Daca l-ai vedea pe strada, ai zice ca e un tip normal, "middle-age" (are 29 de ani) si cu o slujba obisnuita. Este firav si pare linistit. Abia cand incepe sa vorbeasca iti dai seama ca increderea si determinarea sunt cele care l-au ajutat in toata aceasta calatorie: "Nu exista nimic care sa nu se poata rezolva. Totul tine de aici (si isi duce mana la cap) si aici (aratandu-si inima)", crede Honciuc.
Calatoria lui a inceput pe 27 mai. "Am inceput sa ma pregatesc psihic cu 6 luni inainte", spune Honciuc, urmand ca in ultimele trei luni sa se pregateasca intens."Mi-am luat concediu, am vorbit cu cei de la firma si au fost foarte draguti cu mine. Oricine poate sa faca asta, iar daca nu obtii concediu, poti sa-ti dai demisia; pana la urma e doar o slujba", povesteste Dan. A vorbit cu "oamenii potriviti, la momentul potrivit si a avut determinarea potrivita". Si-a strans vizele necesare cu 4 luni inainte de plecare.
Insotit partial de Cristina Banciu, Honciu a parcurs urmatorul traseu: Romania-Bulgaria-Turcia-Georgia-Armenia-Nagorno Karabah -Armenia - Georgia- Azerbaijan-Turkmenistan-Uzbekistan-Kazachstan-Rusia-Mongolia-Rusia-Corea de Sud-Alaska-Canada-SUA-Canada-Franta-Germania-Austria-Ungaria-Romania. S-a gandit mult inainte sa isi aleaga motocicleta si a optat, pana la urma, dupa doua criterii: greutatea motocicletei si pretul acesteia. S-a hotarat la "Antilopa Gnu", o motocicleta marca KTM, deoarece "este mica, usoara si ieftina".
"Chiar daca sunt diferiti, oamenii se simt bine unii cu altii"...
...este lucrul principal pe care Honciuc l-a invatat din calatoria sa. Trecand prin Turcia, a avut surpriza sa afle ca locuitorii nu sunt la fel cu turcii pe care ii intalnise in strainatate. "Am lucrat in Germania 3 ani si pot sa spun ca turcii de acolo sunt cu totul diferiti de cei din Turcia". L-au primit cald si vesel si a baut ceai alaturi de un vanzator de pe sosea, langa care "am stat, am baut ceai si am tacut, pentru ca eram prieteni".
In Nagorno Karabah se vad inca semnele conflictului. Turistii sunt acceptati doar in anumite conditii, li se permite accesul doar in anumite zone si simt tot timpul ochii Politiei. "Sunt foarte multe mine si inca se mai vad tancuri", a povestit Honciuc. Oficial, regiunea apartine Azerbaidjanului, iata de ce Honciuc si Banciu s-au vazut nevoiti sa ascunda orice dovada a trecerii lor prin Nagorno Karabah atunci cand au ajuns la granita cu Azerbaidjan. Au scapat de fotografii, harti sau documentele de la granita care ar fi atestat trecerea lor prin Nagorno.
![]() |
Turkmenistan Foto: postcardsfromplanetearth.com |
![]() |
Cat despre Mongolia, cand ii rostesti numele "te gandesti doar hergheliile de cai, la calarie, la drumul pe care il ai de parcurs. Aici, trecerea timpului chiar nu are nicio importanta", a mai spus Honciuc.
Dupa fix 3 luni, 9 filtre de ulei schimbate si 20.000 de euro cheltuiti, Honciuc s-a intors in tara pe 27 august cu "un vis implinit". Acum se pregateste pentru urmatorul: maine, sambata - 30 august, va pleca din nou, tot pe doua roti, catre Austria si Norvegia.
OK, vorbind serios acum, o astfel de calatorie inseamna o experienta d eviata unica si de aceea, cei ce calatoresc impreuna sunt parteneri absolut egali, deci felul in care e scris articolul mi se pare putin inegal. De ce nu "primii romani care au facut ocolul lumii pe motocicleta?". Se spune mereu despre EL, dar despre EA nu stim nimic. E tanara, e frumoasa, e devreme acasa? Au fost pe aceeasi motocicleta? Fiecare cu motocicleta sa? Repet, articolul face o injustete si din cauza asta imi pare ca e scris neprofesionist. Iar daca stimabilul domn a dat un interviu autoarei articolului si s-a pus pe el in fata mereu, doar mentionand in treacat numele partenerei de drum, atunci a facut un gest neelegant, cred eu. Chiar daca el a platit motocicleta si cheltuielile de drum, experienta traita impreuna ii face absolut egali in aceasta poveste.
Totusi nu pot sa nu remarc ca autorul a considerat ca la 29 de ani este middle age. Dincolo de formularea cosmopolita la 29 de ani e inca tanar:)
minutane pozele de pe blog, intr-adevar
asfalt uscat in continuare :)