VIDEO Mihai Viteazul ocupa locul 3 intre cele mai apreciate filme istorice ale lumii

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:51 Life | Showbiz

Mihai Viteazul, celebra pelicula regizata de Sergiu Nicolaescu si aparuta in 1970, ocupa a treia pozitie intr-un clasament realizat de Internet Movie Data Base, informeaza Ziarul de Iasi. Filmul a fost propunerea Romaniei pentru Oscar in 1972, la categoria "Cel mai bun film strain".

Mihai Viteazul are nota 8,4 pe IMDb (din 2.880 de voturi) si este devansat, la categoria "Filme istorice", de Schindler's List (lansat in 1993, nota 8,9, cu 252.982 de voturi) si de Das Boot (lansat in 1981, nota 8,5, cu 65,552 de voturi).

Filmul, realizat cu ajutorul a 5.000 de figuranti, cu un scenariu de Titus Popovici, mai ocupa locul 6 la categoria "Biografie", locul 15 la "Filme de razboi" si locul 21 la "Filme de actiune", fiind, pana de curand, intre primele 50 de pelicule si la categoria "Filme drama".

Sergiu Nicolaescu s-a declarat impresionat de locul obtinut de Mihai Viteazul (pe care il considera "cel mai greu film din cariera mea"), fiind vorba de un "site american". Totusi, gradul de relevanta al IMDb este considerat unul scazut, deoarece site-ul accepta voturi ale utilizatorilor din toata lumea, dar mai ales pentru ca sistemul de realizare a topurilor permite accesul pe locuri fruntase al unor filme care au un numar scazut de votanti. Astfel, pentru calcularea celor mai apreciate 50 de filme istorice, IMDb a aplicat o metoda bayesiana (dupa matematicianul britanic Thomas Bayes). Detalii aici.

Mihai Viteazul, cu Amza Pellea in rolul principal, a fost filmat la Dunare - Marea Neagra, Calugareni, Alba Iulia, muntii Carpati, Bucuresti, Sibiu, Sinaia, Miraslau, Praga si Istanbul. In 1972, pelicula a fost propunerea Romaniei pentru premiile Oscar, la categoria "Cel mai bun film strain", si a rulat vreme de mai multi ani in cinematografele din Romania si din intreaga lume (fiind difuzat de Columbia Pictures sub denumirea The Last Crusade). Detalii gasiti aici.



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Comuna care sta si se uita la 1 milion de euro, asteptandu-i pe chinezi. Ce s-a ales de liceul tehnologic, abandonat de 3 ani

O investitie de un milion de euro zace fara folos intr-o comuna din Dambovita. Cu bani europeni, dar si de la Ministerul Educatiei, autoritatile au ridicat un liceu tehnologic care ar fi trebuit sa formeze specialisti pentru o fabrica de electronice.



15966 vizualizari
  • +4 (12 voturi)    
    Trivia (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:08)

    tzuptzup [anonim]

    O secventa din "Mihai Viteazu" apare intr-un cadru al fimului E.T. ca tribut al regizorului Steven Spielberg fata de acest film minunat romanesc.
    • -8 (14 voturi)    
      s-a platit (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:53)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui tzuptzup

      banul . laso paia cu tributul . nu e nici un tribut . doar o afacere .
      • +6 (6 voturi)    
        nu-i adevarat (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 19:12)

        anton [anonim] i-a raspuns lui vlad

        te inseli, mereu aceeasi atitudine romaneasca! e o practica recunoscuta ca un regizor sa bage in propriul film scene din alte filme. e vorba nu doar de apreciere, dar si de mesajul artistic.
  • +8 (16 voturi)    
    romani (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:33)

    dan [anonim]

    asa sunt romanii daca unul are succes si e undeva sus se gasesc 10 destepti si comenteaza ca nu e relevant , ca sa vezi ca nu stiu ce si tot asa .Niste imbecili. Filmul lui sergiu nicolaescu care e pe locul 3 nu e relevant , e relevanta tampita aia care habar nu are ce e cu ea care cica e in bilboard pe locul 1 , dar oare chiar a fost , pitipoanca ?
    • -3 (5 voturi)    
      hmm (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:58)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ...cam putine voturi totusi, dar chiar si asa e o realizare intradevar
  • +5 (21 voturi)    
    - (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:43)

    stupidcow [utilizator]

    Mie imi pare fara relevanta topul acela de pe IMDB. 2000 de votanti pentru "Mihai Viteazu" fata de 200.000 pentru "Lista lui Schindler". Ne place sa ne amagim singuri
    • -6 (18 voturi)    
      Pentru stupidcow (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:54)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui stupidcow

      Mai bine te-ai inscrie pe respectivul site sa votezi filmul decat sa spui prostii.
      • +2 (10 voturi)    
        cei mai buni de pe planeta (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:16)

        Gigi Schindler [anonim] i-a raspuns lui Marian

        Atitudine tipic romaneasca...
        • +3 (11 voturi)    
          atitudine (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:26)

          taitta [anonim] i-a raspuns lui Gigi Schindler

          Atitudine tipic romaneasca e atitudinea ta tembelule, din cauza voastra a ajuns Romania de rasul lumii. Toti se excita la vestile rele despre Romania, iar la o veste buna, ba nu-i adevarat, ba daca doamne fereste sa aprecieze cineva, ca imediat ca drogatii incep toti ca ne laudam.Asta e culmea idioteniei, atata timp cand vedem numai ce e urat in Romania toata lumea e multumita. Uitati-va peste gard nefericitilor, sau daca va permiteti mergeti afara sa vedeti cum se lauda toti....ba mai mult cum isi inventeaza merite.
          • -1 (3 voturi)    
            intr-adevar (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:32)

            srg1 [anonim] i-a raspuns lui taitta

            E un hazard sa spui ca a cucerit topurile.
            Pt cin a urmarit topul pe imdb, nu e absolut nimic nou, filmul e pe locul 3 de vreun an si ceva, doi. Au votat foarte putini, e o categorie putin interesanta pentru votanti si nu mi se pare reprezentativa.
            In plus, veti regasi filme ciudate, absolut necunoscute in prima parte a clasamentului (der untergang pe locul 4? come on....).
            Mi-as dori sa fie pe loc fruntas intr-un top reprezentativ intr-adevar, la nivel international, mie imi place foarte mult fimul, dar nu stiu daca nu sunt cumva subiectiv.
            Vreau doar sa nu facem tam tam inainte de a verifica asiduu informatia.
            Ce naiba, nu suntem lautari...
            • 0 (2 voturi)    
              Logica lu' peste (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:30)

              UncleBob [anonim] i-a raspuns lui srg1

              N-am inteles de ce trebuie sa aiba toti gusturile tale. Pentru asta exista votul, sa-ti exprimi parerea.
              Der Untergang e un film foarte bun, tie nu ti-o placea, dar la 74,541 de oameni (si nu oricare oameni, ca sunt anumite reguli) le-a placut. Asa functioneaza topurile.
              • 0 (0 voturi)    
                n-ai inteles nimic (Joi, 21 ianuarie 2010, 14:02)

                srg1 [anonim] i-a raspuns lui UncleBob

                O fi Der Untergang un film bun, dar e de locul 4 in topul all times al filmelor istorice? De ce nu de 7? sau de 11?
                Eu contest modalitatea de calcul, care printr-un anumit tip de ponderare altereaza calitatea informatiei. E un fel de uninominal la noi.....
          • 0 (0 voturi)    
            ai dreptate (Duminică, 24 ianuarie 2010, 14:37)

            Sophia [anonim] i-a raspuns lui taitta

            F corect!
            lipsa de incredere in sine, frustrare...
            cum nu poti sa te bucuri pana si pt alea 2000 de voturi??? nu te bucuri pt un film porno, ci pt un film istoric, ceva bun!! pozitiv!
            nu uita ca filmul a fost facut in perioada comunista..acum 40 ani
      • +6 (6 voturi)    
        IMDB user (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 18:23)

        IDC [utilizator] i-a raspuns lui Marian

        Cu peste 450 de titluri votate pe site-ul respectiv in ultimii 3 ani, pot spune ca sunt rare cazurile in cazul in care un film care are 8 / 2000 se va mentine la macar 7 / 10000.
        Nu ca "Mihai Viteazul" nu ar reusi, dar luand in considerare numarul mic de voturi, nu m-as hazarda in a anunta astfel de victorii.
        • +4 (6 voturi)    
          ha, ha: l-au votat romanii (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 23:30)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui IDC

          daca te uiti la schindler's list mai mult de 50% din cei 130.000 de voturi sint de la US users, pe cind la mihai viteazul sint vreo 200 de useri, sub 10%, restul cred ca sint romani :)
  • +5 (15 voturi)    
    False valori (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:51)

    vlad [anonim]

    singurul lucru prin care impresioneaza un film istoric este numai calitatea costumelor si numarul figurantilor in rolul soldatilor dimensiunea bataliilor reproduse . avand directiva de la PCR sa faca filmul nea sergiu a avut buget cat a trebuit , soldati cati au trebuit . asa film nu se putea realiza in lumea libera . nimeni nu foloseste acolo soldati si atatea resurse ptr a face un film istoric . problema filmelor istorice este ca toata lumea stie intriga si finalul . in rest nimic de mentionat . 4,3,2 este mult mai remarcabil cu 4-5 personaje si buget redus . a fost remarcat si premiat . de mihai viteazul nimic nimic . iar ne credem mari
    • +4 (6 voturi)    
      .. (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:09)

      beno [anonim] i-a raspuns lui vlad

      asa se fac filmele...
      si in state producatorii fac contracte cu armata iar astia aduc tehnica si soldateii... asta inainte de calculator ...
    • 0 (0 voturi)    
      432 (Luni, 25 ianuarie 2010, 0:27)

      stiatzik [anonim] i-a raspuns lui vlad

      pretene, spune-mi sincer.. ce kkt are filmul 4 3 2 impresionant in el ?? e o PORCARIE SINISTRA in care un regizor a dus la extrem si a dramatizat mai mult decat necesar ceva comun acelei perioade.. lucru nou pt europenii de vest.. de asta a castigat premiu la cannes.. iar referitor la mihai viteazu.. filmul trebuia realizat de colombia cu actori americani, insa ceausescu s-a opus.. altfel ar fi fost sigur la oscar si ar fi si castigat... si inca o data.. trebuie sa fi mai mult decat penibil sa compari mihai viteazu cu 4321 am adormit...
  • -2 (18 voturi)    
    catch22 (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:54)

    Gelu [anonim]

    Din cei 3000 de votanti puteti fi siguri ca 99,9% sint romani spalati pe creier de alde Vadim Tudor.
    Restul lumii va vota in (de)favoarea acestei 'capodopere' dupa ce va stii sa deosebeasca Bucharest de Budapest :)
    • 0 (8 voturi)    
      spalati pe creier (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 21:07)

      dodo [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      daca erau romanii asa cum zici tu , atunci iesea Vadim presedinte !!!!!!!!!

      habar n-ai sa apreciezi un film!!!!!!!!!
    • 0 (8 voturi)    
      vai de capul tau (Joi, 21 ianuarie 2010, 2:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      spalati pe creier? nu cred ca ai vazut nimic din acest film...esti undeva in preistoria civ ilizatiei
    • 0 (0 voturi)    
      so? (Joi, 21 ianuarie 2010, 16:30)

      io [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      where's the catch22?
  • +3 (15 voturi)    
    Mihai Viteazul (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:57)

    dan [anonim]

    Si ce frumos recita el din materialele Congresului X !
    Inca o terfelire comunista a istoriei ,marca S. Nicolaescu.
  • +8 (10 voturi)    
    ne imbatam cu apa rece (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:36)

    mihai [anonim]

    Filmul a fost bun la vremea lui, in Romania unde oricum accesul filmelor din exterior era super zgarcit. dar sa tragi asa concluzii bazate pe o irelevanta totala, mi se pare ca iar cautam sa ne imbatam cu apa rece, sa ne cautam tot felul de merite si glorii inexistente. Suntem specialisti in asta.
  • -2 (4 voturi)    
    statistica :) (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:36)

    Razvan [anonim]

    9 comentarii, majoritate negative.
    peste 3000 de vizualizari, din care majoritatea cred ca apreciaza si atata, ca daca vre cineva sa vada un top al filmelor istorice, la o cautare pe google apare Mihai Viteazu sus in lista la unul din primele rezultate.

    Si sa nu credem ca in filmele americane istorice (sau franceze sau englese sau rusesti samd) nu avem texte ajustate anumitor interese.
    • +2 (2 voturi)    
      Cauta pe Google (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:08)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      din alte tari, nu din Romania (vezi ca ai link in dreapta jos "Google.com in English")
      • -1 (3 voturi)    
        cautarea (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:58)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui soferul

        http://www.google.com/search?q=historic+movies+top&ie=UTF-8

        am cautat pe .com, si lista de la imdb era la al al 6-lea link.
        Ce-i drept am pus historic in loc de historical, cum era corect :)
  • 0 (12 voturi)    
    Mihai Viteazul (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:38)

    iovu [anonim]

    Mai presus de clasamente si relevanţe, Mihai Viteazul este un film istoric de referintă in cinematografia mondiala. Cei care nu accepta sa creada asta nu au decat sa urmareasca filme cu buget mai mic, sau cu mai putine personaje, de ce nu doar cu doua personaje, daca se poate, facand sex, nu-i asa , acolo e valoarea......
    • +5 (9 voturi)    
      nu pricep (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 22:58)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui iovu

      Sunt tare curios cine te-a facut pe tine autoritatea in materie de cinematografie mondiala si pe ce criterii ai ajuns la concluzia ca "Mihai Viteazul" e un film de referinta. A luat premii internationale? Se studiaza in scolile de film? A dat nastere vreunui curent in cinematografie? Si sa nu-mi spui ca occidentalii l-au boicotat fiindca a fost facut intr-o tzara comunista - destule filme facute in lagarul comunist au luat oscar sau palme d'or.
      • 0 (0 voturi)    
        hai sa iti explic (Luni, 25 ianuarie 2010, 0:32)

        stiatzik [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

        in caz ca nu stiai, mihai viteazul se studiaza in scolile de film.. in et (fllmul lui spielberg) apar la un momendat secvente din mihai viteazul, steven spielberg declarand ca a ramas impresionat de scenele de batalie ale filmului din timpul in care a studiat filmul ca sa devina regizor..
  • +1 (5 voturi)    
    mihai viteazu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:49)

    vorbe [anonim]

    filmul are cateva scene bune, nea sergiu stia sa plimbe camera, mosul avea instinct pe alegerea cadrelor. ca film istoric, americanii sigur l-au vazut cu alti ochi decat noi, parand mult mai estetic, venind din est, decat il percepeam noi.
    n-o fi important, dar e mai bine decat nimic.
  • +5 (11 voturi)    
    Clasament irelevant (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:57)

    anonim [anonim]

    Daca au votat romanii nu inseamna ca e bun. Sunt curios daca cineva care nu e roman a auzit de acest film.
    Braveheart dupa Mihai Viteazul, ce tampenie.....
    • -1 (1 vot)    
      aha (Vineri, 22 ianuarie 2010, 19:24)

      cata [anonim] i-a raspuns lui anonim

      ai fi surprins sa afli ca mai stiu si altii de filmul asta! altii care evident nu sunt romani!
      macar ai vazut mihai viteazu ? sunt curios
  • +8 (8 voturi)    
    Si unul si altul... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:03)

    Adrian [anonim]

    Vad ca lumea compara 4,3,2 cu Mihai Viteazul si se pare ca nu e loc decat de unul sau de altul. Pentru 1970 Mihai Viteazul a fost o realizare de exceptie, o interpretare fabuloasa a lui Amza Pelea si o scenografie de zile mari. 4,3,2 este un film de care Romania nu s-a folosit cum trebuia, ar fi fost momentul ca noi sa crestem cultural, nu s-a intamplat asa tocmai din cauza celor care "dau la cap" fara discernamant. Romania se poate lauda cu cateva realizari (ca orice natiune de altfel), cu cativa oameni foarte buni in domeniul lor sau, ca in cazul lui Sergiu Nicolaescu, cu o realizare de exceptie din partea unui om cu talent dar cu un caracter infect. Poate ca daca la romani lucrurile nu ar sta doar alb sau negru am fi mai fericiti si mai civilizati. Din pacate la noi totul este alb sau negru (de cele mai multe ori negru) si d-asta nu mai reusim sa gandim normal si logic.
  • +2 (8 voturi)    
    vrabia mihai viteazu... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:06)

    Ali Pasa [anonim]

    Oooo, da, cum sa nu! Iar au dat romanasii gramada sa isi voteze "realizarile", total impartiali. Cam tot asa a fost si cu Parcul Retezat, care era cit pe ce sa fie declarat minune a lumii. Ghiciti cum... (indiciu: da, si acolo a fost cu voturi)
  • +4 (4 voturi)    
    2880 voturi... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:09)

    c [anonim]

    cred ca are cele mai putine..dar aparent cele mai 'consistente' :)..oricum..lucru bun dar fara nici un efect :)

    http://www.imdb.com/chart/history
  • +12 (12 voturi)    
    va scapa ceva... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:15)

    alex [anonim]

    La categoria drama, "Morometii" e pe locul patru cu nota 8.9, cu...1.030 voturi, in timp ce restul au sute de mii de voturi.

    http://www.imdb.com/chart/drama

    Ar fi bine daca ar si reflecta realitatea, ne umflam in pene degeaba cu aceste clasamente.
    • +2 (6 voturi)    
      morometii (Joi, 21 ianuarie 2010, 0:12)

      akabond [anonim] i-a raspuns lui alex

      Morometii e chiar un film bun. Spre deosebire de mihai de mai sus, filmul asta merita sa fie acolo.
  • +7 (7 voturi)    
    fara legatura (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:28)

    fotbalistul [anonim]

    Nu are nici o legatura (oare ?) dar ca sa ma bag in vorba, imi permit sa va amintesc de un un top pe internet, pe un site serios, pentru cel mai bun fotbalist din lume, al tuturor timpurilor era dominat cu autoritate de catre romanul BUMBESCU.
  • -5 (13 voturi)    
    mihai viteazul (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:29)

    lola [anonim]

    cum mai stim sa ne batem joc de realizarile si de istoria noastra!felicitariiI!!!!romanii sunt experti in arta,film,muzica,sport...mereu cand cei criticati si batuti in cap sunt ai nostri...sa va fie rusine pentru ca nu stiti sa apreciati ceea ce aveti!din cauza asta romania va ramane mereu la coada....
    • +6 (12 voturi)    
      Tie sa-ti fie rusine (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:45)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui lola

      Si celor care cred ca trisand vor primi recunoasterea cuiva.
  • 0 (10 voturi)    
    film (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:56)

    ss [anonim]

    sunt tare curios cati din comentatori au vazut filmul stiu despre ce e vorba in el si fac o comparatie cu ce se facea la vremea respectiva cu posibilitatile tehnice de atunci.

    mie mi s-a parut un film excelent .. in conditiile de atunci.
  • -2 (4 voturi)    
    romanasi nostri (Joi, 21 ianuarie 2010, 0:08)

    logofatu mihai [anonim]

    ......avem noi romani un talentceva de speriat......numai sa ne pligem sintem in stare.....ba ca nu stie lumea de bucuresti ba ca ne fac alti tigani........filmul asa cum este el facut mai arata lumii intregi ca am contat si noi pe aici prin balcani....asa cum sa putut , sint curios din cei care critica mereu daca au citit putina istorie
  • +3 (3 voturi)    
    ???!!! (Joi, 21 ianuarie 2010, 8:43)

    ciudatu' [utilizator]

    in top 250 imdb nu e niciun film romanesc. undeva foarte aproape de a intra in top se afla "432".
    numarul mic de voturi afecteaza foarte mult nota filmului. sunt foarte multe productii cotate cu note peste 9 dar au cateva sute de voturi.

    deh... daca tot nu ne lauda nimeni macar sa ne laudam singuri.

    iata cum se calculeaza punctajul pentru top 250 imdb, cel mai relevant top.

    The formula for calculating the Top Rated 250 Titles gives a true Bayesian estimate:
    weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C
    where:
    R = average for the movie (mean) = (Rating)
    v = number of votes for the movie = (votes)
    m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 3000)
    C = the mean vote across the whole report (currently 6.9)

    for the Top 250, only votes from regular voters are considered
    • 0 (0 voturi)    
      Ok, dar preferam in romaneste... (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:26)

      Ruman [anonim] i-a raspuns lui ciudatu'

      It is easy to copy/paste
  • +2 (2 voturi)    
    Și un PS (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:42)

    mamacerghida [utilizator]

    Utilă ar fi comparația cu Saving Private Ryan (care întrunește la fel 8.5 puncte pe IMDB.) :-p
  • +1 (1 vot)    
    Cineastu lu peste (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:14)

    maDDok [anonim]

    A pus cineva mai sus intrebarea "Se studiaza in scolile de film?" Ma mir ca nu a zis niciun aparator a lu Nicolaescu "Da, evident ca se studiaza". Am intalnit multi care chiar cred asta... nu stiu de unde au scos-o, cel mai probabil dintr-un interviu cu marele luptator anticomuist Sergiulica insusi :)
  • 0 (2 voturi)    
    Viteazu (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:40)

    Vasile Vasile [anonim]

    Ma bucur ca o buna parte dintre cititori stiu ca personajul istoric in discutie se numeste VITEAZU, nu Viteazul, caci nu se fac corecturi gramaticale la nume consacrate cu 400 de ani in urma. Din acelasi motiv e RAMNICU Valcea/Sarat, nu Ramnicul.
  • -1 (3 voturi)    
    Precizari (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:47)

    Ivan [anonim]

    Cred ca ar fi interesant sa luam in considerare urmatoarele:

    1. Mihai Viteazul este in topul IMDB (cred ca intre primele 10) de cel putin 6 luni - un an. De atunci am remarcat eu, poate fi chiar de mai multa vreme.

    2. Este interesant in primul rand faptul ca mass media romaneasca nu a observat asta pana acum. Probabil fiindca nu este o stire de tip sex/viol/crima/scandal/politic

    3. Nu vad de ce s-ar chinui cineva sa promoveze in mod exagerat filmul in cadrul topului IMDB si chiar daca ar face-o, efortul de a-l mentine atat de mult nu ar fi justificat.

    4. Chiar nu pricep de ce de fiecare data cand un roman sau Romania inregistreaza un mic succes (spun mic fiindca nu este vorba de un Oscar sau ceva similar) acest fapt este insotit mai degraba de huiduieli.
    • +2 (2 voturi)    
      Re: precizari (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:14)

      berg spiel [anonim] i-a raspuns lui Ivan

      Ivan,

      1. este excelent ca un film romanesc e in topul voturilor utilizatorilor de internet pe un mare site - baza de date - cu filme.

      Pe de alta parte, pe langa ce ai spus mai sus, mai trebuie sa iei in calcul ca:

      2. din cele 2902 voturi, 2502 provin de la utilizatorii din afara statelor unite ale americii. Probabilitate foarte mare ca 90% din cele 2502 voturi sa fie de la romani, mandri de creatia lor. Utilizatorii din statele unite au acordat si ei o nota mare (in medie 8), dar mult mai mica decat omologii lor non-americani (romani) - 8.7

      3. Cu nota respectiva (8.5), filmul s-ar fi aflat in topul 250 - general - al celor mai bune filme (conform utilizatorilor imdb) undeva pe pozitia 40. Insa filmul nu apare in top dintr-un motiv foarte simplu: numarul foarte mic de voturi.
    • -2 (2 voturi)    
      Bine spus (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:48)

      UncleBob [anonim] i-a raspuns lui Ivan

      Filmul e in topul imdb pe locul 3 in Top Rated "History" Titles. Asta e stirea. La cate filme sunt acolo, e ceva notabil.

      Ca ne place sau nu, e alta discutie. Cei de la imdb nu sunt chiar atat de prosti (precum unii de p-aici) si modul de functionare al topului si al votarii, desi nu e perfect, e destul de elaborat.

      Daca cei 2900 de votanti sunt romani patrioti, nu stiu. Insa lucrul asta se poate intampla si la alte filme, din alte tari. Si daca tot au votat pe baza de patriotism, de ce nu i-au dat nota 10, sa fim pe primul loc?
  • +2 (2 voturi)    
    internet voting (Joi, 21 ianuarie 2010, 16:09)

    monica L [anonim]

    "Mihai Viteazul" a fost doar o propunere, nu a fost nominalizat de organizatorii Oscarului la categoria cel mai bun film strain. Pot eu spune din memorie 10 filme istorice cu mult mai valoroase decit acest film romanesc. Cit despre IMDB... sa lasam... e chiar mai slaba opinia decit daca s-ar face un televoting pentru Festivalul Mamaia... Dar cui ii place melodia "Noi sintem romani", desigur, i se poate permite sa considere ca e cel mai bun film istoric ever...
  • +2 (2 voturi)    
    muzica (Joi, 21 ianuarie 2010, 21:32)

    deg [anonim]

    Singurul lucru genial la film e muzica de Tiberiu Olah.
    fara muzica, filmul cade si mai rau, e de neurmarit.
    Muzica filmului este in mod demosntrat mult mai buna decat a "maestrilor" de la Hollywood, Olah fiind un compozitor de geniu pentru muzica clasica universala, pe cand susnumitii n-au scos decat siropurile acomaniatoare ale filmului.
  • +2 (2 voturi)    
    Un film bun (Vineri, 22 ianuarie 2010, 14:24)

    fefe [anonim]

    Trecand de problema denaturarii ordinei in astfel de clasamente, Mihai Viteazul este un fim bun. Comparati cu filmele istorice ale epocii, si chiar cu filme istorice mai recente, si o sa vedeti ca Mihai Viteazul are drama, are tensiune, scene de lupta bunicele, cadru istoric destul de bine lucrat (costume decoruri). Sigur blabla-ul nationalist ii scade din valoare, dar sta bine la comparatie cu multe fileme d egen din vest. Am avut ocazia sa vad si pararea sincera (fara periaj) a unor straini privind cateva filme din astea (adica plus Columna, Dacii) si au fost chiar incantati, spunand ca fata de dudele care s-au produs in america in genul asta de filme acestea sunt chiar filme bune. Erau genul de oameni care considera ca astfel de filme (lupte, costume de epoca) in general nu conduc la cine stie ce capodopere cinematografice si nu era genul lor preferat tinand seama de experientele lor cu filmul american, insa filmele romanesti li s-au parut bune prin comparatie.
  • +2 (2 voturi)    
    Romanii dau nota 10 (Vineri, 22 ianuarie 2010, 16:08)

    AlisCuPar [anonim]

    la toate cretinitatile de filme make in Romania. Nu e cazul in speta. Mihai Viteazul e un film istoric bunicel, dar nu de nota 8,4 (dupa IMDb). Nota facuta de romanii care au dat toti nota 10 filmului. Ia uitati-va la filmele indiene pe IMDb (filme de tot rasul) sa vedeti ce note au. Asa ca lasati-o mai moale cu IMDb-ul asta.
    • -2 (2 voturi)    
      Bravo (Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, 3:10)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui AlisCuPar

      Eu zic ca multi va plangeti de pomana, Filmul este intr-adevar impresionant atat actual, dar mai ales pt. vremea respectiva si pt. tehnicele folosite. Este un film istoric de referinta cel putin pentru noi. Degeaba v-a plangeti ca a fost facut pe vremea PCR si ca sunt numai 3000 de rating-uri si tot felul de scuze. Pe scurt filmul este apreciat de marea majoritate a romanilor si strainilor. Filmul este in top. Ca vreti sau nu este un film care merita respectul atat pentru realizare, actori si productie. Cate din filmele facute dupa 89 v-au impresionat cu ceva?.
  • 0 (0 voturi)    
    de fapt... (Joi, 3 ianuarie 2013, 22:27)

    lith [anonim]

    http://www.imdb.com/search/title?genres=history&num_votes=1000,&sort=user_rating,desc&start=1&title_type=feature

    http://www.imdb.com/title/tt0066078/

    http://www.imdb.com/title/tt0112573/

    doar niste link-uri la intamplare...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri