Marioara, fiica lui Mircea Vulcanescu: Faptul ca au fost trimise 13 vagoane de aur in tara este in mare parte meritul tatei

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Joi, 20 ianuarie 2011, 17:08 Life | Prin oraş

Marioara Vulcanescu
Foto: Agerpres
​"Cu ajutorul Bancii Nationale a reusit sa obtina de la aliati rascumpararea cheltuielor de hrana si de intretinere a armatelor germane", a povestit Marioara Vulcanescu miercuri, la Clubul Taranului, in cadrul unei conferinte despre Mircea Vulcanescu, si a invocat cei patru ani in care celebrul filosof si economist roman a fost fortat sa indeplineasca functia de subsecretar de stat la Finante, desi "ar fi vrut sa mearga pe front". "Tata stia mai bine ca subaltern ceea ce ar fi trebuit sa stie superiorii lui. In consiliile de ministri, la care Antonescu era destul de taios, daca tata voia sa intervina cu un amanunt important, i se taia vorba. Tatei ii dadeau lacrimi, pentru ca nu putea sa isi sustina ideea". "S-a prapadit din cauza conditiilor de la Jilava, inainte de a-si ispasi pedeapsa de opt ani. A fost pentru el poate un lucru pe care si l-ar fi dorit. Ar fi fost foarte nemultumit ca, in momentul in care tara noastra suferea cumplit, el sa o duca bine".

Intalnirea de la Paris dintre Mihai Sora, despre Mircea Vulcanescu si Emil Cioran

"L-am cunoscut nu atat ca profesor, pentru ca el facea seminarii la catedra de sociologie si etica a profesorului Gusti, care nu era frecventat decat de cei care isi alesesera aceasta specializare, ceea ce nu era cazul meu", a povestit filosoful Mihai Sora ieri, cu ocazia primei intalniri din cadrul seriei de conferinte "Mircea Vulcanescu".

"Era cunoscut ca om public, ca unul din marii conferentiari in domenii extraordinar de diverse, in care temeinicia si amanuntimea cunostintelor lui erau fara egal. Era si un om extraordinar, cald, disponibil pentru a sari in ajutorul celui care avea nevoie de asa ceva.

Nu stiu daca cineva isi poate inchipui care a fost si a ramas pana la sfarsitul vietii lui pofta de vorbire si elocinta lui Emil Cioran, dar mi-a fost dat intr-o seara, la Paris, pe Boulevard Saint-Michel, la o cafenea deschisa toata noaptea, sa stau la o masa impreuna cu Mircea Vulcanescu, care tocmai venise intr-o misiune economica, trecea prin Paris cu destinatia spre Anglia. Si am petrecut impreuna, eu - un student tacut si timid, impreuna cu el si cu Emil Cioran, o noapte in jurul unei mese. Si mi-a fost dat pentru intaia data ca acest vorbitor impenitent care era Emil Cioran, sa-l vad ramanand numai ochi si urechi la lucrurile pe care le-a putut, de-a lungul unei nopti intregi, depana Mircea Vulcanescu.

 
Sa fie Cioran pe post de ascultator timp de o noapte intreaga era un miracol de la Dumnezeu. Acest miracol de la Dumnezeu l-a obtinut Mircea Vulcanescu.
 
 
Mihai Sora, filosof
A murit in plina putere. Cu vitalitatea pe care o avea, se puteau astepta foarte multe lucruri de la el, daca isi putea duce viata pana la sfarsit. A murit insa ca puscarias. Alaturi de elita intelectuala si politica a Romaniei dintre cele doua razboaie.

Era un orizont intelectual uluitor, cu o cursivitate a exprimarii gandului, pentru care nu avea nici un fel de exemplu. Elocutia lui Nae Ionescu era o elocutie linistita si rara, in care cuvintele veneau gospodareste, unul dupa altul. Aici insa era o febrilitate extraordinara si in acelasi timp o extraordinar de rapida organizare a discursului, in asa fel incat nu erau nici un fel de umpluturi care sa invoce cu disperare ideea.

Cine l-a cunoscut pe Cioran stie ca era un vorbitor intarisabil. O data pornit, nu-l mai puteai opri. Sa fie Cioran pe post de ascultator timp de o noapte intreaga era un miracol de la Dumnezeu. Acest miracol de la Dumnezeu l-a obtinut Mircea Vulcanescu".

Palmele aplicate lui Sandu Tudor si scandalul "Cavalerilor de Curlanda"

"In '38-'39, Sandu Tudor era directorul unui ziar care se numea Credinta", a mai povestit Mihai Sora.

"Cu prilejul unui spectacol de dans, Sandu Tudor a scris niste articole violente in acest ziar. Personajul vizat era Petru Comarnescu, dar era cu prilejul acestui spectacol coregrafic, in care un elev al Floriei Capsalei, Gabriel Negri, a dansat. Despre acest dans se scrisesera lucruri elogioase, dar Sandu Tudor a lansat o campanie supraintitulata "Cavalerii de Curlanda". Un fel de acuzatie de pederastie, care se referea in mod direct la Gabriel Negri, dar care ii ingloba intr-un fel si pe cei care il inconjurau, in sustineau. Printre ei s-a simtit vizat si Mircea Vulcanescu. A venit destul de repede o corectie fizica, doua-trei palme aplicate autorului, adica lui Sandu Tudor.

Sandu Tudor nu avea pe atunci nici un gand de calugarie. Abia mai tarziu s-a calugarit, a primit numele de parintele Agaton, intr-o schinovie undeva, pe varf de munte".

Mircea Vulcanescu, economistul cu suflet de artist

"Tatal lui era foarte sever, iar mama lui era extrem de artista si de generoasa", a povestit Marioara Vulcanescu, una dintre cele trei fiice ale lui Mircea Vulcanescu, tot in cadrul conferintei sustinute ieri la Clubul Taranului.

 
Cand s-a intors din Franta, intr-o incercare de luare a examenului de drept, a fost parat ca transporta un document subversiv. Avea si dusmani care, dupa ce i-au incredintat acest document, l-au parat ca-l transporta.
 
 
Marioara Vulcanescu, fiica lui Mircea Vulcanescu
"In copilarie, cand tatal lui lucra la Petrosani, ca director administrativ (tot economist era si de-aceea l-a silit pe tata sa urmeze calea asta arida), bunica mea iesea cu copiii la spectacole pe care tata si cu sora lui le invatau pe dinafara si le jucau acasa cu copiii din vecini. Ajunsese sa pastreze aceasta bogatie culturala si sa ne-o transmita si noua. Cand se juca, de pilda, cu noi, participa mai mult decat noi. Avea aceasta bogatie sufleteasca sa interpreteze orice gand, orice fapta din toata inima. In tot ce facea, chiar si in joaca, punea atata seriozitate... Toata fiinta lui si-o implica atunci cand facea un lucru.

Imi aduc aminte ca in timpul procesului, cand si-a sustinut cauza, completul de judecata era fascinat. Pe urma insa a trebuit sa le judece conform poruncilor primite. Insa lunga expunere a tatei, pe care n-au intrerupt-o decat la momentul pranzului, a durat patru ore. Era atat de amanuntit, inca ti se parea ca esti la fata locului si ca traiesti lucrul acela. A spus toata stradania lui de a ajuta tara intr-un moment extrem de greu".

"Tata a facut parte din echipa lui Gusti. A fost cel care s-a ocupat de economia taranilor. Il pasiona si partea literara, si traditia folclorului, insa, fiind silit de tatal lui sa urmeze economia, i s-a incredintat aceasta latura".

Marioara Vulcanescu, despre cei sase ani petrecuti de Mircea Vulcanescu la Jilava

"Fusese transportat la Jilava. Statea intr-o camera, in conditii cumplite. Peretii curgeau si pe jos era umed. Unul din cei mai tineri nu a rezistat si era sa lesine, fiind si bolnav de plamani. Tata l-a luat asupra lui sa se odihneasca putin, pentru ca ei erau siliti sa umble, sa nu stea pe jos. Tata s-a lungit ca acest tanar sa se poata odihni.

Dup-aceea, domnul Costant, care ne-a mai povestit o multime de lucruri de acolo, ne spunea ca se deprinsesera sa faca pe rand acest lucru cand erau prea obositi de a merge in cerc asa, ca sa se incalzeasca. Conditii pe care nu ni le putem inchipui. Daca s-ar face filme, nu m-as putea uita la ele, pentru ca ar fi departe de a te face sa traiesti ce au trait oamenii aceia. Din cauza aia el s-a imbolnavit de plamani si in anul urmator, inainte de a-si ispasi pedeapsa de opt ani (dupa sase ani), s-a prapadit din cauza conditiilor de la Jilava".  

Cum a ajuns Mircea Vulcanescu sa faca parte din guvernul condus de maresalul Antonescu

"Cand a fost mutat de la Datoria Publica ca subsecretar de stat la Finante, tata ar fi vrut sa mearga pe front. Insa i s-a spus ca daca nu se conformeaza ordinului, e ca si cum ar dezerta si ar urma consecintele. Atunci tata s-a silit ca in cei patru ani cat a ocupat postul de subsecretar de stat in timp ce trei ministri s-au perindat (mai intai generalul Stoenescu, apoi Alexandru Neagu si in cele din urma Gheron Netta).

Timp de patru ani a luat asupra lui tot greul. De pilda, la proces el a facut pentru generalul Stoenescu (care a fost judecat separat) toata pledoaria, toata apararea. Tata stia mai bine ca subaltern ceea ce ar fi trebuit sa stie superiorii lui.

In consiliile de ministri, la care Antonescu era destul de taios, daca tata voia sa intervina cu un amanunt important, i se taia vorba si tatei ii dadeau lacrimi, pentru ca nu putea sa isi sustina ideea. In cele din urma insa, facea tot posibilul sa faca asa cum stia el ca este bine.

 
Faptul ca si-a ispasit ultimii ani in inchisoare a fost pentru el poate un lucru pe care si l-ar fi dorit. Ar fi fost foarte nemultumit ca, in momentul in care tara noastra suferea cumplit, el sa o duca bine. Avea un sentiment de roman care isi iubea glia.
 
 
Marioara Vulcanescu, fiica lui Mircea Vulcanescu
Cu ajutorul Bancii Nationale si cu tenacitatea celor care erau de partea lui, a reusit sa obtina de la aliati rascumpararea cheltuielor de hrana si de intretinere a armatelor germane. Faptul ca au fost trimise 13 vagoane de aur in tara este in mare parte meritul tatei, dar cu siguranta ca nu numai al lui. Mai avea tata o calitate - sa nu isi atribuie numai siesi niste lucruri pe care, de fapt, le facea el.

Inainte sa fie numit subsecretar de stat, a ajuns intr-un punct din nordul tarii, unde erau lucrurile destul de ciudate in momentul acela. A reusit sa stea de vorba cu un personaj modest, caruia de fapt ii inchina toata apararea lui, pentru ca isi da seama ca "talpa tarii e mai de soi decat fruntea". A avut in toata perioada ministeriatului sau, sentimentul raspunderii extrem de grele care apasa asupra umerilor lui. Lucru devenit, spre marea lui parere de rau, inutil. Pentru ca tot tezaurul a fost luat de cuceritorii ulteriori.

Faptul ca si-a ispasit ultimii ani in inchisoare a fost pentru el poate un lucru pe care si l-ar fi dorit. Ar fi fost foarte nemultumit ca, in momentul in care tara noastra suferea cumplit, el sa o duca bine. Avea un sentiment de roman care isi iubea glia".


Citeste mai multe despre   






















16515 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    Vulcanescu (Joi, 20 ianuarie 2011, 17:32)

    Sorin [anonim]

    Tara asta a avut mari oameni, distrusi de regimul comunist.
  • 0 (10 voturi)    
    Asa cum nu vom fi nicicind (Joi, 20 ianuarie 2011, 17:32)

    laudanum [anonim]

    Pare neverosimil ca Vulcanescusa fi fost roman (si ca el doar citiva, foarte putini). Stim raspunsu,l dar "A fost sau n-a fost ?" pare inconturnabil
    • +1 (1 vot)    
      Huh? (Vineri, 28 ianuarie 2011, 3:45)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui laudanum

      Care e relevanta?
  • +15 (17 voturi)    
    Un astfel de subiect (Joi, 20 ianuarie 2011, 17:52)

    Bastos [anonim]

    Un astfel de subiect si un asemenea invitat nu au loc la Realitatea sau Antene.
    Nu. Acolo tocam tara si poporul, tare trogloditi am mai ajuns.
    Eu cred ca de fapt ne e rusine cu trecutul nostru. Ce am fost si ce am ajuns ?
    • 0 (6 voturi)    
      Odd obsession, cigarettes boy... (Joi, 20 ianuarie 2011, 19:25)

      Tiroidita Hashimoto [anonim] i-a raspuns lui Bastos

      Profesorul Pesamosca, marii sportivi Tita si Dobrescu ...rings a bell? Asa, printre "tocaturi", dar au avut loc.
    • +11 (11 voturi)    
      Corectie! (Vineri, 21 ianuarie 2011, 14:14)

      Hepcal Vasile [anonim] i-a raspuns lui Bastos

      La formularea dumneavoastra " tare trogloditi am mai ajuns ", consider ca se impune urmatoarea corectie "tare trogloditi AU ajuns" . Este o greseala, a va identifica cu " formatorii de opinie " din media romaneasca , pentru care dimesiunile portofelului prevaleaza in fata constiintei ,indivizi care pentru " pentru 30 de arginti " declara sententios " suntem o populatie , nu un popor" , indivizi propulsati in pozitia de "formator de opinie " , datorita inconsistentei lor intelectuale si morale , mediocritati usor manipulabile in slujba celor care pentru a-si ascunde faradelegile ,lucreaza cu consecventa la distrugerea statului roman. EU nu sunt la fel de vinovat pentru ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani in Romania ,pe cat este un Ion Iliescu , un Dinu Patriciu , un Dan Voiculescu ,un Sorin Ovidiu Vantu ,s.a.m.d. , EU nu sunt la fel de responsabil pentru lipsa de moralitate din presa , pe cat sunt : Sorin Rosca Stanescu , Cornel Nistorescu, Bogdan Chiriac,etc. , Mie nu mi se pot imputa carentele din justitia romana in aceeasi masura in care se pot reprosa unei doamne Barbulescu , Pivniceru sau unor domni ca Costiniu , Andone , Frunda ,etc.Cei care doresc sa creeze imaginea unei Romanii corupte , disfunctionale si neguvernabile, sunt o minoritate agresiva , care mistifica si manipuleaza , deoarece instaurarea " domniei legii " , pentru ei inseamna sfarsitul . Eu si cei asemenea mie ,care reprezentam majoritatea covarsitoare a romanilor , consideram ca fiecare este raspunzator pentru propriile fapte , personajele mai sus enumerate si cele asemenea lor , care reprezinta o minoritate nociva pentru viitorul Romaniei , se eschiveaza din calea justitiei pentru ca , fie au mainile patate cu sange fie si-au construit imperiile , furand banii din portofelul profesorului , a doctorului , furand medicamentele pensionarului sau sendviciul din geanta elevului , pentru ca Evaziunea Fiscala ,asta inseamna.Noi nu suntem ca Ei, iar Ei sunt putini si sunt " Lichele" !
      • +2 (2 voturi)    
        Bravo domnule! (Duminică, 23 ianuarie 2011, 3:21)

        horea [anonim] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

        In sfarsit, cineva care ia atitudine contra manipularii ordinare la care suntem supusi - pentru ca nenerocitii au grija sa ne spuna mereu ca "noi" suntem de vina!
        Felicitari, si sa mai scrieti!
      • +1 (1 vot)    
        De acord (Duminică, 23 ianuarie 2011, 11:59)

        sanda [anonim] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

        Sunt de acord cu autorul .
        Daca fiecare dintre noi ar face cat de piâutin in indreptarea starii de fapt,s-ar schimba ceva.
        Tine de fiecare si de noi toti sa schimbam ceva.
      • -2 (2 voturi)    
        alta corectie (Duminică, 23 ianuarie 2011, 16:34)

        un baiat [anonim] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

        indiferent de circumstante, daca il asociezi pe ion iliescu cu dinu patriciu inseamna ca esti mult mai putin inteligent decat te consideri. ion iliescu ne-a tinut cel putin 10 ani in loc. dinu patriciu, poate prin frauda si alte hotii, a transformat o gaura neagra a economiei intr-o firma profitbila. deci hot sau nu, (eu cred ca da), pana la urma statul a incasat ff multi bani din impozite si taxe de pe urma lui. m-ar fi bucurat sa fi furat "inteligent" si alti, alte intreprinderi care au ajuns la fier vechi: tractorul, roman, imgb si multe multe altele.
        • +1 (1 vot)    
          un baietel, vrei sa spui (Luni, 24 ianuarie 2011, 8:22)

          piktor [anonim] i-a raspuns lui un baiat

          Esti Dinu Patriciu cumva? De unde si pana unde gaura neagra? Rompetrol a fost vandut cu 60 milioane euro pe care nici macar nu i-a scos din buzunar, i-a platit ulterior vanzand cateva active. Tot petrolul Romaniei a fost vandut cu mai putin de 60 milioane de euro.
          Si dupa cativa ani, il vinde rusilor cu 3-4 miliarde. Si azi platim benzina mai scump decat in Germania.
          Unii ar trebui pusi la zid... El si altii care au facut posibil lucrul asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Unde-i frate Bolobok si Treienel ? (Joi, 24 februarie 2011, 18:50)

        Viorica [anonim] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

        Formidabil Nene, i-ai uitat tocmai pe cei din prezentul nostru glorios. Bolobok, numit la el acasa Emil Bloc Printre Case si pe Marele Carmaci, Navigatorul Democratiei Romanesti !?!?!?!? Cum saracia i-ai uitat Nene ? Bata-te sa te bata subiectivitatea si impartialitatea !!! Hai sa traiesti mai bine !
  • +12 (12 voturi)    
    Pling .... (Joi, 20 ianuarie 2011, 19:20)

    roman [anonim]

    De foarte multe ori s-a scris si zis ca elitele Romaniei au murit in inchisori . Acum, cred ca politicienii care se dau liberali si taranisti , nu au nicio legatura cu aceste doctrine. Saracii si-au lasat oasele in inchisorile comuniste ..........
  • -13 (13 voturi)    
    zau nu (Joi, 20 ianuarie 2011, 20:19)

    Zeev Monescu [anonim]

    iarasi mai scoateti niste legionari de la naftalina, impreuna cu mashina de propaganda ´entelectualitatea bucureana¨.
    ma faceti sa ma gandesc ca avea dreptate tovarasul iliescu!
    • +7 (7 voturi)    
      Tupeu (Joi, 20 ianuarie 2011, 21:06)

      mirela [anonim] i-a raspuns lui Zeev Monescu

      Asta-i drama noastra ,de a nu ne respecta valorile !Oricum, ai tot atata nerusinare ca si prietenul tau Iliescu.Fa-ne un bine si dispareti impreuna.Ar fi sansa noastra spre normalitate !
    • +13 (13 voturi)    
      Doar idioţii ajung la naftalină! (Joi, 20 ianuarie 2011, 22:36)

      Josika [anonim] i-a raspuns lui Zeev Monescu

      Veşnica prostie de a vedea în două culori. Dacă Vulcănescu era legionar, Sima şi Hitler erau comunişti, nu?

      Salut iniţiativa unui asemenea articol. Avem nevoie de modele şi cred că renaşterea demnităţii noastre se poate face doar pornind din nou de la izvorul intelectualităţii interbelice. Comunismul a pervertit tot ce se putea, a distrus ceea ce clădiseră cu multă muncă interbelicii. Interbelicii învăţau carte, noi învăţăm să frecăm menta şi Realitatea. Ei mânuiau idei, noi o mânuim pe Simona Senzual. Ei iubeau ţara, noi iubim manelele. Ptiu!
    • +2 (2 voturi)    
      lui zau nu (Vineri, 21 ianuarie 2011, 12:40)

      tomcat [anonim] i-a raspuns lui Zeev Monescu

      stimate "zau", si daca e legionar care-i problema, i se sterg meritele, sau ce? si de catre cine domn' golea pe dinauntru? cine'ar putea fi in masura sa i le stearga? faptele raman nu doar in memeoria colectiva ci si in aerul pe care il respiri. si aceste fapte ti se vor proiecta candva cand vor vorbi esle despre tine. atunci can nu vei mai putea invoca niciun partipriu politic. din fericire
  • +5 (5 voturi)    
    sovieticii (Joi, 20 ianuarie 2011, 22:10)

    sabo [utilizator]

    ..sunt in spatele masivei
    distrugeri...sovieticii si agentii lor!
    Acum sunt altii dar de pe aceeasi filiera antiromanesca!
  • +6 (6 voturi)    
    eu vreau (Joi, 20 ianuarie 2011, 22:21)

    Edi [anonim]

    Vulcanescu, reprezinta inca o sursa de inspiratie, de curaj, de normalitate, de firesc ... sunt trist ca nu sunt eu inca acolo si ca nu pot sa fac mai mult si ca poate acum e prea putin cat fac.... ; Da, e firesc sa-ti doresti sa muncesti mai mult, mai bine, mai eficient astfel incat sa iti ajuti, nu tara... ci macar pe cei de langa tine, si daca si prietenul sau colegul meu ar face la fel stiu ca maine va fi mai bine pentru toti, intr-o tara care intamplator... sau nu se numeste Romania; Felul in care a trait si a murit reprezinta pentru mine un model... e unul din multele modele la care ma raportez atunci cand incerc sa inteleg cat am facut... cat am daruit, daca e destul, daca e prea mult sau mai trebuie... si daca mai merita; Sotia mea merita..., fratele, mama si tatal meu de asemenea... merita tot efortul meu fizic si intelectual, fara sa ma lamentez, fara sa imi para rau, fara sa acuz si fara sa ma plang... ; Am o singura rugaminte ... una singura ... va rog mult.., mult de tot, va implor, opriti-va din furat, valori, active, autostrazi, licitatii, judecatori, televiziuni, contracte publice, idealuri, vise... , daca veti face asta sigur veti vedea ce am construit eu si altii, muuuulti altii ca mine;
  • +10 (10 voturi)    
    Omagiu "oamenilor cari au fost" (Joi, 20 ianuarie 2011, 22:53)

    Josika [anonim]

    Avem nevoie de modele. Ce spunea Tomas Masaryk despre Vulcănescu: "...Vă rog, în acelaşi timp, să transmiteţi D'lui Mircea Vulcănescu profunda mea gratitudine ... Mi-am exprimat personal, ... părerea asupra valorii profesionale şi competenţei acestui tânăr autor, remarcabil specialist, economist şi filozof, precum şi asupra prodigioasei lui inteligenţe, una dintre cele mai bine dotate, apărute în vremea noastră ... Vă mărturisesc marea mea mulţumire de a avea la Consiliul de organizare ... pe acest prinţ al Spiritului ... a cărui clarviziune şi subtilitate, nu sunt egalate decât de marea lui inimă şi frumosul şi nobilul său caracter" http://capa.8k.ro/vulcanescu.html

    Din aceeaşi categorie: Artur Văitoianu a fost erou al Unirii, a fost un om-istorie şi pentru istorie, iar socialiştii l-au băgat la Sighet, la vârsta de 91 de ani! http://ro.wikipedia.org/wiki/Artur_V%C4%83itoianu
    • +3 (5 voturi)    
      confuzie! (Joi, 20 ianuarie 2011, 23:48)

      Macarie [anonim] i-a raspuns lui Josika

      nu socialistii i-au bagat la puscarie, ci comunistii. socialistii la randul lor au fost bagati la puscarie de comunisti. uitati-va la conducerea partidului social democrat din vremea aia
      • +3 (5 voturi)    
        BPD (Vineri, 21 ianuarie 2011, 8:26)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Macarie

        La alegerile din 1946 comunistii si socialistii (si altii) au format o alianta, BPD - Blocul Partidelor Democrate. Au castigat alegerile prin frauda si intimidare. In opozitie erau taranistii si liberalii.

        Socialistii au fost absorbiti de comunisti in PMR ( Partidul Muncitoresc Roman).

        Ar fi putut comunistii frauda alegerile fara ajutorul socialistilor?
  • +5 (5 voturi)    
    asa da! (Vineri, 21 ianuarie 2011, 8:07)

    valeriu [anonim]

    Superb articol...FELICITARI!
  • -5 (7 voturi)    
    fortat? (Vineri, 21 ianuarie 2011, 13:31)

    Eu [anonim]

    Citez: "si a invocat cei patru ani in care celebrul filosof si economist roman a fost fortat sa indeplineasca functia de subsecretar de stat la Finante, desi "ar fi vrut sa mearga pe front"

    Cum sa te forteze cineva sa fii subsecretar de stat? Te leaga de scaun?
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 25 ianuarie 2011, 1:19)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Unii barbati au in sange razboiul, milioane de ani de evolutie violenta au lasat urme adanci in comportamentul masculilor. ma uitam la
      http://www.youtube.com/watch?v=6zkWxIfOZN4

      si imi crestea testosteronul in sange, pt. un moment imi venea sa merg la razboi.
  • +4 (4 voturi)    
    Comentariu şi propunere (Vineri, 21 ianuarie 2011, 14:45)

    Constantin Popa Istriţeanu [anonim]

    Este tagic pentru România,cum si-a pierdut nenumăraţi oameni excepţionali sub ghilotina roşie
    printre careşi marel filozof Mircea Vulcănescu
    Lucrul cosumat nu mai avem ce face decât să arătăm aceste trgedii nouăcelor din ţară şi lumii întregi.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe(POVESTI)? (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 13:56)

    tomescu [anonim]

    adevaruri spuse sau nespuse ,voite sau nevoite(in cele doua sensuri)
    '''''muntii noastri AUR poarta ,noi cersim din POARTA-N POARTA''''''''.
  • 0 (0 voturi)    
    disparitie prematura (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 14:12)

    alexandu [anonim]

    O intreaga pleiada de intelectuali au disparut datorita acelor vremi, dar aceasta s-a intimplat inclusiv in Rusia.
    Si nu subiectele filozofice au fost devina ci aplicabilitatea acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    elite (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:33)

    ciri [anonim]

    sint si acum mari oameni de cultura intelectuali de mare valo9are care nu au loc la rtv si antene priviti la tvr emisiunea ce a inceput cu domnul plesu si domnul liiceanu sau pe tvr cultural sa vedeti emisiuni de tinuta si lasati capatosi si mondeni si puii lui bendeac si multe alte orori care prostesc oamenii
  • 0 (0 voturi)    
    13 vagoane de aur??? (Marţi, 25 ianuarie 2011, 14:44)

    Xian [anonim]

    Platite de aliati? Aliati care erau Axa Berlin-Roma-Tokio?
    13 vagoane venite din Germania în anii '40 care au fost încarcate la Buchenwald, Birkenau sau Auschwitz.
    Oricum aurul asta a ajuns la rusi sigur.
  • 0 (0 voturi)    
    Parere (Miercuri, 2 martie 2011, 22:16)

    Mircea O. [anonim]

    Avem nevoie, ca oameni, de scrieri cu sfinti. Si oamenii de cultura simt nevoia sa produca texte cu echivalentul sfintilor.
    Copiii cuiva, rareori sint obiectivi in ce le priveste parintii - indeobste pe canapeaua psihanalistului.

    Am trait in comunism, respectiv mi s-a intimplat sa mai citesc una-alta. Ca atare, sint nevoit sa ramin prudent la vorbele mari.
    Si, in general, la textele unde subiectului nu-i sint pomenite decit calitati. O sa mi se spuna aici despre frustrari personale samd, dar imi mentin parerea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version