Intalnire online HotNews.ro

VIDEO AUDIO Luminita Gheorghiu: Haneke m-a intrebat: „Mi-ai vazut filmele?” ”Nu. Da' nici dumneata pe-ale mele”. N-am avut eu emotii in LA, cand l-am intalnit pe Spielberg

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 18 ianuarie 2010, 14:14 Life | Showbiz

Este una dintre cel mai talentate, cele mai profesioniste si cele mai modeste actrite romane. Acest lucru vi l-ar putea spune si Michael Haneke, Lucian Pintilie sau Stere Gulea, dar si Cristi Puiu, Corneliu Porumboiu ori Ciprian Alexandrescu.

Publicul a descoperit-o recent facand comedie in scurtmetrajul „Fata galbena care rade”, de Constantin Popescu, unde multi tineri si-au recunoscut mama. Luminita Gheorghiu nu se teme, insa, de computer, dovada ca a discutat cu cititorii HotNews.ro.


Despre modestie 

Am vazut oameni de mare valoare care nu-si strigau calitatile. Ma gandesc precis - am un exemplu-, la Liviu Ciulei. Era bland, cu indicatii  sotto voce, asculta pe toata lumea. Daca-i propuneai ceva - imi aduc aminte ca repetam cu el „Desteptarea primaverii” si se mai enerveaza cineva din partea tehnica ( cateodata mai reusesc sa fie si nepoliticosi) -, nu raspundea, nu-si punea mainile in sold niciodata. (...) De fapt, valoarea iese la suprafata, nu are cum sa nu iasa. Nu are cum sa nu iasa valoarea. Nu trebuie sa spui tu sau sa faci ceva. Munca ta, daca e bine facuta, s-o mai spui si tu?

Despre colaborarea cu Michael Haneke

* Am fost foarte relaxata cu Haneke, asa cum am fost si la „Morometii”. De fapt, o perioada lunga - pana la 50 de ani - nu am avut emotii nici in teatru, nici in film. Ca sa nu mint, n-am avut emotii nici la „Lazarescu...” pentru ca m-am lasat pe Cristi Puiu, dar cu Haneke a fost atat de bine...

(...) Haneke este un ciudat, are o anumita duritate. De fapt, viata are o duritate pe care el o arata in filme. (...) La ultima secventa, care era o secventa grea (...) am tras 23 de duble - le-am numarat eu. Mi se facuse rau de atata concentrare si de atata desen al situatiei, pentru ca nu poti sa-ti arunci lacrimile pe aparat. In patru propozitii se nuanteaza suferinta. Nimeni nu intelegea de ce mai vrea o dubla (...) si ma miram de ce. Ba ca cinci milimetri de umbra pe nasul meu, ba ca... (....), si am cerut o aspirina ca nu mai puteam. Imi venea sa vomit de atata plans si ma durea capul. Mi s-a dat un fasconal. Fasconalul m-a calmat atat de tare... Nu stiu cate duble am mai tras, am simtit ca nu le fac bine. Si el a zis: „Ce este?” „Nu le fac bine.” S-a terminat filmarea, mi-au adus un tort - era ziua mea de nastere, implineam 50 de ani -m-au aplaudat (pentru ca asa se obisnuieste cand un actor termina zilele de filmare), si a venit la mine politicos, dar destul de dur: „La talentul tau, tu trebuie sa-ti dozezi scena si emotia.” N-am zis nimic, n-am zis: „Domnu' Haneke, dar am facut atatea....” Nu. Dupa un timp mi-a trimis o scrisoare (...) in care spunea ca a vazut materialul si ca e foarte bun si ca lumea a apreciat secventa ca fiind foarte buna si ca el isi cere scuze ca era asa tensionat, pentru ca era ultima zi de filmare si nu-i place sa se desparta de un film, si mai era si ziua mea de nastere. Frumos din partea lui ca mi-a trimis acea scrisoare. Dreptatea era insa total de partea lui. De atunci, si daca-mi vine sa mor nu mai iau nimic nici pe teatru, nici pe film. (n.red. - Nici un medicament.). Trebuie sa-ti controlezi mintea. 

* El (n.red.- Michael Haneke) m-a intrebat la Bucuresti dupa ce am dat probele: „Mi-ai vazut filmele?” „Nu. Da' nici dumneata pe-ale mele.” Am zis-o in gluma. Si, ca sa fiu sincera-sincera, nu stiam de Haneke. Asa ca.... N-am avut eu emotii in LA cand l-am intalnit pe Spielberg, sau pe Clint Eastwood. 
A absolvit IATC-ul in 1972, dar primul sau rol important a venit de-abia in 1988, cand a interpretat-o pe Catrina Moromete in „Morometii” (regia Stere Gulea), unul dintre filmele memorabile ale cinematografiei romane. De atunci, pe langa rolurile din teatru, si cele din film au inceput sa se insire ca margelele - „Trahir si „Trenul vietii” (in regia lui Radu Mihaileanu), „Priveste inainte cu maine” (Nicolae Margineanu), „Code inconnu” si „Le Temps du loup” (Michael Haneke), „Maria” (Calin Netzer), „A fost sau n-a fost?” (Corneliu Porumboiu), „Marfa si banii” si „Moartea domnului Lazarescu) s.a. 

Pentru ultimul a luat in 2006 cele mai multe premii din cariera - Premiul Asociatiei Criticilor de Film din Los Angeles, Cea mai buna actrita - Namur (Belgia), Cea mai buna actrita - Festivalul Transilvania, Cluj-Napoca, Cea mai buna actrita Safi (Maroc). A fost si la Los Angeles, unde a urcat pe scena alaturi de Steven Spielberg, Helen Mirren sau Clint Eastwood si unde s-a simtit foarte iubita, dar a uitat aparatul cu care a imortalizat evenimentul in camera de hotel. 

Luminita Gheorghiu are doua fiice, Maria si Alexandra. Alexandra studiaza regia de film, in vreme ce Maria calca pe urmele tatalui ei, stomatolog de profesie.



Asculta interviul cu Luminita Gheorghiu



Descarca interviul in format MP3


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Ardeal

    Sarut mana, Doamna Gheorghiu!
    Consider ca, desi ati jucat in "Morometii" alaturi de monstri sacri ai filmului si teatrului romanesc, dumneavoastra ati avut cea mai buna prestatie.
    In legatura cu acesta capodopera, vreau sa va adresez doua intrebari, dintre care prima e usor incomoda:
    1. Credeti ca un alt actor in rolul lui Ilie Moromete (de exemplu Gheorghe Dinica) ar fi fost mai potrivit decat maestrul Rebengiuc, care a avut, la randul sau, o reprezentatie memorabila?
    2. In timpul filmarilor, pe langa faptul ca Domnul Stere Gulea v-a cerut sa umblati numai desculti, va amintiti interventia, mai mult sau mai putin subtila, a cenzurii, sau ingerinta partidului si celor doi conducatori?
    Va multumesc si va doresc mult succes in continuare!

    • Luminita Gheorghiu

      Stim cu totii foarte bine ca Gheorghe Dinica este un mare actor, nu a murit pentru ca va trai tot timpul prin filmele pe care noi, in mod categoric, le vom revedea. Dar cred ca Victor Rebengiuc a fost mai potrivit pentru acest rol dintr-un motiv marunt, care conteaza in film si un motiv care este in mintea si in ochii mei, si ma refer la statura lui. Poate ca si altii ar fi putut sa faca foarte bine Ilie Moromete, dar cred ca Victor Rebengiuc era cel mai potrivit. Au fost foarte multe discutii cu organele de partid si de stat prezente la vremea aceea in viata noastra de zi cu zi, dar aceste discutii au avut loc intre Stere Gulea si ei. N-as putea sa numesc o anumita restrictie. Din fericire pentru mine, cel putin, Stere Gulea le-a primit pe toate in piept si a facut fata cu brio pentru ca filmul a iesit pana la urma asa cum il vedeti astazi.
      Ardeal, esti fata sau baiat, ca imi spui saru' mana?

  • Întrebarea nr. 2 carmen

    Buna ziua. De la inceput as dori sa va spun ca sunt o mare admiratoare. Va apreciez nu numai talentul extraordinar pe care il aveti dar si marea modestie de care dati dovada. De curand am revazut Lombarzilor 8 cu la fel de mare placere ca si prima data.
    Doamna Luminita stiu ce inseamna munca si tenacitatea in aceasta meserie. Intamplator fiica mea face parte din aceasta minunata si fascinanta lume. Este un artist tanar care se lupta din rasputeri sa razbeasca pentru ca iubeste din tot sufletul ceea ce face dar care vine dezamagita in fiecare zi de faptul ca nu gaseste intelege nicaieri. Si nu este vb numai de ea ci de aproape toata generatia tanara care face din mare pasiune aceasta meserie. E dezamagita ca s-au lansat atat de multi tineri care nu au studii in arta dar care duc o viata indestulata datorita acestor telenovele pe can ei trebuie sa se multumeasca cu onorarii de mizerie pe un spectacol. Asta pentru ca nu vor sa lase stacheta ata de jos incat sa accepte astfel de situatii. V-as ruga sa le dati un sfat dat fiind experienta pe care o aveti.
    Cu multumiri,
    Mamica unei artiste

    • Luminita Gheorghiu

      Este trist ce imi spuneti. Stiu ce spuneti pentru ca televiziunile sunt pline la fiecare pas de artisti de o vulgaritate nepermisa. Este dureros ce traim. Imi place sa vad oameni frumosi, barbati frumosi, femei frumoase, dar nu trebuie sa vad la fiecare pas sutiene din ce in ce mai minuscule si fustite care abia acopera poponeata. Stiu in ce situatie se afla generatia tanara, si eu sunt ingrijorata ca fetita mea, Alexandra, face regie de film si nu stiu cum va razbi, dar copilul Dvstra trebuie sa nu cedeze, sa se duca la toate castingurile si sa incerce sa afle unde se tin aceste castinguri - la teatre sau la echipele de filmare, sa se bage in baza de date a caselor de filme. Nu e nicio rusine sa se duca sa vorbeasca cu directorii de teatru, sa spuna ca doreste foarte mult sa lucreze si sa fie lasata sa dea o proba, pentru ca exista acest obicei si in teatru, in ultima vreme. Parerea mea personala este ca un talent adevarat nu-ti da pace, nu te lasa sa renunti, indiferent cat de greu este drumul, si daca pasiunea cea mare este aceasta profesie, va reusi pana la urma. Si eu, o mamica de viitoare regizoare si de viitoare medic stomatolog.

  • Întrebarea nr. 3 Lupu

    Stimata Doamna,

    as dori sa va intreb daca s-a discutat vreodata in cercul actorilor care au jucat in Morometii despre o eventuala continuare a acestui film. eu astept de multi ani finalizarea acestui proiect inceput de Stere Gulea.

    Multumesc,
    Dan

    • Luminita Gheorghiu

      Am auzit de destule ori ca s-ar fi dorit sa se faca partea a doua a filmului "Morometii", sigur ca ar fi extraordinar, desi au trecut anii peste noi, si sper ca Stere nu s-ar apuca sa schimbe distributia - sa ne strice sufletul-, dar eu personal, daca as fi intrebata, as lasa "Morometii" acolo unde a ramas, ca pe o mare iubire de care imi voi aduce aminte toata viata. Daca rezultatul nu ar fi acelasi? "Sa-l lasam in glorie".

  • Întrebarea nr. 4 admirator 1

    1.Ati lucrat cu regizori din toate generatiile. Ce diferente exista intre cineastii tineri si cei consacrati?

    2. Mai exista un regizor roman cu care ati vrut sa lucrati in film si nu s-a intamplat ?

    3. Sunteti actrita preferata a fiicei Dvstra, Alexandra? Ce sfaturi 'de baza' i-ati dat, legat de meserie?

    Va multumesc si va urez multa sanatate si succes!

    • Luminita Gheorghiu

      1. N-am fost alintata totdeauna de viata, dar trebuie sa recunosc ca am avut un mare noroc sa lucrez cu regizori talentati, indiferent de varsta lor. Cred ca diferenta dintre un regizor tanar si cel consacrat poate sa fie la capitolul talent, pentru ca ma gandesc- ce diferenta e intre un actor tanar talentat si un actor in varsta? Anii din buletin nu au atata importanta, ci valoarea.

      2. M-ati luat prin surprindere cu intrebarea a doua, e foarte buna, prin simpul fapt ca o sa ma gandesc la chestia asta. Nu stiu daca sunt actrita preferata a Alexandrei,stiu ca s-a folosit in mod "bestial" de aportul meu la filmul de scurtmetraj pe care a trebuit sa-l pregateasca pentru examen, Sper din toata inima sa-i fi fost de folos. Daca ceva n-a fost bine, sunt primul om care se va considera vinovat pentru ca si ea, si foarte multa lume o sa spuna ca am avut experienta. Dar nu cred ca am facut atat de mult filme incat sa pot spune ca m-as pricepe. As sfatui-o, daca Dumnezeu o ajuta sa faca meseria asta pe care ea o iubeste sa nu faca niciodata niciun fel de compromis, sa-si faca un scenariu foarte bun sau macar bun si sa-si faca o distributie potrivita. As mai sfatui-o sa aiba si talent, daca vrea Dumnezeu, dar scenariul si distributia buna sunt deja doua porniri care iti sunt de mare ajutor.

  • Întrebarea nr. 5 Filip

    1. Jucaţi în mai multe filme ale regizorilor din aşa-numitul "nou val". Cum le-aţi răspunde celor care spun că "Lăzărescu" ar fi "mizerabilist", "Poliţist, adjectiv" şi "Marfa şi banii" - lălăieli", ş.a.m.d.?

    2. Cum credeţi c-ar putea fi promovată cel mai eficient introducerea la şcoală a unor cursuri (facultative) de cinema? Vi se par necesare astfel de cursuri?

    3. Cristi Mungiu spunea (citez aproximativ) că următoarea generaţie de cineaşti români va fi obligată să se rupă de curentul social/istoricist al momentului. Că va trebui să inventeze altceva. Are cine să o facă? Şi cum?

    • Luminita Gheorghiu

      Fiecare dintre noi are libertatea sa iubeasca ceva sau nu, sa-i placa un film sau nu si, ca sa nu lungesc povestea, le spun celor care spun ca "Lazarescu..." ar fi mizerabilist , desi nu stiu daca se refera la film in totalitate sau la situatie, dar trecand peste aceasta paranteza, pot sa le spun ca eu nu-l iubesc pe Ingmar Bergman pentru ca in mod sincer cred ca este lipsa mea de disponibilitate de a face corp comun cu scenariile lui. Le-as raspunde ca nu sunt suficient de rafinata sa il iubesc pe Picasso, ca nu sunt suficient de rafinata sa iubesc jazzul elevat, ci doar jazzul clasic, jazzul anilor 30. este foarte bine ca nu suntem toti de aceeasi parere. Eu iubesc foarte tare filmul "American Beauty", dar nu toata lumea are parerea mea. Diferentele ne fac, cred, sa putem comunica mai bine. Ce plictiseala ar fi daca nu ne-am putea contrazice?!

      Nu stiu daca exista posibilitatea ca in scoala sa poata fi introduse cursuri de cinema. Pe vremea mea erau tot felul de activitati extrascolare, cum au fost brigazile artistice sau trupele de teatru. Eu am invatat la Liceul Caragiale si imi aduc cu mare placere aminte de repetitiile dupa cursuri si de concursurile intre sectoare pana ajungeai pe Capitala. Cred ca ar fi foarte binevenite niste cursuri de teatru, de film pentru ca poate cei care au aceasta pasiune ar putea beneficia de ele, dar aceste cursuri ar trebui sa fie poate langa facultatile respective. Sau poate ca are cineva o idee mai buna.

      Nu sunt sigura ca urmatoarea generatie de cineasti e obligata sa se rupa de curentul social-istoricist. Nici nu mai stiu de cand se tot fac filme despre Holocaust, despre tragedia poporului evreu si nu cred ca nimeni si-ar propune vreodata sa incheie acest capitol de istorie. Sunt sigura ca mereu vor aparea regizori talentati, actori talentati, oameni de valoare, si o vor face in felul lor, mai bine spus in felul in care percep viata.

  • Întrebarea nr. 6 luana g.

    Pe ce actor tanar (sau actrita) mizati? Care vi se pare ca va ajunge departe?

    De asemenea, as mai vrea sa stiu care e cea mai importanta calitate de care e nevoie in aceasta meserie, pe langa talent?

    • Luminita Gheorghiu

      Pe Meda Victor si pe Alex Potocean, actorii din "Nunta muta", in regia lui Horatiu Malaele. Cred ca au mari sanse pentru o cariera buna. Mie mi-au placut foarte tare amandoi in "Nunta muta".

      Daca ai talent, ai rabdare sa demonstrezi ca e nevoie de tine pentru ca nu de putine ori trece mult timp sa dovedesti acest lucru , si nu face compromisuri. In toata lumea se mai fac si prietenii de conjunctura. Trebuie sa incerci sa fii intr-o distributie unde oamenii, daca este posibil, sa fie mai buni ca tine, sau macar de valoarea ta. Imagineaza-ti ca vrei sa porti o conversatie despre niste lucruri - sa zicem tablouri, partituri muzicale, piese de teatru -si cel de langa tine n-a vazut, n-a auzit. Valoarea partenerilor te ajuta foarte mult, sa ai cu cine dialoga ca forta interioara, sa aiba cine te motiva, cine te starni, si oamenii talentati din jurul nostru pot face acest lucru.

  • Întrebarea nr. 7 george

    Care e reteta succesului? Poti ajunge departe daca esti talentat, dar mai sensibil, asa, si nu foarte rezistent?

    Pe Dvstra ce v-a ajutat sa rezistati si sa mergeti inainte?

    • Luminita Gheorghiu

      Nu stiu exact care este reteta succesului, in mod obligatoriu trebuie sa fii talentat, desi oameni care au inceput in facultate, de exemplu, cu dreptul, s-au pierdut pe parcurs, si in mod obligatoriu trebuie sa fii rezistent la mai multe lucruri. Nu toata lumea sau cei de care ai nevoie te pot aprecia de la inceput. Trebuie sa ai rabdare sa-i convingi, si rabdarea asta ti-o da dragostea pentru profesie. Daca simti ca nu poti trau fara meseria pe care ti-ai ales-o asta iti va fi de ajutor. Eu m-am bucurat de fiecare rol care mi s-a dat la Teatrul Bulandra din 1975, cand am dat concurs, si nu ma intrista faptul ca alte colege aveau partituri mai importante. Incercam sa fac cat mai bine un rol pe care il aveam de interpretat. Sigur ca au fost roluri pe care as fi dorit sa le fac, si nu ma refer la un personaj anume ci la o partitura mai importanta, dar bucuria ca puteam fi intr-un teatru atat de bun era mai mare decat ideea ca ar trebui si eu sa joc partituri mai importante. Anii aceia au fost anii cei mai frumosi pentru ca eram plina de iubire pentru meseria de actor. Daca exista undeva CV-ul meu de la Bulandra, din 1975 pana acum sunt putine partituri de mare intindere pe care le-am jucat. Deci, ca o concluzie, pasiunea te ajuta sa rezisti.

  • Întrebarea nr. 8 Cristina

    Cat de greu este sa te adaptezi de la jocul pe scena la cel in fata camerelor de filmat?

    • Luminita Gheorghiu

      Sunt lucruri dificile carora trebuie sa le faci fata in timpul unui spectacol de teatru si sunt lucruri dificile pe care trebuie sa le dovedesti in fata camerelor de filmat. Pana la urma este aceeasi profesie. Cred ca un medic bun ar trebui sa opereze cu rezultate bune in orice conditii, tinand cont bineinteles de faptul ca priceperea lui, pregatirea si experienta sunt foarte importante. Fiecare spectacol de teatru e diferit de la o seara la alta pentru ca nu esti robot, nu esti o voce imprimata pe casetofon. Trebuie sa fii pregatit, concentrat, sa dai ce-ti ofera sufletul tau in seara respectiva. Si este obligatoriu sa te gandesti ca oamenii care au iesit din casa si au platit un bilet sa intre la teatru te onoreaza ca sunt in fata ta. Ai o mare obligatie sa nu fii trist ca ti s-a taiat maioneza acasa, sa nu fii bolnav -ca te-ar fi tras un curent, trebuie sa faci un singur lucru: sa te dedici cu dragoste oamenilor care sunt in sala in seara respectiva. Diferenta dupa parerea mea dintre scena si camerele de filmat e doar de distanta. Judecarea unui personaj e singurul lucru care trebuie sa-ti fie calauza. Gasirea trasaturilor personajului X - in niciun caz nu ma gandesc la o spranceana care trebuie ridicata pe scena sa se vada in sala, sau mai putin in fata camerei. Daca judecata mea ca actor in privinta personajului respectiv e corecta, inseamna ca sunt 'adaptata'.

  • Întrebarea nr. 9 berengaria

    Buna ziua,

    Nu am neaparat o intrebare pentru dumneavoastra, am tinut doar sa va felicit pentru longeviva cariera artistica, ma uit cu multa placere la filmele in care jucati. Pur si simplu straluciti, acaparati, emotionati!

    Va multumesc pentru magia pe care o transmiteti dincolo de ecran!

    Cu mult drag, o spectatoare de peste mari si tari!
    Carmen,
    Cipru

    • Luminita Gheorghiu

      Eu am neaparat de spus un lucru: daca mi-ati scris ce mi-ati scris inseamna ca mi-am ales bine meseria. Mi-ati facut un inceput de an minunat. Si eu va multumesc mult.

  • Întrebarea nr. 10 Jean Valjean

    Stimata Doamna Gheorghiu,

    De curand am revazut Morometii, intradevar ati surprins exceptional viata grea a unei femei de la tara in perioda interbelica.
    Ati urcat pe scena alaturi de Spielberg si Clint Eastwood, putini actori se pot mandri cu asta.
    Ce recompensa v-a oferit statul roman pentru acest lucru si pentru intreaga Dvs. activitate de exceptie ?

    • Luminita Gheorghiu

      Recompensa cea mai mare a fost de la Dumnezeu si de la El s-a lasat usor catre Asociatia Criticilor de Film din Los Angeles, dupa care in mainile mele a coborat o placa pe care scrie Best Supporting Actress in "Moartea domnului Lazarescu", si din placa aceasta cate un ziarist a spus ca sunt prima actrita din Romania care a obtinut un astfel de premiu. Statul roman ma 'recompenseaza' acum cand nu-mi da voie sa mai cumulez pensia cu salariul de colaborator. Ce ziceti, nu e bine?

  • Întrebarea nr. 11 dorina dan

    va fi o continuare a serialului Lombarzilor? Un serial exceptional care a ramas netermina...

    • Luminita Gheorghiu

      Aud si eu ca ar dori sa-l continue. N-as vrea sa ma lase sa imbatranesc prea mult si nici sa ma inlocuiasca cu alta nevasta mai frumoasa, mai talentata si mai tanara.

  • Întrebarea nr. 12 Sanda

    Am urmarit de curand Lombarzilor 8 si mi-a placut foarte foarte mult. Abia spre sfarsit mi-am dat seama ca urmaresc un film.Totul era atat de real si de firesc. Toti actorii exceptionali. Astept cu mult drag sa mai vizionez asemenea filme cu actorii pe care-i iubesc atat de mult. Sandra

    • Luminita Gheorghiu

      Sunt de acord cu Dvstra, l-am revazut cand s-a retransmis pe B1 cu sufletul mai linistit si mi-a placut si mie, ca si Dsvtra. Intr-adevar, toti actorii sunt exceptionali.

  • Întrebarea nr. 13 Stefan Abageru

    Sunt un mare fan al filmului Morometii. L-am vazut de nenumarate ori.

    Si am o intrebare.
    In scena cand Catrina se intoarce de la biserica si trece podetul de la poarta si Moromete ii pune piedica, se veded clar ca pe fata Catrinei apare un zambet.
    Intrebarea mea este daca este un zambet premeditat de Stere Gulea sau este un zambet venit din sufletul actritei Luminita Gheorghiu ?

    • Luminita Gheorghiu

      Buna intrebare mi-ati pus, draga domnule Stefan. Nu a fost nimic premeditat de Stere Gulea. Am fost un om fricos si, pe masura ce au trecut anii, aceasta 'calitate' s-a dezvoltat direct proportional cu varsta. Mi-era foarte teama de piedica pe care urmeaza sa mi-o puna Moromete. S-a dat Motor, mi-am facut momentul si in fractiunea de secunda cand am trecut cu bine de piciorul lui Victor Rebengiuc fara sa cad, m-=am bucurat atat de tare ca am inceput sa rad, m-am intors, am dat replica si dupa ce s-a dat Stop am vrut sa-mi cer scuze pentru reactia strict personala. Lor le-a placut si secventa a ramas asa.

  • Întrebarea nr. 14 Laura

    Aceeasi intrebare despre acest serial interesant pe care l-am revazut in aceasta vacanta la B1tv.
    Va fi o continuare? sunt curioasa cum vor evolua relatiile dintre protagonisti.

    Sanatate sa aveti si sa va mai vad in filme si seriale de televiziune.

    • Luminita Gheorghiu

      Sunt zvonuri ca da. Sunt zvonuri ca Vasile si-ar aduce pe viitoarea nevasta in casa, sunt zvonuri ca mi-as aduce si eu pe cineva si , daca se va fi materializa reluarea filmarilor, o sa vedem ce e zvon si ce nu.

  • Întrebarea nr. 15 carmen

    Doamna Luminita va multumesc foarte mult pentru vorbele frumoase si in acelasi timp incurajatoare. Am citit raspunsul dvs cu lacrimi in ochi. Eu sper din tot sufletul meu ca va fi bine pentru tinerii artisti in viitorul apropiat si ca vor fi rasplatiti cum se cuvine pentru dragostea enorma pe care o au pentru aceasta meserie fie ca e actor, coregraf regizor etc.
    Aceeasi mamica de artista

    • Luminita Gheorghiu

      Daca Dvstra ati stii ca prima mea nota la Actorie a fost 7 pentru fizic neconcludent, daca Dvstra ati stii ca mult timp am fost judecata de catre unii numai prin prisma fizicului si ca in anul II de facultate vroiau sa ma dea afara, si daca ati stii ca viata mea in teatru nu a fost deloc simpla, v-ati gandi ca nimic din ce v-am spus nu a fost ca o simpla incurajare. Drumul meu in teatru a fost foarte greu.

  • Întrebarea nr. 16 Diana

    Buna ziua!

    Sunteti una dintre cele mai bune actrite din Romania, de la ora actuala, si sunt atat eu de parerea asta (22 de ani), cat si mama mea (52 de ani). Fiecare dintre noi v-a vazut in filmele generatiei sale si v-a admirat pe masura.
    Ce parere aveti de generatia tanara de regizori din Romania? Cea care ne face pe noi, tinerii, sa indragim filmele romanesti si sa cunoastem actori de care habar n-aveam acum cativa ani?

    • Luminita Gheorghiu

      Am o parere foarte buna despre tanara generatie de regizori, dar intre noi fie vorba, bat si ei spre 40 de ani, si noi tot o tinem cu 'generatia tanara'. Glumesc. Cei care va fac sa indragiti filmele romanesti si sa descoperiti actorii pe care nu-i stiati pana acum sunt regizorii tineri sau mai putini tineri care au facut filme bune. Am si eu o fetita care va implini 22 de ani pe 15 martie, Alexandra, si una care va implini 24 de ani pe 22 februarie.\, Maria. Probabil ca nu ma poti crede, dar ele si voi, cei atat de tineri, sunteti publicul pentru mine cel mai exigent. E greu sa intru intr-un club , sa va iau de acolo si sa va spun eu o poezie ca sa va farmec.desi sa stii ca si mie imi place foarte tare sa dansez. Jur.

  • Întrebarea nr. 17 Alexandru

    Stimata Doamna Luminita,

    Felicitari pentru toate rolurile excelente pe care le-ati realizat! Sunteti, fara a exagera, un monument de talent. Am observat ca abordati in egala masura si la fel de profesionist si scurt metrajele si lung metrajele. Aveti vreun rol preferat pentru fiecare din aceste categorii? Am vazut de curand "Fata galbena care rade" si m-ati lasat mut de admiratie.

    • Luminita Gheorghiu

      Am o singura preferinta in ceea ce priveste rolurile pe care le fac: cele pe care le gresesc cel mai putin. Vreau sa va scot din starea asta de mutenie si sa va invit pe 29 ianuarie, la orele 19.30, la spectacolul "In Piata Vladimir" la Teatrul Nottara, un spectacol de o ora si jumatate. O piesa ruseasca de dor si de of unde joc impreuna cu Emil Hossu. Va las o invitatie cu doua locuri la intrare, pe numele Alexandru Anonim.

  • Întrebarea nr. 18 cristi

    E unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata. V-ati gindit ce impact are asupra zecilor de mii de parinti similari cu personajele din film? Ati vazut vreodata reactia unor spectatori la acest film?

    multumesc si mult succes in continuare

    • Luminita Gheorghiu

      Am vazut reactia unei sali pline la TIFF, Cluj, era coplesitoare. Nu stiu ce impact exact poate sa aiba asupra zecilor de mii de parinti similari cu personajele, dar eu o sa ma apuc sa invat sa umblu la calculator pentru ca am adresa de mail si nu mai vreau sa stau la 'bunul plac' al copiilor mei, sa imi citeasca si sa imi raspunda la mailuri. O sa incep sa ma rusinez daca nu fac ceva in sensul acesta.

  • Întrebarea nr. 19 Diana

    Parintii mei s-au prapadit de ras cand au vazut fata galbena care rade, asa cum era de asteptat, s-au recunoscut pe ei insisi, mai putin la final.
    Daca fiicele dumneavoastra s-ar hotari sa se stabileasca in strainatate, v-ati multumi cu compromisul messengerului sau le-ati urma, parasind astfel Romania?

    • Luminita Gheorghiu

      Daca fiicele mele ar pleca in strainatate, eu am un 'skype' foarte rapid, care se traduce cam asa: un Romtelecom fix si m-am rezolvat. Ani de zile le-am spus sa plece din Romania, chiar in momentele in care era mai bine si erau destul de mici, si mi-au spus ca ele iubesc Romania. Am calatorit mult, dar totdeauna mi-a fost dor chiar de praful de pe strazile Bucurestiului. Nu cred ca as putea parasi vreodata Romania, dar mi-ar placea sa lucrez cu mai multe echipe din strainatate si sa ma mai duc putin la Paris sa beau o cafea buna si pe la New York sa-mi cumpar o rochita si niste bocanci.

  • Întrebarea nr. 20 dana

    Am revazut de curand filmul Lombarzilor8. E un film extraordinar! Puteti sa ne spuneti daca va continua, si de ce s-au oprit filmarile? Va doresc succes, sunteti o mare actrita!

    • Luminita Gheorghiu

      Sper si eu ca va continua serialul, cred ca motivele financiare nu sunt de neglijat vizavi de costurile serialului, dar n-as putea sa va spun cu certitudine de ce s-au oprit filmarile.

  • Întrebarea nr. 21 Oliver Raileanu

    Serialul "Lombarzilor 8" este unul dintre cele mai bune filme romanesti ale tuturor timpurilor. Totusi parca s-a terminat cam subit, ma asteptam sa continue (cel putin asa m-au asigurat si cei de la B1TV intr-un mail acum cativa ani). Aveti cunostinta de ce va urma? Sincere felicitari pentru cariera si rolurile interpretate.

    • Luminita Gheorghiu

      Multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase pe care mi le adresati. Sper si eu ca se vor relua filmarile, sunt niste discutii in sensul acesta si mai stiu ca personajul meu are in mod categoric un iubit pe care chiar il aduce in casa.

  • Întrebarea nr. 22 alina

    Draga doamna Gheorghiu,

    Eu nu vreau sa va intreb nimic, eu vreau doar sa va spun ca va iubesc tare mult si ca mai rar oameni atat de buni, modesti si talentati ca dvs. Avem mare noroc sa ne bucuram de prezenta dvs. in casele noastre prin filmele in care ati jucat.
    Va urez din inima sanatate si fericire, sa mai jucati in filme si piese de teatru si sa ne fermecati in continuare!

    • Luminita Gheorghiu

      Draga Alina,
      desi sunt foarte racita astazi, voi cu vorbele voastre minunate o sa ma vindecati. Poti sa vii la Teatrul Metropolis cand se joaca piesa 'Ajutorul', pe care o joc cu Mihai Constantin, si poti sa vii la Teatrul Nottara unde voi juca 'In Piata Vladimir' impreuna cu Emil Hossu.

  • Întrebarea nr. 23 Cristi

    Doamna Gheorghiu stiu ca aveti si o casa de productie. Ce noutati va aduce respectiva casa de productie in 2010? Cum va alegeti filmele in productia carora va implicati? Cat de greu este sa produci un film in Romania?
    Casa de productie se ocupa si de reclame tv?

    • Luminita Gheorghiu

      Nu am o casa de productie, draga Cristi, am o casa de vacanta la munte. De regula raspund tuturor solicitarilor, desi au fost proiecte chiar importante in care nu m-am implicat. Am avut diferite motivecare tin de fiecare dintre noi. In Romania e ingrozitor de greu sa produci un film pentru ca plecam de la banalul si ingrozitor de importantul cuvant - 'bani'. Numai cu dragoste nu se pot face filme. Daca m-as gandi numai la cat costa electrica, pelicula, si nu vreau sa continui lista, ca nu vreau sa ma intristez azi. Casele de productie se ocupa si de reclame. Daca voi castiga Oscarul, poate voi fi platita serios si o sa ma gandesc sa imi fac o casa de productie.

  • Întrebarea nr. 24 Oli

    Ne puteti impartasi va rog o lista de filme preferate? Dar carti?

    • Luminita Gheorghiu

      Mi-e rusine sa raspund la aceasta intrebare pentru ca am niste gusturi speciale apropo de filme si de carti. Aceste gusturi le-am avut intotdeauna, dar hai sa va dau cateva exemple, si probabil ca o sa radeti de mine sau probabil nici n-ati auzit de filmele despre care va voi vorbi. Fac o precizare: cand m-am nascut, am fost programata cu un cip egal iubire. Azi vazut filmul "Scrisoare de la o necunoscuta", care arulat pe ecranele romanesti acum 200 de ani? Sa amintesc de "Nasul"? Sa amintesc de "American Beauty" unde Annette Bening m-a fascinat? e o lista lunga de filme care imi plac, dar nu-mi plac nici in filme, nici in teatru subiectele politiste. Imi plac filmele si cartile de dragoste, e limita mea, nu vreau sa mint pe nimeni, imi plac filmele cu subiecte unde probleme vietii de zi cu zi sunt in prim-plan.Nu-mi displac westernurile, dar prefer "Love Story", "Gladiatorul", "Un barbat si o femeie", "Clanul Sicilienilor". Si, ca sa ma pot face de ras definitiv, sa-ti dau siun exemplu de carte- "O viata", a lui Andre Maurois. Ma chinuiesc acum sa citesc "Ada si ardoarea", si sunt un om poate prea simplu pentru gusturile pretentioase.







3314 vizualizari

  • Morometii (Luni, 18 ianuarie 2010, 14:46)

    Ardeal [anonim]

    Sarut mana, Doamna Gheorghiu!
    Consider ca, desi ati jucat in "Morometii" alaturi de monstri sacri ai filmului si teatrului romanesc, dumneavoastra ati avut cea mai buna prestatie.
    In legatura cu acesta capodopera, vreau sa va adresez doua intrebari, dintre care prima e usor incomoda:
    1. Credeti ca un alt actor in rolul lui Ilie Moromete (de exemplu Gheorghe Dinica) ar fi fost mai potrivit decat maestrul Rebengiuc, care a avut, la randul sau, o reprezentatie memorabila?
    2. In timpul filmarilor, pe langa faptul ca Domnul Stere Gulea v-a cerut sa umblati numai desculti, va amintiti interventia, mai mult sau mai putin subtila, a cenzurii, sau ingerinta partidului si celor doi conducatori?
    Va multumesc si va doresc mult succes in continuare!
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:10)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ardeal

      Stim cu totii foarte bine ca Gheorghe Dinica este un mare actor, nu a murit pentru ca va trai tot timpul prin filmele pe care noi, in mod categoric, le vom revedea. Dar cred ca Victor Rebengiuc a fost mai potrivit pentru acest rol dintr-un motiv marunt, care conteaza in film si un motiv care este in mintea si in ochii mei, si ma refer la statura lui. Poate ca si altii ar fi putut sa faca foarte bine Ilie Moromete, dar cred ca Victor Rebengiuc era cel mai potrivit. Au fost foarte multe discutii cu organele de partid si de stat prezente la vremea aceea in viata noastra de zi cu zi, dar aceste discutii au avut loc intre Stere Gulea si ei. N-as putea sa numesc o anumita restrictie. Din fericire pentru mine, cel putin, Stere Gulea le-a primit pe toate in piept si a facut fata cu brio pentru ca filmul a iesit pana la urma asa cum il vedeti astazi.
      Ardeal, esti fata sau baiat, ca imi spui saru' mana?
  • arta (Luni, 18 ianuarie 2010, 15:09)

    carmen [anonim]

    Buna ziua. De la inceput as dori sa va spun ca sunt o mare admiratoare. Va apreciez nu numai talentul extraordinar pe care il aveti dar si marea modestie de care dati dovada. De curand am revazut Lombarzilor 8 cu la fel de mare placere ca si prima data.
    Doamna Luminita stiu ce inseamna munca si tenacitatea in aceasta meserie. Intamplator fiica mea face parte din aceasta minunata si fascinanta lume. Este un artist tanar care se lupta din rasputeri sa razbeasca pentru ca iubeste din tot sufletul ceea ce face dar care vine dezamagita in fiecare zi de faptul ca nu gaseste intelege nicaieri. Si nu este vb numai de ea ci de aproape toata generatia tanara care face din mare pasiune aceasta meserie. E dezamagita ca s-au lansat atat de multi tineri care nu au studii in arta dar care duc o viata indestulata datorita acestor telenovele pe can ei trebuie sa se multumeasca cu onorarii de mizerie pe un spectacol. Asta pentru ca nu vor sa lase stacheta ata de jos incat sa accepte astfel de situatii. V-as ruga sa le dati un sfat dat fiind experienta pe care o aveti.
    Cu multumiri,
    Mamica unei artiste
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:16)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen

      Este trist ce imi spuneti. Stiu ce spuneti pentru ca televiziunile sunt pline la fiecare pas de artisti de o vulgaritate nepermisa. Este dureros ce traim. Imi place sa vad oameni frumosi, barbati frumosi, femei frumoase, dar nu trebuie sa vad la fiecare pas sutiene din ce in ce mai minuscule si fustite care abia acopera poponeata. Stiu in ce situatie se afla generatia tanara, si eu sunt ingrijorata ca fetita mea, Alexandra, face regie de film si nu stiu cum va razbi, dar copilul Dvstra trebuie sa nu cedeze, sa se duca la toate castingurile si sa incerce sa afle unde se tin aceste castinguri - la teatre sau la echipele de filmare, sa se bage in baza de date a caselor de filme. Nu e nicio rusine sa se duca sa vorbeasca cu directorii de teatru, sa spuna ca doreste foarte mult sa lucreze si sa fie lasata sa dea o proba, pentru ca exista acest obicei si in teatru, in ultima vreme. Parerea mea personala este ca un talent adevarat nu-ti da pace, nu te lasa sa renunti, indiferent cat de greu este drumul, si daca pasiunea cea mare este aceasta profesie, va reusi pana la urma. Si eu, o mamica de viitoare regizoare si de viitoare medic stomatolog.
  • continuare Morometii (Luni, 18 ianuarie 2010, 16:36)

    Lupu [anonim]

    Stimata Doamna,

    as dori sa va intreb daca s-a discutat vreodata in cercul actorilor care au jucat in Morometii despre o eventuala continuare a acestui film. eu astept de multi ani finalizarea acestui proiect inceput de Stere Gulea.

    Multumesc,
    Dan
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:19)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lupu

      Am auzit de destule ori ca s-ar fi dorit sa se faca partea a doua a filmului "Morometii", sigur ca ar fi extraordinar, desi au trecut anii peste noi, si sper ca Stere nu s-ar apuca sa schimbe distributia - sa ne strice sufletul-, dar eu personal, daca as fi intrebata, as lasa "Morometii" acolo unde a ramas, ca pe o mare iubire de care imi voi aduce aminte toata viata. Daca rezultatul nu ar fi acelasi? "Sa-l lasam in glorie".
  • generatii (Luni, 18 ianuarie 2010, 18:06)

    admirator 1 [anonim]

    1.Ati lucrat cu regizori din toate generatiile. Ce diferente exista intre cineastii tineri si cei consacrati?

    2. Mai exista un regizor roman cu care ati vrut sa lucrati in film si nu s-a intamplat ?

    3. Sunteti actrita preferata a fiicei Dvstra, Alexandra? Ce sfaturi 'de baza' i-ati dat, legat de meserie?

    Va multumesc si va urez multa sanatate si succes!
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:26)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui admirator 1

      1. N-am fost alintata totdeauna de viata, dar trebuie sa recunosc ca am avut un mare noroc sa lucrez cu regizori talentati, indiferent de varsta lor. Cred ca diferenta dintre un regizor tanar si cel consacrat poate sa fie la capitolul talent, pentru ca ma gandesc- ce diferenta e intre un actor tanar talentat si un actor in varsta? Anii din buletin nu au atata importanta, ci valoarea.

      2. M-ati luat prin surprindere cu intrebarea a doua, e foarte buna, prin simpul fapt ca o sa ma gandesc la chestia asta. Nu stiu daca sunt actrita preferata a Alexandrei,stiu ca s-a folosit in mod "bestial" de aportul meu la filmul de scurtmetraj pe care a trebuit sa-l pregateasca pentru examen, Sper din toata inima sa-i fi fost de folos. Daca ceva n-a fost bine, sunt primul om care se va considera vinovat pentru ca si ea, si foarte multa lume o sa spuna ca am avut experienta. Dar nu cred ca am facut atat de mult filme incat sa pot spune ca m-as pricepe. As sfatui-o, daca Dumnezeu o ajuta sa faca meseria asta pe care ea o iubeste sa nu faca niciodata niciun fel de compromis, sa-si faca un scenariu foarte bun sau macar bun si sa-si faca o distributie potrivita. As mai sfatui-o sa aiba si talent, daca vrea Dumnezeu, dar scenariul si distributia buna sunt deja doua porniri care iti sunt de mare ajutor.
  • fara comentarii (Luni, 18 ianuarie 2010, 20:34)

    Marga.S [anonim]

    Stimata Doamna,
    Eu nu am nici o intrebare sa va pun. Vreau doar sa va spun ca va iubesc. Mi-ati bucurat multe momente din viata mea monotona, cu creatia dv. Va doresc sa fiti sanatoasa si sa jucati cat mai mult. Marga, Bucuresti
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:39)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marga.S

      Ma bucur din suflet de cele ce imi spuneti. Am foarte multa nevoie de dragoste. Iubesc iubirea si imi doresc sa fiu sanatoasa si sa pot juca cat mai bine si, ca sa nu fiu modesta, si cat mai mult, ca sa pot sa am parte de afirmatii ca acelea pe care le-ati facut Dvstra.
  • noul val şi actorii "vechi" (Luni, 18 ianuarie 2010, 20:44)

    Filip [anonim]

    1. Jucaţi în mai multe filme ale regizorilor din aşa-numitul "nou val". Cum le-aţi răspunde celor care spun că "Lăzărescu" ar fi "mizerabilist", "Poliţist, adjectiv" şi "Marfa şi banii" - lălăieli", ş.a.m.d.?

    2. Cum credeţi c-ar putea fi promovată cel mai eficient introducerea la şcoală a unor cursuri (facultative) de cinema? Vi se par necesare astfel de cursuri?

    3. Cristi Mungiu spunea (citez aproximativ) că următoarea generaţie de cineaşti români va fi obligată să se rupă de curentul social/istoricist al momentului. Că va trebui să inventeze altceva. Are cine să o facă? Şi cum?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:35)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Filip

      Fiecare dintre noi are libertatea sa iubeasca ceva sau nu, sa-i placa un film sau nu si, ca sa nu lungesc povestea, le spun celor care spun ca "Lazarescu..." ar fi mizerabilist , desi nu stiu daca se refera la film in totalitate sau la situatie, dar trecand peste aceasta paranteza, pot sa le spun ca eu nu-l iubesc pe Ingmar Bergman pentru ca in mod sincer cred ca este lipsa mea de disponibilitate de a face corp comun cu scenariile lui. Le-as raspunde ca nu sunt suficient de rafinata sa il iubesc pe Picasso, ca nu sunt suficient de rafinata sa iubesc jazzul elevat, ci doar jazzul clasic, jazzul anilor 30. este foarte bine ca nu suntem toti de aceeasi parere. Eu iubesc foarte tare filmul "American Beauty", dar nu toata lumea are parerea mea. Diferentele ne fac, cred, sa putem comunica mai bine. Ce plictiseala ar fi daca nu ne-am putea contrazice?!

      Nu stiu daca exista posibilitatea ca in scoala sa poata fi introduse cursuri de cinema. Pe vremea mea erau tot felul de activitati extrascolare, cum au fost brigazile artistice sau trupele de teatru. Eu am invatat la Liceul Caragiale si imi aduc cu mare placere aminte de repetitiile dupa cursuri si de concursurile intre sectoare pana ajungeai pe Capitala. Cred ca ar fi foarte binevenite niste cursuri de teatru, de film pentru ca poate cei care au aceasta pasiune ar putea beneficia de ele, dar aceste cursuri ar trebui sa fie poate langa facultatile respective. Sau poate ca are cineva o idee mai buna.

      Nu sunt sigura ca urmatoarea generatie de cineasti e obligata sa se rupa de curentul social-istoricist. Nici nu mai stiu de cand se tot fac filme despre Holocaust, despre tragedia poporului evreu si nu cred ca nimeni si-ar propune vreodata sa incheie acest capitol de istorie. Sunt sigura ca mereu vor aparea regizori talentati, actori talentati, oameni de valoare, si o vor face in felul lor, mai bine spus in felul in care percep viata.
  • tineri (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:18)

    luana g. [anonim]

    Pe ce actor tanar (sau actrita) mizati? Care vi se pare ca va ajunge departe?

    De asemenea, as mai vrea sa stiu care e cea mai importanta calitate de care e nevoie in aceasta meserie, pe langa talent?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:44)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui luana g.

      Pe Meda Victor si pe Alex Potocean, actorii din "Nunta muta", in regia lui Horatiu Malaele. Cred ca au mari sanse pentru o cariera buna. Mie mi-au placut foarte tare amandoi in "Nunta muta".

      Daca ai talent, ai rabdare sa demonstrezi ca e nevoie de tine pentru ca nu de putine ori trece mult timp sa dovedesti acest lucru , si nu face compromisuri. In toata lumea se mai fac si prietenii de conjunctura. Trebuie sa incerci sa fii intr-o distributie unde oamenii, daca este posibil, sa fie mai buni ca tine, sau macar de valoarea ta. Imagineaza-ti ca vrei sa porti o conversatie despre niste lucruri - sa zicem tablouri, partituri muzicale, piese de teatru -si cel de langa tine n-a vazut, n-a auzit. Valoarea partenerilor te ajuta foarte mult, sa ai cu cine dialoga ca forta interioara, sa aiba cine te motiva, cine te starni, si oamenii talentati din jurul nostru pot face acest lucru.
  • rezistenta (Luni, 18 ianuarie 2010, 21:22)

    george [anonim]

    Care e reteta succesului? Poti ajunge departe daca esti talentat, dar mai sensibil, asa, si nu foarte rezistent?

    Pe Dvstra ce v-a ajutat sa rezistati si sa mergeti inainte?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:49)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      Nu stiu exact care este reteta succesului, in mod obligatoriu trebuie sa fii talentat, desi oameni care au inceput in facultate, de exemplu, cu dreptul, s-au pierdut pe parcurs, si in mod obligatoriu trebuie sa fii rezistent la mai multe lucruri. Nu toata lumea sau cei de care ai nevoie te pot aprecia de la inceput. Trebuie sa ai rabdare sa-i convingi, si rabdarea asta ti-o da dragostea pentru profesie. Daca simti ca nu poti trau fara meseria pe care ti-ai ales-o asta iti va fi de ajutor. Eu m-am bucurat de fiecare rol care mi s-a dat la Teatrul Bulandra din 1975, cand am dat concurs, si nu ma intrista faptul ca alte colege aveau partituri mai importante. Incercam sa fac cat mai bine un rol pe care il aveam de interpretat. Sigur ca au fost roluri pe care as fi dorit sa le fac, si nu ma refer la un personaj anume ci la o partitura mai importanta, dar bucuria ca puteam fi intr-un teatru atat de bun era mai mare decat ideea ca ar trebui si eu sa joc partituri mai importante. Anii aceia au fost anii cei mai frumosi pentru ca eram plina de iubire pentru meseria de actor. Daca exista undeva CV-ul meu de la Bulandra, din 1975 pana acum sunt putine partituri de mare intindere pe care le-am jucat. Deci, ca o concluzie, pasiunea te ajuta sa rezisti.
  • scena/film (Luni, 18 ianuarie 2010, 23:04)

    Cristina [anonim]

    Cat de greu este sa te adaptezi de la jocul pe scena la cel in fata camerelor de filmat?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:56)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Sunt lucruri dificile carora trebuie sa le faci fata in timpul unui spectacol de teatru si sunt lucruri dificile pe care trebuie sa le dovedesti in fata camerelor de filmat. Pana la urma este aceeasi profesie. Cred ca un medic bun ar trebui sa opereze cu rezultate bune in orice conditii, tinand cont bineinteles de faptul ca priceperea lui, pregatirea si experienta sunt foarte importante. Fiecare spectacol de teatru e diferit de la o seara la alta pentru ca nu esti robot, nu esti o voce imprimata pe casetofon. Trebuie sa fii pregatit, concentrat, sa dai ce-ti ofera sufletul tau in seara respectiva. Si este obligatoriu sa te gandesti ca oamenii care au iesit din casa si au platit un bilet sa intre la teatru te onoreaza ca sunt in fata ta. Ai o mare obligatie sa nu fii trist ca ti s-a taiat maioneza acasa, sa nu fii bolnav -ca te-ar fi tras un curent, trebuie sa faci un singur lucru: sa te dedici cu dragoste oamenilor care sunt in sala in seara respectiva. Diferenta dupa parerea mea dintre scena si camerele de filmat e doar de distanta. Judecarea unui personaj e singurul lucru care trebuie sa-ti fie calauza. Gasirea trasaturilor personajului X - in niciun caz nu ma gandesc la o spranceana care trebuie ridicata pe scena sa se vada in sala, sau mai putin in fata camerei. Daca judecata mea ca actor in privinta personajului respectiv e corecta, inseamna ca sunt 'adaptata'.
  • Cinematografia, a saptea arta (Marţi, 19 ianuarie 2010, 9:21)

    berengaria [utilizator]

    Buna ziua,

    Nu am neaparat o intrebare pentru dumneavoastra, am tinut doar sa va felicit pentru longeviva cariera artistica, ma uit cu multa placere la filmele in care jucati. Pur si simplu straluciti, acaparati, emotionati!

    Va multumesc pentru magia pe care o transmiteti dincolo de ecran!

    Cu mult drag, o spectatoare de peste mari si tari!
    Carmen,
    Cipru
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:57)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui berengaria

      Eu am neaparat de spus un lucru: daca mi-ati scris ce mi-ati scris inseamna ca mi-am ales bine meseria. Mi-ati facut un inceput de an minunat. Si eu va multumesc mult.
  • Recompensa (Marţi, 19 ianuarie 2010, 10:48)

    Jean Valjean [anonim]

    Stimata Doamna Gheorghiu,

    De curand am revazut Morometii, intradevar ati surprins exceptional viata grea a unei femei de la tara in perioda interbelica.
    Ati urcat pe scena alaturi de Spielberg si Clint Eastwood, putini actori se pot mandri cu asta.
    Ce recompensa v-a oferit statul roman pentru acest lucru si pentru intreaga Dvs. activitate de exceptie ?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:01)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jean Valjean

      Recompensa cea mai mare a fost de la Dumnezeu si de la El s-a lasat usor catre Asociatia Criticilor de Film din Los Angeles, dupa care in mainile mele a coborat o placa pe care scrie Best Supporting Actress in "Moartea domnului Lazarescu", si din placa aceasta cate un ziarist a spus ca sunt prima actrita din Romania care a obtinut un astfel de premiu. Statul roman ma 'recompenseaza' acum cand nu-mi da voie sa mai cumulez pensia cu salariul de colaborator. Ce ziceti, nu e bine?
  • lombarzilor (Marţi, 19 ianuarie 2010, 10:51)

    dorina dan [anonim]

    va fi o continuare a serialului Lombarzilor? Un serial exceptional care a ramas netermina...
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:04)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorina dan

      Aud si eu ca ar dori sa-l continue. N-as vrea sa ma lase sa imbatranesc prea mult si nici sa ma inlocuiasca cu alta nevasta mai frumoasa, mai talentata si mai tanara.
  • pe cand un nou film? (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:08)

    Sanda [anonim]

    Am urmarit de curand Lombarzilor 8 si mi-a placut foarte foarte mult. Abia spre sfarsit mi-am dat seama ca urmaresc un film.Totul era atat de real si de firesc. Toti actorii exceptionali. Astept cu mult drag sa mai vizionez asemenea filme cu actorii pe care-i iubesc atat de mult. Sandra
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:07)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sanda

      Sunt de acord cu Dvstra, l-am revazut cand s-a retransmis pe B1 cu sufletul mai linistit si mi-a placut si mie, ca si Dsvtra. Intr-adevar, toti actorii sunt exceptionali.
  • Morometii (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:10)

    Stefan Abageru [anonim]

    Sunt un mare fan al filmului Morometii. L-am vazut de nenumarate ori.

    Si am o intrebare.
    In scena cand Catrina se intoarce de la biserica si trece podetul de la poarta si Moromete ii pune piedica, se veded clar ca pe fata Catrinei apare un zambet.
    Intrebarea mea este daca este un zambet premeditat de Stere Gulea sau este un zambet venit din sufletul actritei Luminita Gheorghiu ?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:10)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan Abageru

      Buna intrebare mi-ati pus, draga domnule Stefan. Nu a fost nimic premeditat de Stere Gulea. Am fost un om fricos si, pe masura ce au trecut anii, aceasta 'calitate' s-a dezvoltat direct proportional cu varsta. Mi-era foarte teama de piedica pe care urmeaza sa mi-o puna Moromete. S-a dat Motor, mi-am facut momentul si in fractiunea de secunda cand am trecut cu bine de piciorul lui Victor Rebengiuc fara sa cad, m-=am bucurat atat de tare ca am inceput sa rad, m-am intors, am dat replica si dupa ce s-a dat Stop am vrut sa-mi cer scuze pentru reactia strict personala. Lor le-a placut si secventa a ramas asa.
  • Lombarzilor 8 (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:23)

    Laura [anonim]

    Aceeasi intrebare despre acest serial interesant pe care l-am revazut in aceasta vacanta la B1tv.
    Va fi o continuare? sunt curioasa cum vor evolua relatiile dintre protagonisti.

    Sanatate sa aveti si sa va mai vad in filme si seriale de televiziune.
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:11)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Laura

      Sunt zvonuri ca da. Sunt zvonuri ca Vasile si-ar aduce pe viitoarea nevasta in casa, sunt zvonuri ca mi-as aduce si eu pe cineva si , daca se va fi materializa reluarea filmarilor, o sa vedem ce e zvon si ce nu.
  • mamica (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:27)

    carmen [anonim]

    Doamna Luminita va multumesc foarte mult pentru vorbele frumoase si in acelasi timp incurajatoare. Am citit raspunsul dvs cu lacrimi in ochi. Eu sper din tot sufletul meu ca va fi bine pentru tinerii artisti in viitorul apropiat si ca vor fi rasplatiti cum se cuvine pentru dragostea enorma pe care o au pentru aceasta meserie fie ca e actor, coregraf regizor etc.
    Aceeasi mamica de artista
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:13)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen

      Daca Dvstra ati stii ca prima mea nota la Actorie a fost 7 pentru fizic neconcludent, daca Dvstra ati stii ca mult timp am fost judecata de catre unii numai prin prisma fizicului si ca in anul II de facultate vroiau sa ma dea afara, si daca ati stii ca viata mea in teatru nu a fost deloc simpla, v-ati gandi ca nimic din ce v-am spus nu a fost ca o simpla incurajare. Drumul meu in teatru a fost foarte greu.
  • regizorii (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:29)

    Diana [anonim]

    Buna ziua!

    Sunteti una dintre cele mai bune actrite din Romania, de la ora actuala, si sunt atat eu de parerea asta (22 de ani), cat si mama mea (52 de ani). Fiecare dintre noi v-a vazut in filmele generatiei sale si v-a admirat pe masura.
    Ce parere aveti de generatia tanara de regizori din Romania? Cea care ne face pe noi, tinerii, sa indragim filmele romanesti si sa cunoastem actori de care habar n-aveam acum cativa ani?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:17)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Diana

      Am o parere foarte buna despre tanara generatie de regizori, dar intre noi fie vorba, bat si ei spre 40 de ani, si noi tot o tinem cu 'generatia tanara'. Glumesc. Cei care va fac sa indragiti filmele romanesti si sa descoperiti actorii pe care nu-i stiati pana acum sunt regizorii tineri sau mai putini tineri care au facut filme bune. Am si eu o fetita care va implini 22 de ani pe 15 martie, Alexandra, si una care va implini 24 de ani pe 22 februarie.\, Maria. Probabil ca nu ma poti crede, dar ele si voi, cei atat de tineri, sunteti publicul pentru mine cel mai exigent. E greu sa intru intr-un club , sa va iau de acolo si sa va spun eu o poezie ca sa va farmec.desi sa stii ca si mie imi place foarte tare sa dansez. Jur.
  • Scurte si lungi (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:37)

    Alexandru [anonim]

    Stimata Doamna Luminita,

    Felicitari pentru toate rolurile excelente pe care le-ati realizat! Sunteti, fara a exagera, un monument de talent. Am observat ca abordati in egala masura si la fel de profesionist si scurt metrajele si lung metrajele. Aveti vreun rol preferat pentru fiecare din aceste categorii? Am vazut de curand "Fata galbena care rade" si m-ati lasat mut de admiratie.
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:22)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Am o singura preferinta in ceea ce priveste rolurile pe care le fac: cele pe care le gresesc cel mai putin. Vreau sa va scot din starea asta de mutenie si sa va invit pe 29 ianuarie, la orele 19.30, la spectacolul "In Piata Vladimir" la Teatrul Nottara, un spectacol de o ora si jumatate. O piesa ruseasca de dor si de of unde joc impreuna cu Emil Hossu. Va las o invitatie cu doua locuri la intrare, pe numele Alexandru Anonim.
  • Fata galbena care ride (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:40)

    cristi [anonim]

    E unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata. V-ati gindit ce impact are asupra zecilor de mii de parinti similari cu personajele din film? Ati vazut vreodata reactia unor spectatori la acest film?

    multumesc si mult succes in continuare
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:24)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristi

      Am vazut reactia unei sali pline la TIFF, Cluj, era coplesitoare. Nu stiu ce impact exact poate sa aiba asupra zecilor de mii de parinti similari cu personajele, dar eu o sa ma apuc sa invat sa umblu la calculator pentru ca am adresa de mail si nu mai vreau sa stau la 'bunul plac' al copiilor mei, sa imi citeasca si sa imi raspunda la mailuri. O sa incep sa ma rusinez daca nu fac ceva in sensul acesta.
  • fata galbena care rade (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:45)

    Diana [anonim]

    Parintii mei s-au prapadit de ras cand au vazut fata galbena care rade, asa cum era de asteptat, s-au recunoscut pe ei insisi, mai putin la final.
    Daca fiicele dumneavoastra s-ar hotari sa se stabileasca in strainatate, v-ati multumi cu compromisul messengerului sau le-ati urma, parasind astfel Romania?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:27)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Diana

      Daca fiicele mele ar pleca in strainatate, eu am un 'skype' foarte rapid, care se traduce cam asa: un Romtelecom fix si m-am rezolvat. Ani de zile le-am spus sa plece din Romania, chiar in momentele in care era mai bine si erau destul de mici, si mi-au spus ca ele iubesc Romania. Am calatorit mult, dar totdeauna mi-a fost dor chiar de praful de pe strazile Bucurestiului. Nu cred ca as putea parasi vreodata Romania, dar mi-ar placea sa lucrez cu mai multe echipe din strainatate si sa ma mai duc putin la Paris sa beau o cafea buna si pe la New York sa-mi cumpar o rochita si niste bocanci.
  • Saru' mana! (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:45)

    Ardeal [anonim]

    In cazul dumneavoastra, e valabila formula si din partea unui baiat, dar si a unei fete!
    Mi-ati raspuns cu delicatetea caracteristica.
    Culmea, dar si in rolul tarancii chinuite Catrina, ati fost delicata...
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:28)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ardeal

      Cred ca ai dreptate, apropo de saru' mana. As putea sa spun ca eu chiar am un tic cand e vorba de aceasta formulare.
  • Lombarzilor (Marţi, 19 ianuarie 2010, 11:49)

    dana [anonim]

    Am revazut de curand filmul Lombarzilor8. E un film extraordinar! Puteti sa ne spuneti daca va continua, si de ce s-au oprit filmarile? Va doresc succes, sunteti o mare actrita!
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:29)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Sper si eu ca va continua serialul, cred ca motivele financiare nu sunt de neglijat vizavi de costurile serialului, dar n-as putea sa va spun cu certitudine de ce s-au oprit filmarile.
  • Lombarzilor 8 (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:05)

    Oliver Raileanu [anonim]

    Serialul "Lombarzilor 8" este unul dintre cele mai bune filme romanesti ale tuturor timpurilor. Totusi parca s-a terminat cam subit, ma asteptam sa continue (cel putin asa m-au asigurat si cei de la B1TV intr-un mail acum cativa ani). Aveti cunostinta de ce va urma? Sincere felicitari pentru cariera si rolurile interpretate.
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:31)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oliver Raileanu

      Multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase pe care mi le adresati. Sper si eu ca se vor relua filmarile, sunt niste discutii in sensul acesta si mai stiu ca personajul meu are in mod categoric un iubit pe care chiar il aduce in casa.
  • film (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:16)

    alina [anonim]

    Draga doamna Gheorghiu,

    Eu nu vreau sa va intreb nimic, eu vreau doar sa va spun ca va iubesc tare mult si ca mai rar oameni atat de buni, modesti si talentati ca dvs. Avem mare noroc sa ne bucuram de prezenta dvs. in casele noastre prin filmele in care ati jucat.
    Va urez din inima sanatate si fericire, sa mai jucati in filme si piese de teatru si sa ne fermecati in continuare!
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:33)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina

      Draga Alina,
      desi sunt foarte racita astazi, voi cu vorbele voastre minunate o sa ma vindecati. Poti sa vii la Teatrul Metropolis cand se joaca piesa 'Ajutorul', pe care o joc cu Mihai Constantin, si poti sa vii la Teatrul Nottara unde voi juca 'In Piata Vladimir' impreuna cu Emil Hossu.
  • productii (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:22)

    Cristi [anonim]

    Doamna Gheorghiu stiu ca aveti si o casa de productie. Ce noutati va aduce respectiva casa de productie in 2010? Cum va alegeti filmele in productia carora va implicati? Cat de greu este sa produci un film in Romania?
    Casa de productie se ocupa si de reclame tv?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:36)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi

      Nu am o casa de productie, draga Cristi, am o casa de vacanta la munte. De regula raspund tuturor solicitarilor, desi au fost proiecte chiar importante in care nu m-am implicat. Am avut diferite motivecare tin de fiecare dintre noi. In Romania e ingrozitor de greu sa produci un film pentru ca plecam de la banalul si ingrozitor de importantul cuvant - 'bani'. Numai cu dragoste nu se pot face filme. Daca m-as gandi numai la cat costa electrica, pelicula, si nu vreau sa continui lista, ca nu vreau sa ma intristez azi. Casele de productie se ocupa si de reclame. Daca voi castiga Oscarul, poate voi fi platita serios si o sa ma gandesc sa imi fac o casa de productie.
  • Preferinte (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:22)

    Oli [anonim]

    Ne puteti impartasi va rog o lista de filme preferate? Dar carti?
    • r (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:42)

      Luminita Gheorghiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oli

      Mi-e rusine sa raspund la aceasta intrebare pentru ca am niste gusturi speciale apropo de filme si de carti. Aceste gusturi le-am avut intotdeauna, dar hai sa va dau cateva exemple, si probabil ca o sa radeti de mine sau probabil nici n-ati auzit de filmele despre care va voi vorbi. Fac o precizare: cand m-am nascut, am fost programata cu un cip egal iubire. Azi vazut filmul "Scrisoare de la o necunoscuta", care arulat pe ecranele romanesti acum 200 de ani? Sa amintesc de "Nasul"? Sa amintesc de "American Beauty" unde Annette Bening m-a fascinat? e o lista lunga de filme care imi plac, dar nu-mi plac nici in filme, nici in teatru subiectele politiste. Imi plac filmele si cartile de dragoste, e limita mea, nu vreau sa mint pe nimeni, imi plac filmele cu subiecte unde probleme vietii de zi cu zi sunt in prim-plan.Nu-mi displac westernurile, dar prefer "Love Story", "Gladiatorul", "Un barbat si o femeie", "Clanul Sicilienilor". Si, ca sa ma pot face de ras definitiv, sa-ti dau siun exemplu de carte- "O viata", a lui Andre Maurois. Ma chinuiesc acum sa citesc "Ada si ardoarea", si sunt un om poate prea simplu pentru gusturile pretentioase.
  • Precizare (Marţi, 19 ianuarie 2010, 12:50)

    Ardeal [anonim]

    Doamna Gheorghiu,
    Vreau ca perceptia dumneavoastra despre salutul cu "Sarut mana" sa fie cea pe care am dorit-o, adica legata de marea valoare culturala pe care o reprezentati si nicidecum, cu trimitere la varsta...
    Sarut mana, stimata DOAMNA a TEATRULUI si FILMULUI ROMANESC!
  • Doamna Luminita Gheorghiu (Marţi, 19 ianuarie 2010, 13:12)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Un actor este o persoana care transmite cultura sentimentelor si emotiilor iar teatrul este mijlocul prin care se face acesta initiere! Emotiile si sentimentele sunt mai mult sau mai putin complexe functie de specificul personalitatii si conditiile unei anume societati. Caror roluri credeti ca va potriviti? Aveti optiuni pe care nu indrazniti sa le marturisiti? Imagineaza dna Gheorghiu roluri si piese, altele decat cele propuse pana acum de spatiul autohton? Cred ca doamna are o naturalete autentica.Pacat ca am ratat discutia!
  • Mult succes in continuare! (Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, 15:20)

    Livia [anonim]

    Buna ziua,

    Nici eu nu am o intrebare de adresat, voiam doar sa va felicit pentru rolurile frumoase cu care ne bucurati. Si vreau sa va mai spun ca admir omul modest care sunteti, acum ca v-am "cunoscut" si mai bine prin raspunsurile oferite. Toate cele bune!
  • O mare actritå ! (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 9:20)

    Silvia din Suedia [anonim]

    Stimatå doamnå Luminita Gheorghiu vå iubesc si må bucur ori de cite ori am norocul så aflu noutåti despre domnia voastrå.Sunt o admiratoare de a dvs si vå rog så primiti urårile mele de sånåtate si fericire alåturi de cei dragi.Incontestabilul talent si-a pus amprenta si personajul e de vis....Nu stiu cum så gåsesc o inregistrare cu dvs alåturi de un alt personaj de sex masculin unde interpretati rolul unei familie care-si cumpårå un calculatorr si vor så-l instaleze cu ajutorul fiului lor din stråinåtate...E colosal ! Nici nu stiti citå de adevåratå si realå este toatå povestea.Vrea si tin neapårat så o revåd.Din påcate nu stiu unde s-o caut.Am dat de ea din intimplare.MUltumesc anticipat cu toatå dragostea din Göteborg suedia o admiratoare..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă