Intalnire HotLife

Discutie online Damian Draghici: Daca am fi cu totii la fel, n-ar mai exista diversitate. E adevarat ca romii ar trebui sa mentina unele traditii, dar totusi sa se integreze "in the new world"

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2009, 15:24 Life | Showbiz

Damian Draghici
Foto: HotNews.ro
A lansat pana in prezent 19 albume, a castigat un premiu Grammy in 2006, poate canta la sapte instrumente, a adunat 72.000 de spectatori in Piata Constitutiei in 2001 si ii place sa combine muzica traditionala romanes cu muzica jazz sau rock.

Supranumit Viteza Luminii datorita capacitatii de a canta de trei ori mai repede ca un naist obisnuit, Damian Draghici a discutat despre proiectul Damian & Brothers, care se va incheia pe 17 decembrie, despre conditia de artist, despre politica si despre discriminarea etnica.

Intalnirea online va fi urmata de un interviu in studioul HotNews.ro.

Nota redactiei
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
Damian Draghici a inceput sa cante la diverse instrumente inca de la varsta de trei ani. La zece ani s-a decis sa cante la nai. Pana la cincisprezece ani era deja un copil minune cunoscut in tara, cantand si inregistrand cu Orchestra Simfonica Radio.

Cand viata in regimul comunist a inceput sa-si ceara tributul, Damian a parasit tara si a mers zile si nopti prin muntii din Iugoslavia si pe langa punctele de control ostile ale granitei cu Grecia. Acolo, a cantat pe strada pana cand a reusit sa obtina un angajament de a canta la clape intr-un club de noapte.

A urmat o perioada mai grea in Grecia, dar pana la urma a reusit sa devina cunoscut in muzica greceasca. A renuntat la nai pentru pian din nevoia de a castiga bani. Apoi a trimis o inregistrare la Sony si a reusit astfel sa inregistreze doua albume. Apoi a renuntat la pian in favoarea naiului. In anul 1992, a scos primul album de muzica populara semnat Damian Draghici - "Panflute fantastique”. Vazand ca are succes, s-a inscris la Conservatorul Philipos ca sa studieze jazz la nai.

In anul 1994 a cantat alaturi de Nikos Kipourgos, considerat cel mai mare compozitor grec. A participat la diverse festivaluri in Europa si a colaborat cu Orchestra Filarmonicii din Londra. In anul 1996 a fost admis la Colegiul Berklee din Boston. Aici i s-a oferit o bursa si a studiat cu un profesor de saxofon, terminand patru ani de studiu intr-unul singur si absolvind Magna Cum Laude, sectia interpretare de jazz.

In 2001, Damian Draghici a revenit in Romania, pentru concertul "Damian's Fire", care avea sa adune 72.000 de spectatori in Piata Constitutiei. La eveniment au contribuit 150 de muzicieni, membri ai London Symphonic Orchestra.

In 2006, artistul s-a dedicat proiectului "Radacini", o intoarcere la radacinile de rigan. Impreuna cu "Damian & Brothers"/"Filarmonika Romanes", au fost sustinute numeroase concerte in Romania, dar si in strainatate. Au urmat spectacole ca "Deschide-ti inima", "Keeping The Fire Alive" sau "Aprinde Focul din Tine!", iar pe 25 iunie 2009 a fost lansat primul album comercial al trupei Damian & Brothers in Romania, album intitulat "ROMANIAC".

Pe 17 decembrie 2009 va avea loc concertul de adio al trupei Damian & Brothers, penultima aparitie avand loc pe 14 noiembrie, in cadrul Roma Cult Fest.  

Damian a indreptat atentie intregii lumi catre vechiul nai romanesc. Tehnica sa unica - triple-tongue staccato - ii permite sa cante de trei ori mai repede decat un naist obisnuit, dobandindu-si astfel si porecla de “Viteza Luminii’. Totodata este singurul naist capabil sa cante la acest instrument diatonic in Sol Major cromatic in toate cele doisprezece tonalitati.

Damian Draghici este considerat un vizionar in muzica, combinand genuri ca muzica electronica, jazz, rock, trance, gypsy, clasic si post hip-hop.



Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Tom Macaragiu

    Buna ziua,
    Felicitari pentru faptul ca reusiti sa promovati muzica de calitate, nepervertita de nuante maneliste si comerciale.
    1.Va rog sa imi spuneti daca dumneavoastra considerati ca in Romania etnicii tigani sunt discriminati pentru faptul ca apartin acestei etnii? Sau considerati ca discriminarea lor se datoreaza faptului ca nu fac eforturi pentru a se integra in majoritate si pentru ca infractionalitatea in general, este reprezentata intr-un procent foarte mare de membrii ai etniei tiganilor?
    2. Considerati ca denumirea de `rrom` este potrivita pentru tigani, chiar in conditiile in care aceasta creaza confuzie intre denumirea de rrom si roman ?
    3. Credeti ca minoritatile nationale din romania sunt discriminate pozitiv ?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si va doresc succes in proiectele viitoare.

    • Damian Draghici

      1. presupun ca sunt discriminati din cauza apartentei si datorita faptului ca nu sunt integratiiiii,
      si nici nu sunt ajutati sa fie integrati.
      2. prefer tigan, daca tot am fost tigani atatea secole, de ce sa schimbam acum.....
      3. daca romani majoritari sunt discriminati prin faptele celor din jurul nostru, atunci cum pot sa spun ca minoritatile sunt discrimintate pozitiv........ it will change with time, I guess so.....????
      sper ca va ajut a raspunsul meu.
      multumesc .
      D

  • Întrebarea nr. 2 ghita

    Va rog frumos sa dati exemplu de discriminari ale etniei de romi.
    Daca romanii se feresc de romi e din cauza ca au avut probleme cu ei si nu din cauza ca am avea ceva contra lor.
    Eu am vazut romani in varsta furati de romi si oameni in toata firea pacaliti de romi.
    Am mai vazut familii de romi care merita tot respectul.
    Nu m-am gandit niciodata sa ma port urat cu cei care se poarta omeneste. Suntem crestini si ar fi bine ca toata lumea sa incerce sa se poarte crestineste.

    • Damian Draghici

      nu sunt mandru, de cele mai multe ori, nici de faptul ca sunt tigan, roman, sau pur si simplu compatriot. e adevarat ca romii sunt identificati cu felul asta de comportament si nu pot sa spun ca accept sau ca sunt de acord cu asa ceva, nu numai la romi: la nimeni. si eu sunt crestin si cred ca titlul dumneavoastra este foarte potrivit. sper ca romii (tiganii) se vor schimba intr-o zi si ca vor urma calea cea buna, pentru ca, dupa parerea mea, e posibil sa-ti depasesti limitele, conditia.

  • Întrebarea nr. 3 ek

    Credeti ca proiectele dumneavoastra au avut succes in Romania?

    V-am urmarit de multe ori si pot sa spun ca desi sunteti un om si muzician extraordinar - va lipseste o anume naturalete - pareti din alt film la emisiunile la care apareti, parca nu sunteti de-al casei.

    Personal cred ca aveti o muzica mai degraba pentru publicul european sau american - dar pentru Romanuia: va lipseste naturaletea celor de la Zdob si Zdub de exemplu.

    • Damian Draghici

      nu lucrez la proiecte pentru a avea un succes comercial. lucrez la proiect pentru a transmite un mesaj, pentru a atinge sufletul oamenilor. daca va referiti la succesul comercial, inseamna ca, imi pare rau sa va dezamagesc, dar trebuia sa vorbiti cu cineva care face muzica pop, hip hop. sau care urmeaza trenduri. genul de muzica pe care il fac eu iese din tipare si face parte mai degraba din proiectele de nisa. nu stiu daca muzica mea este nici pentru publicul european, nici pentru cel american. eu fac muzica mea si nu ma gandesc sa o fac pt un public anume, pentur ca nu am in spate un producator, nu am in spate o firma uriasa, un studio sau cineva care sa imi controleze creativitatea, fac doar ceea ce imi place mie. bineinteles, asumandu-mi repercusiunile si consecintele stilului muzical (fara sa fiu interesat de succesul comercial al altor oameni. si spun fara nici un fel de gelozie, pur si simplu nu ma intereseaza).

      daca cei de la zdob si zdub par mult mai naturali, imi pare bine ca au reusit sa va transmita ceva, dar in proiectul asta al meu, daca nu am parut natural, inseamna ca nu am putut sa ma "tiganesc" mai mult. mai mult decat m-am "tiganit", nu as fi putut.

  • Întrebarea nr. 4 sika

    As avea doar 2 intrebari: 1): considerati manelele,cu versurile lor, cintate de diversi asa-zisi cintareti cu diverse nume care mai de care mai ciudate (salam, minune,etc.), la volum maxim, o forma de exprimare muzicala (macar relativ) civilizata?; 2): faptul ca nu ne plac cei ce se spala din an in paste(si nu din lipsa de bani, sau cel putin asa cinta ei), injura, fura, insala, dau in cap,s.a.m.d. o considerati discriminare ( si v-as ruga, daca se poate ,sa nu spuneti si dvs. ca e vina faptului ca nu se fac eforturi pt ajutorarea si integrarea lor !) ? Va multumesc anticipat pt sinceritate.

    • Damian Draghici

      in primul rand, consider ca orice om (mai nou in Romania: vip, vedeta, celebritate, faimos, "artist") are dreptul sa-si exprime propriul talent si sa-si gaseasca un mod care poate sa...
      bineinteles ca exista un motiv ulterior, unde unii, care sunt artisti adevarati, o fac pentru arta in sine si pentru ceea ce simt din arta pe care o transmit publicului. si altii o fac pentru cele enumerate mai sus. adica vedetisme, vip etc.
      nu judec, nu critic, dar nu pot sa spun ca sunt un fan al manelelor si al altor stiluri muzicale, pe care nu le-am auzit sau care nu sunt in concordanta cu ceea ce imi place mie. daca exista un public, o audienta pentru un anume gen de muzica, la un studiu la care am participat la Colegiul din Boston unde am studiat la facultate, s-a dovedit ca ascultatorii unui gen de muzica au valori asemanatoare cu ale celor care produc acel gen de muzica.

      bineinteles ca e dovedit ca exista o problema cu integrarea rromilor. sper ca, asa cum m-am integrat eu, se vor integra si altii.

  • Întrebarea nr. 5 Cornel

    Damian Draghici este un mare muzician, melodiile lui sunt ca o simfonie. Din pacate a ales sa plece din nou din tara si sincer bine face, valorile la noi nu sunt respectate la adevarata masura. As vrea sa-i intreb pe d-l Draghici:
    1- Ce fel de muzica va aborda de acum inainte, va avea o trupa sau singur?
    2- se va mai intoarce in Romania?

    • Damian Draghici

      asa cum am spus si mai devreme, nu cred ca exista un gen sau un stil muzical exact pe care il voi urma. o sa incep proiectul asta nou. "we'll see what comes out" :) bineinteles ca va fi cu o trupa (orchestra). la cat de mult imi place mie Romania, si daca nu ma intorc in Romania, voi lua Romania cu mine. dar de intors, bineinteles ca o sa ma intorc in Romania, pentru ca, in nebunia mea de artist, imi place sa fac experimente si sa incerc muzica mea in toata lumea, sa vad cum reactioneaza publicul in State, in Romania, in Asia, peste tot, pe toate continentele. plus ca sarmale ca in Romania nu gasesti nicaieri :)

  • Întrebarea nr. 6 Abdrei

    Dvs v-ati integrat si prin muzica ati reusit multe. De ce nu incarcati inainte de a ne spune noua cum sa ne purtam cu tiganii, de ce nu le vorbiti lor cum sa se integreze. De ce nu ii invatati calea cea dreapta? De ce tot timpul aruncati vina asupra romanilor? Cu tot respectul, pana cand nu o sa vad o schimbare efectiva a tiganilor, nu ii voi agrea langa mine.

    Multumesc
    Nu vrea sa se inteleaga ca ii discriminez, Nu, pur si simplu, nu doresc prezenta lor, asa cum sunt acum

    • Damian Draghici

      eu nu am aruncat vina asupra romanilor, nu am aruncat vina nici asupra tiganilor si sa fiti sigur ca le-am vorbit cum sa se integreze. am incercat nu sa ii educ, pentru ca nu sunt un profesor, educator si nici vreun mare filozof, mai ales cand, in ziua de astazi, eu incerc sa ma integrez si sa ma autoeduc in lumea noua, care se schimba pe zi ce trece.

      nu imi place sa dau citate, dar raposatul Gandhi a spus ca "if you wanna see change, you be the change!" nu incerc sa va spun sa va schimbati dumneavoastra, dar presupun ca nu o sa vedeti o schimbare majora pana cand nu vom incerca noi, astia care facem parte dintr-o alta clasa sociala, sa incercam sa ii intelegem, nu ca asta e menirea noastra, dar e evident ca trebuie sa avem toleranta fata e oamenii din jurul nostru. si nu ma refer doar la rromi, ci si la pensionari, la femeia de servici, la pieton, si la vecinul pe care nu il lasi in lift, caci vrei sa mergi singur in lift.
      a se citi marti, 10 noiembrie, din Libertatea.

  • Întrebarea nr. 7 Alina

    Sunteti un om si un muzician de exceptie, va admir si va multumesc pentru concertul de la Cerbul de Aur 2008.
    Veti aduce in Romania viitorul dumneavoastra proiect?

    • Damian Draghici

      mai mult ca sigur. sper sa il aduc :) multumesc pentru complimente!

  • Întrebarea nr. 8 Sergiu

    Succes in obtinerea Oscarului dorit!

    Regret retragerea Damian & Brothers si sper ca totusi acest proiect sa continue, macar cu spectacole extraordinare odata la 1-2 ani. E posibil?

    • Damian Draghici

      multumesc ca mi-ati dorit succes in obtinerea Oscarului, in momentul asta nu prevad o revenire la Damian Brothers, dar orice e posibil. cum spun americanii, "never say never" :)

  • Întrebarea nr. 9 sorin

    1.Credeti ca judecata in "stabor" si institutia "bulibasei" ajuta la integrarea tiganilor?
    2.Credeti ca tiganii isi doresc sa fie integrati, chiar daca asta ar insemna ca trebuie sa munceasca?

    • Damian Draghici

      nu cred in stabor, in institutia bulibasei, nu cred in grupari care decid viitorul unei minoritati si care nu sunt institutionale. de fapt, nu cred nici in judecata institutionala, cu toate ca asta e creditata, daca persoana in cauza nu a facut ceva gresit.

      dumneavoastra credeti ca daca n-ati avea unde sa dormiti, cu ce sa va imbracati, ce sa mancati, cele doua trei lucru care fac parte din piraminda lui Maslow, ati vrea sa va integrati? si daca ati vrea sa munciti non-stop

  • Întrebarea nr. 10 ronewsaddict

    Domnule Draghici felicitari pt proiectul Damian&Brothers. Rasismul si discriminare nu trebuie sa-si mai aiba loc intr-o societate democrata care se considera si civilizata totodata.Consider ca, orice proiect care incearca sa schimbe cate un pic cate un pic lucrurile e bine venit.

    Datorita marginalizarii si discriminarii etniei rrome de-a lungul multor ani la ora actuala in comunitatile de rromi sunt multe probleme : copii casatoriti la varste fragede, femei batute , tratate ca fiinte de mana a doua si multe altele , intrebarile mele ar fi:
    1. Se poate face ceva prin muzica in sensul asta?
    2. O sa mai incercati proiecte similare cu tema sociala pe viitor?

    • Damian Draghici

      1. eu am incercat doar sa schimb putin perceptia oamenilor prin muzica si sa integrez "the gipsy sound" intr-o lume noua, o lume europeana, care de-a lungul multor secole, era constienta ca rromii sunt talentati la ceva, mai ales la muzica, dar era nevoie de un "refresh the memory". muzica este singurul lucru care, ca forma de arta, ne atinge si comunica intr-un fel in care nimic altceva nu poate comunica. sper ca am transmis un mesaj multor oameni in Romania si in afara.

      2. n-as putea sa spun c-o sa mai incerc alte proiecte similare, dar si in proiectele mele viitoare, care poate nu vor avea vreo asociere cu muzica romanes, eu tot tigan voi ramane.

  • Întrebarea nr. 11 sami

    aveti tot respectul meu, va admir ca muzician si pentru proiectele pe care le dezvoltati. din pacate referitor la discriminare, in Romania rromii, sau tiganii, cum le spunem toi - sa nu ne mai ascundem - nu sunt discriminati. in conditiile in care infractionalitatea este mult crescuta in randul cetatenilor de etnie rroma, consider ca dimpotriva, comportamentul antisocial de care dau dovada este mult prea tolerat. as vrea sa vad, dupa atatia ani in care am convietuit, un semn de respect din partea lor la adresa noastra. am fost furat de 2 ori - in ambele situatii, infractorul a fost tigan. si sunt statistici in acest sens. cred ca daca vreti respect ar trebui sa incepeti voi programe de educare, problema e la voi. si bani - slava domnului - aveti, nu puteti spune ca nu.

    intrebarea mea este daca veti initia programe de educare a cetatenilor rromi, in vederea imbunatatirii imaginii lor in societate. si prin educare ma refer la faptul ca in loc de infractiuni pot face muzica sau pot munci, ca noi restul. sau e degradant?

    Numai bine,
    Sami

    • Damian Draghici

      va multumesc si apreciez ca ma admirati ca muzician, sunt constient de problemele romilor, din pacate nu sunt un activist, nu sunt vreun politician, sunt doar un simplu artist/muzician. exista in acest moment programe in dezvoltare, mai ales cu ajutorul fondurilor europene, pentru educarea cetatenilor romi, integrarea lor in societate, pentru formarea lor profesionala.

  • Întrebarea nr. 12 Ana

    Domnule Draghici felicitari pentru o cariera muzicala impresionanta!

    As dori sa stiu daca finalul proiectului Radacini inseamna si ca veti renunta sa va mai implicati in proiecte legate de combaterea discriminarii romilor? Ce veti pastra din colaborarile deja incheiate si demarate in timpul derularii acestuia?

    Cum ati ajuns sa incepeti proiectul Damian and Brothers si de ce?

    Mult succes in continuare si toate cele bune!

    • Damian Draghici

      mai mult ca sigur voi fi implicat si in viitor, intr-un fel sau altul, in educarea si in integrarea romilor in societate. voi pastra experientele minunate pe care le-am avut!
      intr-un moment in viata mea, unde eram plictisit cu ceea ce faceam, Damian Brothers si aceasta trupa la care am visat de ani de zile mi-au umplut viata cu momente minunate.

  • Întrebarea nr. 13 angela

    Felicitari pentru muzica pe care o promovati, v-am urmarit in concerte, la tv si mi-ati placut foarte mult. Intrebarea mea sper sa na va supere...
    este vorba despre sora dvs, Luminita. Este adevarat ca dvs nu vreti sa vorbiti cu ea sau despre ea pentru ca a crescut la casa de copii, asa cum scriu ziarele...
    Cat de mult v-a afectat acest scandal?
    Cum credeti ca se vor termina lucrurile pana la urma?
    Mulumesc si bafta multa in tot ceea ce faceti, sunteti un mare artist!

    • Damian Draghici

      am recunoscut-o pe sora mea si am spus ca am sa vorbesc cu ea. despre trecutul ei nu stiu ce scriu ziarele. nu m-a afectat acest lucru, pentru ca ma ocup cu muzica, nu cred ca lucrurile se vor termina, pentru ca lucrurile nu se termina niciodata. asta ar insemna sa murim. multa bafta si dumneavoastra.

  • Întrebarea nr. 14 Tio

    Sint rromii indreptati sa traiasca traditional (eu zica ca da, e dreptul lor, in limitele legii)?

    • Damian Draghici

      intr-o lume noua, contemporana, daca am fi cu totii la fel, n-ar mai exista diversitate. e adevarat ca romii ar trebui sa mentina unele traditii ("the good ones"), dar totusi sa se integreze "in the new world".

  • Întrebarea nr. 15 marian

    Buna ziua.
    Salut initiativa acestui interviu, dar am fost putin suprins sa citesc ca subiectul se invarte si in jurul politicii.
    santeti un artist consacrat, muzica e muzica de ce ar trebui sa o legam de politica. Aveti planuri cumva planuri electorale ? :)

    in fine intrebarea mea se vrea a fi una mai obiectiva:
    cand veti veni in concert la Londra ? Barbican, Festival Hall va asteapta.

    Daca timpul va permite si puteti sublinia in mare urmatoarele proiecte muzicale la care lucrati, v-as fi recunoscator.
    cu stima, marian

    • Damian Draghici

      Marian, nici nu am vorbit despre politica, pentru nu stiu politica, nu fac politica, nu-mi place politica si nu sunt politician. de obicei, daca m-ai vazut prin interviuri, vorbesc doar despre lucrurile care am cunostinte. Londra sau Barbican sau Festival Hall - mai mult ca sigur ca voi veni, dar nu in formula Damian Brothers.
      urmatorul proiect este o combinatie intre jazz/muzica clasica

  • Întrebarea nr. 16 george

    Buna ziua,
    Intrebarea mea e simpla, dar e gandita pe timp de criza:)
    Cat de mult i-a afectat pe artisti aceasta criza? Dar pe dvs? Se poate vorbi despre o "compensatie" a veniturilor pe timpul campaniei electorale, tinand cont ca liderii politici apeleaza la concerte pentru a atrage electoratul...
    Cat costa un concert cu Damian Draghici?
    Multumesc, zi buna!

    • Damian Draghici

      nu fac parte din artistii afectati de criza, pentru ca la genul muzical pe care il fac, genul de nisa. noi eram in criza si inainte sa fie criza. :)

      liderii politici nu vor apela niciodata la Damian Brothers pentru campaniile electorale deoarece s-au facut studii. si atunci cand un politician isi baga nasul cu tiganii, ii scad 60% din voturi. asa ca vor alege intotdeauna ceva care sa dea bine nationalist vorbind. adica "politically correct"

      cat costa un concert cu Damian Draghici? e vorba de campanie electorala? :)

  • Întrebarea nr. 17 Oana

    Multumim pentru muzica daruita!!!

    Am observat multe comentarii in care se spune ca "romii /tiganii nu sunt discriminati in Romania" ci ca mai degraba au un sistem de valori eronat (hotie/lene/etc..) care genereaza distanta sociala.

    Asadar am trei intrebari:

    1. Ati fost vreodata privit / tratat mai putin bine datorita originii etnice, desi nu ati manifestati nici unul dintre comportamentele negative asociate in comentariile trecute etniei ?

    2. Care sunt valorile adevarate ale romilor ?

    3. De unde isi ia seva geniul dumneavoastra muzical? Are asta vreo legatura cu radacinile?

    • Damian Draghici

      nu am cum sa fiu privit asa de majoritatea oamenilor, sau sa fiu discriminat, pentru ca cei mai multi ma asociaza cu ceea ce sunt ca personalitate si atunci au un anume respect pentru realizarile mele profesionale. dar nu pot sa neg faptul ca sunt politicieni pe care ii vedem in fiecare zi la televizor, care atunci cand au avut posiblitatea in acestei trei ani de proiect ,chiar daca nu mi-au spus-o ei, pe fata, mi-au spus-o cei din jurul lor ca ar fi mai bine daca vreau sa lucrez cu ei, din punct de vedere artistic, sa fac orice alt gen de muzica, dar nu cu tiganii. si asta de multe ori a venit de la cei care se bat cu pumnul in piept pe la emisiuni ca ei nu discrimineaza. nu o sa enumar, pentru ca nu am in mine sange de tradator, securist sau agent.

      nu pot sa vorbesc de valorile altcuiva, decat de valorile mele. imi pare rau sa va dezamagesc.

      nu ma consider un geniu, dupa ce mor o sa vedem ce am fost. mersi, Dan!

  • Întrebarea nr. 18 Octavian C

    Va salut domnule Draghici! Aveti succes ca muzician printre altele pentru ca va intereseaza calitatea muncii dumneavoastra si probabil ca aveti mandria lucrului bine facut. Puteti comenta asupra atributelor necesare, pe langa talent, pentru a deveni un artist ce are ceva de spus?

    • Damian Draghici

      "follow your heart! do not listen" la sfaturi :) perseverenta! nu da inapoi! si "don't give s***" la ce spun altii :) "that's my formula" :)

  • Întrebarea nr. 19 P. Virgil Bercea

    Buna, Domnul Damian

    Sunt parintele Virgil, episcopul greco-catolic de Oradea. Ne-am intalnit la o receptie oficiala si va cunosc putin activitatea - felicitari pentru tot.

    Eu nu am nici o rezerva fata de tigani, cunosc diverse persoane care fac onoare etniei: ii admir, apreciez si ii respect.

    Consider ca Biserica are obligatia sa se apropie cu multa dragoste si intelepciune de ei pentru a-i ajuta sa se emancipeze. Noi avem mai multi tineri tigani care au studiat teologia si sunt preoti buni. Unii lucreaza cu comunitati de tigani iar altii cu romanii. Avem si tineri tigani care au studiat in strainatate, unul dintre ei lucreaza intr-o parohie italiana, deci pentru italieni. Ceea ce s-a facut pana acum este mult prea putin - o picatura in marea de probleme - de aceea trebuie insistat.

    Stiti ca Papa Ioan Paul al II-lea a beatificat un tigan spaniol - Zeffirino Gimenez Malla - care a fost omorat pentru ca nu a renuntat la credinta sa si a protejat un preot. De altfel toata viata Zeffirino a trait ca un sfant. Deci pentru noi toti el este un model de urmat.

    Daca veniti pe la Oradea, va aspept si pe la mine.

    Va imbratisez in Domnul si va doresc tot binele,

    P. virgil

    • Damian Draghici

      va imbratisez si eu si Dumnezeu sa va dea tot binele din lume!









2536 vizualizari

  • Discriminare (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:02)

    Tom Macaragiu [utilizator]

    Buna ziua,
    Felicitari pentru faptul ca reusiti sa promovati muzica de calitate, nepervertita de nuante maneliste si comerciale.
    1.Va rog sa imi spuneti daca dumneavoastra considerati ca in Romania etnicii tigani sunt discriminati pentru faptul ca apartin acestei etnii? Sau considerati ca discriminarea lor se datoreaza faptului ca nu fac eforturi pentru a se integra in majoritate si pentru ca infractionalitatea in general, este reprezentata intr-un procent foarte mare de membrii ai etniei tiganilor?
    2. Considerati ca denumirea de `rrom` este potrivita pentru tigani, chiar in conditiile in care aceasta creaza confuzie intre denumirea de rrom si roman ?
    3. Credeti ca minoritatile nationale din romania sunt discriminate pozitiv ?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si va doresc succes in proiectele viitoare.
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:31)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tom Macaragiu

      1. presupun ca sunt discriminati din cauza apartentei si datorita faptului ca nu sunt integratiiiii,
      si nici nu sunt ajutati sa fie integrati.
      2. prefer tigan, daca tot am fost tigani atatea secole, de ce sa schimbam acum.....
      3. daca romani majoritari sunt discriminati prin faptele celor din jurul nostru, atunci cum pot sa spun ca minoritatile sunt discrimintate pozitiv........ it will change with time, I guess so.....????
      sper ca va ajut a raspunsul meu.
      multumesc .
      D
  • pacat ca nu ne purtam cu totii crestineste (Joi, 12 noiembrie 2009, 18:25)

    ghita [anonim]

    Va rog frumos sa dati exemplu de discriminari ale etniei de romi.
    Daca romanii se feresc de romi e din cauza ca au avut probleme cu ei si nu din cauza ca am avea ceva contra lor.
    Eu am vazut romani in varsta furati de romi si oameni in toata firea pacaliti de romi.
    Am mai vazut familii de romi care merita tot respectul.
    Nu m-am gandit niciodata sa ma port urat cu cei care se poarta omeneste. Suntem crestini si ar fi bine ca toata lumea sa incerce sa se poarte crestineste.
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:40)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui ghita

      nu sunt mandru, de cele mai multe ori, nici de faptul ca sunt tigan, roman, sau pur si simplu compatriot. e adevarat ca romii sunt identificati cu felul asta de comportament si nu pot sa spun ca accept sau ca sunt de acord cu asa ceva, nu numai la romi: la nimeni. si eu sunt crestin si cred ca titlul dumneavoastra este foarte potrivit. sper ca romii (tiganii) se vor schimba intr-o zi si ca vor urma calea cea buna, pentru ca, dupa parerea mea, e posibil sa-ti depasesti limitele, conditia.
  • scepticul de serviciu (Vineri, 13 noiembrie 2009, 0:50)

    ek [anonim]

    Credeti ca proiectele dumneavoastra au avut succes in Romania?

    V-am urmarit de multe ori si pot sa spun ca desi sunteti un om si muzician extraordinar - va lipseste o anume naturalete - pareti din alt film la emisiunile la care apareti, parca nu sunteti de-al casei.

    Personal cred ca aveti o muzica mai degraba pentru publicul european sau american - dar pentru Romanuia: va lipseste naturaletea celor de la Zdob si Zdub de exemplu.
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:45)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui ek

      nu lucrez la proiecte pentru a avea un succes comercial. lucrez la proiect pentru a transmite un mesaj, pentru a atinge sufletul oamenilor. daca va referiti la succesul comercial, inseamna ca, imi pare rau sa va dezamagesc, dar trebuia sa vorbiti cu cineva care face muzica pop, hip hop. sau care urmeaza trenduri. genul de muzica pe care il fac eu iese din tipare si face parte mai degraba din proiectele de nisa. nu stiu daca muzica mea este nici pentru publicul european, nici pentru cel american. eu fac muzica mea si nu ma gandesc sa o fac pt un public anume, pentur ca nu am in spate un producator, nu am in spate o firma uriasa, un studio sau cineva care sa imi controleze creativitatea, fac doar ceea ce imi place mie. bineinteles, asumandu-mi repercusiunile si consecintele stilului muzical (fara sa fiu interesat de succesul comercial al altor oameni. si spun fara nici un fel de gelozie, pur si simplu nu ma intereseaza).

      daca cei de la zdob si zdub par mult mai naturali, imi pare bine ca au reusit sa va transmita ceva, dar in proiectul asta al meu, daca nu am parut natural, inseamna ca nu am putut sa ma "tiganesc" mai mult. mai mult decat m-am "tiganit", nu as fi putut.
  • Discriminare? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 4:37)

    sika [anonim]

    As avea doar 2 intrebari: 1): considerati manelele,cu versurile lor, cintate de diversi asa-zisi cintareti cu diverse nume care mai de care mai ciudate (salam, minune,etc.), la volum maxim, o forma de exprimare muzicala (macar relativ) civilizata?; 2): faptul ca nu ne plac cei ce se spala din an in paste(si nu din lipsa de bani, sau cel putin asa cinta ei), injura, fura, insala, dau in cap,s.a.m.d. o considerati discriminare ( si v-as ruga, daca se poate ,sa nu spuneti si dvs. ca e vina faptului ca nu se fac eforturi pt ajutorarea si integrarea lor !) ? Va multumesc anticipat pt sinceritate.
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:52)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui sika

      in primul rand, consider ca orice om (mai nou in Romania: vip, vedeta, celebritate, faimos, "artist") are dreptul sa-si exprime propriul talent si sa-si gaseasca un mod care poate sa...
      bineinteles ca exista un motiv ulterior, unde unii, care sunt artisti adevarati, o fac pentru arta in sine si pentru ceea ce simt din arta pe care o transmit publicului. si altii o fac pentru cele enumerate mai sus. adica vedetisme, vip etc.
      nu judec, nu critic, dar nu pot sa spun ca sunt un fan al manelelor si al altor stiluri muzicale, pe care nu le-am auzit sau care nu sunt in concordanta cu ceea ce imi place mie. daca exista un public, o audienta pentru un anume gen de muzica, la un studiu la care am participat la Colegiul din Boston unde am studiat la facultate, s-a dovedit ca ascultatorii unui gen de muzica au valori asemanatoare cu ale celor care produc acel gen de muzica.

      bineinteles ca e dovedit ca exista o problema cu integrarea rromilor. sper ca, asa cum m-am integrat eu, se vor integra si altii.
  • -- (Vineri, 13 noiembrie 2009, 8:47)

    Cornel [anonim]

    Damian Draghici este un mare muzician, melodiile lui sunt ca o simfonie. Din pacate a ales sa plece din nou din tara si sincer bine face, valorile la noi nu sunt respectate la adevarata masura. As vrea sa-i intreb pe d-l Draghici:
    1- Ce fel de muzica va aborda de acum inainte, va avea o trupa sau singur?
    2- se va mai intoarce in Romania?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:55)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cornel

      asa cum am spus si mai devreme, nu cred ca exista un gen sau un stil muzical exact pe care il voi urma. o sa incep proiectul asta nou. "we'll see what comes out" :) bineinteles ca va fi cu o trupa (orchestra). la cat de mult imi place mie Romania, si daca nu ma intorc in Romania, voi lua Romania cu mine. dar de intors, bineinteles ca o sa ma intorc in Romania, pentru ca, in nebunia mea de artist, imi place sa fac experimente si sa incerc muzica mea in toata lumea, sa vad cum reactioneaza publicul in State, in Romania, in Asia, peste tot, pe toate continentele. plus ca sarmale ca in Romania nu gasesti nicaieri :)
  • discriminare? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 9:01)

    Abdrei [anonim]

    Dvs v-ati integrat si prin muzica ati reusit multe. De ce nu incarcati inainte de a ne spune noua cum sa ne purtam cu tiganii, de ce nu le vorbiti lor cum sa se integreze. De ce nu ii invatati calea cea dreapta? De ce tot timpul aruncati vina asupra romanilor? Cu tot respectul, pana cand nu o sa vad o schimbare efectiva a tiganilor, nu ii voi agrea langa mine.

    Multumesc
    Nu vrea sa se inteleaga ca ii discriminez, Nu, pur si simplu, nu doresc prezenta lor, asa cum sunt acum
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:05)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Abdrei

      eu nu am aruncat vina asupra romanilor, nu am aruncat vina nici asupra tiganilor si sa fiti sigur ca le-am vorbit cum sa se integreze. am incercat nu sa ii educ, pentru ca nu sunt un profesor, educator si nici vreun mare filozof, mai ales cand, in ziua de astazi, eu incerc sa ma integrez si sa ma autoeduc in lumea noua, care se schimba pe zi ce trece.

      nu imi place sa dau citate, dar raposatul Gandhi a spus ca "if you wanna see change, you be the change!" nu incerc sa va spun sa va schimbati dumneavoastra, dar presupun ca nu o sa vedeti o schimbare majora pana cand nu vom incerca noi, astia care facem parte dintr-o alta clasa sociala, sa incercam sa ii intelegem, nu ca asta e menirea noastra, dar e evident ca trebuie sa avem toleranta fata e oamenii din jurul nostru. si nu ma refer doar la rromi, ci si la pensionari, la femeia de servici, la pieton, si la vecinul pe care nu il lasi in lift, caci vrei sa mergi singur in lift.
      a se citi marti, 10 noiembrie, din Libertatea.
  • - (Vineri, 13 noiembrie 2009, 9:19)

    Alina [anonim]

    Sunteti un om si un muzician de exceptie, va admir si va multumesc pentru concertul de la Cerbul de Aur 2008.
    Veti aduce in Romania viitorul dumneavoastra proiect?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:07)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      mai mult ca sigur. sper sa il aduc :) multumesc pentru complimente!
  • Parere de rau (Vineri, 13 noiembrie 2009, 10:47)

    Sergiu [anonim]

    Succes in obtinerea Oscarului dorit!

    Regret retragerea Damian & Brothers si sper ca totusi acest proiect sa continue, macar cu spectacole extraordinare odata la 1-2 ani. E posibil?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:08)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu

      multumesc ca mi-ati dorit succes in obtinerea Oscarului, in momentul asta nu prevad o revenire la Damian Brothers, dar orice e posibil. cum spun americanii, "never say never" :)
  • integrare (Vineri, 13 noiembrie 2009, 11:29)

    sorin [anonim]

    1.Credeti ca judecata in "stabor" si institutia "bulibasei" ajuta la integrarea tiganilor?
    2.Credeti ca tiganii isi doresc sa fie integrati, chiar daca asta ar insemna ca trebuie sa munceasca?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:12)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      nu cred in stabor, in institutia bulibasei, nu cred in grupari care decid viitorul unei minoritati si care nu sunt institutionale. de fapt, nu cred nici in judecata institutionala, cu toate ca asta e creditata, daca persoana in cauza nu a facut ceva gresit.

      dumneavoastra credeti ca daca n-ati avea unde sa dormiti, cu ce sa va imbracati, ce sa mancati, cele doua trei lucru care fac parte din piraminda lui Maslow, ati vrea sa va integrati? si daca ati vrea sa munciti non-stop
  • Succes in continuare domnule Draghici (Vineri, 13 noiembrie 2009, 11:36)

    ronewsaddict [utilizator]

    Domnule Draghici felicitari pt proiectul Damian&Brothers. Rasismul si discriminare nu trebuie sa-si mai aiba loc intr-o societate democrata care se considera si civilizata totodata.Consider ca, orice proiect care incearca sa schimbe cate un pic cate un pic lucrurile e bine venit.

    Datorita marginalizarii si discriminarii etniei rrome de-a lungul multor ani la ora actuala in comunitatile de rromi sunt multe probleme : copii casatoriti la varste fragede, femei batute , tratate ca fiinte de mana a doua si multe altele , intrebarile mele ar fi:
    1. Se poate face ceva prin muzica in sensul asta?
    2. O sa mai incercati proiecte similare cu tema sociala pe viitor?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:17)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui ronewsaddict

      1. eu am incercat doar sa schimb putin perceptia oamenilor prin muzica si sa integrez "the gipsy sound" intr-o lume noua, o lume europeana, care de-a lungul multor secole, era constienta ca rromii sunt talentati la ceva, mai ales la muzica, dar era nevoie de un "refresh the memory". muzica este singurul lucru care, ca forma de arta, ne atinge si comunica intr-un fel in care nimic altceva nu poate comunica. sper ca am transmis un mesaj multor oameni in Romania si in afara.

      2. n-as putea sa spun c-o sa mai incerc alte proiecte similare, dar si in proiectele mele viitoare, care poate nu vor avea vreo asociere cu muzica romanes, eu tot tigan voi ramane.
  • va salut (Vineri, 13 noiembrie 2009, 11:44)

    sami [anonim]

    aveti tot respectul meu, va admir ca muzician si pentru proiectele pe care le dezvoltati. din pacate referitor la discriminare, in Romania rromii, sau tiganii, cum le spunem toi - sa nu ne mai ascundem - nu sunt discriminati. in conditiile in care infractionalitatea este mult crescuta in randul cetatenilor de etnie rroma, consider ca dimpotriva, comportamentul antisocial de care dau dovada este mult prea tolerat. as vrea sa vad, dupa atatia ani in care am convietuit, un semn de respect din partea lor la adresa noastra. am fost furat de 2 ori - in ambele situatii, infractorul a fost tigan. si sunt statistici in acest sens. cred ca daca vreti respect ar trebui sa incepeti voi programe de educare, problema e la voi. si bani - slava domnului - aveti, nu puteti spune ca nu.

    intrebarea mea este daca veti initia programe de educare a cetatenilor rromi, in vederea imbunatatirii imaginii lor in societate. si prin educare ma refer la faptul ca in loc de infractiuni pot face muzica sau pot munci, ca noi restul. sau e degradant?

    Numai bine,
    Sami
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:19)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui sami

      va multumesc si apreciez ca ma admirati ca muzician, sunt constient de problemele romilor, din pacate nu sunt un activist, nu sunt vreun politician, sunt doar un simplu artist/muzician. exista in acest moment programe in dezvoltare, mai ales cu ajutorul fondurilor europene, pentru educarea cetatenilor romi, integrarea lor in societate, pentru formarea lor profesionala.
  • Ce urmeaza dupa finalul proiectului Radacini? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:27)

    Ana [anonim]

    Domnule Draghici felicitari pentru o cariera muzicala impresionanta!

    As dori sa stiu daca finalul proiectului Radacini inseamna si ca veti renunta sa va mai implicati in proiecte legate de combaterea discriminarii romilor? Ce veti pastra din colaborarile deja incheiate si demarate in timpul derularii acestuia?

    Cum ati ajuns sa incepeti proiectul Damian and Brothers si de ce?

    Mult succes in continuare si toate cele bune!
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:23)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      mai mult ca sigur voi fi implicat si in viitor, intr-un fel sau altul, in educarea si in integrarea romilor in societate. voi pastra experientele minunate pe care le-am avut!
      intr-un moment in viata mea, unde eram plictisit cu ceea ce faceam, Damian Brothers si aceasta trupa la care am visat de ani de zile mi-au umplut viata cu momente minunate.
  • barfe (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:43)

    angela [anonim]

    Felicitari pentru muzica pe care o promovati, v-am urmarit in concerte, la tv si mi-ati placut foarte mult. Intrebarea mea sper sa na va supere...
    este vorba despre sora dvs, Luminita. Este adevarat ca dvs nu vreti sa vorbiti cu ea sau despre ea pentru ca a crescut la casa de copii, asa cum scriu ziarele...
    Cat de mult v-a afectat acest scandal?
    Cum credeti ca se vor termina lucrurile pana la urma?
    Mulumesc si bafta multa in tot ceea ce faceti, sunteti un mare artist!
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:25)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui angela

      am recunoscut-o pe sora mea si am spus ca am sa vorbesc cu ea. despre trecutul ei nu stiu ce scriu ziarele. nu m-a afectat acest lucru, pentru ca ma ocup cu muzica, nu cred ca lucrurile se vor termina, pentru ca lucrurile nu se termina niciodata. asta ar insemna sa murim. multa bafta si dumneavoastra.
  • De ce ar fi integrarea singura alternativa? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:43)

    Tio [anonim]

    Sint rromii indreptati sa traiasca traditional (eu zica ca da, e dreptul lor, in limitele legii)?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:26)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tio

      intr-o lume noua, contemporana, daca am fi cu totii la fel, n-ar mai exista diversitate. e adevarat ca romii ar trebui sa mentina unele traditii ("the good ones"), dar totusi sa se integreze "in the new world".
  • damian draghici (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:44)

    marian [anonim]

    Buna ziua.
    Salut initiativa acestui interviu, dar am fost putin suprins sa citesc ca subiectul se invarte si in jurul politicii.
    santeti un artist consacrat, muzica e muzica de ce ar trebui sa o legam de politica. Aveti planuri cumva planuri electorale ? :)

    in fine intrebarea mea se vrea a fi una mai obiectiva:
    cand veti veni in concert la Londra ? Barbican, Festival Hall va asteapta.

    Daca timpul va permite si puteti sublinia in mare urmatoarele proiecte muzicale la care lucrati, v-as fi recunoscator.
    cu stima, marian
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:28)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian

      Marian, nici nu am vorbit despre politica, pentru nu stiu politica, nu fac politica, nu-mi place politica si nu sunt politician. de obicei, daca m-ai vazut prin interviuri, vorbesc doar despre lucrurile care am cunostinte. Londra sau Barbican sau Festival Hall - mai mult ca sigur ca voi veni, dar nu in formula Damian Brothers.
      urmatorul proiect este o combinatie intre jazz/muzica clasica
  • 1 (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:46)

    george [anonim]

    Buna ziua,
    Intrebarea mea e simpla, dar e gandita pe timp de criza:)
    Cat de mult i-a afectat pe artisti aceasta criza? Dar pe dvs? Se poate vorbi despre o "compensatie" a veniturilor pe timpul campaniei electorale, tinand cont ca liderii politici apeleaza la concerte pentru a atrage electoratul...
    Cat costa un concert cu Damian Draghici?
    Multumesc, zi buna!
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:31)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      nu fac parte din artistii afectati de criza, pentru ca la genul muzical pe care il fac, genul de nisa. noi eram in criza si inainte sa fie criza. :)

      liderii politici nu vor apela niciodata la Damian Brothers pentru campaniile electorale deoarece s-au facut studii. si atunci cand un politician isi baga nasul cu tiganii, ii scad 60% din voturi. asa ca vor alege intotdeauna ceva care sa dea bine nationalist vorbind. adica "politically correct"

      cat costa un concert cu Damian Draghici? e vorba de campanie electorala? :)
  • Ce e bine si ce e rau in a fi muzician rom? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:02)

    Oana [anonim]

    Multumim pentru muzica daruita!!!

    Am observat multe comentarii in care se spune ca "romii /tiganii nu sunt discriminati in Romania" ci ca mai degraba au un sistem de valori eronat (hotie/lene/etc..) care genereaza distanta sociala.

    Asadar am trei intrebari:

    1. Ati fost vreodata privit / tratat mai putin bine datorita originii etnice, desi nu ati manifestati nici unul dintre comportamentele negative asociate in comentariile trecute etniei ?

    2. Care sunt valorile adevarate ale romilor ?

    3. De unde isi ia seva geniul dumneavoastra muzical? Are asta vreo legatura cu radacinile?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:35)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oana

      nu am cum sa fiu privit asa de majoritatea oamenilor, sau sa fiu discriminat, pentru ca cei mai multi ma asociaza cu ceea ce sunt ca personalitate si atunci au un anume respect pentru realizarile mele profesionale. dar nu pot sa neg faptul ca sunt politicieni pe care ii vedem in fiecare zi la televizor, care atunci cand au avut posiblitatea in acestei trei ani de proiect ,chiar daca nu mi-au spus-o ei, pe fata, mi-au spus-o cei din jurul lor ca ar fi mai bine daca vreau sa lucrez cu ei, din punct de vedere artistic, sa fac orice alt gen de muzica, dar nu cu tiganii. si asta de multe ori a venit de la cei care se bat cu pumnul in piept pe la emisiuni ca ei nu discrimineaza. nu o sa enumar, pentru ca nu am in mine sange de tradator, securist sau agent.

      nu pot sa vorbesc de valorile altcuiva, decat de valorile mele. imi pare rau sa va dezamagesc.

      nu ma consider un geniu, dupa ce mor o sa vedem ce am fost. mersi, Dan!
  • despre calitate (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:07)

    Octavian C [anonim]

    Va salut domnule Draghici! Aveti succes ca muzician printre altele pentru ca va intereseaza calitatea muncii dumneavoastra si probabil ca aveti mandria lucrului bine facut. Puteti comenta asupra atributelor necesare, pe langa talent, pentru a deveni un artist ce are ceva de spus?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:36)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian C

      "follow your heart! do not listen" la sfaturi :) perseverenta! nu da inapoi! si "don't give s***" la ce spun altii :) "that's my formula" :)
  • Nota (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:14)

    ronewsaddict [utilizator]

    Pentru toti cei care prin intrebarile lor tendentioase au considerat ca ei nu discrimineaza poftim definitia discriminarii din dictionar:

    "Termenul din punct de vedere etimologic (lat.discriminare = a face deosebire) din punct de vedere social se referă la categoria de oameni care sunt izolaţi şi dezavantajaţi pe motive religioase, naţionale, rasă, convingeri politice, sex (femei de bărbaţi) sau alte criterii subiective."
  • alaturi de dumneavoastra (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:25)

    P. Virgil Bercea [anonim]

    Buna, Domnul Damian

    Sunt parintele Virgil, episcopul greco-catolic de Oradea. Ne-am intalnit la o receptie oficiala si va cunosc putin activitatea - felicitari pentru tot.

    Eu nu am nici o rezerva fata de tigani, cunosc diverse persoane care fac onoare etniei: ii admir, apreciez si ii respect.

    Consider ca Biserica are obligatia sa se apropie cu multa dragoste si intelepciune de ei pentru a-i ajuta sa se emancipeze. Noi avem mai multi tineri tigani care au studiat teologia si sunt preoti buni. Unii lucreaza cu comunitati de tigani iar altii cu romanii. Avem si tineri tigani care au studiat in strainatate, unul dintre ei lucreaza intr-o parohie italiana, deci pentru italieni. Ceea ce s-a facut pana acum este mult prea putin - o picatura in marea de probleme - de aceea trebuie insistat.

    Stiti ca Papa Ioan Paul al II-lea a beatificat un tigan spaniol - Zeffirino Gimenez Malla - care a fost omorat pentru ca nu a renuntat la credinta sa si a protejat un preot. De altfel toata viata Zeffirino a trait ca un sfant. Deci pentru noi toti el este un model de urmat.

    Daca veniti pe la Oradea, va aspept si pe la mine.

    Va imbratisez in Domnul si va doresc tot binele,

    P. virgil
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:39)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui P. Virgil Bercea

      va imbratisez si eu si Dumnezeu sa va dea tot binele din lume!
  • buna ziua (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:27)

    vic [anonim]

    Buna ziua domnul Draghici, vin cu o invitatie usor "pe interes", invitatie la care va inteleg daca ati privi cu scepticism, dar chiar nu am cum sa va dovedesc ca sunt de incredere doar dintr-un mesaj pe internet..Sunt un tanar producator extrem de ambitios si muncitor, unii oameni spun si talentat, personal cred ca asta imi lipseste si de aceea completez cu mai multa munca. Sunt foarte deschis catre multe genuri si caut intotdeauna colaborari interesante, si aici vine si intrebarea mea cam indrazneata: de ce ar fi nevoie pentru a ajunge in preajma dumneavoastra, pentru a va fura putin din meserie si poate a colabora la o piesa, de dragul muzicii si al inovativitatii actului in sine? Exista vreo cale de a face acest lucru?
    • a (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:40)

      Damian Draghici [hotnews.ro] i-a raspuns lui vic

      Vic, daca chiar vrei un lucru, "you can make it happen". si daca e adevarat ca esti asa ambitios, gaseste-ma, exista email, exista telefon :) as putea sa ti-l dau si acum, dar ca sa vad cat de ambitios esti, gaseste-l de unul singur si iti promit ca daca ceea ce imi propui mi se va parea interesant, vom colabora.
  • felicitari (Vineri, 13 noiembrie 2009, 15:31)

    aaaaaa [anonim]

    felicitari Hotnews, felicitari Damian Draghici

    unul dintre cei mai inteligenti oameni nascuti in tara asta, cu mult bun simt si modestie.

    nu prea ii sta nimeni alaturi, ca prezenta publica, cautati si alte interviuri ale lui.

    respect!
  • Un singur cuvant (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 12:13)

    Cosmin [anonim]

    Respect!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version