De zeci de ani a fost printre primele capitale consumatoare de apa imbuteliata, lansand branduri precum Evian, Volvic sau Vittel. Acum insa, Franta intoarce spatele apei minerale in favoarea celei de la robinet, care este mai ieftina si nu afecteaza mediul inconjurator, arata The Guardian.

Cheltuielile prea mari, combinate cu temperatura nu foarte ridicata si tendintele ecologiste au facut ca vanzarile din aceasta primavara ale marcilor de mai sus sa 'intre la apa' cu 6,7%, comparativ cu anul trecut. Peste 2/3 dintre francezi spun acum ca beau regulat apa de la robinet, comparativ cu cei 59% de acum cinci ani.

In ultimii doi ani, piata apei imbuteliate, care aparent nu putea fi zguduita de nimic, a inceput, totusi, sa plateasca tribut modei ecologiste. Consecintele pe care plasticul nereciclat si emisiile gazelor cu efect de sera le au asupra mediului inconjurator i-au determinat pe francezi sa se gandeasca de doua ori atunci cand fac cumparaturi.

Preturile tot mai crescute la alimente si benzina l-au lasat insa pe francezul de rand fara prea multi bani in buzunar. Confruntati cu alegerea dintre apa de robinet sau cea imbuteliata, care este de circa 200 de ori mai scumpa, majoritatea cumparatorilor aleg ce-i mai convenabil.