În zilele noastre totul este smart: telefonul, ceasul, casa, maşina de spălat şi multe alte obiecte. Dacă cineva aude despre un aliment inteligent crede că acest atribut a fost "agăţat" din nou unui produs. Numai că directorul general al Societăţii de Panificaţie din Hajdúság, Tamás Szakács, a înregistrat marca Smart Food (Alimente Inteligente) încă din 2005, înainte de apariţia telefoanelor inteligente.
Ideea s-a bucurat de succes. Astfel că la Marele Premiu Maghiar pentru Inovare pâinea smart a fost selectată pe lista celor 40 de inovaţii recunoscute ale Ungariei."A început să mă preocupe în urmă cu aproximativ două decenii cum se pot fabrica produsele noastre, de exemplu produsele de panificaţie, în aşa fel, încât să aibă o plus valoare şi un efect mai bun asupra organismului uman.
Aceste produse ajung la toată lumea, sunt ieftine. În 2000, am denumit programul nostru de cercetare "Smart Food", a declarat Tamás Szakács, vorbind despre perioada de început. "În primii cinci ani am efectuat doar studii, cu ajutorul medicilor, oamenilor de ştiinţă, al cercetătorilor de piaţă şi al avocaţilor. Scopul nostru a fost dezvoltarea unor produse care, pe lângă gustul lor foarte bun, contribuie la creşterea calităţii vieţii, a sănătăţii oamenilor.
Esenţa concepţiei noastre este aceea că din alimente nu trebuie scoase unele ingrediente, ci trebuie adăugate componente speciale, eficiente şi sigure, care servesc exclusiv sănătăţii", a precizat directorul general, care a adăugat că, de exdemplu, pâinea "Vitajó" conţine o combinaţie unică de vitamine şi săruri minerale, care este capabilă să asigure necesarul zilnic.
Despre modul de introducere a acestor materiale sensibile în produsele de panificaţie, directorul general nu a vorbit, acesta fiind considerat secret comercial. "Trebuie să avem o mare atenţie, deoarece la fabricarea produselor de panificaţie se foloseşte o 'tehnologie fierbinte'. Coaja pâinii se încâlzeşte la 250 de grade Celsius, iar miezul la 96-97 de grade Celsius, modificându-se efectele chimice şi multe alte lucruri.
A trebuit să ne asigurăm că materiile benefice pentru organism sunt păstrate în cantităţi şi calităţi garantate", a mai spus Tamás Szakács, care a mai menţionat că primele "mostre" de pâine au fost realizate în 2005. De atunci au fost efectuate şapte studii clinice, prin implicarea a peste 2.000 de voluntari. Acestea s-au încheiat cu rezultate favorabile, iar acum urmează dezvoltarea pieţei, a adăugat directorul general.
"În primul rând am definit rolul nostru de inovator şi am format un sistem franchise, care creează posibilitatea, într-un cadrul legal foarte strict, fabricării şi comercializării pe bază de exclusivitate a produselor pentru firmele de panificaţie din Ungaria şi din străinătate. Azi avem deja cinci mari parteneri în Ungaria, iar anul viitor dorim să încheiem relaţii de afaceri şi la nivel internaţional", a afirmat Tamás Szakács.
Pai daca cei care o maninca se desteapta, ce ne facem, ca nu o sa mai voteze cu pedesereul?!