Piata muncii a evoluat intr-un ritm spectaculos in ultimele decenii: oportunitatile s-au inmultit exponential, domeniile s-au diversificat, iar numarul persoanelor care isi petrec cel putin opt ore pe zi la birou a crescut vertiginos.

IMMOFINANZ_viata la birouFoto: Smile Media

Treptat, aceasta dezvoltare a facut necesara reinventarea mediului de lucru in care ne petrecem aproape o treime din timp, astfel ca birourile anului 2016 au ajuns sa aiba in spate o filosofie proprie. Astazi, spatiile de lucru au incetat sa se limiteze la un loc inchis, cu cateva piese de mobilier si un calculator, si au ajuns sa reprezinte un mediu de viata, care, de cele mai multe ori, pune la dispozitia angajatilor o gama variata de servicii.

”Pe masura ce piata se dezvolta, nevoile companiilor evolueaza. Confortul si starea de bine a angajatilor au devenit deja o prioritate, iar mediul de lucru pus la dispozitia acestora joaca un rol foarte important in acest sens. Astfel, devin esentiale aspecte precum localizarea cladirii de birouri si accesul sau la mijloacele de transport public, flexibilitatea oferita de spatiu si capacitatea acestuia de a fi personalizat, serviciile disponibile in zona respectiva”, spune Sorin Visoianu, Country Manager Operations Romania la IMMOFINANZ, unul dintre cei mai importanti proprietari de cladiri de birouri din Bucuresti.

De ce este aceasta schimbare una benefica? Influenta directa a mediului de lucru asupra productivitatii si starii de sanatate a angajatilor a fost demonstrata in numeroase randuri. Cu toate acestea, aproape 90% dintre angajati se declara nemultumiti de mediul lor de lucru, conform unui studiu Steelcase. Pe de alta parte, dintre cei 11% de angajati foarte multumiti de spatiile lor de lucru, marea majoritate au declarat ca acestea ii ajuta sa se concentreze mai usor, sa isi exprime mai eficient ideile, sa lucreze in echipa, sa se relaxeze si sa se simta parte a companiei pentru care lucreaza.

Intr-adevar, un birou conceput si organizat in conformitate cu nevoile persoanelor care petrec acolo cel putin opt ore pe zi poate face minuni. Un studiu realizat de Universitatea Warwick a aratat ca angajatii fericiti sunt cu pana la 12% mai productivi, in timp ce nivelul de productivitate al celor nemultumiti este cu 10% mai scazut.

”Am deschis agentia noastra in centrul Iride acum 12 ani, in 2004. Aici ne-am format ca echipa, am impartit bucuriile si provocarile in fiecare zi. Conteaza enorm sa lucram intr-un mediu prietenos, luminos si cald, pentru ca acest spatiu ne-a devenit a doua casa si e clar ca ne place. Asta ne ajuta sa ne intampinam clientii mereu cu un zambet”, spune Carmen Ionescu, director agentia Pipera Raiffeisen Bank, cu sediul in complexul de birouri IrideBusiness Park.

Se poate spune ca un numar din ce in ce mai mare de companii inteleg deja ca un mediu de lucru modern, atent construit, poate reflecta valorile brandului, imbunatati starea de sanatate si productivitatea angajatilor, stimula inovatia si colaborarea in cadrul echipelor. Cladirile de birouri au devenit deja o carte de vizita pentru business-ul companiilor care isi desfasoara acolo activitatea. Acestea creeaza valoare, ajuta in procesul de recrutare, intaresc valorile brandului si ofera o certificare a sustenabilitatii.

”Este foarte important pentru noi sa ne promovam valorile si cultura organizationala prin tot ceea ce facem. Mediul in care lucram joaca un rol major in acest sens, pentru ca ne reuneste ca echipa, ne inspira si ne reconfirma propria identitate in fiecare zi. Astfel, localizarea si aspectul sediului, precum si libertatea de a ne personaliza birourile sunt esentiale„, spune Alina Martinovici, HR Manager in cadrul Wizrom Software, companie cu sediul in complexul de birouri S-Park.