Scuterul - o solutie viabila pentru traficul infernal

de C.M,S.B.     HotNews.ro
Miercuri, 16 aprilie 2008, 15:14 Life | Prin oraş


Cu scuterul ajungi mai rapid la intalniri
Foto: zapworld.com
 documente
Deocamdata nu avem levitatia la degetul mic, RATB-ul se misca la fel de incet ca un automobil, iar metroul acopera doar partial Bucurestiul. Scuterul ar putea fi o solutie pentru a scapa mai rapid de ambuteiaje, claxoane si cuvinte noi invatate de la soferi.

Cu un mijloc de transport pe doua roti te poti strecura mai usor, gasesti repede un loc de parcare, este usor de manevrat, iar timpul petrecut in trafic se reduce substantial.

Cat de grea este insa renuntarea la confortul pe care il ofera masina, in favoarea libertatii de miscare, aflam de la Ionut Dima, angajat la Reader's Digest. "Practic, am fost obligat sa renunt la masina si sa cumpar scuter din cauza traficului infernal din Capitala. Timpul petrecut in trafic se dublase si eram obligat sa ma trezesc dis de dimineata ca sa ajung in timp util la serviciu", a declarat Dima.

"Nu regret ca am renuntat la masina in favoarea scuterului", a mai afirmat acesta, precizand ca scuterul l-a ajutat sa reduca timpul petrecut in trafic de la 45 de minute, la 15.

Potrivit Mihai Micu, director executiv Motorland, vanzarea de scutere si motociclete s-a triplat in ultimii doi ani, principalii clienti fiind firmele de curierat sau cele care fac livrari la domiciliu. Acestea prefera sa isi trimita angajatii pe motoare sau scutere pentru ca in acest mod castiga timp, economisesc bani si reusesc sa ajunga la mai multe destinatii pe parcursul unei zile.

"Companiile care ne solicita serviciile vor sa onoram comanda intr-un timp foarte scurt. Astfel, mopedele si scuterele au devenit pentru noi o necesitate, pentru ca trebuie sa fim rapizi la orice ora din zi, nu doar atunci cand majoritatea bucurestenilor sunt la serviciu", a declarat Razvan Nica, angajat la o firma de curierat.

Cat de sigur este sa conduci un scuter?

Daca ideea de a circula cu un scuter te incanta, ar fi bine de stiut ca acest mijloc de transport prezinta si unele dezavantaje. In primul rand, vremea va avea intotdeauna un cuvant de spus. Temperaturile scazute si precipitatiile te vor obliga sa renunti ocazional la scuter.

Un alt dezavantaj il reprezinta neglijenta soferilor de autovehicule in trafic. Potrivit statisticilor, in anul 2007 in aproximativ 18% din accidentele rutiere soldate cu ranire au fost implicate scutere sau motociclete. In aproximativ 45% din cazuri au fost vinovati conducatorii vehicolelor pe doua roti. Dintre acestea, motociclistii au fost vinovati in 8% din cazuri, in restul fiind vinovati scuteristii si mopedistii.

In aceste situatii, un aspect important ramane utilizarea echipamentul de protectie, casca fiind obligatorie.

Ce scuter ti se potriveste?

Este important de stiut ca scuterul este in limbaj "profan" o motocicleta mica, atat prin dimensiune, cat si prin capacitate.Cele mai mici sunt ciclomotoarele sau mopedurile, cu o capacitate de pana la 50 cm3 si o viteza maxima de 45 km/ora. Se pot conduce de la 16 ani si nu ai nevoie de carnet pentru asta, fiind urmate de scutere, cu o capacitate intre 50 cm3 si 125 cm3. Scuterele se conduc de la 16 ani, cu carnet de categoria A1.

Inainte de achizitionarea unui scuter e recomandabil sa consultati putin piata inainte. Iti poti alege scutere fabricat in Europa (Piaggio, Aprilia sau Peugeot), ale caror preturi variaza intre 1000 si 2500 de euro, sau fabricate in China (Gopop, Kymko), cu un pret de pana la 800 euro.

De asemenea, ai putea sa-ti cumperi un scuter care se poate incarca electric, din gama produselor Reva. Vehiculele sunt ecologice, gen microcar, in variante pe 2 roti, gopop, cu 1 cilindru, 12V si 45 km/h.



















2558 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Tramvaie (Miercuri, 16 aprilie 2008, 15:44)

    bedeu [anonim]

    Sa nu uitam de tramvaie (metrou usor etc - mijloc de transport suprateran pe sine) care in multe tari si capitale se dovedesc viabile. Iar la noi, 41 e un exemplu de multiplicat.
  • 0 (0 voturi)    
    Calitatea strazilor (Miercuri, 16 aprilie 2008, 16:12)

    Stoewer [anonim]

    Avand in vedere ca scuterele au in general roti de diametru mic, dimensiunea si frecventa gropilor este determinanta pentru posibilitatea de deplasare. Pentru mine, care lucrez in zona industriala a Iasului, Calea Chisinaului (care arata de parca mai ieri au trecut glorioasele trupe sovietice in 1944 pe ea) imi face imposibila deplasarea.
  • 0 (0 voturi)    
    E o solutie,dar ce facem cu hotii? (Miercuri, 16 aprilie 2008, 16:30)

    Adrian [anonim]

    In Paris am vazut scutere si biciclete la tot pasul.Oamenii au un sistem foarte inteligent prin care au pozitionate strategic statii de biciclete pe care oricine le poate imprumuta.Costa relativ putin,dar in conditiile in care prima jumatate de ora e gratis si statiile sunt multe si la cam 300 de metri intre ele,poti sa mergi practic fara sa platesti nimic.Iei o bicicleta dintr-un loc si o lasi mai departe,la alta statie.La noi mentalitatea impiedica asa ceva.Pe langa hoti,sunt multi care prefera sa foloseasca masina si nici prin cap nu le trece altceva.In schimb daca ar fi deodata o moda sa ai scuter sau bicicleta,pun pariu pe orice ca imediat lumea ar cumpara.Pt ca romanul vrea si el ce e in curtea vecinului.Chia mai "sucar" :)) Asa e.Ar trebui poate o campanie la scara mare pentru promovarea lor,plus o vigilenta mult sporita din partea comunitarilor,altfel ramai fara mica investitie in 2 timpi si 3 miscari.Motociclistii si cei ce au deja scutere pot sa confirme.NU e normal sa ai lant de 10 kg care sa iti lege scuterashul de un stalp.
  • 0 (0 voturi)    
    Cum e cu vinovatii in cele 18% cazuri (Miercuri, 16 aprilie 2008, 16:52)

    George [anonim]

    Conducatorii vehiculelor cu 4 roti nu au nici macar un procent? Ia mai verificati ca va faceti de ras! BTW... scuterele se diferentiaza de motociclete prin transmisia automata.
    • 0 (0 voturi)    
      E corect... (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:29)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui George

      Citeste inca o data; conducatorii vehiculelor cu 4 roti au 55% din vina. Din cele 45% vina celor pe 2 roti, 8% sunt motociclisti si 37% scuteristi.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:46)

        George [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Este un procent din procent din procent. M-a indus in eroare o faptul ca a inclus motociletele in categoria scuterelor, ceea ce oricum ar trebui corectat.
    • 0 (0 voturi)    
      Oarecum .... (Miercuri, 16 aprilie 2008, 18:59)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui George

      1) "Se pot conduce de la 16 ani si nu ai nevoie de carnet pentru asta" - Carnetul este la partid, pe drumurile pubice se foloseste PERMISUL.

      2) Diferenta intre Motociclete si Ciclomotoare este ca primele sunt autovehicule in timp ce ultimele NU sunt considerate autovehicule (de catre legea rutiera)

      3) Scuterele se diferentiaza de motociclete prin caracteristica de a avea motorul pe bascula rotii din spate. (Exista scutere care arata chiar ca niste motociclete, dar pastrand aceasta caracteristica, tot scutere sunt).

      Exista si motociclete Kawasaki cu transmisie automata, iar la scutere in general nu exista deloc cutie de viteze, au doar un ambreiaj centrifugal (au o singura "viteza"). Dar si aici exista exceptii, batranul Manet avea 3 viteze si este la categoria scutere totusi, nu? Deci nu acesta este criteriul de diferentiere ...
  • 0 (0 voturi)    
    scuter (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:06)

    eu [anonim]

    nu e o solutie : polueaza (esapament + sonor)

    solutia este bicicleta + mersul pe jos + transport in comun -> adica primaria/primariile sa ia masuri pentru protectia si favorizarea deplasarii nepoluante (cat mai putin poluante)

    toate marile orase promoveaza bicicleta si mersul pe jos .. la noi e invers ... esti discriminat ca esti pieton.
  • 0 (0 voturi)    
    Completare la articol! (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:12)

    Ducu [anonim]

    Exista si scutere pe 3 roti - vezi Piaggio MP3.
    • 0 (0 voturi)    
      Bine, bravo! (Miercuri, 16 aprilie 2008, 19:02)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Ducu

      Uite una si mai senzationala:

      Exista si ciclomotoare cu patru roti! Adica orice ATV care are mai putin de 50 ccm si putere mai mica de nu_stiu_cati kW, este incadrat la categoria ciclomotoare de legea rutiera.

      Faza distractiva este ca la aceste ATV-uri legea te obliga sa porti casca (fiind ciclomotoare), iar la cele puternice (care se conduc cu categoria B), nu este obligatorie casca de protectie. :o))
  • 0 (0 voturi)    
    scuterul (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:15)

    cititor [anonim]

    Da este o solutie viabila cu conditia sa fie utizate de oameni normali la cap ( asa cum am vazut in alte tari ) nu de anormali cum am mai vazut prin Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    Aha...Cu rotine ! (Miercuri, 16 aprilie 2008, 20:54)

    Claudiu Vasilescu [anonim]

    Iete....!!! Zi-le cretinilor, cercopitecilor, taranilor, subdezvoltatilor intelectual, distrusilor, fatatilor in "gip", sa se suie pe scuter....Pff.....Cat despre bicicleta....Haida de......Mai incet cu gluma...
  • 0 (0 voturi)    
    Pro scuter (Joi, 17 aprilie 2008, 14:44)

    Cristi [anonim]

    As lasa orice mijloc de transport pt un scuter. Dar mi-e frica. Mi-e frica de soferii care nu semnalizeaza cand trec de pe o banda pe alta, cand trag dreapta imediat pt a intra intr-un loc de parcare, cand nu respecta culorile semaforului, cand accelereaza ca sa treaca pe langa tine apoi imediat se baga in fata ta sa faca dreapta sau sa intre intr-o parcare desi tu vrei sa mergi inainte (se presupune ca un scuter merge pe prima banda), etc etc etc.
    Pana la urma te gandesti la viata ta cand alegi sa circuli cu un scuter, asta daca nu intervine vreo minune sa schimbe atitudinea soferilor.

    Numai bine,
    Un om care merge inaglomeratia de la metrou
  • 0 (0 voturi)    
    Heh... (Joi, 17 aprilie 2008, 17:28)

    titi [anonim]

    Cercopitecii (vorba dnului Vasilescu) din "gipane" cumpara plozilor (a se intelege sub 16 ani) scutere ca sa fie in trend, sa se afiseze cu ele prin fata scolilor si sa mai agate cate o minora dornica de "senzatie majora, la 40 la ora". wow!

    De mult ma bate gandul sa schimb buzu' cu scuteru', dar mereu aceleasi probleme m-au facut sa ma razgandesc: unde-l parchez ca sa nu raman doar cu lantul sau sa ma trezesc cu mopedul zgariat, tatuat ori dezumflat, si neglijenta si "glumitele" soferilor (deschisul usii in fata scuteristului, schimbatul benzii fara semnalizare, schimbarea sensului de mers sau "hai ca ma fac spre el sa vezi cum se sperie!")...

    In deceniul acesta nu se mai schimba nimic, asa ca speram ca macar in secolul acesta sa apara jetpackurile comerciale (desi probabil nu o sa mai avem loc de avioanele date ca premiu soferilor bautori de vodka).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică