Televiziunea este cea mai de incredere sursa de informare pentru consumatorii de media din mediul urban, fiind urmata de radio, internet si presa scrisa. Majoritatea tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani au declarat ca internetul este o sursa importanta de informare si ca mediul online este pe primul loc in topul increderii acordate informatiilor, conform Mediafax.

99% dintre cei care stau la oras au cel putin un televizor, 92% dintre respondenti declarand ca se uita la televizor cel putin o ora pe zi, arata un raport realizat de Agentia de Monitorizare a Presei-ActiveWatch. Intervievatii cred ca emisiunile de stiri ar trebui sa prezinte informatii exacte si noi, sa prezinte solutii atunci cand aduc in discutie probleme si sa nu fie controlate politic. O foarte mica pondere dintre consumatorii de media care observa diferente intre informatiile aparute in mass-media cauta sa le verifice si din alte surse.

Majoritatea celor intervievati au declarat ca mass-media ar putea sa aiba influenta asupra opiniilor si a comportamentelor indivizilor, altii decat ei insisi, in principal prin continuturile violente prezentate in programe de stiri si filme. Dintre respondenti, doar o mica parte au declarat ca s-au gandit la influenta mass-media asupra propriilor persoane. Astfel, tinerii considera ca mass-media ar avea o influenta asupra opiniilor si comportamentelor lor mai ales atunci cand promoveaza modele de reusita in viata.