În timp ce afacerile din întreaga lume adoptă noi practici ca urmare a pandemiei cauzate de noul coronavirus, un pub japonez a apelat la o abordare inedită când vine vorba de siguranța clienților, relatează CNN.

Pub-ul Kichiri ShinjukuFoto: Captura video

Vizitatorii care trec ușa Kichiri Shinjuku din Tokyo, un tip de local tradițional japonez cunoscut sub denumirea de „izakaya”, sunt pulverizați cu dezinfectant la intrare.

„Vrem ca clienții noștri să se simtă în siguranță când intră”, a declarat pentru CNN Rieko Matsunaga, purtătoarea de cuvânt a pub-ului, adăugând că localul este „amenajat pentru a promova respectarea distanțării sociale și prevenirea infecțiilor”.

La intrarea în pub vizitatorii sunt întâmpinați de o recepționeră care le comunică printr-un monitor să se spele pe mâini și să își verifice temperatura cu un termometru. Apoi aceștia pășesc în ceea ce arată ca un scaner de securitate dintr-un aeroport unde sunt pulverizați timp de 30 de secunde cu un dezinfectant pe bază de clor.

Clienții primesc o hartă care le indică unde să se așeze iar apoi scanează cu telefonul un cod QR care le afișează meniul din care își pot plasa comanda. Vizitatorii sunt separați de ecrane acrilice.

Deși proprietarii susțin că măsurile implementate sunt în conformitate cu recomandările ministerului sănătății din Japonia, Organizația Mondială a Sănătății a avertizat că pulverizarea oamenilor cu dezinfectant nu este o idee tocmai bună.

„Pulverizarea cu dezinfectant poate rezulta în afecțiuni ale ochilor, iritații respiratorii și ale pielii și consecințele asupra sănătății ce decurg din acestea”, a anunțat sâmbătă OMS într-o actualizare a recomandărilor privind măsurile de protecție împotriva noului coronavirus.