Filmul Avatar a fost acuzat de rasism de o parte a criticilor

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:15 Life | Showbiz

Avatar
Foto: Avatar Movie
Avatar promoveaza ideea ca rasele "non-albe" sunt primitive si incapabile sa se ajute singure. Asa sustine o parte a criticilor filmului regizat de James Cameron, care acuza proiectul de rasism. Mai exact, criticii spun ca povestea unui alb care salveaza o rasa de extraterestri perpetueaza "legenda unui Mesia alb", informeaza Telegraph.

Inca de la lansarea peliculei, au existat voci care au spus ca "Avatar" este "o fantezie rasiala prin excelenta". Filmul porneste de la povestea unui veteran de razboi care este trimis, alaturi de alti pamanteni, pe planeta Pandora, unde ajunge sa lupte alaturi de bastinasii Na'vi impotriva invaziei albilor.

De la acest amanunt pornesc toate acuzele de rasism. David Brooks, jurnalist la New York Times, sustine ca "Avatar este o fantezie rasiala prin excelenta. Se bazeaza pe stereotipul ca albii sunt rationali si tehnocrati, in vreme ce colonizatii sunt spirituali si atletici. Se bazeaza pe ipoteza ca celelalte rase au nevoie de un Mesia alb care sa le conduca cruciadele. La baza lui Avatar sta si principiul care propovaduieste ca analfabetismul este calea spre har".

Se pare ca aceste controverse nu afecteaza, insa, succesul pe care filmul il inregistreaza in box-office. In doar 17 zile, Avatar a stabilit un nou record, incasand 1 miliard de dolari din vanzarea de bilete.



Citeste mai multe despre   






















11848 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    asta e sonat (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:25)

    alex [anonim]

    pai atunci de ce sa nu se simte ofensat si poporul chinez sau japonez ? e mai mult decat evident : cel care face asemenea acuzatii e obsedat de asa ceva. poate este el insusi rasist numai ca nu in sensul clasic de la alb la negru.
    • +9 (11 voturi)    
      dimpotriva...! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:17)

      bm [anonim] i-a raspuns lui alex

      mesajul e clar...! nu conteaza in ce corp esti...om sa fii !
    • +6 (6 voturi)    
      Ba pe-a lor! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:25)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Eu cred că filmul este rasist la adresa albilor :D Că uite, ei pierd războiul!!! Na! Two can play that game....


      A luat-o lumea razna. Nici în SF nu mai vedem artă, vedem doar rasism. Păi eu zic să scoatem Star Trek în afara legii... de ce kloingonienii nu sunt negri? Raportul dintre albi și negri e prea mare, drept urmare Star Trek este un film politic de groază, rasist.

      Mâine poimâine o să aflu că vor cere să nu se mai vândă pâine albă la alimentară. Zăpada va fi și ea scoasă în afara legii în cazul în care este albă. De fapt, Bucureștiul va fi în regulă, acolo zăpada e albă o zi și neagră restul vieții :D

      Rasiști din toate țările, uniți-vă și comiteți harakiri că nu vă mai suportă ăștia :D

      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        a citit cineva articolul original? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 20:53)

        galamaz [anonim] i-a raspuns lui ady624

        http://www.nytimes.com/2010/01/08/opinion/08brooks.html?em

        Nu mi se pare ca acuza filmul atat cat il priveste din alta perspectiva. Prima imagine pe care ti-o formezi cand te uiti la film e ca vorbeste despre cat de corupta si trista e civilizatia albilor (dupa cum multi au remarcat in comentarii). Dar multi nu realizeaza faptul ca e un alb pana la urma care e mai smecher decat toti tribalii. Asta nu e nici bine nici rau, e doar un film, dar e interesant de observat.
        • 0 (0 voturi)    
          Alb (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 14:56)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui galamaz

          Ești sigur că filmul se referă la albi și nu la rasa umană? Eu cred că se referă la rasa umană și asta după ce am văzut omul. Filmul dovedește că banul este ochiul dracului, ca să folosesc o expresie intraductibilă românească. Cum o corporație este capabilă de orice pentru bani. Și cum pierd...

          Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        @ady624 (Joi, 25 februarie 2010, 17:19)

        Tatiana [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Nu ai dreptate , filmele , chiar si cele SF sunt intotdeauna inspirate de realitatea din jurul nostru chair daca se mai adauga ''inflorituri'' pe ici pe colo provocate de imaginatie sau de gandurile autorului : cam cum ar fi daca s-ar intampla asa si pe dincolo...; adica unii albi chiar se considera inca superiori celor negri ...din pacate !!! poate si-ar schimba atitudinea doar daca am trece din nou printr-o noua era glaciara si singurul loc mai cald pe Pamant (unde s-ar putea supravietui ) ar fi Africa ...poate numai asa si-ar schimba putin atitudinea si poate nici asa ca dupa ce ''s-ar vedea cu sacii in caruta'' (adica dupa ce s-ar vedea acceptati sa se mute pe acel continent ) ar adopta din nou aceeasi atitudine aroganta si rasista ! pot pune pariu ca stiu ca l-as castiga 100%.
    • 0 (0 voturi)    
      hmm.. (Vineri, 15 ianuarie 2010, 13:49)

      amazing [utilizator] i-a raspuns lui alex

      sa fii negru si sa urasti albii tot rasism se numeste..
    • 0 (0 voturi)    
      @alex (Joi, 25 februarie 2010, 17:06)

      Tatiana [anonim] i-a raspuns lui alex

      te intrebi alex de ce nu simt ofensati si chinezii si japonezii??? pai tu cu creier in cap judeci putin macar asa putin ....ce culoare au aia dom'le ? galbena , da ?!? pai in mintea ta care culoare a mai deschisa si care e mai inchisa intre negru si galben ??????????????????????ce faci filozofia chibritului ...aia galbenii nu se simt ofensati ptr. ca sunt mai deschisi la piele decat aia negri ...logic , da?!? plus au fost asigurati de vestici ca vor avea suficiente investitii in China sa treca toti de la mancatul orezului cu doua bete la mancatul orezului cu lingura ...clar ....crystal clear ?!? in plus am auzit cu urechile mele in pub-uri in Irlanda oameni care afirma sus si tare ca africanii (i-a dat de exemplu pe cei din Africa de Sud ) nu sunt in stare de nimic , nu sunt in stare sa fie calificati la un nivel inalt, nu sunt in stare sa conduca afaceri , nu sunt in stare nici sa supravietuiasca intr-un job mai inalt ...si ca fara albi nu fac fata si fara albi pe ici si pe dincolo ...doar ca sa justifice existenta burilor in zona ...asta e parerea ...eu m-am contrazis cu persoana incercand sa-i explic ca daca ar fi educati ca lumea in scoli de mici si ar urma licee si si-ar definitia educatia in Universitati de renume ....ar fi totusi mai bine pentru ei si ar putea sa-si conduca singuri tara ...dar cu era de asteptat persoana nu a cedat nici in ruptul capului la ideea ca negri nu sunt buni de nimic .....acum faceti si voi legatura ...intre producatorul filmului, tara lui de provenienta si cetatenia persoanei cu care m-am contrazis ...ca sigur veti gasi o stransa legatura ....rasism ??? voi decideti !!!
  • +22 (24 voturi)    
    mda (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:26)

    petrut [anonim]

    Alba ca zapada ar trebui interzisa de asemeni, Pinochio si el ca este un handicapat exploatat,
    Fat frumos va trebui vopsit in negru si facut carlionti, altfel vom fi dati pierzaniei numita rasism.


    Sau poate e doar publicitate, un alt fel de publicitate... negativa, dar tot aia e.
    • +1 (1 vot)    
      lol (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:11)

      Red.Scarlet [utilizator] i-a raspuns lui petrut

      Fat Frumos are contract de vanzare-cumparare? Pai cum nu? Cum detine un castel. Dosar penal.

      Ursu pacalit de vulpe. Vatamare corporala, dosar penal la vulpe.

      :))) auzi rasism :)))) atunci de Blade ce sa mai zic? Da' de "I, Legend" ?
  • +13 (27 voturi)    
    asa e (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:26)

    cameron [anonim]

    Da domle, recunosc, i-am discriminat pe afroamericani. Dar ca sa ma revansez, le ofer o oportunitate sa se afirme: am o casa la Corbeanca si as vrea sa-mi pun gard. Caut 10 negri pentru turnat betoane.
    • +3 (13 voturi)    
      esti rasist! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:36)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui cameron

      Mai, ceea ce propui tu, ca amgajezi 10 negri sa-ti toarne betoanele, e exploatarea negrilor de catre albi! Dar tu ai tupeu, nu gluma! Ce vrei sa zici, ca negrii numai la sapat santuri se pricep???
      Doamne, cat esti de rasist!!!!!!!!!!!
      Vrei sa dai un palid semn ca vrei sa te revansezi fata de negri? Doneaza-le casa atunci! Oricum, daca privim prin prisma corectitudinii politice, tu, fiind alb, ai casa ai numai si numai datorita faptului ca Europa (adica albii) a exploatat secole intregi Africa. De acolo ti se trag si tie banii cu care ti-ai facut casa! :)))))))
      • +4 (6 voturi)    
        ironie bai omule (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:25)

        sergiu [anonim] i-a raspuns lui cet23

        Matale ai nevoie de o doza serioasa de logica din moment ce nu poti detecta nici cea mai evidenta ironie.
        si nu, tarile europene nu au tras bani doar de pe africani, Defapt Africa a fost printre cele mai sarace colonii pe care le-au avut imperiile europene.
        • +3 (5 voturi)    
          ironii (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:52)

          cet23 [anonim] i-a raspuns lui sergiu

          Pai dar nu e evident ca si comentariul meu este ironic?? :)) La asemenea aberatii, cum ca filmul asta ar fi o fantezie rasiala prin excelenta, nu pot raspunde decat prin aberatii! Ironice. :)
        • +2 (4 voturi)    
          colonii (Marţi, 12 ianuarie 2010, 15:18)

          L [anonim] i-a raspuns lui sergiu

          Africa a fost printre cele mai sarace colonii? Comparativ cu ce colonie? Poate ca sursele de venit din alte colonii (India, America Latina etc.) au saracit si disparut, insa numai gindindu-te la diamantele din Congo si la faptul ca in Anvers (Belgia) e cea mai mare piata de diamante din lume (!!!!!), iti dai seama ca Africa inca aduce profit. Cum compari de ex. mina de lucru sau popoare din Africa participante in cele 2 razboaie mondiale cu tonele de ceai aduse din India? Nici macar nu e termen de comparatie si am impresia ca atunci cind se vorbeste de Africa partea de nord e exclusa.
        • +1 (1 vot)    
          dar a avut un lucru esential... (Vineri, 15 ianuarie 2010, 13:53)

          amazing [utilizator] i-a raspuns lui sergiu

          forta ieftina de munca.. sclavii... see where I'm getting?
      • -1 (3 voturi)    
        Intelegere (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:06)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui cet23

        Atata timp cat turnarea betonului se face si cu acordul celor 10 negri si cu acordul lui cameron nu vad unde este exploatarea.

        Cat priveste rasismul, acesta nu este altceva decat exacerbarea pana la fanatism a unor adevaruri.
      • +2 (2 voturi)    
        si atunci de ce suntem tot saraci? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 19:41)

        ion, neam de rasisti.. [anonim] i-a raspuns lui cet23

        Frate, bunicul meu era taran sarac in satul Cacareze, Romanati. Si strabunicul la fel. Pe cine ... masii de viata or fi exploatat el? Ce colonii africane au supt amandoi, fiind rasa dominanta? Intreb si eu ca prostul..
    • +3 (3 voturi)    
      ca ce albii rationali de la fabrica de betoane (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:05)

      Vasile D [anonim] i-a raspuns lui cameron

      nu mai vor sa te serveasca :P
  • +14 (22 voturi)    
    ce sa zica si ei (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:27)

    cosmo [anonim]

    aiurea, acum sa nu mai facem filme ca se supara negrii.
    apropo, pana si in tom si jerry au scos fazele in care tom explodeaza si devine negru cu parul codite, pe motiv de rasism..
  • +22 (22 voturi)    
    Nici macar (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:28)

    echo [anonim]

    Filmul chiar atrage atentia rasei umane - adica noi, pamantenii - ca suntem distrugatori, ca nu traim in buna intelegere cu mediul inconjurator.
    Sunt guri care spun ca indeamna la ura fata de rasa umana .. asta e destul de deplasat.
    Indeamna la analiza asupra comportamentului nostru, in general.
    In rest, dupa parerea mea, aiureli si conflicte fara noima care intaresc ceea ce am scris mai sus - nu suntem in stare sa ne intelegem intre noi .
    • +7 (7 voturi)    
      Frumos comentariu (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:33)

      ety [utilizator] i-a raspuns lui echo

      Subscriu in totalitate...orbit de realizarea tehnica de exceptie, nu am realizat si nici nu as fi realizat vreodata ca acest film are un mesaj ascuns...ipotetic, toti ascundem ceva ( ca sa nu mai vorbim de guvernul nostru)
      Din pacate prin aceste remarci , se incearca , deturnarea atentiei de la mesajul INITIAL al peliculei, care ai specificat-o in comentariu, probabil din cauza invidiei pentru masivele incasari...
      • +3 (3 voturi)    
        Completare (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 3:48)

        pro avatar [anonim] i-a raspuns lui ety

        Eu am avut alt sentiment cand am vazut Avatar: freedom. Sa fii in conexiune cu natura si sa faci parte din ea, nu sa o domini. As dori sa fie posibil sa zbor pe o "pasare" ca in film. Ar fi fantastic.
    • +3 (3 voturi)    
      Ne putem intelege intre noi (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:17)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui echo

      Pleci de la principiul ca viata este cu atat mai frumoasa cu cat te folosesti mai bine pe mediul inconjurator. Problema este ca unii oameni privesc asta ca o competitie: pentru a iesi ei in avantaj, mediul inconjurator trebuie sa iasa in dezavantaj, si cand vine vorba de semeni acest lucru se accentueaza.
  • +9 (11 voturi)    
    Avatar (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:31)

    GOE [anonim]

    ce tampenie mai nascocesc unii. Au timp,deh...
    Papagalii nu si-au dat seama ca este un SF?
    • 0 (2 voturi)    
      sefe sefe... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 21:47)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui GOE

      ...da sa fie corect politic, taica, altfel face negrii cu nervu, iar oengistele neepilate care-i insotesc fanatizate (pentru dimensiunile p... sufletelor lor, fireste) te declara imediat neocons, rasist ori, in caz extrem, te poti trezi facut si crestin! ca atare, filmul Avatar trebuia sa ne arate cat de buna este calea Neagra si cat de rea este cea Alba, dupa cum n-ar fi stricat sa apara si un musulman bland&intelept care sa converteasca la ateism un crestin agresiv si analfabet!
  • +18 (20 voturi)    
    Nah, criza asta (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:32)

    gigi [anonim]

    ...se simte si pe piata "criticilor". trebuie sa mai scoata si ei din cand in gand cate-o snoava pentru a castiga o bucata de paine.

    eu cred ca trebuia sa faca salvatorul
    - jumate alb, jumate negru,
    - o nara mica, una cat jumate de obraz,
    - un ochi rotund, unul alungit
    - buza de sus subtire, buza de jos clapauga
    - bisexual
    - ateu
    - etc, etc

    Parerea mea e ca tocmai de la acesti aparatori ai drepturilor omului care nu vrea sa fie aparat, si infocati adversari ai discriminarii celor nediscriminati pornesc cele mai multe controverse.

    Bleah!
    • +1 (7 voturi)    
      .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:52)

      maze [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Cat de aroganti si ipocriti suntem pretinzand corectitudine politica, eliminarea discriminarii, cand de fapt acceptam prin dezinteres ca o gramada de oameni sunt exploatati pe simplu motiv ca sunt africani, chinezi etc....

      Este exact ca si cum te dai cu parfum dar uiti sa te speli.....
      • +8 (8 voturi)    
        o noua vanatoare de vrajitoare? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:21)

        Alexandru [anonim] i-a raspuns lui maze

        Faptul ca exista discriminare in lume este evident, zic eu. Din nefericire, ai dreptate ca prin dezinteres acceptam discriminarea (un pic diferita de exploatare; aceasta nu tine cont de rasa etc...)

        Dar, dupa mintea oamenilor astora care debiteaza asemenea prostii, o sa ajungem in situatia ca un alb, care are posibilitatea sa ajute o comunitate de negri (sa zicem), sa nu o faca doar pentru a da posibilitatea acelei comunitati sa se descurce singura sau nu. Totul ca sa nu deranjeze niste personaje debile care au uitat ce inseamna umanitate.

        Si una peste alta, eu din filmul asta am inteles ca de fapt albul a fost salvat de nativi.

        Insa trecerea de la tradare la loialitate, de la dorinta de profit la iubire, de la interesul personal la interesul genaral al unei comunitati, vad ca a trecut neobservata de critici.

        Sentimente si trairi necunoscute de "critici"!
        • +3 (3 voturi)    
          .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:42)

          maze [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

          Mi-as permite sa te completez in sensul ca trecerea de la interesul material la iubire, topeste orice idee de interes fie el individual sau de grup.

          Practic e ceea ce Noica numea "devenirea intru Fiinta". Marile idei ale umanitatii nu s-au nascut dintr-un efort mental ci dintr-o stare mult superioara de vid constient.
          • +2 (2 voturi)    
            Permit cu mare placere (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:01)

            Alexandru [anonim] i-a raspuns lui maze

            Strict vorbind despre subiectul in cauza cred ca mergeti un pic cam departe. (cunosc pe cineva care in loc de "un pic" foloseste "umpic"; desi relativ trist, ma amuza teribil ca aplica regula cu m inainte de p si b)

            Daca totusi derapam lejer (si nu este nici o pb sa facem asta) de la subiectul in cauza, accept cu deosebita placere completarea.

            Desi aceasta deschide noi perspective de discutie despre acesti impostori numiti critici, prefer raman cu completarea dumneavoastra in minte.

            Multumesc si o zi buna.
          • 0 (0 voturi)    
            fals!!! (Vineri, 15 ianuarie 2010, 14:06)

            amazing [utilizator] i-a raspuns lui maze

            te contrazic... zici de iubire... hai sa vedem ce ai face tu in situatia in care fiica ta vine de exemplu violata si batuta acasa... tu atunci, plin de iubire fata de aproape, intr-o stare mult superioara de vid constient o sa-i spui ca nu exista viol, ca individul a-ncercat doar s-o iubeasca nemarginit si necondiitonat... esti chiar dus nene...
      • +4 (4 voturi)    
        propun interzicerea horoscoapelor! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:53)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui maze

        CE chestii mai "rasiste" stiti, decat impartirea oamenilor pe zodii?

        Uite, d.ex., la mine (recunosc: sunt o rasista :-p) - mi-am jurat ca in VIATA MEA sa nu ma mai indragostesc de o Fecioara!!! >:
        • +2 (2 voturi)    
          .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 15:32)

          maze [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Un concept care te face sa zambesti cand il spui e o copilarie, daca devii serios inseamna ca e important, daca devii grav deja poate naste o drama....

          Partea simpatica la zodii e ca si un negru poate fi Fecioara de ex, ceea ce creeaza un soi de echilibru.
  • +10 (10 voturi)    
    ..... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:38)

    un oarecare [utilizator]

    mi se pare total aberanta conceptia de rasism in film. faptul ca actorii care interpreteaza omuletii albastrii (deci chiar erau actori sub machiaje si efecte?!...wow...) si pesonajul pricipal... un alb devenit in final ``albastru `` salveaza pe ``albastrii`` care erau din start negrii (actorii se pare).... denota rasism. WTF?!
    Concluzia e complet ridicola.
    Si albii sunt discriminati ca apar ca niste corporatisti avizi de bani dispusi sa calce pe cadavre pentru profit.
    ...ups...dar asa sunt oamenii...indiferent de natie..rasa culoare si marimea...caracterului :).
    Vreo organizatie vrea sa scoata profit frustrati de succesul filmului Avatar( succes = $$).
    Oricum... nu fac in final decat reclama. Ceea ce nu strica.
    amuzant oricum.
  • +11 (11 voturi)    
    Glume (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:40)

    DlGica [anonim]

    Bune glume. In fond filmul promoveaza alta idee : chiar daca rasa umana este superioara tehnologic s-a indepartat MULT de suflet si de existenta in armonie cu planeta care ofera suportul vietii.

    Asadar incepe sa-ti fie rusine ca esti..om !
    Ceea ce este ADEVARAT !
    • -7 (11 voturi)    
      Speak for yourself (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:26)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui DlGica

      Mie nu mi-e rusine ca sunt om. Mi-e rusine ca tu esti om, dar asta e alta poveste. Daca ai chef de "existenta in armonie cu planeta care ofera suportul vietii", du-te frumusel sa traiesti in mozambic. Singurul impediment ar fi ca acolo speranta de viata e 40 de ani... dar, din nou, asta e alta poveste.
      • +3 (3 voturi)    
        armonia (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:40)

        StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

        Avansul tehnologic nu exclude existenta in armonie cu naura; urmarirea castigului prin orice mijloace nu este in armonie cu natura
        Exista destule patente pentru tehnologii nepoluante si chiar pentru tehnologii care pot repara din ce s-a stricat deja dar...dar interesele financiare ("bani multi si repede") ale unor companii globale stau in calea intereselor umanitatii pe termen lung...
        Parerea mea...
        • -1 (3 voturi)    
          Simplifici lucrurile (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:31)

          rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui StefanAlin

          Nu e vorba doar de interesele marilor companii, ci si de simplul fapt ca, de exemplu, o masina electrica are autonomie foarte limitata si costa mult in comparatie cu una pe benzina. Sunt convins ca, in final, tehnologiile "verzi" se vor impune, atunci cand vor deveni viabile (adica relativ ieftine si relativ usor de produs), dar pentru asta e nevoie de cercetare stiintifica, nu de parabole cretine marca James Cameron. Inainte sa arunci toata vina pe marile companii, intreaba-te daca ai fi dispus sa dai (mult) mai multi bani pe un produs mai putin performant, numai fiindca e "verde".
          • 0 (0 voturi)    
            nu chiar (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:58)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

            cercetarea aia stiintifica de care zici tu ca ar trebui sa fie facuta ar avea ceva succes daca o parte din banii destinati cercetarii militare ar fi directionati catre civil.
            eu, personal, mi-am propus ca urmatoarea masina sa fie prius sau insight, deci da, sunt dispus sa dau mai multi bani pt o masina mai putin performanta pentru ca oricum nu ating maximul nici de la actuala (si are doar 110CP).
            acum, daca esti pus in situatia sa renunti la un motor de 6l de 560CP cu care agati picipoance pe strada, da e cam greu sa alegi o conserva ca prius (scuze fanilor). app, stiai ca prius are panou solar pe el? banuiesc ca nu
            • +1 (1 vot)    
              prius (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:23)

              pikazik [anonim] i-a raspuns lui Anonim

              apropos, stiai ca panoul solar foloseste doar la a activa aerul conditionat cand masina stationeaza si temp din interior depaseste o anumita limita?... nu foloseste la deplasarea masinii...asa ca nu vad motivul intrebarii ref la panoul solar...
              • 0 (0 voturi)    
                Da, stiam (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:10)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui pikazik

                si care-i pb ca foloseste "doar" la atat? important e ca energia solara e folosita pe o masina de productie.
            • +1 (1 vot)    
              pe aratura... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 17:07)

              rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

              Eu vorbesc de chestii elementare precum autonomia masinii si tu o dai in aberatii cu motoare de 6l si 560 cp... Cat despre redirectionarea banilor dinspre cercetarea militara spre aia civila, pe hartie suna minunat, dar in practica e imposibil din cauza unui mic detaliu care se numeste "natura umana". Cat vor exista oameni vor exista razboaie, iar razboaiele vor costa multi bani si vor avea prioritate la buget. Daca crezi ca va fi vreodata altfel, ori nu stii istorie, ori n-ai inteles nimic din ea.
          • 0 (0 voturi)    
            DA (Marţi, 12 ianuarie 2010, 15:15)

            carmen [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

            Eu cumpar produse cosmetice de la o firma care: foloseste produse Fair Trade, plastic reciclat si nu testeaza produsele pe animale.

            In plus, separ gunoiul, nu iau sute de pungi de plastic de la supermarket doar pentru ca se poate, folosesc bicicleta sau merg pe jos si ar mai fi si altele. Deci putem sa fim "verde" fara ca asta sa insemne cheltuirea a mai multi bani.

            Alta problema este distrugerea naturii in schimbul profitului: taierea padurilor ce a dus la mult mai multe inundatii; extragerea petrolului si distrugerea vegetatiei pe multi ani de acum in colo - vezi padurea Amazoniana etc. etc.

            Si apropo, mi-a placut Avatar
          • 0 (0 voturi)    
            tu esti sigur? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:19)

            StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

            tu esti sigur ca pretul de vanzare reflecta intr-adevar valoarea produsului sau pretul este umflat artificial pentru a face acele tehnologii "verzi" prohibitive pt majoritate
            in conditiile in care toata economia mondiala este legata de petrol intr-o forma sau alta (Exxon a facut profit de 45 mld in 2008)
            Uite un exemplu: Iustin Capră este realizatorul unei micro-autoturism, "Soleta", care consuma 0,5 l/100 km şi al unei motorete care funcţiona cu acumulatori - 37 kg, 30 km/h, cu o autonomie de 80 km ...
            Iti recomand un documentar "Who killed the electric car" poate te conving.. :p
      • 0 (0 voturi)    
        draga rica... (Vineri, 15 ianuarie 2010, 14:08)

        amazing [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

        n-ai inteles nimic... esti un motiv in plus pentru legalizarea euthanasierii...
  • +4 (10 voturi)    
    excelent (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:41)

    Mihai [anonim]

    Mi se pare foarte in regula ca exista si astfel de opinii. Lumea civilizata poate avea opinii aberante fara sa alerge cu sabia dupa Cameron, asa cum incearca musulmanii sa-i rada pe aia cu caricaturile. M-as simti si aiurea sa gandim toti la fel.
  • +11 (11 voturi)    
    Si daca eroul nostru era evreu (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:41)

    Cristi [anonim]

    Totul era in regula.
  • +7 (7 voturi)    
    iar incep? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:41)

    liviu_ [utilizator]

    si daca cel ce ii salva era ok nu? atunci nu promova ideea ca negrii sunt:"tehnocrati si rationali" si nu promova ideea unu "mesia negru" ???

    RASISMUL E NUMAI I MINTILE NOASTRE!!! nemaivorbind ca este total gresit inteles rasismul. D c numai albii sunt vazuti ca rasisti? Negrii sunt mai rasisti ca noi, numai pentru faptul ca acum 200 de ani au fost nedreptatiti, acum si-au castigat dreptul de a fi rasisti. Nu e cam aiurea?
    D c negrii nu pot fi rasisti? sau femeile? sau homosexualii ? etc???
    ianinte rasismul era considerat cand un negru era batut, omorat etc... acum daca te uiti putin la e pe strada, urla ca esti rasist.
    E total aiurea.
    Sa spui despre un film ca e rasist e o idiotenie, cand el nu explima acest lucru! daca el si-a imadinat personajul principal alb care e problema? Acum trebuie si ideile sa ti le exprimi corect politic?
    • -6 (6 voturi)    
      .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:11)

      maze [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      E doar o reechilibrare, exista o tendinta de a crea echilibru in tot ceea ce este.

      Caderea comunismul, emanciparea femeii, eliminarea discriminarii negrilor, declinul suprematiei rasei albe, transferul de bogatie dinspre Vest spre Est.

      Toate astea sunt doar echilibrari spre noua lume spre care ne indreptam. Depinde de fiecare din noi cum acceptam sau ne impotrivim acestor schimbari. Potentialul din spatele acestor schimbari este urias, si orice impotrivire va crea doar suferinta pana la eliminare celor care se impotrivesc.
      • +5 (5 voturi)    
        :) (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:34)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui maze

        La moartea regilor cel mai tare se bucura nebunii. Te bucuri la declinul vestic prietene sau te macina gandul cum putem face fiecare dintre noi pentru a-l impiedica si pentru a recastiga lupta?
        • +1 (3 voturi)    
          ..... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:41)

          maze [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          Maestre eu doar constat.

          Daca insa iti doresti vinovati pentru declinul rasei albe, ei sunt toti cei care au pompat miii de miliarde de dolari in economia chineza si alte economii asiatice.

          Ei au facut si fac vagoane de bani. Iar apoi tot ei iti zic ca tre sa lupti pentru valorile democratiei, valorile si suprematia rasei albe. Iar pentru asta e necesar sa investesti bani si resurse umane si materiale enorme in tehnologii militare extrem de scumpe. Evident ca nu sunt bani si te duci tot la ei sa ii imprumuti.

          US se afunda in datorii din cauza unor razboaie ineficiente economic, desi era mult mai eficient si mai ieftin repatrierea joburilor externalizate in locatii gen China. S-a preferat mentinerea joburilor in China si crearea unui competitor economic care acum necesita alti bani pentru a fi tinut sub control prin mijloace militare.

          In felul asta baietii scot bani pe doua directii prin forta de munca ieftina din China si prin subcontratorii privati aflati in zonele de conflict.

          Pentru mase insa e nevoie de alte motive ca sa justifici interventia in Irak Afghanistan. Astfel se creeaza un spectacol mediatic numit teorism care e sustinut cu evenimente gen 9/11, si cu personaje gen Osama, si grupari gen Al Qaida.
      • +7 (7 voturi)    
        Mai Matze - uite un banc interesant (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:55)

        gicad [utilizator] i-a raspuns lui maze

        Un batran dintr-o tara dezvoltata si-a depus dosarul sa emigreze intr-o tara uitata de lume unde oamenii nu atinsesera inca "nivelul de trai si intelegere" din lumea civilizata. Mirat, ofiterul de la imigrari in intreaba: De ce vreti sa emigrati? Tainca, atunci cand eram tanar era ilegal sa fii homosexual si te salta politia de pe strada. Acum a ajuns la moda si e chiar o mandrie. Vreau sa plec pana nu devine o obligatie.

        Numai bine si recomand un drum in Africa neagra pentru a vedea ce inseamna noua "echilibrare". Rasismul (contra albilor, galbenilor sau rosilor) si xenofobia (contra celorlalte etnii si triburi) sunt la limite maxime.
        G
        • 0 (2 voturi)    
          .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:46)

          maze [anonim] i-a raspuns lui gicad

          Orice sistem tinde spre punctul de echilibru, dar pana atunci a atinge acel punct e necesar sa balanseaze lui pana elibereaza toata energia care il tinea deplasat fata de acel punct.

          In exemplul tau sistemul inca balanseaza periculos, pentru a se echilibra.
  • +12 (16 voturi)    
    sunt un rasist (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:46)

    cet23 [anonim]

    Aseara am cumparat o paine. Alba. Desi pe raft exista si paine neagra!
    Acum imi dau seama! Subconstientul meu a facut un rationament simplu: consider ca albii sunt mai buni decat negrii (afro-americanii, afro-europenii si .... afro-africanii :)))) ).
    Intr-adevar, realizez acum ca gestul meu de aseara ma tranforma intr-un rasist de ultima speta! Un jeg de rasist! Un alb rasist! Doamne, cum ma mai rabda Dumnezeu pe pamanat? Un asemnea rasist......
    • +13 (15 voturi)    
      Vai de mine (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:50)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Acum imi dau seama! In comentariul anterior ce l-am scris aici am scris "Dumnezeu". Vai de mine!!!!! Cu acest cuvant ii insult teribil de mult pe musulmani, pe hindusi si celelalte religii de pe glob.
      Deci realmente sunt un infect de rasist, violent in care jigneste mereu! Auzi, sa scriu cuvantul "Dumnezeu".
      Nu merit sa traiesc in libertate pe aceasta planeta minunata! Venitit si legati-ma! O merit!
    • +9 (9 voturi)    
      aoleo... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:10)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      deci pentru ca sunt un porc rasist nu-mi place mie painea neagra! acum am inteles... propun sa facem o sinucidere in grup pentru ca, cum ai zis si tu, nu meritam sa traim pe aceasta planeta de-a dreptul perfecta
      • +7 (9 voturi)    
        exact (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:25)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Exact, ai dreptate, dar te rog nu mai spune nimic! Ca ma cufund din ce in ce mai tare intr-un ocean de vinovatie!
        Atat de tare, incat n-o sa mai fiu in stare sa muncesc, iar daca nu muncesc nu produc bani, deci nu produc nici partea de impozit aferenta mie, impozite din care trebuie sa intretinem minoritatile rasiale superioare din toate punctele de vedere noua!
  • +6 (6 voturi)    
    autodistrugere.... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:09)

    Flo [anonim]

    .....as zice ca din film se desprinde mai degraba tendinta de autodistrugere a omului si a planetei sale indeiferent de consecinte!!!
  • +3 (7 voturi)    
    Controvery sells! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:11)

    Cristi [anonim]

    Este un principiu clasic, cel mai prost produs care are parte de o reclama cat mai agresiva - fie ea pozitiva dar mai ales negativa - se vinde foarte bine. Chiar daca o singura data, pe principiul "daca toata lumea zice de el, hai sa incercam si noi". Filmul in sine are parte de o grafica exceptionala, ideea este fasaita si rascoapta la Hollywood ( cred ca am vazut zeci de filme cu raul care trece de partea binelui si ajunge marele sef de trib ), actorii nu se pot numi actori pentru ca in final sunt modificati la greu de efectele CGI. Dar in final, este un film SF , relaxati-va la un popcorn si o racoritoare , eliminati stresul provocat de polemici.
  • +1 (5 voturi)    
    Ce tare e asta cu rasismul (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:30)

    rakkone [utilizator]

    Deci sa admitem ca negrii o au mai mare, ca alearga mai repede, ca japonezii sunt mai scunzi, ca asiaticii sunt mai galben/pamantii, ca nordicii sunt blonzi cu ochi albastri si aborigenii sunt carliontati si negri ceaun, ca unii chelesc si altii nu, ca unii traiesc 90 de ani (mediteraneenii) si altii dau coltul la 60 si ceva (romanii), adica sa admitem diversitatea care ne deosebeste DAR sa nu admitem ca toate rasele care sunt atat de diferite la aspect sunt diferite si la intelect/inteligenta, unii sunt mai destepti si altii mai prosti in medie. Adica sa admitem orice convine alorlalte rase, chestiile care lor li se par superioare noua, dar sa nu admitem niciodata ca civilizational si uman albii sunt efectiv superiori.
    Albii sunt unde sunt nu pentru ca sunt pur si simplu mai destepti, ei sunt unde sunt pentru ca i-au furat pe ailalti, right :))
  • +3 (3 voturi)    
    culoarea gazelor (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:32)

    gheo [anonim]

    eu zic ca toti oamenii sunt rasisti. pai hai sa ne uitam la culoarea gazelor din cap...
    iar cand aceste gaze sunt eliberate sub forma de vorbe fara sens, omul e pozitiv ca le da drumul sau negativ ca le strica mediul inconjurator, adica acea tzeasta detinatoare de multe gaze?
    e o dilema grea
  • +2 (4 voturi)    
    Cred ca raman singurul care nu va vedea acest film (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:34)

    anonim [anonim]

    Ideea mea de film este cu totul alta, asta pare un fel de desen animat de PlayStation.
    Ignorance is bliss:)
  • +1 (5 voturi)    
    critici de 2 bani (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:38)

    vlad [anonim]

    Cei care critica sunt oameni care niciodata in viata lor nu au avut o initiativa , nu au reusit sa faca nimica original in viata lor , si s au lasat la mana lor ...... un film cum rar mai vezi in anii astia , SUPERB
  • +2 (4 voturi)    
    Eu am inteles altceva (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:40)

    Bic [anonim]

    Daca oamenii albi sa zicem nu ar fi invadat acele teritorii (aplicabil si la lumea noastra si la altele), nu ar fi fost nevoie ca un alt alb, mai inteligent si superior decat ceilalti albi rai, sa vina si sa sara in ajutor acelui popor care avea nevoie de ajutor. Sa nu uitam ca Na'vi la fel ca si triburile invadate nu ar fi avut nevoie de niciun ajutor si nici de prezenta tarilor asa-zis mai civilizate. Ei erau fericiti asa cum erau. Eu nu vad niciun fel de rasism in filmul asta, dar vad un semnal de alarma cu privire la violenta cu care am cotropit teritorii, cu care am ucis spunand ca vrem sa aducem pacea, cand de fapt toti au cautat numai sa obtina profit. Un exemplu terestru: invazia Irakului si altor tari de catre SUA. Tot ce vor consta in resurele pe care ei le au. Nu dau doi bani pe pace, pe oameni. Cam asta este mesajul transmis de film. Si mai sunt si alte mesaje cu privire la iubirea pentru Pamant, legatura spirituala cu Pamantul, faptul ca un popor unit poate respinge atacurile mai bine decat 100 de grupuri dezbinate si lista ar putea continua. Cine are urechi sa auda si ochi sa vada, va trece dincolo de superficialitatea efectelor 3D si va patrunde mesajele atat de subtile incat ma intreb daca regizorul a folosit intentionat anumite simboluri sau i-au iesit pur si simplu.
  • +7 (7 voturi)    
    E-te scârț... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:40)

    Dan [anonim]

    Da, sigur. Rasism atunci când "veteranul" poveștii ajunge de intră în rândul lor și în final devine unul ca ei. Unde naiba e rasismul aici? Tocmai, că omul s-a întors împotriva propriei rase. Rasism?

    Da. Dacă se vrea neapărat întinsă pelteaua e rasism împotriva "rasei albe" care nu face decât să aibă instincte violente și cuceritoare. Așa n-a privit nimeni lucrurile?

    Cred că trebuie să fim atenți și la Tom & Jerry, cine știe ce a vrut Fred Quimby să spună... Cum adică să aibă acces motanul și șoarecele ăla la cuțite, fiare de călcat, frigidere și alte instrumente de tortură? :)
  • +2 (2 voturi)    
    era de asteptat... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:19)

    cristi [anonim]

    ...sa vina cineva cu asemenea prostii...trebuia sa" faca" cineva contra vintului...din lipsa de activitate la obiect ies asemenea absurditati...sa vina mai repede partea a2a si a3a.... doar e trilogie
  • -1 (7 voturi)    
    nu e un film rasist, e un film slab (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:28)

    nu conteaza [anonim]

    Si l-am vazut la cinema, nu piratat. Singura idee originala a fost realizrea comuniunii om-natura prin contopirea cozilor :) . In rest, un film tipic american, za hiro salveaza tribul, de parca nu puteau aia sa se intoarca mult mai inarmati si sa-i nimiceasca. VIata tribului in sanul naturii f similara cu cea a popoarelor indigene nord americane, aceleasi obiceiuri, apucaturi, existenta unui Mare Spirit, unelte folosite: sulite, arcuri, pumnale, etc. Pe scurt, NIMIC EXTRATERESTRU(poate faptul ca nu fumau pipa pacii :) ). Scenariul execrabil, 50 de cuvinte folosite in tot filmul, navi+inglishi. Cateva efecte destul de spectaculoase m-au tinut sa nu adorm.
  • +3 (3 voturi)    
    Doamne, cata lume proasta (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:31)

    MirceaA [utilizator]

    cum sa fie rasist? Mai degraba e anti rasist. De fapt, cam asta au facut americanii cu civilizatia amerindiana.
    • +2 (2 voturi)    
      Vrei sa spui colonizatorii europeni (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:08)

      Getodac [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      USA nu exista cand a inceput distrugerea civlizatiilor amerindiene.

      Iar distrugerile sunt asemenatoare in America Centrala si de Sud, opera spaniolilor si portughezilor.
  • +4 (4 voturi)    
    Mesia era negru (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:37)

    2inpixel [anonim]

    Desigur ca notiunea de Mesia alb este de un rasism pur, in conditiile in care Mesia cel negru, ales Presedintele Statelor Unite a cam zbarcit-o si cu criza si cu politicile sale externe.
  • +3 (5 voturi)    
    O mare porcarie! Invidie pentru succesul altora (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:38)

    Diana [anonim]

    Filmul este genial... Nu m-am gandit nici o clipa la aberatiile alea...
    Auzi tu...mesia alb... analfabetismul - calea spre har...

    Uitati-va mai bine la South Park sa vedeti ce zic aia de Romania... Acolo da - remarca cat se poate de directa!
    • +3 (5 voturi)    
      Sa avem pardon! (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:49)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Diana

      South Park e un desen animat genial, Avatar are doar efecte speciale.
      Aia mici din South Park sunt dementiali:)
  • +4 (4 voturi)    
    rasism???????? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:41)

    dgdoru [utilizator]

    In filmul I Am Legend (2007) .Will Smith, salveaza rasa umana....nu ar trebui sa ne ofuscam si sa-i acuzam de rasism??? E un mesia negru ....nu am vazut comentarii pe aceasta tema, si nici atatea comentarii critice....
    • -1 (5 voturi)    
      I am Legend (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:52)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dgdoru

      Un alt film mai bun decat Avatar. In plus Will Smith e un personaj credibil, ceea ce nu pot spune despre actorii lui Cameron.
  • +4 (4 voturi)    
    Arta cu tendinta sau arta pentru arta ? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:24)

    Michelangelo [anonim]

    Nu am vazut filmul .
    Am citit recent undeva ca baietii de la New York Times ( precum si de la alte ziare sau posturi importante de stiri , toate americane sau britanice , care ne spun ce se intampla in lume , adica nimic nu s-a intamplat pana nu se anunta la CNN , de exemplu ) au orientari mai liberale asa , adica sunt aparatori inversunati ai multiculturalismului , diversitatii sexuale , feminismului , libertatii de gandire si exprimare ( chiar daca sunt incalcate grav principiile moralei crestine ) , nu-i deranjeaza atacuri de orice fel asupra crestinismului , chiar le accepta in paginile ziarului , comenteaza mai putin despre islam / musulmani ca sa nu atraga mania ayatolahilor asupra lor ( e adevarat ca sunt patiti ) , etc .
    Probabil ca daca Michelangelo ar fi pictat acum Capela Sixtina , acest columnist de la NYT ar fi zis ca Papa e rasist daca a acceptat ca Adam sa fie alb .
    Dar omul a exprimat o parere care se inscrie in principiile editoriale ale ziarului respectiv , opinie care probabil n-ar fi putut sa fie emisa in Spania , Italia , Franta , Germania , Grecia , etc , unde populatia majoritara are alte vederi si care nu vede rasism la orice pas , chiar daca principiile editoriale ale NYT se trag din miscarea studenteasca europeana din 1968 care a schimbat multe in lume ( unele ne plac alte nu ) , dar acum avem o abordare diferita vis-a-vis de acele momente pentru ca si societatea e alta , sunt alte generatii .
  • -1 (5 voturi)    
    In concluzie (Marţi, 12 ianuarie 2010, 14:42)

    Concluzionar [anonim]

    Filmul ala nu este altceva decat un scenariu de film SF din anii 80 pus in scena in anul 2009 de niste oameni care au vrus sa faca niste bani, am reusit sa ma uit 45 de minute la el.
  • +3 (3 voturi)    
    Asa se fac banii (Marţi, 12 ianuarie 2010, 15:05)

    gaspy [utilizator]

    E o lectie pe care unii au invata-o si o aplica la perfectie -- daca nu poti crea, critica. Cu cat esti mai aberant si absurd, cu cat vezi mai multe conspiratii si dezvalui "adevaruri" ascunse, cu atat vei fi bagat mai mult in seama.

    Sunt vreo 2-3 critici care s-au bagat si ei in seama -- stiti voi, un nebun arunca o piatra...

    Iar apropo de scenariu - normal ca nu e nimic nou, ce sa comparam cu Dansand cu Lupii, putem sa ne uitam la Karl May care scria de Old Shatterhand care ii ajuta pe indieni prin 1900 si putem merge si mai departe in istorie pana la mitul lui Prometeu (si el si-a tradat "rasa" de zei, el fiind un titan, si a dus focul muritorilor -- mama ce rasisti erau grecii).

    Important e ca Avatar preia idei si mituri vechi de cand lumea (hai sa dau si concepul Gaiei, de lume vie) si il transpune intr-o poveste moderna si actuala.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:40)

      V [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      e doar o alta vaca de muls... e un film care a facut pana acum doar din salile de cinema peste 1,3miliarde $, in doar 3 saptamani. si e la inceput de drum... urmeaza DVDurile, Blue-Ray-urile, versiunile 3D... oho... o gramada de cashcaval mai e de strans.


      asa ca, orice incearca sa ia macar o bucatica.
  • +4 (4 voturi)    
    "Politically correctness" - pana unde? (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:53)

    dunno [anonim]

    in ultimul timp lumea a devenit obsedata nu neaparat de anti-rasism, ci de "corectitudine politica"... asa ca fiecare film/reclama/imagine de la americani trebuie sa contina si un negru... si daca nu e, il introducem in photoshop... (vezi reclama microsoft atat de comentata in care apar un negru si un chinez.. pardon - un afro-american si un asiatic)
    asa ca, desigur, s-a trezit cineva ca in filmul acesta (inca nu l-am vazut, dar sper sa am timp sa il vad curand) ca sunt dezavantajate rasele colorate...
    ce sa spun... mare drama.
    dar cineva a vazut ca o sa apara in curand un desen animat "princess and the frog", in care printesa este creola, din New Orleans? parca din copilarie stiam ca printesa era de undeva din Europa, respectiv chiar blonda (daca mai tin bine minte povestea). Dar mai nou, s-au cam suparat cei "corecti politic" pentru ca nu avem printese africane sau asiatice, asa ca schimba povestile copilariei.
    Sa mai spun ca auzisem ca s-au interzis episoade din Tom & Jerry pentru ca personajele fumau? sau Popeye - propus sa fie interzis complet copiilor?
    Dragi sustinatori ai acestui trend de "politically correctness", va rog cititi Politically Correct Bedtime Stories: Modern Tales for Our Life and Times - de James Finn Garner. (la Humanitas tradusa in- Povesti corecte politic de adormit copiii) O sa va strambati de ras, dupa care o sa va ganditi serios la lumea din jur... :)
    • 0 (0 voturi)    
      multumesc (Marţi, 12 ianuarie 2010, 21:56)

      camelia [anonim] i-a raspuns lui dunno

      stiam de aceasta carte si as fi vrut sa o citesc dar cum nu stiu eng am asteptat sa apara tredusa la noi. am asteptat si am uitat .
  • +2 (2 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 12 ianuarie 2010, 16:57)

    alex_mihai [anonim]

    1. In primul rand cred ca, asa cum au spus si altii, aceasta acuzatie este doar o publicitate negativa, dar tot publicitate cu scopul de a aduce si mai multe incasari si a stabili un record greu de doborat. Multi dintre cei care nu au vazut inca filmul vor deveni acum curiosi din cauza controverselor, uitati-va doar cate comentarii are articolul asta.
    2. Da, filmul e rasist! Dar in sens total opus celui despre care vorbeste acest critic ametit. Este o lupta intre rase, dar in care rasa umana este cea neevoluata in ciuda tehnologiei avansate. Rasa superioara este cea extraterestra, care si-a dezvoltat abilitati psihocomportamentale si spirituale la care noi nu vom ajunge niciodata si care a invatat ca orice forma de viata trebuie protejata pentru a trai in armonie. Noi dupa ce am distrus tot, incercam prea tarziu sa mai salvam cateva specii pe cale de disparitie si sa ne impacam cu natura.
  • 0 (0 voturi)    
    Tribali vs civilizati (Marţi, 12 ianuarie 2010, 18:40)

    Catalin [anonim]

    Sa fim seriosi, filmul pune fata in fata civilizatia cu tribalii. Sub acest aspect este de condamnat, dar nu e vorba de rasism, ci de o bariera falsa intre oameni (sau oameni si na'vi eventual). Promoveaza izolationismul culturilor tribale. In final, totul se incheie intr-o baie de sange desi s-ar fi putut gasi solutii pasnice. Iar trupele na'vi sunt conduse execrabil, pierzand prea multe fiinte in mod inutil si impunandu-se pana la urma doar datorita numarului foarte mare.
  • 0 (0 voturi)    
    prea mult (Marţi, 12 ianuarie 2010, 21:15)

    me [anonim]

    Fratilo, hai sa lasam comentariile: aveti dreptate si e de bun simt faptul ca filmul nu e rasist. Cand am citit articolul nu mi-a venit sa cred cat de absurda e ideea de rasism: filmul in sine e un amalgam de idei pe care le-am mai vazut, dar puse intr-o forma geniala. E ceva ... gen western SF. Unde e rasismul? in faptul ca practic iti aminteste de colonizarea Americii (ca doar si indienii traiau in armonie cu natura...)? In "colonizare" si "modernizarea" altor civilizatii diferite, mai mult sau mai putin contemporane?!.....Ideea din spate e intr-adevar aceea ca trebuie sa mai vedem si lucrurile altfel decat doar prin prisma interesului material...sa ne mai uitam si la raul pe care il facem in jurul nostru semenilor nostrii si naturii insasi. Mi-a placut filmul intr-un mod in care nu-mi amintesc sa imi fi placut vreun altul pana acum, chiar daca nu are o idee absolut noua... E realizarea si mesajul cele care fac toti banii. Reuseste cumva sa te faca sa te gandesti la "valorile" societatii noastre intr-un alt fel, sa le mai pui putin sub semnul intrebarii... De asta zic ca e genial. Si toti criticii de doi bani, din astia care ajung sa discrimineze albii de frica discriminarii negrilor, n-or sa ma faca sa imi schimb pdv.
  • -1 (1 vot)    
    am vazut,mi-a placut ........ am uitat (Marţi, 12 ianuarie 2010, 22:21)

    sisi [anonim]

    m-am dus la cinema l-am vazut si mi-a placut,
    restul este istorie.dupa ce am iesit din sala am revenit la problemele zilnice.dar nu sunt genul 'cu mintea odihnita' sa stau sa despic firul in patru.fara suparare dar filmul trebuie tratat ca atare : adica este pur si simplu un film si nimic mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri