"Au fost incredibili, asa ceva... mai rar" si "Or fi facut ei show, dar nu pot spune ca m-am entuziasmat. Am vazut oameni care au inceput sa plece cam devreme. Florin Piersic Jr. a plecat cu vreo 3-4 piese inainte de final" - sunt doua dintre reactiile determinate de Aerosmith vineri, 18 iunie, la Zone Arena din Capitala. Prezentate singure in cadrul unui articol, fara nici o precizare, cele doua pareri ar genera ceea ce Christopher Toumey, in Conjuring Science, numeste "pseudosimetrie": impresia falsa ca parerile sunt aproximativ egal impartite intr-un grup in privinta unui fenomen.

Foto:

In realitate, poate cei mai receptivi 30.000 de melomani prezenti la un concert in Romania au savurat momentele in care Steven Tyler a eructat, a varsat apa pe scena, a mimat un moment orgasmic insotit de "tigara de dupa" sau a cantat la muzicuta intins in fata tobelor, precum si minutele in care Joe Perry a cantat la chitara dubla si la celebrul instrument al filmelor SF: tereminul.

Concertul trupei Aerosmith a strans la Zone Arena, in Capitala, peste 30 000 de fani, pentru doua ore de muzica si pentru o recapitulare a 40 de ani de istorie rock.

Reamonn la Bucuresti

FOTOGALERIE Reamonn la Bucuresti

Spectacolul a inceput putin dupa ora 21:00, cand, pe acordurile celebrei Everybody must get stoned a lui Bob Dylan, o uriasa cortina cu logo-ul Aerosmith a cazut, dezvelind scena.

Imediat, batranii Joey Kramer, Steven Tyler, Brad Whitford, Tom Hamilton, Joe Perry si Russ Irwin au aparut pe scena plini de energie, pentru a pune sub semnul intrebarii statisticile care arata ca cel mai tanar membru al formatiei are 58 de ani.

Imbracat intr-un pardesiu stralucitor, pantaloni rosii mulati, tricou negru, adidasi cu paiete si celebrii ochelari de soare, Steven Tyler a aratat ca si la 62 de ani mai poate canta despre Love In An Elevator.

Si a continuat cu gesturile care l-au facut faimos (a flirtat cu microfonul sau pe toate piesele, a eructat convingator inainte de Pink si a purtat pret de cateva minute o palarie roz, a mimat un moment orgasmic si bucuria "tigarii de dupa", adaugand un "va iubesc" spus in limba romana), dar a aratat si ca nu si-a pierdut calitatile vocale, oferind un moment de acapella pe What It Takes.

Joe Perry l-a secondat cu abilitatile sale, folosind o chitara dubla la piesa Living On The Edge, cantand cu instrumentul deasupra capului, ori "mangaiand" cu un bottle neck slide chitara tinuta la orizontala pe un suport (Ragdoll).

Crazy si Cryin’ au aratat ca setlistul a fost bine aranjat, pentru ca Can’t Stop Messin’ Around (un cover dupa Fleetwood Mac) sa il aduca pe Joe "Fucking" Perry la voce, Steven (intins in fata tobelor) avand grija sa intervina spre finalul cantecului cu notele scoase la muzicuta.

Un nou moment marca Joe Perry, pe Sweet Emotion, a adus in prim-plan utilizarea unuia dintre cele mai bizare instrumente din lume: celebrul teremin, unul dintre primele sintetizatoare electronice, folosit pentru coloana sonora a celebrului The Day The Earth Stood Still din 1951.

Baby Please Don’t Go (un cover dupa Big Joe Williams) l-a adus pe Steven in genunchi in fata publicului, gest intors putin mai tarziu, cand 30.000 de oameni au inceput sa tropaie pentru a-i convinge pe cei de la Aerosmith sa revina pe scena.

Si avenit si bisul, cu piesele Dream On, Toys In The Attic si Walk This Way, prilej pentru Steven Tyler de a le cere spectatorilor sa isi miste mainile sincron (dovada a faptului ca Aerosmith a beneficiat de unii dintre cei mai "frumosi" fani prezenti vreodata la concertele din Romania).

Setlist

  • Love In An Elevator
  • Back In The Saddle
  • Fallin’ In Love
  • Eat The Rich
  • Pink
  • Living On The Edge
  • What It Takes
  • Ragdoll
  • Crazy
  • Cryin’
  • Jaded
  • Can’t Stop Messin’ Around (Fleetwood Mac cover)
  • I Don’t Wanna Miss A Thing
  • Sweet Emotion
  • Baby Please Don’t Go (Big Joe Williams cover)
  • Draw The Line
  • Dream On
  • Walk This Way
  • Toys In The Attic