Am fost la mare... si am supravietuit!

de Dragos Manac     HotNews.ro
Marţi, 19 august 2008, 11:11 Life | Prin oraş


“If you want good service, serve yourself”

Pentru ca trecea vara si nu avusesem nicio vacanta, am decis sa merg intr-o minivacanta de 4 zile (Joi-Duminica) pe litoralul romanesc, pe care nu-l mai vizitasem in scopuri turistice de vreo 3-4 ani. A urmat o experienta cel putin interesanta, pe care incerc sa o prezint in acest post.

Circulatia. Probabil primul, cel mai rapid si sigur lucru care te poate omori in drum spre litoral, e circulatia. Autostrada Soarelui, desi teoretic noua, e un drum de proasta calitate. M-as multumi cu acest tip de calitate, insa nefiind terminata, exista o portiune buna de drum European (un fel de drum comunal mai lat) pe care am parcurs-o in ritm de melc, cu camioane, carute, dube, asi ai volanului, Dacii 1310, politie, resturi din masini facute praf in depasiri samd. Am ajuns in 4 ore la Eforie Nord (~250km), mergand pe toate tipurile de teren. Mi se pare fascinant modul in care sunt semnalizate strazile in Constanta. Ai nenumarate sanse de a-ti rupe masina in gropi, de a ajunge oriunde nu vrei, de a fi blocat intr-o parcare. In fine … din nou politie, amenzi, roti blocate. Din pacate indicatoarele de Bucuresti te scot spre Solbozia (nu A2), ajungi (sau nu) unde vrei daca le urmaresti. Peste toate astea sunt domnii cu masini sport (de la BMW de 20 de ani la Porsche 911) care croseteaza benzile, pline ochi. In fine, slava Domnului ca nu am zburat de pe soseaua nemarcata, ca nu mi s-au rupt rotile la masina, ca nu m-a lovit niciun camion (desi unul s-a straduit un pic). Cred sincer ca drumurile si modul in care se circula in Romania reprezinta cea mai mare amenintare la nivelul sigurantei nationale.

Cazarea. Din fericire am fost cazati intr-o pensiune foarte draguta. Am vazut in schimb niste camere de hotel de groaza. In general hotelurile, scarile si drumurile din statiuni par proiectate parca pentru a fi transformate in labirint al groazei. Esti norocos daca poti sta pe WC, daca nu-ti rupi gatul calcand pe scarile rupte si neregulate, de marimi aleatoare etc. Poate sunt eu impiedicat, dar am avut mereu senzatia ca o sa-mi imprastii creierii pe piatra cubica, daca reusesc sa nu fiu lovit de titicar, biciclisti, duri, printese samd. Am scapat, insa unii nu au fost la fel de norocosi, fiind calcati de un BMW X5 pe plaja.

Locurile. Pus pe vizita, am cautat Acvariul din Constanta la puncte turistice pe GPS. Nu apare. Nici Cazinoul nu apare. Noroc cu prietenii ca am reusit sa gasesc un restaurant pescaresc (On Plonge, mancare si locatie geniala, servire execrabila). Acvariul e foarte interesant. Pentru 14 lei poti sa vezi cum se pun 30 de pesti in 40 de litri de apa sau cum poti baga la fix un peste care sa stea pe diagonala intr-un acvariu mic si murdar. Spre binele lor, sper sa fie ucisi rapid de vreo boala, altfel o sa mai fie chinuiti ani buni. Am mai vazut cum arata Cazinoul parasit, faleza neamenajata, cladiri in paragina. Totul arata rupt din Planeta Maimutelor. M-a impresionat Satul de Vacanta din Mamaia - arata a o combinatie de balci, festival etnic, maneloteca si piata Obor, totul ingropat in gunoi animal, vegetal si industrial.

Serviciile. A trecut ceva vreme de cand am zis de 40 de ori multumesc unui om fara sa-mi raspunda. Cam asta era prototipul chelnerului de la mare. Mese infecte, servire infecta, locatii infecte, mancare infecta. Am cautat cu greu cateva locuri mai spalate in care sa putem manca, cu succes limitat. Terasele de fite aveau avantajul curateniei, dar ritmurile minimal m-au terminat psihic. Oricum, toti cei din industria serviciilor sufera de o boala ceva, pentru ca sunt pe cat de tristi pe atat de sictiriti. Ar trebui sa fie fericiti la cat castiga le negru, fiindca nu am vazut vreun local in care sa platesti cu cardul sau sa primesti bon fiscal. Intamplarea a facut ca nici ATM-urile sa nu functioneze (0 din 5) si nici benzinariile sa nu accepte mereu plata cu cardul.

Rezultatul. In mod incredibil, statiunile erau pline, musteau de clienti. Toate locatiile de care vorbeam erau pline. Toate drumurile erau pline. Toata plaja era plina. Toate camerele erau pline. Toate locurile de parcare erau pline. Totul era ocupat… Mi se pare absolut fascinant ca exista atat de multa lume care devoreaza locurile si serviciile mizerabile de pe litoral.

De ce? Incerc sa-mi explic de ce stau lucrurile asa. Clientii cred ca vin din obisnuinta. Toata lumea vrea la mare. Toti am ajuns sa castigam suficient de bine incat sa ne permitem un scurt concediu. Toti avem masini. Bulgaria, Turcia, Grecia, Spania, Italia, Egipt … sunt prea departe. E mai ieftin si mai comod sa vii la Costinesti sau Mamaia. Cred ca e vorba doar de comoditate si obisnuinta, combinate cu un nivel de trai mai crescut.  Pe mine experianta asta m-a determinat sa fiu mai bucuros cand le dau banii stainilor, ca-i merita!

Afacerea. Desi ca turist traiesti o experienta dezolanta, pentru antreprenori litoralul este o ocazie extraordinara. E foarte mult loc de servicii mai bune, de hoteluri mai bune, de restaurante mai bune, de diverstisment mai bun. Ma mir de nivelul extrem de scazut de acum. Singura explicatie logica ar fi faptul ca sezonul are doar 2 luni in Romania, motiv pentru care investitiile serioase sunt riscante. Poate e si faptul ca inca merge sa iei bani buni pe servicii proaste - si atunci nu are sens sa cresti, cata vreme "merge si asa". Singurul lucru bun vazut zilele astea a fost oportunitatea. Se poate creste mult si se poate castiga mult oferind calitate.

Tragand linie - te  bucuri de timpul liber, de prieteni si de apa plina de alge, pungi si tampoane. Aduni bunele si scazi relele, iar rezultatul e negativ. Cel putin mie imi este foarte clar acum ca trebuie sa-mi caut o locatie decenta pentru a ma relaxa. Vreau un loc unde sa fiu salutat, sa mi se zambeasca si sa ma bucur ca dau bacsis. Toate astea cu un nivel minim de confort si curatenie. E clar ca nu poate fi vorba de Romania. Totusi, daca as vrea sa dezvolt o afacere in turism, cred ca Romania ar fi un loc excelent, pentru ca exista o cerere extraordinara si o oferta ordinara. Pacat ca am cheltuit o gramada de bani, nervi si timp ca sa aflu asta si sa fiu mai obosit dupa vacanta decat inaintea ei.


Comenteaza pe blogul lui Dragos Manac.



















12682 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    comentariu (Marţi, 19 august 2008, 11:42)

    misu [anonim]

    Absolut corect
  • +3 (3 voturi)    
    sa-i boicotam (Marţi, 19 august 2008, 11:54)

    Vali [anonim]

    Mai bine stau la birou... seful meu care-mi da mie bani se poarta mult mai frumos cu mine decat ospatarii de la mare care ma usuca de bani de fiecare data :)
  • +4 (4 voturi)    
    pentru ca asa ne place! (Marţi, 19 august 2008, 11:55)

    george [anonim]

    Domnule Manac,
    Te rog sa raspunzi D-ta la intrebarea "DE CE?"
    Am inteles ca stiai ca pe litoralu romanesc este mizerie, serviciile sunt proaste, aglomeratie, intr-un cuvant , nu merita sa mergi acolo si totusi te-ai dus!!!
    Asa suntem noi, nu invatam din pataniile altora. Trebie neaparat sa patim si noi la fel!
    Acum sa vedem de ce se duc romanii pe liroralul nostru.
    Pentru ca sunt invatati cu mizeria. Peste tot mai gasesti nereguli, dar la noi mizeria este regula si curatenia este exceptia. Uitati-va in orasele noastre, pe sosele, albiile raurilor si va veti convinge.
    In Grecia, chiar Bulgaria, trebuie sa respecti niste reguli de bun simt, pe care din pacate cei mai multi dintre ai nostri nu le cunosc sau nu le respecta si care interzic: mersul cu masina pe plaja, casa vada lumea ce are el, muzica data la maxim, aruncatul gunoaielor la intamplare. Si atunci de ce sa mearga el in afara unde sunt reguli si sa nu vina la Mamaia unde majoritatea sunt ca el si nu are nici un complex cand arunca coaja de banana direct pe plaja?
    Aceasta este parerea mea!
    • 0 (0 voturi)    
      Vacanta la Eforie Nord (Duminică, 5 iulie 2009, 13:14)

      ice_d_2020 [anonim] i-a raspuns lui george

      Eu am fost de curand pe litoral la Vila Ana & Alex din Eforie Nord si am fost foarte multumit. Are frigider in camera, TV, aer conditionat, gratar in curte, terasa.etc.
      Cine vrea sa se duca vara asta la Eforie Nord le recomand din tot sufletul sa se duca la Vila Ana&Alex.
      Eu am obtinut numarul lor de pe internet http://www.globaldistribution.ro sau puteti suna direct la
      tel: 0727.890.930, 0722.403.848, 0241.741732.
      Vacanta placuta!
  • +2 (4 voturi)    
    Litoral (Marţi, 19 august 2008, 12:00)

    claudiu [anonim]

    Daca prinzi o zi cu ploaie esti un om "facut". Optiunile tale se reduc rapid la zero. Daca vrei un loc unde sa-ti pierzi vremea alegi intre camera de hotel, un restaurant plin de indivizi semidezbracati sau o atractie turistica ponosita. Eu am ales-o pe ultima. M-am dus la vechiul loc de bowling din Olimp pe care-l frecventam cand eram student. Atunci era plin de lume buna iar la intrare plateai ca sa fii acceptat. Acum traieste din gloria de altadata. Piste pline de jeg si inclinate, bile sparte si acoperite de o pelicula continua de praf. Ideea ea sa nu supravietuiesti ci sa te distrezi. Unde? http://claudiu-lucaci.blogspot.com/2008/07/bye-bye-litoral.html
  • +3 (3 voturi)    
    alternative decente la "litoralul romanesc" (Marţi, 19 august 2008, 12:06)

    gumanito [anonim]

    Incearca: http://hotels.slovenia-bookings.com/
    ... si vei face economie la nervi, iar despre "litoralul romanesc" doar "Muriti!"
  • -6 (10 voturi)    
    oare? (Marţi, 19 august 2008, 12:10)

    calamaru [anonim]

    Domnule Manac, modul in care prezentati litoralul romanesc este, sa zicem, cel putin subiectiv. Am fost si eu pe litoralul "local" si m-am simtit foarte bine, am fost multumit de cum am fost servit in localuri si preturile pentru mancare au fost de bun simt. Daca dumneavoastra nu va simtiti bine aici de ce nu va mutati in alta tara? Ca sunt destui care va seamana, stau in Romania si in loc sa aiba idei constructive stau si clevetesc ca nu le place aia, nu le convine aialalta. Plecati domnilor, nu va mai chinuiti si, mai ales, nu ne mai chinuiti! Chiar nu v-am simti lipsa! Drum bun!
    • +4 (4 voturi)    
      constructiv? (Marţi, 19 august 2008, 13:08)

      George [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      Cum sa reusesti sa fii constructiv in conditiile in care esti blamat pentru ca vezi punctele negative?
      Este normal ca dupa indelungi tipete pentru a arata adevarata fata a lucrurilor, daca vezi ca nu te baga nimeni in seama, sa te duci in alta parte unde sa fii respectat, in primul rand ca om.
      Ne-am obisnuit sa acceptam mizeria si ni se pare deja revoltator ca cineva sa o arate cu degetul.
      Daca ti se pare ca cei care s-au saturat doar pleaca, spune-mi si mie unde ai fost atat de bine tratat pe litoralul "local", mai ales unde ai gasit mancare "comestibila" si o plaja curata? Ma duc si eu si iti voi multumi, ba chiar voi promova acel loc.
      • 0 (0 voturi)    
        kkfjgf (Marţi, 19 august 2008, 15:56)

        calamaru [anonim] i-a raspuns lui George

        incearca plaja din mangalia. iti recomand de asemenea terasele de pe plaja si pizzeria hera.
    • +3 (3 voturi)    
      Exact (Marţi, 19 august 2008, 13:14)

      Moi [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      Eu am fost ultima oara pe litoral acum 5-6 ani.
      Toxinfectie alimentara: salvare, 3 zile si3 nopti de perfuzii, medicamente.
      Sunt din Timisoara, si am crezut ca daca cumperi cel mai vandut produs (pui la rotisor) este imposibil sa iei ceva vechi.
      Rotiseria cu pretentii a fost inchisa - o gramada de pui expirati.

      De atunci in fiecare an: Croatia, Muntenegru, Grecia.
      Si veti rade dar este mai ieftin.
      Nu m-am mai imbolnavit si am mancat toate lighioanele marii.

      Si pt Calamaru: chiar o sa plec : am 2000 EUR salar dar prefer sa primesc tot atat in Belgia.
      Am incercat 15 ani sa fac si eu ceva pentru tara.
      Chiar am facut! Dar ea mi-a dat boli, par alb si procese.
      Tu in schimb continua sa spargi seminte la "mare"!
    • +3 (3 voturi)    
      Trist dar adevarat (Marţi, 19 august 2008, 13:57)

      gicad [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      din pacate oamenii fac afacerile iar materialul uman e jalnic. Ultima oara pe litoral a fost anul trecut - pensiunea superba, propietarii super profesionali - totul Ok pana iesema pe poarta - nu am comandat taxi de la firma cu care lucra pensiunea ic am luat unul de pe strada - probabil din cauza ca nu vorbeam cu "Bai frate baga mare si lasa-ma in fata la cazinou" a banuit ala ca traiesc in alte zone si mi-a luat dublu pe cursa. :-)
      Legat de ce zici matale nea caracatita e trist - toti guvernantii spun la fel si multa lume are optica asta - nu-ti place pleaca! - idei constructive sunt si in articol dar probabil ca de tentacule nu le vedeti. In fine degeaba va explic ca oricum nu intelegeti.
      O zi buna
    • +3 (3 voturi)    
      ba' o sa te chinuim (Marţi, 19 august 2008, 14:57)

      bedeu [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      nu ne mutam fiindca aici avem parinti care ne-au crescut si acum au nevoie de ajutorul nostru.

      iar pe cei de teapa ta, calamare, o sa ii chinuim cu reguli de civilizatie, cu ziceri de ce bine e afara, cu amenzi si pedepse pana ori deveniti civilizati ori veti dispare.
    • +2 (2 voturi)    
      calamarul sinucigas (Marţi, 19 august 2008, 15:31)

      mandea [utilizator] i-a raspuns lui calamaru

      domnu' calamaru, se vede treaba ca sunteti pensionar. Ddaca un asemena articol va chinuie inseamna ca sunteti un mic pensionar comunist nostalgic. Cum sa fie bine pe litoralul romanesc?! chiar nu puteti face comparatie intre serviciile oferite in statiuni straine si magaria romaneasca? Sau va plac mult mititeii din care de..orice si berea rasuflata?
      ofta buna si nu mai poulati netul cu asemena comentarii stupide.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Marţi, 19 august 2008, 18:45)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      da, ai dreptate, domnule... cei cu mintea intreaga si cu bunul simt invatat de acasa asta au facut de 18 ani incoace, si multi altii se pregatesc sa iti indeplineasca dorinta de "spatiu vital", stai linistit! cea mai buna dovada ca tot ce e normal, bun, muncitor in tara asta fuge unde vede (curatenie + cinste) cu ochii... esti, cred eu, dumneata, care continui sa-ti aperi saracia si nevoile si ce mai vrei, fara a vrea sa se schimbe ceva!
    • 0 (0 voturi)    
      litoral (Marţi, 19 august 2008, 22:09)

      hsorin [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      /////
      cand ai fost tu pe litoralul " local" si te-ai simtit foarte bine?
      ah, poate faci parte din tagma "fitzosilor", plini de aere si de bani de aruncat; mda, din punctul asta, se vede cu totul altfel - inseamna ca nu te prefaci!
    • +1 (1 vot)    
      Oare ce?! (Miercuri, 20 august 2008, 2:39)

      Jijel [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      De ce nu ne mutam in alta tara daca suntem nemultumiti? Pentru ca este tara noastra, dar asta nu inseamna ca trebuie sa inghitim toate porcariile care ni se baga sub nas. Sau discursurile unor "patrioti" de trei parale care le inghit pe nerasuflate.
      Am mai vazut acum cativa ani un dobitoc de secretar de stat care atunci cand a fost intrebat de ce sunt probleme cu turismul pe litoralul romanesc si cum s-ar putea rezolva venise cu raspunsul "genial": pai sa fie romanii mai patrioti si sa nu plece in concediu in strainatate.Asta era probabil strategia ministerului de resort...

      Daca vrem sa facem ceva in tara,sa schimbam lucrurile in bine trebuie in primul rand sa nu mai acceptam bataia de joc care a devenit regula in societatea romaneasca - de la impertinenta vanzatorului de la magazinul din colt la declaratiile tupeiste si de o rara nesimtire ale diversilor politicieni.

      Si asta include si serviciile turistice.
      Daca romanii ar fi mai atenti la calitate si nu ar mai accepta situatia data, probabil ca totusi calitatea acestor servicii s-ar imbunatati (sau ar da faliment - si ar veni altii mai buni). Dar...
      Oare romanii sunt chiar atat de disperati sa "mearga la mare" ca orice e acceptabil? Se pare ca da.

      Sincer subscriu la opinia din articol. Nu stiu unde ai fost stimabile calamar dar cred ca ai gresit tara...probabil ai trecut in Bulgaria si nu te-ai prins.
      Sau poate te-ai obisnuit cu aglomeratia, mizeria, nesimtirea, preturile mari si in general slaba calitate a turismului pe litoralul autohton.
      Sunt (inca) locurile decente ca pret si servicii, dar sunt un procent nesemnificativ - iar cu o floare nu se face primavara.

      Eu unul recunosc ca am facut experienta asta personal ultima data acum 2 sau 3 ani.Si m-am lamurit.De atunci nu am mai fost pe litoralul romanesc.Desi mi-ar place sa merg in week-end sa fac o baie in mare si sa ma bronzez...dar nu sa ma balacesc in mizerie.
      Eheeee... poate peste zece ani lucrurile se vor schimba... eu unul sunt (inca ;)) optimist.
  • -2 (2 voturi)    
    tu citesti ce scri inainte de-a posta? (Marţi, 19 august 2008, 12:11)

    Andrei [anonim]

    "trebui sa fie fericiti la cat castiga le negru"

    "Pe mine experianta asta m-a determinat sa fiu mai bucuros cand le dau banii stainilor, ca-i merita!"

    Am mai gasit si altele...
    • +2 (2 voturi)    
      ce-ti pasa ? (Marţi, 19 august 2008, 12:53)

      cezar jipa [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Tu n-ai aparut niciodata cu marar intre dinti ?
    • +2 (2 voturi)    
      da' tu citesti ce 'scri'? (Marţi, 19 august 2008, 14:10)

      mandea [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      sunt sigur ca greselile din frazele scrie de sunt de redactare/typing, dar greseala ta, musiu andrei, este din lipsa de educatie. Adica esti pur si simplu agramat.
  • +3 (3 voturi)    
    Litoralul romanesc (Marţi, 19 august 2008, 12:11)

    Bogdan [anonim]

    Felicitari domnule reporter, iata un reportaj pe care cei ce vor servicii de calitate pentru banii platiti, l-au inteles de mult.
    Nu am mai vizitat litoralul romanesc din 1996 si intentionez sa-l vizitez din nou dupa parastasul meu !
    Cred ca aceasta exprimare denota seriozitate si intentia de a nu arunca banii pe fereastra.
    Obisnuim sa mergem in Grecia unde pe un apartament de Hotel de 3* cu bucatarie proprie, dar si mic dejun in salonul cu receptia, suma de 65 Euro pe noapte in luna Iulie.
    Toate celelalte servicii sunt pe masura banilor platiti, bune si foarte bune si nu exagerate.
    Una peste alta 2 adulti si un copil pentru 15 zile petrecute excelent am dat in jur de 1500 Euro.
    Toate cele bune, Bogdan
  • +4 (4 voturi)    
    trebuie să fii masochist (Marţi, 19 august 2008, 12:15)

    valer [anonim]

    iremediabil optimist sau foarte nepretenţios ca să mai revii pe litoralul nostru după te-ai fript o dată
  • -4 (4 voturi)    
    Bravada (Marţi, 19 august 2008, 12:17)

    Mihai [anonim]

    Uite ce spune autorul acestui "planset": "In mod incredibil, statiunile erau pline, musteau de clienti." Pai el nu a fost acolo? Atunci ce e incredibil?! In fiecare an, sunt turisti care se duc pe litoralul romanesc si apoi se pling, apoi se mira ca e lume multa! Se mira ca ei se duc si vorbesc despre asta ca si cum ei ar fi in Caraibe si fraierii au fost la Eforie. Nu, toti care se pling, se duc pe litoral. Nici mie nu imi place pe litoral, dar nu joc jocul fatarniciei pentru ca eu NU MA DUC PE LITORAL! Nici gratis nu ma duc -da , am si aceasta posibilitate! Deci , voi cei care va plingeti si continuati sa va duceti, sunteti niste ipocriti, sunteti ca babele care se duc la biserica si se injura si mustesc de rautate si invidie, dar se considera religioasa pentru ca se inchina si au dat acatiste.
    • +4 (4 voturi)    
      ar trebui sa cititi cu atentie artocolul (Marţi, 19 august 2008, 14:21)

      brainstorm [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      omul a zis ca nu a mai fost de mult timp pe litoral, si a vrut sa incerce din nou. nu inteleg de ce sariti in sus atata ca se ia de litoralul vostru pln de tigani si de mizerie. si eu am fost in gercia in ultimii ani, si nici nu se compara conditiile de acolo cu ce e aici. mai ales ca am mers si aici in fiecare an in cate un week-end la in ceput de sezon pt ca nu mai aveam rabdare vroiam la mare. zilele trecute am fost intr-o statiune de pe litoralul nostru pentru cateva ore sa luam pe cineva, un hotel de 3 stele mai imputit (in primul rand mirosul de mucegai )ca acela in care am fost nu am mai vazut , si am calatorit destul de mult prin mai multe tairi si prin romania. concluzia este ca litoralul romanesc este sub orice critica
  • +1 (1 vot)    
    Litoral (Marţi, 19 august 2008, 12:19)

    claudiu [anonim]

    Ma gandeam la Turcia. Ultra all inclusive. E beton si traiesti ca un imparat.
  • -2 (2 voturi)    
    "desteptulule" (Marţi, 19 august 2008, 12:21)

    marius [anonim]

    daca esti atat de inteligent de ce nu faci ceva sa schimbi lucru asta....pur shi simplu nu te du asha cum nu se duc nici altzi care detesta acele servicii da tu ce faci dupa ce vezi ce e pe acolo mai shi stai 4zile....daca nu itzi convine ceva pleaca omule ca esti "free" sunt atatea locuri frumoase unde gasesti servicii de calitate shi esti tratat shi respectat ..... nu prea inteleg de ce ai scris articolul acesta idiot...ca stim shi noi ca e asha.....
    • +3 (3 voturi)    
      atitudine de strut - capul in nisip ca e sanatos! (Marţi, 19 august 2008, 13:20)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui marius

      Chiar asa!!!! DE CE OARE A SCRIS ACEST ARTICOL? Pai nu mai bine tacea si inghitea tot cacatul prin care a trecut? Ca doar asta am facut noi inainte de 89 - taci si rabzi. Acum mai avem o varianta: taci si pleci in alta parte ca esti free. Pai cum dracu bah sa se faca ceva in tara asta daca atitudinea e ZERO? Ce e cu mentalitatea asta de tot rahatul: nu iti place misca mai departe!?! Ia frate atitudine, incearca o schimbare, atrage atentia asupra lucrurilor care nu merg. Numai asa vom putea si noi sa avem intr-o zi autostrazi si plaje si drumuri si curatenie si justitie si politisti care isi fac treaba... Daca TACI iti meriti soarta! Ne meritam soarta de sclavi care tac si inghit tot!!
      • 0 (0 voturi)    
        LOL (Miercuri, 20 august 2008, 11:59)

        Sauron [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        dear gigel marius caruia i-ai raspuns asa acru spunea tocmai ca a scris articolul dupa ce a stat 4 zile acolo. de ce a stat 4 zile daca nu i-a convenit?
        Daca te duci intr-un loc si te trateaza aia cu rahat tu stai inghiti tot rahatu si dupa te intorci acasa si dai cu bata?
        Frate, nu-ti convine pleci si basta. Nu stai acolo si dupa faci articole de genul asta. E penibil.
        El ii critica pe aia care se duc la mare si inghit toate porcariile celor de acolo si el a facut acelasi lucru asa ca e un mare bullshit articolul asta.
        Oriunde te-ai duce daca nu-ti convine poti sa pleci, nu te leaga nimeni. Daca stai nu te mai plangi. E o problema de alegere.
  • +1 (1 vot)    
    perfect adevarat (Marţi, 19 august 2008, 12:25)

    cosmin [anonim]

    nu am mai fost pe litoralul romanesc de vreo 5 ani si sincer nu-i duc dorul absolut deloc. e deajuns sa privesti jurnalele tv pentru a-ti da seama ca nu e nimic de pierdut, ba mai mult, o potentiala vacanta sau week-end ar fi o modalitate excelenta sa-ti intinzi nervii la maximum.
    e drept, din cluj e oarecare distanta, dar cred ca si de-ar fi dupa coltul blocului, n-as reusi sa inghit atata jeg, nesimtire si oameni mizerabili pentru o plaja si o mare de toata jena.
    • 0 (0 voturi)    
      JEG si Nesimtire (Miercuri, 20 august 2008, 10:35)

      kid [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Litoralul romanesc este foatre frumos.
      Pacat ca apmplasat intr-un loc unde fauna locala isi pune amprenta in mod negativ.

      Nici mie nu imi vine sa merg la mare in .ro in aceste conditii.

      @Cosmin,
      Personal sint ferm convins ca nivelul JEGULUI tine de civilizate si de numarul de neuroni functionali in dovleacul fiecaruia dintre cei care traiesc in zona.

      Garantat, litoralul romanesc ar arata cu totul altfel daca ar fi pe partea cealata de tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Cin-se-aseamana se-aduna! (Marţi, 19 august 2008, 12:26)

    Tizul [anonim]

    @George
    Observatie perfect valabila; merem pe litoralu' romanesc, un fel de troaca pentru suine cu chip relativ uman, patria nesimtirii cu pretentii, fiindca daca merem in alte tari, pastrandu-ne naravurile, ajungem sa fim ampretati!
  • 0 (0 voturi)    
    N-ai cu cine (Marţi, 19 august 2008, 12:28)

    Dorel [anonim]

    Cred ca doar cei din sud se duc la mare si se delecteaza cu serviciile si mancarea "de exceptie". Am observat ca cei din nord/vest merg in munti.
    • 0 (0 voturi)    
      motive (Marţi, 19 august 2008, 13:30)

      George [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      poate pentru ca e mai aproape muntele si sunt constienti ca drumul pana la mare chiar nu merita efortul.
  • +1 (1 vot)    
    ..si eu (Marţi, 19 august 2008, 12:34)

    Cristi [anonim]

    Si eu am fost multi ani tributar litoralului romanesc.
    Anul acesta am "rupt pisica" si am fost de 2 ori in afara Romaniei.
    M-am simtit atat de bine incat e putin probabil ca o sa-mi mai las vreodata banii pe litoralul romanesc.
    E de ajuns sa-ti alegi cu grija locatie unde vrei sa pleci (eu folosesc tripadvisor.com unde gasesc parerile color care au fost deja pe acolo) ca sa nu mai incetezi sa te minunezi cum pe bani mai putini ca in Romania poti ajunge in locuri unde calitatea este incomparabil mai buna
  • 0 (0 voturi)    
    :| pe bune.... (Marţi, 19 august 2008, 12:45)

    raichu [anonim]

    Tin sa te intreb ceva ... De ce te-ai dus in eforie nord, si ai vizitat mamaia si altele? Eu am fost in costinesti, ai mei in Neptun. M-am gandit sa ii vizitez joia care a trecut, si am ramas surprins pt ca neptun,capa aurora, si ce mai e pe acolo sunt cred ca singurele care au ramas cam la fel. Am intrat in statiune... nu iti dadea nimeni coate, nu te calca nimeni cu masina, nu calcai pe pungi, gogosi,hartii pe strada , iar pe plaja nu erau mucurile de tigara proportionale cu firicelele de nisip si apa era curata si limpede de la 5 dimineata la 6 seara cand pleca lumea de pe plaja. De ce aici se poate si in altele nu.. eu am gasit un raspuns: lipsa de pensiuni si oameni care ofera cazare la preturi mai mici si cred ca lipsa de distractie avand in vedere ca am vazut doar doua cluburi nu 30 unu peste altu cum sunt in costinesti., dar cel mai importan e ca pt o zi am facut o baie in mare in apa curata si am stat pe plaja relaxat si cred ca si tu nenea care ai scris articolu daca te duceai in neptun de la bun inceput si stateai acolo veneai relaxat.... ( am mancat pe plaja in neptun mic dejun si pranz cu 20 de lei ambele , bauturi incluse desigur, mancare buna sa nu va faceti parere ca am mancat alge :)) )
    • 0 (0 voturi)    
      neptun (Marţi, 19 august 2008, 17:09)

      heinrich [anonim] i-a raspuns lui raichu

      perfect adevarat,am fost in neptun sapte zile si a fost ok!se putea manca bine,curatenia satisfacatoare iar serviciile nu au lasat de dorit.
  • 0 (0 voturi)    
    Fost si vazut Drumuri (Marţi, 19 august 2008, 12:53)

    oradean [anonim]

    Acum o saptamana m-am intors si eu cu familia de la Costinesti. De ce Costinesti? Am incercat si alte statiuni dar acolo se cam da stingerea dupa ora 10. Mi-am placut Mamaia dar acolo nu aveam nici o oferta de cazare si nu puteam sa risc. Drumul din Oradea de 870 km a durat 15 ore la dus si 18 ore la intoarcere. Oradea-Cluj-Tg. Mures-Brasov- Ploiesti-Slobozia- Harsova-Constanta-Costinesti. La dus am pornit la ora 22.30 pe valea Prahovei vesnic in reparatii am sta aprox 1 ora la doua semafoare si am facut 2 ore de la CT la Costinesti bara la bara pana dupa Eforie Sud. La intoarcere la pe la 18:30 Duminica la recomandarea "autoritatilor" am pornit tot spre Harsova 2 ore Costinesti-Constanta iar bara la bara 30 km. La Harsova-Giurgeni (podul peste dunare) 15 km de coada la taxare parcursi in 3 ore. Concluzii: Drumurile sunt mult depasite de nivelul traficului pe anumite portiuni iar daca parcul de masini creste in ritmul actual si autostrazile la fel in curand pe aceste portiuni vei merge mai repede pe jos sau cu bicicleta. Nu avem sosele dar avem radare fixe puse uneori miseleste imediat dupa panoul de intrare in localitate ca sa incasam amenzi, ce sa se fac cu banii? Ok viteza este principalul factor cauzator de accidente dar pe fondul soselelor depasite, care devine cauza. Bataie de joc fata de oameni la podul peste Dunare sa stai 3 ore ca sa-l treci si mai si platesti pentru asta. O masura de respect pentru cetatean nu ar fi mai ales in ziua de Duminica cand traficul dinspre mare este gigantic pentru sosele noastre sa fie suspendata taxare care impidica fluiditatea traficului?
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai gandirea necesara (Miercuri, 20 august 2008, 3:04)

      Lidra [utilizator] i-a raspuns lui oradean

      Adica cum poti sa spui sa suspende taxarea cand este traficul mai mare ? Si bugetul? Si bani poporului care trebuie sa intre in buzunare? Cu asa gandire ma intreb ce mai cauti in Romania......
  • 0 (0 voturi)    
    Fost si vazut Servicii (Marţi, 19 august 2008, 13:20)

    Oradean [anonim]

    Asa drumuri ... vai de servicii. Excluzand cazarea care a fost in conditii normale pentru veacul nostru si bugetul familiei, camera cu baie proprie, acces la bucatarie 120 Ron pe noapte. Costinesti pana la plaja: Primaria nu se ocupa serioas de aspectul localitatii, prost gust in amenajarile stradale, cosuri de gunoi insuficiente sau lipsa, maracini si mizerie peste tot (jurul lacului este etalonul). Dar ce deranjeaza cel mai mult modul agresiv in care se promoveaza discotecile trecand pe trotuare sau blocand efectiv circulatia pentru a atrage atentia cu vestitele jipuri cu boxe de mii de wati, flayere si dansatoare. Plaja: super aglomerata de "edificii" care nu aduc un serviciu turistului ci il incomodeaza: niste panouri publicitare imense, DJ unul langa altul de nu se mai intelege nimic acolo unde undele boxelor se intalnesc. Firmele de inchiriat sezlonguri au ajuns sa iti inchirieze o portiune de plaja nu un sezlong, plasandu-si dupa mine in mod abuziv sezlongurile peste tot. Nisipul mizerabil atat din cauza superficialitatii celor care fac curatenia la sfarsit de zi (care sunt impiedicati de multe ori de aceste edificii amplaste pe nisipul plajei) dar si a turistului care lasa munti de deseuri in urma lui. Pe plaja sunt pubele in trei culori pentru sticla, metal si hartie dar lipseste cea pentru gunoiul menajer (restul). Asa incepe amestecul ca in final nu mai putem vorbi de o colectare selectiva. Chelnerii si pana si cei care vand pe la geretele care sunt peste tot sunt de-a dreptul scarbiti de clientii care vor sa se aproprie si care le cer ceva. Cred ca ar fi multmumiti daca am merge le-am da bani si am pleca fara sa mancam sau fara sa luam suvenirul cautat.
  • -1 (1 vot)    
    ... si totusi exagerezi ... (Marţi, 19 august 2008, 13:21)

    AirBorn [anonim]

    Sunt de acord cu ideea de principiu:
    -> aglomeratie;
    -> servicii proaste;
    -> infrastructura rutiera jalnica, mult subdimensionata.

    Totusi, exagerezi , Constanta nu e chiar asa de jalnica cum o prezenti, sunt 2 drumuri de Bucuresti, si in partea de nord a orasului te vor scoate pe drumul de nord (Harsova Bucuresti) si in partea centrala pe drumul mai de sus (Cernavoda, A2 , Bucuresti). Daca totusi nu esti imbecil si stii ca Harsova / Slobozia nu sunt pe A2, nu ai probleme.
    La Constanta, ca in orice alt loc din tara asta merg foarte bine:
    -> bancile : ATM-urile functioneaza ca peste tot in tara asta;
    -> farmaciile;
    -> PECO-urile (daca nu te duci la Gigi SRL poti plati cu cardul).
  • 0 (0 voturi)    
    exagerat (Marţi, 19 august 2008, 13:26)

    moi [anonim]

    Chiar daca sunt de acord cu o parte din lucrurile enumerate mai sus articolul este exagerat. De unde pana unde A2 e proasta? Drumul de la cernavoda la constanta e alta poveste dar acolo nu-i autostrada...

    Eu am avut recent o experienta de weekend decenta pe litoralul romanesca dar recunosc ca se datoreaza in principal faptului ca am fost cu cineva de-al locului cu care am mers pe plaje libere si la localuri decente dincolo de zonele unde turistii se calca in picioare. Exista si fata asta a litoralului romanesc ...
  • 0 (0 voturi)    
    Completare. (Marţi, 19 august 2008, 13:35)

    alt oradean [anonim]

    De cat sa faci 870km din Oradea pana pe litoralul romanesc mai bine faci 870km din Oradea pana in Croatia.Mare parte din drum o faci pe autostrada si garantez ca merita din toate punctele de vedere. Om fi avand noi plaje cu nisip dar cam atat. In rest ne bat croatii la orice capitol.
  • 0 (0 voturi)    
    ai perfecta dreptate (Marţi, 19 august 2008, 13:50)

    Ureche Mihai [anonim]

    Este absolut adevarat ceea ce ai spus tu. M-am convins si eu de faptul ca serviciile de pe litoralul romanesc sunt mult sub asteptari; cel putin fata de cele din tari invecinate ca Bulgaria, Grecia sau Turcia. Nu sunt de acord insa cu un singur lucru si acela ca ai extrapolat un pic la nivelul intregii tari. Te rog sa ma crezi ca inca mai exista locuri in tara asta care nu au nici o legatura cu mentalitatea romaneasca de proasta calitate care pluteste la noi. Un asemenea exemplu este orasul Sibiu pe care tocmai l-am vizitat zilele trecute si care , te rog sa ma crezi ca mi-a lasat o impresie foarte placuta, mult peste asteptarile mele. Acolo vei intalnii chelneri care iti zambesc la terase, pt care nu iti pare rau de nici macar 1 ban din bacisul pe care il lasi,acolo vei intalni oameni mult mai relaxati decat in bucuresti sau pe litoral, vei intalni strazi curate si f bine asfaltate unde extrem de rar vezi trafic aglomerat sau gropi, vei intalni parcuri f bine ingrijite si piete in care iti este mai mare dragul sa te plimbi. Si sunt convins ca exista in tara asta si alte locuri asemenatoare insa trebuie sa le cautam.
    • 0 (0 voturi)    
      Sibiu (Marţi, 19 august 2008, 14:27)

      Klaus Johannis [anonim] i-a raspuns lui Ureche Mihai

      Stii cumva cum se numeste primarul din Sibiu?
      Cam asta spune tot.
      • 0 (0 voturi)    
        RE: Sibiu (Marţi, 19 august 2008, 15:21)

        Ureche Mihai [anonim] i-a raspuns lui Klaus Johannis

        Stiu ca este un neamt , care probabil nu are nici o treaba cu adunatura asta de politicieni corupti din guvern sau primariile altor orase.
  • 0 (0 voturi)    
    la mare (Marţi, 19 august 2008, 14:14)

    iiiiii [anonim]

    du-te la 2 mai si o sa vezi servicii ok, chelneri zambitori si tot tacamul. de asemenea camere curate (chiar daca au WC in curte). ce sa-ti fac daca tu te duci la mamaia si costinesti?:-)))
    • 0 (0 voturi)    
      asa-i ... (Marţi, 19 august 2008, 16:48)

      Doru [anonim] i-a raspuns lui iiiiii

      ... 2 Mai e super OK , o noapte intr-o pensiune de 3 * te duce la max 100 lei / noapte/ fullsezon. Servirea ireprosabila se datoreaza si faptului ca o parte din terasele bazate pe delicioasele preparate din peste au la baza o afacere de familie.
  • 0 (0 voturi)    
    snobism (Marţi, 19 august 2008, 14:15)

    ELI [anonim]

    Poate ca motivatia celor ce merg la mare ca regula, nu ca exceptie, este snobismul. Cum bine zicea cineva: in afara e mai multa decenta. Nici macar in Bulgaria nu poti intra cu jeep-ul pe plaja!
    Daca ar fi ieftin nu s-ar mai duce nimeni. Asa ca:
    - aici poti sa fii nesimtit alaturi de 'ai tai',
    - aici poti sa te simti un nabab care arunca bani in stanga si dreapta.
    Poate ca modul in care oamenii accepta sa fie jumuliti de chelneri & compania spune si ceva despre modul in care ei insis au castigat acei bani.
  • 0 (0 voturi)    
    ghinionisti? (Marţi, 19 august 2008, 14:50)

    gunoieru [anonim]

    se abereaza mult si degeaba. vrei concediu si ieftin si frumos si in plin sezon... cu asta te alegi.
    nu stiu ce sa zic dar:

    1. 7 zile prin agentie din iasi, platit 1550 lei cazare 3* cu demipensiune. hotel curat, receptionere dragute, mancarea cam proasta (au fost si bune si rele) insa restaurant decent iar portiile decente si ele. proasta era gradina de vara de sub geam in care in fiecare seara canta gheorghe ghiorghiu si altii pana dupa 11 noaptea; altora le-a placut asta asa ca asta e subiectiva. eu preferam sa ascult valurile da' nu e toti ca mine. plaja si mai buna si mai proasta insa am gasit suficient loc pt ca un copil de un an sa se poata invarti sa se joace.

    2. drumuri cu loganu (fara anti radar, fara gps):
    a. iasi - managlia: 7h 30m. intarzierile au survenit pe o sosea ocolitoare dinainte de constanta rupta toata si facuta bucati plus o busculada la iesirea din constanta. pleacare la ora 1.30 noaptea
    b. managalia - brasov: 5h 30m. injurat iar constanta pt ca a trebuit sa cer directii de vreo 2 ori ca sa nimeresc iesirea spre autostrada. insa acolo mers constant 130km/h pana in bucuresti. centura libera, mers f frumos pana la ploiesti, doar 2 semafoare pe valea prahovei unde am stat 5 - 10 min la unul si inca vreo 3 min la altul. pleacare la 3.30 noaptea
    c. brasov - iasi: 4h 30m: drum fara nici un fel de probleme. pleacare la 3.30 noaptea

    bottom line: cu bani nu f multi se poate face 10 zile de concediu f decent si in romania, fara sa petreci juma de din drum pe strada si cealalta jumate in mijloc de nespalati. e suficient un pic de pragatire. si sa poti conduce noaptea :)
  • 0 (0 voturi)    
    Litoralul romanesc (Marţi, 19 august 2008, 15:20)

    Isa [anonim]

    Excelent articol!
    Jurnalist de calibru. Un articol coerent, pertinent, acid, bazat pe fina observatie si ironie.
    Litoralul romanesc este ideal pentru cei care-l accepta cu obstinatie.
    Manageri, nu schimbati nimic! Clientii vostrii, pe cat de stupizi sunt, nici nu merita altceva.
    Manelisti, arivisti, mergeti pe litoral! Va merita, asa cum si voi il meritati!
    Ceilalti - destinatii externe!
  • 0 (0 voturi)    
    Omul are dreptate. (Marţi, 19 august 2008, 15:41)

    cony [anonim]

    A2 este naspa; la toaletele alea trebuie sa astepti la coada, baietii cu masini puternice sunt...Sa nu stai cu masina ta de cateva mii de euro pe linga ei ce iau raie. Trebuie sa ai masina peste 20-30 mii euro. Bara la bara cativa km dar unii din noi depasesc, ei se grabesc! Ghici cine? Costinestiul? Super aglomerat. Cred ca astia care mergeam la Costinesti sau in Vama cand eram mai tineri avem niste nostalgii. Ingrozitor de mizerabila plaja; lipsa noastra de educatie.Restaurantele? Cam de nota sase. Serviciile? Sub cinci! Preturi destul de mari. Infrastructura de doi lei. De ce am mers la Costinesti? Pentru ca acolo am gasit locuri deoarece nu-mi permit sa-mi programez un concediu cu cateva luni inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    manac (Marţi, 19 august 2008, 15:50)

    ginel [anonim]

    Da' l-ati vazut vreodata pe Manac sa fie fericit de ceva sau constructiv?
    Mi se pare ca majoritatea postarilor lui sunt despre ce mizerabila e Romania si ce cool e el.
    Asteptam posturile clientilor firmei la care lucreaza sa ne povesteasca ce bine se inteleg cu el.
    • 0 (0 voturi)    
      turism rrromanesc (Marţi, 19 august 2008, 18:59)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui ginel

      nu tine figura, ginele, mama... nu poti vorbi de bine in turismul romanesc, no matter what... tu poti? (vorba fanfaronilor din executiv care nu au fost in stare sa imbunatateasca cit de putin in acest capitol)...
      • 0 (0 voturi)    
        ba poti (Marţi, 19 august 2008, 22:11)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui monica L

        Intamplator eu am stat la hotel Cocor in Neptun, si poti vorbi de bine turismul romanesc, doar ca trebuie sa te interesezi un pic inainte si sa nu te duci la pomul laudat (in cazul asta Mamaia).
  • 0 (0 voturi)    
    si eu care... (Marţi, 19 august 2008, 15:50)

    alba ca zapada [anonim]

    si eu care vroiam sa merg la mare zilele astea. cam 13 ore de drum pana acolo, pt 2 zile de soare si mizerie. extreme. ambele. si totusi cred ca am sa ma duc. din comoditate, probabil.
  • 0 (0 voturi)    
    sosele (Marţi, 19 august 2008, 16:05)

    in2fish [anonim]

    mai las-o jos ca macane cu gropile in cta, nu avetzi voi strazi in buc cum sint in cta, asa ca nu aveai cum sa-ti rupi rotile, dar cesa-i faci daca vin totzi frustratzii de bucuresteni la mare..... si A1 este in conditzii excelente pana la cernavoda, asa ca statzi acasa!
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Marţi, 19 august 2008, 16:16)

    dana [anonim]

    am trait sa citesc si una ca asta.felicitari ptr articol si atitudinea luata.ar fi bine sa vedem si la televizor asemenea reportaje.cred ca ar fi educativ si poate lucrurile s-ar indrepta(unele).citesc in fiecare zi ziarele romanesti ptr ca imi este dor de tara mea.dupa o asemenea lectura imi trece.
  • 0 (0 voturi)    
    si eu am supravietuit cu greu (Marţi, 19 august 2008, 17:07)

    mirela [anonim]

    Mai mult decat elegant scris!!! Este cu mult mai rau decat ai relatat tu aici.....Intr-o zi ff neinspirata am decis sa mergem cateva zile la mare dupa multi ani. Am fost si cu cel mic si asta a fost motivul pentru care nu am putut face stanga imprejur: greu de explicat unui copil de 6 ani de ce nu ramanem la mare dupa un drum epuizant. Nu are rost sa intru in detalii care ni s-au intamplat in 5 zile dar nu ma pot abtine sa ma tot intreb: cum de sunt atatia turisti???????
  • 0 (0 voturi)    
    excelenta analiza (Marţi, 19 august 2008, 17:12)

    goe [anonim]

    In fiecare an citesc si aud aceleasi impresii despre litoralul romanesc. O sa avem noi litoral de calitate la pastele cailor. Pana atunci eu unul prefer sa imi cheltuiesc banii altundeva.
  • 0 (0 voturi)    
    litoralul (Marţi, 19 august 2008, 17:21)

    elis [anonim]

    am fost in Bulgaria -conditii bune dar si acolo tot romani suntem si cand facem baie in mare si la masa orinde.V a mai curge multa apa pe Dambovita pana vom fi civilizati.De acest lucru depinde si conditiile de la M.Neagra pt ca si cei care lucreaza in turism sunt tot romani flamanzi de bani fara scrupule in ai casiga.Asa ca ii dau dreptate lui D.Manac nu merita sa te duci pe litoralul romanesc.Muncesti un an pentru ca atunci cand iti permite timpul si banii sa te relaxezi sa fii tratat ca un om sa fii respectat.Dar..........................................
  • 0 (0 voturi)    
    despre care litoral vorbiti voi? (Marţi, 19 august 2008, 18:53)

    cris [anonim]

    Cazare la particular in Constanta...mancare pe cont propriu...plaja la Mamaia..super OK... drum f. bun..mai putin in week end..
  • 0 (0 voturi)    
    cum de ce? (Marţi, 19 august 2008, 19:04)

    sunt fitza! :P [anonim]

    pai! in bulgaria, grecia, turcia cine ma baga in seama, pe cine pot sa calc cu 4x4,cine ma serveste din obligatie (chiar daca dau bani grei), cine imi mai arata ca insectele exista, cine imi mai da cate bolicele sa le tratez pana la anul ca sa nu ma plictisesc,sic!
    va rog mult, nu mai scrieti adevarul despre rromanica pitoreasca ca o sa fiti calcati.
  • 0 (0 voturi)    
    schimbati directia...eventual tara (Marţi, 19 august 2008, 19:09)

    monica L [anonim]

    Eu am fost acum 4 ani la "Siemens" Mangalia si am jurat ca va fi ultimul sejur pe litoralul romanesc, ever...Pentru mine a fost mult mai rau decit situatia descrisa de autorul articolului de mai sus... eu ma bucur ca oamenii se bulucesc pe litoralul romanesc, caci si asa, hotelierii si patronii de restaurante din Bulgaria, Turcia si Grecia ne-au cam luat la ochi... in curind vor fi satui de romani...
    Dlui. Manac: va recomand pensiunile agroturistice din Maramures sau Apuseni, mai ales in sate unde afacerea e inca la inceput... am stat 4 zile la pensiunea 'Vasilica" din Salistea de Sus si a fost o gazduire incredibila, iar costurile absolut simbolice... gazdoaiele si oamenii in general sint tare de treaba si atenti la oaspeti... singurul neajuns pentru noi cei din sudul tarii: 12 ore cu trenul (accelerat!!!) si probabil si mai mult cu masina pe soselele patriei...
  • 0 (0 voturi)    
    stiu cine de vina (Marţi, 19 august 2008, 20:40)

    alio.ro [anonim]

    de vina e natura umana , puturoasa , toleranta , smechera ...materialul social din care sunt facutzi oameni e prost....e de la natura nu de la apa dura
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Marţi, 19 august 2008, 21:05)

    Diva [utilizator]

    se poate adauga si chelnetita beata care habar nu avea pe ce lume traieste
  • 0 (0 voturi)    
    Plaje mizerabile si alge romanesti (Marţi, 19 august 2008, 21:58)

    Goe [anonim]

    Acum 5 ani am renuntat la mizeria litoralului romanesc.
    Am constatat ca Bulgaria,Grecia sunt mult mai ieftine si mai curate. Ma amuza cei care tot insista sa mearga pe litoralul romanesc ca sa fie umiliti pe banii lor. In Grecia : avion, masina inchiriata, hotel 3 * si cheltuiala este asemanatoare cu jumuleala romaneasca. Dar simti cu adevarat relaxarea!
    Domnule Manac cand nu ai timp,fugi pana in Bulgaria: drumul este liber, nu este poluare iar pana la Varna este cam cat pana la Mangalia.
  • 0 (0 voturi)    
    mamaia (Marţi, 19 august 2008, 22:44)

    mariu [anonim]

    nu stiu unde ai fost tu draga insa constanta arata mult mai bine decat alte orase cel putin mamaia.nu este problema nimanui daca tu nu iti permiti la 20 de ani un bmw.eu nu stiu ce te-ai fi asteptat sa vezi la acvariu.vreo balena?:)).cladirile alea in paragina se afla in portul tomis unde era orasul antic si sunt intradevar foarte vechi insa apreciate.cazinoul nu e deloc parasit.poate ai auzit de clubul amnesia.desi nu cred...cat despre restaurante sau servire nu e vina nimanui daca te duci sa mananci intr-o bodega si te astepti sa dai 10 lei pentru o masa.cerinte mari din partea ta pentru nimic.despre cazare normal ca zici asta.doar nu vrei sa dai 500 de lei pe noapte la un hotel select(iaki,scandinavia,malibu,etc)du-te frate la vama veche unde stai gratis cu cortul pe plaja sau inchiriezi o camera undeva sa stai cu ink 5 persoane + chiriasii vreo 2 mosnegi.unde ai vazut tu tampoane:-?.cat despre plaja.in caz ca nu stii sunt anumite zone unde vin sa se bucure doar cei ce isi permit.cluburi...:).ai auzit de gossip,crush?nu cred.merita din plin dak stiti sa profitati.asa ca du-te sa faci exact ce nu faci in mamaia si sa vorbesti dupa aia.
  • 0 (0 voturi)    
    Litotalul rom. 2008 (Miercuri, 20 august 2008, 1:02)

    caroli64 [anonim]

    Cam in 2002 am fost ultima data la litoral. Am fost si eu curios, daca s-a schimbat ceva in acesti 6 ani.
    Ei, drumul anevoios> inainte de Pitesti , cam 2 ore de viteza melcului, din cauza unei lucrari de pasaj subteran. In minunata Vale a Oltului numai gunoi, flacoane goale si miros de urina si excremente plus un peisaj superb.
    Bucuresti> un haos> cei ce vin din stanga, o iau la dreapta, pe o singura banda se baga trei masini laolalta, cauti A2 cu disperare, iata intrarea in sensul giratoriu, fara semnalizare la iesire.
    Pe autostrada SOARELUI ??? la iesiri sunt WC-uri, dar sunt inchise- daca intrebi lucratorii de curatenie prezenti peste tot- serios- spun ca wc-urile sunt inchise, du-te dupa cladire, acolo poti face pipi linistit.
    La Eforia de nord> n-ai loc sa respiri> cabine de schimbat pe plaja fara perdea, WC-urile gratuite pe plaja inchise (dar prezente), cele cu plataq curate, ciorba de burta a la apa chiora- te intreaba chelneru, daca ai pus destula sare, o singura cale de acces | refugiu pe plaja pe o cistanta de 1000 m.( ca vanzatorii de la tarabe SA AIBE PROFIT , fara infrastructura, cozi interminabile de masini, galagie pe plaja (sloganul DJ- lui> hai sa facem galagie), anunturi din megafon pentru spectacolul de seara cu Adi de Adi, Florin Salam, Copilu de Minune etc. Vanzatori mobili cu ,, porumbelu de la mare resp cu namol si piaTRA de calcai etc.
    Cam 20% au fost super multumiti, 60 % merg cu valu, cam 20 % sunt nemultumiti ( si inconstienti).
    Preturi relativ mari pentru o asemenea calitate.
  • 0 (0 voturi)    
    corect, dar exagerat (Miercuri, 20 august 2008, 9:41)

    Radu [anonim]

    Articolul este in mare parte corect, dar pe alocuri cam exagerat. Am fost la mare la noi. Si eu m-am decis ca nu mai merita sa merg la mare la noi, dar modul in care sunt prezentate lucrurile in acest articol este putin cam exagerat.

    As mai adauga si calitatea "extraordinara" a turistilor. Eu unul am fost cel mai stresat de cantitatea de rozatoare umane pe metrul patrat de plaja si de nesimtirea celor mai multi care se aflau acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    placerea morbida de a critica (Miercuri, 20 august 2008, 9:52)

    gigi [anonim]

    daca va place nu va ducetzi,
    ce atata consum de energie in a demonstra ca e prost ?
    duce tzi va un in Bulgaria sa va lase aia fara un rinichi sau in Italia ............

    hai pa
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Miercuri, 20 august 2008, 11:12)

    ela [anonim]

    Toata lumea zice ca sunt satui turcii/grecii de noi ...ca nu este in siguranta in bulgaria ...ca .....cred ca acrii's cam strugurii pentru unii
    Oameni mai lipsiti de civilizatie decat nemtii nu am vazut in bulgaria ...romanii erau gentlemani acolo.
    In grecia si turcia esti trata pe masura banilor platiti.. .normal daca te duci la super oferta super ieftin nu vei fi tratat regeste..dar vei fi servit...si modalitati de a te distra exista ..pe cand pe litoralul romanesc ioc.
    Si crede-ma ca nu te lasa fara rinichi niciunde daca esti informat... in ceea ce priveste siguranta oriunde in europa esti mai in siguranta decat in US ...asa ca nu va mai vaicariti..incercati strainatatea si dupa aia dati cu parerea despre ambele ...adica ceea ce a facut si Dragos... cine nu cunoaste ambele nu are termen de comparatie si-si raceste gura degeaba
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Miercuri, 20 august 2008, 11:12)

    ela [anonim]

    Toata lumea zice ca sunt satui turcii/grecii de noi ...ca nu este in siguranta in bulgaria ...ca .....cred ca acrii's cam strugurii pentru unii
    Oameni mai lipsiti de civilizatie decat nemtii nu am vazut in bulgaria ...romanii erau gentlemani acolo.
    In grecia si turcia esti trata pe masura banilor platiti.. .normal daca te duci la super oferta super ieftin nu vei fi tratat regeste..dar vei fi servit...si modalitati de a te distra exista ..pe cand pe litoralul romanesc ioc.
    Si crede-ma ca nu te lasa fara rinichi niciunde daca esti informat... in ceea ce priveste siguranta oriunde in europa esti mai in siguranta decat in US ...asa ca nu va mai vaicariti..incercati strainatatea si dupa aia dati cu parerea despre ambele ...adica ceea ce a facut si Dragos... cine nu cunoaste ambele nu are termen de comparatie si-si raceste gura degeaba
  • +1 (1 vot)    
    Omul e cel mai prost animal (Miercuri, 20 august 2008, 12:15)

    vlad [anonim]

    Stati linistiti ca nu deranjeaza pe nimeni ca litoralul e asa cum e. Ce va mai mirati de cati oameni merg la mare, de aia e asa cum e pentru ca romanul e nesimtit prin definitie. Litoralul e asa din cauza turistilor nu a marii sau a nisipului. Asa ca noi astia 10% care ne plangem n-avem decat sa gasim alte solutii.
  • 0 (0 voturi)    
    Costinesti (Joi, 21 august 2008, 21:33)

    Aurelian [anonim]

    Costinesti = infect

    La anu ma duc pt prima data in afara tarii (Grecia).
    Sa vad daca este asa cum se aude...
  • 0 (0 voturi)    
    litoral romanesc (Joi, 21 august 2008, 23:44)

    alex [anonim]

    anul asta a fost ultimul an in care am fost la mare in romania. recunosc, nu imi plac din cale afara marea si soarele, poate si de aceea am preferat comoditatea unei minime decente. insa ceea ce am "experimentat" anul acesta la mare a intrecut absolut orice limita. ca sa nu va retin, ma regasesc perfect in descrierea facuta de dragos manac, motiv pentru care mi-am dat seama ca, paradoxal, putem ridica litoralul romanesc numai daca il boicotam. nu vreau sa plec din romania, nu imi urasc conationalii, dar cateodata imi e scarba de micismul unora dintre ei. iar ultima mostra am primit-o anul asta la mamaia. le urez cam tuturor antreprenorilor de pe litoral dar si responsabilor cu administratia locala "sa crapati faliti"! si asta cat de repede...
  • 0 (0 voturi)    
    vai de noi ... (Vineri, 22 august 2008, 12:42)

    Laureniu [anonim]

    ca si alex, cred ca e ultimul an cand mai cheltui bani "degeaba" pe litoralul romanesc. Cam toti prietenii mei au plecat in alte tari - Tunisia, Grecia, Bulgaria - si toti au venit incantati ... fie ca au stat la hotel de 3* - 4* - 5* ... care * difera de ale noastre ... la preturi si servicii mult mai bune comparativ cu Romania ...
    pataniile mele, pe langa traficul aglomerat ... sa zicem ca strazile nu au fost proiectate sa preia traficul din zilele noastre - dar macar "capcanele" de pe ele sa nu mai fie ... si macar sa invatam ceea ce la scoala de soferi este ultimul capitol care se preda ... si nimeni nu-l frecventeza ... POLITETEA LA VOLAN ... si ma refer in special la centura Bucuresti ... unde daca nu as sta cate 10 minute la fiecare intersectie, cu intrarile in Bucuresti, unde nu am prioritate, as face si eu drumul Craiova (domiciliu) - Constanta in 6 ore, si nu in 8-10 ore ... si DACA am avea autostrazi, dar autostrazi ... nu drumuri comunale ... cum spunea cineva mai sus ... mopede biciclete carute si alte atelaje ... pe care de multe ori nici nu le observi ... ar fi mult mai bine si am descopri ceva bun si la noi ... dar "asta e" ... ca alta n-are cum sa fie ...
    Dar sa revenim la oile, pardon, plajele din Romanica noastra scumpa ... la propriu vorbind ...
    Dintre toate plajele unde am fost ... sincer cel mai mult mi-a placut Plaja Modern din Constanta ... sincer ... fara aglomeratie - gaseai loc la orice ora sa pui un cearceaf ... faleza curata ... nisipul curat - cat poate fi un nisip - ceva mucuri de tigara si ceva capace de bere - ca de ... asa e omul ... ca nu se poate ridica sa mearga 5m pana la cosurile de gunoi, care chiar sunt din abundenta pe plaja Modern - spre deosebire de plaja din Costinesti - care numai plaja nu arata - de faleza nu mai vorbesc ... ca nu ai loc pe unde sa mergi de gunoiae - "noroc" cu masinile parcate pe plaja ca mai ascund sub ele mizeria ... :)
    Serviciile si mancarea .... mai bine zis care servicii ? ... ce mancare ?
  • 0 (0 voturi)    
    HOTEL MALIBU MAMAIA (Luni, 27 iulie 2009, 23:13)

    cris [anonim]

    Daca doriti sa fiti tratati la 4 stele de minus cate vreti voi, atunci acest hotel e super. Desi ati citit bine... e un hotel de 4 stele, cu probleme generate de personalul de la receptie, restaurant si in plus camerele lasa de dorit (tapet deslipit, camera zugravita partial, cabina de dus mica cu duze de hidromasaj ce nu functioneaza, cu aer conditionat fara telecomanda si lista poate continua).

    NU RECOMAND servirea mesei in restaurant, pentru ca ospatarii te lasa sa astepti mult si bine pana iti aduc un meniu, apoi mai astepti pana vin sa iti ia comanda, trebuie sa ceri servetele ca ei nu aduc, sa scuturi si firimiturile de pe fata de masa, sunt super constipati, nu saluta si se misca in reluare.

    Feriti-va de dna blonda la propriu si la figurat Vali Tasa urmata de armata de ospatari ce te trateaza ca pe un vierme Cramer Andrei, Petecila Marian, Bogdan Arabei.


    1. "As dori un cocktail. Ce imi recomandati?"

    2. Raspunsul blondei: " Scrie pe meniu"


    1. "Sunt fire de par in mancarea mea"

    2. Raspunsul ospatarului: "Unde doamna? Nu le vad."

    I le arat, le culege cu tact si trage de ele. Raspunsul lui in urma investigatiei: "Nu sunt fire de par ca se rup usor."


    Am primit un card ptr mancare si se pare ca sistemul e setat pe teapa... culmea mananci si daca nu esti prezent. Luati la intrebari s-a gasit si scuza... sistemul de facturare e de vina ca e nou si baga bonuri in plus. Noroc ca am pastrat toate bonurile si ca le semnezi si totul de rezolva dupa 3 zile de discutii.


    Daca servesti masa la terasa hotelului ai grija la cainii vagabonzi ce isi fac veacul pe acolo.

    Nu uita sa iti pui in buget bani pt sezlong si umbrele daca vrei sa stai pe plaja din fata hotelului.

    Evita sala de fitness de la et 6 unde doar cateva aparate functioneaza si neaparat fara jacuzzi sau dus ca te poti curenta.

    Singurii oameni care se poarta frumos cu tine sunt cameristele.
    • 0 (0 voturi)    
      Hotel Malibu Mamaia (Vineri, 31 iulie 2009, 10:45)

      anda [anonim] i-a raspuns lui cris

      Cand te duci cu un spirit critic e foarte usor sa gasesti ,,nod in papura " la tot ce te inconjoara.De aceea nici nu ti-a mers bine,cris(anonim)!Cauta sa vezi partea buna a lucrurilor si sa fii multumitoare in inima ta. Prin aceasta atitudine vei vedea cum totul se schimba in jurul tau fara sa faci nimic.In ceea ce priveste restaurantul ,exagerezi!Am servit masa acolo cateva zile la rand si nimic din ce spui tu nu s-a intamplat.Repet:e vorba de atitudinea ta in primul rand!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi