VIDEO Inna, ironizata din nou de presa britanica
Numita "produs romanesc de export", Inna este comparata Zdob si Zdub, care ar fi avut mai mult succes datorita stilului abordat (cu influente ska si post-punk), mult mai viabil din punct de vedere comercial decat sclipitorul eurodisco propus de artista romana (considera jurnalistul britanic).
Paul Lester vede succesul Innei ca explicabil si constata ca "albumul ei de debut, Hot, este no. 1 in Franta, iar in august si-a lansat in UK cel de-al patrulea single, inregistrand 350.000 de vanzari online".
"Cum a reusit? Nu avem nici cea mai mica idee. Ai fost unul dintre persoanele misterioase care i-au downloadat muzica? Va rugam sa ne anuntati", mai scrie jurnalistul britanic.
"Dar stati asa! De fapt, Inna este, conform topurilor, "unul dintre cele mai bune produse de export ale Romaniei", care (respirati adanc) a vandut peste un milion de albume in toata lume, i-a suflat Keshei prima pozitie in topul US Billboard, a castigat 21 de premii si a aparut pe coperta a peste 30 de reviste din Europa, a avut peste 150 de milioane de vizualizari pe youtube si mai mult de doua milioane de prieteni pe Facebook".
In martie 2010, tot guardian.co.uk cataloga versurile artistei ca fiind"stupide", adaugand ca par a fi fost trecute din limba romana in engleza prin intermediul unui site gratuit de traduceri. BBC Radio 1 o numea pe Inna "Sudoku girl", iar piesa Hot - o bolboroseala.
De asemenea, versurile piesei Hot ("fly like you do it like you're high like you do it like you try like me do it like a woman") erau catalogate anul trecut drept o "gobbledegook" ("bolboroseala"), iar videoclipul "sigur ca nu contine nici o poveste", mai spuneau cei de la BBC.
The Guardian, la fel de ironic, o numea pe Inna "una dintre cele mai atragatoare fiinte de pe Pamant", care insista sa-si populeze videoclipurile cu alte domnisoare la fel de atragatoare. "Este greu sa nu fii fermecat de felul ei de a poza in diva si de versurile stupide" ("loopy"), care par a fi fost trecute din romana in engleza "prin intermediul unui site gratuit de traduceri".
"<<Prosti dar buna>>, cum s-ar spune in Bucuresti", adauga publicatia.
Inna a castigat discul de aur in Olanda
VIDEO Inna a castigat Eurodanceweb Award
Inna, castigatoare la European Border Breaker Awards 2011
Inna a castigat Best Romanian Act 2010 / Artista mai detine momentan locul 2 la Eurodanceweb Award
Inna a obtinut discul de aur in Franta
VIDEO FOTOGALERIE Inna a castigat cinci premii la Romanian Music Awards 2010 / Premiul Best Rock a revenit trupei Voltaj
VIDEO Romania, noul centru al muzicii dance din Europa
VIDEO Inna, desemnata artistul anului in Polonia
VIDEO Inna in presa britanica: Prosti dar buna
INTERVIU Dan Amariei de la OCS despre Inna: Asta nu e muzica. E gunoi

Liber la vaccinarea cu AstraZeneca: Unde sunt acum mii de locuri disponibile în București și cum poți găsi alt centru în țară / Explicațiile autorităților
Scurt ghid de făcut Bugetul franjuri: 10 excepții fiscale care au sărăcit Educația și Sănătatea, tolerate de toți- de la PSD la PNL și USR-PLUS
Ce metode au folosit Franța și Germania pentru a vaccina cât mai multe persoane vulnerabile și cum s-ar aplica și în România
FOTO Pistele de biciclete de pe Splaiul Independenței, trasate vara trecută de o companie municipală și care costă circa 1,5 milioane lei, au început să se degradeze
Nici viața de vegetarian nu e ușoară...fasolea, uleiul, pâinea și brânzeturile sunt în topul scumpirilor comunicate de INS
Poate ca nici muzica lui Rachmaninoff nu iti place, dar totusi a fost unul dintre compozitorii care au scris istorie in muzica, iar fanii acestuia nu pot fi "pokemoni" pentru ca (poate) nu iti place tie muzica sa.
Si exemplele pot continua.
Va e ciuda ca face si pustoaica niste bani din super industria voastra muzicala? Nu trebuie sa fii predictibil ca sa castigi bani.
Intr-adevar: marfa de export.
Gusturile muzicale nu se impun cu un articol in ziar. Duceti-va pustii la muzica sinfonica daca vreti sa le educati gusturile muzicale, dar publicitatea (chiar si negativa) nu poate decat sa-i dea si o mai mare amploare succesului.
Gusturile se discuta, la fel si capacitatea oamenilor de a facer alegeri. Cineva care cumpara o melodie Inna probabil ca nu are un intelect foarte exersat si nici nu este un iubitor de muzica.
Ramane doar un produs de imagine, un bun sexual transmis pe canale media. Cam atat!
Nu este nici o rusine - este loc pentru toate lucrurile pe piata de divertisment - mai ales pentru asemenea produse dedicate fanteziei erotice.
Iar "jurnalistii" de la The Guardian care fac jurnalism precum Inna muzica, sunt doar suparati ca pocnitoarea noastra e mai buna decat ale lor.
Cu ce e mai buna muzica formatiilor amintite de tine fata de cea a Innei, si cum iti explici ca aceste formatii nu au "priza" la public asa cum are Inna?
Merci
chiar pe hotnews era zilele trecute un articol în care zicea că nuș ce manelist colaborează cu Goran Bregovic la un album și va urca pe aceeași scenă cu Eric Clapton ...
Inna are într-adevăr priză la public, dar aș prefera să nu nu ne reprezinte nimeni țara la capitolul muzică decât să ne reprezinte fenomene precum Inna, Chicky Girls etc ...
dar deh, de ce ne-am bucura de succesul unuia de-al nostru? Avem vreun motiv?!
Spania scoate sute milioane din tursimul de clubbin' din Ibizza. De ce n-am avea si noi asa ceva pe litoral?
Cat despre cel care poate compara Z&Z cu partzul asta ... am mari indoieli ca aude cu ambele urechi. De fapt, cred ca nici macar nu aude ...
Nu coboara ea la nivel de subtilitati, nu vrea sa faca cultura . Manele , kitch, prost gust, ce conteaza , vindeeee........
ca si italienilor trec prin acea faza in care se iau de emigranti... la italieni a fost pentru a acoperi incompetenta politiei lor, la englezi e pentru a nu recunoaste ca incep sa fie muci la muzica si alte treburi... probabil de la prea multa bautura.
apropos... asa rau au ajuns frate?! inainte se bateau cu francezii si vikingii... acu se lupta cu romanii... mi-ar fi rusine in locu lor!
PS: mie chair nu-mi place ina..
Intersectia dintre bani si talent egal multime finita.
Tipii zic destul de bine in videoclip cum functioneaza chestia.
Englezii ironizeaza pe buna dreptate metoda prin care muzica trece in plan secund, in spatele unor retete de "succes" cu accent pe prezenta unor d-soare atragatoare.
Romanii nu sunt obisnuiti cu stilul britanic, in care trebuie sa fii informal, sa faci misto de toti, inclusiv de tine insuti, si in nici un caz sa nu te iei prea in serios. Si trebuie sa pui sub semnul intrebarii orice prezinti, nu sa fie ca la "informarile de partid".
Englezii au o anumita admiratie si interes pt chestii exotice. "Cool" in cultura lor e sa fii diferit, non-conformist nu sa fii "in norme", ca in cultura continentala.
Deci nu e neaparat o insulta de moarte sa ti se spuna "gipsy" (desi nu cred ca autorul a spus asa ceva de Inna, dau un exemplu), "balcanic" sau mai stiu eu cum. Si intre ei folosesc epitete de astea si pur si simplu celebreaza diversitatea. E mai mult o manifestare de simpatie deca vreti sa credeti.
Pe de alta parte, de cate ori se traduce un articol de pe-acolo, intr-adevar ne facem de ras, pt ca imediat, pe site-ul respectiv vine pe link "ostirea lui Stefan cel Mare", romanasi indignati aiurea, care intr-o engleza subreda se apuca sa-l certe pe autor si sa zica ca "Romania has biutiful girls and is not only Gipsy, Mister". Asta intr-adevar strica la imagine, parca am fi o turma de babuini care deabia au descoperit calculatorul.
ia uita-te putin la alte stiri de pe site.
problema e in alta parte si anume la ei.
1. ce pleaca de la ei
nu ce spun si daca au dreptate in ce spun conteaza, ci faptul ca privesc intotdeauna de sus.
2. ce ajunge la ei
asta e, ca ei nu prea iau nimic din presa noastra, normal - e greu sa urce stirile acolo sus la ei.
ei isi aleg singuri stirile care merita.
de o pilda, vestita emisiune amintita de tine. aici ai dreptate, este o bascalie permanenta.
nu stiu de ce, dar intotdeauna prefer posturile de stiri americane. in orice caz nu din cauza mistocarelilor antiromanesti.
ar trebui sa fim mandri ca avem un produs romanesc, ce atata carcoteala? rusine!