VIDEO AUDIO Tudor Chirila: Vama Veche ar trebui facuta localitate de patrimoniu. Daramat tot si refacut asa cum era inainte de 1989

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 18 februarie 2009, 16:27 Life | Showbiz

Tudor Chirila a declarat, intr-un interviu pentru HotNews.ro, ca intreaga localitate Vama Veche ar trebui sa treaca sub autoritatea Ministerului Culturii si sa devina o marturie a rezistentei anticomuniste a intelectualilor. El crede ca tot ce s-a construit acolo in ultimii 20 de ani ar trebui daramat, iar turistilor sa li se ofere conditiile fruste din perioada in care zona era frecventata de intelectualii dizidenti. Chirila a mai vorbit si despre relatia cu fostii sai colegi de trupa, despre presa mondena si despre faptul ca joaca la bursa.

De asemenea, el a afirmat ca are multe cunostinte, dar putini prieteni si s-a declarat dezamagit de faptul ca, dupa ce a suspendat concertul de saptamana trecuta, o parte din public a crezut ca problemele sale de sanatate sunt, de fapt, rodul unei betii. Concertul va avea, insa, loc, joi, 19 februarie, la Becker Brau (detalii aici).



Asculta interviul cu Tudor Chirila




Fragmente din interviu
  • Despre salvarea statiunii Vama Veche. O solutie ar putea fi daca am pleca de la ideea ca poate ar trebui un muzeu al rememorarii rezistentei la comunism a intelectualilor si rezistentei prin dizidenta. Acest muzeu ar putea sa inceapa de acolo, pentru ca 2 Mai, se stie, era un spatiu unde se mai putea gandi liber in anii '85-'89 si poate ca Vama Veche ar putea fi restituita si restaurata ca si localitate de patrimoniu. Poate ar fi interesant un muzeu care sa ne ofere detalii despre ceea ce s-a intamplat atunci: de ce nu o casa-muzeu "Gheorghe Ursu", de ce nu un loc unde lumea sa vada documentarul lui Corneliu Mihalache, de ce nu ceva care sa ne aduca aminte despre ceea ce a fost comunismul si lucrurile pe care n-ar trebui sa le uitam si pe care generatiile care vin acuma le-au uitat sau nu au de unde sa le invete.
  • Turismul rural din Romania face o mare greseala. El incearca sa ofere solutii moderne unor oameni care tocmai asta nu cauta. Oamenii aleg turismul rural pentru a reconstitui o perioada si pentru a trai in simplitate. Vama Veche avea un singur punct atractiv: simplitatea. Era simplitate in orice. Dushul in curte era o chestie pentru care englezii ar plati foarte multi bani in momentul de fata. Si multa lume ar cumpara liniste. Linistea e mai scumpa acuma decat zgomotul.
  • Vama Veche nu a avut o problema de cerere, a avut o problema de oferta, pentru ca atuncea cand omului nu-i oferi, daca nu-i oferi Coca Cola, se duce la Mamaia sa si-o cumpere. Daca-i oferi limonada, n-o sa fie foarte interesat. Si atunci raman doar cei interesati de limonada. Dar asta presupun ca e o problema de cultura sa nu construiesti termopane si sa nu vrei neaparat sa le dai ceafa de porc la friteuza.
  • Cred ca se poate reconstrui. De fapt, noi vrem sa incercam un loc in care sa nu se construiasca. Deci vrem sa radem de pe fata pamantului. Si asta ar trebui sa fie cel mai usor. Poate ar trebui sa-l inviem pe Ceausescu, ca demola imediat tot ce e in Vama. Cu mana, asa, simplu. Ar trebui sa fie usor sa refacem Vama Veche, pentru ca suntem buni la distrus. Deci sa aducem nisipul inapoi si sa radem tot ce s-a construit. Adica avem istorie in chestia asta. Au cazut cartiere intregi in Bucuresti.
  • S-a mers atat de departe, incat ceea ce ar trebui sa se faca trebuie sa fie radical. Nu mai merge cu jumatati de masura, sa incepi acum cu plan de urbanism. Expropriata toata lumea, ras de pe fata pamantului si dup-aia mai vedem.
  • Cred ca e o treaba care tine de un bun simt care trebuie gasit undeva la nivel inalt si care trebuie activat prin dezbatere publica si prin asocierea mai multor lideri de opinie. Eu nu ma consider un lider de opinie. Ma consider un fel de poet al locului.
  • Nu cred ca e problema Elenei Udrea locul in momentul de fata. Mai degraba cred ca ar tine de ministerul culturii. Muzeul satului tine de ministerul culturii. Eu merg pe ideea ca aceasta localitate ar trebui sa devina una de patrimoniu. Si trebuie sa existe o rememorare acolo si o reasezare. Nu cred ca trebuie sa fie un loc destinat turismului decat in planul secundar. Si unui anumit tip de turism, deci aici ar interveni in partea a doua ministerul turismului.
  • Eu am fost prima data in '88 in Vama Veche. Dar povestile au circulat si au ajuns pana la noi si stim toti ca 2 Mai era un loc, ultima frontiera a exprimarii libere. Cu toate ca si de acolo au ajuns la urechile Securitatii lucruri. Dar, pana la urma, cel putin era perceput. Si e interesant sa refaci, poate pe baza marturiilor tututor celor care au participat la acele vremuri, sa refaci o poveste.
  • Lumea sa stie ce se discuta, cum se vedeau lucrurile, cum era vazut Ceausescu de acolo, care erau dezbaterile, cum era viata intelectualilor in momentul asta, cum supravietuieste o cultura in momentul crizei maxime de totalitarism. Chestia asta ar putea fi transformata si intr-o galerie foto, si intr-o galerie cu marturii, si in niste documentare. S-ar putea face in jurul acestei chestii chiar turism.
  • Despre cum se vedea Vama in 1988. Cand esti copil - si mic - lucrurile le vezi mult mai mari. Era pustiu, nu era nimic. Libertate? Eu nu asociam atunci conceptul, stiam ca aveam niste interdictii, sa nu spun bancuri cu Ceasescu la scoala, dar nu defineam libertatea cum si-o defineau oamenii care nu au avut-o, cei care au crescut cu Phoenix si cu Irisul de atuncea, pana la urma, o viata tanjind dupa Rolling Stones si dupa valorile occidentale ale libertatii. Eu stiam ca ala e un loc foarte pustiu si unde marea era foarte albastra si fascinant pentru ca, putin mai incolo, era alta tara. Si linistea, magarii pe care acuma-i mai vezi doar prin Limanu. Era foarte dobrogean tot ce se intampla. Oamenii arsi de soare... Erau niste imagini puternice.
  • Te crezi un rock superstar? Nu, am ajuns un baiat care canta si mai vine lumea si se bucura si putem face foarte mari chefuri energetice. Sunt un om care canta si am primit acest dar la care n-am de gand sa renunt foarte repede si pe care incerc sa-l prezerv cum pot de bine si sa il dezvolt. E ca un glob pe care trebuie sa il pui in brad si sa nu-l scapi in seara de Craciun, ca iti strici Ajunul. Am primit inca un dar, acela de a face teatru. Incerc sa amestec lucrurile astea cum pot.
  • Sunt mult lucruri care, la noi in tara, te tin cu picioarele pe pamant si e foarte bine asa. Daca ai putina minte in cap si o responsabilitate, nu ai cum sa devii un rock superstar pierdut intr-o viata dementa si in "sex, drugs and rock'n'roll". Ce te invata la noi, intr-un fel bine dar si obositor, sistemul asta "ticalosit" este ca trebuie sa-ti fii propriul manager, trebuie sa incerci sa dezvolti in jurul tau o echipa care sa te ajute sa merg mai departe, lucruri care nu tin de aura ideala si idealizata a conceptului de rock star, care de obicei beneficiaza de o intreaga masinarie in spatele lui. Nu prea iti permiti sa fii Keith Richards si sa fii boem cu desavarsire.
  • Eu nu am prieteni decat pe degetele de la o mana. Si cred ca e foarte bine ca e asa. Am foarte multe cunostinte si toata lumea mi-ar da de baut. Dar e bine cum e asa. Inveti sa n-ai asteptari de la oameni, foarte mari... Si acuma am fost dezamagit, saptamana trecuta, cand am suspendat concertul, sa traiesc discreptanta dintre ceea ce traiam eu, de fapt, acasa, si ceea ce se credea despre mine nu in majoritate, dar ceea ce credea o parte din public despre mine. Sigur, eu am de luptat de imaginea teribilista din anii Vama Veche: betivul, drogatul... Dar nimeni nu-si pune intrebarea daca un betiv si un drogat ar putea sa duca atatea lucruri deodata. Toata lumea crede ca Mick Jagger ia cocaina inainte de concert si ca asa canta 200 de concerte pe an. Nu e asa. Baiatul ala munceste mult si perioada cocaina poate ca a fost in tinerete.
  • E o discrepanta mare intre ceea ce crede lumea si ceea ce este de fapt. Adica de la a sta cu perfuziile cu jumatate de ora inainte de concert pentru a incerca sa te duci totusi sa canti, si nu pentru public, ci pentru tine, ca e un cadou asta pentru tine si e cel mai rau sa nu poti urca pe scena - si pana la a se crede ca esti beat pe undeva, cu capul printr-un WC si nu poti sa te urci pe scena.. e o distanta foarte mare. Si chestia asta n-o sa-ti aduca o incredere excesiva in oameni. Pe de alta parte, n-am nevoie sa schimb imaginea sau perceptia generala despre mine. Am nevoie sa fac produse mai bune si sa incerc sa ma exprim conform cu ceea ce sunt si simt la momentul de fata alaturi de colegii din Vama.
  • Cine e implinit? Van Gogh si-a taiat urechea dupa ce a pictat ce-a pictat. Ar fi trebuit sa fie implinit, nu? S-a certat el cu Gauguin acolo, la Arles, dar Van Gogh cred ca stia ca face istoria picturii moderne. Si si-a taiat urechea. Nimeni nu e implinit. Pascal spunea ca fericirea e in aspiratie, nu in implinire. Acuma spun ca as fi implinit daca as face un film. Un film in care nu numai sa joc. Ci sa-l scriu, sa-l fac si sa-l vad.
  • Nu ma consider deloc un artist in sensul boem al cuvantului. As putea sa-ti vorbesc foarte mult despre bursa, de exemplu, si despre call-uri, put-uri, optiuni, as putea sa-ti vorbesc mult despre publicitate si despre client service, copyrighting, strategie si brief. As putea sa-ti vorbesc despre o gramada de lucruri care te tin cu picioarele pe pamant. Si care depasesc sfera mea de activitate.
  • Joci la bursa? Da. Am un mentor, pe Cristian Sima. Nu ma plateste. Sunt un jucator mai mare decat imi pot permite. Dar pentru ca "Jucatorul" lui Dostoievski a fost una dintre cartile mele preferate, sa zicem ca "I can't help it". Am invatat mult din greseli si am pierdut pe bursa mai mult decat mi-am putut permite. [...] Am pierdut bani multi. Puteam sa cumpar lucruri cu ei, dar am preferat sa invat [...]
  • Am pierdut pentru ca am fost lacom si am pierdut pentru ca nu m-am oprit la timp. Tot din lacomie. Lacomia e primul lucru care te pierde pe bursa. Dar am invatat destule lucruri de atunci. Si candva voi castiga. Sau o sa incep sa ies pe zero.
  • "Copilul si durerea". Ii placea foarte mult tatei. [...] Vama Veche e ultimul disc pe care tata l-a ascultat. Am sa ma-ntorc barbat, urmatorul disc, nu l-a mai prins. [...] De atunci, doar m-am intrebat cum i-ar fi placut muzica. A tinut foarte mult la chestia asta. Tata canta la vioara, canta la pian. S-a facut muzica in familia noastra si cred ca tata a fost bucuros ca s-a legat chestia asta.
  • Despre faptul ca a renuntat la plete. Poate chelesc usor-usor. Mi se rareste parul, habar n-am. Nu-mi mai las parul mare. Ca dureaza mult. Nu mai simt chestia asta. Sper ca parul sa nu fie singurul meu atu in fata fanelor. Adica sper sa fiu un barbat cu o chelie fermecatoare.
  • Despre relatia cu fostii colegi din Vama Veche. E un proces. Un proces e o trauma. Eu am propus un lucru foarte corect, ca noi toti sa cantam aceste piese. Corect si din punct de vedere legal. E un proces in derulare. Ei acuma m-au intrebat daca sunt de acord sa cante piesele. Eu am spus ca n-am de ce sa fiu de acord, din moment ce nu consider ca trebuie sa le cer acordul pentru lucrurile astea, nici ei nu trebuie sa mi-l ceara mie. Dar nu inteleg de ce am avut un proces doi ani de zile, ca ei sa ajunga la concluzia ca doresc si ei sa cante aceste piese intr-o formula sau alta. Mai grav e ca s-a pierdut o prietenie. Eu nu am intentat acest proces, nu pot decat sa ma supun regulilor justitiei din Romania si sa merg pana la capat, crezand in asta si aparandu-mi drepturile. Stii cum e: niciodata nu spune niciodata. "The Lorld works in misterious ways".
  • Noi ne mai intalnim, ne salutam. Suntem in 2009, in lumea civilizata. Cred ca era mai important sa analizam toti de ce am ajuns aici. Si sa ne vedem toti partea de vina. [...] Oricum, nu regret nici un moment, nici o actiune de-a mea. Si sunt lucruri pe care le-am facut impreuna, pe care nu ni le poate lua nimeni. Alea sunt facute, bune, puse deoparte. Lumea asculta in continuare "Nu am chef azi". Daca noi suntem impreuna sau nu, nu mai conteaza chestia asta. Ia un CD lumea si asculta. Si-l da jos de pe torente, circula, e pe YouTube, nu poti, e acolo. Restul e... tacere...  
Interviul a fost precedat de o discutie online cu cititorii HotNews.ro, care poate fi urmarit aici.

Tudor Chirila despre jocul pe bursa





Citeste mai multe despre   























3612 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    GENIAL! (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:24)

    mtrrozu [anonim]

    Sustzin ideeea.
    Un amendament, insa:
    Distrugem TOT litoralu', il reconstruim ca inainte de '89 & o aducem pe dna prof dr acad Elena Ceaushescu la plaja in locul dnei prof dr Elena Udrea.
    Cred ca va fi o victorie.
  • +3 (7 voturi)    
    vama veche (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:32)

    romeo [anonim]

    bine ... ai punctat ... te credeam baiat destept ... esti doar un mic nostalgic care tinjeste dupa vremuri in care "initiativa privata" era pedepsita de lege iar cuvinte precum evolutie si dezvoltare lipseau din dictionar ...
  • -1 (5 voturi)    
    nemanelistii salvarea tarii (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:39)

    unul n.<'50 [anonim]

    in sfirsit un om din generatia manelelor, NEMANELIST!!!! nu suntem inca pierduti!...
  • +4 (10 voturi)    
    Aiurea (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:41)

    Vama Noua [anonim]

    O idee de alcoolic. Cum sa darimi tot si sa faci cum era inainte de 89? Poate sa darimi si sa faci o statiune adevarata ca Menton, St Tropez sau Deauville. Nu sa te intorci pe vremea cind Chirila se imbata ca porcul si se pi..a si vomita peste prietena lui. Sa fim seriosi.
    • +1 (5 voturi)    
      du'te tu acolo (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:45)

      ivan [anonim] i-a raspuns lui Vama Noua

      alea-s statiuni pt basinosi. Ce doreste dl Chirila este ceva pentru noi cei care am trait si acele vremuri si ne simteam mai bine cand era liniste in statiune si ascultam marea in loc sa ascultam manelele si hausul din difuzoarele de pe plaja. Deci du-te tu acolo sau la Mamaia sau unde vrei. Lasa-ne Vama asa cum o stiam....
      • 0 (0 voturi)    
        ha ha (Vineri, 20 februarie 2009, 8:46)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui ivan

        adica un sat de pescari?
  • +1 (5 voturi)    
    Vama Veche, patrimoniu. Tudor Chirila (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:48)

    Andreea Banea [anonim]

    Este absolut o aberatie ceea ce sustine domnul Chirila. Apropo demolarea si reconstruirea Vamii Vechi asa cum a fost odata si sa fie declarata patrimoniu. I-as sugera domnului Chirila sa foloseasca mai des dictionarul si sa se uite la semnificatia cuvantului patrimoniu si in general sa lase pe cei din specializati in domeniu (MInisterul Culturii) sa se exprime si sa ii lase sa isi faca treaba pe care o au.
    Exista multe persoane in Romania care nu se pot obisnui cu gandul ca Ceausecu a distrus foarte mult din patrimoniul national si vor incerca din rasputeri sa reconstruiasca o parte din acesta (ceea ce Germania face de multi ani). O minciuna in cel mai bun sens al cuvantului care implica sume enorme de bani in situatia in care depozitele muzeelor sunt pline cu opere de arta (tablouri, fresce, sculpturi) care asteapta de cel putin 20 de ani sa fie restaurate si puse in valoare.
  • 0 (4 voturi)    
    vama veche (Miercuri, 18 februarie 2009, 18:07)

    Claudiu [anonim]

    Daca nu stiti de Vama nu mai scrieti. Daca iti trebuie lux, mergi nene la Mamaia, omul spune bine. Sunt si oameni care vor altceva. Am fost si invara. Ce tiganie, ce oameni de proasta calitate au ajuns sa mearga acolo. Mai sunt si cateva locuri ok dar sunt foarte multi "manelisti" de toate tipurile.
  • -1 (7 voturi)    
    dezamagit (Miercuri, 18 februarie 2009, 18:16)

    dan [anonim]

    Sunt dezamagit de reactiile lui Tudor, si NU ma refer la subiectul statiunii Vama Veche. Ci asa, intelectual, ce idei are in cap, cum vede lumea si viata. E doar un roman ca toti ceilalti, poate doar un pic mai citit. In rest, pe pariu ca parcheaza si el pe trotuare, mai arunca mucul de tigara pe jos, etc, etc. E romanas, adica. Se simte, se vede. Pacat. Trist.
  • 0 (4 voturi)    
    Stire interesanta..... (Miercuri, 18 februarie 2009, 19:23)

    dami365 [utilizator]

    Chiar nu s-a gasit ceva mai important decat chestia asta? Din toata tzara,din toata Europa,din toata lumea asta merita sa iasa pe HotNews ? Mai trebuie sa apara o trupa de arhitecti sa-i faca lui Chirila concurenta in muzica ...
  • +2 (6 voturi)    
    ce pacat ... (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:06)

    richitza [anonim]

    Sunt tanar, am 32 ani, am prins vremurile vechi intr-o familie de intelectuali stabiliti la satul de origine, si care stateau cu frica-n san de autoritai. De asta stiu ca Tudor are dreptate ... sunt unele locuri care trebuiesc tinute asa cum au fost, sa ramana pentru posteritate ca imagine, nu ca amintire. Casa lui Brancusi e Casa lui Brancusi si n-ar mai fi a lui daca ar avea termopane.
    In tot litoralul aveau si intelectualii un loc al lor, infim, Vama Veche; acum nu-l mai au, tot litoralul e al manelistilor, al modernului. Pana si muntele e infectat cu astfel de specimene. Singurul loc in Romania unde mai poti asculta o voce curata cu o chitara ... e o cabana de munte, clasica, fara curent, si unde nu pot ajunge masinile decat la cel putin 2 ore de mers pe jos de ea..
    Pacat ca sunt atatea comentarii in care doar idei de doi bani sunt. Pacat ca sunt "comentatori" de genul ... "Ce stire!" Pentru mine e o stire sa citesc un subiect interesant ca acesta, cine nu-l gaseste interesant ... sa se abtina si sa se duca la rubrica "Monden/LifeStar" sa citeasca porcarii.
    Tudor e unul dintre putinii MUZICIENI romani care nu se lauda cu acest statut, cum fac mii de voci de 2 lei.
    E greu de inteles!
    • +1 (3 voturi)    
      Cred ca se face o confuzie mare.. (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:59)

      crap [anonim] i-a raspuns lui richitza

      cu vama veche.. din amintirile mele de student scapatat, cand mai trecem si prin vama ocazional, gaseam cam doua tipuri de 'intelectuali': rockerul avid nostalgic de flower power, care confunda bulgakov cu dansul desantat pe plaja sub clar de luna, cu dotarile la vedere si sticla de vodca sau rdv in mana.. al doilea tip era intelectualul cu lulea, care-si plimba dimineata cainele si statea la un sprit scump cugetand generalitati din eliade sau despre nemurirea sufletului.. mai era si un mic, foarte mic grup, mai erudit, care se facea muci in fiecare noapte la o terasa, si un mare grup de observatori (nu ma refer la secu, ci la cei veniti sa se distreze in mod normal, fara prea multe introspectii sau cuvinte de duh, dar care simteau nevoia de mediu mai aparte. de vodca probabil). Nu am avut senzatia, stand ocazional in vama veche, ca ar fi ceva dizidenta.. e o intrebare: cum stabilesti apartenenta intelectuala a unui grup sau persoana, doar declarativ, de genul 'eu am fost un intelectual dizident' ? (??) si inca ceva: ma frapeaza sa nu se spuna despre cei intelectuali plimbatori de lulea si caine, ne- sau cunoscatori de lovinescu si alti dizidenti adevarati, ca de obicei erau bine dotati.. masini, damingene, peste, frigidere de masina (trebuia sa se respecte cu un pepsi rece in traficul innebunitor doar..)..
    • +4 (4 voturi)    
      hmmm.............. (Miercuri, 18 februarie 2009, 22:24)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui richitza

      Spiritul Vamii nu a fost distrus dupa parerea mea de cei ce au construit monstruozitati ci de cei care populeaza zona...Faceti o simpla comparatie intre un tanar de 14-18 ani de azi si unul care avea aceeasi varsta prin 88 si veti avea o imagine mai clara a cauzei din care Vama a ajuns ce-a ajuns....Degeaba radem tot, aducem nisipul la loc caci se vor gasi suficient de multi "poeti" care sa spurce rapid locul. Vremea cenaclelor a cam apus din pacate si singura scapare este ca cei care au trait perioada adevarata a Vamii sa gaseasca o noua locatie.....Repet - Omul sfiinteste locul...
  • 0 (6 voturi)    
    sa demolam (Miercuri, 18 februarie 2009, 22:06)

    denisovici [anonim]

    Sa distrugem tot ce apartine clasei burgheze ca sa fie multumiti cei exploatati, cred ca rade in iad Nea Nicu.Pritene nu-ti place litoralul romanesc nu te duce,Bucurestiul interbelic nu vrea nimeni sa-l salveze bine ca vreti sa salvati un loc unde sa mergeti si sa va imbatati .
  • -2 (4 voturi)    
    Brava, nene!!! (Joi, 19 februarie 2009, 3:09)

    cu_lamaie [anonim]

    Chiar mi-a placut comentariul despre initiativa privata! E bine ca asemenea imbecili infesteaza spatiul public, asta insemna "democratie". Hai sa emigram toti in America!!! De parca orice vagabond care-si face viloi pe plaja ar fi reprezentant al "inititivei private" si ar fi semnul "evolutiei" si al "dezvoltarii"! Nici eu nu sunt cu totul de acord cu Tudor, revenirea la '85-'89 nu e neaparat o solutie: n-ar fi decat intoarcerea la perioada in care s-au nascut toti paduchii astia care nu suporta sa se dezlipeasca de Jeep! Problema e alta: nu Vama ar trebui demolata, ci gunoaiele astea umane! Problema nu priveste Ministerul Culturii, ci pe al Internelor!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    Elita universitara (Joi, 19 februarie 2009, 6:34)

    Aron Deleanu [anonim]

    clujeana isi facea vacantele la Vama-Veche in anii '70.UBB-Cluj a inchiriat camere de la localnici si a avea cantina pentru servirea mesei.Am lucrat in vacanta la aceasta tabara doi ani consecutiv.Intr-adevar Vama-Veche era frecventata numai de intelectuali ,indeosebi universitari clujeni.Era foarte frumos si multa liniste.....Si asta in urma cu 35 ani....
    • +1 (1 vot)    
      Asa e, domnule Deleanu! (Vineri, 20 februarie 2009, 19:22)

      Salaman [anonim] i-a raspuns lui Aron Deleanu

      Aveţi dreptate, domnule Deleanu. Iniţiativa acestei "tabere" i-a aparţinut rectorului Eugen Pora, oceanolog şi biolog. Eram copil atunci şi îmi amintesc multe aventuri ale studenţilor în Vamă, eu locuind în Mangalia. Îmi amintesc barul din curtea catinei, pe care scria "bar de zi şi, uneori, de noapte!" Era mult bun simţ şi lume fină. A fost...cândva!
  • 0 (2 voturi)    
    Haos in capul lui Tudor (Joi, 19 februarie 2009, 10:52)

    Noica [anonim]

    Baiatul exagereaza, k de obicei. Distrugem tot, dizidenta, cred ca are viziuni printre aburi de alcool.
    Fusei si io de prin 90' incoace in Vama. Asa e, arata primitiv dar avea parfumul ei, apoi devenise o oaza non-manele. Spirit, rock, hippie, metal, alcool, libertate.
    Constructiile astea(de kkt, de altfel) au aparut odata cu pseudo-vamaiotii, aia de au simtit nevoia sa-si parcheze jeep-ul pe plaja si sa aduca fetele din bamboo pakolo. Asa ca localnicii au muscat si le iau banii acu. Ce sa fac, ma mai duc 2-3 week-enduri pe an , in amintirea vremurilor trecute. Gustul e din ce in ce mai amar. Am alternativa? deocamdata nu, cel putin nu in tara.
    Cu timpul diferentele se vor adanci, oamenii se vor separa, cu siguranta vom avea o noua vama.
  • +1 (1 vot)    
    Litoralul (Joi, 19 februarie 2009, 12:43)

    petre [anonim]

    Fara barfa . Nu Chirila , ci Vama Veche . Fiindca
    povestiti de anii vostrii - manele si spectacole cu urlete- de < politicienii > gata de jaf in orice situatie ( constructii si masini pe plaja ) - de mizerie in apa cu bine cunoscutele " peturi "I si ambalaje , faceti un drum pe litoral ,de la Vama Veche la ...Periprava Delta [ asa cum am facut-o de ...70 de ani !! ] . pe
    malul marii si pe apa , pe < canale > si plauri ascultati " povestile " localnicilor si ganditi-va ce a mai ramas din frumusetea lor !
    Da ,o rezervatie ( ca Delta ) ,o protectie a satului
    si plajei ca...Cetatea Sighisoara , pot fi facute ,
    Dati solutii , alininiati-va la ce poate fi facut si nu blamati confuziile , dezechilibrelele cu .." misto-uri "
    apreciati si contribuiti la buna intentie .
  • +2 (2 voturi)    
    Vama. Vechea Vama, Noua Vama.... (Joi, 19 februarie 2009, 20:21)

    Memno [anonim]

    Sunt născut în 1967. Am crescut la Mangalia, dar de mic copil făceam plajă la Vamă, unde mă atrăgeau singurătăţile, falezele de loess, plăcile de calcare eocene şi izvoarele sulfuroase. Ştiu despre Vamă mai mult decât cei mai mulţi dintre voi. V-am văzut venind pe toţi, pe rând, şi de curând, dintr-o dată. Eram un băieţel prin anul 1979, când am văzut pe plajă un inginer nudist agăţând, cu şarm, o cuconiţă în fundul gol. După un timp şi-au aşezat cearceafurile alături, dar până seara s-au adresat unul altuia cu "dumneavoastră, doamna profesoară", "dumneavoastră, domnule inginer". Am înţeles atunci că bunul simţ şi civilizaţia nu au nimic de a face cu calitatea hainelor pe care le porţi, şi uitaţi-vă la televizor, mitocanii şi excrocii poartă cravate şi cristale la butonieră.
    Vama Veche a murit. Consolaţi-vă. Nu mai e. Şi nu va mai fi. A trecut, cum trec anii, cum trec norii, cum trec cei pe care îi iubim, cum trecem noi înşine. Să ne amintim cu drag de ea şi să fim recunoscători că am fost acolo, atunci. Peace and love!
  • -1 (1 vot)    
    probabil ca si dumnealui este unul dintre acei (Vineri, 20 februarie 2009, 8:45)

    dedeiu [anonim]

    intelectuali. Daca pentru el "rezistenta anticomunista" inseamna sa te duci intr-un sat de pescari ( in cazul nostru vama veche) si sa-ti faci praf creierii cu alcool apoi sa ai tupeul de a deschide gura impotriva sistemului atunci vama veche chiar nu trebuie salvata.
  • 0 (0 voturi)    
    Limanu (Vineri, 20 februarie 2009, 16:38)

    ginel [anonim]

    Am auzit ca pe la Limanu pe acolo e un loc pe unde se mai duc oamenii. Cica si apa tre' sa o aduci cu tine cu barca. Fac pariu ca acolo ar fii un loc mai bun.
    M-am saturat super tare de super intelecutuali lu' peste prajit care imi povestesc mie de viata simpla si nu s-ar da jos din jeep.
    Eu apreciez Vama Veche ca e singurul loc din Romania dezvoltat organic. Singura statiune construita fara plan.
    Daca atata suntem in stare ca romani sa facem asta e. Dar Vama asa cum e acum ne reprezinta mult mai bine decat Mamaia.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri