 20 mai, la Zone Arena, cand teama patologica fata de moarte i-a obligat sa respinga frumusetea din spatele cantecelor de inmormantare interpretate de Goran Bregovic & Wedding and Funeral Orchestra. Aceasta intr-o seara desfasurata in spiritul vehementului "lasati-i pe romani sa danseze!"

Concertul a fost deschisa de Viorica si Ionita din Clejani, care au adus, vreme de o ora, piese ca Lume, lume, sora lume, Ciocarlia, Marioara de la Gorj sau Cucul si corbul ("exact cum se cearta parlamentarii nostri, care mai inainte si mai inapoi, asa se cearta cucu meu in codru").

Margherita, fiica Vioricai, a urcat si ea pe scena, piesa Dalles Belles facand deliciul serii prin versurile sale:

"Nu dansez pe tiganii,
Mie-mi place R&B
Nu vreau nici un Gipsy King
Vreau sa fiu regina hip"

"Ieri dansai pe langa foc,
Astazi vrei la stroboscop,
Sa n-ajungi tu intr-o seara,
De la stroboscop la bara"

Dupa o jumatate de ora de pauza, Membrii Wedding & Funeral Orchestra si-au facut aparitia pe scena, fiind urmati si de un Goran Bregovic imbracat in alb, in contrast cu cei sase colegi ai sai care alcatuiau corul bisericesc pozitionat in spate.

A fost nevoie de numai cateva dintre notele piesei Gas, Gas pentru ca zeci de spectatori sa isi paraseasca locurile si sa ocupe pozitiile din fata gardului protector. Entuziasmul a durat pret de doar doua cantece, la indemnul lui Goran de a sta jos adaugandu-se, "decisiv", interventia celor responsabili cu paza.

Au urmat mai multe cantece de inmormantare, o combinatie intre stilul balcanic si muzica bisericeasca, primite de un public roman parca inspaimantat de tot ce aminteste de moarte.

Printre piesele interpretate de-a lungul serii s-au numarat Mesecina, Enderlezi, Duj Sandale, Dreams, Mesecina, dar si o serie de surprize precum cantece in limba spaniola, un omagiu adus Mariei Tanase (avand la baza celebrul Bun ii vinu' ghiurghiuliu), sau In The Death Car (realizata in original de Goran alaturi de Iggy Pop), in varianta sa necenzurata, spectatorilor fiindu-le permis doar sa "lalaie" pe refren, nu sa si tina ritmul cu palmele.

Bisul, cerut de zeci de tropaieli amplificate de podeaua de lemn a Zone Arena, a oferit mai multe cantece vesele, "drinking songs", ritmatul Kalasnikov din final aratand ca Goran a inteles in cele din urma ideea: "lasati-i pe romani sa danseze!".


Citeste mai multe despre   






















4395 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    A fost un concert deosebit (Sâmbătă, 22 mai 2010, 21:06)

    dani [anonim]

    Nu il voi uita curand. Goran Bregovic si echipa sa au fost la inaltime. Am ramas placut impresionat.

    Pacat ca a trebuit sa suport trilurile maneliste ale Vioricai&restul turmei. Au fost de o kitchoshenie sufocanta. Noroc ca am avut castile telefonului mobil si am putut sa ma deconectez de la asemenea circ.

    Organizarea in specific romanesc-cozi peste tot. Or sa inceapa treptat sa-si piarda din clienti smecherasii de organizatori romani. Barbu Vacarescu era plin ochi de masini asezate buluc. Oamenii s-au asigurat care cum au putut ca au cu ce ajunge acasa la finalul concertului. Locatarii zonei probabil si-au blestemat zilele. Apropo, cum or fi obtinut autorizatia intr-o zona rezidentiala astia?
    • +1 (1 vot)    
      mda (Luni, 24 mai 2010, 10:35)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui dani

      goran unde merge face spectacol....in iasi au fost vre cateva zeci de mii la concert acum 2 ani..a fost superb....e imposibilsa nu dansezi pe muzica omului. Tot respectul, mentionez ca a cantat racit si destul de ragusit....dar si-a dres vocea cu o vodka :D si spectacolul a fost asigurat :D

      Goran te mai asteptam odata la iasi :D
  • +2 (2 voturi)    
    un articol... (Sâmbătă, 22 mai 2010, 22:00)

    lal meri [anonim]

    din care nu s-a inteles mare lucru-....nici care e treaba cu tanatofobia romanilor, nici nimic...in fine, autorul chiar nu e in tema, altfel nu avea cum sa spuna ENDERLEZI...titlul corect e EDERLEZI...
    da, ok, e o litera diferenta, dar e unul din cele mai cunoscute cantece promovate de Bregovic ( nefiind creatia lui, ca multe alte cantece), si pentru cineva care stie discografia lui Bregovic ( si filmografia lui Kusturica) de vreo 18 ani, litera aia conteaza.
  • +2 (2 voturi)    
    Corectură (Sâmbătă, 22 mai 2010, 22:53)

    senator [utilizator]

    Ederlezi, nu eNderlezi.
  • +3 (3 voturi)    
    dupa ce ca scrie cum scrie, (Duminică, 23 mai 2010, 8:02)

    daniel [anonim]

    randurile astea sunt si pline de greseli

    "Concertul a fost deschisa de Viorica "
    "Dupa o jumatate de ora de pauza, Membrii" cu m mare?

    si nu mai merg mai jos

    Imi pare rau ca lasati astfel de oameni care nu inteleg mai nimic din muzica, sa scrie pe HotNews,un standard in materie de online

    pacat bai Cosmine
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu celor spuse mai sus (Miercuri, 26 mai 2010, 9:17)

      Andreea Banciu [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Cu tot respectul pentru site-ul dumneavoastră, articolul e slăbuţ, atât din punct de vedere al conţinutului, cât şi din punct de vedere al formei. Nu cred că are rost să înşir erorile de scriere şi formulările stângace. Cât despre conţinut, dragii mei, nu ştiu dacă aţi fost de faţă, dar "blestemul tanatofobiei"?
      În primul rând, publicul român nu a fost taman român. Numărul de spectatori străini a fost foarte mare. În al doilea rând, publicul nu mi s-a părut deloc speriat. Din contră, mă uitam spre public, curioasă fiind să văd reacţiile pe chipurile oamenilor şi mi s-a părut că erau mai curând încântaţi şi absorbiţi de moment.
      În fine, în ceea ce priveşte conţinutul, s-ar putea considera că sunt subiectivă (dat fiind faptul Goran Bregovic e unul dintre favoriţii mei). În privinţa calităţii articolului, din punct de vedere gramatical şi stilistic, îmi permit să mă pronunţ prin prisma profesiunii mele (traducător cu nişte ani buni de experienţă şi în zona presei scrise): articolul ar trebui să fie rescris de la zero.

      Cu respect,

      Andreea Banciu
  • +2 (2 voturi)    
    organizare (Duminică, 23 mai 2010, 9:59)

    Alex [anonim]

    Organizare nashpa.

    Generatorul ava un zgomot inaccetabil, fiind udeva in culise fiind binishor auzit tot timpul manifestarii. Fara perdea fonica catre bulevard, fara iluminarea corespunzatoare a spatiuli cu scaune, kitch adevarat.
    Pana sa incepa cantariel au bagat clipri publiciatre la greu, volum maxxxim, ii inte;eg vor sa pronoveze faza cu Ozzy, dar nu cred ca pra multi dintre spectatori vr veni si la Ozzy.

    Romanii, nesimtiti ca de obicei, cu vorbit la telefoane, copchii mici, etc. De ce nu se spune ca NU a fost nici o interventie ceor de al paza pana ce romanii s-au facut rumanii ca nu inteleg ce a zis Goran : Asta nu e muzica de ascultat in picioare,si in plus e greu sa canti cand voi vorbiti tot timpul . !!

    Cei cu case / firme prin apropiere cred ca au fost tare "multumiti".
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Duminică, 23 mai 2010, 19:15)

      danimag [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Si eu mi-am zis ca nu mai cumpar bilete la Zone Arena de acum. Recunosc, a fost vina mea cand am luat biletele ca nu m-am informat priving locatia. Imi dau seama prin ce au trecut totii cei ce locuiau in zona atat privind zgomotul cat si traficul rutier/parcarile. A fost nesimtire autorizarea zonei respective ca una pentru concerte.
  • +2 (2 voturi)    
    coliva (Duminică, 23 mai 2010, 10:42)

    Alex [anonim]

    Coliva din plin cenzorului partinitor ? Sunerti frati cu organizatorii ? In loc sa multumiti pentru subliniere puncteleor negre, cenzurati ? Rushine !
  • +2 (2 voturi)    
    prost (Duminică, 23 mai 2010, 13:10)

    ics [anonim]

    autorul s-a-mbatat la concert si a-nceput sa cante in articol. n-am inteles nimic
  • +3 (3 voturi)    
    Nu stiu ce-o fi inteles Goran (Duminică, 23 mai 2010, 19:22)

    dani [anonim]

    cum ca romanii trebuie lasati sa dansezi. Dar romanii si autorul articolului astuia sigur n-au inteles nici pana azi ce le-a cerut Goran - linistea si ordinea necesare sa-si poata face concertul asa cum stie mai bine.
  • -3 (3 voturi)    
    ce pacat ca n-am fost acolo (Luni, 24 mai 2010, 17:26)

    lili [anonim]

    am pierdut o mare mare distractie,blegovici si romanii nebuni,cea mai tare comedie a anului:D sa mai vina si pe la timisoara ca avem oameni mai civilizati,cu exceptia mea,bineinteles,eu am la activ o tentativa de "viol" asupra lui bregovic,dar nu s-a soldat cu victime:D
  • 0 (0 voturi)    
    si eu am ratat acest concert (Marţi, 25 mai 2010, 16:42)

    farty [utilizator]

    pacat ca am ratat acest concert.... din pacate lipsa banilor isi spune cuvantul. stau si ma intreb cum o sa fie la Ozzy... mai ales ca Floreasca este o zona populata cam 70% din oameni trecuti de 60 de ani. cred ca o sa fie foarte funny...

    legat de timisoara si oamenii civilizati... nu stiu ce sa zic, dar am mari indoieli legat de acest lucru. de doua ori am calcat in timisoara, si de fiecare data am fost intampinat de nelipsita manea in foarte multe locuri publice, iar in parcul central in loc de asfalt, era un covor destul de gros din coji de seminte, un lucru pe care nu l-am mai vazutin nici un alt oras din tara...
    • 0 (0 voturi)    
      trebuia sa te prinzi (Vineri, 28 mai 2010, 16:44)

      lili [anonim] i-a raspuns lui farty

      cum sa fie timisoara oras de oameni civilizati daca eu,timisoreanca,am incercat sa-l "violez" pe bregovic,era cea mai tare gluma din tara si nu te-ai prins:D ,timisoara e totusi o parte din romanica,din pacate:(
  • 0 (0 voturi)    
    faceti ceva cu autorii articolelor (Miercuri, 26 mai 2010, 12:50)

    Zanul Maseluta [anonim]

    "Romanii sunt tanatofobi. Au dovedit-o si pe 20 mai, la Zone Arena, cand teama patologica fata de moarte i-a obligat sa respinga frumusetea din spatele cantecelor de inmormantare interpretate de Goran Bregovic & Wedding and Funeral Orchestra. "
    Nenea asta care scrie e de pe Pamant? Stie ce e aia o fobie? Fobia te face sa iti fie frica, in niciun caz nu are ce cauta in aceeasi fraza cu "fumusetea". Sau autorul e mana-n mana cu Thanatos si s-a gandit sa ii faca reclama. Cred ca asta ar fi cea mai plauzibila explicatie.... Pacat ca astfel de articole apar pe subiecte de arta/cultura......
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Vineri, 4 iunie 2010, 11:22)

    lector [anonim]

    Aha, va sa zica asta e „ziaristul“ care crede că pareidolia (v. art. d. Dylan) e o boală si face varza „spirituala“ din orice? I-ar prinde bine o consiliere profesionala si personala, fara indoiala, dar intrebarea e: cum ajunge un adolescent analfabet sa publice fara control redactional, sau - si mai grav - care e calitatea acestui control? E iresponsabil, va faceti de ris...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă