Mall-ul si outlet-ul reprezinta doua concepte diferite de shopping. Mall-ul reprezinta un grup de magazine care functioneaza dupa aceeasi filosofie: acelasi tip de produs are, in principiu, cam acelasi pret, hainele si incaltamintea fac parte din colectia de sezon, reducerile sunt dictate, in mare parte, de perioadele de reduceri stabilite de normele in vigoare. Pe de alta parte, outlet-ul este un concept unic in care producatorii vand, direct sau prin reprtezentanti, produse originale, de cea mai buna calitate, cu reduceri permanente de pret.

Smart ShoppingFoto: Fashion House

Centrele comerciale, asa cum le spune si numele, sunt un ansamblu de magazine extrem de diversificate, care apeleaza la chiriasi ancora si la o atractie principala - un supermarket sau hypermarket, si sunt, de obicei, situate in interiorul orasului. Numarul mallurilor poate diferi in functie de marimea orasului, iar zonele de intercatiune ale acestor centre se pot suprapune. Intr-un centru outlet nu exista supermarket sau hypermarket printre chiriasi, si, cu cateva exceptii, outlet-urile sunt situate la minimum 20 - 30 de kilometri de oras, asa cum este cazul celor mai multe centre de tip outlet din Europa.