​VIDEO Povestea artiștilor din Germania care într-o noapte au coborât în rapel, de la 84 metri, pe unul din turnurile Podului Basarab ca să picteze un mesaj pe care nu-l înțelege nimeni

de Gruia Dragomir     HotNews.ro
Duminică, 4 iulie 2021, 11:52 Life | Prin oraş


Hieroglife pe Podul Basarab, de ORAKLE si ATMO
Foto: Screenshot via Youtube
Doi artiști din Berlin, care se prezintă ORAKLE și ATMO, au venit într-o noapte în București și-au pus niște veste portocalii pe ei și s-au urcat pe unul din turnurile de susținere ale Podului Basarab. După aceea au coborât în rapel de la 84 de metri ca să deseneze niște hieroglife cu vopsea neagră și trafaleți. Artă? Infracțiune? Părerile sunt împărțite.

La sfârșitul lui 2020 albul imaculat al Podului Basarab a fost „pângărit” cu niște hieroglife imense, apărute peste noapte în partea de sus a turnurilor de susținere.

Locuitorii din zonă spun că nu știu ce înseamnă desenele, dar își explică foarte ușor cum au fost făcute, deoarece de ani de zile tineri teribiliștis-au tot cățărat în vârful turnurilor pentru a face echilibristică și a filma clipuri video.

Scara interioară, cea care duce până în vârful turnurilor, nu a fost niciodată păzită prea bine sau securizată, iar dacă pui o vestă galbenă sau portocalie pe tine, nimeni nu te întreabă de sănătate dacă te vede umblând pe acolo.

De altfel, așa au urcat în vârf și cei doi artiști germani care ne-au pictat mândria Bucureștiului, „începută de Băsescu, finalizată de Oprescu”.

„Am fost surprinși cât de ușor ne-am putut urca pe Podul Basarab”



Într-un interviu acordat celor de la Redbull.com, artiștii, care se prezintă ORAKLE și ATMO, au povestit:

„Am avut veste portocalii de semnalizare în timp ce am făcut intervenția. Cred că asta ne-a salvat viețile la un alt nivel. Nu e așa multă securitate în București. Sincer, suntem obișnuiți cu condițiile foarte diferite din Berlin. Am fost surprinși să constatăm cât de ușor ne-am putut urca pe podul Basarab, așa cum se vede și în clip. Nimănui nu i-a păsat de camerele de luat vederi.”

Pentru a afla mai multe despre intervenția artistică pe pe Podul Basarab, l-am contactat pe ORAKLE. Chiar dacă la început s-a arătat interesat să ne povestească mai multe, după ce a spus că dorește să mutăm conversația pe o aplicație mai sigură (Wickr Me), acesta nu a mai răspuns deloc.

Cum se vede și în filmare prin care au documentat intervenția lor artistică de pe podul din București, cei doi artiști urbani au coborât în rapel pe unul dintre turnurile de susținere, de la o înălțime de 84 de metri. În realizarea hieroglifelor, ei au folosit vopsea neagră și trafaleți.



E cunoscut faptul că ORAKLE și ATMO sunt antirasism și antisexism, iar mesajul lor scris pe Podul Basarab le reflectă convingerile. Unul dintre mesaje este numele lui ORAKLE, iar celălalt se traduce prin ANTIFA (mișcare de stânga pornită din SUA, antifascistă și antirasistă).

Dar dincolo de mesaj, fontul cu care au fost scrise aceste cuvinte reprezintă un statement în sine. Este vorba de Pichação (cunoscut ca Pixação), care a apărut în Brazilia anilor ‘40-’50 ca o formă de protest împotriva inegalității și ca răspuns la sloganurile politice care apăreau peste tot în spațiul public.

Atunci mesajele erau scrise pe clădiri, în locuri greu accesibile, cu smoală, nu cu vopsea.

Acest stil de artă urbană de protest a fost reinventat în anii 1980 în Brazilia, când fontul folosit a fost stilizat, sursa de inspirație fiind coperțile albumelor de heavy metal din acea perioadă (Iron Maiden, Judas Priest, AC/DC sau Metallica), care erau foarte apreciate de tânăra generație de artiști brazilieni de atunci.

Tot atunci, mesajele sociale sau politice au trecut pe locul 2, iar artiștii pixadores preferau mai mult să-și scrie numele pe pereți, marcându-și astfel teritoriul.

Revenind la ORAKLE și ATMO, cei doi artiști germani au mai multe astfel de intervenții artistice pe clădiri din Berlin, dar cea din București este cu siguranță cea mai impresionantă prin dimensiuni și totodată cea mai periculoasă lucrare.

Ce spun alți artiști din România despre lucrarea celor doi germani



Hieroglife pe Podul Basarab, de ORAKLE și ATMO. FOTO: Screenshot via YouTube

Am vrut să aflu și cum a fost primită această intervenție artistică de către unii dintre artiștii urbani de la noi, care au multe lucrări (picturi murale) pe zidurile din București sau din alte orașe din România.

Pandele nu știe neapărat cum să se poziționeze și nici nu-i place în mod deosebit cum a ieșit opera celor doi germani:

„Nu am neapărat păreri despre intervenția respectivă, e foarte bine că au făcut-o, dar nu îmi place mie în mod special cum a ieșit. Un ecou al culturii Pixadores din São Paulo, făcut de niște berlinezi… în București, ceea ce este o combinație interesantă.”

IRLO îmi spune din start că, în principiu, nu este de acord cu intervenții artistice pe orice clădire, dar susține că podurile sunt făcute pentru așa ceva și este impresionat de ce au făcut berlinezii pe Basarab.

„Nu sunt de acord cu orice intervenție artistică pe orice clădire, dar există excepții și justificări în funcție de natura clădirii și a conceptului. Adică Podul Basarab nu-l văd ca pe un obiect arhitectural sacru, de care să nu te atingi.

Dimpotrivă, podurile au fost de la început asociate cu graffiti. Dincolo de estetica hieroglifică a intervenției, ce e de admirat aici e curajul și reușita. Să urci acolo și să cobori în corzi, e ceva. Ca-n filme. Eu am văzut din mașină, fără să știu cine a făcut intervenția asta. Am fost impresionat.”

Îl întreb și dacă el ar fi scris altceva acolo, dacă ar fi fost în locul lor: „Eu aș fi scris ceva lizibil, cu un mesaj social sau antipolitic, încât să aibă și impact mesajul.”

De asemenea, IRLO nu crede că autoritățile o să redea podului albul imaculat: „Nu știu dacă o să-l șteargă. Nici măcar nu știu dacă au remarcat-o. Ar fi păcat să nu rămână.”

Și Robert Obert apreciază intervenția artistică a celor doi artiști, chiar dacă e de părere că mulți dintre trecătorii care vor da cu ochii de ea nu vor avea același sentiment.

„Cred că orice intervenție de tipul ăsta e undeva în purgatoriu pentru publicul larg, încă neinformat. Dar, dacă mă întrebi pe mine, e o formă de expresie cu valoare artistică și nu numai.”

Îl întreb și pe el ce ar fi scris pe Podul Basarab dacă ar fi fost în situația ipotetică de a face așa ceva: „Eu nu sunt graffer și nu cred că ar fi vreodată stilul meu să dau așa hardcore. Dar, ipotetic, dacă aș fi fost eu acolo, poate aș fi scris ceva din trip-ul meu, de genul: „bagă blană profeția urbană” sau ceva asemănător.”

Cât despre acțiunile pe care le vor lua autoritățile în ceea ce privesc misterioasele litere de pe podul Basarab, Robert Obert nu poate să-și de-a cu presupusul pentru că nici autoritățile române nu par să creadă că vor face ceva vreodată”.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32520 vizualizari

  • +45 (83 voturi)    
    vreumuri aiurea (Duminică, 4 iulie 2021, 12:02)

    Wheelwright [utilizator]

    Nu se mai mira nimeni ca vandalismul e numita arta in zilele astea.
    • +21 (45 voturi)    
      Au avut și un complice care i-a filmat (Duminică, 4 iulie 2021, 13:40)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      ORAKLE și ATMO, cei doi vandali din Berlin, au avut și un complice care i-a filmat (vezi la minutul 1:05 când apar amândoi în cadru, atârnați cu corzi). S-a folosit și o drona.
    • +19 (39 voturi)    
      Infractiune (Duminică, 4 iulie 2021, 16:35)

      P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      "Artă? Infracțiune? Părerile sunt împărțite."

      Zau?
      1. Intrare prin efractie. Infractiune.
      2. Mazgaleala = vandalism = distrugere = infractiune.

      Nu mai zic de prostul-gust si joasa calitate a grafitti-ului produs de cei doi infractori (+ complice, cum bine zice Rower). O mazgaleala. Ati vazut ce fac adevaratii artisti? Si nu ma refer la Banksy care este cam supra-evaluat.
      Concluzie: avem de-a face cu un simplu act de vandalism.
      • +19 (21 voturi)    
        Corect! Usa era încuiată. Au tăiat lacătul! (Duminică, 4 iulie 2021, 22:38)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui P.Antipov

        Nu poate fi vorba de vreo neglijenta de partea romana. Usa de metal care asigura accesul în pilonul podului, prin interiorul căruia au urcat ORAKLE și ATMO, era încuiată. Unul din ei, la minutul 0:41 pe video, folosește un clește de forță sa taie lacătul (s-au mai făcut comentarii pe tema asta). Avem de-a face cu intrare prin efracție pentru săvârșirea infracțiunii de vandalism.
      • +3 (7 voturi)    
        si mai corect (Luni, 5 iulie 2021, 9:43)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui P.Antipov

        ar fi ca astia sa fie caurati de cei are au datoria.
        gandi-ti va numai un posibil atac terorist.antifa e cunoscuta serviciilor si nu numai,pt activitatile lor.
        aaaanyway: acum antifa este ''mișcare de stânga pornită din SUA'' o mai mare prostie nu am mai auzit in viata mea.cati anisori ane autorul,12?
        i-a dat puful?
        HN.va faceti de ras intr-un mod nefericit
    • +5 (17 voturi)    
      "artisti" (Duminică, 4 iulie 2021, 18:34)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      "artisti"
    • 0 (6 voturi)    
      hmm (Luni, 5 iulie 2021, 12:51)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Vandalism este sa ridici o casa cu acoperis de aur in care spui povesti stupide, pe cheltuiala statului! Ala se numeste vandalism!
  • +35 (71 voturi)    
    vandalism ridicat la rang de "arta" (Duminică, 4 iulie 2021, 12:28)

    carmen_i [utilizator]

    Pe langa gunoiul traditional din Bucuresti, aproape ca nu exista un zid care sa nu fi fost mazgalit de "artisti" cu mizeriile lor vizuale.
    La fel si indivizii care au murdarit podul, niste putori care nu fac nimic util pentru societate, dar care sunt chinuite de talent.

    Sungurul mesaj pe care-l transmit este ca autoritatile de la noi sunt platite degeaba si nu sunt in stare sa pazeasca bunurile publice.
    • +3 (5 voturi)    
      Ma-ntreb si va-ntreb: (Luni, 5 iulie 2021, 5:58)

      isus si hristos [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Militia, sau alte "Organe" ar trebui sa pazeasca podurile?! Cred ca au treburi mai importante! Din cate am inteles, exista dovezi, prin care cei trei pot fi trasi la raspundere, daca organele de urmarire penala isi vor face treaba...!
  • +44 (66 voturi)    
    Pe coloana din stânga scrie ORAKLE (Duminică, 4 iulie 2021, 12:41)

    Rower [utilizator]

    Numele proștilor pe toate gardurile.

    Este evident ca pe coloana din stânga cele 6 hieroglife sunt de fapt literele O R A K L E stilizate.

    Vii la București ca sa-ți scrii numele de pictor pe un pod?! Asta numai arta nu este.

    Citat:
    "Doi artiști din Berlin, care se prezintă ORAKLE și ATMO, au venit într-o noapte în București și-au pus niște veste portocalii pe ei și s-au urcat pe unul din turnurile de susținere ale Podului Basarab. După aceea au coborât în rapel de la 84 de metri ca să deseneze niște hieroglife cu vopsea neagră și trafaleți. Artă? Infracțiune? Părerile sunt împărțite."
  • +21 (41 voturi)    
    Orice oriunde (Duminică, 4 iulie 2021, 12:59)

    Concretramirez [utilizator]

    Deci, în București, oricui îi trece orice prin cap, poate să transpună într-o spoială cât mai măreață și să nu i se întâmple nimic. Asta de încurajare pentru alți „artiști” în viitor.
    Zici că sunt semnele dintr-un OZN, ca în filmul Hangar 18.
  • +16 (32 voturi)    
    În mod cert este un mesaj... (Duminică, 4 iulie 2021, 13:08)

    rubberduck [utilizator]

    Către extratereștrii: „Gen, nu veniți aici, coane, că o să vă pară rău.”
  • +43 (61 voturi)    
    Doi maimutoi (Duminică, 4 iulie 2021, 13:21)

    Victtor [utilizator]

    Se viseaza artisti pentru ca exista cativa analfabeti care ii admira. Oamenii care au studii serioase nu se entuziasmeaza cand vad aceste acte de huliganism.
  • +25 (43 voturi)    
    Sat fara caini (Duminică, 4 iulie 2021, 14:11)

    Koczka [utilizator]

    Mediatizarea acestei acțiuni și comentariile privitoare la lipsa de supraveghere a unui obiectiv cei adevărat public e un fapt negativ deoarece poate atrage si alte actiuni periculoase pentru integritatea oricarui obiectiv din RO.
    In orice tara din UE politia supravegheaza cu milioane de camere de luat vederi toate locurile publice si intervine prompt in cazul oricaror actiuni suspecte.
    Pana si grafiti-urile sunt aprobate in prealabil de autoritatile locale, in caz contrar se iau masuri de identificare a autorilor, amendati si pusi sa achite contravaloarea lucrarilor de neutralizare.
    Inca o data o nota proasta pentru cei ce se ocupa de securitate si paza .
  • +22 (38 voturi)    
    Daca erau niste baieti cu flexuri (Duminică, 4 iulie 2021, 14:38)

    Gargara3 [utilizator]

    Ce usor au intrat intr-un spatiu care trebuia super asigurat. Daca in locul "artistilor" erau niste baieti cu flexuri care taiau cablurile de sustinere ale podului, in timp ce politistii locali dormeu prin birouri ? Nicusoare fa ceva ? Nu ai bani nici de niste lacate ?
    • +12 (20 voturi)    
      Sau dacă puneau (Duminică, 4 iulie 2021, 15:46)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Gargara3

      o bombă? Sunt mulți idioți pe lumea asta. Să avem grijă și să păzim non stop obiectivele majore! Bine că s-a întâmplat asta, să le mulțumim așa numiților artiști că ne-au atras atenția și să luăm măsuri pe viitor.
    • +6 (14 voturi)    
      imi aduc aminte (Duminică, 4 iulie 2021, 18:36)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Gargara3

      imi aduc aminte ca erau vremuri cand unele poduri avea paza armata...
  • +30 (42 voturi)    
    Hartiștii lu pește prăjit (Duminică, 4 iulie 2021, 14:40)

    Lovercraft [utilizator]

    mai nou fiecare nesimțit își scrie numele pe un gard și zice că e artist
  • -5 (9 voturi)    
    Se uita, se uita.. (Duminică, 4 iulie 2021, 14:44)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Dracu sa ma ia daca inteleg ceva !
    Cronica, ati citit-o !?
  • +35 (45 voturi)    
    Au folosit un clește pt taiat lacătul = efracție ! (Duminică, 4 iulie 2021, 15:00)

    infractiune [utilizator]

    La minutul 0:42 se vede foarte clar că au folosit un clește pentru fier beton, ca să taie lacătul . . .

    Măi oameni buni, cum puteți vorbi de ”artă” din moment ce ”artiștii” au intrat prin efracție ???

    Dacă pica unu din rapel direct pe carosabil, și-l lua unul pe capotă ? Să vezi atunci ce ”grafiti” cu sânge ieșea. Și poate mai primea acel șofer și dosar penal pentru ucidere din culpă.

    În concluzie, chiar mă mir ce face poliția sau sri-ul, cum nu se sesizează din oficiu, din moment ce oricine poate pune în pericol siguranța circulației.

    Alo, poliția, vă sesizați din oficiu ?
    • +15 (19 voturi)    
      Mai rau decat prostii... (Duminică, 4 iulie 2021, 16:32)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui infractiune

      care se filmeaza cum sparg un magazin si pun clipul pe FB folosind contul cu numele lor...
  • -26 (42 voturi)    
    Sunt neplăcut surprins (Duminică, 4 iulie 2021, 15:24)

    SKBjull [utilizator]

    De conaționalii care strigă după Miliție. Ați chemat Miliția când ați băgat bani în buzunarul portarului ca să vă vedeți o rudă pe patul de spital, crezând că poate e pentru ultima oară? Sau când Dragnea a micționat pe națiune întreagă?

    Publicitatea, fie ea și proastă, e publicitate. Mai mult, niște nemți au venit aici cu un mesaj din Brazilia. Mesajul e global. Ați citit despre mesaj? Și-au atins scopul.
    • +6 (12 voturi)    
      Dacă plătesc alții să repare (Duminică, 4 iulie 2021, 19:31)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      Tot infracțiune e.
      Legat de ruda de la spital, dacă se poate dovedi ca ai expus pe altcineva din spital sau chiar pe ruda la un patogen încălcând legea, atunci și tu ești de vină.
      • 0 (0 voturi)    
        Mulțumesc pentru răspuns (Marţi, 6 iulie 2021, 17:01)

        SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Asta încercam să subliniez. Suntem mai libertini, deși ne considerăm conservatori. Eu unul mă împac mai bine cu polițiștii români decât cu cei de afară. Dacă nu ești nesimțit, în România scapi ieftin. Românii spun că e un lucru rău, eu încerc să spun că ar trebui să fie brand de țară. Ce alte șanse avem să fim cunoscuți global?
  • +5 (23 voturi)    
    Bucuresti (Duminică, 4 iulie 2021, 15:24)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Capitala Rumeinului. Sat fara câini.
  • +19 (25 voturi)    
    Interesant (Duminică, 4 iulie 2021, 15:25)

    Cataleya [utilizator]

    Arata ca scrierile ce apar pe navele extraterestre din Star Trek si e remarcabila acuratetea, mai ales la acele dimensiuni.
    Nu arata rau, doar ca pt "omul de rand" e imposibil de descifrat si oricum n-are absolut nicio legatura cu romanii, cu Romania sau cu Bucurestiul.

    Ca mesaj e o nonvaloare - efect nul.
    E ca si cum ai scrie "sarmale" pe o cladire din Hong Kong
    • +5 (9 voturi)    
      Corect sub toate aspectele! (Duminică, 4 iulie 2021, 19:53)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Nu, nu vad arta, trec des pe Podul Grant dar nu observasem "mesajul" acesta.
      Ai dreptate:
      - "arata ca scrierile ce apar pe navele extraterestre din Star Trek " - asta a fost prima mea impresie
      - "e remarcabila acuratetea" - par o scriere realizata industriala, profesionista, nu un slogan mazgalit in graba!
      - "ca si cum ai scrie "sarmale" pe o cladire din Hong Kong"- excelent exemplul!
  • +28 (36 voturi)    
    Low IQ (Duminică, 4 iulie 2021, 15:29)

    mescaline [utilizator]

    Au ajuns tocmai germanii sa vandalizeze in Romania pentru a afisa mesaje antifasciste, te umfla rasul.

    Urmeaza vandalizarea fostelor colonii africane cu mesaje antirasiste?
  • +11 (21 voturi)    
    derbedei cu pretentii de artisti (Duminică, 4 iulie 2021, 16:30)

    qwerasdf [utilizator]

    artist e Banksy... astia sunt la nivel de suporteri de echipa dinamo, steaua.. aia care se bat cu jandarmaii si care scriu pe blocuri mesaje obscene, gen "mu** steaua / etc".
    Sa scrii niste chestii pe garduri, stalpi, pereti... asta nu e arta. E vandalizare. Pacat ca nu exista o lege in care sa fie obligati toti derbedeii astia sa curete mizeriile astea de scrisuri.
    • -1 (11 voturi)    
      Poate pentru tine (Duminică, 4 iulie 2021, 18:06)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Dar si ala este tot un maimutoi. Artisti sunt cei care au facut scoli serioase, au muncit mult, au experienta si lucreaza pentru binele oamenilor, nu pentru scarbirea lor.
  • +10 (18 voturi)    
    ? (Duminică, 4 iulie 2021, 16:44)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Si - serios acuma - ii va intreba cineva de sanatate pe infractorii care se lauda pe youtube cu infractiunea lor?
  • +4 (12 voturi)    
    Is curios cand un artist o sa albeasca un perete (Duminică, 4 iulie 2021, 17:06)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    Sa-l faca alb cu trafaletul, da' alb, de preferinta cu var, pictura suprematista gen.
  • +8 (18 voturi)    
    am primit un scuipat mare in fata , toti! (Duminică, 4 iulie 2021, 17:17)

    danton68 [utilizator]

    incepand cu mine si terminand cu seful statului !
    autoritatea statului( sri, politie, primarie, guvern, politie locala, firme de paza.... salubritate si tot ce exista in romania) este zero!
    • -5 (9 voturi)    
      zero? (Duminică, 4 iulie 2021, 18:15)

      stunt [utilizator] i-a raspuns lui danton68

      A mai aterizat unul in Piata Rosie din Moscova cand Rusii erau miezul din fanta :)))
  • +13 (21 voturi)    
    oare (Duminică, 4 iulie 2021, 17:45)

    Nevermind [utilizator]

    Ce articole ar fi fost in jermanica daca niste romani ar fi vandalizat ceva asemanator la ei? Eventual un mcv2.
  • +3 (9 voturi)    
    de fapt (Duminică, 4 iulie 2021, 18:16)

    gigilu [utilizator]

    bajetii trebuiau sa scrie "Nici o masa fara peste" dar a batut vantul si le-a alunecat trafaletele. Se vede ca sefu' lor nu stia unde ii trimite, ca lozincile astea nu prind la romani. In Bucuresti doar enerveaza oamenii care si asa-s satui de mizerie.
    • +5 (9 voturi)    
      nostalgie! (Duminică, 4 iulie 2021, 19:56)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Complet off-topic, dar ce ai mentionat mi-a starnit nostalgia dupa Iepoca de Aur, cand pe piscina Rapid-ului scria cu litere imense:
      "Consumati peste oceanic"!
  • +8 (10 voturi)    
    Artă? (Luni, 5 iulie 2021, 2:27)

    Dalla [utilizator]

    Singurul si adevaratul motiv pt care păcălicii ăia au comis intrarea prin efracție și vandalismul asupra unui obiectiv militar (toate podurile sunt si obiective militare) a fost acela ca cineva sa scrie despre fapta lor de vitejie in presă și eventual niste gură-cască (noi, de pildă) să o comenteze în fel și chip.
    Cât despre mesajul artistic, între cei doi și puradeii de cartier care fac kaki în lift ca să se amuze după aceea nu e decât o diferență de stil si de mijloace artistice.
    Întrebarea e: îi întreabă cineva de sănătate înainte să iasă din țară, sau ne facem o poză cu ei și rămânem cu cacaoa in lift? Că bani de amendă sigur au, la sculele pe care le-au adus...
  • +6 (8 voturi)    
    apropo (Luni, 5 iulie 2021, 9:29)

    Cata_ [utilizator]

    daca la plecare puneau niste explozibili in pilon si aia era arta?
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Luni, 5 iulie 2021, 14:52)

    a.nonim [utilizator]

    De unde atata dilema intre arta si infractiune? Atata timp cat nu exista acordul proprietarului si certificat de urbanism este infractiune fara niciun fel de dubiu.
    Autoritatile ar trebui sa se sesizeze pe baza probei video. Daca cineva s-ar fi laudat cu vandalizarea unei masini sau provocarea unui accident s-ar fi facut imediat o ancheta. De ce trebuie sa toleram vandalizarea cladirilor?
    Daca sunt atat de "talentati", de ce nu fac un vernisaj, de ce nu vand "arta" pe care o produc? Pentru ca in afara de niste inadaptati n-ar da nimeni doi bani pe mizeriile lor.
  • -3 (3 voturi)    
    da speriati rau mai sunteti (Luni, 5 iulie 2021, 15:31)

    GNG [utilizator]

    ... toti visati numai atentate teroriste. Undeva mai sus s-a spus ..." Artisti sunt cei care au facut scoli serioase.." , artistii adevarati sunt cei care au talent, nu stiu artist renumit talentat care sa urmeze cursurile unei scoli serioase. Revenind la cazul de fata, valoarea unui artist este data de pretul cu care sunt vandute creatiile sale, respectivii nu stiu cat au vandut si la ce preturi, putem vorbi eventul de arta stradala.
  • +2 (2 voturi)    
    VANDALISM...nu arta !.... (Luni, 5 iulie 2021, 16:57)

    Olyx [utilizator]

    Pedeapsa ar fi sa refaca podul asa cum a fost...
  • 0 (0 voturi)    
    Fara legatura cu dezbaterea privind infractiunea/o (Marţi, 6 iulie 2021, 16:06)

    Bog_dan [utilizator]

    Podul Basarab a fost intradevar ”Inceput de Basescu si terminat de Oprescu” numai ca podul despre care se vorbeste este Podul Ciurel


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by