Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:
- dintotdeauna s-au folosit ambarcatiunile cu vele, dar in ultimii '50 - '60 de ani a inceput sa se dezvolte navigatia de agrement pentru ca omenirea a ajuns la un anumit nivel de dezvoltare
- in Romania, exista un Yacht Club Regal, care a fost infiintat in ani '20 de o patura elitista
- dupa Razboi aceasta miscare a inghetat, a fost interzisa pentru ca reprezenta o posibila modalitate de a fugi din Romania comunista
- astazi mai sunt putini pasionati de yachting care au invatat de la parintii lor
- vine putenic o noua generatie pe care Fedetatia Romana de Yachting o sprijina pentru ca este pacat sa avem deschidere la mare si o miscare nautica relativ restransa
- Federatia organizeara un campionat de yachting pentru copii
- in Romania, dupa Revolutie, primii pasi au fost facuti de niste pasionati de yachting, pasionati care au trecut peste conditii grele si pe vremea comunismului
- astazi avem cativa oameni de yachting care au cunostinte foarte solide, cu performate in yachtingul pe care il practica, sunt ambarcatiuni care participa la regate internationale
- Regatta Beneteau - NauticLife a ajuns la cea de-a treia editie
- Nautic Life este distribuitorul pentru Romania al producatorului francez de veliere Beneteau
- ambarcatiunile Beneteau reprezinta peste 30% din ambarcatiunile cu vele, de agrement care navigheaza pe marile lumii
- am stabilit ca punct de plecare si sosire al Ragattei Beneteau - Nautic Life Life Harbour - Marina de la Limanu
- vom avea arbitrii internationali care vor juriza aceasta competitie
- sunt oameni care pentru care yachting-ul este un moft, dar sunt o minoritate
- proprietarii de barci din Romania sunt oameni pasionati, carora le place sa navigheze, invata si sunt la curent cu toate noutatile
- organizand o regata pentru acesti oameni pasionati, Nautic Life ii incurajeaza si le ofera cadrul necesar sa se simta bine si sa se bucure de pasiunea lor
As vrea sa vin sa vad acest concurs dar nu am gasit informatiile necesare unui vizitator.
Multumesc.
Multumesc
- ai nevoie de propria ambarcatiune?
- care sunt costurile intretinerii unui velier?
- cat timp dureaza pana cand o persoana obisnuita poate manevra un velier?
Astept cu interes raspunsurile dumneavoastra.
Multumesc!
Nautic Life este distribuitorul pentru Romania al Grupului Beneteau, care este cel mai mare producator mondial de ambarcatiuni cu vele. Ambarcatiunile Beneteau reprezinta peste 30% din numarul ambarcatiunilor cu vele care navigheaza in toata lumea, iar performantele acestor ambarcatiuni sunt cele cele care le recomanda. La Nautic Life se pot obtine prezentari ale ambarcatiunilor cu vele care sa intruneasca solicitarile cumparatorilor, si in plus, putem sa organizam sesiuni de teste fie in Romania, fie la partenerii nostri din Franta, Italia, Spania etc.
Desigur, costurile de intretinere ale unui velier, si in general, a unei ambarcatiuni, sunt legate de dimensiunea si dotarile velierului. In mod normal, pentru un velier mediu, de 10 - 12 m, costurile de intretinere anuale sunt in jur de 2000 de euro, in care sunt incluse cheltuielile legate de pregatirea ambarcatiunii la inceputul sezonului si la sfarsitul lui, precum si costul legat de inchirierea locului din marina pe care il ocupa ambarcatiunea.
Dupa un curs de 3 saptamani la RYS, care include si 2 week-end-uri de practica pe o ambarcatiune cu vele, vor fi obtinute cunostintele primare pentru navigatia cu un velier. Cel putin un an dupa aceea va trebui sa fie urmat un program de practica, in prezenta unui skipper cu experienta pentru a intalni cat mai multe situatii de zone nautice, de conditii meteo si de situatii limita care sa ii ofere experienta necesara pentru a deveni skipper.
Cu cat varsta este mai mica, cu atat mai mult copiii vor prinde gustul navigatiei si, totodata, vor intelege riscurile navigatiei. Am prieteni care si-au luat copiii pe barca prima data cand au implinit un an. Este evident ca la 7 - 8 ani un astfel de copil poate devenii un foarte bun navigator la clasa lui de varsta. Asa se intampla in toate tarile cu traditie - Anglia, Franta, Italia, Spania - unde miscarea de yachting este ingradita numai de spatiile limitate din marine.
In ceea ce priveste costurile, va rugam sa va adresati Federatiei care va va indruma catre cluburile de yachting pentru copii.
Avand o astfel de atutudine responsabila, conditiile specifice pot deveni nu o amenintare, ci o provocare care sa dea o particularitate cautata de concurenti. Deci, da, Marea Neagra si Romania au in interesant potential de organizare a competitiilor internationale, ceea ce incurajam si sprijinim.