​Nutriție și sănătate: Care sunt cele mai nesănătoase fructe? Zahăr, calorii și altele

de A.Th.C.     HotNews.ro
Vineri, 25 iunie 2021, 11:16 Life | Natural


Fructe uscate
Foto: Wikipedia
Sunt bogate în fibre, vitamine, minerale, antioxidanți și pot figura într-o dietă bine gândită. Dar sunt fructe care conțin mai mult zahăr și calorii decât altele. Iar unele pot da efecte secundare la persoane cu anumite afecțiuni cum sunt diabetul și refluxul gastric, scrie Healthline.

Bogate în zahăr:


Curmalele

Sunt apreciate pentru gustul lor dulce și caramelizat. Uscate, sunt adesea folosite ca o gustare rapidă sau ca îndulcitor natural în unele rețete. Deși sunt bogate în antioxidanți și micronutrienți ca potasiul, cuprul și magneziul, 160 de grame (o cană) conțin 451 calorii și 120 de grame de carbohidrați.

Fructele uscate

Cele mai obișnuite varietăți includ mere, struguri, caise, smochine, mango, ananas. În comparație cu cele proaspete, conțin în general mai multe calorii, carbohidrați și zahăr. Cele mai multe sunt bogate în fibre, potasiu și vitamina C. Dar din cauza zahărului se recomandă un consum moderat: 160 g au 477 calorii, 106 g de zahăr și 126 g de carbohidrați.

Mango

Fructul este popular pentru gustul său dulce și textura moale. Aduce o varietate de nutrienți ca vitamina C, vitamina B9 și cupru, dar și 22,5g de zahăr în 165 g de mango.

Bogate în calorii:


Avocado

Conține multe calorii (240 în 150 g) pentru că vine cu grăsimi mononesaturate sănătoase. Este și o sursă bună de vitamine și minerale ca potasiu, vitamina C și vitamine B, dar și de fibre foarte bune pentru digestie.

Nuca de cocos uscată

Fulgii de cocos sunt un ingredient obișnuit în alimente coapte și smoothie, dar și la micul dejun. În special conțin trigliceride cu lanț mediu (MCT), ușor absorbite de organism și asociate cu multe beneficii pentru sănătate: condiție fizică și sănătatea inimii. Chiar dacă sunt bogați în mangan, cupru și seleniu, sunt și în calorii și grăsimi. 93 de grame de fulgi de cocos neîndulciți conțin 560 de calorii și 56 g de grăsimi.

Prune uscate

Datorită conținutului de fibre și efectelor laxative, sunt uneori un remediu natural pentru constipație. Dar, ca și celelalte fructe uscate, sunt relativ bogate în calorii, carbohidrați și zahăr. 174 g conțin 418 calorii, 66 g de zahăr și 111 g de carbohidrați.

Nerecomandate diabeticilor:


Fructe confiate

Sunt obținute prin înmuierea și încălzirea fructelor în sirop de zahăr, rezultând un produs dulce și cu termen lung pentru consum. Nu numai că doar 100 g sunt bogate în calorii (322) și sărace în fibre, dar vin și cu mult zahăr (81 g) și carbohidrați (83 g).

Suc de fructe

Oferă carbohidrați și zahăr concentrat, fără niciun aport de fibre din fructele proaspete. Multe sucuri sunt îndulcite, ceea ce le compromite efectele sănătoase. Multe studii au asociat sucul de fructe îndulcit cu riscul sporit de diabet tip 2.

Fructe conservate în sirop

Deși pot fi o modalitate comodă de introducere a fructelor în dietă, nu sunt recomandate diabeticilor, pentru că sunt bogate în carbohidrați și zahăr și sărace în fibre. Și sunt mult mai bogate în zahăr decît cele conservate în apă. 214 de cocktail de fructe conservate în sirop conțin 36,5 g de zahăr.

Dacă aveți reflux gastric:


Unele fructe pot înrăutăți simptomele în boala de reflux gatroesofagian, cunoscut și drept reflux acid. Deși sunt foarte hrănitoare și recomandate într-o dietă echilibrată, cei cu asemenea simptome trebuie să limiteze consumul.

Portocale și grapefruit

Citricele sunt bogate în vitamină C, potasiu și fibre, dar sunt și puternic acide și pot provoca arsuri gastrice celor cu reflux acid.

Roșii

Deși sunt cel mai des folosite ca legume, roșiile sunt clasificate tehnic drept fructe. Sunt bogate în vitamina C, fibre și licopen – un carotenoid binecunoscut pentru efectele antioxidante. Dar și ele pot da simptome neplăcute celor cu reflux gastric.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6868 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Matematica asta… (Vineri, 25 iunie 2021, 12:12)

    oxbridge [utilizator]

    “160 g au … calorii, 106 g de zahăr și 126 g de carbohidrați.”
    • 0 (0 voturi)    
      În America știința e altfel... (Vineri, 25 iunie 2021, 15:51)

      Scouser [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      În textul original: proteine 4g, zahăr 101g, carbohidrați 120g, fibre 13g - toate în 160g de curmale. Cele 0,6g de grăsimi chiar că nu mai contează. Iar sursa este FoodDataCentral a US Department of Agriculture.
      Într-o altă revistă de ”știință” se vorbește despre „...unele mamifere terestre, ca pescărușii, leii de mare și albatroșii...”, deci se poate și mai bine


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by