Romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie pentru a mentine relatiile cu cei din jur - studiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 23 decembrie 2010, 11:49 Life | Acasă

Romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie, pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale, arata un studiul facut in randul a 200 de persoane de compania de cercetare Cult Market Research. Cei mai multi dintre respondenti (46%) au pe lista de cadouri pentru acest Craciun intre cinci si noua persoane si aproape un sfert spun ca vor cumpara cadouri pentru mai mult de zece persoane.

Ponderea cea mai mare in optiunile privind locul din care se cumpara cadourile o au magazinele/mall-urile (76%) si magazinele de cadouri (41%), acestea fiind, probabil, optiuni confortabile si rapide pentru cei care se ocupa de alegerea darurilor cu cateva zile inainte de Craciun. Un sfert dintre respondenti cumpara cadouri din magazine online.

Dincolo de traditia Craciunului si confortul personal, partenerii din cupluri isi ofera cadouri si pentru a pastra un obicei al relatiei (17%). Astfel, cuplurile isi creeaza propriile ritualuri si obiceiuri, mai ales in preajma sarbatorilor, iar pastrarea acestora reprezinta un element important pentru mentinerea relatiei. De asemenea in cazul acestora, prin oferirea cadourilor de Craciun, se urmareste si castigarea aprecierii celui ce primeste cadoul (6% dintre subiecti au indicat acest aspect).

Si relatiile cu prietenii sunt mentinute prin intermediul cadourilor de Craciun. Astfel, aproape 20% dintre cei care ofera cadouri de Craciun spun ca pastreaza in acest mod un obicei al relatiei lor cu prietenii.

Daca luam in considerare si faptul ca aproape jumatate dintre respondenti aleg cadourile cu cateva zile inainte de Craciun se poate deduce ca romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie (s-ar simti vinovati daca nu ar darui), pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale.

Aproape 40% dintre respondenti intentioneaza sa ofere parintilor accesorii vestimentare (manusi, esarfe, gablonturi etc.) si decoratiuni pentru casa, iar 30% parfumuri si cosmetice. Mai mult de o treime dintre respondenti aleg sa ofere partenerului/partenerei accesorii vestimentare, in timp ce 30% vor oferi produse cosmetice si parfumuri. Acestea fac parte din categoria cadourilor usor de ales si cu un risc redus de a nu fi pe placul destinatarului.

Cele mai potrivite cadouri pentru prieteni si colegi sunt considerate cartile, 40% dintre respondenti intentioneaza sa le cumpere pentru a le oferi cadou de Craciun.

Optiunile intalnite cel mai des in ceea ce priveste cadourile pe care si le doresc respondentii sunt cartile (20%), alimentele si bauturile (16%), decoratiunile pentru casa (13%) si cosmeticele (10%). Cei mai multi respondenti aleg sa ofere cosmetice, accesorii vestimentare, alimente si bauturi de Craciun si, in mare parte, vor ajunge sa ofere in acord cu dorintele destinatarilor. Singura discrepanta apare in cazul accesoriilor vestimentare. Doar 5% dintre cei intervievati spun ca doresc sa primeasca astfel de cadouri, in timp ce pe lista cadourilor pe care intentioneaza sa le ofere, accesoriile ocupa primul loc.

Culegerea datelor a avut loc in perioada 8-13 decembrie 2010 prin intermediul metodei sondajului de opinie, tehnica chestionarulu aplicat online. Esantionul a fost de 200 de persoane, utilizatori de Internet, cu varsta cuprinsa intre 18 si 50 de ani.


Citeste mai multe despre   























1596 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    200 persoane (Joi, 23 decembrie 2010, 12:06)

    Marius [anonim]

    Esantionul de 200 persoane nu pare a fi reprezentativ pentru 22 de milioane. Care este structura acestui esantion? Utilizatorii de internet care au si timp pentru a completa aceste chestionare au probabil un alt profil decat romanul obisnuit.
    • 0 (0 voturi)    
      esantion (Joi, 23 decembrie 2010, 18:08)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Sigur ca cel mai exact studiu ar fi cel facut pe 22 de milioane de repondenti - ma intreb insa cine ar avea fonduri suficiente pentru a finanta un astfel de studiu. Atata vreme cat autorul articolului a indicat esantionul, cred ca este OK - vorbim aici totuşi de o idee generală despre modul cum se raportează romanul la cadouri, la sarbatori etc. - un domeniu unde este greu să faci afirmaţii cuantificate la zecimale.
      • 0 (0 voturi)    
        Uite. (Vineri, 24 decembrie 2010, 17:16)

        Marin Baiesu [anonim] i-a raspuns lui gelu

        De aci reiese clarca romanii sint ciubucari.Din hoti, mincinosi plingaciosi s. acm ciubucari nu-i scoate-ti. Sa va fie rusine.
        • 0 (0 voturi)    
          este un studiu! (Vineri, 24 decembrie 2010, 18:04)

          gerila [anonim] i-a raspuns lui Marin Baiesu

          Dragule, nimeni nu-i "face" nicicum, este un studiu (vezi ce-i aia un studiu pe www.dexonline.ro - ajuta!). Pentru informatii mai detaliate, in caz ca te intereseaza (desi ma indoiesc), vezi:
          http://cultresearch.wordpress.com/2010/12/23/de-ce-fac-romanii-cadouri-de-craciun/.

          Craciun fericit tuturor!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi