Michael Moore iubeste de fapt capitalismul

de Cristian Orgonas     khris
Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 9:55 Life | Showbiz

Sunt convins ca ultimul film al lui Michael Moore – "Capitalism: a love story" - va face senzatie, la fel cum senzatie a facut si Fahrenheit 9/11 la vremea lui. Nu doresc insa sa discut despre teoriile conspirationiste promovate de Moore, teorii care pot fi sau nu adevarate, ci despre o problema de etica, scrie Cristian Orgonas, pe blogul lui.

Regizorul a sustinut intotdeauna superioritatea morala a stangii asupra liberalismului economic promovat de catre cei care conduc  SUA, a  catalogat  capitalismul drept "ultimul imperiu al raului" si a dat de pamant cu  institutiile financiare de pe Wall-Street, care au prosperat pentru ca i-au cumparat pe politicieni.



Mai mult decat atat, a sustinut intotdeauna ca nu investeste la bursa din motive de moralitate – cu alte cuvinte, nu da bine sa critici capitalismul, dar in acelasi timp, sa detii actiuni la unele dintre companiile simbol ale capitalismului american.

Insa, intr-o carte scrisa de Peter Schweizer si aparuta in urma cu cativa ani,  este dovedit faptul ca Michael Moore detinea actiuni la mai multe companii americane, printre care Bank One (acum  Moore infiereaza sistemul bancar!!!), Boeing, Elli Lily sau chiar Haliburton, respectiv compania pe care Moore o face de de doi lei in Fahrenheit 9/11.

Indiferent de adevarurile care sunt scoase la iveala in "Capitalism: a love story", ma intreb daca nu cumva Michael Moore da dovada de ipocrizie atunci cand se bate cu pumnul in piept si da lectii de morala si corectitudine, in conditiile in care si el a speculat "putin" pe bursa pentru a mai castiga un ban in plus, desi a sustinut intotdeauna ca nu detine actiuni?

Citeste restul articolului si comenteaza pe Khris, un 'blog cu atitudine'.


Citeste mai multe despre   























2857 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    Jos Basescu! (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:05)

    moore [anonim]

    Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!Jos Basescu!
    • +5 (5 voturi)    
      numai atât ??? (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:04)

      the [utilizator] i-a raspuns lui moore

      hai, mai zi ceva despre capitalism :)))
      • +5 (5 voturi)    
        Moore il ameninta pe Obama ! (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 19:29)

        Molotov Reforma [anonim] i-a raspuns lui the

        Desi Moore a "promis" ca acest documentar contra capitalismului e ultimul, a facut si o declaratie la festivalul de la Toronto care a starnit controverse in randul stangistilor americani:

        "multe persoane din stanga americana sunt furioase pe Obama, eu inca nu. Bill Clinton (ultimul presedinte democrat) n-a facut mare lucru, eu totusi sper ca Obama sa opreasca totul si sa schimbe directia in care merge tara", a spus Moore cu referire la faptul ca Obama nu si-a respectat promisiunile electorale facute extremistilor de stanga.

        "..in ce priveste Afganistanul, vreau ca Obama sa decida daca razboiul ala e al lui Bush sau al lui. Deocamdata, mie mi se pare ca a devenit razboiul lui Obama. Daca intr-un an de zile Obama nu se retrage din Afganistan, urmatorul documentar il voi face despre el.", a amenintat Moore !

        Aripa sindicalisto-socialista a partidului democrat spera ca sustinandu-l pe Obama contra lui Hillary Clinton politica americana sa devina una de inspiratie social-democrata de tip european, cu protectie sociala masiva, interventia statului in economie si izolationism militar.
        Ori toate deciziile lui Obama de pana acum nu au nimic de-a face cu asta, el a trimis noi trupe in Afganistan, a sustinut activ sa fie dati bani publici bancilor private, protejeaza Israelul si chiar si reforma sanatatii e considerata prea liberala.

        La doar 8 luni de la instalarea la Casa Alba, pana si un anti-republican dintre cei mai fanatizati, Michael Moore, e nemultumit de evolutia lui Obama.
        • +2 (4 voturi)    
          obama (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 20:20)

          lola [anonim] i-a raspuns lui Molotov Reforma

          obama nu e, din pacate, decat o marioneta - cu o imagine perfecta si un discurs alunecos. politica lui o continua pe cea a lui bush, doar ca obama ii confera un ambalaj impecabil.
        • +3 (3 voturi)    
          bush=obama (Duminică, 20 septembrie 2009, 13:50)

          marian [anonim] i-a raspuns lui Molotov Reforma

          exact nu s-a schimbat este aceeasi Marie ....
  • +3 (11 voturi)    
    Rea credinta (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:20)

    cristian dogaru [anonim]

    Khiris, te-am crezut o vreme un optmist sincer care se concentreaza din principiu pe jumatatea goala a paharului...dai din ce in ce mai mult dovada de o rea credinta crasa, ca si in cazul postului despre Roubini...si eu aveam actiuni in urma cu cativ aani si acum nu mai cred in bursa, si eu aveam credit acum 3 ani si acum nu m-as mai atinge de asa ceva...criza cae a inceput din 2007 a schimbat multe perceptii...lumea nu mai par ela fel, si putregaiul financiar-bancar este privit fin fata....roubini s-a incelat fiind mai pesimist desi e greu sa prevezi ca analist ca arbitrul va influenta rezultatul jocului (vezi tiparnita fed in economia cresterii burselor)....moore avea niste actiuni la un moment dat deci nu poate fi credibil cand critica sistemul.....esti jalnic in intentia ta de a decredibiliza vocile care mai critica sistemul....raman la parera ca vei scrie advertoriale nesemnalizate foarte repede...
    • -1 (3 voturi)    
      he is a star...:) (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 15:32)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui cristian dogaru

      Nu contest faptul ca articolele lui Khris sunt bune shi uneori foarte bune, dar pe mine personal ma enerveaza avalansa de articole mediocre din ultimul timp. Pare ca microbul ratingului l-o lovit shi pe khris, dar sper sa-i treaca shi sa se intoarca la vechiul stil. Nu orice tema necesita un articol, pentru ca atunci cand ai audienta, ai shi putina responsabilitate. In rest, totul e ok.
  • +2 (10 voturi)    
    adevarul spus (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:31)

    romanu [anonim]

    Important e adevarul spus: capitalismul - ultimul imperiu al raului
    • +2 (4 voturi)    
      ai putintica rabdare (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:05)

      the [utilizator] i-a raspuns lui romanu

      nu vezi cum urca natiunea spre mondialism in zbor ?
    • +2 (12 voturi)    
      Sa va ajute Dumnezeu! (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:22)

      Ieronim [anonim] i-a raspuns lui romanu

      Acest ultim :imperiu al raului" a oferit omenirii o prosperitate nemaiintalnita nicand in istoria ei. Ignorantii de la noi si aiurea au ajuns sa considere ca bunastarea actuala este naturala si li se cuvine, pe cand e a se datoreaza mult blamatului capitalism. Pe scurt, oricat de neverosibil ar parea cretinoizilor de pretutindeni, starea de acum a omenirii se datoreaza capitalismului, care reprezinta un limbaj economic si social aplicabil universal si care, de exemplu, a facut dintr-o tara anonima de emigranti singura superputere a lumii- da, vb de SUA!
      • +3 (3 voturi)    
        bunastarea actuala?! (Duminică, 20 septembrie 2009, 11:52)

        lulush [utilizator] i-a raspuns lui Ieronim

        In primul rand ii numesti din start cretinoizi pe cei care nu sunt de parere cu tine ceea ce ma facde sa cred ca stau de vorba cu un prost elitist. In al doilea rand esti intr¡-o accentuata minoritate cand spui ca starea de acum a omenirii ar fi ideala. Este jalnica si traim deja Idiocracy. Sunt de acord cu tine ca se datoreaza capitalismului.
      • +3 (3 voturi)    
        Da ma, da' cu ce pret? (Duminică, 20 septembrie 2009, 19:14)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Ieronim

        Inca cateva sute de ani de acum inainte americanii o sa traga la greu de pe urma industrializarii nesanatoase si criminale pe care au promovat-o. Asta in conditiile in care reusesc sa-si schimbe mai degraba de cateva sute de ani sistemul politic, chestie pe care eu o consider improbabila.
    • +2 (8 voturi)    
      :)) (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:26)

      razvanb [utilizator] i-a raspuns lui romanu

      Exact. Exemplific printr-un banc:

      De ce se construieste Socialismul in lume?

      Pentru ca e mai usor decat sa muncesti.
    • -3 (5 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 13:31)

      razvanb [utilizator] i-a raspuns lui romanu

      Corect, in comunism/socialism toata lumea e egala, nu te mai chinui sa votezi, ca e un singur partid, candidat, lumea lucreaza la stat si freaca menta si primesc si bani. Vorba aia:

      - De ce construim Socialismul in lume?
      - Pentru ca e mai usor decat sa muncesti.

      :D
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:36)

    y55 [anonim]

    si noua ne pasa pentru ca .....
  • +2 (10 voturi)    
    Problema ta poate (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:42)

    andrei [anonim]

    Daca nu-ti place de Moore, pentru ca in Romania e cool sa fii procapitalism cu orice pret e problema ta. Sunt convins ca Moore, care a trait toata viata in capitalism il considera OK dar cu lacunele pe care le are orice societate. E ca la fotbal, stelistii care critica steaua o fac chiar daca iubesc steua, dar asta nu inseamna ca nu vad problemele. Exista si oameni care pot sa citice sistemul american capitalist in punctele sale aberante domnule. La noi asta e desigur o blasfemie, cum sa critici americanii, astia au dreptae si cand nu au, asta e mentalitatea romaneasca, inapoiata si limitata.
    • +1 (1 vot)    
      Stii ce zicea Churchill? (Duminică, 20 septembrie 2009, 19:16)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Despre democratie: e un sistem politic extrem de prost, da' din nefericire toate alelalte de le cunoastem is si mai proaste.

      Cam asa e dupa parerea mea si cu capitalismul. E un sistem economic jalnic, care nu tre' lasat sa se dezvolte necontrolat, ca produce monstruozitati. Da' orice alt sistem economic e si mai jalnic si mai greu de controlat.
  • +4 (8 voturi)    
    normalitate (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:52)

    GoPo [anonim]

    Are dreptate Moore...nu te nasti capitalist, nici comunist ci DEVII. Nu vad contradictia. Anterior individul a avut o perceptie asupra capitalismului, perceptie schimbata fundamental in acest moment. Aici eu vad normalitatea. Raman la parerea lui Moore potrivit careia capitalismul este o ramasita a istoriei ce va disparea, deoarece este construit pe SPECULA si nu pe valoarea muncii adusa intr-un produs. Profita cei ce speculeaza si nu cei de aduc valoare unui produs. profitul e a comerciantului si nu a producatorului.
    • 0 (6 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:30)

      razvanb [utilizator] i-a raspuns lui GoPo

      A, corect. In socialism/comunism castigul e proportional cu munca depusa. :D De aia economiile Blocului Estic s-au prabusit. Si de aia aveam in romania o industrie care nu se putea autosustine.

      Vorba aia: In Capitalism omul e exploatat de catre om. In Comunism e exact invers.
  • +6 (10 voturi)    
    Normal ca iubeste capitalismul (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 11:01)

    Houstonianul [anonim]

    Ca doar de aia face bani cu filmul. Daca era un adevarat comunist il dadea la liber :-)

    Sa va vedeti ce simplu e cu teoriile "constipatiei" (conspitatiei): daca sunt 1,000,000 de prosti care cred o teorie anume, oricare ar fi ea, daca cineva scrie o carte aparent documentata si aparent cu o oarecare logica, si o vande cu $20 la toti cei 1 milion de "credinciosi", ghici ciuperca cate $20M se castiga.

    Asa cum era si replica in fictiunea "Da Vinci Code", oamenii "vad ceea ce vor sa creada". Moore, Brown, si altii ca el fac o multime de bani in acest mod pe spatele credulilor. Aviz amatorilor care mesteca "teorii" pe nemestecate si care mai si dau bani pentru asta!
    • 0 (6 voturi)    
      Moore, Brown = "disidenti oficiali", cum ... (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 12:52)

      Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      erau unii si in Romania pe timpul lui Ceausescu, usor de recunoscut dupa promovarea care li se facea, in ciuda celei mai elementare logici. Ca aia adevarati aveau totusi (cat de cat) de suferit.

      Ori si Moore si Brown fac orice, numai sa sufere nu: unul ia "Palme d'Or", celalalt scoate bani frumosi din tiraje gigantice si ecranizari intens promovate etc.
  • +5 (17 voturi)    
    Moore, ghiftuit si milionar (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 11:04)

    Homeless America [anonim]

    Diferenta fundamentala intre democratia capitalista si o dictatura comunista sau una islamica e ca in prima un ipocrit ca Moore poate face bani pe seama naivilor frustrati, poate injura guvernul sau pe presedinte si e chiar aplaudat.
    In timp ce in a doua varianta unul ca Moore ar fi doar o carcasa atarnata de streangul legat de macara (pedeapsa aplicata in Iran), iar la nord-coreeni ar arata ca un schilod dintr-un lagar de concentrare si n-ar indrazni nici macar sa priveasca urat la statuia lui Kim Ir Sen :)

    Inteleg pe unul ca Ahmadinejad ca uraste democratia, macar el traieste acasa in prostia lui islamica, inteleg un Kim Jong Il ca isi apara regimul de care profita din plin, insa genul asta de nesimtiti care se ghiftuiesc ca porcii in capitalism (in marketuri si la bursa) dupa care injura si scuipa de unde au mancat, astia sunt mult mai perversi si dezgustatori.

    Moore e doar unul care a simtit ca exista o nisa de imbecili inadaptati si confuzi ideologic si merge sa critici fara consecinte prea grave.
    E atat de neobrazat incat a avut tupeul sa recunoasca pe fatza ca minte, cand a fost condamnat pentru calomnie, acum cativa ani. Il citez: "Domnule judecator, eu sunt un artist, eu nu sunt obligat sa spun un adevar, eu il creez" :))

    Ar trebui calculata amprenta ecologica a consumatorului capitalist Moore, sa vedem cat polueaza unul ca el, ca tot e la moda printre eco-stangisti.

    Capitalismul familial, cel conservator, bazat pe traditii morale crestine, de respect pt munca si cinste, a fost corupt tocmai de relativismul moral (nu mai conteaza daca minti sau muncesti aiurea, important e sa faci bani si profit) si de gloata de licentiati la Harvard in economie, care au umplut Wall Street-ul cu ideile lor "inovatoare" despre cum poti crea noi "instrumente financiare". Care s-au dovedit niste gogorite, niste simple cifre umflate pe hartie, atat.

    Ce produce unul ca Moore, in afara de vorbe? Nici macar o speranta in altceva, doar o critica sterila onanista.
    • +1 (9 voturi)    
      2 min (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 15:26)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui Homeless America

      1. Nimeni nu poate sa ofere solutii, dar poate macar sa prezinte problemele din sistem. Tinand cont ca majoritatea oficialilor se fac ca e soare, acuma se da lupta pentru ca ei sa recunoasca aceste defecte. Solutiile vor urma. Nu este critica onanista, Moore ishi asuma niste riscuri.
      2. Daca folosesti un limbaj dur, nu inseamna ca stii despre ce vb. "Carcasa", "streang", "schilodit", "nesimtit", etc indica faptul ca poate chiar ai nevoie de putina onanie, in loc sa-ti postezi fanteziile pe net.
      3. Daca vreodata vrei sa fii luat in serios, numai ataca omul, ci ataca argumentele sale. La fel ca tine, eu sunt scarbit de primitivismul discutiilor ce au loc pe site-urile romanesti. Nu am nevoie sa-mi spui tu ce simte Moore sau ce manca Moore, vreau sa stiu cu argumente ce idee din filmul lui este tendentioasa shi nociva. Get it?
      • -1 (7 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 16:00)

        Avalhon [utilizator] i-a raspuns lui toro

        Cel de dinaintea ta, Homeless America a oferit un punct de vedere foarte interesant si fara a folosi un limbaj de pusti obsedat de Internet cu "shi", "vb". Get it?
    • -1 (7 voturi)    
      Ai dreptate. (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 15:58)

      Avalhon [utilizator] i-a raspuns lui Homeless America

      Ma intreb un lucru simplu: ar mai fi Moore asa de rotofei daca ar trai in una din tarile amintite de tine? Cam slabe sanse. Logic ca nici un sistem pe lumea asta nu e perfect, ca doar e vorba de oameni aici, dar Moore doar critica, fara sa propuna nimic in schimb. Daca acest sistem numit "capitalism" (si care are destule gauri negre, Doamne apara-ne) e ultimul "imperiu al raului", atunci comunismul ce naiba mai e? Gradina Edenului?!
    • 0 (6 voturi)    
      Excelent comentariu! (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 19:54)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Homeless America

      Ai punctat excelent! Stii care e problema? In orice regim (fie el capitalist sau comunist, democratie sau dictatura) exista detractori tarati ca Moore sau profitori odiosi tot ca Moore. Si comunistii au avut profitorii lor primii fiind nomenclaruristii apoi toti ceilalti din administratie care profitau la greu. Ei barfeau regimul pe la spate, ascultau Europa Libera dar furau si profitau la greu. Asa si Moore...E un imbuibat care stie ca exista o nista de imbebili inadaptati si confuzi (asa cum spui tu) si tocmai pe acesti imbecili se bazeaza scriind speculatiile lui meschine. In 9/11 ii prezenta pe irakieni ca fiind un popor pasnic, care nu a declarat razboi nimanui...la un moment dat apar imagini cu niste copii care se joaca cu mingea pe strada...vat...ce induiosator...ce lume pacifista, progresista si prospera! Sigur, fraierii debusolati, inculti si indolenti vor papa pe nerasuflate aberatiile lui Moore. Cine castiga de aici? Moore, evident! O caruta de bani! I se rupe lui de comentariile noastre...
      Demonizarea banului (care, nu-i asa, e ochiul dracului) este cel mai ipocrit demers cu putinta! Moore insusi vaneaza bani si faima prin filmele sale. Iar idealizarea unei lumi (care o fi aia nu stiu, sa o descrie Moore) in care banii nu joaca un rol important e o teorie puerila.
      Exista mitologii atat legate de comunism (ex: mitul comunistilor era muncitorul, muncind din greu in uzina, plin de uleiuri, in salopeta, etc...construind el comunismul biruitor) cat si cele legate de capitalism (ex: mitul capitalistilor este business-man-ul in costum, cu telefon mobil, laptop, masina si sofer...care business-man, nu-i asa, le rezolva el pe toate). Ei bine...fiecare mit s-a cam prabusit. Ideea e alta! Ca, pana acum...capitalismul a oferit, concret, mai multe oamenilor. Comunismul...s-a vazut ce a "oferit" si ce continua sa ofere (vezi Coreea de Nord sau Cuba).
      • +2 (4 voturi)    
        cine stie (Duminică, 20 septembrie 2009, 12:05)

        lulush [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

        In comentariul de mai sus Cuba este pe lista ASA NU. Cineva care stie, rog sincer sa-mi explice care e problema Cubei.
        Si va rog sa explicati numai daca sunteti informati pentru ca eu merg in Cuba de 2-3-4 ori pe an din 2002 si ar fi pierdere de timp sa ¨povestiti¨ doar varianta oficiala a guvernului american.
        • -1 (3 voturi)    
          :) (Duminică, 20 septembrie 2009, 16:22)

          dorubarbu [anonim] i-a raspuns lui lulush

          Prietene "lulush", am fost si eu in Cuba. Si nu in resort, cum merg majoritatea, am fost asa..."pe cont propriu". Am colindat prin Havana Vieja, Pinar del Rio, Varadero, Vinales, Cayo Levisa, etc...Am vazut multe....Daca ai fost in resort-uri ai fost degeaba my friend! Du-te in Pinar del Rio sa vezi ce frumos e si ce bine o duc oamenii. Sau in Havana Vieja. Si te lamuresti...Nu trebuie sa-mi spuna nimic guvernul SUA, ca stiu eu foarte bine ce si cum...
          Si inca ceva...Cand te duc in excursie, cu bani, in resort-uri luxoase...Sau chiar si cand te plimbi prin orase...nu te afecteaza saracia si disperarea oamenilor...Ia du-te matale si traieste cu 12 $/luna (cat castiga o femeie in Pinar de Rio) si mai vorbim...
          Cheers...
          • +2 (4 voturi)    
            sugestie pt calatorii viitoare (Duminică, 20 septembrie 2009, 22:37)

            goe [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

            Fa o excursie pe cont propriu in Memphis Tennessee de exemplu si pe urma sa vii sa ne spui unde e disperarea mai mare (daca mai ajungi intreg inapoi). Pe urma daca nu ti-a ajuns iti mai sugerez eu cateva locuri, daca vrei si din Europa.
            Stiu ca n-are rost sa-i explici unui semidoct unde greseste, de aia nici nu incerc. Succesuri.
            • +1 (1 vot)    
              Mda... (Luni, 21 septembrie 2009, 1:48)

              dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui goe

              "Goe", te asigur ca jignirile tale ieftine la adresa mea (ma faci semidoct iar mai jos, intr-un alt comentariu sunt politruc, nu?) nu ma ating si nici nu tin loc de argument.
              Cu siguranta exista disperare in multe locuri, chiar in tari civilizate. Sunt convins ca exista multa disperare (printre multi napastuiti) si la New York si la Silistea Gumesti, si la Paris si la Oltenita. Din pacate, in Cuba este generalizata. Spre deosebire de bunastarea pe care ne-au impus-o cu forta comunistii in Ro, cubanezii sunt putin avantajati de "mother nature" in sensul ca nu tremura de frig iarna in blocuri cumuniste neincalzite pentru simplul fapt ca nu au iarna! Nu au nevoie de haine groase, bocanci, etc...Aici...s-au scos. In ce priveste disperarea...te asigur ca exista, la o buna parte a populatiei numai ca mai uita de ea facand sex, fumand trabuce si imbatandu-se cu rom (cand mai fac o cheta si postesc o sticla mai multi). In rest...e jale! Prostitutie la greu, femei care te implora sa le dai un ban pentru ca nu au ce manca nici ele nici copii pe care i-au facut cu nu stiu ce turist acum cativa ani...E greu, orice ai spune! Ironiile tale ieftine nu tin de argument, iar sofismele nici atat. Faptul ca si in alte parti ale lumii, mai capitaliste decat Cuba exista disperare asta nu inseamna ca in Cuba disperarea a disparut.
              Iti doresc sa te instalezi la Pinar del Rio si sa traiesti asa cum traiesc localnicii, cu veniturile lor. Iti trece pofta de comentarii ironice!
              Bye!
              • -1 (1 vot)    
                si logica e ca?... (Luni, 21 septembrie 2009, 5:32)

                goe [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

                In Cuba se traieste prost deci comunismul e prost. Comunismul e prost deci capitalismul e bun. Moore aduce critici capitalismului, care e bun, deci Moore e prost. Cum si comunismul e tot prost rezulta ca Moore e comunist. Moore e prost, deci filmul lui e si mai prost. Inca nu l-am vazut, dar sigur e prost fiindca in Cuba se traieste prost. Filmul e despre altceva, dar asta e mai putin important, fiindca logica nu minte.
                Multumim, am inteles argumentul. Inca un punct pentru Spiru Haret.
                Succesuri.
                • +1 (1 vot)    
                  ce sa mai zic... (Luni, 21 septembrie 2009, 17:33)

                  dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui goe

                  1) Nu am facut studiile la Spiru Haret, ci la Timisoara, la Univ de Vest.. Orice insinuare de-a ta e un non-sens. Nu sunt agramat ca si Elena BASESCU, asa ca succesurile tine-le pentru altcineva!

                  2) Nu sunt un mare "admirator" al proverbelor romanesti, dar unele...chiar merita toata atentia! Iata unul pentru tine si pentru TOTI romanii:"...Cainele moare de drum lung si prostul de grija altora!"
                  Ia vedeti-va voi de Romania si nu mai purtati atata grija americanilor, isi rezolva ei problemele si singuri, n-au nevoie de logoreea romaneasca!

                  3) N-am spus ca Moore e prost, e doar un "detractor tarat" (cunosti expresia?) care profita cat poate de sistem. Iar documentarele lui mai si mint, pe ici pe colo, prin partile esentiale...Uita-te atent si fara prejudecati la 9/11! O sa intelegi ce vreau sa spun...
                  • -1 (1 vot)    
                    hai ca te iert de data asta (Marţi, 22 septembrie 2009, 3:31)

                    goe [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

                    Dar numai pentru ca ai terminat la Univ de Vest din Tm :)
                    Mai sunt misiuni la ETECSA? ;)
                    (Iti spun un secret: proverbul de la pct 2 mie nu mi se aplica. Nu mi se aplica absolut deloc, intelegi?)
        • +1 (1 vot)    
          Inca ceva "lulush"...:) (Duminică, 20 septembrie 2009, 18:54)

          dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui lulush

          Un lucru e clar, cel putin pentru mine...Ca turist...e bine aproape oricunde, chiar si in Ethiopia!!! Ia uite aici

          http://travel.blog.cotidianul.ro/2009/01/19/o-luna-in-etiopia-povesti-dintr-o-alta-lume/


          Mai putin placut e cand trebuie sa traiesti acolo! Gresesc? :)

          Asa e si Cuba...Daca ai colindat putin (chiar iti sugerez) prin Cuba te-ai lamurit, cred, de dezastrul economic pe care l-au "construit" comunistii in frunte cu Fidel si sleahta lui de "revolutionari"! Turismul, la ora asta, e poate SINGURA SURSA DE VENIT a Cubei! Fara veniturile din turism...ar fi morti!

          Daca spui ca mergi de 2, 3, 4 ori pe an in Cuba...probabil lucrezi contractual in IT (in Canada?) si ai destui bani...Perceptia asupra vietii se schimba cand traiesti acolo din veniturile de 12, 13 sau chiar 15 $/luna!

          Mai gandeste-te!
          Cheers!
          • +1 (3 voturi)    
            saracie in paradis (Duminică, 20 septembrie 2009, 23:56)

            sugarfree [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

            La un resort in Cuba n-am ajuns. O saptamana in Punta Cana, Sao Paolo, Patagonia, Galapagos, Tambor, San Andres, Cartagena, Ocho Rios sunt identice daca te bagi intr-un resort, desi sunt in tari diferite.
            Sunt de acord cu tine ca resorturile sunt cea mai buna cale de a... nu cunoaste o tara.
            Toti cei care lucreaza pentru mine sunt cubanezi. Pentru ca sunt cei mai culti si responsabili dintre latinoamericanii cu care am de a face am fost curios sa le cunosc tara. Copilul meu a crescut cu dadaca cubaneza. Nu vroiam informatii din pliante, chiar vreau sa inteleg cum gandesc cei care da Cuba drept exemplu negativ. Nu exista tara autosuficienta si e evident ca nivelul lor de trai este dramatic influentat de embargou. La ei se munceste mult mai mult decat in America Centrala. Sunt atatea tari cu clima asemanatoare si care importa zahar, fructe, pana si simpla apa imbuteliata Cristal sau Alpina, stii tu, aia care se bea in zona. Cuba are produse specifice zonei pe care le-ar putea exporta daca i-ar fi permis. Cuba va fi marginalizata si fortata sa traiasca in saracie atata timp cat nu adopta ¨liberi¨ unicul sistem pe care i-l accepta guvernul SUA, capitalismul.
            Daca sistemul lor e prost, si al nostru e perfectibil; atata timp cat nu arunca nimic in aer, nu sechestreaza straini, etc, de ce este treaba SUA sa decida cum trebuie guvernati cubanezii? De ce e musai sa fie cubanezii capitalistii, de cand a devenit capitalismul mai totalitar decat comunismul?
            Costa Rica, Belize si multe alte tari traiesc aproape exclusiv din turism. Este specificul zonei tropicale, nici americanii n-au luat Hawai´i-ul ca sa construiasca termocentrale si uzine de locomotive acolo.
            Incerc sa ma limitez la ceea ce vad si sa fac presupuneri cat mai putine.

            Nu lucrez in IT si in Canada merg doar in vizite. Daca imi permiti, o sa fac si eu o presupunere la adresa ta si sper sa nu te supere: nici tu nu traiesti din 12-15 $/ luna... :)
            • +1 (1 vot)    
              :) (Luni, 21 septembrie 2009, 1:51)

              dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui sugarfree

              Nu, in prezent nu traiesc cu 15 $/luna, insa te asigur ca a existat o perioada (vreo 2 ani) din viata mea, in Ro, in care erau nu zile, ci luni de zile in care nu aveam bani nici macar de bilete de tramvai!!! Traiam cu parintii ca altfel....Nici nu vreau sa imi mai amintesc perioada aia...Si nu era comunism, se intampla intre 1999 si 2001.
              Asta a fost...
              Nu incerc sa te conving de nimic...Du-te in Cuba si plimbate putin...Vei vedea ce si cum...N-ai nevoie sa-ti spuna guvernul SUA cum traiesc cubanezii...te convingi si singur...macar partial!
              Succes!
    • +2 (4 voturi)    
      amice, esti... varza (Duminică, 20 septembrie 2009, 22:22)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Homeless America

      Si tu si admiratorul tau dorubarbu ati fi putut fi niste politruci de nadejde al oricarui sistem.
      Incerci sa-l desfiintezi pe Moore cu argumente de tip antena3, dupa care recunosti ca America a luat-o pe o panta gresita (asta sustine si Moore de fapt, nu altceva), dar habar n-ai de unde i se trage. Dupa parerea ta absolventii de la Spiru Haret ar fi facut o treaba mult mai buna decat "gloata de licentiati de la Harvard". De mult n-am citit atatea tampenii adunate la un loc. Tine-o tot asa, ai sanse sa prinzi un job la mogul, semidoctii au mare cautare zilele astea.
  • +1 (11 voturi)    
    ba nu-l iubeste deloc (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 11:10)

    io [anonim]

    desi poate d-l Orgonas asa ar vrea...
    atata timp cat milioane de oameni se uita la filmele lui Michael Moore si "get the idea", capitalismul primeste un sut exact acolo unde trebuie :D
    check this: http://www.youtube.com/watch?v=xE1ehtg4Skg&feature=related
  • +2 (10 voturi)    
    lasa vrajeala (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 11:11)

    Tomis [anonim]

    Fa ce zice popa, nu ce face popa. Si in cazul de fata le zice chiar foarte bine, indiferent de ce mizerii dezgroapa gunoierii. Asa ca este 100% irelevant daca are actiuni la bursa sau daca a participat la falimentarea nu stiu carei banci. Important este mesajul; vorba aia - cine are urechi de auzit, sa auda.
  • +5 (5 voturi)    
    Clar! (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 16:58)

    Claude [anonim]

    S-a folosit de ideea de comunism pentru a face bani! Si asta e un capitalism!
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Duminică, 20 septembrie 2009, 12:07)

      lulush [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      ... macar scapa de acuzatia ca ar critica capitalismul pentru ca e un neadaptat incapabil sa faca fata :))
  • -1 (5 voturi)    
    fiecare pasare pe limba ei piere (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 17:31)

    daria [anonim]

    fiecare pasare pe limba ei piere... cred ca si tu iti vei da usor arama pe fata si vei avea acelasi sfarsit. regret ca scrieti doar pentru a va afla in seama. mai ales in perioada asta critica se vor decanta lucrurile si oamenii mai bine ca nicicand, iar cei ca tine (in putin timp) vor demasca splendoarea coloanei frante pe care o infiereaza la altii. scrie, pentru ca ramane!
  • +2 (6 voturi)    
    ei si?? (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 19:38)

    Gigel [anonim]

    In general si eu sunt de acord ca politicienii de stanga sunt niste ipocriti care incearca sa vanda gogosi in care "cred" doar cand nu contravine intereselor proprii.

    Sa nu uitam insa ca exista si nuante. "Stanga" din SUA nu e acelasi lucru cu "stanga" de la noi. Atat republicanii cat si democratii sustin sistemul capitalist, doar ca in grade diferite de "salbaticie".

    In afara de asta, la obiect:
    - ce este mai important: probleme reale examinate de Moore, sau ce a facut el?
    - inteleg ca asta era situatia cu ceva ani in urma, si nu in momentul in care a facut respectivele declaratii. In plus, ca si "gravitate"mi se pare evident irelevant fata de problemele respective!
    - Peter Schweizer e un sustinator cunoscut al republicanilor, deci ceea ce scrie trebuie privit cu multa circumspectie.

    Eu nu am incredere in cei care "militeaza" impotriva altora sau a unor idei.
    Mi se pare ca miroase prea tare a verzisori bine plasati. Mai ales daca vorbim despre republicani ;)
    • +3 (3 voturi)    
      De acord (Duminică, 20 septembrie 2009, 12:12)

      lulush [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      Bine spus, foarte logica sintetizarea ta! Republicanul Schweizer e prea putin credibil.
  • +1 (1 vot)    
    Acelasi lucru (Luni, 21 septembrie 2009, 2:46)

    Zeu [anonim]

    Comunism/socialism si capitalism/liberalism/democratie, sunt defapt acelasi lucruri in esenta, dar cu nume si structura diferita. Amandoua sunt utopice in ideologie, si ofera impresia de protectie, siguranta, drepturi, libertate, dar defapt pe la spate tot o oligarhie e. Si consider oligarhie orice sistem unde puterea decizionala finala o au baietii cu bani si cu influenta. Poporul e doar o marioneta folosita pentru voturi si asa zisa "legitimitate" a oligarhiei secrete.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri