Te-ai intrebat vreodata de ce Mona Lisa nu are sprancene? La expozitia din cadrul "Alive Gallery" (Seul), o poti intreba acest lucru pe insasi femeia cu zambet misterios. Expozitia prezinta un concept inovator: poti sta de vorba cu personajele operelor de arta, acestea miscandu-se si vorbind ca si cum ar fi vii.

"In perioada renascentista, atunci cand am trait eu, fruntile inalte erau considerate a fi foarte frumoase, iar femeile isi radeau sprancenele, pentru a-si face fruntea sa para mai mare", iti va raspunde Mona Lisa.

Expozitia combina picturile cu tehnica 3-D si cu metode de recunoastere a vocii, astfel incat vizitatorii pot discuta chiar cu artistii insisi despre lucrarile acestora. Kim Hyun-Jung, curatorul galeriei, spune ca "picturile sunt combinate cu animatii tridimensionale si cu holograme, insufland astfel, la propriu, viata lucrarilor".

De tehnologia moderna au beneficiat 62 de opere de arta, printre ele aflandu-se "Mona Lisa"si "Cina cea de taina". Mona Lisa este programata sa raspunda la peste 100 de intrebari zilnic.

Organizatorii galeriei spera ca punerea capodoperele vechi intr-o lumina noua va suscita mai mult interesul vizitatorilor. "Am aplicat o tehnologie prin care personajele din operele de arta se pot misca si vorbi, ca si cum ar fi prins viata", spune una dintre organizatoarele galeriei. "Aceasta initiativa este o premiera mondiala", a mai spus aceasta.

Una dintre educatoarele venite la galerie cu grupul de copii spune ca acestia se concentreaza mult mai bine, multumita activitatii interactive: "Inainte, copiii oboseau repede privind picturi cu explicatii plictisitoare. Acum, se distreaza foarte mult aici, pentru ca pot interactiona cu picturile. E cu totul diferit fata de ce am intalnit in alte muzee", spune educatoarea.

Organizatorii galeriei spera ca, pe viitor, sa poata exporta aceasta tehnologie, astfel incat, in curand, poate ca si tu vei putea vorbi personal cu Michelangelo despre lucrarile sale.

Aici o poti urmari pe Mona Lisa raspunzand intrebarilor copiilor.

Sursa: cctv.com, reuters.com